Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Szia!

Nekem is B2 van, én olyan 150 000-nél cseréltem olajat, csak dexronVI jó hozzá a www.filtercenter.hu oldalon rendeltem a szűrőt és a tömítést.

A fékszalagot sem árt meghúzni 4.5Nm nyomatékkal.

Sziasztok!

köszönöm a válaszokat és az észrevételeket, akkor lesz váltóolajcsere úgy látom!

Link to comment
Megosztás:

Gratula a géphez!! Meg ahhoz iss, hogy nő(?) létedre kimentél az autóért külföldre. Vagy csak szeretsz női néven regisztrálni/irogatni :(

Váltót nem fogják elrontani egy sima szűrő + olajcserével, B1 Omegához sem írja a szervízkönyv az olajcserét. MEgoszlanak a vélemények.

Az én váltómban 200e km felett elég szarul nézett ki az olaj, annál az új olaj biztos jobb...

95-97°C-os víz nyáron, hegymenetben szerintem nem sok, ha feljebb nem megy, meg ha normál terhelésen meg 92-95°c között van.

A fordulatszám ingadozáshoz én sem hiszem, hogy köze lenne a váltónak.

Köszönöm!

Tényleg nő vagyok, sőt taxizom is! :excl: Hát persze, h kimentem érte Németo.-ba, mivel azzal mindenki tisztában van ugye, h itthon szinte csak visszatekert órával lehet autókat venni!

A váltóolajcserétől meg azért tartok, mert előtte egy passat automatám volt és miután hozzányúltak már soha nem lett tökéletes! Rengeteget költöttem rá, 2x is szétesett a váltó! Akkor fogadtam meg ha a köv.autómnak vmi baja lesz, csak kintről hozok hozzá váltót, mert itthon nem nagyon értenek az aut.váltó javításhoz, a felújításhoz meg mégúgysem! Persze ez az én véleményem, meg tapasztalatom!

Akkor tavasszal lesz váltóolajcsere! Már annyit olvastam itt róla, hogy mit hogyan kell, h lassan én is meg tudom csinálni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Tényleg nő vagyok, sőt taxizom is! :excl: Hát persze, h kimentem érte Németo.-ba, mivel azzal mindenki tisztában van ugye, h itthon szinte csak visszatekert órával lehet autókat venni!

A váltóolajcserétől meg azért tartok, mert előtte egy passat automatám volt és miután hozzányúltak már soha nem lett tökéletes! Rengeteget költöttem rá, 2x is szétesett a váltó! Akkor fogadtam meg ha a köv.autómnak vmi baja lesz, csak kintről hozok hozzá váltót, mert itthon nem nagyon értenek az aut.váltó javításhoz, a felújításhoz meg mégúgysem! Persze ez az én véleményem, meg tapasztalatom!

Akkor tavasszal lesz váltóolajcsere! Már annyit olvastam itt róla, hogy mit hogyan kell, h lassan én is meg tudom csinálni :lol:

Azért nem egészen pontos így, van otthon is jó automataváltós szaki, csak nehéz megfizetni (nameg az előjegyzése hosszabb mint a Háború és béke... :( ). Így igaz, hogy olcsóbb, gyorsabb egy váltót hozni, biztos forrásból.

Link to comment
Megosztás:

...Hát persze, h kimentem érte Németo.-ba, mivel azzal mindenki tisztában van ugye, h itthon szinte csak visszatekert órával lehet autókat venni!

A váltóolajcserétől meg azért tartok, mert előtte egy passat automatám volt és miután hozzányúltak már soha nem lett tökéletes!

Azért az sem olyan mint régen... jópár éve a német kollégám saját maga mesélte, hogy 30 e-t tekert vissza az A6 osán, mert a törökök annyira lenyomták az árakat a tekergetéssel, hogy kénytelen ő is... és magánember... évekkel ezelőtt... Én talán Svájcban meg Olaszo.-ban bízom egy kicsit.

Az egyik automataváltósom mondta anno, mielőtt cseréltettem az olajat szűrőt stb, hogyha 2-300 ezret elment csere nélkül, akkor jobb ha nincs már cserélve addig míg be nem hal, mert olyankor az olajcsere csak ront a dolgon... Mondjuk nem érintett, csak megjegyzem...

Link to comment
Megosztás:

Azért az sem olyan mint régen... jópár éve a német kollégám saját maga mesélte, hogy 30 e-t tekert vissza az A6 osán, mert a törökök annyira lenyomták az árakat a tekergetéssel, hogy kénytelen ő is... és magánember... évekkel ezelőtt... Én talán Svájcban meg Olaszo.-ban bízom egy kicsit.

Az egyik automataváltósom mondta anno, mielőtt cseréltettem az olajat szűrőt stb, hogyha 2-300 ezret elment csere nélkül, akkor jobb ha nincs már cserélve addig míg be nem hal, mert olyankor az olajcsere csak ront a dolgon... Mondjuk nem érintett, csak megjegyzem...

Nálad a pont. Svájc még csak csak, de németországban a sok török b@ssza szét az autópiacot, az olaszok meg nem vigyáznak a vasakra, náluk használati cikk...

Link to comment
Megosztás:

Nálad a pont. Svájc még csak csak, de németországban a sok török b@ssza szét az autópiacot, az olaszok meg nem vigyáznak a vasakra, náluk használati cikk...

Mondjuk az olasszal (most, ebben a szituban, az én tapasztalataimmal) nem értek egyet, mert kifogtam mind a 2 olyan autót olaszból, ami "tiptopp" volt :( ... Lehet csak ez a 2 volt az egész országban, de jó vétel volt, mind az Ascona, mind az A Omega :excl: igaz ezek sem most voltak... '91 és 2002 :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk az olasszal (most, ebben a szituban, az én tapasztalataimmal) nem értek egyet, mert kifogtam mind a 2 olyan autót olaszból, ami "tiptopp" volt :( ... Lehet csak ez a 2 volt az egész országban, de jó vétel volt, mind az Ascona, mind az A Omega :excl: igaz ezek sem most voltak... '91 és 2002 :lol:

Nem tíz-húszéves történetekről volt szó, hanem frissekről. Amúgy nekem ISS van jó kocsim, ami tőlük származik...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Látom automata váltóról beszélgettek.

Egy kis segítség kellene, ha tudtok!

97-es automata B omegám van, a váltó nagyon sokat csúsztat, és kisebb emelkedőknél vissza vált.

Viszont szépen fel vált az összes fokozatba.

Olaj csere volt, de nem változott semmit.

Alapjáraton csinál olyant az autó, hogy hirtelen fel pörög, majd ki írja ,hogy váltó hiba!

Lehetséges ,hogy csak elektronika ?

Esetleg a nyomaték konverter is haldoklik?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Látom automata váltóról beszélgettek.

Egy kis segítség kellene, ha tudtok!

97-es automata B omegám van, a váltó nagyon sokat csúsztat, és kisebb emelkedőknél vissza vált.

Viszont szépen fel vált az összes fokozatba.

Olaj csere volt, de nem változott semmit.

Alapjáraton csinál olyant az autó, hogy hirtelen fel pörög, majd ki írja ,hogy váltó hiba!

Lehetséges ,hogy csak elektronika ?

Esetleg a nyomaték konverter is haldoklik?

Nekem akkor csinalt olyanokat a felujiott valtom amit leirtal amikor a betoltonel a szereles utan szorta az olajat es egy par deci hianyzott belole.

Olajcserenel hogy allitottad be a szintet?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

futóműállítás óta tempósabb haladásnál ha ráfékezek akkor balra ránt a kormány.előtte nem volt ilyen.ez mitől lehet?

lehet köze a fútómű állításhoz? lézeresen voltam a fehér úton ficsornál. gondolom nincs, de azért megkérdezem hátha tudtok valami okosat.

köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

futóműállítás óta tempósabb haladásnál ha ráfékezek akkor balra ránt a kormány.előtte nem volt ilyen.ez mitől lehet?

lehet köze a fútómű állításhoz? lézeresen voltam a fehér úton ficsornál. gondolom nincs, de azért megkérdezem hátha tudtok valami okosat.

köszi

Mondjuk elkúrták a beállítást.... nem kicsit, nagyon... főleg ha előtte tényleg nem csinálta... de lehet fék, kikopó egyéb cucc... de erősen gyanús a ficsor az utóbbi időben... nekem nem volt bizalmam bennük...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

futóműállítás óta tempósabb haladásnál ha ráfékezek akkor balra ránt a kormány.előtte nem volt ilyen.ez mitől lehet?

lehet köze a fútómű állításhoz? lézeresen voltam a fehér úton ficsornál. gondolom nincs, de azért megkérdezem hátha tudtok valami okosat.

köszi

ennek mi köze a váltó topichoz?

amúgy meg eléggé triviális a dolog. ha a futóműves előtt nem csinálta, és utána igen... akkor hol lehet a hiba!?

(elárulom, a futóművesben. persze lehet hogy átszakadt valamelyik szilent, vagy beragadt a jobb fék... csak kicsi a valószínűség)

ha meg futóműves előtt is csinálta... lehetőségek tágas háza (de a felsoroltakat nézném meg legelőször).

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor csinalt olyanokat a felujiott valtom amit leirtal amikor a betoltonel a szereles utan szorta az olajat es egy par deci hianyzott belole.

Olajcserenel hogy allitottad be a szintet?

Heló!

Ha jól tudom , akkor a teljes töltő mennyiség 8.4L

Ha le engeded az olajat, akkor ugyebár nem folyik le az összes, és ha jól informálódtam, akkor 4.2 L az után töltés.

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Ha jól tudom , akkor a teljes töltő mennyiség 8.4L

Ha le engeded az olajat, akkor ugyebár nem folyik le az összes, és ha jól informálódtam, akkor 4.2 L az után töltés.

Szoval nem egyaltalan nem toltotted szintre es csodalkozol hogy nem mukodik rendesen. Ugyes.

Hogy megsporoljam Omegatd hozzaszolasat: Rosszabb vagy, mint en! :lol:

Koztudottan erre a legerzekenyebb az egesz szerkezet.

-Honnan vetted ezt a 4.2 litert??

-Meg ha 4.2 liter jonne le, mibol gondolod hogy elotte megfelelo volt a szint?

Szerintem fogj egy szerelesit es fuss neki ujra mielott megsutod a keves olajjal. Mondjuk nem artana ha nem

is csak a felet cserelned, hanem a teljes mennyiseget. (citrombol hutobol kinyomni es szintig ujratolteni, ahogy kell)

Ha pedig egyebkent is felporgott neha indulasnal es az olajpiszkalassal nem szunt meg akkor egy konverter felujitasra is eselyes vagy. Hibat sem artana kiolvasni, azonkuvul hogy valtohiba eleg sokat el tud arulni magarol.

Link to comment
Megosztás:

Szoval nem egyaltalan nem toltotted szintre es csodalkozol hogy nem mukodik rendesen. Ugyes.

Hogy megsporoljam Omegatd hozzaszolasat: Rosszabb vagy, mint en! :)

Koztudottan erre a legerzekenyebb az egesz szerkezet.

-Honnan vetted ezt a 4.2 litert??

-Meg ha 4.2 liter jonne le, mibol gondolod hogy elotte megfelelo volt a szint?

Szerintem fogj egy szerelesit es fuss neki ujra mielott megsutod a keves olajjal. Mondjuk nem artana ha nem

is csak a felet cserelned, hanem a teljes mennyiseget. (citrombol hutobol kinyomni es szintig ujratolteni, ahogy kell)

Ha pedig egyebkent is felporgott neha indulasnal es az olajpiszkalassal nem szunt meg akkor egy konverter felujitasra is eselyes vagy. Hibat sem artana kiolvasni, azonkuvul hogy valtohiba eleg sokat el tud arulni magarol.

Igazad van :lol: , de nem csak a fele lett cserélve!

A konverterre már én is gyanakodtam, mivel egy kis halk csörgő hang jön a váltótól, de az sem mindig.

Több helyen olvastam, akiknek a csörgési hangokból konverter hibái voltak.

Pár hónapja el vittem kód olvasásra, ott azt mondták nem ír hibát a váltó /bár kételkedtem/ !

Azt mondta az uri ember, szoftvert kéne frissíteni mivel váltó cserés volt az autó.

Na most szerinted?? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igazad van :lol: , de nem csak a fele lett cserélve!

A konverterre már én is gyanakodtam, mivel egy kis halk csörgő hang jön a váltótól, de az sem mindig.

Több helyen olvastam, akiknek a csörgési hangokból konverter hibái voltak.

Pár hónapja el vittem kód olvasásra, ott azt mondták nem ír hibát a váltó /bár kételkedtem/ !

Azt mondta az uri ember, szoftvert kéne frissíteni mivel váltó cserés volt az autó.

Na most szerinted?? :lol:

Csorges akarmi lehet egy elszabadult lemeztol kezdve ....X.

Szoftverfrissites csak kenyelmi dolgokat ad, a vas nem valtozott az idok soran, tehat mukodnie illik a regi szoftverrel is.

/nekem is v5 van, most akarom frissiteni/

Maradjunk az olajszintednel, ellenorozd szepen jaro motornal ahogy kell a konyv szerint aztan folytatas.

Link to comment
Megosztás:

Csorges akarmi lehet egy elszabadult lemeztol kezdve ....X.

Szoftverfrissites csak kenyelmi dolgokat ad, a vas nem valtozott az idok soran, tehat mukodnie illik a regi szoftverrel is.

/nekem is v5 van, most akarom frissiteni/

Maradjunk az olajszintednel, ellenorozd szepen jaro motornal ahogy kell a konyv szerint aztan folytatas.

Igaz ami igaz, úgy lesz!

Aztán majd meg látjuk.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali !

2.5 TD automata váltós Omegában, rövid idön belül,értem ezalatt ,1 hónap, másodszor ,törik el a kihajtásban a háromszög !

(fötengely és a citrom közt található 3szög , 3 csavarral a citromhoz fogatva,a fötengelyhez vagy 6-8 csavar)

Van valakinek tapasztalata, hogy mi okozhatja ezt ! Az elsö alkalommal is nagyon kellemetlen volt, mert ugye ha ez a lemez eltörik , megáll az autó. Nincs kihajtás a citrom felé. De egyszerüen nem értem, hogy mitöl törhet igy el ! A háromszög csúcsai törtek le, száp sorjában mindig hangosabban csörömpöl. Elöször csak finoman nyöszörög , föleg üresben. Terhelés alatt elhallgatott. Most megint elkezdte. Most még szerintem csak egy van, letörve de ez gyorsan fog változni !

Ki találkozott mát ilyesmivel esetleg, és akár tipp, hogy mi okozza ?

UI: A fékszalag feszességét hol ,és hogyan lehet ellenörizni ? Nyomaték kulcsom van ! De nem tudom hogy hova nyuljak ! Az automata váltó nem az a cucc amibe csak találomra bele merek turkálni !

Link to comment
Megosztás:

Hali !

2.5 TD automata váltós Omegában, rövid idön belül,értem ezalatt ,1 hónap, másodszor ,törik el a kihajtásban a háromszög !

(fötengely és a citrom közt található 3szög , 3 csavarral a citromhoz fogatva,a fötengelyhez vagy 6-8 csavar)

Van valakinek tapasztalata, hogy mi okozhatja ezt ! Az elsö alkalommal is nagyon kellemetlen volt, mert ugye ha ez a lemez eltörik , megáll az autó. Nincs kihajtás a citrom felé. De egyszerüen nem értem, hogy mitöl törhet igy el ! A háromszög csúcsai törtek le, száp sorjában mindig hangosabban csörömpöl. Elöször csak finoman nyöszörög , föleg üresben. Terhelés alatt elhallgatott. Most megint elkezdte. Most még szerintem csak egy van, letörve de ez gyorsan fog változni !

Ki találkozott mát ilyesmivel esetleg, és akár tipp, hogy mi okozza ?

UI: A fékszalag feszességét hol ,és hogyan lehet ellenörizni ? Nyomaték kulcsom van ! De nem tudom hogy hova nyuljak ! Az automata váltó nem az a cucc amibe csak találomra bele merek turkálni !

Akkor talán bízd szakemberre...

Link to comment
Megosztás:

OK, Mivan veled karácsonyi stressz ? Nem szoktál ilyen mufurc lenni ! :lol:

Evvel nem sokat jutottunk elörébb ! :lol:

Dehogynem, még sokkal inkább ISS!

De ebben tényleg csak szakember tud neked segíteni, valami megszorulhat, vagy feszül, hogy eltöri. Jobban jársz, ha autamatásra bízod...

Link to comment
Megosztás:

OK, Mivan veled karácsonyi stressz ? Nem szoktál ilyen mufurc lenni ! :lol:

Ááhh, nem olvastál vissza eléggé :lol: Még különb itt a fórumon... élőben vhogy - állítólag :D - más, sokkal kezelhetőbb :) Pláne ha az ember fizeti a sört neki.. tényleg Omegatd, márciusban mit csinálsz, lehet hazaugrom :D :D

Link to comment
Megosztás:

Ááhh, nem olvastál vissza eléggé :lol: Még különb itt a fórumon... élőben vhogy - állítólag :D - más, sokkal kezelhetőbb :lol: Pláne ha az ember fizeti a sört neki.. tényleg Omegatd, márciusban mit csinálsz, lehet hazaugrom :) :D

Beül egy kocsmába, és iszik a számládra :D :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.