Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Sziasztok!

Van egy 1.4-es 16 szelepes (X14XE) Astra Kombim. A legrosszabb szituációban is (télen mikor keveset mentem egyszerre) 8 literrel eljártam vele. De egyébként 7 körül volt. Most az utolsó két tankolásnál 10 liter körül lett.

Gyertyákat most cseréltem ki de nem nagyon volt szemmel láthatóan baja. A motorhőfok jeladó szerintem jó, mert az "automata szivató" működik jól. Tehát indításnál magasabb fordulat utána amikor melegszik a motor visszaesik.

Mi lehet még? Gyújtókábel? Más? Hibakód nincs.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1.4-es 16 szelepes (X14XE) Astra Kombim. A legrosszabb szituációban is (télen mikor keveset mentem egyszerre) 8 literrel eljártam vele. De egyébként 7 körül volt. Most az utolsó két tankolásnál 10 liter körül lett.

Gyertyákat most cseréltem ki de nem nagyon volt szemmel láthatóan baja. A motorhőfok jeladó szerintem jó, mert az "automata szivató" működik jól. Tehát indításnál magasabb fordulat utána amikor melegszik a motor visszaesik.

Mi lehet még? Gyújtókábel? Más? Hibakód nincs.

Köszi

Nem kombi hanem Caravan!

Automata szívató nincs.

A motor nem esik vissza. :P

Egyébként lambdaszondára gondoltál már?

Link to comment
Megosztás:

Nem kombi hanem Caravan!

Automata szívató nincs.

A motor nem esik vissza. :P

Egyébként lambdaszondára gondoltál már?

Hello. Igen Caraván és a fordulat esik vissza:)

Lambda szonda egy bonyolult ügy nálam:) Ugyanis kb. két éve vettem észre, hogy ha autopályán megyek tartósan kb. 120-al akkor világított a motor kontrol lámpa majd fél perc is kialszik. Félóra mulva megint és megint kialszik. Kiolvastam a hibakódott és lambda szona. DE! Más hibát nem tapasztaltam. Utána néztem, hogy mit lehet mérni a lambda szondán hideg állapotban műszerrel és az OK! (feszültségmérés de nem szkóppal) De azt is hallottam, hogy az még nem 100%-os teszt. Szóval így maradt. Fogyasztás rendben volt, zöld kártya ok!. Ezért nem foglalkoztam vele de a "hiba" folyamatosan fenn áll. Ha most kiolvasnám akkor lambda szonda. Ha leveszem az akkusarut kb. 10 percre akkor elfelejt mindent. Ha megyek vele és megnézem akkor sem lesz semmi, egészen addig míg nem megyek tartósan 120-al és újra kezdődik. Sosem volt gond a fogyasztással, csak most kezdte az utolsó két tankolásnál. Először még a hidegek voltak akkor arra fogtam. Nem mentem vele csak városba max 10 km-ert egyszerre. De már nincs hideg. Közben volt műszakin is ami azt jelenti, hogy a zöld kártya elvileg jó.

Most kicseréltem a gyertyákat. Ha nem lesz jó akkor cserélek mostmár lambda szondát. (két év után) De az nem lesz olcsó. Ha jól tudom nem jó akarámilyen. Bontottal gondolom ne próbálkozzak. Meg tudod kellene majd vennem egy nyomáskapcsolót is (biztos emlékszel a venti probléma :) de a klíma egyenlőre nem jó. Szal az nem sűrgős.

Mit javasolsz? 15 körül van egy rendes lambda szonda :(

Link to comment
Megosztás:

Hello. Igen Caraván és a fordulat esik vissza:)

Lambda szonda egy bonyolult ügy nálam:) Ugyanis kb. két éve vettem észre, hogy ha autopályán megyek tartósan kb. 120-al akkor világított a motor kontrol lámpa majd fél perc is kialszik. Félóra mulva megint és megint kialszik. Kiolvastam a hibakódott és lambda szona. DE! Más hibát nem tapasztaltam. Utána néztem, hogy mit lehet mérni a lambda szondán hideg állapotban műszerrel és az OK! (feszültségmérés de nem szkóppal) De azt is hallottam, hogy az még nem 100%-os teszt. Szóval így maradt. Fogyasztás rendben volt, zöld kártya ok!. Ezért nem foglalkoztam vele de a "hiba" folyamatosan fenn áll. Ha most kiolvasnám akkor lambda szonda. Ha leveszem az akkusarut kb. 10 percre akkor elfelejt mindent. Ha megyek vele és megnézem akkor sem lesz semmi, egészen addig míg nem megyek tartósan 120-al és újra kezdődik. Sosem volt gond a fogyasztással, csak most kezdte az utolsó két tankolásnál. Először még a hidegek voltak akkor arra fogtam. Nem mentem vele csak városba max 10 km-ert egyszerre. De már nincs hideg. Közben volt műszakin is ami azt jelenti, hogy a zöld kártya elvileg jó.

Most kicseréltem a gyertyákat. Ha nem lesz jó akkor cserélek mostmár lambda szondát. (két év után) De az nem lesz olcsó. Ha jól tudom nem jó akarámilyen. Bontottal gondolom ne próbálkozzak. Meg tudod kellene majd vennem egy nyomáskapcsolót is (biztos emlékszel a venti probléma :) de a klíma egyenlőre nem jó. Szal az nem sűrgős.

Mit javasolsz? 15 körül van egy rendes lambda szonda :(

Attól függ, hogy milyet tettél bele 2 évvel ezelőtt! Szerintem nem ezen kell spórolni, hiszen az olcsóbb drágább (hamarabb meghal, megnő a fogyi).

Utánanéznék, hogy mi kell pontosan és megrendelném. Nem tudom miért, de utánanéztem :). http://www.bosch-lambdasonde.de/en/downloads/lambda_sensor_catalogue.pdf

304. oldalon lenne a tiéd, de a pontosításhoz szükséges az alváz szám is. Elvileg ez a cikkszámú kell neked: 258002014

Ilyen meg van itt: http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=0258002014|LA Kemény 7300 pénzért.

Link to comment
Megosztás:

Hello. Igen Caraván és a fordulat esik vissza:)

Lambda szonda egy bonyolult ügy nálam:) Ugyanis kb. két éve vettem észre, hogy ha autopályán megyek tartósan kb. 120-al akkor világított a motor kontrol lámpa majd fél perc is kialszik. Félóra mulva megint és megint kialszik. Kiolvastam a hibakódott és lambda szona. DE! Más hibát nem tapasztaltam. Utána néztem, hogy mit lehet mérni a lambda szondán hideg állapotban műszerrel és az OK! (feszültségmérés de nem szkóppal) De azt is hallottam, hogy az még nem 100%-os teszt. Szóval így maradt. Fogyasztás rendben volt, zöld kártya ok!. Ezért nem foglalkoztam vele de a "hiba" folyamatosan fenn áll. Ha most kiolvasnám akkor lambda szonda. Ha leveszem az akkusarut kb. 10 percre akkor elfelejt mindent. Ha megyek vele és megnézem akkor sem lesz semmi, egészen addig míg nem megyek tartósan 120-al és újra kezdődik. Sosem volt gond a fogyasztással, csak most kezdte az utolsó két tankolásnál. Először még a hidegek voltak akkor arra fogtam. Nem mentem vele csak városba max 10 km-ert egyszerre. De már nincs hideg. Közben volt műszakin is ami azt jelenti, hogy a zöld kártya elvileg jó.

Most kicseréltem a gyertyákat. Ha nem lesz jó akkor cserélek mostmár lambda szondát. (két év után) De az nem lesz olcsó. Ha jól tudom nem jó akarámilyen. Bontottal gondolom ne próbálkozzak. Meg tudod kellene majd vennem egy nyomáskapcsolót is (biztos emlékszel a venti probléma :) de a klíma egyenlőre nem jó. Szal az nem sűrgős.

Mit javasolsz? 15 körül van egy rendes lambda szonda :(

A legjobb teszt az, mikor bemész egy szervizbe, ahol rá tudnak csatlakozni egy Tech műszerrel és ott figyelik a lambdát. Ott azonnal kitűnik, hogy mennyire gyors vagy lassú. Ha lassú, akkor cserés.

Bosch lambdaszondát javasolok. Bemész autósboltba és megmondod, hogy Bosch lambdaszonda kell. X14XE-n asszem egy vezetékes van. 20 ezer forint körül van ha jól tévedek. Én nem sajnálnám rá a pénzt. :)

Nyomáskapcsolót bontóból is tudsz szerezni, de csak ugye a csere előtt le kell engedni a klímagázt. :)

Link to comment
Megosztás:

Attól függ, hogy milyet tettél bele 2 évvel ezelőtt! Szerintem nem ezen kell spórolni, hiszen az olcsóbb drágább (hamarabb meghal, megnő a fogyi).

Utánanéznék, hogy mi kell pontosan és megrendelném. Nem tudom miért, de utánanéztem :). http://www.bosch-lambdasonde.de/en/downloads/lambda_sensor_catalogue.pdf

304. oldalon lenne a tiéd, de a pontosításhoz szükséges az alváz szám is. Elvileg ez a cikkszámú kell neked: 258002014

Ilyen meg van itt: http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=0258002014|LA Kemény 7300 pénzért.

Nem tettem bele semmilyet két évvel ezelőtt. Gyári van benne és 180.000km. Szóval elképzelhető, hogy megérett a cserére.

Gondolkoztam bontott gyárin. 5.000-ért láttam. Sőt azon is gondlkoztam, hogy szkóppal rámérek. (tudok kölcsön kérni) De lehet, hogy a szervízbe egyszerűbb lenne. Még megvárom a fogyasztást. Most teletankoltam, 1 hét mulva meglátom.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem 1.6-os 8 szelepes 75 lovas Astrám van.

A Kaposvár-Budapest távot oda-vissza megtettem, a fogyasztásom 5,5-re jött ki. A múltkor is ennyire jött ki és most is. Meg is lepődtem.

Azt hiszem ez elég jó nem? :D

Az jó!

Nekem evvel a motorral csak G kaszniba 6-6,5l a legjobb,rövid váltóval(100km/h-3100ford)

Gondolom a Tiedbe hosszú áttételes a váltó ezért lehet annyival kevesebb a fogyasztás

Plussz a kaszni is könnyebb 100-150kg-mal az F-nek :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az jó!

Nekem evvel a motorral csak G kaszniba 6-6,5l a legjobb,rövid váltóval(100km/h-3100ford)

Gondolom a Tiedbe hosszú áttételes a váltó ezért lehet annyival kevesebb a fogyasztás

Plussz a kaszni is könnyebb 100-150kg-mal az F-nek :icon1:

Igen valószínű, hogy hosszabb mint a g astrában.

De nem panaszkodom rá, mert gyorsul is, megy is úgy ahogy nekem kell.

Most vettem egy évvel ezelőtt. Azt hiszem jó vétel volt. 2001-es évjárat.

Mondjuk pár dolgot szeretnék még hozzá.Pl.: Színrefújt lökhárítók.

Most rossz, hogy nincs benne klíma, nem tudom mennyiért lehetne bele tenni, és hol csinálnak ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Igen valószínű, hogy hosszabb mint a g astrában.

De nem panaszkodom rá, mert gyorsul is, megy is úgy ahogy nekem kell.

Most vettem egy évvel ezelőtt. Azt hiszem jó vétel volt. 2001-es évjárat.

Mondjuk pár dolgot szeretnék még hozzá.Pl.: Színrefújt lökhárítók.

Most rossz, hogy nincs benne klíma, nem tudom mennyiért lehetne bele tenni, és hol csinálnak ilyet.

Eleve klímásat kellett volna venni, mert utólag berakni, akár Diavia vagy gyári, macerás.

Enyém szerencsére gyárilag klímás és ugyanaz a motor mint a tied. Leghosszabb váltóval. :D 4,9l/100km eddig a rekordfogyasztása. Autópályázás nyugodt tempóban Horvátországba. :D

Link to comment
Megosztás:

Eleve klímásat kellett volna venni, mert utólag berakni, akár Diavia vagy gyári, macerás.

Enyém szerencsére gyárilag klímás és ugyanaz a motor mint a tied. Leghosszabb váltóval. :D 4,9l/100km eddig a rekordfogyasztása. Autópályázás nyugodt tempóban Horvátországba. :D

Az jó, de gondolom a klíma azért megdobja a fogyasztásodat. :)

Én az 5,5-ös értéket nem autópályán értem el. Végig mentem a 61-esen majd át földvárnál, és fel az 51-esen pestig. :D

Link to comment
Megosztás:

1 litert legalább rádob.

Furcsa de én nem tapasztalok számottevő növekedést a fogyasztásban klímával,pedig a motor paraméterei nem ezt diktálnák :huh:

Amúgy a 75Le tényleg nem túl sok,de alul nyomatékos és a váltóáttételek is ezt támogatják,így inkább az alsó fod.szám tartományokat használom(3500-ig)

Na meg az EGR falazás is jót tett neki :D

Link to comment
Megosztás:

Furcsa de én nem tapasztalok számottevő növekedést a fogyasztásban klímával,pedig a motor paraméterei nem ezt diktálnák :huh:

Amúgy a 75Le tényleg nem túl sok,de alul nyomatékos és a váltóáttételek is ezt támogatják,így inkább az alsó fod.szám tartományokat használom(3500-ig)

Na meg az EGR falazás is jót tett neki :D

Mentem mostanában pár klímás kocsival, pözsó, Citroen, Fiat, a fogyasztásmérő egyiknél sem mutatott többet 4-5 decinél ha klímát kapcsoltam sík úton állandó tempónál.

Link to comment
Megosztás:

Mentem mostanában pár klímás kocsival, pözsó, Citroen, Fiat, a fogyasztásmérő egyiknél sem mutatott többet 4-5 decinél ha klímát kapcsoltam sík úton állandó tempónál.

Pillanatnyinál valóban, de átlagra értettem.

Pillanatnyilag nekem is szokott 2 literes fogyasztást mutatni a fedélzeti... :D

Link to comment
Megosztás:

A legjobb teszt az, mikor bemész egy szervizbe, ahol rá tudnak csatlakozni egy Tech műszerrel és ott figyelik a lambdát. Ott azonnal kitűnik, hogy mennyire gyors vagy lassú. Ha lassú, akkor cserés.

Bosch lambdaszondát javasolok. Bemész autósboltba és megmondod, hogy Bosch lambdaszonda kell. X14XE-n asszem egy vezetékes van. 20 ezer forint körül van ha jól tévedek. Én nem sajnálnám rá a pénzt. :)

Nyomáskapcsolót bontóból is tudsz szerezni, de csak ugye a csere előtt le kell engedni a klímagázt. :)

Nyomáskapcsoló cserénél leengedni??? :blink: Minek? Nálam legalábbis gyárilag van a nyomáskapcsoló rögzítőházában egy kis tűszelep, és így szinte semmi nem jött ki. Pont azért építeték be a gyárban, hogy a kapcsoló csere esetén ne kelljen gázt leengedni.

Link to comment
Megosztás:

Nyomáskapcsoló cserénél leengedni??? :blink: Minek? Nálam legalábbis gyárilag van a nyomáskapcsoló rögzítőházában egy kis tűszelep, és így szinte semmi nem jött ki. Pont azért építeték be a gyárban, hogy a kapcsoló csere esetén ne kelljen gázt leengedni.

Már ha még jó az a tűszelep. Enyém olyan szépen engedte ki a gázt, hogy öröm volt nézni. :D

Link to comment
Megosztás:

Hello. Igen Caraván és a fordulat esik vissza:)

Lambda szonda egy bonyolult ügy nálam:) Ugyanis kb. két éve vettem észre, hogy ha autopályán megyek tartósan kb. 120-al akkor világított a motor kontrol lámpa majd fél perc is kialszik. Félóra mulva megint és megint kialszik. Kiolvastam a hibakódott és lambda szona. DE! Más hibát nem tapasztaltam. Utána néztem, hogy mit lehet mérni a lambda szondán hideg állapotban műszerrel és az OK! (feszültségmérés de nem szkóppal) De azt is hallottam, hogy az még nem 100%-os teszt. Szóval így maradt. Fogyasztás rendben volt, zöld kártya ok!. Ezért nem foglalkoztam vele de a "hiba" folyamatosan fenn áll. Ha most kiolvasnám akkor lambda szonda. Ha leveszem az akkusarut kb. 10 percre akkor elfelejt mindent. Ha megyek vele és megnézem akkor sem lesz semmi, egészen addig míg nem megyek tartósan 120-al és újra kezdődik. Sosem volt gond a fogyasztással, csak most kezdte az utolsó két tankolásnál. Először még a hidegek voltak akkor arra fogtam. Nem mentem vele csak városba max 10 km-ert egyszerre. De már nincs hideg. Közben volt műszakin is ami azt jelenti, hogy a zöld kártya elvileg jó.

Most kicseréltem a gyertyákat. Ha nem lesz jó akkor cserélek mostmár lambda szondát. (két év után) De az nem lesz olcsó. Ha jól tudom nem jó akarámilyen. Bontottal gondolom ne próbálkozzak. Meg tudod kellene majd vennem egy nyomáskapcsolót is (biztos emlékszel a venti probléma :) de a klíma egyenlőre nem jó. Szal az nem sűrgős.

Mit javasolsz? 15 körül van egy rendes lambda szonda :(

Tipikus lambdaszonda hiba!

Pontosan ilyen tünetet mutatott az én első, c14nz Astrám is.

Amikor először jelentkezett a hiba éppen Budapestről mentem Miskolcra az autópályán egy dán kollégámmal. Ahogy kiértünk Budapestről és felgyorsítottam 130 -140 re, kigyulladt a sárga pilács. Ahogy lelassultam 110 re, kialudt.

Újra felgyorsítottam, 120 körül kigyulladt a sárga. Végül végig szenvedtem az oda vissza utat 110 el, és így nem volt hibajel. Márkaszervizben cseréltettem a szondát és utána még fürgébb is lett a kocsi.

Mindezt 180 ezer km után. Ha jót akarsz magadnak csak eredeti gyári szondát vegyél!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.