Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Szerintem utólagosan beépíteni nem éri meg klímát, túl sok gond és körülményes, azért hogy 1 évben kb 15 napod használd, ezt nem én mondom hanem több klímás emberke. Személy szerint nekem nem hiányzik a klíma, azért van az ablak :D

A szervó viszont jó dolog, én is szeretnék majd beépíteni egyet, de elektromos verziót, nem a hidraulikusat, mert az megint bonyolultabb, meg több a hibalehetőség. Az elektromosnál a kormányoszlopot kell kicserélni, meg bekötni a vezérlőjét aztán kész is, még olajos sem leszel tőle :D

Nem osztom a véleményedet. A hidraulikus szervó sokkal megbízhatóbb, 20 éves kiforrott technika. Egyetlen hátránya hogy mindig hajtja a motor a szivattyút, s ez veszteség. De nem fog beszarni rajta semmiféle szenzor, vezérlő, és elektromos marhaság. Ráadásul lehet még generátort is kell cserélned hozzá.

Link to comment
Megosztás:

B Vectrával van elég tapasztalat, egy jó barátomnak van egy X20XEV CD B1, amiből lett egy CDX B2, tudom hogy megy a dolog. De egyelőre minden csak tervezgetés szinten megy, de egy B Veki elég nagy szopóroller tud lenni, főleg egy X20XEV, nekem más motorral meg nem kéne. Az utólagos beépítés is csak akkor játszana, ha ismerősökön keresztül sikerülne olcsópénzért a dolgokat hozzá. Igazság szerint a pénz határozza meg főleg a dolgot, mert az "igény" az egy Vectra/Omega lenne, fed comp-al, tetőablakkal, digitklímával, projis xenonnal, tehát az alap koncepció a "Kényelmes extrás, nem eszik olyan sokat, de ha kell akkor megy" mindezt persze olcsón, és legyen hibátlan. Nagy kompromisszumokkal így kötöttem ki a Corsanal. Igazság szerint ki kéne húzni a mostanival, vagy venni egy corsat ~2kilóért, és gyűjtögetni valami jóra, csak az a baj, hogy tudom hogy nem bírnám ki, hogy ne csinálgassam a Corsat és elmenne rá minden pénz. :) Nagyon nagyon képlékeny a dolog még a fejemben :) De köszönöm még egyszer mindenkinek aki segített :)

Link to comment
Megosztás:

kb ez volt az én sztorim is...

vettem egy b corsa-t c12nz vel... ráköltöttem 400e ... majd eladtam ,a motorfaragásban már nem fogtam bele

majd lett a G astra z14xep mocival hibátlan volt csak a szükséges kopó/fogyó dolog lettek cserélve ... aztán gondoltam egyet :)

így lett a c veki z28net mocival... na ez egy igazi vadállat elég jó felszereltséggel ,és nem olyan szerény fogyival mint a corsa vagy az astra kb ugyan annyit evett mindkettő !!!

a vekit 10 alá még nem sikerült bevinni :)

szóval nem feltétlenül jó választás egy b corsa számodra ... szerintem

talán vége felé gyártott omega ...

Link to comment
Megosztás:

Nem osztom a véleményedet. A hidraulikus szervó sokkal megbízhatóbb, 20 éves kiforrott technika. Egyetlen hátránya hogy mindig hajtja a motor a szivattyút, s ez veszteség. De nem fog beszarni rajta semmiféle szenzor, vezérlő, és elektromos marhaság. Ráadásul lehet még generátort is kell cserélned hozzá.

Ugyanez elmondható a hidraulikusra is, állandóan sivít a szíj, ha az előző tulaj nem cserélte az olajat benne, akkor maga a kormánymű betojhat és lehet, hogy generátort is kell cserélned...nem kell szervó és slussz! :D

Link to comment
Megosztás:

B Vectrával van elég tapasztalat, egy jó barátomnak van egy X20XEV CD B1, amiből lett egy CDX B2, tudom hogy megy a dolog. De egyelőre minden csak tervezgetés szinten megy, de egy B Veki elég nagy szopóroller tud lenni, főleg egy X20XEV, nekem más motorral meg nem kéne. Az utólagos beépítés is csak akkor játszana, ha ismerősökön keresztül sikerülne olcsópénzért a dolgokat hozzá. Igazság szerint a pénz határozza meg főleg a dolgot, mert az "igény" az egy Vectra/Omega lenne, fed comp-al, tetőablakkal, digitklímával, projis xenonnal, tehát az alap koncepció a "Kényelmes extrás, nem eszik olyan sokat, de ha kell akkor megy" mindezt persze olcsón, és legyen hibátlan. Nagy kompromisszumokkal így kötöttem ki a Corsanal. Igazság szerint ki kéne húzni a mostanival, vagy venni egy corsat ~2kilóért, és gyűjtögetni valami jóra, csak az a baj, hogy tudom hogy nem bírnám ki, hogy ne csinálgassam a Corsat és elmenne rá minden pénz. :) Nagyon nagyon képlékeny a dolog még a fejemben :) De köszönöm még egyszer mindenkinek aki segített :)

Érdekes, amit írsz, mert Corsából 45 / 60 lovas verziót akarsz klímásítani, illetve szervóval felszerelni.

B Vekiből viszont egyből 136 LE kell. Valahogy nekem nem áll össze a kép. Az X20XEV egyébként pont talán a legstrapabíróbb Ecotec motor az X18XE-vel egyetemben, amit Opelbe szereltek.

Másik dolog pedig az, hogy 2 kilóért nemigen fogsz kapni olyan Corsát, aminek nem lóg a bele.

Ezt tapasztalatból mondom, mert tavaly ugyanebben a cipőben jártam. Igaz nekem ötajtós kellett, amik drágábbak, elmentem megnéztem néhány - a hirdetésben jól kinéző - kocsit, hányadék volt mindegyik. Végül 399 ezer Ft-ig kellett felmennem, hogy találjak egy viszonylag normálisat. Full fapad C12NZ 1993-as. Amit azóta már megbántam, mert kicsivel többért 10 évvel fiatalabb 75 LE-s Twingo-t, vagy 1,3 16V Suzukit tudtam volna venni, szervóval, villanyablakkal, centrálzárral.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez elmondható a hidraulikusra is, állandóan sivít a szíj, ha az előző tulaj nem cserélte az olajat benne, akkor maga a kormánymű betojhat és lehet, hogy generátort is kell cserélned...nem kell szervó és slussz! :D

Én nem cserélem a szervoolajat, ennek ellenére gyönyörű tiszta, és semmi gond nincs vele. A szíj nem visít :)

Link to comment
Megosztás:

Embere válogatja ki minek áll neki szervó ügyben, én biztos, hogy elektromosra szavazok mert lényegesen könnyebb beszerelni lényegében egy egész, plusz a vezérlő doboz, olyanról nem igen hallottam, hogy minden nélkül elszállt volna. Árban is szerintem olcsóbb, most pontosan nem tudom mennyiből lehetne kihozni egy hidraulikusat, de elektromosat kompletten tudom 20-ért, kétlem hogy mindennel együtt olcsóbb lenne a hidraulikus, halom cső, tömítés olaj és egyéb. A hibalehetőség pedig több mint egy elektromosnál, mivel több alkatrészből is áll. Generátort valóban cserélni kell hozzá, mivel 50 A-es bizti van hozzá gyárilag így az áramfelvétele sejthető, azonban van itthon elfekvőben egy 70 A-es generátorom, mivel a jelenlegi már "foltozott". Tulajdonképpen minden adott nekem, ezért is döntök majd emellett, de ez csak az én döntésem.

Link to comment
Megosztás:

Embere válogatja ki minek áll neki szervó ügyben, én biztos, hogy elektromosra szavazok mert lényegesen könnyebb beszerelni lényegében egy egész, plusz a vezérlő doboz, olyanról nem igen hallottam, hogy minden nélkül elszállt volna. Árban is szerintem olcsóbb, most pontosan nem tudom mennyiből lehetne kihozni egy hidraulikusat, de elektromosat kompletten tudom 20-ért, kétlem hogy mindennel együtt olcsóbb lenne a hidraulikus, halom cső, tömítés olaj és egyéb. A hibalehetőség pedig több mint egy elektromosnál, mivel több alkatrészből is áll. Generátort valóban cserélni kell hozzá, mivel 50 A-es bizti van hozzá gyárilag így az áramfelvétele sejthető, azonban van itthon elfekvőben egy 70 A-es generátorom, mivel a jelenlegi már "foltozott". Tulajdonképpen minden adott nekem, ezért is döntök majd emellett, de ez csak az én döntésem.

Utólag beépíteni tényleg egyszerűbb az elektromosat.

Hidraulikusnál alap a kormánymű csere.

Link to comment
Megosztás:

Utólag beépíteni tényleg egyszerűbb az elektromosat.

Hidraulikusnál alap a kormánymű csere.

Így van, elektromosnál pedig csak a kormányoszlop van babrálva, az utolsó csuklópontig ami az utastérben van.

Csak azt kell még kiderítenem, hogy a jelenlegi kormányoszlop tartó állványára felszerelhető-e a szervó, vagy azt is cserélni kell-e hozzá, nem volt még lehetőségem befeküdni egy szervós kormányoszlopa alá. :)

Link to comment
Megosztás:

Igen, ebben igazad van, nyilván ezt át kell rágnom még, hogy megtudom-e úgy oldani, hogy "megérje", viszont a 5kilós Corsit is át kellene ám iratni :) Nagy a dilemma, mert a szív azt mondja, hogy "Ott az a szép MV6, kéziváltóval, bőrrel, tetőablakkal, csak nem hullik szét, 450ért :)" az ész meg, hogy Corsa, Astra F, csak klíma legyen :)

Nekem van egy olyan eladó 1.4 16V corsám,ami klímás,szervós,frissen nagyszervizelt és friss műszakival,névreírva csak bele kell ülni, és a kesztyűtartóba be kell vágni a forgalmit,amiben a te neved szerepel.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/corsa_b/opel_corsa_b_1.4_16v_swing_klima.szervo.nevreirva-6238678

Ha érdekel és komolyak a szándékaid (virítod a lóvét) tudok engedni az árból is.

Tény,hogy van MV6 is bőven ennyi pénzért,de ajánlom,hogy olvass bele az omega topikba,így közeli képet kaphatsz arról,hogy mennyi pénzt ki tud szedni a zsebedből egy b omega. Egy közepesen szar corsára is rá tud menni a vételára meg egyszer omegánál meg 500eft sokkal-sokkal hamarabb elfogy...és azt sem mondom,hogy amit 450ért adnak arról nem tud a gazdája olyat,amit a ha a vevőjelölt tudna sikítva menekülne,mert de. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

2 dolog: 1 éve cseréltettem az olajat+gyertyákat+szürőket. Akkor azt mondta a szerelőm, hogy 1 év múlva menjek megint. Tehát most. A kocsi 99es 1.0xe, azóta csak 6000et ment, igaz 90% városban, ált. mire bemelegszik le is állítom, 2-3 km-eket. Az olajból szemre nem fogyott, okés. Indokolt a csere?

Másik: Hogy találom meg melyik a tolatólámpa izzója? Cserélném.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

2 dolog: 1 éve cseréltettem az olajat+gyertyákat+szürőket. Akkor azt mondta a szerelőm, hogy 1 év múlva menjek megint. Tehát most. A kocsi 99es 1.0xe, azóta csak 6000et ment, igaz 90% városban, ált. mire bemelegszik le is állítom, 2-3 km-eket. Az olajból szemre nem fogyott, okés. Indokolt a csere?

Másik: Hogy találom meg melyik a tolatólámpa izzója? Cserélném.

Köszönöm.

Átlag kelet-közép balkáni karbantartási szokások figyelembevételével elmehetsz még két évet is nyugodtan,anélkül,hogy hozzányúlnál a szűrőkhöz,olajhoz.

De egyébként igen, rövid távokon használva hamarabb illik cserélni,1 év elteltével, használati körülményektől független 6000km alatt is indokolt lenne.

Tolatólámpa izzójához buktasd ki a foglalatot két vagy három fül fogja.

De sűrűbben szokott kimenni a tolatólámpa kapcsolója,ami a váltóba van betekerve és két vezetékes csatlakozó megy rá.

Link to comment
Megosztás:

Átlag kelet-közép balkáni karbantartási szokások figyelembevételével elmehetsz még két évet is nyugodtan,anélkül,hogy hozzányúlnál a szűrőkhöz,olajhoz.

De egyébként igen, rövid távokon használva hamarabb illik cserélni,1 év elteltével, használati körülményektől független 6000km alatt is indokolt lenne.

Tolatólámpa izzójához buktasd ki a foglalatot két vagy három fül fogja.

De sűrűbben szokott kimenni a tolatólámpa kapcsolója,ami a váltóba van betekerve és két vezetékes csatlakozó megy rá.

Köszi szépen. Ha nem az izzó lesz akkor bízzam inkább szerelőre? Nem nagyon buherálok, nem akarnám lebontani a váltót...

Link to comment
Megosztás:

Nekem van egy olyan eladó 1.4 16V corsám,ami klímás,szervós,frissen nagyszervizelt és friss műszakival,névreírva csak bele kell ülni, és a kesztyűtartóba be kell vágni a forgalmit,amiben a te neved szerepel.

http://www.hasznalta...vreirva-6238678

Ha érdekel és komolyak a szándékaid (virítod a lóvét) tudok engedni az árból is.

Tény,hogy van MV6 is bőven ennyi pénzért,de ajánlom,hogy olvass bele az omega topikba,így közeli képet kaphatsz arról,hogy mennyi pénzt ki tud szedni a zsebedből egy b omega. Egy közepesen szar corsára is rá tud menni a vételára meg egyszer omegánál meg 500eft sokkal-sokkal hamarabb elfogy...és azt sem mondom,hogy amit 450ért adnak arról nem tud a gazdája olyat,amit a ha a vevőjelölt tudna sikítva menekülne,mert de. :D

Újfent köszönöm mindenkinek a hozzászólást!

Sajnos(bár tényleg nagyon szép az autó) nem élnék most a vásárlással, az anyagiak nem úgy vannak még, csak jó előre szerettem volna tájékozódni. De köszönöm az ajánlatot.

Van sok opeles ismerősöm(2db B Vectra X20XEV és egy 1.7TD, 2DB X20XEV omega, stb) és a családban is volt pár, ezért is szeretnék megint opelt, sajnos tisztában vagyok vele, hogy nem egyszerű eset egy régi, nagymotoros, ráadásul extrás opel.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ebben igazad van, nyilván ezt át kell rágnom még, hogy megtudom-e úgy oldani, hogy "megérje", viszont a 5kilós Corsit is át kellene ám iratni :) Nagy a dilemma, mert a szív azt mondja, hogy "Ott az a szép MV6, kéziváltóval, bőrrel, tetőablakkal, csak nem hullik szét, 450ért :)" az ész meg, hogy Corsa, Astra F, csak klíma legyen :)

10éves Swift 1,3 16V klímával 500 ért, ez ésszerű. Vagy hakapeszi eladó corsája. Abba tényleg csak bele kell ülni.... És nem a magyar utakon ment bele az a 150 ezer km.

Link to comment
Megosztás:

Újfent köszönöm mindenkinek a hozzászólást!

Sajnos(bár tényleg nagyon szép az autó) nem élnék most a vásárlással, az anyagiak nem úgy vannak még, csak jó előre szerettem volna tájékozódni. De köszönöm az ajánlatot.

Van sok opeles ismerősöm(2db B Vectra X20XEV és egy 1.7TD, 2DB X20XEV omega, stb) és a családban is volt pár, ezért is szeretnék megint opelt, sajnos tisztában vagyok vele, hogy nem egyszerű eset egy régi, nagymotoros, ráadásul extrás opel.

Az opelt nyugodtan át lehetne írni arra, hogy autó. Mert szerintem semmivel nem rosszabb egy régi nagyköbcentis opel, mint bármely másik típus. A lényeg azon van, milyen körülmények között töltötte el azt a tízen x évet az előző tulajoknál. Amire szartak nagy ívben, ütötték verték, az olyan is. Azzal tisztában kell lenni, hogy egy fullos B Vectrát, vagy egy Omegát nem arra vettek meg régen mai áron 7-8 millió Ft-ért (mert egy ilyen kategóriás autót ma ennyiért kapni), hogy a garázsban tartogassák, hanem hogy menjenek vele. És sajnos összejön az évek alatt 250-300 ezer km. Ezért egy kis autó kevésbé lutri, de átlagos használat mellett ott is összejön a 150-200 ezer km.

A másik dolog, úgy tervezni a kocsi vételt, hogy majd utólag beleszerelünk ezt meg azt, szerintem elmebeteg gondolat. Most itt nem egy központi zár szettre gondolok, mert az 10000 Ft-ból 2 nap alatt megvan, de a klíma és a szervó más dolog. Persze ha ez a hobbid, akkor csak rajta, sok pénz és idő befektetéssel szép dolgokat lehet művelni otthon is.

Link to comment
Megosztás:

Az opelt nyugodtan át lehetne írni arra, hogy autó. Mert szerintem semmivel nem rosszabb egy régi nagyköbcentis opel, mint bármely másik típus. A lényeg azon van, milyen körülmények között töltötte el azt a tízen x évet az előző tulajoknál. Amire szartak nagy ívben, ütötték verték, az olyan is. Azzal tisztában kell lenni, hogy egy fullos B Vectrát, vagy egy Omegát nem arra vettek meg régen mai áron 7-8 millió Ft-ért (mert egy ilyen kategóriás autót ma ennyiért kapni), hogy a garázsban tartogassák, hanem hogy menjenek vele. És sajnos összejön az évek alatt 250-300 ezer km. Ezért egy kis autó kevésbé lutri, de átlagos használat mellett ott is összejön a 150-200 ezer km.

A másik dolog, úgy tervezni a kocsi vételt, hogy majd utólag beleszerelünk ezt meg azt, szerintem elmebeteg gondolat. Most itt nem egy központi zár szettre gondolok, mert az 10000 Ft-ból 2 nap alatt megvan, de a klíma és a szervó más dolog. Persze ha ez a hobbid, akkor csak rajta, sok pénz és idő befektetéssel szép dolgokat lehet művelni otthon is.

Az opelt nem mint negatív jelzőt írtam oda, hanem csupán tényt, meg hát opel fórum volna ez vagy mi :) Nyilván, egy régi A6, vagy egy E34 is nagy betegágy tud lenni, és a többiek is. Viszont, saját tapasztalatom alapján az opeleknél a rozsdán(ami ugye javítható) és az előbb utóbb széthullót Ecotec (ez is relatív, mert minden motor széthullik, csak kérdés hogy mikor és mennyi a javítás) kifejezetten nagy problémák nincsenek. Ismerősnek óra szerinti 290ezernél(ami kitudja mennyi) hullott ki az X20XEV, de előtte már jó ideje vállalhatatlanul füstölt, és borzalmas hangja volt. Most került bele osztrák motor igazolt 180e km-el, szép a hangja, jól húz, és pici olajat kér csak. De ez nagyon off volt, sorry.

Link to comment
Megosztás:

10éves Swift 1,3 16V klímával 500 ért, ez ésszerű. Vagy hakapeszi eladó corsája. Abba tényleg csak bele kell ülni.... És nem a magyar utakon ment bele az a 150 ezer km.

Bizony, az első tárcsákban,betétekben nincs 10ekm,a sachs gátlók is csak 1-2 évesek. Küszöbök,hátsó tornyok voltak már cserélve és színre fújva mert szokatlanul makulátlanok.Alapjáraton csak a kipufogó brummogását meg az injektorokat lehet hallani.

Boltoltam rá négy alufelgent teljesen jó téligumikkal is, ezért körbe kell fotóznom újra.20121013752_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült kiszednem a vízpumpát nagy nehézségek árán. Annyi lenne még a kérdésem, hogy a feszítőgörgőt mindegy milyen állásban teszem vissza? Azt elfelejtettem megjelölni, hogy pontosan hogy állt? Akár hogyan teszem fel, fog rendesen feszíteni? Köszi előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült kiszednem a vízpumpát nagy nehézségek árán. Annyi lenne még a kérdésem, hogy a feszítőgörgőt mindegy milyen állásban teszem vissza? Azt elfelejtettem megjelölni, hogy pontosan hogy állt? Akár hogyan teszem fel, fog rendesen feszíteni? Köszi előre is! G.

A feszítőn van 2 lyuk azt központosítod valami hasonló méretű fém kis csavarhúzóval vagy vasrúddal, aztán feltekered a helyére a feszítőt utána kihúzod belőle a központosító cuccot és megfogja feszíteni a szíjat. Nem kell jelölni rajta semmit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.