Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Nem próbáltam még....

Kösz a tippet!

Nem vagyok szaki,úgy nézd az írásom (: Rákerestem az ellenállásra,amikor cseréltem a szűrőt,hogy hát mégis mi lehet az,már csak azért is,mert elég piszkos volt ott a környéke.Ránézésre,amit találtam képet,képeket,az lehetett az. Azért gondolom,hogy az.

Na eszembe jutott valami, hátha tud valaki rá tippet. Mitől lehet az,hogy kb 120körül brutális hang jön a kilométer órából? Rezonanciát is kelt. Nyomásra megszűnik,halkul a hang,majd újból előjön. Főleg akkor kezdi el amikor hideg van.Olyan mintha az órában ki lenne kopva egy műanyag fogaskerék. Lehetséges?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi problémában kérnék segítséget, illetve tippet!

Az autó hidegen szépen indul, mindíg ugyanúgy megbízhatóan.

Alapjárat kis melegedés után be is áll egy elfogadható szintre, egész odáig semmi tünet nincs is, amíg el nem éri az üzemmeleg állapotot.

Akkor ugyanis az alapjárat felmegy kb 1600-1700-ra, igaz, hogy nem ingadozik.

Gondoltam, alapjárati motorprobléma lesz, ki is cseréltem, de semmi változás nem lett.

A hűtővizgombával ugyanezt tettem, de ez sem segített.

Maradt a vákuum-rendszer.

Lehúztam a gumicsövet a folytószelepház aljáról (az alapjárati motor mellett), és ömlött ki belőle a szén.

Ezt is megoldottam, kiszedtem a szenet a szűrőtartályból, a vákuumszelep elé tettem egy benzinszűrőt, ha még jönnének széndarabok, fogja meg.

A tank szellőztetőcsöve el volt dugulva, azt is kitisztítottam, legalábbis azt, amelyik az autó alatt a szabadba engedi a benzingőzt.

Az egész vákkum-csőrendszert átfujattam,leellenőriztem, mindenhol működik a vákkum, úgy néz ki nincs dugulás.

Próbakör alatt megint kiderült, hogy a helyzet változatlan: még mindíg magas az alapjárat.

A tűzfalon a MAP-szenzort is kicseréltem, hátha az a baj.

...szóval most egy kicsit elakadtam, hogy akkor most mi a baj...

A tank meg a szenes szűrő között is el tud dugulni a szellőztetőcső?

Vagy ha igen, akkor attól is felpöröghet?

Arra is gondoltam, hogy maradhattak még valahol szénszemcsék és az babrál ki velem.

Bocs, hogy ilyen hosszú lett, de fontosnak tartottam a részleteket közölni.

Előre is köszönöm a tippeket!

Sziasztok!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok szaki,úgy nézd az írásom (: Rákerestem az ellenállásra,amikor cseréltem a szűrőt,hogy hát mégis mi lehet az,már csak azért is,mert elég piszkos volt ott a környéke.Ránézésre,amit találtam képet,képeket,az lehetett az. Azért gondolom,hogy az.

Na eszembe jutott valami, hátha tud valaki rá tippet. Mitől lehet az,hogy kb 120körül brutális hang jön a kilométer órából? Rezonanciát is kelt. Nyomásra megszűnik,halkul a hang,majd újból előjön. Főleg akkor kezdi el amikor hideg van.Olyan mintha az órában ki lenne kopva egy műanyag fogaskerék. Lehetséges?

Szia! A probléma ismerős!

Én amikor ezt tapasztaltam, levettem a kmóra meghajtó bowdent a motor aljáról és adtam neki WD-40-et.

Egy időre jobb lett a helyzet, de ha hidegebb idő jött nekem is visszatért a hülye hangja.

MEgint levettem, ugyanúgy WD-40, de most a löttyöt megnyomattam az óra felé egy mini kompresszorral. A cucc be tudott jutni az órához és ott is beolajozta, amit kell.

Na ez volt kb 2 éve, azóta semmi gondom nincs vele.

De azért túl sok cuccot nem szabad adni neki, hátha az sem jó!

Remélem segíthettem! :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok szaki,úgy nézd az írásom (: Rákerestem az ellenállásra,amikor cseréltem a szűrőt,hogy hát mégis mi lehet az,már csak azért is,mert elég piszkos volt ott a környéke.Ránézésre,amit találtam képet,képeket,az lehetett az. Azért gondolom,hogy az.

...

Átnéztem délután, pollenszűrőt cseréltem (jó koszos volt, lassan egy éves csak).

A szűrőtől befelé tiszta volt a rendszer, az előtétet is megnéztem, melegedésnek nincs nyoma körülötte. A csatik is simán jártak, korrózió, melegedési nyom semmi.

Most kapott kis WD40-et a csati, de ennyi.

Majd kiderül, változot-e valami?

(a szellőző járatokat át fogom fújni tisztítóhabbal, hátha ottani koszolódásnak jön a szaga fűtéskor)

Link to comment
Megosztás:

A kis c14nz megint szívat az alapjárattal. Elindítom hidegen, szépen jár pár percig, majd olyat művel, hogy szinte majdnem megáll, majd felpörög kicsit és beáll alapjáratra. Eltelik pár perc és megint kezdi. Van, hogy annyira leejt, hogy még a töltés lámpa is kivillan ,de nem áll meg :) Gyertyák, rotor, elosztófedél, alapjárati motor, hőmérséklet jeladó új. Csövek szerintem nem lyukasok, mivel fújkáltam féktisztítóval de nem változott meg az alapjárat. Fojtószelepnél tiszta minden, újak a tömítések is.

Fojtószelep-potméter okozhat ilyet, mert azt még nem cseréltem? Olvastam olyat is, hogy a belső levegő keringető is belejátszhat, de miként? Kutyorgást hallok bent néha.

Link to comment
Megosztás:

A B Corsákba gyárilag jobb+ vagy bal+ akkumlátor kell?

Eddig bal+ volt benne 56 Ah-s. Elkedzett gyengélkedni, így ki kellett cserélnem, itthon volt egy 70 Ah-s volt jobb+ kivitelben, ami a Vectrából kopott ki.

Éppen befért a Corsába a helyére, és a kábelek is elértek. Eddig hátul voltak a saruk a fekete rács alatt, az esővíz egyenesen a sarukra ömlott rá. Most meg elöl vannak, és a negatívot majdnem eléri a motorháztető, ha lecsukom. Raktam rá egy műanyag lemezt, hogy ne érje el. Egyik szerencsétlenebb helyzet, mint a másik.

Link to comment
Megosztás:

A B Corsákba gyárilag jobb+ vagy bal+ akkumlátor kell?

Eddig bal+ volt benne 56 Ah-s. Elkedzett gyengélkedni, így ki kellett cserélnem, itthon volt egy 70 Ah-s volt jobb+ kivitelben, ami a Vectrából kopott ki.

Éppen befért a Corsába a helyére, és a kábelek is elértek. Eddig hátul voltak a saruk a fekete rács alatt, az esővíz egyenesen a sarukra ömlott rá. Most meg elöl vannak, és a negatívot majdnem eléri a motorháztető, ha lecsukom. Raktam rá egy műanyag lemezt, hogy ne érje el. Egyik szerencsétlenebb helyzet, mint a másik.

Tudomásom szerint jobb+, amúgy én arra gondoltam, hogy valami vízálló anyagból kellene varrni egy olyan alakot mint az akksi (amolyan táska, burkolat szerűt).

Link to comment
Megosztás:

Szia! A probléma ismerős!

Én amikor ezt tapasztaltam, levettem a kmóra meghajtó bowdent a motor aljáról és adtam neki WD-40-et.

Egy időre jobb lett a helyzet, de ha hidegebb idő jött nekem is visszatért a hülye hangja.

MEgint levettem, ugyanúgy WD-40, de most a löttyöt megnyomattam az óra felé egy mini kompresszorral. A cucc be tudott jutni az órához és ott is beolajozta, amit kell.

Na ez volt kb 2 éve, azóta semmi gondom nincs vele.

De azért túl sok cuccot nem szabad adni neki, hátha az sem jó!

Remélem segíthettem! :-)

Na ma beizzitottam a WD40-et(: remélem nem jön elő többet a hang.Őszintén szólva reggel komásan hirtelen megszólalva még ilyesztő is tud lenni :D Elöször meg is álltam,mi lehet ez. Köszönöm,remélem bejön.

Na még valami(: Valahol olvastam,hogy a középkonzolon a két gombot lenyomva kiírja az adot sebességet digitálisan a kijelzőn. Amit ki is próbáltam és müködik,53km/h-ig,és pár mp-ig megjelenik. Na de ezt nem lehetne "tuningolni" ,hogy más infot is kiírjon?

-- Na olvasgattam kicsikét,amit kivettem,hogy a TID-et nehéz átalakitani. Na de,már az is érdekes,hogy spirálos az órám és kiírja digitbe a sebessége. Ha veszek egy G astrás MID-et mondjuk,csak raádugom és ezzel kész is?Csapjatok agyon ha hülyeségeket kérdezek :D

Módosítva : Eximer
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiszakadt a háló az autó szénszűrőjében, és az egész vákum-rendszer telement széndarabokkal.

Kipucolgattam ahogy tudtam, de melegen mindig felmegy az alapjárat 1600-1700-re.

Eddig is ezt csinálta, de azt hittem, hogy megtaláltam a probléma okát.

Vagy ennek más oka van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiszakadt a háló az autó szénszűrőjében, és az egész vákum-rendszer telement széndarabokkal.

Kipucolgattam ahogy tudtam, de melegen mindig felmegy az alapjárat 1600-1700-re.

Eddig is ezt csinálta, de azt hittem, hogy megtaláltam a probléma okát.

Vagy ennek más oka van?

Esetleg fals levegő?

Na felmerült nálam egy kis hiba,vagyis inkább kellemetlen. Alapjáraton csutka gázra hörög,rángatozik kb 2mp-t aztán felpörög rendesen. Menet közben néha ha padlót nyomok, egy kettőt rángat,vagy épp durrant aztán beindul mint a golyó. A lambdaszondát azóta még nem cseréltem mióta felraktam a képet,viszont biztositottam a testet.(persze ettől még lehet rossz) Észrevettem,hogy nagyobb gáznál hallani a levegőt,ahogy szivja.Légszűrőt még nem cseréltem.Igen igen,le lehet cseszni :D Ez mellé társul a brutális fogyasztásom. Alapjárat stabil,de enyhe rezonancia van,mitha dizel lenne. Hidegen-melegen pöccc röff. Tippek? (:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap történt velem, hogy egyszer csak elfolyt az összes vizem a hűtőből majd nagy füst mellett kiakadt a vízhőfok mutató. Azonnal megálltam, hagytam hűlni. majd másnap hazahoztam ( kb 15km) az autót kb 20km es tempóval 4 es sebességfokozaton az autót. Lehet, hogy lett valami komolyabb baja? pöccre indul ugyan úgy mai nap is, nem hallok rendellenességet az autóból. A kocsi fog kapni a héten új hűtőt, új ventillátort rá ( nem kapcsol be egyáltalán 90 fok felett, de fűtés az van a kocsiba) gyújtógyertyákat, olajat, olajszűrőt, légszűrőt. Hűtővel kapcsolatban mi lehet a probléma oka, hogy nem ment a hűtőventi? Mit érdemes még cserélni vele kapcsolatban?

Válaszotokat köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap történt velem, hogy egyszer csak elfolyt az összes vizem a hűtőből majd nagy füst mellett kiakadt a vízhőfok mutató. Azonnal megálltam, hagytam hűlni. majd másnap hazahoztam ( kb 15km) az autót kb 20km es tempóval 4 es sebességfokozaton az autót. Lehet, hogy lett valami komolyabb baja?

Simán lehet, hogy hengerfejes lett. De ez majd akkor fog kiderülni, ha a szervizelés után használatba veszed újra a kocsit, és pl fogy a víz, vagy fehéren füstöl a kocsi, esetleg forralja a vizet.

pöccre indul ugyan úgy mai nap is, nem hallok rendellenességet az autóból. A kocsi fog kapni a héten új hűtőt, új ventillátort rá ( nem kapcsol be egyáltalán 90 fok felett, de fűtés az van a kocsiba) gyújtógyertyákat, olajat, olajszűrőt, légszűrőt. Hűtővel kapcsolatban mi lehet a probléma oka, hogy nem ment a hűtőventi? Mit érdemes még cserélni vele kapcsolatban?

Válaszotokat köszönöm!

A ventilátor olyan 97-98 fok körül kapcsol be benzineseknél, de csak akkor, ha a hűtőben lévő víz is elérte ezt a hőfokot. Ha elfolyt a vized a hűtőből, akkor ne csodálkozz, hogy nem kapcsolt be a ventilátor. A ventilátor ész nélküli cseréje előtt javaslom a tesztelését működik-e, mert a legritkább esetben szokott elromlani. Sokkal inkább a hőgomba romlik el. De a te esetedben a vízelfolyás miatt semmiképp se kapcsolt volna be a ventilátor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap történt velem, hogy egyszer csak elfolyt az összes vizem a hűtőből majd nagy füst mellett kiakadt a vízhőfok mutató. Azonnal megálltam, hagytam hűlni. majd másnap hazahoztam ( kb 15km) az autót kb 20km es tempóval 4 es sebességfokozaton az autót. Lehet, hogy lett valami komolyabb baja? pöccre indul ugyan úgy mai nap is, nem hallok rendellenességet az autóból. A kocsi fog kapni a héten új hűtőt, új ventillátort rá ( nem kapcsol be egyáltalán 90 fok felett, de fűtés az van a kocsiba) gyújtógyertyákat, olajat, olajszűrőt, légszűrőt. Hűtővel kapcsolatban mi lehet a probléma oka, hogy nem ment a hűtőventi? Mit érdemes még cserélni vele kapcsolatban?

Válaszotokat köszönöm!

Szia.Vagy a venti a rossz,vagy a hőkapcsoló,vagy egyáltalán nem kap áramot. Elöször próbáld direktre kötni,ha megy a venti,akkor egy hőkapcsoló kell.Nem nagy tétel.hol folyt el a víz? Az okés,hogy fűtés van,de a termosztát pl jó?(üzemi hőfok fele meleg a hűtő is?)

Link to comment
Megosztás:

Szia.Vagy a venti a rossz,vagy a hőkapcsoló,vagy egyáltalán nem kap áramot. Elöször próbáld direktre kötni,ha megy a venti,akkor egy hőkapcsoló kell.Nem nagy tétel.hol folyt el a víz? Az okés,hogy fűtés van,de a termosztát pl jó?(üzemi hőfok fele meleg a hűtő is?)

koszonom a valaszokat remelem nem lett hengerfejes. lyukas volt a huto, ketkomponensu gyurma ragasztoval volt befoltozva de megadta magat es szepen elfolyt az egesz viz amig kitartott mentem 500km ert nem volt problema viz melegedett 90fokig huto is meleg volt illetve a vizcsovek is. tehat a viz keringett a rendazerben csak a ventillator nem kapcsolt igy dugoba kellett nyomatni a futest ezerel, hogy ne forrjon fel. ja igen meg valami.. tudtok otletet adni, hogy tudnam kinyitni a motorhaztetot ha bentrol nem nyitja a kar? valoszinu kiugrott a bowden egy godor miatt.

Link to comment
Megosztás:

Halihó!

Olyan problémám lenne, hogy a világítás kapcsolóban lévő izzó megadta magát, majd miután kiszedtem az egységet, lehúztam a csatlakozót elakadtam, mert olyan mintha az egész kapcsolót egy műanyag 'bölcső' tartaná, így se ki se be nem sikerült elmozdítani. Sajnos errúől leírást nem találtam, csak a középkonzollal kapcsolatban. Előre is köszönöm a segítséget.

N

Link to comment
Megosztás:

koszonom a valaszokat remelem nem lett hengerfejes. lyukas volt a huto, ketkomponensu gyurma ragasztoval volt befoltozva de megadta magat es szepen elfolyt az egesz viz amig kitartott mentem 500km ert nem volt problema viz melegedett 90fokig huto is meleg volt illetve a vizcsovek is. tehat a viz keringett a rendazerben csak a ventillator nem kapcsolt igy dugoba kellett nyomatni a futest ezerel, hogy ne forrjon fel. ja igen meg valami.. tudtok otletet adni, hogy tudnam kinyitni a motorhaztetot ha bentrol nem nyitja a kar? valoszinu kiugrott a bowden egy godor miatt.

Egy 10 ezer Ft-os hűtő cseréjének elmulasztása miatt most azt kockáztattad, hogy lehet hogy hengerfejezni kell a kocsit, nagyjából 50-60 ezerért.

A hűtő cseréje egyébként otthoni körülmények között fél óra.

Valahogy a motortér aljából felnyúlva kellene meghúzni a bowdent, ha a karnál akadt ki. Ha a retesznél, akkor passz...

Link to comment
Megosztás:

Egy 10 ezer Ft-os hűtő cseréjének elmulasztása miatt most azt kockáztattad, hogy lehet hogy hengerfejezni kell a kocsit, nagyjából 50-60 ezerért.

A hűtő cseréje egyébként otthoni körülmények között fél óra.

Valahogy a motortér aljából felnyúlva kellene meghúzni a bowdent, ha a karnál akadt ki. Ha a retesznél, akkor passz...

Hát igen mostmár rághatom a kalapomat. Reménykedem, hogy nem lett semmi gond max a tömítés ment szét vagy még azsem. Gondoltam megfogja az a cucc... Hamár hőálló elvileg meg víz álló, reszelhető csiszolható nemtudom milyen cucc... Reméljük a legjobbakat. Más. Milyen gyűjtógyertyát, olajat érdemes belenyomatni? :)

Szerk.: Lényeg lemaradt.. 1.2 -es 93 as a verda :)

Módosítva : okoskacsa
Link to comment
Megosztás:

Hát igen mostmár rághatom a kalapomat. Reménykedem, hogy nem lett semmi gond max a tömítés ment szét vagy még azsem. Gondoltam megfogja az a cucc... Hamár hőálló elvileg meg víz álló, reszelhető csiszolható nemtudom milyen cucc... Reméljük a legjobbakat. Más. Milyen gyűjtógyertyát, olajat érdemes belenyomatni? :)

Szerk.: Lényeg lemaradt.. 1.2 -es 93 as a verda :)

C12NZ-be egypólusú gyertya kell. Olaj meg 10W40 vagy 5W40.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

94-es b corsa

lezárt a központi zár és úgy is maradt, a kormány felöli oldal nyilik kulccsal a másik nem.

De az összes többi ajtót se tudom kinyitni belölről sem, van valami megoldás, hogy nyissam ki?

Ha megpróbálod felhúzni visszaugrik? Le kell venni az anyós oldali lábtér műanyagját, ha gyári a kpzár és le kell húzni az elektronikát, vagy megkeresni a biztijét, utána már fel tudod húzni őket.

Link to comment
Megosztás:

Sikerult kinyitni a motorhaztetot :) Viszont a hiba oka az volt, hogy a bowden letort a nyito "rugo?" rol ezert volt beakadva. Mi ennek az alkatresznek a neve? Mert most ha lecsukom akkor a kezi karral lehet nyitni de csak az fogja a tetot. Igy meg ugye nem valami biztonsagos

Módosítva : okoskacsa
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.