Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

A vákuumszivattyúra megy egy nagynyomású olajcső, menetes csatlakozással. Megy rá egy olajvisszafolyó cső, bilincses csatlakozással. Meg maga a vákuumcső a fékrásegítő devanderről. A vastag vezeték a töltés. Ezen kívül egy kétpólusú csatlakozónak kell mennie a generátorra. Egyik a fordulatszámmérő jeladója, a másik meg a gerjesztőáram. Most azt ne kérdezd, hogy ezen melyik vezeték milyen színű. Ezt vagy kiderítitek elektromos rajz alapján, vagy egy másik ugyanilyen kocsiról.

Nincs benne ford. szám mérő, szóval a visszajelző lesz a másik vezeték.

Amúgy kék a visszajelzőé, zöld meg a gerjesztés, vastag piros a töltés. A kapott darabon a csatiban a 3-ik vezeték állítólag test, amit nem tudok. Okosok azt mondják, hogy testet ki hagyhatom, a másik 2 vezeték adja magát......nem tudom mi lesz belőle.

Link to comment
Megosztás:

Értem a működési elvét, ja meg ez nem az én autómról készült. Olyan gondom van, már egy jó ideje, hogy jár a motor szépen indítás után, aztán kb 3-4 perc után van, hogy úgy leejti az alapjáratot, hogy majdnem megáll. Aztán megemeli és jár szépen, kicsit később megint. Plusz olyat is megfigyeltem, hogy a kuplung felengedésére is megváltozik az alapjárata, majdnem hasonló szituáció mint amit írtam. És, hogy tovább folytassam néha olyan mintha nem lenne motorfék. Alapjárati motor pár hónapos, gyertyák is újak, rotor, elosztófedél is, csövek jók, tömítéseket is cseréltem már. Most erre gondoltam hátha, azonban még mindig a MAP szenzorra gyanakszom, mivel ha lehúzom a stekkerét, akkor kisimul az alapjárat, de ugye dobja a hibakódot. Ezért is érdeklődtem, mert már minden apró lehetőségbe kapaszkodom. Na ezért nem kellene nekem sose többet benzines, átkozom azt a napot mikor ezt megvettük :) A jó régi dízelemnél ilyen sosincs, -10ben is pöcc, alapjárat ingadozást talán könyvben olvasott, ha tud olvasni :D .

Ma próbálgattam a gépet, és jelenleg a fék vákuumra gyanakszom, mivel hosszan nyomom a féket (álló helyben próbáltam) szinte mindig előjött ez a hiba. Mit kellene ott megnéznem? A rásegítőből jön egy vastagabb cső, ami elágazik, egyik megy tova a szívósorba a másik meg abból az ufó bigyóból jön ha jól sejtem (aktív széntartálytól). Lehet kezd széthullani és teleszórja szénnel?

Link to comment
Megosztás:

Nincs benne ford. szám mérő, szóval a visszajelző lesz a másik vezeték.

Amúgy kék a visszajelzőé, zöld meg a gerjesztés, vastag piros a töltés. A kapott darabon a csatiban a 3-ik vezeték állítólag test, amit nem tudok. Okosok azt mondják, hogy testet ki hagyhatom, a másik 2 vezeték adja magát......nem tudom mi lesz belőle.

Test nem megy a generátorra. Azt a rögzítésén keresztül viszi át.

Link to comment
Megosztás:

Skacok!

Mit kezdjek ha a kocsim legnagyob baja /eddig/:D az hogy a hátsó szélvédőre nem jut ki a mosófolyadék....a motor hajt de nem történik semmi. Szennyéződésre gyanakodtam a rendszerben, Elején végén tökéletesnek tünik.

Otlet?

Típushiba, hogy az ajtóátvezetőben (csomagtérajtó) vagy közvetlen előtte megtörik a cső, így befolyik bal oldalt a mosófolyadék és nem a csőbe, ez később, majd rohadási gondokat fog okozni, illetve a hátsó ablakfűtés nem fog menni emiatt.

Keresd meg a törött részt vágd le egyenesre, lehet toldókat venni, illetve csövet, a töréstől a fúvókáig cseréld ki és megoldódik a gond.

yso3bsvf7uk8nahkps0rnzc144gas9.jpg

o6q2is1wpb5hje77z0q0up9ysktif4.jpg

Link to comment
Megosztás:

Van tapasztalatotok az 1.4 90 lovas corsaval ? Mindig furdal a lelkiismeret, miért nem olyat vettem, kiprobálnám egyszer hogy repiti a kis kasznit az a motor.

Szerintem menettulajdonságban és fenntarthatóságban az egyik legjobb motor a Corsa-ban, nem annyira tartós mint egy NZ motor, de 8 szelepes, megy és mégsem eszi az olajat. Persze ha normálisan van tartva.

Én már próbáltam ilyen vasat, nekem 1.4 NZ-m volt, de azzal is mentem 180-at, annyi, hogy előbb eléred vele, de sokkal többet az sem megy, csak könnyebben ugrik.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem menettulajdonságban és fenntarthatóságban az egyik legjobb motor a Corsa-ban, nem annyira tartós mint egy NZ motor, de 8 szelepes, megy és mégsem eszi az olajat. Persze ha normálisan van tartva.

A 90 lovas 1,4-es motor X14XE 16 szelepes

Link to comment
Megosztás:

Monday, villogtasd ki a hibakódot, akkor többet fogunk tudni. Légtömegmérőd nincs. Hála az égnek. =)

Ha cseréled a lambdát, kizárólag eredeti és belevaló Bosch-t tegyél bele.

(Bazsikem, X12SZ-ben nincs légtömegmérő.)

Schorpyon, szerintem a ventillátor kalitkájával lesz a nyűg, vagy valami rosszabb. A pollenszűrőháza alatt lakik, mihelyst azt leműtöd, valószínűleg kiderül, mi a rázkódás oka.

Nos, hát ha valaki hasonló módon jár kicsi Corsájával mint én, annak íme a megoldás:

Motorhőmérséklet jeladó. 4-7.000 Ft. Kicserélték, Corsa alapjárata helyre ugrott, teljesítmény úgy szintén.

Link to comment
Megosztás:

Van tapasztalatotok az 1.4 90 lovas corsaval ? Mindig furdal a lelkiismeret, miért nem olyat vettem, kiprobálnám egyszer hogy repiti a kis kasznit az a motor.

A mai forgalom ritmusát lehet vele tartani.Ennyi. Fateréknak van konkrétan ilyen 1.4 16V. Nekem 1.2 45lovasom volt,később raktunk bele 1.6 110lovas az összeállt 2013 decemberben,de már fél év múlva másik autót kezdtem nézni mert az sem egy nagy durranás. 172 lovas Clio lett helyette. A kezdeti fúdemegy&Đ°$ß#&#&#@-et két hónap alatt megszoktam,nem mondom,hogy kevés,de nem is az a fúdebrutállat 1030kg-os kasztni ide vagy oda.

Link to comment
Megosztás:

172 lovas Clio lett helyette. A kezdeti fúdemegy&Đ°$ß#&#&#@-et két hónap alatt megszoktam,nem mondom,hogy kevés,de nem is az a fúdebrutállat 1030kg-os kasztni ide vagy oda.

Akkor most kellene visszaülnöd a régi corsa-ba........az lenne a büntetés assszem:D

Majd pár év mulva akarnám a corsát hobbyautónak megtartani és gondolkodtam, hogy raknék bele nagyobb motort, de lehet egyszerübb egy erössebbet újabbat venni. pl azok az uj 1.6 T motorok azért szedhetik az Astra lábát.

Vagy mittomén....xD

Link to comment
Megosztás:

Akkor most kellene visszaülnöd a régi corsa-ba........az lenne a büntetés assszem:D

Majd pár év mulva akarnám a corsát hobbyautónak megtartani és gondolkodtam, hogy raknék bele nagyobb motort, de lehet egyszerübb egy erössebbet újabbat venni. pl azok az uj 1.6 T motorok azért szedhetik az Astra lábát.

Vagy mittomén....xD

Annyira azért nem, mert dög nehéz a J Astra.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na reméltem nem ezért írok ,de úgy nézki mégis csak hiba miatt. Bekerült egy új rádió a kocsiba. A tid kijelzőről eltünik a dátum amikor bekapcsolom,ami még mondjuk nem is zavarna.Na de valamiért benyomtam a két gombot egyszerre,ami írt ki hibát. az a 95ös hibakod volt. Ez mit jelent? Amit néztem,az Meleg inditó szelep,feszültésg alacsony.(?) Ez elehetséges? Mit is jelent?Mi az a meleg inditó szelep.? :blink:

Köszönöm a segítséget előre is! Remélem nem kell,hogy röpüljön az új rádió. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na reméltem nem ezért írok ,de úgy nézki mégis csak hiba miatt. Bekerült egy új rádió a kocsiba. A tid kijelzőről eltünik a dátum amikor bekapcsolom,ami még mondjuk nem is zavarna.Na de valamiért benyomtam a két gombot egyszerre,ami írt ki hibát. az a 95ös hibakod volt. Ez mit jelent? Amit néztem,az Meleg inditó szelep,feszültésg alacsony.(?) Ez elehetséges? Mit is jelent?Mi az a meleg inditó szelep.? :blink:

Köszönöm a segítséget előre is! Remélem nem kell,hogy röpüljön az új rádió. :unsure:

Ha a tiden nyomtad be a két gombot akkor nem a motorral kapcsolatos hibakódokat írja ki, az villogtatni kell, a 95-ös kód ha jól emlékszem azt jelenti, hogy nem érzékeli a gyári rádiót, nem hiba, mivel kivetted a gyári fejegységet.

Szerk: jól gondoltam

F95 – Communication failure: TID-Radio headunit

Módosítva : Davee
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Újabb kis hiba tette már meg velem hogy kiveri a biztosítékot hogy nem működik valami, de szerencsére továbbra sem húsbavágó problémáról van szó, csak ha egy majom éppen bevág eléd, vagy egy idióta suhanc lép le az ember elé az úton, vagy a parkóban akarnak beléd tolatni, tövig nyomnátok biztos Ti is a dudát. Hát be kell hogy valljam, én mindenképpen. Csak hiába nyomom a szerencsétlent ha meg sem mukkan.

Egyik nap gondoltam megnézem, amennyire merem, és lesz ami lesz, hátha nagyon egyszerű dologról van szó. Egyszerűen csak odáig jutottam, hogy leszedtem a kormányról a "gombot", vagyis kipattintottam a közepét, és kifordítottam, hogy lássam minden a helyén van-e, nem-e csúszott ki valami (mint az anyós oldali ablak emelő kapcsolóból a vezető oldalon), de meglepve tapasztaltam a következő képet:

IMG_20150209_085123_www.kepfeltoltes.hu_

Szerintem itt valami igencsak hiányzik, mert nem hiszem el hogy ennek így kell kinéznie.

Ha van valaki aki valamelyest ért a dologhoz, akkor nagyon kérem írjon már egy-két sort, mert már nagyon viszket a tenyerem egy-két izmosabb dudáláshoz. :)

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

[...]

Ha van valaki aki valamelyest ért a dologhoz, akkor nagyon kérem írjon már egy-két sort, mert már nagyon viszket a tenyerem egy-két izmosabb dudáláshoz. :)

Előre is köszi.

Sajnos nincs hiány: a kürt nyomógombjával letesteled a vezetéket, vagyis magát a kürtöt. Ellentétben a szokásos kapcsolásokkal a másik oldalon maga az eszköz van fix +12V-ra van kötve. Ott alkalmazzák ezt, ahol a kapcsoló környékén elegendő test található, így megspórolnak néhány vezetéket.

Ilyen még az ajtónyitással kapcsolható belső világítás is, a csomagtérvilágítás, stb. Azt ellnőrizd le, hogy kürtnyomógom rugósított réz érintkezője vajon tényleg hozzáér-e a kormányoszlophoz. Utána biztosan ellenőrizném a biztosítékot, majd hogy a kürt valóban megkapja-e plusz tápot.

Ha még úgy sincs meg a hiba, akkor vezeték-átkötéssel kipróbálnám magát a kürtöt. Lehet, hogy az krepált be.

Sok sikert!

=)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sajnos nincs hiány: a kürt nyomógombjával letesteled a vezetéket, vagyis magát a kürtöt. Ellentétben a szokásos kapcsolásokkal a másik oldalon maga az eszköz van fix +12V-ra van kötve. Ott alkalmazzák ezt, ahol a kapcsoló környékén elegendő test található, így megspórolnak néhány vezetéket.

Ilyen még az ajtónyitással kapcsolható belső világítás is, a csomagtérvilágítás, stb. Azt ellnőrizd le, hogy kürtnyomógom rugósított réz érintkezője vajon tényleg hozzáér-e a kormányoszlophoz. Utána biztosan ellenőrizném a biztosítékot, majd hogy a kürt valóban megkapja-e plusz tápot.

Ha még úgy sincs meg a hiba, akkor vezeték-átkötéssel kipróbálnám magát a kürtöt. Lehet, hogy az krepált be.

Sok sikert!

=)

Köszi a válszt, de vissza kell hogy kérdezzek, hogy teljesen tiszta legyen minden mielött belevágok az ellenőrizgetésnek.

Más fórumokon azt olvastam, hogy a belső világítások és/vagy a szivargyújtó ugyanarró la biztosítékról működnek, és mivel azokkal minden oké, azt sejtem hogy azzal rendben van minden. Ha jól értettem a leírásodat, akkor a középső, kerek részhez kell érnie a duda nyomógombjának közepének, hogy zárjon? Ha így van, akkor az ellenőrzéshez össze kell hogy zárjam a kettőt, mondjuk egy vezetékkel, és ha úgy jó, akkor csak nem érnek össze ha nyomom a dudát. Hogyha meg úgy sem működik, akkor ott valami elektronikai baj lehet...

Na és itt lesz érdekes a dolog, mert a többire nem tudom hogy kellene ellenőriznem...

Egy tanácsot tudnál még adni, hogy tudnám leellenőrizni a biztosítékot? Hogy melyik az és hogy kell ellenőrizni?

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válszt, de vissza kell hogy kérdezzek, hogy teljesen tiszta legyen minden mielött belevágok az ellenőrizgetésnek.

Más fórumokon azt olvastam, hogy a belső világítások és/vagy a szivargyújtó ugyanarró la biztosítékról működnek, és mivel azokkal minden oké, azt sejtem hogy azzal rendben van minden. Ha jól értettem a leírásodat, akkor a középső, kerek részhez kell érnie a duda nyomógombjának közepének, hogy zárjon? Ha így van, akkor az ellenőrzéshez össze kell hogy zárjam a kettőt, mondjuk egy vezetékkel, és ha úgy jó, akkor csak nem érnek össze ha nyomom a dudát. Hogyha meg úgy sem működik, akkor ott valami elektronikai baj lehet...

Na és itt lesz érdekes a dolog, mert a többire nem tudom hogy kellene ellenőriznem...

Egy tanácsot tudnál még adni, hogy tudnám leellenőrizni a biztosítékot? Hogy melyik az és hogy kell ellenőrizni?

Előre is köszi.

A kürtről sajnos nem tudom megmondani, hogy saját biztosítéka van, vagy másokkal közösködik. Valahol a kuplungpedál felett lesz a biztosítéktábla, a fedelére rá szokták rajzolni, hogy melyik bizti mihez tartozik.

Ha jól értettem a leírásodat, akkor a középső, kerek részhez kell érnie a duda nyomógombjának közepének, hogy zárjon? - Igen, valami olyasmi.

Próbáld rövidre zárással letesztelni, így kizárni a hibalehetőségeket. A nyomógombnál, a kürtnél. Ha nem érzel magadban hozzáértést, sebaj, egyszerűbb és biztosabb villanyászra bízni a dolgot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A kürtről sajnos nem tudom megmondani, hogy saját biztosítéka van, vagy másokkal közösködik. Valahol a kuplungpedál felett lesz a biztosítéktábla, a fedelére rá szokták rajzolni, hogy melyik bizti mihez tartozik.

Ha jól értettem a leírásodat, akkor a középső, kerek részhez kell érnie a duda nyomógombjának közepének, hogy zárjon? - Igen, valami olyasmi.

Próbáld rövidre zárással letesztelni, így kizárni a hibalehetőségeket. A nyomógombnál, a kürtnél. Ha nem érzel magadban hozzáértést, sebaj, egyszerűbb és biztosabb villanyászra bízni a dolgot.

Hát azért nem gondolkodtam villanyászban, mert május-június környékén váltani szeretnék valami nagyobb, fiatalabb kaliberre, így amit tudok elvégzek javítgatásokat magam, hogy legalább pl a duda és a rendszám-, csomagtartó világítás működjön. (Minél kevesebb apró idegesítő dolog legyen)

Itt jegyezném meg hogy pl az anyós ülés billeg előre-hátra. Sikerült azt végre kitapasztalni hogy mi az eltérés a vezető és az anyós ülés között: a csúszósín elejét nem csavar fogja, hanem egy kampós részbe kell "beakasztani", és hátuljánál csavarral rögzíteni. Alap esetben így a kampó és a sín között hézag van, amit egy fém, ék-szerű alkatrész kellene hogy egakadályozzon, ami azon az oldalon hiányzik. Ilyen volt már ahogy megkaptam úgy egy éve de csak nemrég találtam rá a hiba okára.

Tud esetleg ajánlani egy konkrét személyt, esetleg telefonszámmal vagy mail címmel együtt aki bont Corsá-t, és tudna nekem adni egy ilyen kis éket? Ha hazaértem melóból, és még elég világos lesz hozzá lefotózom és felteszem hogy mi a különbség a két sín között.

A segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Hi!!

Tapasztalt Opelosok!.... :D Mivel én a kis corsámmal Németországot-Magyarországot megjárom évente 4szer, megkérdezném tőletek, mit vinnétek magatokkal.? Szerszám, alkatrész tekintetében. 1.2 16v

1 liter olaj min, 2-3 liter desztvíz, vagy egy 5 literes egyben. 1 generátor szíj, szerszámok a cseréhez, pár kulcs, illetve egy cső vagy feszítővas amivel meg tudod feszíteni a generátort.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.