Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

hát nem irigylem azokat akik sürün csinálnak ilyen dolgokat az uj hütönek nincs leeresztö csavarja a régin volt . az interkuler dörzsölte ki a hütöt de a termosztát is beállt nem nyitott ki , tele volt vizzel a tágulási tartály.

Amit én vettem hűtőt azon volt leeresztő...azt hiszem NISSIN márkájú...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Firefox márkáJú helyesírásellenőrző mi? :rolleyes:

kiderült a baj forrása nem a hütö , hanem a turbonyomás szab. szelep volt retkes megtakaritották és jó a verda de megvigasztaltak hogy szivotorok pucolás lesz a vége készüljek rá .az y17dt mocinál hogy megy ez a dolog . egyébként WESSZ, volt a nyerö köszi interneten keresztül is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy z17dtl motorkódú caravanom és a következő dolgot produkálja:

Országúton kb. 100-110-es sebességgel haladva ha visszaveszem a gázt kigyullad a sárga tengeralattjáró. Ilyenkor azokat a hibákat produkálja, mint koszos turbónyomás érzékelőnél (teljesítménycsökkenés, nem pörgethető 3500 fölé). Ez néhány percig tart, majd visszatér a korábbi erő a kocsiba, és normálisan működik, de a sárga visszajelző továbbra is világít. Általában ha háromszor indítok, vagy ha leveszem az akksiról a sarut, akkor kialszik. próbáltam már újból takarítani az érzékelőt, de a probléma továbbra is megmaradt.

Valaki tett már fel a szívótorok takarításról képeket, de most nem találom. A kérdésem az lenne, hogy ha leveszem a szívótorkot, akkor a vissza szereléshez kell e szívósor tömítést cserélni, vagy azt a részt nem is kell levenni, mert az egyik üzletben azt mondták ez két részből áll, és csak ahhoz a részhez kell tömítés, ami a hengerfejhez kapcsolódik.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy z17dtl motorkódú caravanom és a következő dolgot produkálja:

Országúton kb. 100-110-es sebességgel haladva ha visszaveszem a gázt kigyullad a sárga tengeralattjáró. Ilyenkor azokat a hibákat produkálja, mint koszos turbónyomás érzékelőnél (teljesítménycsökkenés, nem pörgethető 3500 fölé). Ez néhány percig tart, majd visszatér a korábbi erő a kocsiba, és normálisan működik, de a sárga visszajelző továbbra is világít. Általában ha háromszor indítok, vagy ha leveszem az akksiról a sarut, akkor kialszik. próbáltam már újból takarítani az érzékelőt, de a probléma továbbra is megmaradt.

Valaki tett már fel a szívótorok takarításról képeket, de most nem találom. A kérdésem az lenne, hogy ha leveszem a szívótorkot, akkor a vissza szereléshez kell e szívósor tömítést cserélni, vagy azt a részt nem is kell levenni, mert az egyik üzletben azt mondták ez két részből áll, és csak ahhoz a részhez kell tömítés, ami a hengerfejhez kapcsolódik.

Segítségeteket előre is köszönöm!

ugyanez van nálam is y17dt.

Link to comment
Megosztás:

A kérdésem az lenne, hogy ha leveszem a szívótorkot, akkor a vissza szereléshez kell e szívósor tömítést cserélni, vagy azt a részt nem is kell levenni, mert az egyik üzletben azt mondták ez két részből áll, és csak ahhoz a részhez kell tömítés, ami a hengerfejhez kapcsolódik.

Erre senki?

Link to comment
Megosztás:

Z17DTL

Két részből áll, csak a közdarab és a hengerfej közé kell tömítés, 0849216 a gyári száma.

Kellhet még egy tömítés a kipufogógáz visszavezető cső és a szívótorok közé, ennek 0849526 a száma.

Jó bütykölést!

Gabb

Link to comment
Megosztás:

Két részből áll, csak a közdarab és a hengerfej közé kell tömítés, 0849216 a gyári száma.

Kellhet még egy tömítés a kipufogógáz visszavezető cső és a szívótorok közé, ennek 0849526 a száma.

Jó bütykölést!

Gabb

Kösz! Nincs véletlenül erről a részről egy robbantott ábrád?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Töröltettem a hibákat, P0100,P0105, Y17DT motorkód Astra G1.7 dízel. de üres hiba tárral is max 130-al megy az autó, nem értem mi lehet, persze ma visszatértek a hibák (törlés hétvégén volt), ami nem jó jel, egyébként csak megjelenik a sárga veszedelem, de nem veszek észre semmi változást menet közben. Viszont hibákkal, és nélkülük is van egy jelenség, ha leveszem a gázpedálról a lábam nem szépen működik a motorfék, ráng egyet az autó. főleg 3-dik sebességik észlelhető. Megpróbáltam álló autóval üresben kicsit felpörgetem 1500-ig majd leveszem a pedálról a lábam és ahogy esik vissza a fordulat kb 1000-nél van egy nagyobb megtorpanás, amit csattanó hang kísér, de szépen visszaáll 800-as fordulatra. Nem tudom valakinek valami ötlete? Valamint, nem állna vissza az autó vészprogiról a hiba törlésekkel autómatikusan?

Köszi előre is sziasztok

Link to comment
Megosztás:

Tegnap tankoltam itt a helyi kúton(nagyon ritkán járok ide), szinte tök üres tankra 15 litert, nna azóta rángat a motrom.

Többet itt nem tankolok!! :rolleyes:

Egyébként ahogy hallottam, itt már többször is volt gond az üzemanyag minőségével!

A kúthálózat nevét nem írom le, de a leggyengébb átok amit rájuk szórtam az az volt, hogy szippantaná fel egy hurrikán ezt a pöcetelepet és b@szná le Timbuktu kellős közepére....!!

Link to comment
Megosztás:

Tegnap tankoltam itt a helyi kúton(nagyon ritkán járok ide), szinte tök üres tankra 15 litert, nna azóta rángat a motrom.

Többet itt nem tankolok!! :rolleyes:

Egyébként ahogy hallottam, itt már többször is volt gond az üzemanyag minőségével!

A kúthálózat nevét nem írom le, de a leggyengébb átok amit rájuk szórtam az az volt, hogy szippantaná fel egy hurrikán ezt a pöcetelepet és b@szná le Timbuktu kellős közepére....!!

Az azért megnyugtat, h messze vagy zuglótól ;) tuti, hogy attól rángat? Én azt vettem észre, h az előző autómhoz képest a dízelem alapból rángat. bármilyen finoman váltok/gyorsulok, jobban rángat, mint a benzines tette. Azt hittem, gáz van, de a szerelő mondta, amit ilyenkor szoktak: ez ilyen. Nem vészes egyébként, de a benzines után feltűnt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nem tudom valakinek valami ötlete? Valamint, nem állna vissza az autó vészprogiról a hiba törlésekkel autómatikusan?

Köszi előre is sziasztok

P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség

P0101=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés „kell”értéktartományon kívüli érték

P0102=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés jel kicsi

P0103=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés jel nagy

P0104=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés véletlenszerűen jelentkező hiba

P0105=Magasságjeladó/szivócsőnyomás-jeladó funkció-rendellenesség

Ezeket megnézted?

Attól,hogy kiolvasod és kitörlöd a hibakódokat nem javul meg az autó!

Szerintem vidd el megnézetni egy jó szervízbe/szerelőhöz.Tudod kit szoktunk itt ajánlani!

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Az Y17DT motorkódú astránál hol találom a MAP szenzort? az EGR vezérlő szelep bal oldala alatt a szívóágban látok egy szenzort, az lenne az? Azért gyanús mert szigszalagozva van a vezetéke, hétvégén ha lesz időm átnézem. nem tudom kihez vinni a gépet, sokat csalódtam már, legutóbb vettem egy légtömegmérőt bele a szerelőtől és még is p100 hiba jelent meg 3 héten belül, és azóta is kigyújt a sárga lámpa. Állítólag ez nem feltétlenül jelent hibát, mivel a tárolóban benne maradhatott a hiba és ez miatt világít a sárga lámpa, de állítólag az élőadat jó. Valójában a fogyasztás ok, húzni jól húz a gép, viszont 130-nál nem megy többet.

Akkor ha valaki tudja a MAP szenzort,esetleg hogyan lehet kiszerelni írjon egy pár sort.

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!!

Még mindig nem tudom sajnos kivillogtatni a hibakódot. Kezdem azt hinni, hogy el kell mennem súlyos ezresekért kiolvastatni....

Leírom mi a probléma egyébként, hátha valaki már találkozott ilyennel:

Normál üzemi hőfok mellet, kihúzattam a motort 4000 főlé. akkor valamiért "letiltott" kinyitott a turbó és nem volt töltőnyomás. Ilyenkor kigyullad a motorkontroll lámpa és olyan mint egy rossz régi (turbó nélküli) sima dizel. Azaz gyenge, és nem húz. Ha leállítom a motort, és újraindítom, nem marad égve a kontroll lámpa.

De az első ilyen est után ha újra is indítottam, valami nem okés. Azelőtt bizonyos fordulatszám között, szépen fütyült a turbo ahogy annak lennie kell, de az első ilyen letiltás óta, nem is hallom abszolút, és gyengébb is a gép. Valamennyire biztos, hogy üzemel a turbo mert nem olyan mint amikor letílt, de nem 100%-os az biztos!

Astra G 2000 dizel Y20DTH

Ezen leírás alapján, persze ha tudjátok értelmezni :rolleyes:

Mi lehet a gond ????????????

Link to comment
Megosztás:

Mit szeretnél látni?

sziasztok. hogy legyen fogalmam a dologrol hogy hozzá lehet-e házilagosan fogni,és hogy legyen fogalmam rola mert ha ránézek a mocira kiráz a hideg töle .de lehet hogy csak rémeket látok,mert a tüzfal felöl van a szivotorok ,hogy lehet leszedni a takaritáshoz .

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. hogy legyen fogalmam a dologrol hogy hozzá lehet-e házilagosan fogni,és hogy legyen fogalmam rola mert ha ránézek a mocira kiráz a hideg töle .de lehet hogy csak rémeket látok,mert a tüzfal felöl van a szivotorok ,hogy lehet leszedni a takaritáshoz .

Helló! Kimásolom TIS-ből, hátha így bátrabb leszel és megcsinálod otthon.

1. Nyissák ki a motorháztetőt

2. Kössék le az akkumulátort

• Szereljék le a testcsipeszt a test pólusról

3. Emeljük fel a gépkocsit a teljes magasságra

4. Szereljék le az alsó motortérborítást ill. a jobb oldali motor felfröccsenés elleni védelmet

5. Tegyenek alá felfogóteknőt

Fontos: Zárják a nyomóvezeték leszerelése után a nagynyomású szivattyú és a nyomástároló nyílásait védőkupakkal1)

6. Szereljék ki a nagynyomású szivattyútól a nyomástárolóhoz vezető nagynyomású vezetéket (1)

• Csavarozzák ki a 2 db hollandi anyát

– A nyomástárolóból a KM-812 célszerszámmal

– A nagynyomású szivattyúból a KM-6098 célszerszámmal

• Zárják a 2 db nyílást védőkupakkal

7. Szereljék le kábelkészlet tartót (2) nyomástárolóról

• Csavarjuk ki a 2 anyát

8. Engedjük le teljesen a gépkocsit

9. Szereljék ki a motorfedelet (2)

• Szereljék le az olajbetöltő-csonk zárófedelét (1)

• Húzzák le a motorfedelet

Útmutatás: A gumitartóknak (3) rajta kell maradniuk a motorfedélen

• Szereljék fel az olajbetöltő-csonk zárófedelét

10. Szereljék ki a légszűrőházat (5) a levegőbeszívó tömlővel együtt

• Szereljék le a kábelkészlet-dugaszolót (2) a forrófilmes légtömegmérőről

• Szereljék le a levegőbeszívó tömlőt a levegőbeszívó csőről

– Lazítsák le a bilincset (1)

• Szereljék le a légszűrőházat a kerékházról

– Csavarjuk ki a csavart (4)

• Szereljék le a vízlevezető tömlőt (3) légszűrőházról

– Lazítsák le a bilincset

11. Szereljék ki a levegőbeszívó csövet (1)

• Szereljük le a kábelkészletet

– Oldják ki a 3 db kapcsot

• Lazítsuk meg a 2 bilincset

• Hajtsuk ki a 2 csavart

12. Szereljék le a befecskendező fúvóka kábelkészletet

• Válasszák le a befecskendező fúvókák 4 db kábelkészlet-dugaszolóját (2)

• Hajtsuk ki a 2 csavart (3)

• Válasszák le a 4 db izzítógyerta kábelkészlet-dugaszolót (1) a KM-717 célszerszámmal

• Nyomják a kábelkészletet oldalra

13. Töltőlevegő-csövet (1) kiszerelni

• Hajtsuk ki a 6 csavart

14. Válasszuk le a kábelkészlet-dugaszolót (3) a nyomásérzékelőről

15. Válasszák le a kábelkészlet-dugaszolót (4) az átkapcsoló csappantyú vákuumszelencéjéről

16. Szereljék le a vákuumvezetéket (1) az átkapcsoló csappantyú vákuumszelencéjéről

17. Válasszák le a kábelkészlet-dugaszolót a töltőnyomás érzékelőről (2)

18. Szereljék le az üzemanyag rezgéscsillapító szelence tartóját (1)

• Csavarják ki a 2 db anyát (2)

Útmutatás: Kössék az üzemanyag rezgéscsillapító szelence tartóját az üzemanyag-vezetékkel és a rezgéscsillapító szelencével a homlokfalra

Fontos: A nyomóvezetékek leszerelése után zárják a befecskendező fúvókák és a nyomástároló nyílásait védőkupakkal1)

19. Szereljék ki nyomástároló és befecskendező fúvóka közti nagynyomású vezetéket (1)

• Csavarják ki a 8 db hollandi anyát KM-812 illetve KM-6098 célszerszámmal

• Vegyék ki a nyomóvezetékeket

• Zárják a nyomástoroló 4 nyílását védőkupakkal

• Zárják a nyomástároló 4 nyílását védőkupakkal

20. Szereljék ki az üzemanyag-visszafolyó vezetéket (1)

• Szereljék le a 4 db üzemanyag-visszafolyó vezetéket a befecskendezőkről

– Nyomják a 4 db biztosító kapcsot a nyíl irányában

• Húzzák le a üzemanyag-visszafolyó vezetéket a nyomástárolóról

• Hajtsuk ki a 2 csavart

Útmutatás: Ügyeljenek a csavarok eltérő hosszára

• Anya kicsavarása

21. Szereljék ki a nyomástárolót (4)

• Szereljék le az üzemanyag visszafolyó vezetéket a csatlakozóról (2)

• Hajtsuk ki a 2 csavart

Útmutatás: Ügyeljenek a csavarok (3) és a távtartóhüvelyek (1) eltérő hosszára

22. Szereljék ki a szívókönyököt

• Csavarozzák ki a 8 db csavart (1)

• Csavarják ki a 2 db anyát (2)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.