Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Majd lesz részletes beszámoló fényképekkel (az egyik) honlapomon. :lol: De mint mondtam, elnapolva következő hétvégére, ha jó idő lesz, mert nincs kedvem szakadó hóesésben és 5 centi havat lelapátolni a motorháztetőről.

jó ráér, mert nekem egyenlőre nincs baja :D

csak szeretem tudni az ilyen dolgokat. nehéz macera amugy?

Link to comment
Megosztás:

ez a beállítás mire is kell, vagy mit is állítottok be? nem veszi jola fokozatokat?

ha lehet én is kérnék belőle egy képes élménybeszámolót :lol:

zotya ha neked van szolj má rárm pübe adok mailt

köszi

üdv

Majd fényképezek, úgy látom nagy az igény rá. :D Amúgy én rá szoktam segíteni az a váltókar ballra húzására egy gumipókkal, meg nem fúrószárat használok, mert az egyszer beszorult, és sokat kínlódtam vele a két ülés között görnyedve, hanem egy megfelelő méretű csavart, annak meg lehet rendesen fogni a fejét kihúzáskor. A homlokfali csavart meg dupla crova hosszabítóval szoktam feloldani-meghúzni.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy igértem itt vannak a képek a váltórudazat beállításról, ha szépen megkérjük Novyy cartársat, talán feldobja az oldalára vmi szöveg körítéssel, és akkor nem kell visszaolvasni, mert úgy vettem észre ez visszatérő téma.

Itt található a pozícionálló két lik.. Ezeket kell összehozni 5-ös fúrószárral, vagy mint én egy 5-ös csavarral.. Ezután, de inkább előtte, mert akkor még egyenesen áll , fellazíttod a bekarikázott csavart, ( az X-re még visszatérek) egy 13-as dupla hosszabítós crovával. Vagy ha van akna akkor lentről. Ezt a dugót kihúzod, éa addíg forgatod az X-elt tengelyt, amíg be nem tudsz dugni egy 5-ös fúróhegyet. Onnan tudod, hogy jó a bedugás "mélysége", hogy akkor már nem tudud elforgatni a tengelyt, ha jól csináltad. Egy kis viszonyítás, ennyire kell bemenni a fúrószárnak. Ha megvan, a csavart meghúzod a crovával, fúrószár ki, dugó be, a sebváltókarnál csavar ki, szoknya vissza, kinyomott kuplungal minden fokozatot tudni kell kapcsolni. Próbakör. Öröm ét bódogtág! Amúgy itt a stift, amit cserélni szoktak, és amit x-eltem a csavar mellett az a fekete műanyag összekötő, amit még lehet cserélni, ha a stiftcsere nem vált be. Állítólag van fémből is. A stiftet 650ft-ért láttam, ( van akinek kettö kell.) ezt a fekete biszbaszt 2-3 ezer körül.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy igértem itt vannak a képek a váltórudazat beállításról, ha szépen megkérjük Novyy cartársat, talán feldobja az oldalára vmi szöveg körítéssel, és akkor nem kell visszaolvasni, mert úgy vettem észre ez visszatérő téma.

Itt található a pozícionálló két lik.. Ezeket kell összehozni 5-ös fúrószárral, vagy mint én egy 5-ös csavarral.. Ezután, de inkább előtte, mert akkor még egyenesen áll , fellazíttod a bekarikázott csavart, ( az X-re még visszatérek) egy 13-as dupla hosszabítós crovával. Vagy ha van akna akkor lentről. Ezt a dugót kihúzod, éa addíg forgatod az X-elt tengelyt, amíg be nem tudsz dugni egy 5-ös fúróhegyet. Onnan tudod, hogy jó a bedugás "mélysége", hogy akkor már nem tudud elforgatni a tengelyt, ha jól csináltad. Egy kis viszonyítás, ennyire kell bemenni a fúrószárnak. Ha megvan, a csavart meghúzod a crovával, fúrószár ki, dugó be, a sebváltókarnál csavar ki, szoknya vissza, kinyomott kuplungal minden fokozatot tudni kell kapcsolni. Próbakör. Öröm ét bódogtág! Amúgy itt a stift, amit cserélni szoktak, és amit x-eltem a csavar mellett az a fekete műanyag összekötő, amit még lehet cserélni, ha a stiftcsere nem vált be. Állítólag van fémből is. A stiftet 650ft-ért láttam, ( van akinek kettö kell.) ezt a fekete biszbaszt 2-3 ezer körül.

:lol: Tessék mondani, ha jó a váltóm, akkor mindezt nem kell csinálni? :D

Viccet félretéve, nagyon tanulságos demonstrációs előadás volt! Köszönöm szépen!

Remélem nem lesz rá szükségem..... :lol:

Link to comment
Megosztás:

:lol: Tessék mondani, ha jó a váltóm, akkor mindezt nem kell csinálni? :D

Viccet félretéve, nagyon tanulságos demonstrációs előadás volt! Köszönöm szépen!

Remélem nem lesz rá szükségem..... :lol:

Ja, persze, azzal kellett volna kezdenem, ha gond van a váltóval, akkor...... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sztem ez olyan, mintha valami miatt a difi megszűnt volna difiként működni, és állandóan zárja a két kereket egymással :D

hát éppen ez az! a két kerék között akkora a nyomaték külömbség,hogy ha a difibe mondjuk valami beszorult volna akkor szerintem ott szakadna (feltételezve,hogy mondjuk az egyik bolygókerék vs kúpkerék akadt meg) valami.ja és nincs benne difizár ha egyetalán raktak valaha is ebbe a típusba olyat.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy igértem itt vannak a képek a váltórudazat beállításról, ha szépen megkérjük Novyy cartársat, talán feldobja az oldalára vmi szöveg körítéssel, és akkor nem kell visszaolvasni, mert úgy vettem észre ez visszatérő téma.

Itt található a pozícionálló két lik.. Ezeket kell összehozni 5-ös fúrószárral, vagy mint én egy 5-ös csavarral.. Ezután, de inkább előtte, mert akkor még egyenesen áll , fellazíttod a bekarikázott csavart, ( az X-re még visszatérek) egy 13-as dupla hosszabítós crovával. Vagy ha van akna akkor lentről. Ezt a dugót kihúzod, éa addíg forgatod az X-elt tengelyt, amíg be nem tudsz dugni egy 5-ös fúróhegyet. Onnan tudod, hogy jó a bedugás "mélysége", hogy akkor már nem tudud elforgatni a tengelyt, ha jól csináltad. Egy kis viszonyítás, ennyire kell bemenni a fúrószárnak. Ha megvan, a csavart meghúzod a crovával, fúrószár ki, dugó be, a sebváltókarnál csavar ki, szoknya vissza, kinyomott kuplungal minden fokozatot tudni kell kapcsolni. Próbakör. Öröm ét bódogtág! Amúgy itt a stift, amit cserélni szoktak, és amit x-eltem a csavar mellett az a fekete műanyag összekötő, amit még lehet cserélni, ha a stiftcsere nem vált be. Állítólag van fémből is. A stiftet 650ft-ért láttam, ( van akinek kettö kell.) ezt a fekete biszbaszt 2-3 ezer körül.

jaja megcsinálom, csak ezt az X es részt nem értem... az első x a műanyag kétgömbfejű rúdon van, a második x pedig egy fém tengelyen.

azt a fém tengelyt kell tekerni jobbra, addig amig a fúrószár be nem megy annyit?

ha tultekered, akkor a fúrószár már tolódik kifelé? vagy egyszerűen nem lehet tovább tekerni?

felveszema kapcsolatot veled is mint heninggel pl msn??

pistike84@freemail.hu

Link to comment
Megosztás:

jaja megcsinálom, csak ezt az X es részt nem értem... az első x a műanyag kétgömbfejű rúdon van, a második x pedig egy fém tengelyen.

azt a fém tengelyt kell tekerni jobbra, addig amig a fúrószár be nem megy annyit?

ha tultekered, akkor a fúrószár már tolódik kifelé? vagy egyszerűen nem lehet tovább tekerni?

felveszema kapcsolatot veled is mint heninggel pl msn??

pistike84@freemail.hu

Igen az első X- a cserélhető műanyag összekötő, az is okozhatja a kapcsolási pontatlanságot. Az x-elt tengely amin a Karcsi cserélt szimeringet, nem tudom pontosan hogy hívják, az megy be a váltóházba. Amint fellazítod a csavart ez a tengely el fog fordulni magától az óramut.jár.ellenkező irányba. Bedugod a fúrószárat, bemegy kb 1.5 centire, finoman nyomod befele, a másik kezeddel meg forgatod a tengelyt az óram.jár. megegyező irányba. Érezni fogod a megfelelő pozíciót mert be fog csúszni a fúrószár még 1 centit. Ha bement, akkor már nem tudod a tengelyt forgatni. Igazából leírni bonyolultab mint csinálni. Msn? Majd megpróbálom felrakni, általában csak email-ezek. zotya975@freemail.hu Az a baj, hogy a kamerám csak Xp-n műkszik.

Link to comment
Megosztás:

Igen az első X- a cserélhető műanyag összekötő, az is okozhatja a kapcsolási pontatlanságot. Az x-elt tengely amin a Karcsi cserélt szimeringet, nem tudom pontosan hogy hívják, az megy be a váltóházba. Amint fellazítod a csavart ez a tengely el fog fordulni magától az óramut.jár.ellenkező irányba. Bedugod a fúrószárat, bemegy kb 1.5 centire, finoman nyomod befele, a másik kezeddel meg forgatod a tengelyt az óram.jár. megegyező irányba. Érezni fogod a megfelelő pozíciót mert be fog csúszni a fúrószár még 1 centit. Ha bement, akkor már nem tudod a tengelyt forgatni. Igazából leírni bonyolultab mint csinálni. Msn? Majd megpróbálom felrakni, általában csak email-ezek. zotya975@freemail.hu Az a baj, hogy a kamerám csak Xp-n műkszik.

MSN.. nem tudod mi az ?

Heninggel ott csináltuk a termosztát projektet is, ő küldte a képet, ésn a szöveget, ellenőrizte és javított ha kellett és visszaküldte.

egyszerűbb ott beszélgetni, mint itt afórumon rendezni pl ezta projektet is.

am az a mailcímem is szedd össze a képekt és küld el, meg írd le és felrakom az oldalamra.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Jó estét mindenkinek!Most lettem egy hete egy 92 csapott hátú Astra 1.4 8 szelepes gépjármű tulajdonosa. A gépjármű egész korrekt állapotban van csak 2 hibát véltem felfedezni amiből az egyik a váltóval van. Nem tudom egyszerűen berakni 5be mindig 3as lesz belőle próbáltunk állítani rajta de mikor tiszta lett az 5ös akkor elment a tolatófunkció:D egy ilyen ördögi kört játszottunk egész délután ja és persze mindez úgy történt ha lett 5 akkor a rükverc volt az 1es. Mit kell ilyenkor kicserélni mit érdemes?

Link to comment
Megosztás:

Jó estét mindenkinek!Most lettem egy hete egy 92 csapott hátú Astra 1.4 8 szelepes gépjármű tulajdonosa. A gépjármű egész korrekt állapotban van csak 2 hibát véltem felfedezni amiből az egyik a váltóval van. Nem tudom egyszerűen berakni 5be mindig 3as lesz belőle próbáltunk állítani rajta de mikor tiszta lett az 5ös akkor elment a tolatófunkció:D egy ilyen ördögi kört játszottunk egész délután ja és persze mindez úgy történt ha lett 5 akkor a rükverc volt az 1es. Mit kell ilyenkor kicserélni mit érdemes?

Jó reggelt! Ebben a topicban az előző oldalon írtam le a váltórudazat beállítást képekkel illusztrálva. :lol: Ha nem javul akkor stiftcsere, ez látszik a képeken.

Link to comment
Megosztás:

hello. nekem 1 egy 1.4 se-m van (93). lenne pár egszerű kérdésem. a problémám a következő. ezen a télen kezdte,hogy hidegen éles(teljesen alátekerve) kanyarban az egyik kerék "radíroz" pattog mintha nem a helyes nyomvonalon akarna legördülni. melegen megszűnik ez a probléma. gondoltam kerékösszetartás de az melegen is probléma maradna meg a gumikat sem eszi és viszonylag jó az úttartása is. esetleg differenciál gondja lenne? létezik,hogy annyira ledermed az olaj,hogy "összeragasztja" a difiművet? egyensen haladva (természetesen) semmi baja hidegen sem. továbbá meg tudná nekem valaki mondani (vagy ilusztrálni),hogy pontosan melyik a szintcsavar és milyen olajat rakhatok bele (ami nem fagyveszélyes :D ) ? örömmel fogadnám ha legalább egy használható linket küldenétek a szintcsvarral kapcsolatban... kösz előre is!!!!

Én először a féltengelycsuklót ellenőrizném, majd a menesztőt, ami a difit "tartja".

Link to comment
Megosztás:

Szerinted is olyan, mintha zárt állapotban lenne a difi?

Nem hinném. Ez inkább rossz féltengelycsukló, de lehet hogy a difi kotyog a menesztő lazasága,

vagy a támcsapágy hibája miatt. Ezek okozhatnak ilyen darálós kanyarodást. Zárt difinél tolná

az orrát, mintha jégen menne :D

Link to comment
Megosztás:

Én először a féltengelycsuklót ellenőrizném, majd a menesztőt, ami a difit "tartja".

aha. a féltengelycsuklót már rángattam de semmi nézegettem a kormányösszekötőket is azok is jónak tünnek. nem értem ezt a "menesztő" dolgot mire gondolsz? én már arra gondoltam ,hogy esetleg nem létezik-e olyan,hogy (lehet nagy marhaság) a nagy hidegben ahogy egész este egyhelyben áll a szerencsétlen (nyári gumi lévén) az egész egyszerűen ledermed kvázi mintegy "horpadás" keletkezik a betonnal érintkező felületén és mikor én vidáman reggel bepattanok-állok ki vele a gumi ezt a "horpadást" jelzi nekem a pattogásával... na? gáz mi?! pedig ez magyarázná a későbbi javulást is (melegen semmi gondja). ami miatt én is a difire szavazok az az,hogy hidegen (-13C) elég bekalapálni sebességbe (olaj nem?) de melegen mint a doxa! volt már pár autóm (egyik sem opel) de ilyen talánnyal eggyik sem látott el... vagy szokjam meg, ez ilyen?!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki a közeljövőben létrejön a motorcsere. DE ha már ki van szedve a motor, akkor már a kuplungot is szeretném cserélni. (Nehéz kinyomni, eléggé fenn fog, meg ha már más motor, akkor legyen a kuplung is új.)

SZóval, édesapám gyárában (fékbetétre és kuplungtárcsára préselnek "anyagot") ingyen tudnának kuplungtárcsát csinálni. De ahhoz vinnem kellene egy tárcsát, amire rátennék és rá is szegecselnék az anyagot.

Mennyire jó ötlet venni bontóban egy tárcsát, amiről leszednénk a kopóanyagot és újat préselnénk rá? Kivitelezhető? Mennyibe kerül egy ilyen tárcsa bontóban?

Mivel szerkezetet és kinyomócsapágyat is cserélni akarok, ez a magán tárcsa-felújítás mennyire okozhat problémákat méretben vagy akárhogy?

Mennyit spórolhatok?

Vagy egyszerübb egyben megvenni egy ilyen készletet? Mondjuk ezt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki a közeljövőben létrejön a motorcsere. DE ha már ki van szedve a motor, akkor már a kuplungot is szeretném cserélni. (Nehéz kinyomni, eléggé fenn fog, meg ha már más motor, akkor legyen a kuplung is új.)

SZóval, édesapám gyárában (fékbetétre és kuplungtárcsára préselnek "anyagot") ingyen tudnának kuplungtárcsát csinálni. De ahhoz vinnem kellene egy tárcsát, amire rátennék és rá is szegecselnék az anyagot.

Mennyire jó ötlet venni bontóban egy tárcsát, amiről leszednénk a kopóanyagot és újat préselnénk rá? Kivitelezhető? Mennyibe kerül egy ilyen tárcsa bontóban?

Mivel szerkezetet és kinyomócsapágyat is cserélni akarok, ez a magán tárcsa-felújítás mennyire okozhat problémákat méretben vagy akárhogy?

Mennyit spórolhatok?

Vagy egyszerübb egyben megvenni egy ilyen készletet? Mondjuk ezt.

hát ha az utánajárást is figyelembeveszed, akkor sztem egyszerűbb megvenni kompletten

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.