Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Szia Imy!

Őszintén szólva a szivargyújtóba dugható digitális feszmérőn mérem(Te tudod melyikről beszélek :) ;) ),de ezek szerint máshol kéne mérnem?

Ma betettem garázsba a kocsit,majd 2 hét múlva rámérek az akkun,hogy mennyit mutat,addig pihen a gép. :)

Esetleg még annyi lehetséges,hogy nekem is elég vacak a szivargyújtóm,mint itt már egy páran leírták,bedugom a ketyerét tövig,de ha elengedem kijjebb ugrik.Esetleg ebből adódóan mutathat más értéket?

Üdvözlet mindenkinek!

Még egy apró szösszenet a témához.

Ma rámértem (1,5 heti állás után) feszmérővel közvetlen az akkura.

12.33 v-ot mutatott,a szivargyújtónál 11,5-11,6 v-ot.

Ezek szerint akkor ez normális. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek!

Még egy apró szösszenet a témához.

Ma rámértem (1,5 heti állás után) feszmérővel közvetlen az akkura.

12.33 v-ot mutatott,a szivargyújtónál 11,5-11,6 v-ot.

Ezek szerint akkor ez normális. :)

Igen, a csatlakozókon, vezetéken esik feszültség... Főleg ha meg is van terhelve. U=I^2*R.

Link to comment
Megosztás:

Csináltam egy kis tesztet OPCOM-al, élő adatokkal.

A szerelőm azt mondta, a kuplung rendben van.

Most a légtömegmérőre gyanakszunk.

Valaki lát valami gyanúsat?

Jó lett volna ha a sebesség mellett beleteszem a gázpedál helyzetét is :(

Ebben azért többször benne van egy két padlózás is.

A fojtószelep állása elég visszafogott nem?

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

folyamatban van a kormányom felújítása és a szokásos "duda gomb problémát" szeretném orvosolni. Több is lehetőség van rá. Egyik csak a gombot javítása, erre 16 ezer forintos ajánlatot kaptam, amit túlzónak tartok. Lehetőség még 3 ezer forintért bőrrel bevonni a gombokat, ez esztétikailag kb hasonló mint a gombok cseréje. A harmadik lehetőség pedig a légzsák fedél cseréje. Itthon kb 7 ezer forinttól indulnak ezek a fedelek, de ebayen látszatra (szerintem az itthon kaphatók is onnan vannak) ugyanazek kb feléért már megkaphatók. Viszont ezek megbízhatóságát senki nem garantálja. Ezen a videón: https://www.youtube.com/watch?v=f1BF8GOcBK4 látszik, hogy levágja a két fenti szegecsnél a régi fedelet és az újat ide nem rögzíti. Viszont ha jól gondolom pont az a két szegecs tartaná meg a fedelet és ezeknél fogva nyílna fel, alulról pedig jönne fel a légzsák. De ezek hiányában így nem lehet tudni, hogyan viselkedne. A kérdésem, hogy valakinek volt-e már bármilyen tapasztalata ilyen utángyártott légzsák fedéllel? Nem csak kinyílásra gondolok (bár akár arra is), hanem hogy élőben mennyire tűnik jó minőségűnek? Épített már be valaki ilyet?

Köszönettel, McFly

Nehogy adjál érte 16-ot!!!Ha a dudagomb javítás kell akkor http://www.varrga.hu/

8-ért megcsináljál.Én vettem az ebayon légzsákfedelet, de nem tetszett és végül vettem bontottat 15-ért.Annyi a szívás vele hogy régi a légzsák, nekem meg 2007-es a kocsim, de azért méretre az utolsó milliméterig passzol.Ha kilyukad ezen is a gomb, akkor elviszem a Varrga féle üzletbe és kicserélem az én eredeti légzsákomra.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nehogy adjál érte 16-ot!!!Ha a dudagomb javítás kell akkor http://www.varrga.hu/

8-ért megcsináljál.Én vettem az ebayon légzsákfedelet, de nem tetszett és végül vettem bontottat 15-ért.Annyi a szívás vele hogy régi a légzsák, nekem meg 2007-es a kocsim, de azért méretre az utolsó milliméterig passzol.Ha kilyukad ezen is a gomb, akkor elviszem a Varrga féle üzletbe és kicserélem az én eredeti légzsákomra.

és mennyiért vetted az után gyártottat?

esetleg ha meg van még akkor engem érdekelne, csak, hogy ne kelljen rendelni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

folyamatban van a kormányom felújítása és a szokásos "duda gomb problémát" szeretném orvosolni. Több is lehetőség van rá. Egyik csak a gombot javítása, erre 16 ezer forintos ajánlatot kaptam, amit túlzónak tartok. Lehetőség még 3 ezer forintért bőrrel bevonni a gombokat, ez esztétikailag kb hasonló mint a gombok cseréje. A harmadik lehetőség pedig a légzsák fedél cseréje. Itthon kb 7 ezer forinttól indulnak ezek a fedelek, de ebayen látszatra (szerintem az itthon kaphatók is onnan vannak) ugyanazek kb feléért már megkaphatók. Viszont ezek megbízhatóságát senki nem garantálja. Ezen a videón: https://www.youtube.com/watch?v=f1BF8GOcBK4 látszik, hogy levágja a két fenti szegecsnél a régi fedelet és az újat ide nem rögzíti. Viszont ha jól gondolom pont az a két szegecs tartaná meg a fedelet és ezeknél fogva nyílna fel, alulról pedig jönne fel a légzsák. De ezek hiányában így nem lehet tudni, hogyan viselkedne. A kérdésem, hogy valakinek volt-e már bármilyen tapasztalata ilyen utángyártott légzsák fedéllel? Nem csak kinyílásra gondolok (bár akár arra is), hanem hogy élőben mennyire tűnik jó minőségűnek? Épített már be valaki ilyet?

Köszönettel, McFly

Szia. Nekem nem passzol be az új a helyére rendesen, és nekem ez elég bosszantó. Azt a két szegecset nem feltétlen kell levágni mikor leszedet a régi fedelet. A szegecs fejének fél oldalát vágtam csak le, aztán ki ki lehet bújtatni. Szerintem sem azért van az a két szegecs mert túl sok volt a gyárba és valahova el kellet használni.

Módosítva : Zig
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Visszatérve az akksi témára.

Tegnap voltunk vásárolni, a kislányom még elaludt, így kintmaradtam vele a kocsiban. Esett az eső, rajta volt a gyújtás, mert ment a ventilátor, hogy ne párásodjunk be. Meg ment a rádió is....

Kb. egy 3/4 óra alatt tökre leszívta az akksit. Nem indult az autó... :(

Be kellett tolni, bikakábelem nem volt...

( Utána olvastam a kézikönyvben, hogy katalizátoros autókat nem illik, miért is?)

Miután beröffent, gond nélkül hazaértünk. Otthon rámértem, 12,2 V s nyugalmi fesz, járó motornál még 12,8-12,6 V körül.

Kevés.

Ma elmentem akksishoz, rámértek.

Egy akármilyen cuccal szerintem az indítóáramot mérte, majd multiméterrel rámért nyugalmi állapotban, meg indításnál ill. járó motornál.

Azt mondta az akksi jó csak fel kell tölteni. Illetve nézessem meg a generátort, mert szerinte nem tölt (eleget).

Korábban (kevésbé lemerített állapotban) amikor még néztem OPCOM-al, nyugalmi állapotban reggel 12 V (reggel nehezebben is indul), melegen 12,2-12,4 V, járó motornál meg 12,8-13,7 V között. De azért az esetek többségében 13 V fölött volt.

Nem gondolnám hogy nem tölt...

Tudtam, hogy sz#r(akodik) az akksi, de nem gondoltam, hogy ennyire gyenge.

Ma megpróbálom feltölteni sz akksit.

Egyébként 3 éves az akku, 53 Ah (470 A).

A gyári 44 Ah volt, a generátorom 70 A-es.

Az akksis egyébként azt is mondta, a kocsik nem töltenek rendesen, időnként tölteni kell külső töltővel.

Nem kért érte pénzt, pedig (nem) kicsit maga ellen beszélt.

Egyébként simán rá tudott volna beszélni egy új akksira, már készültem rá... :D

Meglátjuk feltöltött akkuval mi lesz.

Hosszbordás most lett cserélve, igaz a feszítő klaffog...

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve az akksi témára.

Tegnap voltunk vásárolni, a kislányom még elaludt, így kintmaradtam vele a kocsiban. Esett az eső, rajta volt a gyújtás, mert ment a ventilátor, hogy ne párásodjunk be. Meg ment a rádió is....

Kb. egy 3/4 óra alatt tökre leszívta az akksit. Nem indult az autó... :(

Be kellett tolni, bikakábelem nem volt...

( Utána olvastam a kézikönyvben, hogy katalizátoros autókat nem illik, miért is?)

Miután beröffent, gond nélkül hazaértünk. Otthon rámértem, 12,2 V s nyugalmi fesz, járó motornál még 12,8-12,6 V körül.

Kevés.

Ma elmentem akksishoz, rámértek.

Egy akármilyen cuccal szerintem az indítóáramot mérte, majd multiméterrel rámért nyugalmi állapotban, meg indításnál ill. járó motornál.

Azt mondta az akksi jó csak fel kell tölteni. Illetve nézessem meg a generátort, mert szerinte nem tölt (eleget).

Korábban (kevésbé lemerített állapotban) amikor még néztem OPCOM-al, nyugalmi állapotban reggel 12 V (reggel nehezebben is indul), melegen 12,2-12,4 V, járó motornál meg 12,8-13,7 V között. De azért az esetek többségében 13 V fölött volt.

Nem gondolnám hogy nem tölt...

Tudtam, hogy sz#r(akodik) az akksi, de nem gondoltam, hogy ennyire gyenge.

Ma megpróbálom feltölteni sz akksit.

Egyébként 3 éves az akku, 53 Ah (470 A).

A gyári 44 Ah volt, a generátorom 70 A-es.

Az akksis egyébként azt is mondta, a kocsik nem töltenek rendesen, időnként tölteni kell külső töltővel.

Nem kért érte pénzt, pedig (nem) kicsit maga ellen beszélt.

Egyébként simán rá tudott volna beszélni egy új akksira, már készültem rá... :D

Meglátjuk feltöltött akkuval mi lesz.

Hosszbordás most lett cserélve, igaz a feszítő klaffog...

Ha feltételezzük, hogy 20A-t fogyasztott úgy a kocsi, akkor sem szabadott volna lemerülnie, mert ~15Ah fogyott ki belőle. De annyi fogyasztása nincs!

A töltést megmérte, mármint a feszültséget járó motornál?

Nekem 100A-es generátorom van, de ilyen hibám nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Ha feltételezzük, hogy 20A-t fogyasztott úgy a kocsi, akkor sem szabadott volna lemerülnie, mert ~15Ah fogyott ki belőle. De annyi fogyasztása nincs!

A töltést megmérte, mármint a feszültséget járó motornál?

Nekem 100A-es generátorom van, de ilyen hibám nem volt.

Megmérte. Akkor 12,6-12,8 V körül volt. Azt mondta, jól feltöltött akksinál 14 V fölött kéne lenni, járó motornál...

Link to comment
Megosztás:

Ha feltételezzük, hogy 20A-t fogyasztott úgy a kocsi, akkor sem szabadott volna lemerülnie, mert ~15Ah fogyott ki belőle. De annyi fogyasztása nincs!

A töltést megmérte, mármint a feszültséget járó motornál?

Nekem 100A-es generátorom van, de ilyen hibám nem volt.

Megmérte. Akkor 12,6-12,8 V körül volt. Azt mondta, jól feltöltött akksinál 14 V fölött kéne lenni, járó motornál...

Na, egy hosszabb út (80-90km) után rámértem ismét.

Nyugalmi feszültség 12,6V, járó motornál töltés közben már felkúszott 13,3-13,5V fölé, mint korábban.

Az OPCOM meg multiméter nagyjából ugyanazt méri, az OPCOM kb kerekít 1 tizedesre a multiméterhez képest :P

Rádugtam töltőre.

A töltő szerint 5 egységből mindössze 2 "van benne", 12,5V-ról indult a menet...

Most már 14V-nál jár (4 egység)...

Kíváncsi leszek hogy bírja majd a kocsiban. :)

Link to comment
Megosztás:

A kuplungkapcsoló mit csinál, mi a funkciója?

Az enyémben ezek alapján úgy tűnik nem működik...

Mit okozhat, ha nem jó?

Érdekes ahogy az EGR (számomra) teljesen ad-hoc módon, logikátlanul kapcsolgat be.

Persze le van vakolva, de érdekelt, hogy mit csinál menet közben.

Valaki a fülembe ültette (itt) a bogarat, hogy a levakolt, de hibás EGR is okozhat gondot.

Nem látok összefügést, illetve logikát se, hogy mikor és miért kapcsol az EGR :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Már egy ideje világit a Motorvezérlő rendszer kis ábrája,ma vettem a fáradtségot és kivillogtattam...Ezeket az értékeket kaptam 0100..0036..0136..0567... Igazából a 0100-ast nem értem,hogy mi lehet a problémája a légtömegmérővel?Nem értem mire utal a rendellenenséggel?Esetleg vlki? Elvileg a többi 3-rom a 2.lambda szonda azt veszek újat és remélem megjavul...Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Jól emlékszem, itt volt téma az olaj betöltő sapkánál szivárgás? Mi lett a megoldás? Nekem is ugyanaz van. Nem kellene valami tömítőgyűrűnek lenni a sapkán? Az enyémen semmi sincs.

Ilyet keress a sapkán. (Cromaxnál ill márkaszervizben is tudsz venni).

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620348-szelepfedel-tomitesei/185195-tomitogyuru-olajbetolto-sapka-ala-opel

Link to comment
Megosztás:

Megmérte. Akkor 12,6-12,8 V körül volt. Azt mondta, jól feltöltött akksinál 14 V fölött kéne lenni, járó motornál...

Tessék egy kép, amit az elektromos topicba már belinkeltem. ;)

AstraStart_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

nekem a

Nyugalmi feszültség: 12,6V

Indításkor a legkisebb: 8,2V

És amikor tölt: 14,2V

Tehát nálad is fel kellene mennie tényleg 14V fölé. Szerintem még töltsd, s majd kiderül, hogy mi lesz.

Sziasztok !

Jól emlékszem, itt volt téma az olaj betöltő sapkánál szivárgás? Mi lett a megoldás? Nekem is ugyanaz van. Nem kellene valami tömítőgyűrűnek lenni a sapkán? Az enyémen semmi sincs.

Kell oda tömítőgyűrű, az nélkül biztos hogy ereszt. Amúgy nekem mindig kicsit olajpárás körülötte, pedig már 1x cseréltem ott tömítést. Igaz nem vészes egyáltalán.

Link to comment
Megosztás:

Tessék egy kép, amit az elektromos topicba már belinkeltem. ;)

AstraStart_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

nekem a

Nyugalmi feszültség: 12,6V

Indításkor a legkisebb: 8,2V

És amikor tölt: 14,2V

Tehát nálad is fel kellene mennie tényleg 14V fölé. Szerintem még töltsd, s majd kiderül, hogy mi lesz.

Annyi az.

Töltővel töltés után nyugalomban 12,9V.

A kocsiba téve járó motornál már 14,2V.

Viszont amikor állítottam be az időt, dátumot véletlenül benyomtam a kijelző kormány felőli szélét :(

Azt hogy lehet visszapattintani?

Próbáltam a kesztyűtartó felől, de csak a másik szélét értem el, úgy nem pattant vissza...

Link to comment
Megosztás:

Amúgy nekem mindig kicsit olajpárás körülötte, pedig már 1x cseréltem ott tömítést. Igaz nem vészes egyáltalán.

Szintén zenész, bár csere nélkül.

Ez egy kérdést is felvet: pár napja említette valaki, hogy ha a kicsavart sapka járó motornál "ugrál" a nyíláson, akkor el van tömődve a kartergázcső.

Nálam is mozog bőven, de nem szívesen bontanám meg a csövet, mert semmi egyéb nem utal arra, hogy bármi probléma lenne.

Arra gondolok, hogy a nyomás tiszta cső esetén is emelgeti a kupakot, mert arra mindenképpen könnyebben talál utat a túlnyomás, mint egy zárt rendszerbe vezető csövön.

Az olajpára is emiatt a nyomás miatt jelenhet meg ott szerintem.

Szóval kell-e bontani, vagy sem?

Még soha semmihez nem kellett hozzányúlni, ami nem kopó-fogyó cucc, nyomós ok nélkül nem akarom piszkálni (tudom, hogy nem lehet elrontani, magától a megbontástól ódzkodok).

Link to comment
Megosztás:

A kuplungkapcsoló a tempomathoz kell. A kuplung benyomására elveszi a gázt a tempomat. Más funkciójáról nem tudok.

Nekem nincs tempomatom.

Az OPCOM a 'nem létező' funkciókra azt szokta írni, hogy 'not programmed'.

Pl. a légkondinál is, az sincs a kocsimba...

Az ecat24 is felhozza a kapcsolót az alvázszámom alapján a kuplung részben (elektromos szekció), de a tempomat részhez nem hoz semmit. Nyilván mert az nincs benne :)

Próbáltam alánézni ma, hogy van-e benne kapcsoló, de elég sz#r helyen van, nem láttam túrót sem :P

Holnap kitartóbb leszek.

Link to comment
Megosztás:

gezoli tempomatos leírásából nekem az jön le, hogy valóban van kapcsoló de annak (tempomat nélkül) nincs funkciója.

Más márkáknál, pl. VW-nél állítólag van akkor is ha nincs tempomat, az 'segít' megtartani az alapjáratot kinyomott kuplungnál...

Ha valaki esetleg másképp tudja, szóljon (opel vonalon nyilván).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.