Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

"Nem tudom ez mennyire látszik de ez egy gyári szüz hátsó, ha segit...."

Na ott van középen az a két csavar, oda van rögzítve a motor.

Na, így már más.

Tegnap nem ez a kép szerepelt a hozzászólásban, hanem egy közeli, amin nem látszott a dolog. Nem is értettem, milyen csavarozási pontokról beszélsz a kép alapján. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ehhez mit szóltok?

Itt azt írják: Autóspecifikus csomagtér motorok, melyek a legtöbb típushoz beszerezhetőek, ÖSSZEKÖTHETŐ AZ AUTÓBA SZERELT 4 AJTÓS KÖZPONTIZÁRRAL!

Az alábbi típusokhoz nem jó az univerzális motor a csomagtérbe és ilyen típusspecifikus kell:

Opel Astra-F,-G, Opel Corsa-A,-B,-C...

Mivel beszerzés előtt állok (csak 4 univerzális van a készletben), így fontos lenne az infó!

A képen, amit belinkeltetek elvileg mezei univerzális van, nem?

Link to comment
Megosztás:

Ehhez mit szóltok?

Itt azt írják: Autóspecifikus csomagtér motorok, melyek a legtöbb típushoz beszerezhetőek, ÖSSZEKÖTHETŐ AZ AUTÓBA SZERELT 4 AJTÓS KÖZPONTIZÁRRAL!

Az alábbi típusokhoz nem jó az univerzális motor a csomagtérbe és ilyen típusspecifikus kell:

Opel Astra-F,-G, Opel Corsa-A,-B,-C...

Mivel beszerzés előtt állok (csak 4 univerzális van a készletben), így fontos lenne az infó!

A képen, amit belinkeltetek elvileg mezei univerzális van, nem?

Szia!

Szerintem nem! A mezei univerzális, ami a képeken is van, annak műanyag a vége. Ez nem alkalmas a hátsó ajtó zárására, kivétel egy olyan kókányolással, mint amit én is csináltam :rolleyes:

Először is szét kellene szedned az autó hátulját, és megnézni, hogy a gomb túlsó oldala milyen. Ha olyan, mint az általam linkelt képen, akkor jó, ha nem (azt hiszem van olyan ami nem ilyen B corsában is), akkor ciki, mert nem lesz egyszerű a mulattság.

Ha segítség kell, akkor fotózz, és töltsd fel, megnézzük.

Üdv: ZsöPö

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Visszaolvastam elég sokat, de nem találtam választ a problémámra.

Két hete vettem egy Corsa B 1.4 16V Sport tipusú kocsit. X14XE a motorkódja. Szépen ment, semmi baja nem volt, amig el nem vittem szerelőhöz az ilyenkor szokásos olajcsere és egyéb alkatrészcserére. Emellett még egy kisebb lakatolásos munka is volt rajta. (bal első futóműtartó) Egy helyen végezték ezeket a műveleteket. Mikor kész lett és hoztam volna el már nagyon nehezen indult be,de utána szépen járt, aztán melegen 3as-ban 40es tempónál rántott egyet, felgyorsult, majd visszalassult, ami félelmetes volt mert nem vagyok tapasztalt vezető Az alapjárat ugrált 500 és 1500 között. Visszavittem azt mondták h ki kellene húzatni nagy gázzal. Mentem vele pár percet nagyobb tempóval ( 90-140kmh).Jól gyorsult nem rángatott. Aztán a pályáról való lehajtás és lassulás közben megállt a motor. Beindulni nagy nehezen 10perc után tudott. Ezt megismételte nem sokkal később, szintén lassulás közben.Indulni ekkor már nagy keservesen tudott kb 25perc után, majd hol kék, hol koromfekete füstot okádott, az alapjárata 1000nél állt folyamatosan. Gázadásra bugyborogni kezdett a motor mielőtt felpörgött volna. Ismét visszavittem ekkor már ott is tartották. Sokmindent mondtak h mi a baja: pl,leragad a kipufogószelep az olajevés miatt, elektromos hiba. Mintha ők se tudták volna h mi lehet. Másnap mértek kompressziót: 1 henger:10-2henger:8-3 henger:7-4henger:7.5 Az autó már nem indult be. Állitolag az egész motort generálozni kell, és az új lambda szonda is tönkre ment. Aztán az AC pumpát masszirozták egy kicsit, ettől beindult az autó és járt a motor de hol fekete hol kék füst ömlött belőle. A CO:8!!!! a lambda 0.94 volt, a harmadik adat meg 1700körül

Szeretném ha segitenétek ez az első autóm. Egyik pillanatban még nagyon jól megy aztán hirtelen átmenet nélkül gallyon van. Azt az egy tippet kaptam hogy a lakatosmunkánál az akkusarut nem vették le valszeg és lehet hogy kiment rajta valami áramkör.

Ha valakinek volt ilyen baja vagy tud tippet adni esetleg ismer egy Corsa szerelő zsenit Budapesten kérem segitsen. Nagyon megszerettem ezt Az Autót.

Link to comment
Megosztás:

Ehhez mit szóltok?

Itt azt írják: Autóspecifikus csomagtér motorok, melyek a legtöbb típushoz beszerezhetőek, ÖSSZEKÖTHETŐ AZ AUTÓBA SZERELT 4 AJTÓS KÖZPONTIZÁRRAL!

Az alábbi típusokhoz nem jó az univerzális motor a csomagtérbe és ilyen típusspecifikus kell:

Opel Astra-F,-G, Opel Corsa-A,-B,-C...

Mivel beszerzés előtt állok (csak 4 univerzális van a készletben), így fontos lenne az infó!

A képen, amit belinkeltetek elvileg mezei univerzális van, nem?

Amit én linkeltem be, az a sajátom és azon minden gyári nem univerzális bizbasz

Link to comment
Megosztás:

Amit én linkeltem be, az a sajátom és azon minden gyári nem univerzális bizbasz

Hali!!!

De a zár motorja az ugyanaz mint az univerzális bizbazok. Nekem már kellett cserélni és univerzálist tettem bele. Csak a mozgó rúd végét kellett átcserélni és kész volt. ( Ja és az eredetire az volt írva hogy "made in hungary")

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Visszaolvastam elég sokat, de nem találtam választ a problémámra.

Két hete vettem egy Corsa B 1.4 16V Sport tipusú kocsit. X14XE a motorkódja. Szépen ment, semmi baja nem volt, amig

[...]

Szia!

Ajjjjajajaj. Tőlem sokkal okosabbak is vannak itt, majjd véleményeznek ők is. Használt sport(os) autónál szerintem semmi jóra ne számíts... Bocs'.

Azért reméljük a legjobbakat; én azt javaslom, hogy mindenképpen nézesd meg másik szerelővel is (miképp Te is írtad, hogy keresel), mert könnyen beleszaladhatsz lehúzós szerelőbe kókányolóba is, aki az atyaistent is kicseréltetné veled.(A régi alkatrészt pedig, mivel úgyis rossz, majd ő "kidobja" helyetted. Aha.)

A kompressziós értékek nekem csúnyának tűnnek, de nem vagyok szakember. Szétszedték most a motort, vagy csak olajcsere és egyéb szétszedés nélküli miegymás volt? Nem forralj/eszi a vizet? Gyertyák milyenek? Sok sikert, így látva nem lesz könnyű... De bizakodjunk :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ajjjjajajaj. Tőlem sokkal okosabbak is vannak itt, majjd véleményeznek ők is. Használt sport(os) autónál szerintem semmi jóra ne számíts... Bocs'.

Azért reméljük a legjobbakat; én azt javaslom, hogy mindenképpen nézesd meg másik szerelővel is (miképp Te is írtad, hogy keresel), mert könnyen beleszaladhatsz lehúzós szerelőbe kókányolóba is, aki az atyaistent is kicseréltetné veled.(A régi alkatrészt pedig, mivel úgyis rossz, majd ő "kidobja" helyetted. Aha.)

A kompressziós értékek nekem csúnyának tűnnek, de nem vagyok szakember. Szétszedték most a motort, vagy csak olajcsere és egyéb szétszedés nélküli miegymás volt? Nem forralj/eszi a vizet? Gyertyák milyenek? Sok sikert, így látva nem lesz könnyű... De bizakodjunk :rolleyes:

Szia, köszi hogy irtál!

Most a dolog úgy néz ki, hogy ugye csütörtökön elmentem érte, akkor kiderültek a problémák, alapjárat szarakodik, leáll a motor, kanyarodtam erre bekapcsolt a hűtőventillátor.. ;) Szal lehet hogy elektromos hiba (is) van benne...

Na aztán tegnap mehettem újra, hogy addigra szétszedik és megnézik mi lehet a baj, már a telefonban kérdezte hogy körülirja-e vagy inkább jöhet a durva igazság? Természetesen mondtam hogy az igazságot mondja..... és akkor közölte hogy szar a motor, ez meg az, ha azt megcsináltatom, akkor tökéletes lesz az autó. Ez a megcsináltatás 300 ezer Ft. Legalábbis náluk vagy amúgy, nem tudom, most csöppentem bele az autós életbe, nincs viszonyitási alapom, se tapasztalatom.

Tegnap ahogy álltam és gyászoltam az autómat, elkezdtek még próbálkozni, AC pumpa, gyertyákat visszarakták (a régieket próbaképp, tehát legalább az tényleg ki lett cserélve.)... mikor a pumpát állitgatta egy kis remény elkapott, mert hirtelen az autó pöccre indult, szépen járt, nem állt le. Abban maradtunk, hogy ma cserélnek rajta benzinszűrőt meg amit tudnak kipróbálnak, dél körül mehetek majd oda. Természetesen most lett rengeteg pénz kifizetve, ők nem garanciáznak, merthogy ők azokhoz a részekhez hozzá sem nyúltak, nem ők okozták a hibát blabla... hát előtte meg semmi baja nem volt. Meg hát, ha már látják hogy egy 20 éves kis picsa vagyok, akinek fingja nincs az autókról, akkor legalább átnézték volna, mert az hogy én mondom, hogy mi tűnik furcsának, meg mit cseréljenek ki, attól még lehet gond az autóban.Akkor az majd akkor derül ki legközelebb, ha esetleg az autópálya szélén lerohadok és ott csövelek? Szóval legalább ennyi, hogy kicsit átvizsgálták volna.....

Tegnap beszéltem egy okos ismerősömmel, kérdezte hogy mielőtt a futóművet hegesztették volna, a sarut levették-e az akksiról? Mondtam, hogy nem tudom, nem szokás az autó mellett állni, pláne 2 napig. De ha már szakember, csak volt annyi esze hogy levegye. Elmondtam neki, hogy mik a bajok és mondta, hogy lehet a lakatos kúrta el, valamit kiégetett és elektromosan tönkrevágta. De tegnap ezeket nagyjából leirtam.

Nem eszi a vizet, de az olajat előszeretettel :D De úgy tudom az ecotec motorokra ez jellemző.

Mikor visszacserélték a régi gyertyákat és láttam az újakat, ahogy kivette, 1 nap után már kormos volt, az olaj is elég szépen elfogyott és a benzin is. Elég összetett és elég kiborito. Már az első napon belezúgtam az autóba, egy hétig szépen használtam, 400 km-t mentem vele, utazgattunk kicsit, aztán hirtelen mindennek vége lett. Hát úgy őszintén tegnap már elsirtam magam. Nem tudom elképzelni hogy újra úgy ülök az autóba, hogy nem félek attól hogy gond lesz újra és lerobbanok. Olyan kilátástalannak tűnik.

Na megyek mert egy galamb épp próbál beosonni az ablakon.

Ha esetleg van még pár tippetek, akkor várom őket szeretettel.

Link to comment
Megosztás:

Szia, köszi hogy irtál!

Most a dolog úgy néz ki, hogy ugye csütörtökön elmentem érte, akkor kiderültek a problémák, alapjárat szarakodik, leáll a motor...

Hát meg tudom érteni a problémádat. Nehéz úgy beleülni az autóba, hogy nem utdod, mikor agy ott. De mind1...

Egy dolgot tudok tanácsolni:

Gondold át, mennyi időre kell neked az autó. Ha mondjuk még 5 évet szánsz neki, akkor szerintem bele lehet ölni azt a 300eFt-ot.

Tudom sok pénz, de olyan mint ha egy 0 km-es autód lenne. Csak a kasztnira kell utána figyelni, és még 2-300e kmig autó lesz. Akár hol is csináltatod, kérd meg őket, hogy teljes dokumentációt készítsenek képekkel (minden fázisról), így az eladásnál tudod majd bizonyítani.

Szerintem kérdezd J0hnny-t itt a fórumon, neki volt teljes generálfelújítás. Ő biztosan tud reális árat mondani, sőt szerintem megbízható szerelőt is.

Üdv:ZsöPö

Link to comment
Megosztás:

Kalácska!

Remélem mielöbb sikerült megoldást találnod erre a rémálomra. Amúgy az a 300e sztem irreálisan sok, és felháboritó h a kóklerek miatt az ügfél fizessen.(3kilóbol talán már egy turbós moci is kijönne :rolleyes: Nap mint nap találkozom ilyenekkel, elcseszi a szerelö és utána még kétszer lehúzza aszerencsétlen ügyfelet a saját hibájából. (na most jól felhúztam magam:)

Autóalkatrészes szakmában tevékenykedem, és ha kell vmi alkatrész esetleg olcsón, fel tudom ajánlani a segitségemet minden haszon és ellenérték nélkül.

és kitartás ;)

Link to comment
Megosztás:

Heló :rolleyes:

Köszi a válaszokat, megkerestem Johnny-t, írtam is neki, hátha.. ;)

Mindenesetre majd még írom, hogy a továbbiakban mi történik, hátha esetleg másnak is lesz ilyesmi problémája és akkor ő is olvasgathatja a tanácsaitokat és a fejleményeket.

Volu, lehet igénybe veszlek majd, csak tudjak meg több mindent, hogy mi kell a javításhoz :D

Puszi

Link to comment
Megosztás:

Heló :rolleyes:

Köszi a válaszokat, megkerestem Johnny-t, írtam is neki, hátha.. ;)

Mindenesetre majd még írom, hogy a továbbiakban mi történik, hátha esetleg másnak is lesz ilyesmi problémája és akkor ő is olvasgathatja a tanácsaitokat és a fejleményeket.

Volu, lehet igénybe veszlek majd, csak tudjak meg több mindent, hogy mi kell a javításhoz :D

Puszi

Tényleg még 1-2 szerelőt meg kéne kérdezni, hogy generált mennyiért csinálnák... 300 ezer nekem is kicsit soknak tűnik !

Nekem is ugyan ilyen a kocsim, mint a tied. Még ugyan ilyen fekete is. Nekem se 100% a motor, de hidd el, hogy amilyen bajaim vannak, az mellett is megy mint a disznó a kocsi. Pedig sztem lassan AC pumpát kéne cserélnem ( erősen zúg...),meg itt-ott lenne még javítani való. Szóval tényleg meg érné át gondolni a motor generált,ZsöPö-nek igaza van, utánna már a motorral nem lesz bajod.

Link to comment
Megosztás:

Heló :rolleyes:

Köszi a válaszokat, megkerestem Johnny-t, írtam is neki, hátha.. ;)

Mindenesetre majd még írom, hogy a továbbiakban mi történik, hátha esetleg másnak is lesz ilyesmi problémája és akkor ő is olvasgathatja a tanácsaitokat és a fejleményeket.

Volu, lehet igénybe veszlek majd, csak tudjak meg több mindent, hogy mi kell a javításhoz :D

Puszi

Üdv

Vezérműszíjat ha cseréltek és jól rakták vissza, akkor szerintem elektromos hiba lesz.

Egy jó autóelektromost keress szerintem. Ezek az ecotecek tele vannak mindenféle fityfenével.

Mi is jártunk így astrával (1,6 ecotec), Csóka kicserélt minden amit gondolt, de csak nem lett jó.Azután elvittük egy másikhoz az meg kicserélt egy 1000.-forintos hőmérséklet jeladót és szuper lett.

Az is hasonló szitut produkál mondjuk, nehezen indul, nem veszi a fordulatot, néha megindul, néha nem.. A komputer azt hiszi kint --minusz 30 fok van és ahoz állítja a keveréket.

Link to comment
Megosztás:

Én is csak a legleglegutolsó esetben viszem szerelőhöz a kocsit :rolleyes: És pont ezért mert több kárt csinálnak mint hasznot.. meg a kis találgatásuk több 10E be is kerülhet.. ;) azt akkor még 50-50% hogy jó vagy nem xD

Hát ja ,egy pár ezer forintos jeladó tudja kavarni a kakit :D

Link to comment
Megosztás:

Valaki tudna nekem segíteni?

A kocsimon gyári hátsó szárny van. Abban van egy pótféklámpa. A pótféklámpának egy müanyag búrája az a csík. Na az kéne nekem tud valaki segíteni ezzel kapcsolatban igazán megköszönném.

Biztos ,hogy gyári,mert csak tigra szárnyban láttam féklámpát.

Link to comment
Megosztás:

Biztos ,hogy gyári,mert csak tigra szárnyban láttam féklámpát.

olyan mint a rendes gsi hátsó szárny b corsára és bele van egy pótféklámpa én gyárinak gondolom, habár sézt nem szedtem szóval a gm feliratot nem látok kívólről. a tigrásnak tudod a méreteit?

Link to comment
Megosztás:

olyan mint a rendes gsi hátsó szárny b corsára és bele van egy pótféklámpa én gyárinak gondolom, habár sézt nem szedtem szóval a gm feliratot nem látok kívólről. a tigrásnak tudod a méreteit?

Szerintem nincs benne gyárilag,a tigra-hoz csak kat. számot és esetleg árat tudok írni :rolleyes:

Szerk.:csak komplett lámpa VOLT.

Link to comment
Megosztás:

Na és?

Interface nélkül nem sokra mész vele! :D

Nem mondod...??? xD

Jó de akinek van annak hasznos lehet :rolleyes: valahogy usb kábelen kell ráköt én úgy látom, mind1 akit érdekel az írja meg email címét azt küldöm.

Meg aztán nem sok mb éppen meg lehet nézni.. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.