Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sajnos nem sikerült kommunikációra bírni az OP COM-ot a kocsival. Pedig van 16pin-->10pin átalakító kábel is.

A fojtószelep állás jeladót piszkáltam, miközben járt a motor, akkor vettem észre, hogy csepeg a benzin a bejövő benzincsőból. Lehúztam a csövet a csonkról, levágtam a végét, meg kapott új bilincset. Azóta nem rángatott.

Még arra gyanakszom, hogy a folytószelep állás jeladó nem az igazi. Mondom miért: mikor hirtelen adok gázt, akkor egy pillanatra ledadog a motor, majd felpörög. Ezt már a kezdetek óta csinálja. Szerintetek ez normális? Vagy ennek ilyennek kell lennie?

Most járó motornál lehúztam a csatiját, de nem állt le a motor, csak gázadásra ledadogott, majd aztán összeszedte magát és felpörgött. A gázadásnál és a gázelvételnál volt neki egy kis gondja így lehúzott fojtószelepállás jeladóval.

NZ-knél a padlógáz kontra gondolkodás, hogy mit tegyek... természetes jelenség, túl sűrű keveréket kap emiatt gondolkodik aztán megindul.

OP-com-od melyik van?

Link to comment
Megosztás:

NZ-knél a padlógáz kontra gondolkodás, hogy mit tegyek... természetes jelenség, túl sűrű keveréket kap emiatt gondolkodik aztán megindul.

OP-com-od melyik van?

Inkább túl szegényet, nem? Legalábbis, ha végiggondolod, mi történik: Köpködi be a benzint az alapjárati mennyiségben. Rálépsz a gázra, ezzel kinyitod a pillangószelepet, hirtelen nem tudja a vezérlő mi van, aztán érzékeli a MAP a megváltozott nyomást, meg a pillangószelep jeladó hogy a pillangó nyitva van, aztán elkezd kicsit több benyát küldeni be az injektor.

OP COM a kínai klón van 1,44-es verzióval, magyar nyelvvel. De most jöttem rá, hogy én vagyok a hülye, mert van egy ami tönkrement (nem hajlandó csatlakozni a Vectrához sem) ezért vettem egy másikat. Viszont összekevertem őket, mert a rosszat vittem ki a kocsihoz, és azzal akartam csatlakozni. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beszéltem egy jó barátommal.kiakarok cserélni pár dolgot majd.kb mennyibe kerülne cakk-pakk.

vizhőfok jeladó,ha nem az a baj termosztát,ékszíj,jobb hátsó kerékcsapágy,szelepfedél tömítés.

ezek kb mennyibe kerülnének szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Inkább túl szegényet, nem? Legalábbis, ha végiggondolod, mi történik: Köpködi be a benzint az alapjárati mennyiségben. Rálépsz a gázra, ezzel kinyitod a pillangószelepet, hirtelen nem tudja a vezérlő mi van, aztán érzékeli a MAP a megváltozott nyomást, meg a pillangószelep jeladó hogy a pillangó nyitva van, aztán elkezd kicsit több benyát küldeni be az injektor.

OP COM a kínai klón van 1,44-es verzióval, magyar nyelvvel. De most jöttem rá, hogy én vagyok a hülye, mert van egy ami tönkrement (nem hajlandó csatlakozni a Vectrához sem) ezért vettem egy másikat. Viszont összekevertem őket, mert a rosszat vittem ki a kocsihoz, és azzal akartam csatlakozni. :(

Most vettem én is csak az 1,45-öst, de addig sikerült eljutnom, hogy rátalált az ECU-ra, de sem a hibakódokat, sem az érzékelőadatokat nem tudtam megnyitni vele, NZ-nél csak ezek lennének.

Valószínű én is belenyúltam, mert az 1,39-es kellett volna, azzal stabilan megy.

Link to comment
Megosztás:

Most vettem én is csak az 1,45-öst, de addig sikerült eljutnom, hogy rátalált az ECU-ra, de sem a hibakódokat, sem az érzékelőadatokat nem tudtam megnyitni vele, NZ-nél csak ezek lennének.

Valószínű én is belenyúltam, mert az 1,39-es kellett volna, azzal stabilan megy.

Próbáld meg az 1,44-es szoftverrel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beszéltem egy jó barátommal.kiakarok cserélni pár dolgot majd.kb mennyibe kerülne cakk-pakk.

vizhőfok jeladó,ha nem az a baj termosztát,ékszíj,jobb hátsó kerékcsapágy,szelepfedél tömítés.

ezek kb mennyibe kerülnének szerintetek?

Attól függ mekkora kedvezménnyel tudsz szerezni. De kb. a jeladó 2-5ezer Ft, termosztát 2-4ezer Ft, csapágy sem vészes 5-8ezer körül meg van a két oldal, ékszíj, tömítés pedig 1-2 ezer Ft.os tétel. Cirka 10-20 között megúszod, kedvezménytől függően.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek! Szerintetek normális ha az 1,4 16 corsám 12 litert kér városban 100-on? Mi lehet vele a bibi?? Tiippek? Köszönöm!

Szia! Szerintem normális is lehet. Néhány kérdést kell magadban végletekig őszintén tisztázni:

- Érezhetően rendben van-e a motor, nem rángat, köpköd, füstöl kéken-zölden-pirosan, kell-e sámán a beindításhoz, és ilyenek. (Ez egyszerű kérdés volt, most jönnek a nehezebbek.)

- Sokszor jársz rövidebb utakon, vagy csak ritkán indítod be, de akkor húsz km alatt meg sem állsz.

- Sűrűn kell-e megállni, teszem azt a lámpák, vagy a forgalom miatt; a legtöbb kaját az elindulás kéri, főleg hideg motorral.

- Mennyit használsz motorféket, szoktál-e kigurulni, vagy kevésbé.

- Dinamikusan hajtasz-e, nehéz-e a jobb lábad. <- ez a legfontosabb kérdés

- A fenti kérdés, hideg motornál. <- ez még fontosabb kérdés

- Akárhogy is, de az is sokat számít, mennyi rakomány van az autóban, a felesleget minél hamarabb ki kell lapátolni.

A legtöbb üzemanyagot a fentiek kordában tartásával foghatsz meg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek! Szerintetek normális ha az 1,4 16 corsám 12 litert kér városban 100-on? Mi lehet vele a bibi?? Tiippek? Köszönöm!

Erre nehéz így választ adni. Nekem is x14xe van és be tud venni városba 12L ha arról van szó :) Ilyenkor 1-2 be megyek hideg motorral pár km-ert. Persze ha nagy a talpad akkor is bír enni nem szégyenlős :) Nekem 7-10L között szokott enni városba kb forgalom, talp, időjárás kérdése :)

Ha konkrét választ szeretnél pontosíttanod kell a kérdést vagy több infó. Egyikünk se varázsló ;)

u.i.: régebben voltam gyorsulni kicsit ott kb 30L-40L körül evett :D

Módosítva : Lacq
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi okozza azt, hogy hidegen gázadásra rángat a Corsa? C12NZ motorról van szó, hibakód nincs.

Hidegindítás után pár percig igen nyögvenyelős. Gázadásra hatalmasat ránt, néha alig bírok kimenni egy-egy kereszteződésből.

Igazából kb 5 perc üzem után megszűnik a probléma, amikor a hőfokmérő még ki sem mozdul.

Melegen már nem jelentkezik a rángatás, annyit vettem észre, hogy az alapjárat elég alacsony, ehhez gondolom tisztítani kellene az alapjárati motort.

esetleg próbáld meg kivenni meleg járó motornál (álló helyzetbe, alapjáraton) az ac biztijét. Ha szinte azonnal megáll a motor üzemanyag nyomás kevés. Nálam is volt ilyen :( Ha kb 5s jár a motor akkor jó a nyomás. Ez csak egy durva teszt de hasznos ;)

Link to comment
Megosztás:

Szia! Szerintem normális is lehet. Néhány kérdést kell magadban végletekig őszintén tisztázni:

- Érezhetően rendben van-e a motor, nem rángat, köpköd, füstöl kéken-zölden-pirosan, kell-e sámán a beindításhoz, és ilyenek. (Ez egyszerű kérdés volt, most jönnek a nehezebbek.)

- Sokszor jársz rövidebb utakon, vagy csak ritkán indítod be, de akkor húsz km alatt meg sem állsz.

- Sűrűn kell-e megállni, teszem azt a lámpák, vagy a forgalom miatt; a legtöbb kaját az elindulás kéri, főleg hideg motorral.

- Mennyit használsz motorféket, szoktál-e kigurulni, vagy kevésbé.

- Dinamikusan hajtasz-e, nehéz-e a jobb lábad. <- ez a legfontosabb kérdés

- A fenti kérdés, hideg motornál. <- ez még fontosabb kérdés

- Akárhogy is, de az is sokat számít, mennyi rakomány van az autóban, a felesleget minél hamarabb ki kell lapátolni.

A legtöbb üzemanyagot a fentiek kordában tartásával foghatsz meg.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget! Igazából azért adtam el az 1.6-os Leonomat, hogy spóroljak mert az is kb ennyit evett a városban. Viszont a fent említett problémákat rendesen produkálom! Szeretek dinamikusan vezetni, ezzel a méregzsákkal ráadásul lehet is!! Szinte csak hidegen járok vele és városban... úgyhogy... sajna akkor lehet a spórolós terv elfüstölt... Viszont a motor hibátlan!! Most volt szelepfedél tömítés csere és azt mondta a szerelő egyszerűen kitűnő állapotban van a motor!! A vezérműtengelyeken nincs az olajsár lerakódva, ráégve. Érdemes ezen tények tudatában termosztát, és lambdaszonda felé keresgélni? Olyan nehezen melegszik 90 fokra. Köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget! Igazából azért adtam el az 1.6-os Leonomat, hogy spóroljak mert az is kb ennyit evett a városban. Viszont a fent említett problémákat rendesen produkálom! Szeretek dinamikusan vezetni, ezzel a méregzsákkal ráadásul lehet is!! Szinte csak hidegen járok vele és városban... úgyhogy... sajna akkor lehet a spórolós terv elfüstölt... Viszont a motor hibátlan!! Most volt szelepfedél tömítés csere és azt mondta a szerelő egyszerűen kitűnő állapotban van a motor!! A vezérműtengelyeken nincs az olajsár lerakódva, ráégve. Érdemes ezen tények tudatában termosztát, és lambdaszonda felé keresgélni? Olyan nehezen melegszik 90 fokra. Köszönöm!!!

ha csak rövid távon mész akkor lambdaszondával várj még amíg nem mész egy hosszabb távot. Ki kell kormolni. Termosztát meg pofon egyszerű. Meg kell fogni a vízcsővet ami lejön róla kb 90 fok környékén kell nyitnia. Ha addig nagyából hideg és hirtelen melegedett fel (mikor nyit) akkor jó. Ha vigasztal nekem is kell mennem egy 5km mire melegedik valamit. Alapjáraton nagyon lassan van üzemi hőfokon :( El lehet járni vele 8L-9L is amúgy ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

jól megszívattam magam...kb 2 hete éreztem,hogy nehezen indul az autóm,erre ma indítottam volna és katt-katt.lemerült az aksim. a gondom az,hogy ebben egy gondozásmentes aksi van(azért nem tévesen zseléset írok,mert ugy tudom az megint mást jelent).ugy hallodtam ezeket az aksikat 4 A el lehet csak tölteni.Kérdésem az lenne valóban így van-e és hol tudom a tetejét leszedni,hogy levegőzzön,mert sehol nem találok rajta rést.az meg kellemetlen lenne,ha megdagadna esetleg töltés alatt

előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

jól megszívattam magam...kb 2 hete éreztem,hogy nehezen indul az autóm,erre ma indítottam volna és katt-katt.lemerült az aksim. a gondom az,hogy ebben egy gondozásmentes aksi van(azért nem tévesen zseléset írok,mert ugy tudom az megint mást jelent).ugy hallodtam ezeket az aksikat 4 A el lehet csak tölteni.Kérdésem az lenne valóban így van-e és hol tudom a tetejét leszedni,hogy levegőzzön,mert sehol nem találok rajta rést.az meg kellemetlen lenne,ha megdagadna esetleg töltés alatt

előre is köszi

Automata töltővel töltve annyit ad neki, amennyit kell... nálam folyamatosan megy le 8-ról 1-ig... ez nem tud csepptöltést, de ha neked olyan töltőd van ami tud, akkor rajta is hagyhatod, nem lesz semmi baja.

A "gondozásmentest" nem kell levegőztetni, a tetejében "járatok" vannak, amik a kiszökő gázt tárolják, majd visszajuttatják a cellákba. A tetején oldalt van egy kis lyuk, azon keresztül tud a túl nagy belső nyomás távozni, de ha ott jön valami, akkor már rég rossz annak az akksinak...

Nekem van egy exide "gondozásmentes" akksim, aminek le lehet venni a tetejét (csavarhúzóval két oldalt kell alányúlni) abba lehet tölteni vizet is, de pl. a 2 hetes opel akksimnak nem lehet levenni... ezek odaforrasztották...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom nem ez az oldal hirdetési része, de a fórum megnevezése miatt inkább ide írom.

Van egy három ajtós B Corsa üvegszálas sárvédőív-szélesítés szettem, és feleslegessé vált. A szett két első, két hátsó, és a két hátsó ívhez tartozó hátsó lökösre való elemekből áll. Német gyártmány, és a gyártó cég által kiállított európai TÜV műbizonylattal, matricákkal, meg minden egyébbel rendelkezik. Ha valakit érdekel, küldök képeket róla.

Esetleg valakinek 96'-os háromajtóshoz első lökhárítója?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak elmesélem a trabantos csörgés, kerepelés végeredményét (x12xe). A múlt héten a kocsi hangja már inkább emlékeztetett egy 50-es MTZ-re mint a corsámra. Ezért gyanítottam hogy valamennyi hidrotőke ist kaputt. Ha már emiatt szét lett szedve, akkor 170000 km után, már miért is ne, vezérműlánc szett csere. Aztán kiderült, hogy a hosszúbordásszíj feszítőgörgője kotyog, ráadásként a vízpumpa is úgy tűnt a végét járja. Mindenféle tömítéssel, olajcserével stb. 190000 Ft-ot költöttem alkatrészre. :omg:

Azért kicsit fájt, de aztán belegondoltam, hogy van egy szinte új, bár nem túl értékes autóm. A hülyének is megéri ennyiért! :)

Link to comment
Megosztás:

ha csak rövid távon mész akkor lambdaszondával várj még amíg nem mész egy hosszabb távot. Ki kell kormolni. Termosztát meg pofon egyszerű. Meg kell fogni a vízcsővet ami lejön róla kb 90 fok környékén kell nyitnia. Ha addig nagyából hideg és hirtelen melegedett fel (mikor nyit) akkor jó. Ha vigasztal nekem is kell mennem egy 5km mire melegedik valamit. Alapjáraton nagyon lassan van üzemi hőfokon :( El lehet járni vele 8L-9L is amúgy ;)

Az remek! Megnézem majd a csövet. Holnap megnézi géppel egy ember a lambdaszondát, nem-e hibás. Még annyit mint újonc. Az is normális hogy ötödikben 110-es tmpónál 3000-en felül forog a motor? Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Új tag vagyok itt az opelfórumon,üdv mindekinek!
Nemrég szert tettem egy B Corsára,előtte volt egy 523i..hogy mondjam..először kicsit fura volt utána..:)
De most hogy nálam van egy hónapja,kezdem megszeretni,főleg hogy majd harmadannyi üzemanyaggal megelégszik mint a nálam megfordult elődeielőször azt hittem nem működik az üzemanyagszint mérő, óra..:)..Mindig nagy autóim voltak,a munkámból adódóan sokat kellett utazgatnom,most nehogy azt higyjétek hogy valami üzletkötő vagy házaló ügynök vagyok..:)Egy sima mezei nehézgépkezelő,sokfelé dolgoztunk-dolgozunk az országban,néha a környező,szomszédos országokban,viszonylag jól kerestem-keresek,így meg tudtam venni a nagyobb kategóriájú Audit,Mercedest,BMW-t(nem dicsekvésnek szánom csak német autó párti vagyok)...a cég pedig állta az utazáshoz szükséges dolgokat,matrica,üzemanyag stb..De most hogy helyben dolgozom,így nem tudom kihasználni a nagy autót,és persze mostmár nincs üzemanyagtámogatás sem,így gondoltam újítok egy Corsat..
Na de akkor amiért is regsiztráltam ide,lenne pár kérdésem hozzátok..
Először ejtenék pár szót a kisautóról,97-es 1.0 city X10XE,138 823 km..egy középkorú úrtól vettem aki a szomszédos városba járt át vele a boltjába,kívül belül kifogásolhatatlan állapotnak örvend,sehol egy horpadás-csikarás,tényleg szép.
A motorja 2012 decemberében lett teljesen felújítva,hidrotőke problémával került orvoshoz,de az úriember teljes felújítást kért.."ha már meg van bontva" címzó alatt..a motorba azóta kb 4500 km került..
2 első lengéscsillapító kelleni fog bele mert azok kivannak,egyébként szépen gurul..nagyon alapfelszereltségű,tehát semmi nincs benne egy immobiliser-en kívül..
De most akkor feltenném a kérdéseim:
1.Sajnos ebben nincs fordulatszámmérő,viszont láttam hogy létezik ilyen óracsoport B Corsába,amihez tartozik forulatszámmérő is,arra lennék kíváncsi hogy beépíthető-e az én autóm műszerfalába,tehát a méret egyezik-e?
Gondolom a stekker egyeznek..és hogy fogom tudni működésre bírni a forulatszámmérőt,gondolom elektronikus,így valahonnan gondolom jelet kell adni neki..
2.Szervókormány,természetesen az sincs benne,ha adott egy megbontott Corsa ami pedig szervókormányos,beépíthető-e az enyémbe,mekkora meló,megéri-e a fáradtságot?
3.Ugyanebben a bontott autóban,benne van a centrálzár,gondolom átszerelhető bele az is.....?

Más dolog végül is nem lenne fontos,tehát nem szeretnék semmilyen sufnituningba gondolkozni..így jó ahogy van,ezt a pár dolgot kivéve..

Köszönöm előre a válaszokat!!

Üdv,Karcsi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.