Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

meg nézz utána a sötétités mértékének is,hogy mennyire lehet,két elsőt semennyire,a szélvédőt meg a napellenző lehajtásának vonaláig...

"Talán célszerű a jogi háttérrel kezdeni, a paragrafusok ismeretében sokkal érthetőbb lesz több dolog is. Felesleges azonban elmerülni a száraz jogi részletekben, akinek ehhez van kedve, annak az 6/1990. KÖHÉM rendeletet, valamint az ENSZ-EGB 43. számú előírását (és 21. számú mellékletét) ajánlom. A gyakorlatban a fóliázással kapcsolatban az alábbi szabályokat kell szem előtt tartani:

- B oszloptól hátrafelé (hátsó szélvédő és az oldalsó üvegek): tetszőleges sötétségű fólia felhelyezhető, ami rendelkezik hatósági tanúsítvánnyal. Ezt korábban H jelzésnek hívták, 2008. óta AF engedélyt kapnak a megfelelő fóliák. Az itt leírtak feltétele a két oldalsó visszapillantó tükör, továbbá az, hogy a pótféklámpa előtt nem lehet sötétítés.

- Első oldalsó ablakok (vagyis a vezető-, és az anyósülés melletti ablakok): minimum 70% látható fényáteresztéssel és AF engedéllyel rendelkező autófólia telepíthető. Fontos tudnivaló, hogy az ablaknak a fóliával együtt kell tudnia a min. 70%-os fényáteresztést. Azért beszélünk _látható_ fényáteresztésről, mert az UV-, és infratartomány (tehát a nem látható fény) szűrésére nincs megkötés.

- Első szélvédő: minimum 75% látható fényáteresztéssel és AF engedéllyel rendelkező autófóliák közül válogathatunk. Az előzőhöz hasonlóan, itt is a fóliával együtt kell tudnia a szélvédőnek a 75%-os fényáteresztést. Az első szélvédőre továbbá felhelyezhető egy tetszőleges sötétségű fényvédő csík, ami maximum a napellenző vonaláig érhet."

forrás egy másik klub honlapja

Link to comment
Megosztás:

Engem jómultkorában (kb 1,5 éve) 1es swiftel állitott meg a rendőr este 11kor, hogy 1 km-röl kiszurta h első ablakok sötétítve vannak. Rendes volt, 3ezer helyszíni birság index nem használatért, és mondta h nyúzzam le a sötétítést. Illetve, hogy elöl nem lehet egyáltalán, viszont idézem: "hátsó albalokat akár temperával is befestheti", és azt is mondta, hogy műbizonylat már nem kell. A rendőr beszélt hülyeséget?

Sajnos ez sokszor rendőr függő. :D

Ha megvan a műbizonylat és az ablakban az engedélyszám akkor eggyel kevesebb "támadási felület" van. :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Szép jó napot Cartársak!

Már rég voltam itt ami egyrészt jó jel mert semmi gond nem volt másrészt meg nem nagyon vagyok itthon. Külföldiában melózok :D

Viszont most hogy ilyen nagy melegek vannak klímázok is és bizony ami feltűnt, hogy igen csak 90 fok fölé megy a vízhőfok ami kicsit zavar. Pont 90 és 100 között áll meg félúton ha araszolgatás van. Ma be is dobott egy hibaüzenetet a gépezet, pont körforgalom előtt mikor kikapcsoltam a klímát. Egyből le is esett a fordulat alapjáraton, alig akart forogni a motor, dadogott. De ha nyomtam egy gázfröccsöt akkor felpörgött és szépen járt magas fordulaton. Mikor elvettem a lábam megint 500-as fordulat vagy az alá, dadogás stb. Aztán leparkoltam vele, motort leállítottam. Megpróbáltam újra indítani de nem indult el :icon4:. Majd újra próbáltam de most egy kis gázzal és akkor elindult de a hibajelző világított, alapjárat kicsi, dadogás. Pörgettem egy kicsit magas fordulaton (3000) és utána beállt az alapjárat a normálisra 800-900 közé. Leállítottam ismét, majd újraindítottam. Ekkor már nem volt hibaüzenet, elindult gázadás nélkül és az alapjárat is helyreállt. Hazaértem, kivillogtattam egyből és kijött a 1405-ös hibakód, ami a hűtőközeg jeladó hibájára utalhat ha nem tévedek.

Ez okozhat a későbbiekben problémát vagy ez egy pillanatnyi "elmezavar" lehetett a nagy meleg miatt? Egyébként meg mi köze van ennek a jeladónak a motor alapjáratához? :/

Ja, a motorkód: X14XE, 2000-es évjárat.

Ha esetleg van valakinek valami infója ezzel kapcsolatban akkor azt szívesen fogadom.

Szép napot mindenkinek, jó hűsölést! :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Szép jó napot Cartársak!

Már rég voltam itt ami egyrészt jó jel mert semmi gond nem volt másrészt meg nem nagyon vagyok itthon. Külföldiában melózok :icon4:

Viszont most hogy ilyen nagy melegek vannak klímázok is és bizony ami feltűnt, hogy igen csak 90 fok fölé megy a vízhőfok ami kicsit zavar. Pont 90 és 100 között áll meg félúton Hazaértem, kivillogtattam egyből és kijött a 1405-ös hibakód, ami a hűtőközeg jeladó hibájára utalhat ha nem tévedek.

Ez okozhat a későbbiekben problémát vagy ez egy pillanatnyi "elmezavar" lehetett a nagy meleg miatt? Egyébként meg mi köze van ennek a jeladónak a motor alapjáratához? :/

Ja, a motorkód: X14XE, 2000-es évjárat.

Ha esetleg van valakinek valami infója ezzel kapcsolatban akkor azt szívesen fogadom.

Szép napot mindenkinek, jó hűsölést! :icon4:

1405 egyszer régen nekem az F Astrában AGR hiba volt! :D

Link to comment
Megosztás:

Nem jön ma valaki Visegrádra? :icon4:

a 24fokos lakásból kimozdulni :D

a vasba is megy ezerrel a klíma..

most olyan a gyorsulási mint a fenyőfáé ,ahogy uhuhu OpelTomi mondaná :icon4:

Módosítva : uhuhu
szorri, belejavitottam, mert ez nekem is lopott szöveg :)
Link to comment
Megosztás:

a leirtakból itélve nekem is inkább AGR hibának tűnik. A hűtöközegadónak a hibája miatt nem csinál ilyesmiket..

Köszi a válaszokat. Akkor egy takarítás kellene neki vagy inkább lezárás? Még soha nem volt vele gondom pedig lassan 135ezer km van a paripában. Javarészt autópályán használom úgy 130-140-el.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat. Akkor egy takarítás kellene neki vagy inkább lezárás? Még soha nem volt vele gondom pedig lassan 135ezer km van a paripában. Javarészt autópályán használom úgy 130-140-el.

takarítás tanácsosabb..

Link to comment
Megosztás:

ha agr a téma...

a toyota-nál is problémás.. d4d-cat-ben is megállt

a takarítás segített rajta.. (17e)

az új gyári 192e :D

az enyémbe 210.000 FT :icon4:

és méghogy az opel alkatrész drága.....

amugy a takaritás csak percekig szokott jó lenni. én a hondába 4 napig áztattam koromoldóban, benzinben, és féktisztitóban az AGR-t, 3 napig volt jó utána megint rángatott....

Link to comment
Megosztás:

az enyémbe 210.000 FT :D

és méghogy az opel alkatrész drága.....

amugy a takaritás csak percekig szokott jó lenni. én a hondába 4 napig áztattam koromoldóban, benzinben, és féktisztitóban az AGR-t, 3 napig volt jó utána megint rángatott....

hát majd kiderül ...

még jó hogy az enyémbe kb 60e "csak" :icon4:

Link to comment
Megosztás:

az enyémbe 210.000 FT :D

és méghogy az opel alkatrész drága.....

amugy a takaritás csak percekig szokott jó lenni. én a hondába 4 napig áztattam koromoldóban, benzinben, és féktisztitóban az AGR-t, 3 napig volt jó utána megint rángatott....

nekem jó lett utána,nem volt vele több bajom,kb még másfél évet használtam a takarítás után,vagy összejön vagy nem...

Link to comment
Megosztás:

ha agr a téma...

a toyota-nál is problémás.. d4d-cat-ben is megállt

a takarítás segített rajta.. (17e)

az új gyári 192e :icon4:

Ez minden autónál problémás és ebben a formában egy nagy ...ság. :D

Leginkább marketing értéke van, mintsem konkrét, számszerűsíthető haszna...

Link to comment
Megosztás:

Igen, annyit megér, mert a szatuna veboldalán 7800+5000Ft a szélterelő.

Habár nekem hátul nincs, s nem is raknék, mert ott szinte sosem ül senki sem, illetve nem elektromos a hátsó ablak, hogy elölről tudjam managelni. :D

Én már csak az egységesség miatt is akarok mind a 4 ablakra, meg nálam elég sűrűn szokott lenni utas hátul is. A hátsó ablakok nekem sem elektromosak, de az is rajta van a listán :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.