Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Délután kicseréltem a kézifék kötelet és a vezető elemeket amik a hátsó hídon vannak, végre ismét jó a kézifék. Bele volt rohadva a vezető elemekbe a bowden, ezért nem engedett vissza. A csere nem vészes, akna sem kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

J0hnny!

Nagyon köszönöm a segítséged a motor hangjával kapcsolatban, de nem szedtem le a szelepfedelet, mert idő közben eladtam az autót! Viszont van egy másik, ugyan ezzel a motorral szerelt autónk is, annak a hangjával kapcsolatban lenne majd kérdésem. Majd csinálok róla hangfelvételt! Köszönöm addig is! G.

Link to comment
Megosztás:

üdv szóval valaki tud valami megoldást arra hogy a 1.4 60le 1996-os 8 szelepes corsából hogyan lesz könnyen 90le körüli?

Hát, például egy komplett 1,4 SE hengerfej, befecskendezővel, injektorhíddal, motorvezérlővel, és a hozzá való AC pumpával csodákra képes :)

Link to comment
Megosztás:

Hali

Utólagosan beépített fényszóró magasság állító motor kábelezéssel lenne kérdésem.

Elől a lámpáknál ott lóg a csati és a kábel a motorhoz, úgyh be van húzva gyárilag, s gondolom a világítás kapcsoló környékén is ott van a másik vége, de még nem nézegettem pontosan. Ez a kérdésem, h hátha vki kötött már be... pontosan honnan kell lehúznom a szálakat a kapcsolóhoz? A biztosíték táblánál keressem, vagy vhol ott lesznek a vak szálak?

Ha vki csinált ilyet, akkor azért megkönnyítené a dolgomat! :) Köszi előre is!
És igen még egy fontos. A kábelek, kábelszínek, hogyan csatlakoznak a kapcsoló saruira, milyen sorrendben, melyikre, melyik?

Link to comment
Megosztás:

És igen még egy fontos. A kábelek, kábelszínek, hogyan csatlakoznak a kapcsoló saruira, milyen sorrendben, melyikre, melyik?

Kérdéseimre a válasz megvan, félig.

elől a csatiknál

Barna: TEST

Sárgabarna és sárga szál, ami bejön a beltérbe a lábhoz a csatiba, de FEL már nem jön. Onnan kell levennem. Idáig tiszta.

Akkor jön a kapcsoló amin vannak lábak(4db): 3, 4, 6, 7

Annyit tudok, h a:

3-as az barnaszál-->az test lesz akkor 99%

4-es az Szürkezöld--> Na ez mi? (gyújtás lehet?)--->Ezt nem tudom...

6-os az sárgaszál--> Ez akkor a motortól jövő sárga ez tiszta.

7-es szál, aminek a színét nem tudom, de kizárásos alapon a motortól jövő sárgabarna lehet.

Viszont a kapcsoló az Astrából, vagy Calibrából van és a szálak rajta maradtak a csatin amiket tudok és fentebb leírtam, h rajta van, szal ezek szín azonosak lehetnek? Pl.. a szürkezöld miatt kérdezem, mert arról fogalmam sincs mi lehet, csak gondolom, h az gyújtás lehet, mert a motor, meg a kapcsoló sehonnan nem kap eddig +... csak erről kaphat.

Thx előre is!

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt mindenkinek!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki aki olyan otthon szerelgetős fajta szedte-e már le a kormánykereket?!? :) Éppeb ezzel bajlódom, a rögzítő anyát és alátétet sikerült levennem, de a kormány nem csúszik le a bordás tengelyről!!

Van valami trükkje, hogy hogyan is jön le?? Vagy csak picit rá van gyógyúlvamert 19 éve talán még senki nem akarta leszedni?! :)

94'-es 5 ajtós Swing Corsa B az "áldozat" :)

Aki tud segítsen pls.. :)

Köszi

ThUnDeR

Én csináltam lehuzòt hozzá

kell két hosszu 6 os kapupánt két párhuzamos oldalán leköszürül belemegy abba a vályatba ami van a kormányon egy laposvas 3 furat középre egy 8 as csavar ja a lapovasba menet bedugod a kapupántot elfordítod mint egy bajonett zárat aztán a középső csavart tekerve lehuzza a kormányt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Az első ajtóban (3 ajtós autó) szeretnék hangszórót cserélni mert a gyári megadta magát szétporladt a szivacsos membrán.

Elég spéci kerete van milyet érdemes belevenni kell neki kiemelő keret vagy ha veszek egy 16cm-es mélyközepet felcsavarozom lemezcsavarral akkor jó lesz? Elfér?

Kösz.

Link to comment
Megosztás:

Hali

Utólagosan beépített fényszóró magasság állító motor kábelezéssel lenne kérdésem.

Elől a lámpáknál ott lóg a csati és a kábel a motorhoz, úgyh be van húzva gyárilag, s gondolom a világítás kapcsoló környékén is ott van a másik vége, de még nem nézegettem pontosan. Ez a kérdésem, h hátha vki kötött már be... pontosan honnan kell lehúznom a szálakat a kapcsolóhoz? A biztosíték táblánál keressem, vagy vhol ott lesznek a vak szálak?

Ha vki csinált ilyet, akkor azért megkönnyítené a dolgomat! :) Köszi előre is!

És igen még egy fontos. A kábelek, kábelszínek, hogyan csatlakoznak a kapcsoló saruira, milyen sorrendben, melyikre, melyik?

Én is utólagosan kötöttem be, először a magyar rajz alapján, ami egy kalap sz@r volt, aztán a német alapján bekötve azóta is tökéletesen üzemel.

A kint lógó vezetékek másik vége a bal lábtér műanyag mögötti két nagy csatlakozóban van, fejből már meg nem mondom melyikek, de multiméter szakadással ki lehet mérni, ahogy én is tettem.

Srácok!

Az első ajtóban (3 ajtós autó) szeretnék hangszórót cserélni mert a gyári megadta magát szétporladt a szivacsos membrán.

Elég spéci kerete van milyet érdemes belevenni kell neki kiemelő keret vagy ha veszek egy 16cm-es mélyközepet felcsavarozom lemezcsavarral akkor jó lesz? Elfér?

Kösz.

Ha normálisan szeretnéd megcsinálni akkor kiemelő keretet veszel hozzá, nem olyan vészes az ára, a hangszóró pedig mindegy, csak túl nagy mágnesest ne vegyél mert hozzá fog érni a kasztnihoz.

Link to comment
Megosztás:

Én is utólagosan kötöttem be, először a magyar rajz alapján, ami egy kalap sz@r volt, aztán a német alapján bekötve azóta is tökéletesen üzemel.

A kint lógó vezetékek másik vége a bal lábtér műanyag mögötti két nagy csatlakozóban van, fejből már meg nem mondom melyikek, de multiméter szakadással ki lehet mérni, ahogy én is tettem.

Hali Csigi, nexz kommentben leírtam, h megvan. :) Csak a kapcsolónál levő 4 szál, számozott saruk, h jönnek össze? esetleg a leírás linkje megvan?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni: tavaszi kerékcserekor javasolta a szerelő, hogy cseréljünk első fékpofákat és féktárcsát, ami megtörtént. A gondom az, hogy azóta, fékezéskor az egyik oldalon éles csikorgás hallható, olyan a hang mikor egy Ikarus csikorog :) Mikor vissza vittem megkérdezni, a szerelő azt mondta, hogy ez normális, bekopik majd pár hónap múlva. Kérdésem az lenne, hogy ez tényleg így van, vagy valami nem ok szerintetek? Köszönöm előre is a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

Vettem új alapjárati motort, de beszereltem, és indítás után az alapjárat kb. 3500-4000-es.

Van mód a betanításra, gondolok én resetelni kell az ECU-t? vagy ilyesmi?

gyújtás ráad-alapjárati csati levesz-gyújtás levesz-csati vissza. Ezt háromszor-négyszer.

ECU "reset" (igazából csak hibakódokat töröl szerintem): áramtalanítás,kb. fél percig akkusarut levesz.

Link to comment
Megosztás:

+c20xe leömlő. ezekkel lesz 90le közelében az 1.4 8V.

köszi a választ esetleg egy körübelüli árat is tudsz, hogy mennyi lenne hozzá ezeket beszerezni? gondolom bontóból érdemes ezekkel foglalkozni ugye? + ez a c20xe leömlő ez kell hozzá vagy csak ez is dobna rajt? (csak mert, ha nem akkor egyszerre nem tenném hozzá azt is :P )

Link to comment
Megosztás:

Én csináltam lehuzòt hozzá

kell két hosszu 6 os kapupánt két párhuzamos oldalán leköszürül belemegy abba a vályatba ami van a kormányon egy laposvas 3 furat középre egy 8 as csavar ja a lapovasba menet bedugod a kapupántot elfordítod mint egy bajonett zárat aztán a középső csavart tekerve lehuzza a kormányt.

Aha, közben már valami lehúzó félét már én is csináltam :)

Egyébként neked nagy erő kellett hogy lehúzd akormányt? márt egyenlőre az a problémám, hogy nem tudok központosan ráfogni, és hiába tekerem a csavart, nem a kormányt húzza le, hanem inkább lecsúszik a kormányoszlop tengelyéről és elvész az erő .)

Tudnál képet küldeni a szerkesztett lehúzóról? :)

Köszi előre is.

ThUnDeR

Link to comment
Megosztás:

köszi a választ esetleg egy körübelüli árat is tudsz, hogy mennyi lenne hozzá ezeket beszerezni? gondolom bontóból érdemes ezekkel foglalkozni ugye? + ez a c20xe leömlő ez kell hozzá vagy csak ez is dobna rajt? (csak mert, ha nem akkor egyszerre nem tenném hozzá azt is :P )

Tehát C14SE hf,kábelköteg és ecu,vezérműtengely,szívósorról van szó.Árak nagyon változnak de csak ezek kb. 60eft-ot tesznek ki,viszont arra is gondolni illik,hogy ezek az se motorok legfiatalabbja is 20éves és egynél többször is megjárták már a hold-föld távolságot valszeg. Tehát felújítás nélkül én nem tennék össze a blokkal egy ilyen hengerfejet.Meg vannak még apróságok,amiket be kell szerezni pl,gumicső a légszűrőház után,vízcső is más a blokk mögött a fűtött pillangószelepház miatt...stb. Nos mire normálisan összerakják neked az alsó hangon 120 ropi. c20xe leömlő 8-10e+CNCvel talpat kell hozzá vágni kipuff sortömítés mintájára+alakítani kell rajta préssel,hegesztővel,flexicső a rendszerhez csatlakozni. 30ropiból az is fenn van.

Szal igazából az lenne a legjobb és legegyszerűbb,ha raknál bele egy 1.4 16V vagy 1.6 16V-t kompletten,bár az 1.6 16v durván eszi az olajat. Szarok ezek mind. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni: tavaszi kerékcserekor javasolta a szerelő, hogy cseréljünk első fékpofákat és féktárcsát, ami megtörtént. A gondom az, hogy azóta, fékezéskor az egyik oldalon éles csikorgás hallható, olyan a hang mikor egy Ikarus csikorog :) Mikor vissza vittem megkérdezni, a szerelő azt mondta, hogy ez normális, bekopik majd pár hónap múlva. Kérdésem az lenne, hogy ez tényleg így van, vagy valami nem ok szerintetek? Köszönöm előre is a tanácsokat!

Előfordul a fékpor megül a tárcsán ezért nyikorog.

Link to comment
Megosztás:

Aha, közben már valami lehúzó félét már én is csináltam :)

Egyébként neked nagy erő kellett hogy lehúzd akormányt? márt egyenlőre az a problémám, hogy nem tudok központosan ráfogni, és hiába tekerem a csavart, nem a kormányt húzza le, hanem inkább lecsúszik a kormányoszlop tengelyéről és elvész az erő .)

Tudnál képet küldeni a szerkesztett lehúzóról? :)

Köszi előre is.

ThUnDeR

megkeresem lefotózom egyszerű mint a faék. Kell hozzá erő kézzel nem veszed le

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.