Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Viszont akkor következő műszaki vizsgán egy rendes műszaki vizsgán kiderül a dolog, és rosszabbat fog kapni. Így akkor maximum 2 évig használhatom kék matricával.

Hát az lehet,de akkor ne vidd "rendes" helyre. :o

Óbudán nagybátyómékhoz kell vinni például...mindent elintéznek :D

Ha teljesen tiszta kék matricásat akarsz,akkor 96os legyen minimum és Euro II.

Link to comment
Megosztás:

Na utána néztem 1997-2000-ig gyártották az X15DT motorral. Tehát valóban akkor kamu műszaki van rajta, de talán bevállalható, hogy valakit 2 év múlva kell keresnem aki megadja újból a kéket erre is, bár nem örülök neki. De mivel ebben a hónapban vissza kell mennem dolgozni, megnézem ezt a kocsit hétvégén.

Mit tudnátok ajánlani, mire kell KÜLÖNÖSEN figyelni ezeknél a B Corsáknál? Első nyúlványról halottam, hogy rozsdásodik ennél a típusnál. Típushibának említettétek, hogy generátor és kuplung problémák gyakoribbak, ezen kívül valami esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Na utána néztem 1997-2000-ig gyártották az X15DT motorral. Tehát valóban akkor kamu műszaki van rajta, de talán bevállalható, hogy valakit 2 év múlva kell keresnem aki megadja újból a kéket erre is, bár nem örülök neki. De mivel ebben a hónapban vissza kell mennem dolgozni, megnézem ezt a kocsit hétvégén.

Mit tudnátok ajánlani, mire kell KÜLÖNÖSEN figyelni ezeknél a B Corsáknál? Első nyúlványról halottam, hogy rozsdásodik ennél a típusnál. Típushibának említettétek, hogy generátor és kuplung problémák gyakoribbak, ezen kívül valami esetleg?

KÜLÖNÖSEN arra kell figyelni,hogy legyen négy kereke és guruljon meg legyenek papírjai. :o

Vigyél egy pokrócot és nézz alá,ha küszöbökön rozsdafolt van akkor az belülről van elrohadva.De fényezéssel együtt 50ből azt is cserélik mindkettőt kb.

Kerékjáratokba is érdemes benézni,mert a doblemez is szokott rohadni,ezen kívül ajtók alja,padlólemez az első ülések alatt,hátsó ajtó.

A rohadások gyógyíthatók a legdrágábban, benzinesnél mindenképpen így van.

Egy ilyen idős dieselnél meg ha így ősszel is normálisan beindul,akkor nagy baja nem lehet :D Vagy mégis :) Egy komplett motorgenerál a dieseleknél nem ritka,mivel jellemzően túl vannak 300.000km-en..és miután megcsinálták és nincs vele baj akkor nem nagyon akarják eladni.Ebből következik,hogy....őőőőő én soha az életbe nem vennék tizenéves dieselt! Nagyon bele lehet tenyerelni.Haverodtól,ismerősödtől talán,de a Hahu-n nem hiszem,hogy találsz jót.

Ha ÁFÁ-t tudsz visszaigényelni,akkor talán,egyébként én inkább 3hengeres benzinest vennék. :)

Link to comment
Megosztás:

Kösz a segítséget. Tudom hogy nagy a cumi az öreg dízellel:S De napi 250-300 km-eket megyek pizzafutárként, és benzines 1.0 szuzi eszik 8 litert napi kb 8000 Ft költség ez a corsa reményeim szerint 5.5-6 körül eszik igy 5500-6000 Ft költség. + állitolag nyáron használt étolajjal is elmegy, az meg lenne bőven, bár attól kicsit tartok. DE sima dizellel is napi szinten 2000 Ft körül fogok rajta, az már havi + 40.000, remélem havi 40et nemkell az autóra rákölteni, eddig a szuzi bírta egész jól, remélem a dizellel se lesz akkora gond.

Link to comment
Megosztás:

A használt étolaj dolgot, meg még körüljárom jobban, ez azért nem egy zöldséges merci, télen semmiképp, nyáron talán kipróbálom, ha addigra minden kérdésemre kapok választ, de állitolag simán 50-50% ba lehet járni vele, csak az a kérdés, hogy a kis adagoló meddig bírná.

Link to comment
Megosztás:

Asszony verdájába szeretnék központi zárat belefaragni.

Kinéztem a helyet neki, ajtókba belenéztem elhelyezés miatt, nincs is semmi gond, de az ajtó átvezetéseknél elakadtam.

Ki a franc találta ki ezt a csatlakozós szétszedhető ajtóátvezetést?!

A lényeg: utólag hogy lehet bevinni vezetéket az ajtóba?

A csatiban csak ott vannak tüskék, ahol használja is (hangszóró), nincs mire rákötni.

Erre milyen megoldást javasoltok?

Link to comment
Megosztás:

Asszony verdájába szeretnék központi zárat belefaragni.

Kinéztem a helyet neki, ajtókba belenéztem elhelyezés miatt, nincs is semmi gond, de az ajtó átvezetéseknél elakadtam.

Ki a franc találta ki ezt a csatlakozós szétszedhető ajtóátvezetést?!

A lényeg: utólag hogy lehet bevinni vezetéket az ajtóba?

A csatiban csak ott vannak tüskék, ahol használja is (hangszóró), nincs mire rákötni.

Erre milyen megoldást javasoltok?

Én kivettem azt a csatit az ajtóból kívül összezártam ahol már hozzáfértem és egy 10-es fúróval átfúrtam ott ahol nem megy vezeték csak a műanyag van. Így lett rajt egy ~10-es lyuk amin már átmegy pár szál vezeték, aztán visszaraktam a helyére és mehet át rajt a madzag.

Link to comment
Megosztás:

Kösz a segítséget. Tudom hogy nagy a cumi az öreg dízellel:S De napi 250-300 km-eket megyek pizzafutárként, és benzines 1.0 szuzi eszik 8 litert napi kb 8000 Ft költség ez a corsa reményeim szerint 5.5-6 körül eszik igy 5500-6000 Ft költség. + állitolag nyáron használt étolajjal is elmegy, az meg lenne bőven, bár attól kicsit tartok. DE sima dizellel is napi szinten 2000 Ft körül fogok rajta, az már havi + 40.000, remélem havi 40et nemkell az autóra rákölteni, eddig a szuzi bírta egész jól, remélem a dizellel se lesz akkora gond.

Nekünk volt 1.0-ás szuzi meg régebben faék 1.6d szívódéé fiesta 2 és mind kettő szinte ugyanannyit fogyasztott.Kertvárosból be a dzsumbujba,atán haza az olyan 6.5 volt mindkettővel.

Haversrác futárkodik 1.4 (fillérb*szó) HDI 206 PUG-val és nem is Bp-en hanem Szegeden,de ott sem tudta még nyáron sem 6.2alá vinni a fogyasztást belvárosi futárkodással,télen ez inkább 7liter.

Kizártnak tartom,hogy ahol az ezres szuzi 8liter,ott az 1.5 1.7 TD beéri 7.5 alatt.

Innen nagyon korrekten lehet tájékozodni,hogy mi mennyit fogyaszt

1.0 swift

Az átészterezett(használt) étolajjal kevert dieselel az a baj,hogy nagy a napraforgóolaj Jód-bróm száma és kinyírja a katalizátort lassan de biztosan,meg szeritem többet is kajálna belőle :o

Nem véletlenül van repcéből a biodiesel.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

egy olyan kérdésem lenne, hogy a 3 ajtós B Corsakba hol helyezkednek el az elektromos ablak kapcsoló gombjai? Azon a kis fülön amelyikkel az első ajtókat becsukjuk beszálláskor vagy az első ajtók oldalában lévő hangfalburkoló műanyag teteje körül? Esetleg mindkét verzió létezik?

Most szeretném beépíteni az elektromos ablakemelőt de nem tudom melyik műanyagburkolatot rendeljem meg a kapcsológomboknak, a fogantyúsat vagy a hangszórónál lévőket vagy esetleg mind1?

Üdv Mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

egy olyan kérdésem lenne, hogy a 3 ajtós B Corsakba hol helyezkednek el az elektromos ablak kapcsoló gombjai? Azon a kis fülön amelyikkel az első ajtókat becsukjuk beszálláskor vagy az első ajtók oldalában lévő hangfalburkoló műanyag teteje körül? Esetleg mindkét verzió létezik?

Most szeretném beépíteni az elektromos ablakemelőt de nem tudom melyik műanyagburkolatot rendeljem meg a kapcsológomboknak, a fogantyúsat vagy a hangszórónál lévőket vagy esetleg mind1?

Üdv Mindenkinek!

hangszóró felett vannak, vezető oldalon ugye kettő, a másikon a nyitó fogantyú mögött egy :o

amúgy nem ritka az olyan utólagos beépítési megoldás hogy a sebváltó előtti részre ott a hamustálca alá vhova befabrikálják a kapcsolókat...

de rákeresel használtautón b corsákra és a képeken látszik

Link to comment
Megosztás:

hangszóró felett vannak, vezető oldalon ugye kettő, a másikon a nyitó fogantyú mögött egy :o

amúgy nem ritka az olyan utólagos beépítési megoldás hogy a sebváltó előtti részre ott a hamustálca alá vhova befabrikálják a kapcsolókat...

köszönöm a gyors választ és segítségedet!

maradok az eredeti verziónál mert tudtam szerezni akkor ilyen műanyagokat is tehát lesz hova tenni a kapcsolókat!

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a gyors választ és segítségedet!

maradok az eredeti verziónál mert tudtam szerezni akkor ilyen műanyagokat is tehát lesz hova tenni a kapcsolókat!

Én is inkább megvettem az ablakemelőshöz való műanyagokat a gombokkal együtt így legalább úgy néz ki mint a gyári. Csak a kárpiton maradt 2 lyuk az ablaktekerők helyén oda kéne valami dugót találnom. Nem tud valaki egy helyet ahol árulnak ilyesmit? Egyet már vettem de az nagy lett, nekem 28 mm-es a lyuk.

Link to comment
Megosztás:

Kizártnak tartom,hogy ahol az ezres szuzi 8liter,ott az 1.5 1.7 TD beéri 7.5 alatt.

Innen nagyon korrekten lehet tájékozodni,hogy mi mennyit fogyaszt

Én a Spritmonitor oldalát szoktam nézegetni a megfelelő típusra szűkítve, ott most az említett motorral szerelt B Corsák fogyasztása 4.46 és 6.88l/100km között változik, bár hogy ez milyen arányban város és milyenben országút vagy autópálya, azt sajna nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Én is inkább megvettem az ablakemelőshöz való műanyagokat a gombokkal együtt így legalább úgy néz ki mint a gyári. Csak a kárpiton maradt 2 lyuk az ablaktekerők helyén oda kéne valami dugót találnom. Nem tud valaki egy helyet ahol árulnak ilyesmit? Egyet már vettem de az nagy lett, nekem 28 mm-es a lyuk.

Homasita :excl:

Link to comment
Megosztás:

A szívódoboz és a pillangó közötti gumicső.

67mm és kb 5cm hosszú.

Gyárilag 7E körül van.

Ezt már nekünk is kellett cserélnünk, ismerős :(

Amúgy meg, Valaki nyomul közületek gázos rendszerrel? Munkatársam nagyon ráállt a témára és nagyon előregondolkodóan beszélt hogy ilyen távon meg olyan távon neki mennyit hozna vissza.

jelenleg ö is egy 96-os B corzát nyúz csak 3 ajtóst, de nem feltétlen ebbe gondolta a szerelését.

Volu!

Neked milyen váltóval van összeszúrva az NE?

Vidd már el Bélát egy körre,mert nagy a szája a 90lóval,de én tudom,hogy igazi merevedése lenne az NE-től! :lol:

Nem ismertek még engem. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Amúgy meg, Valaki nyomul közületek gázos rendszerrel? Munkatársam nagyon ráállt a témára és nagyon előregondolkodóan beszélt hogy ilyen távon meg olyan távon neki mennyit hozna vissza.

jelenleg ö is egy 96-os B corzát nyúz csak 3 ajtóst, de nem feltétlen ebbe gondolta a szerelését.

Nem ismertek még engem. :excl:

most szereltetett be ismerősöm honda civicbe gázos rendszert bosch car szervizben hivatalosan...220 v 250 ezer volt mindennel együtt...a kollégád Béla számolja ki hogy ezt az összeget mennyi idő alatt spórolja meg az üzemanyagon...kb másfél-két millió kilométer alatt? :(

amúgy ha Pesten jársz nyugodtan szólj és elviszlek egy körre :lol:

Link to comment
Megosztás:

img_226.jpg

A szívódoboz és a pillangó közötti gumicső.

67mm és kb 5cm hosszú.

Gyárilag 7E körül van.

Ez általában kireped a melegtől és a hajszálrepedésen keresztül falsot szív,nagyon nehéz észrevenni,csak ha kifordítod és jól megtöröd a gumit veszed észre a lyukat.

Előre is elnézést kérek a képpel való idézésért - a kérdésemhez jó látni.

Kollégák, nekem van ilyenem?!??????

Link to comment
Megosztás:

Én a Spritmonitor oldalát szoktam nézegetni a megfelelő típusra szűkítve, ott most az említett motorral szerelt B Corsák fogyasztása 4.46 és 6.88l/100km között változik, bár hogy ez milyen arányban város és milyenben országút vagy autópálya, azt sajna nem tudom.

Érdekes ez a Sprint monitor.

Ránéztem az 1.0 B Corsakra, hát elég fura a 4.5l-es fogyi. Asszonyé kb 700km után tankolva 5.0 átlagot hoz szinte mindig.

Ez ráadásul napi 2x 40km országúti fogyi, közte 2-3 falun áthaladással, szabályok betartásával (50/90). A vezetési stílusa is nyugis, nem tolja neki kicsit sem.

A németeknél létezik 91-es normál benzin??? Több autónál is láttam megjelölve, hogy ezt tankolt.

91-essel járva még hihetetlenebb számomra a 4,5l fogyi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.