Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

2,5 helyett?

Nem 2-2,2 aminek kellene lennie nyáron? vagy az kevés? télen nagy hóba meg 1,8-nak? :excl:

Igen ám de 205/55 R16 abroncsokról van szó. Könyv szerint 2.3 a comfort és 2.8 az eco beállítás. Én az arany középutat választottam volna de megszivatott a nyomásmérő. Annyit már észrevettem, hogy jobban megy az autó vagyis könnyebben gurul.

Link to comment
Megosztás:

Olyat kérdeznék hogy a lambdaszondát honnan tudom ha esetleg nem jó? Azon kívül hogy megnől a fogyasztásom? mik az egyéb tünetek? mert pl a termosztátomat is úgy tudtam hogy jó mert nyit, aztán itt írtátok hogy mi a jó meg mi nem és kiderült hogy mégsem jó! :excl:

vagy pl több literrel többet eszik vagy csak néhány dl-er? vagy van egy lámpája ami kigyúllad ha tuti nem jó? :(

Link to comment
Megosztás:

Igen ám de 205/55 R16 abroncsokról van szó. Könyv szerint 2.3 a comfort és 2.8 az eco beállítás. Én az arany középutat választottam volna de megszivatott a nyomásmérő. Annyit már észrevettem, hogy jobban megy az autó vagyis könnyebben gurul.

Jahh ehh az egy kicsit más gumiméret! :excl:

Link to comment
Megosztás:

2,5 helyett?

Nem 2-2,2 aminek kellene lennie nyáron? vagy az kevés? télen nagy hóba meg 1,8-nak? :excl:

Az övé más autó, más gumival. :(

Hali. Megtudná nekem mondani valaki, hogy 1.6 os f astra kb mennyit fogyaszt ? :lol: pár hónapja van meg a kocsi, de még nem tudtam rájönni igazából mennyit fogyaszt :\ de az tuti h eszik rendesen. A 6-7 literes fogyasztás mennyire igaz amit ír a könyve ? a választ előre is köszi :lol:

5.6 a rekord. :lol: Igaz nem X16XEL-em van. :D

Szia! :lol: Az 1.6-os F Astra azért kicsit tág fogalom. Mi a motorkódja? (C16NZ, C16SE, X16SZ, X16SZR, X16XEL, nagyjából mind más-más motorok, más teljesítménnyel, ebből következően más fogyasztással is.) Még két ugyanolyan felépítésű, ugyanolyan motorral rendelkező autó is fogyaszthat sokkal többet vagy épp sokkal kevesebbet, mint egy másik ugyanolyan. Függ a vezetési stílustól, különböző műszaki tényezőktől, guminyomástól, stb... akár valami hibától is. Én is soknak tartottam a 8-9, esetenként 10 litert is az 1.4-estől, de felvilágosítottak, hogy adott körülmények közt ilyen is van. Mondjuk nekem rossz a lambdaszondám is, és még nem lett kicserélve. De fogyasztott 12 liter körül is, akkor még a termosztát is rossz volt.

Nagyjából tényleg. C16NZ az egy az egyben egyezik az X16SZR-rel, csak elektronikásabb, X16SZ meg a kistesója, C16SE meg ugye az X16SZ-re hasonlító, de hengerenkénti befecskendezős. X16XEL meg más téma, de majdnem passzol a blokkja a nyolc szelepesével, scak más a hengerfej. :o

Link to comment
Megosztás:

Ha leáll a motor, akkor elég sok minden leáll vele együtt :excl: (belső világítás kapcsoló megvan? :( )

Nah pl azt se tudom xD kerestem már mert multkor nem tudtam kiszállni a kocsiból xD elfelejtettem hol kell kinyitni és nem láttam a sötétbe xD belső világítás kapcsolót se találtam xD de kitapogattam 5 perc alatt kb h hol nyilik az ajtó xD ^.^

Link to comment
Megosztás:

Nah pl azt se tudom xD kerestem már mert multkor nem tudtam kiszállni a kocsiból xD elfelejtettem hol kell kinyitni és nem láttam a sötétbe xD belső világítás kapcsolót se találtam xD de kitapogattam 5 perc alatt kb h hol nyilik az ajtó xD ^.^

Akkor elárulom a "nagy opeles titkot" :excl: Húzd meg magad felé az eddig csak tekergethetősnek hitt lámpa kapcsolót :( (de ezt már inkább egyébben, mert meg leszünk moderálva)

Link to comment
Megosztás:

Nagyjából tényleg. C16NZ az egy az egyben egyezik az X16SZR-rel, csak elektronikásabb, X16SZ meg a kistesója, C16SE meg ugye az X16SZ-re hasonlító, de hengerenkénti befecskendezős. X16XEL meg más téma, de majdnem passzol a blokkja a nyolc szelepesével, scak más a hengerfej. :excl:

Igen, pont ezért írtam, hogy nagyjából. :( Végülis a gyújtás ami az X-es nyolc szelepeseken DIS-kockás, kopogásszenzor, meg még ilyen apró nüansznyi különbségek vannak azért. Meg az X16XEL végülis a C16SE helyett jött a képbe, ahogy az NZ és az SZR a 75 lóerős, úgy az SE és az XEL a 100 lóerős változatok. Legalábbis szerintem ezért nem volt később 8 szelepes hengerenkénti befecskendezős változat, mert azt váltotta ki a 16 szelepes.

Link to comment
Megosztás:

Az övé más autó, más gumival. :excl:

5.6 a rekord. :( Igaz nem X16XEL-em van. :lol:

Nagyjából tényleg. C16NZ az egy az egyben egyezik az X16SZR-rel, csak elektronikásabb, X16SZ meg a kistesója, C16SE meg ugye az X16SZ-re hasonlító, de hengerenkénti befecskendezős. X16XEL meg más téma, de majdnem passzol a blokkja a nyolc szelepesével, scak más a hengerfej. :lol:

Hát ezek a dolgok nekem kicsit magasak :lol: de a lényeget asszem értem, meg kaptam választ is a kérdésemre szal köszi nektek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olyat kérdeznék hogy a lambdaszondát honnan tudom ha esetleg nem jó? Azon kívül hogy megnől a fogyasztásom? mik az egyéb tünetek? mert pl a termosztátomat is úgy tudtam hogy jó mert nyit, aztán itt írtátok hogy mi a jó meg mi nem és kiderült hogy mégsem jó! :excl:

vagy pl több literrel többet eszik vagy csak néhány dl-er? vagy van egy lámpája ami kigyúllad ha tuti nem jó? :lol:

Ez az eleje! :(

Link to comment
Megosztás:

Nahh erre voltam kíváncsi, köszi!

Azt hittem fogyasztás ill mintha írta volna valaki hogy az is befolyásolja. Csak nem tudtam mik a tünetek, de majd ha a lámpa virít akkor van baja, ok! :excl:

A lámpa már csak akkor virít, ha már nagyon gatya a lambda-szonda. Addig simán okozhat fogyinövekedést, üzemmelegen rángatást, ilyesmit.

Link to comment
Megosztás:

530 km-re 34 liter volt szükség ami 6,42/100km. :lol: fele országút fele város!

not bad not bad! :lol: :D én már az idejét sem tudom mikor volt annyi üzemanyagom hogy fogyit mérhessek! :excl: :lol: :lol:

nekme most annyira furcsa v megint csak a mutató pontatlankodik múlt hét csütörtökön tankoltam bele 3000 ért kb mentem 120 km et és 90 100 között meg volt valamennyi város is és szombaton már kellett bele tennem megint 2000 ért! jó tudom ez így nem mérhető sőt lehet értelmetlen is de kicsit morci lettem! :( :o főleg ilyen tempó mellett..

Link to comment
Megosztás:

Nah most azhem én vagyok az aki olyat mond, hogy ez hihetetlen! (ha nem én látom, tapasztalom, én se hinném :excl: )

Szóval ma végre berakattam az elektronikát (szabályzót) a gázhoz, és tele is tankoltam ott. Azt követően jött 105,2 km vissza bajára, 100-as tempó egyedül, város 60-al kamionokat vissza 4 (volt egy két 3 is).

Na megérkeztem a kútra és mondom neki tele lesz!

Bemegyek fizetni azt mondja nekem 1050ft! Kimegyek, mondom tele lesz ?! Erre kérdezi én úgy engedtem, de csak ennyi ment bele, nincs elzárva valami szelep hangzik a válasza a kutasnak?

Én meg fülig érő mosollyal; természetesen nincs!

Ilyet;

1050ft/206ft ~ 5,1l/100km GGGÁÁÁZZZAAALLL !!!

Hívtam qva boldogan Tasson Kovács Urat, mesélem hogy mi történt, erre kérdezi és akkor mivan az szar vagy mi :lol: ?

Mire én; Ez? Szerinted?! ....

Szóval én amióta megvan a gép benzinnel nem csináltam ilyet nemhogy gázzal...

Nagyon kíváncsi vagyok hogy mit fog mutatni a következő tankolásnál, de ha csúszik rá 1 liter még akkor is megtapsolok tapsolni az alsó hátsó végtagommal is :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.