Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Igen, lehet az EGR szelep. De hogy "jobb kedvre" derítselek, a légtömegmérő is rendetlenkedhet (ha nem MAP szenzoros).

Az EGR nem igazán eltömődik, hanem lekormolódik, és szorulni fog, ill. nem tömít rendesen. Tisztítással érdemes megpróbálkozni, de nem mindig segít ám. 50-50 % az esély, hogy megjavul, vagy EGR csere :unsure:

Akinek van szokta lefalazni is, mert ugye nekem nincs...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Tanácsot kérnék.

Adott egy (saját) Opel Meriva 1,6 16V Z16XE motoros 2005. évjáratú szgk. Kb. 3 hete amikor a motor eléri az üzemi hőfokot, elkezd „harmadolni” és fulladozni, leginkább 1000-2000 fordulattartományokban, de hatással van az alapjáratra, néha a lefulladásig képes lecsökkenni, de egy gázfröccs után általában visszaáll. Menet közben, ha a fordulatszámot folyamatosan 2000 felett tartom, viszonylag használható az autó, bár ez igen kellemetlen. A hiba hideg motornál nem tapasztalható.

Ez idáig újakra le lettek cserélve a gyertyák, valamennyi szűrő. A benzinszivattyú ki lett szedve és ellenőrizve lett, rendben, a nyomás az üzemanyagrendszerben mérőműszerrel mérve rendben. Porlasztók úgyszintén rendben. A gyújtásmodul leellenőrizve (már amennyire scóp nélkül lehet), nincs rajta sehol sem sérülési/átütési nyom.

Mivel a hiba megjelenése erősen függ a motor üzemi hőfokától, felmerült bennem a gyanú, hogy elektronikai (félvezető) alkatrész/elem lehet a probléma forrása, tehát elsősorban a gyújtásmodulra gyanakszom (bár nincs létható sérülése), vagy esetleg az ECU is okozhat gondot (a Delco Multec HSFI-2,5 nem javítható, így ha benne valami tönkre ment, csak cserélni lehet).

Kérdésem: volt-e már valakinek tapasztalata hasonló problémával? És mi lehet (nagy valószínűséggel) a hiba kiváltó oka/forrása? Köszönöm előre is az ötleteket és a hozzászólásokat.

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Szervusztok,

tanácsot szeretnék kérni Tőletek. D Corsa 1.3 diesel. Az elmúlt héten vezérműláncot cseréltünk. Azóta teljesen megváltozott az autó. Szinte minden erejét elvesztette. Olybá tűnik, mintha a vezérlés leszabályozna. A motor nem ad ki magából rendellenes hangot, nem "pörög túl", egyszerűen padlógáz és max. 4000 fordulat. Elekt-vill. szerelőnél is voltam vele, az ő gépe nem olvasott ki semmilyen hibát az autó "agyából". A szerelőm szerint műszakilag minden rendben ( turbóvezetékek, szelepek, kipufogó ).

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok,

tanácsot szeretnék kérni Tőletek. D Corsa 1.3 diesel. Az elmúlt héten vezérműláncot cseréltünk. Azóta teljesen megváltozott az autó. Szinte minden erejét elvesztette. Olybá tűnik, mintha a vezérlés leszabályozna. A motor nem ad ki magából rendellenes hangot, nem "pörög túl", egyszerűen padlógáz és max. 4000 fordulat. Elekt-vill. szerelőnél is voltam vele, az ő gépe nem olvasott ki semmilyen hibát az autó "agyából". A szerelőm szerint műszakilag minden rendben ( turbóvezetékek, szelepek, kipufogó ).

Köszönöm.

Lehet el lett rakva a vezérlés egy fokkal..

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Pár nappal ezelőtt lettem figyelmes erre a furcsának tűnő hangra (videó 1, videó 2), eddig nem lehetett hallani, néha a hidrótőke hangot lehetett hallani rövid ideig. Levettem a felső burkolatot, semmit hibára utaló jelet nem látok, minden száraz. Ha igaz, és láthattam így is a vízszivattyút akkor az is száraz, a motor pöccre indul, agr+szelep+ház+alapjárati motor tisztítva (nem voltak koszosak, kormosak). Hozzáértő szaki(k) véleményét, ötletét, tanácsát várom, segítsetek megállapítani mi lehet a gond.

Az autó G Astra 1.4 16v, 2001-s, 89000km, 5w40 olaj van bent, motorszám X14XE20P56115

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vivaro 2007-es 2.0 dci 115 Le olyan probléma lépett fel, hogy kb.1 hónapja járó motornál kigyulladt a motordiagnosztika lámpa " stop" lámpa és leállt a motor. ezt követően vissza belehetett indítani és semmi problémát nem jelzett. Ki lett olvastatva, de nem volt benne mentett hiba. Ma reggel szokásos indulás, pöcre indult, kb. 200 méter után kigyulladt a Stop lámpa és leállt a motor. Beindul, de kb. 3-4 mp után Stop lámpa és leáll a motor. Mi lehet a probléma? találkozott már valaki ilyennel? Olvastam, hogy másoknak is volt már ilyen, de sehol nem látta, hogy mi volt a probléma oka.

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne nekem egy olyan problémám ,amit még eddig senki nem tudott orvosolni.

Az autó egy Opel Corsa D 111 years 1.4 -es benzin-gáz A14XER19UM motorszámmal.2 éve vásároltam újonnan közel 80.000 km-t mentem vele gépjárműoktatásban. Nagyon megvagyok vele elégedve majdnem minden tekintetben.

A probléma:

Minden napi első elinduláskor (már újkorától kezdve),(a gáz kb.20.000 km-nél lett beépítve) hideg motornál az autó 1-szer vagy 2-szer mindig leáll(télen is -nyáron is), olyan mintha "lyuk" lenne a gázban elkezd tortyogni és leáll ,újraindítom és vagy leáll még egyszer vagy nem ,de az esetleges harmadszori indítás után arra napra semmilyen hasonló probléma már nem lesz,akárhányszor indítom újra .(igaz,ilyenkor már mindig értelemszerűen meleg a motor)

Hiba kód nincs,

hőérzékelő gomba csere

benzinpumpa csere

szovftverfrissítés( legújabb)

pillangószelep folyamatosan takarítva

Tudna-e valaki valamilyen ötlettel a segítségemre lenni!!??

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Opel 1.7 TD Német motoros az autóm. A turbóm szerintem nemműkődik. Van egy ugynevezett "labda" vezérlő amit nyilván gondolom vákum működtet és abból kijön egy rövid rudazat,ami nyitogatja a kipufogónyilásba egy pillangószelepet. Ez a rudazat nekem megsemmozdul! Bármennyi gáztadok. Hogyműködik ez? Mennyire kellene ennek mozogni? Kb: mennyi gázadásnál múködikez?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv! Segítségre lenne szükségem egy igen kényes problémával kapcsolatban.. elősször is 1,6 os, 8szelepes 93as évjáratú központi befecskendezéses sedan astráról beszélünk, kb 2 hónapja kezdődött, hogy melegen vagy akár napi első inditáskor is (amikor a kedve úgy tartja) nem indul be az autóm, szinte minden új benne, gyertyák, szürők, gyújtás kapcsolók stb.. tehát, leállítom a kocsit, aztán be, indítózok.. és olyan mintha nem lenne benne benzin, csak forgatja de nem robban be.... hideg indítót fujok kicsit, egyből beindul..van hogy 2 hétig sose csinálja ezt, de van hogy 1 nap 3 szor is.. a befecskendező fejre gondoltunk..a héten ki is cseréltük szerdán.. ma van szombat de eddig birta ma megint nem indúlt...sőt.. új baja hogy már menet közben is leáll, alapjáraton... :( kérem aki bármit tud vagy tapasztalt ilyennel/ ezzel kapcsolatban segítsen, már kifogytunk minden ötletből.. tettem a tankba ilyen motor tisztítót (semmit nem használt) most a befecskendező csere..de semmi :( elég sokat használom a kocsit, kb 1 héten 1000 km... és nagyon rossz hogy nem indul be csak spray-vel :( kérem segítsetek :) Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Segítségre lenne szükségem egy igen kényes problémával kapcsolatban.. elősször is 1,6 os, 8szelepes 93as évjáratú központi befecskendezéses sedan astráról beszélünk, kb 2 hónapja kezdődött, hogy melegen vagy akár napi első inditáskor is (amikor a kedve úgy tartja) nem indul be az autóm, szinte minden új benne, gyertyák, szürők, gyújtás kapcsolók stb.. tehát, leállítom a kocsit, aztán be, indítózok.. és olyan mintha nem lenne benne benzin, csak forgatja de nem robban be.... hideg indítót fujok kicsit, egyből beindul..van hogy 2 hétig sose csinálja ezt, de van hogy 1 nap 3 szor is.. a befecskendező fejre gondoltunk..a héten ki is cseréltük szerdán.. ma van szombat de eddig birta ma megint nem indúlt...sőt.. új baja hogy már menet közben is leáll, alapjáraton... :( kérem aki bármit tud vagy tapasztalt ilyennel/ ezzel kapcsolatban segítsen, már kifogytunk minden ötletből.. tettem a tankba ilyen motor tisztítót (semmit nem használt) most a befecskendező csere..de semmi :( elég sokat használom a kocsit, kb 1 héten 1000 km... és nagyon rossz hogy nem indul be csak spray-vel :( kérem segítsetek :) Üdv.

A tippjeim: alapjárati motor koszos, vagy halódik, gyújtáshiba (pl. a rotor mögött található gyújtásmodul kh-s, vagy hibás).

Azt próbáltad, hogy ha nem akar beindulni, adsz neki egy kis gázt, és úgy indítózol?

Link to comment
Megosztás:

A tippjeim: alapjárati motor koszos, vagy halódik, gyújtáshiba (pl. a rotor mögött található gyújtásmodul kh-s, vagy hibás).

Azt próbáltad, hogy ha nem akar beindulni, adsz neki egy kis gázt, és úgy indítózol?

Elösszöris köszi a segíséget, igazából csak úgy indult be, hogy gázt adtam neki és úgy beröffent..de amikor eljött ez a leállás akkor már sehogy nem indult csak hideg inditóval... viszont ma néztük kiderült szikra sincs, és már alapjáraton is leáll a verda.. szóval elektronika lesz minden bizonnyal... szerinted ha kicserélem a gyújtás trafó alatti elektronikát jó lesz ? szerdán rákötik gépre, és meglátjuk, de ha nem az a baj akkor fogalmam sincs :(Üdv

Link to comment
Megosztás:

Elösszöris köszi a segíséget, igazából csak úgy indult be, hogy gázt adtam neki és úgy beröffent..de amikor eljött ez a leállás akkor már sehogy nem indult csak hideg inditóval... viszont ma néztük kiderült szikra sincs, és már alapjáraton is leáll a verda.. szóval elektronika lesz minden bizonnyal... szerinted ha kicserélem a gyújtás trafó alatti elektronikát jó lesz ? szerdán rákötik gépre, és meglátjuk, de ha nem az a baj akkor fogalmam sincs :(Üdv

Igen, van rá esély, hogy az a baj. Amikor nincs szikra, akkor a gyújtás ráadásakor világít a sárga motorhiba lámpa?

Link to comment
Megosztás:

Igen, van rá esély, hogy az a baj. Amikor nincs szikra, akkor a gyújtás ráadásakor világít a sárga motorhiba lámpa?

nem világított sajnos semmi ezért nem tudtuk mi lehet, de most cseréltünk gyújtás elosztót kompletten egészet, és most nem csinálja... meglátjuk... volt olyan 2 hétig semmi baja aztán volt hogy 1 nap 3 szor is, köszönm a segítséget azért. Remélem végre megoldódott :)

Link to comment
Megosztás:

nem világított sajnos semmi ezért nem tudtuk mi lehet, de most cseréltünk gyújtás elosztót kompletten egészet, és most nem csinálja... meglátjuk... volt olyan 2 hétig semmi baja aztán volt hogy 1 nap 3 szor is, köszönm a segítséget azért. Remélem végre megoldódott :)

Nekem meg pont ezért van 1 tippem: van egy csatlakozó a hengerfejhez rögzítve egy fémlemezzel, ha szemből nézzük a motorteret, a gyújtáselosztó mögött/alatt kicsivel. 2-2 vezeték megy bele alulról és felülről, nekem ez a csati volt kontakthibás egyszer. Egyébként az egyik vezeték az ECU tápvezetéke, a másik az injektorra menő vezeték. Mozgasd meg ezt a csatit járó motornál, ha leáll, az a bűnös.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Segítséget kérek!

Székesfehérváron (ill. a környéken) tudtok javasolni egy jó profi autószerelőt (motorjavításhoz)?

A problémámról itt írtam: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=808&st=1040#entry892413

Azóta ki lett cserélve a gyújtásmodul, el lett végezve a hengerfej teljes felújítása, de van egy rendellenes hang a motorból, és üzemmeleg motornál részterhelésnél továbbra is bejön a rángatás.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!Olyan visszatérő problémák vannnak,h van olyan amikor nincs alapjárat,s csak úgy indul be,h ha nagyobb gázt adok neki,viszont ahogy leveszem a gázról a lába,azonnal leáll.De ez csak időközönként jelenthezik.Utánna min ha semmi baj semm lenne!!!!!S ilyenkor hallok egy "fütyülő" hangot a motor felől.+rángat a motor alacsony fordulatszámon,meg néha nagynál is.Ez egy 99 évjáratú 1.6 16 szelepes X16XEL motorkódú.Voltam bent már a szakszervízben,s ott azt mondták,h nem tudják mi a baja :angry: .Remélem más is találkozott már ezzel a problémával,s tudtok segíteni.előre is köszönöm!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Adott egy Tigra 1,6 16 V. Elmondás szerint hengerfejes. Én az első átvizsgálás után nem vagyok benne biztos...Igazából nem forralja a vízet, nem habosodik se a víz se az olaj. Nem láttam se fehér se kék füstöt. Ami érdekes hogy kiszedet termosztátnál is bekapcsol sűrűn a ventillátor. És valóban mintha meleg lenne anyira a víz hogy bekell kapcsolnia...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Kedves Opel tulajok! Fogadjatok sok szeretettel, új vagyok még itt!

Van egy ajánlatom...Nem kérek "ingyen" tanácsadást, segítséget, hanem megosztok egy újságcikket az autóteknikából egy korábbi "rejtélyes" turbóhibám (P0234) megoldását. Cserébe megköszönném, ha valaki segítene nekem is.

Az autóm: Corsa 1.3 cdti 75Le (Z13 DTJ) 2007-es.

A hibakódom: P0180 üzemanyag hőmérséklet érzékelő áramkör, magas bemeneti feszültség.

Az Opel Gombosnál és Schillernél is kimérettem a hibát, a vezetékek rendben vannak. De sem ők, sem más márkakereskedés nem találkozott ezzel a hibával (párat felhívtam, ezt a jeladót nem is tartják raktáron, 3 nap az érkezése). Mindenki csak vakarja a fejét. Ebből a jeladóból nem létezik utángyártott, csak gyári.

Az ára 42.000 Ft, mondjuk az opel csergőnél már bealkudtam 30.000 Ft-ra. A márkaszervizesek is azt tanácsolták, hogy keressek bontottat, mert vérlázítóan drága. Felhívtam pénteken 27db bontót, ritka cucc, még várok pár visszajelzést, de valszeg 5-10.000 Ft-ért akad.

Kerestem ezt a hibát külföldi (angol, olasz) fórumokon, és nagyjából az a helyzet, hogy ez a jeladó a ludas.

Felvettem a kontaktot Fiat kereskedéssel, náluk ez a jeladó 13.000 Ft, de szerintem nem kompatibilis, hiába szinte ugyan az a motor(Grande Punto).

Igazából, ha kell megveszem a gyári jeladót, de érdekelne, hogy volt e valakinek már ilyen hibája. Én azt vettem észre, hogy amikor a külső hőmérséklet 20 fok alatt van, akkor indítás után, meg néha később is, egyszer-egyszer felvillan a villáskulcsos kontroll lámpa, de ennyi. Az autó működésén semmilyen hibát nem tapasztalok menet közben. Nyáron pl egyszer sem jött elő ez a hiba, igaz előtte már átnézettem a vezetékeket, kontaktspray stb, majd szeptemberben megint elkezdett néha felvillanni. Ez a hibakód angol fórumok szerint 1.7-es cdti Astrákon, dízel Fiatokon is "gyakori".

Az autót hirdetem és vannak komolynak tűnő jelentkezők, de ezt hibát szeretném megszüntetni és úgy átadni.

Ez a jeladó a gázolajszűrő ház aljában van. Most kértem, hogy a víztelenítsék a szűrőt, hátha az is közrejátszik. Ez a hibakód már a tavaly októberi gázolajszűrő cserém előtt is megvolt.

A kérdésem talán azért izgalmas, mert a vezetékek másik végén a vezérlőmodul van, de arra, hogy az legyen a hibás nagyon kevés az esély az opelesek szerint.

Szóval P0180: gázolaj hőmérséklet érzékelő magas bemeneti feszültség.

Nagyon megköszönném a segítséget, akár telefonon is. (visszahívlak).

És végül az újságcikkem a turbóhibáról: http://honlap.hu/pages/novothauto/contents/static/16/doc/201112cikkem.pdf

Üdv.:Péter

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Lenne egy problémám, hátha valaki tudna segíteni, vagy legalább valami tippet adni.

Szóval adott egy F astra (x16xel) és a következő hiba lépett fel: beindítom, hidegen kb 5-10 mp-ig tökéletes, utána elkezd fulladni meg durrogni míg be nem melegszik, utána nem megy alapjáraton csak 3 henger, mindig az 1-est köpi be, viszont ha megyek vele és lepadlózom, akkor megindul rendesen. Kompressziót mérettem, az jó. Gyújtásmodul jó, gyertyák újak, kábelek jók, injektorfejet cseréltem, benzinszűrőt is, motorhőfok- és vízhőfok jeladót is, vezérműtengely jeladót, benzinszűrőt...

Elvittem hibakód kiolvasásra, azt mondták h lambda szonda, viszont abból is van még egy plusz, azzal is ugyanez a hiba, meg jártam vele szonda nélkül is, akkor is ment rendesen, úgyhogy már nem tudok mit kitalálni. Én még vagy a főtengely jeladóra tippelek, vagy ECU, viszont egyiket sem akarom fölöslegesen megvenni.

Ha valakinek van tippje, légyszi segítsen. Előre is köszönöm

Üdv

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv

Nem tudom, hogy jó helyen érdeklődöm. Egy Daewoo Lanos tulajdonosa vagyok, elvileg nagyjából Opel alkatrészekkel van ez is ellátva. Szükségem lenne egy lambdaszondára, de gyári eredetire. Azt az információt kaptam, hogy a gyári szondákon rajta van a GM hologram(egyvezetékes). Hol lehet ilyet beszerezni és mennyiért? Daewoo Lanos 1.6SX 1999-es, A16DMS motorszámú.

Segítségeteket előre is Köszönöm.

Toogyer

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Nem tudom, hogy jó helyen érdeklődöm. Egy Daewoo Lanos tulajdonosa vagyok, elvileg nagyjából Opel alkatrészekkel van ez is ellátva. Szükségem lenne egy lambdaszondára, de gyári eredetire. Azt az információt kaptam, hogy a gyári szondákon rajta van a GM hologram(egyvezetékes). Hol lehet ilyet beszerezni és mennyiért? Daewoo Lanos 1.6SX 1999-es, A16DMS motorszámú.

Segítségeteket előre is Köszönöm.

Toogyer

Hi!

Sztem próbáld meg a Csergőben (www.csergoe.hu), ők hivatalosan is foglalkoznak Daewoo alkatrészekkel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Első alkalommal használom ezt a fórumot, ezért remélem jó helyen keresek a problémámra a megoldást. 2000-es kiadású G Astra 1,7 DTI ( Isuzu ) Opelom van. Már több alkalommal tapasztaltam a következő jelenséget, de ma gondoltam rá igazán, hogy haza fognak húzni. Néha előfodúlt már , hogy meg-meg torpant az autó, de mindig magához tért. Ma nem. 120 km/h val előztem mikor jött a torpannás, aztán már nem vette a fórdulatot. A motor alapjáraton szépen ment, de hiába adtam gázt, nem reagált. Leállítottam a motort, majd kicsivel késöbb újra indítottam. Semmi baja nem volt. Mentem tovább. Ezt még néhányszor eljátszotta velem, de már sokkal szerényebb tempónál is.

Tudni kell, hogy hidegindítás után kigyullad a fordulaszámmérőn középen alul a sárga hibaüzenet, és 2-3 km-en keresztúl világít. Majd elalszik. Nem tudom az okát. Gázolajszűrőt, és levegőszűrőt, már a legutóbbi ilyen esetnél cseréltem. Azóta kb 1500 km mentem .

Még azt is szeretném megkérdezni, hogy hány km-enként ajánlott vezérműszíjjat cserélni.

Köszönöm a segítséget.

Üdv . Kőszegi György

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Első alkalommal használom ezt a fórumot, ezért remélem jó helyen keresek a problémámra a megoldást. 2000-es kiadású G Astra 1,7 DTI ( Isuzu ) Opelom van. Már több alkalommal tapasztaltam a következő jelenséget, de ma gondoltam rá igazán, hogy haza fognak húzni. Néha előfodúlt már , hogy meg-meg torpant az autó, de mindig magához tért. Ma nem. 120 km/h val előztem mikor jött a torpannás, aztán már nem vette a fórdulatot. A motor alapjáraton szépen ment, de hiába adtam gázt, nem reagált. Leállítottam a motort, majd kicsivel késöbb újra indítottam. Semmi baja nem volt. Mentem tovább. Ezt még néhányszor eljátszotta velem, de már sokkal szerényebb tempónál is.

Tudni kell, hogy hidegindítás után kigyullad a fordulaszámmérőn középen alul a sárga hibaüzenet, és 2-3 km-en keresztúl világít. Majd elalszik. Nem tudom az okát. Gázolajszűrőt, és levegőszűrőt, már a legutóbbi ilyen esetnél cseréltem. Azóta kb 1500 km mentem .

Még azt is szeretném megkérdezni, hogy hány km-enként ajánlott vezérműszíjjat cserélni.

Köszönöm a segítséget.

Üdv . Kőszegi György

ki kéne villogtatni a hibakódot

gáz +fékpedál nyomva gyújtás rá és számolod a villogásokat, amik között szünet lesz egy kicsi és felírod mennyit villogott

talán lesz valami egyértelmű de szerintem adagoló vezérlő lesz a ludas.

mennyi KM van benne?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Első alkalommal használom ezt a fórumot, ezért remélem jó helyen keresek a problémámra a megoldást. 2000-es kiadású G Astra 1,7 DTI ( Isuzu ) Opelom van. Már több alkalommal tapasztaltam a következő jelenséget, de ma gondoltam rá igazán, hogy haza fognak húzni. Néha előfodúlt már , hogy meg-meg torpant az autó, de mindig magához tért. Ma nem. 120 km/h val előztem mikor jött a torpannás, aztán már nem vette a fórdulatot. A motor alapjáraton szépen ment, de hiába adtam gázt, nem reagált. Leállítottam a motort, majd kicsivel késöbb újra indítottam. Semmi baja nem volt. Mentem tovább. Ezt még néhányszor eljátszotta velem, de már sokkal szerényebb tempónál is.

Tudni kell, hogy hidegindítás után kigyullad a fordulaszámmérőn középen alul a sárga hibaüzenet, és 2-3 km-en keresztúl világít. Majd elalszik. Nem tudom az okát. Gázolajszűrőt, és levegőszűrőt, már a legutóbbi ilyen esetnél cseréltem. Azóta kb 1500 km mentem .

Még azt is szeretném megkérdezni, hogy hány km-enként ajánlott vezérműszíjjat cserélni.

Köszönöm a segítséget.

Üdv . Kőszegi György

Nekem a H Astrám produkál hasonló jelenséget. Szintén 1.7-es dízel, 101 lóerős változat.

Véletlenszerűen letiltja a motort, csak alapjárat van. Már ott tartottam, hogy egy kilómétert nem tudtam megtenni vele.

Hibakód alapján gázpedál szenzor hibát írt ki. De ha leállítottam a motort és újraindítottam, akkor a következő kilométerig megint semmi baja nem volt.

Aztán végül a motortérben lévő biztosítéktáblánál megmozgattam a biztosítékokat, a csatlakozókat, befújtam mindent kontakt sprével. Azóta 700-800 km-t tettem meg és még nem jött elő ismét a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.