Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Üdv mindekinek!

A héten vettem egy 94-es C14SE kombit. Tisztánlátásomat nagyban megzavarta, hogy ránézésre, továbbá korához képest igen jó állapotban van. Tegnap vettem észre, hogy üres a hűtővíztartály. Öntöttem is hozzá kb. egy liter vizet, mentem vele kemény 20 km-t. Ma ismét megtekintettem a hűtővíztartályt. Megint üres. Mi tévő legyek? Remélem nem kell visszavinnem az eladónak. Néhány 10 eFt-os tételt alapból bekalkuláltam, de erről nem volt szó, hogy 20 km-enként 1 liter vizet fogyaszt. Lehet nagy a baj? Mit nézzek még meg rajta én, mint szakértő? :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindekinek!

A héten vettem egy 94-es C14SE kombit. Tisztánlátásomat nagyban megzavarta, hogy ránézésre, továbbá korához képest igen jó állapotban van. Tegnap vettem észre, hogy üres a hűtővíztartály. Öntöttem is hozzá kb. egy liter vizet, mentem vele kemény 20 km-t. Ma ismét megtekintettem a hűtővíztartályt. Megint üres. Mi tévő legyek? Remélem nem kell visszavinnem az eladónak. Néhány 10 eFt-os tételt alapból bekalkuláltam, de erről nem volt szó, hogy 20 km-enként 1 liter vizet fogyaszt. Lehet nagy a baj? Mit nézzek még meg rajta én, mint szakértő? :wacko:

Üdv, először is azt hogy nincs-e alatta tócsa hosszabb állás után.

Link to comment
Megosztás:

 

Üdv mindekinek!

A héten vettem egy 94-es C14SE kombit. Tisztánlátásomat nagyban megzavarta, hogy ránézésre, továbbá korához képest igen jó állapotban van. Tegnap vettem észre, hogy üres a hűtővíztartály. Öntöttem is hozzá kb. egy liter vizet, mentem vele kemény 20 km-t. Ma ismét megtekintettem a hűtővíztartályt. Megint üres. Mi tévő legyek? Remélem nem kell visszavinnem az eladónak. Néhány 10 eFt-os tételt alapból bekalkuláltam, de erről nem volt szó, hogy 20 km-enként 1 liter vizet fogyaszt. Lehet nagy a baj? Mit nézzek még meg rajta én, mint szakértő? :wacko:

 
Link to comment
Megosztás:

Üdv, először is azt hogy nincs-e alatta tócsa hosszabb állás után.

Udvaron állt az esőben, úgyhogy ezt majd csak holnap tudom megszakérteni. Mindenesetre valahogy fel kellene mérnem viszonylag nagyon gyorsan, hogy ez pénzben kifejezve nagyságrendileg mit jelent. Meg ugye emberünket legalább tájékoztatnom kellene, hogy mostmár én is tudom... Szóval számszakilag tudnál mondani egy tól-ig határt nagyjából?

Link to comment
Megosztás:

 

Udvaron állt az esőben, úgyhogy ezt majd csak holnap tudom megszakérteni. Mindenesetre valahogy fel kellene mérnem viszonylag nagyon gyorsan, hogy ez pénzben kifejezve nagyságrendileg mit jelent. Meg ugye emberünket legalább tájékoztatnom kellene, hogy mostmár én is tudom... Szóval számszakilag tudnál mondani egy tól-ig határt nagyjából?

 

Link to comment
Megosztás:

Ugye az a baj, hogy gyakorlatilag egy lelazult bilincstől elmehet a motorgenerálig, mert lehet csak csöpög valahol és a bilincset meg kell húzni, lehet lyukas a hűtő, de lehet "befele" eszi a vizet , így látatlanban nem lehet megmondani. Ha amúgy nem venni észre semmi mást, tehát nem füstől nagyon fehéren, nem 3 hengerezik akkor talán, kifele tűnik el a víz ami a jobbik eset.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:


Járó motornál nyisd ki az elejét, és lessél végig minden vízcsövet. Ekkora vízfogyasztással 5 méteres gőzfelhőt kéne húznod magad után, ha ezt a motor enné meg ;) Valahol egy cső ki lehet repedve, kiegyenlítő tartály csonkja kirepedve, vagy a hűtő kilyukadva. Ezutóbbit a legnehezebb megtalálni, mert rögtön el is párolog, ahol kijön. Töltsd fel, hagyd felmelegedni, és közben folyamatosan nézd. A szagát is érezni lehet, ha valahol jön ki a víz :rolleyes:

Szerk.: tök jó volt ez a frissítés... 3. böngészőből, 5 ki-bejelentkezés után sikerült egy hozzászólást elküldeni, azt is csak idézet nélkül...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy tünik megoldódott a ventillátor probléma. Utolsó dolog amit csináltam az volt,hogy kiszedtem a termosztátot,vízpumpát slagot felnyomtam neki :D és kapott 6bar nyomással vizet. elsőnek jött egy kis koszos víz utánna szép tiszta volt már mindenhol. Összetettem elkezdtem járatni és mostmár a mutató sem azt csinálta mint eddig,hogy kb 5perc után 100 fokott jelzett hanem kb 10-15perc járatás után elért a mutató a pirosnak a feléig majd bekapcsolt a ventillátor vissza hűtötte majd a 100 fok és a piros között kb kikapcsolt. Nem tudom,hogy végülis most a blokk mosás segítette e rajta vagy mi a csoda ,de lényeg,hogy úgy tünik mostmár jó lesz. Köszönöm a hasznos információkat és a segítőkészséget.

ako tán mégse ment a kapcsolóhoz víz, tán elvolt tömődve

pedig ha jól emléxem nem egyszer mostad ki

nem ünneprontásból, de én jobban örülök, ha tudom mi volt a baj

Link to comment
Megosztás:

Járó motornál nyisd ki az elejét, és lessél végig minden vízcsövet. Ekkora vízfogyasztással 5 méteres gőzfelhőt kéne húznod magad után, ha ezt a motor enné meg ;) Valahol egy cső ki lehet repedve, kiegyenlítő tartály csonkja kirepedve, vagy a hűtő kilyukadva. Ezutóbbit a legnehezebb megtalálni, mert rögtön el is párolog, ahol kijön. Töltsd fel, hagyd felmelegedni, és közben folyamatosan nézd. A szagát is érezni lehet, ha valahol jön ki a víz :rolleyes:

Szerk.: tök jó volt ez a frissítés... 3. böngészőből, 5 ki-bejelentkezés után sikerült egy hozzászólást elküldeni, azt is csak idézet nélkül...

Gőzfelhőt nem láttam egyáltalán. Mikor beindította az eladó (a már meleg motort) hátul áltam és igazából még füstöt se nagyon láttam a szikrázó napsütésben. Most, hogy így mondod a váltó teteje nedves volt mikor néztük a gépet és ma meg mintha még nedvesebb lett volna... Asszem holnap megszakértem ezt is. Lehet, hogy valami a tartály magasságában lehet, mert kb pont annyi víz fogyott belőle 20 km után, mint a vásárlás napján kb. 40 után. Különben nagyon halkan és szépen jár a motor. A vízhőfokmérő 90 fok környékén tartózkodott eddig. Jó lenne, ha egy tartály cserével megúsznám ezt a részét.

Amiket cserére bekalkulátam : vezérműszíj szett vízpumpával, olajcsere, szűrők (benzin, levegő, pollen, olaj), gyertyák, fék (ez botrányosan gyenge). Ezen kívül meg kell még nézetni a futóművet meg a kormányművet. Meglátjuk mi lesz ezzel a vízfogyasztással...Van még valami, amit ilyenkor érdemes cserélni?

Link to comment
Megosztás:

 

Gőzfelhőt nem láttam egyáltalán. Mikor beindította az eladó (a már meleg motort) hátul áltam és igazából még füstöt se nagyon láttam a szikrázó napsütésben. Most, hogy így mondod a váltó teteje nedves volt mikor néztük a gépet és ma meg mintha még nedvesebb lett volna... Asszem holnap megszakértem ezt is. Lehet, hogy valami a tartály magasságában lehet, mert kb pont annyi víz fogyott belőle 20 km után, mint a vásárlás napján kb. 40 után. Különben nagyon halkan és szépen jár a motor. A vízhőfokmérő 90 fok környékén tartózkodott eddig. Jó lenne, ha egy tartály cserével megúsznám ezt a részét.

Amiket cserére bekalkulátam : vezérműszíj szett vízpumpával, olajcsere, szűrők (benzin, levegő, pollen, olaj), gyertyák, fék (ez botrányosan gyenge). Ezen kívül meg kell még nézetni a futóművet meg a kormányművet. Meglátjuk mi lesz ezzel a vízfogyasztással...Van még valami, amit ilyenkor érdemes cserélni?

 
Link to comment
Megosztás:

Hát f.szom... ebbe az idézet nélküliségbe már... :D

szóval, egy normális termosztátot tegyetek bele, mert a vezérlés alatt van, és nem túl nyugtató hatású megbontani a vezérlést egy párezer forintos vacakért félidőben :D A féket nézzétek meg padon. Nagyon más karaktere van, az újabb autókhoz képest. Nem kifejezetten túlszervózott, és elég határozottan kell nyomni, hogy az legyen, amit szeretnél. Ettől függetlenül, lehet hogy gyér a fék, de ha kap új betéteket/tárcsákat, és még mindig úgy érzed, hogy karcsú, akkor az a karaktere miatt lesz. Fog, megáll ez is ugyan úgy, mint a kortársai, csak taposós.

Link to comment
Megosztás:

Hát f.szom... ebbe az idézet nélküliségbe már... :D

szóval, egy normális termosztátot tegyetek bele, mert a vezérlés alatt van, és nem túl nyugtató hatású megbontani a vezérlést egy párezer forintos vacakért félidőben :D A féket nézzétek meg padon. Nagyon más karaktere van, az újabb autókhoz képest. Nem kifejezetten túlszervózott, és elég határozottan kell nyomni, hogy az legyen, amit szeretnél. Ettől függetlenül, lehet hogy gyér a fék, de ha kap új betéteket/tárcsákat, és még mindig úgy érzed, hogy karcsú, akkor az a karaktere miatt lesz. Fog, megáll ez is ugyan úgy, mint a kortársai, csak taposós.

Mibajod az idézéssel? :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Hát f.szom... ebbe az idézet nélküliségbe már... :D

szóval, egy normális termosztátot tegyetek bele, mert a vezérlés alatt van, és nem túl nyugtató hatású megbontani a vezérlést egy párezer forintos vacakért félidőben :D A féket nézzétek meg padon. Nagyon más karaktere van, az újabb autókhoz képest. Nem kifejezetten túlszervózott, és elég határozottan kell nyomni, hogy az legyen, amit szeretnél. Ettől függetlenül, lehet hogy gyér a fék, de ha kap új betéteket/tárcsákat, és még mindig úgy érzed, hogy karcsú, akkor az a karaktere miatt lesz. Fog, megáll ez is ugyan úgy, mint a kortársai, csak taposós.

Ok, a termosztátot hozzáírtam a többihez. Köszi az infót mindenkinek! Nem fenyegétésképpen, de majd jelentkezem! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nahát...Ma megvolt a BELEVALÓ ECU cseréje is,működő autóból volt kiszedve,mosmár nem villog a check engine lámpa mint tegnap...de NEM is indul az autó!!Még hétvégén lesz egy közp.injektor csere,aztán igazából már nem tudok semmit kicserélni,ami a beinduláshoz kellene,csak a komplett autót!! :evilgrin:

Bár én az injektorcserében már egyáltalán nem bízok!!Mert őszintén srácok,egy ilyen primitív közp.injektorba mi a fene tudna tudna tönkremenni,ami totál nemindulást okoz???Van egy alapjárati motor,pillangószelep,1db befecskendező szelep azt hello!!Ja meg egy pill.szelep jeladó!!Amiről járó motornál lehúztam a csatit régen,mikor még működött az autó,aztán ugyanúgy járt a moci...Komolyan nem hiszem hogy ez a baromi egyszerű injektor ilyen komoly galibát tudna okozni...Ráadásul úgy hogy porlassza is be a benzint...Mindegy már csak kíváncsiságból is kicserélem...Esetleg még ötletek?? :hiya:

Az oké hogy porlaszt meg van szikra, de akkor amikor kell is?

Link to comment
Megosztás:

Hali emberek,

Tiszta gázolajos a tank alul, mennyi esély van rá, hogy el van rohadva valahol a tank, és ott folyik ki?

Volt valakinek már ilyen?

Köszi. Ja...a pánt, ami tartja a tank egyik oldalát, el volt rohadva, úgy lett ráhegesztve, a lakatos szerint alatta rohadhat a tank. Egy gumibak alatt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.