Jump to content
forumadmin

Általános műszaki problémák! - Astra H

Recommended Posts

Z19DTH motor jobb oldalát érdemes megnézni. Van ott valami vákuumpumpa tőmítés, ami szeret elfáradni :blink: Kisebb olajszivárgás az eredmény, és garba cserélik...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Mostanában a motor felől 1500-2000-es fordulat között kattogó hangot hallok, ha intenzíven gyorsítok. Lehet, hogy régebben is volt, csak akkor lehet hallani, ha nem szól a rádió. Én pár napja vettem észre.

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? Ilyenkor változik a turbó geometriája? Vagy talán valami hiba, és vigyem szervizbe? Kicsit aggódom...

Z17DTH motorról van szó.

Köszi a segítséget!

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Mostanában a motor felől 1500-2000-es fordulat között kattogó hangot hallok, ha intenzíven gyorsítok. Lehet, hogy régebben is volt, csak akkor lehet hallani, ha nem szól a rádió. Én pár napja vettem észre.

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? Ilyenkor változik a turbó geometriája? Vagy talán valami hiba, és vigyem szervizbe? Kicsit aggódom...

Z17DTH motorról van szó.

Köszi a segítséget!

Nézesd meg! Nekem így kezdte, és utána átment nyikorgásba. Elsőre úgy tűnt, vízpumpa, de nem. Végül is a feszítőgörgő lett a ludas, gariba cserélték. Igaz az enyém Z17DTL, de 90%-ban ugyanaz.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szerintetek az mitől lehet, hogy ha tekerem a kormányt, akkor ciripeléshez hasonló hang hallatszik a kormáyn felől. Ez természetes vagy érdemes megnézetni?

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Yoko82: Köszi az infót, nyilván szerviz lesz belőle.

Pjotr: Ez a hang nekem is van, mintha egy rugó hangja lenne. Valaki írta már, hogy megcsinálják garban, ha zavar. Valószínüleg ezt is megemlítem ha szervizbe viszem a motor kattogásával kapcsolatban, azután jelzem, hogy mit szóltak hozzá.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Szerintetek az mitől lehet, hogy ha tekerem a kormányt, akkor ciripeléshez hasonló hang hallatszik a kormáyn felől. Ez természetes vagy érdemes megnézetni?

Nekem is ez volt, de most a melegebb időben elmúlt (az enyém amúgy G Astra). Bár nem biztos, hogy összefügg a hőmérséklettel, viszont nálam csak bekapcsolt indexel csinálta. Nem túl zavaró, csak idegesít nehogy valami komolyabb hiba legyen a vége. Mert most még garis, de amilyen szerencsém van, tuti, hogy amikor lejár, akkor fog bekrepálni valami. :blink:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Egy gyors kérdés:

Szerintetek a kürt kapcsolója hogy működik? láttatok már kormányt szétszedve? :)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Egy gyors kérdés:

Szerintetek a kürt kapcsolója hogy működik? láttatok már kormányt szétszedve? :)

Még az "A" Vectrámban szedtem szét, ott egy sima, mezei nyomókapcsoló van. Rúgó ellenében kell nyomni a gombot, ami ha érintkezik, zárja az áramkört, és kürt kap tápfeszkót, ha meg nem érintkezik, értelemszerűen nem kap. (azt nem tartom kizártnak, hogy vank beiktatva egy relé is, mert elég vékonyka vezetékek vannak a kormányban, azért egy 0,5-ösre én sem engednék amperokat....)

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

az addig hibátlan, a probléma nem is ott van...

Ugye tekered a kormányt... a kormány oszlop és a kormány közt hogyan viszik át a delejt? :)

Ugye elég gáz lenne, ha a kábelek csavarodnának... így átvezetik valahogy az áramot, amikor rátenyerelsz a kormányra kap egy testet - zárja az áramkört...

Ha bele gondolsz, hogyan van megoldva az érintkezés a kormányoszlop és a kormány közt, rájössz, mi okozza a kattodást.

A másik lehetőség, hogy hasonlóképp lehet megoldva pl. az elektromos indexek "kikapcsolása". Itt ugye az a lényeg, hogy valamilyen módon érzékelni kell a kormány állását. Ennek talán legegyszerűbb módja, ha a kormányoszlopon rögzítve van egy tárcsa - mint egy potméter - a kormányon meg egy érintkező. Így tudják az ellenállás értéket pl. középállásban, és akkor kikapcsol az index... Vagy rosszul gondolom?

A hagyományos megoldás - mechanikus indexkapcsolóknál - esetében egy stift van asszem 6 óránál, és bizonyos kormány állásnál ez piszkált meg egy kapcsolót... ez itt már nem működik

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

a légzsákátvezető adja a hangot.

a CIM modullal van egybe ugyhogy csere.

mi pont ma rendeltünk egyet egy ugyanilyen hiba miatt.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Talán nem általános, meg nem csinálunk belőle rendszert:

Első szélvédő csere :) - "csak" pályamatrica, rendszám matrica, sötétítés, esőszenzor, meg ilyen apróságok nehezítik (drágítják) a dolgot... Biztosítónál meg le fognak lőni...

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Hello!

probléma a következő ugya kormanyrol vezérelhető BC gombaja ami benyomható meg föl le tekerhető nekem néha néha gondol olyat hogy a nyomast érzékeli de a föl le mozgatást nem! szervizbe azt mondták cseréltek mar ki ilyen gombot de az nem segített!

Masik hasonlo probléma eddig 5ezer km alatt kétszer jelentkezett a tempomatt kapcsoloját hiába nyomkodtam nem memorizálta a sebeséget! aztán nyomogattam kb 2-3 percen keresztül és egyszer csak jo lett után 2 hetig semmi majd megnit nem memorizált megint nyomkodtam jo ideig és utána jo lett azota tökéletes!

Valakinek hasonlo élménye volt?

Köszi

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

ÓÓÓÓÓÓ! nagyon egyszerűűű!

Ki kell venni a kesztyütartot majd balra van egy kis ablak amit 4 csavar fog na ott van mögötte!

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
ÓÓÓÓÓÓ! nagyon egyszerűűű!

Ki kell venni a kesztyütartot majd balra van egy kis ablak amit 4 csavar fog na ott van mögötte!

Köszi szépen.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Beleptem a boldog Astra H tulajdonosok taboraba.

Nagyon jo gep, egybol at is nyalaztam a hozza adott ~350 oldalas leirasocskat. A kocsit hasznaltam vettem, es volt par dolog, amit nem ertek, illetve nem tudom, hogy is van ez:

- a radio automatikusan bekapcsol, mikor beinditom az autot. nem lehet ezt valahogy kikapcsolni? (marmint az automatikus indulast)

- ez egy astra 1.4 enjoy gyari felszereltseggel (2 soros kijelzo) ez nem jelzi sehol a fogyasztast? nem lehet beallitani?

- a szamitogepen belepek a "Settings" menube, de az Ign. Logicon kuvol nincs semmi, ez normalis? (meg mi is tulkepp az ign logic on/off)

koszonettel!

tamas

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Beleptem a boldog Astra H tulajdonosok taboraba.

Nagyon jo gep, egybol at is nyalaztam a hozza adott ~350 oldalas leirasocskat. A kocsit hasznaltam vettem, es volt par dolog, amit nem ertek, illetve nem tudom, hogy is van ez:

- a radio automatikusan bekapcsol, mikor beinditom az autot. nem lehet ezt valahogy kikapcsolni? (marmint az automatikus indulast)

- ez egy astra 1.4 enjoy gyari felszereltseggel (2 soros kijelzo) ez nem jelzi sehol a fogyasztast? nem lehet beallitani?

- a szamitogepen belepek a "Settings" menube, de az Ign. Logicon kuvol nincs semmi, ez normalis? (meg mi is tulkepp az ign logic on/off)

koszonettel!

tamas

Üdv köztünk!

1. a radió automatikus bekopcsolását valószínű hogy Tech 2 vel ki lehet ütni azaz a számitogépét kell átprogramozni.

2. fogyasztás jelzéshez Board Coputer kell na most hogy ez neked van e vagy nincs azt nem tudom! ( utolagos beszerelésről sem tudok dolgokat egéssz biztos megoldható!)

3. a settings menün belül meg elvileg kellen tudnod lépkedni a radiód nyilaival

remélem valamit tudtam segíteni!

Apropo ha jol tudom kis pénzből tempomatot tudunk aplikalni a kocsidba ha érdekel!

Üdv

u.i.: Majd FBalázs meg ugyis hozzá szól hatha ő jobban vagja ő mar volt derékig a műszerfalba :rolleyes:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
1. a radió automatikus bekopcsolását valószínű hogy Tech 2 vel ki lehet ütni azaz a számitogépét kell átprogramozni.

2. fogyasztás jelzéshez Board Coputer kell na most hogy ez neked van e vagy nincs azt nem tudom! ( utolagos beszerelésről sem tudok dolgokat egéssz biztos megoldható!)

3. a settings menün belül meg elvileg kellen tudnod lépkedni a radiód nyilaival

remélem valamit tudtam segíteni!

Apropo ha jol tudom kis pénzből tempomatot tudunk aplikalni a kocsidba ha érdekel!

u.i.: Majd FBalázs meg ugyis hozzá szól hatha ő jobban vagja ő mar volt derékig a műszerfalba :rolleyes:

1. Koszi, ugy konzultaltam a szervizessel, hog yez nem normalis, es mostmar te is megerositettel ebben. Akkor szimplan viszem szervizbe, mert nem ez nem rendeltetesszeru mukodes (garanciaban javitando)

2. akkor ehez kell a BC, de nem tunik letszuksegletnek, ha a BC ugyis csak informaciokat adogat. ergo inkabb csak kenyelmi dolognak tunik, ami egyelore nelkulozheto.

3. Settingben nem lep sehova, akkor majd jol megtudom a szervizestol, ez normalis -e, mert olyan menu, amiben egy menupont van ,es az sem mozdul, nem tunik logikusnak nekem.

Tempomat erdekel, de jo lenne, ha nem zavarna a gyari garanciat, mert meg van a kocsin.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
1. Koszi, ugy konzultaltam a szervizessel, hog yez nem normalis, es mostmar te is megerositettel ebben. Akkor szimplan viszem szervizbe, mert nem ez nem rendeltetesszeru mukodes (garanciaban javitando)

2. akkor ehez kell a BC, de nem tunik letszuksegletnek, ha a BC ugyis csak informaciokat adogat. ergo inkabb csak kenyelmi dolognak tunik, ami egyelore nelkulozheto.

3. Settingben nem lep sehova, akkor majd jol megtudom a szervizestol, ez normalis -e, mert olyan menu, amiben egy menupont van ,es az sem mozdul, nem tunik logikusnak nekem.

Tempomat erdekel, de jo lenne, ha nem zavarna a gyari garanciat, mert meg van a kocsin.

Igazabol a gyári garanciát nem zavarja a tempomat mert ugy gyarilag be van kabelezve jo eseteb csak ki kell cserélni a bal oldali bajuszkapcsolot meg fel kell programozni amit meg tudunk oldani szakszervizbe okosba és gyakorlatilga ugy fog kinézni mintha gyárilag lenne benne tempomat. de ha mész szervizbe kérdezdmeg hogy van e a kuplungnál kapcsolo ami a tempomathoz kell mert ha van akkor gyerekjaték belerakni!

Amugy megkérdezetem a radiod csak ugy lehet megoldani settingsből hogy nem kapcsol be ha gyujtást adsz és nem is fog kikapcsolni ha kiveszeda kulcsot! ugyhogy majd jobban jársz a setting menudet helyre rakják hogy a start hangerőt leveszed nullára :rolleyes:

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Igazabol a gyári garanciát nem zavarja a tempomat mert ugy gyarilag be van kabelezve jo eseteb csak ki kell cserélni a bal oldali bajuszkapcsolot meg fel kell programozni amit meg tudunk oldani szakszervizbe okosba és gyakorlatilga ugy fog kinézni mintha gyárilag lenne benne tempomat. de ha mész szervizbe kérdezdmeg hogy van e a kuplungnál kapcsolo ami a tempomathoz kell mert ha van akkor gyerekjaték belerakni!

Sajnos, amikor vettem a kocsit, olyasmit mondtak, hogy ebbe a tipusban nem az olyan a kuplunkgtarcsa, illetve MP3 lejatszi hianyaban nem is lehet szerelni (gondolom, akkor mas a kocsi kabelezese, illetve a kezeloszervek ki vannak vezetve a kormanyhoz) de azert ezt nem vennem 100%-ra, mert nem ugy tunt, hogy biztos a dolgaban az elado. Remelem legalabbis, hogy tevedett :rolleyes:

Majd megyek is a szervizbe, es megkerdezem.

Amugy megkérdezetem a radiod csak ugy lehet megoldani settingsből hogy nem kapcsol be ha gyujtást adsz és nem is fog kikapcsolni ha kiveszeda kulcsot! ugyhogy majd jobban jársz a setting menudet helyre rakják hogy a start hangerőt leveszed nullára <_<

Akkor megyek, aztan jol helyrerakatom a Settings menut, mert az sem normalis, hogy nem lehet benne semmit allitani. Akkor vajon minek van?

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:
Sajnos, amikor vettem a kocsit, olyasmit mondtak, hogy ebbe a tipusban nem az olyan a kuplunkgtarcsa, illetve MP3 lejatszi hianyaban nem is lehet szerelni (gondolom, akkor mas a kocsi kabelezese, illetve a kezeloszervek ki vannak vezetve a kormanyhoz) de azert ezt nem vennem 100%-ra, mert nem ugy tunt, hogy biztos a dolgaban az elado. Remelem legalabbis, hogy tevedett <_<

Azért azt elég valószínűnek tartom, hogy sem a kuplung tárcsa, sem pedig a fejegység MP3 kompatibilitása nem befolyásolja a tempomat beszerelhetőségét igazán jelentős mértékben. :rolleyes: Igazából még nem elektromos gázpedállal rendelkező autóba is szerelhető ilyen berendezés.

Hozzászólás megosztása


Hozzászólás linkje
Megosztás:

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.