Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én nem húznám tavaszig a termosztát cserét. pont a téli időszak amikor nem fog tudni felmelegedni normálisan a motorod, így el fog kezdeni intenzíven kopni, és többet is fogyaszt. Mindenképpen ki kell cserélni, és ha már cseréled akkor inkább most mint tavasszal. Egy termosztát nem drága, cseréje sem bonyolult. Szerintem otthon is meg tudod csinálni, én is cseréltem (1.7 td-m van, de a tiéd se lehet sokkal bonyolultabb).

Nos nálam is hasonló a helyzet, gondoltam én is a termosztát cserére, gondolom állandóan nyitva van. Hmm remélem nem kell nagyon bontani a csere miatt. Na majd ha jó idő lesz. Tavaszig már kihúzza így!

Link to comment
Megosztás:

Termosztát csere előtt érdemes megnézni, hogy tényleg hibás-e. Hidegen beindítani a kocsit, járatni és figyelni, hogy mikor kezd el melegedni a hűtő, illetve a felső hűtőre menő cső. Ha rossz a termosztát, akkor szinte egyből melegszik a hűtő, ha pedig jó, akkor majd csak akkor, amikor a mutató már 80 fok körül van és gyorsan kezd el melegedni a hűtő.

Pontosan csak úgy lehet meggyőződni a termosztát jóságáról, hogyha meg van főzve. Az egyik hűtőre menő vastag cső (nem az amelyiket lezárja a termo) már a nyitás előtt elkezd melegedni, annak ellenére, hogy áramlás nincs. Tapasztalat :)

Link to comment
Megosztás:

Én nem húznám tavaszig a termosztát cserét. pont a téli időszak amikor nem fog tudni felmelegedni normálisan a motorod, így el fog kezdeni intenzíven kopni, és többet is fogyaszt. Mindenképpen ki kell cserélni, és ha már cseréled akkor inkább most mint tavasszal. Egy termosztát nem drága, cseréje sem bonyolult. Szerintem otthon is meg tudod csinálni, én is cseréltem (1.7 td-m van, de a tiéd se lehet sokkal bonyolultabb).

Hát, attól függ, milyen motor :) A 16 szelepes benzines motoroknál azt hiszem a házat is cserélni érdemes, mert az kopik meg, és enged át. Ez pénzben nem olyan olcsó. A 8 szelepes benzines motorknál (Vectra B-ben X16SZR érintett) meg a vezérlést kell lebontani hozzá. Isuzu motornál viszonylag egyszerű, 2.0 DTL/DTH passz...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Problémám az hogy néha ( igazából elég sűrűn) a fordulat szám és a kilométer mutatóm fekszik indításkor és haladás közben is.

Van mikor menet közben össze szedi magát és helyre áll de van mikor csak 2. vagy 3. indítás után mutatja az értékeket.

Mi lehet a problémám? Valami érintkezés?

Link to comment
Megosztás:

Pontosan csak úgy lehet meggyőződni a termosztát jóságáról, hogyha meg van főzve. Az egyik hűtőre menő vastag cső (nem az amelyiket lezárja a termo) már a nyitás előtt elkezd melegedni, annak ellenére, hogy áramlás nincs. Tapasztalat :)

Persze akkor lehet biztosan, de azért bent is ellenőrizhető. Ha hirtelen elkezd átforrósodni a hűtő, akkor jó. Ha indítás után folyamatosan melegedik, akkor rossz.

Link to comment
Megosztás:

A motortérből indítást követően rövid idővel kiengedett kupplungnál ritmikus hang hallható, mely kupplung benyomáskor megszűnik - hallhatóan csendesül csak a motorhang marad. Lassú pedál kiengedéskor ismét kezdődik a ritmikus hang, ekkor erősebb remegés is érezhető a motorblokkon. Gyors pedál kiengedéskor alkalmanként kerregő hangot ad.

Hetek óta lassítás után nehezen tudom 2-esbe visszakapcsolni, kapcsolgatva fokozatonként 4-3-2 sikerül 2-es fokozatba tenni. Csapszeg 1-2 éve volt cserélve a sebességváltó tolórúdján. Ezen infó alapján mi a véleményetek, mi lehet a probléma?

Ezek egyértelműen nyelestengely csapágy hibára utalnak (váltó behajtó tengelyének csapágyazása). Nem kuplung probléma. Kuplung benyomásra azért szűnik meg, mert akkor nem hajtja a motor a váltót.

A 2-es fokozatot pedig azért veszi nehezen, mert elkopott a fokozat szinkrongyűrűje. És azért a 2-es fokozaté, mert az van kitéve a legnagyobb igénybevételnek, főként visszakapcsoláskor. Igazából sokszor nem is szabadna 2-esbe visszarakni, tudom, hogy így tanítják a vezetésnél, de akkor se. (Ott nem az a cél, hogy az autó hosszú életű legyen).

Ez a két probléma mind megoldható a váltó felújításával, vagy a váltó cseréjével egy jó állapotú bontott váltóra.

Sziasztok!

A tartókeret le van eresztve és kint a váltó. Eddig a kuplung kinyomócsapágy ami láthatóan rossz, szétugrott, lehet ez okozta a problémákat mellékzaj és sebesség kapcsolási hiba? Vékony a kuplung tárcsa, nincs 1 mm még a szegecsekig. A nyeles tengely csapágya nincs szétesve kicsit kottyan.

R.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A tartókeret le van eresztve és kint a váltó. Eddig a kuplung kinyomócsapágy ami láthatóan rossz, szétugrott, lehet ez okozta a problémákat mellékzaj és sebesség kapcsolási hiba? Vékony a kuplung tárcsa, nincs 1 mm még a szegecsekig. A nyeles tengely csapágya nincs szétesve kicsit kottyan.

R.

A kinyomócsapágy ha rossz, akkor azt benyomott kuplungnál hallatja a hangját. Amúgy annak a leggyakoribb hibája, hogy elereszti az olajat, és nem emel ki.

Ha kottyan a nyelestengely csapágy, az nem jó.

De így íróasztal mögül elég nehéz bármit is mondani, gondolom szerelővel csináltatod, ő akkor úgyis tudja a dolgát.

Link to comment
Megosztás:

Ajtókárpitot hogyan lehet levenni? Találtam alul 3 csavart, meg egyet a kis hangszórónál, de mikor húzom kifelé a kárpitot akkor fülöl féltávnál valami még visszatartja. Az elektromos ablakemelőm nem egyenletes sebességgel emeli az ablakot. Azt szeretném megvizsgálni, vagy ha van rajta zsírozandó rész akkor megkenném.

Link to comment
Megosztás:

A fogantyú alatt is van egy - az elsőnél le kell venni a fogantyú elejét ami gumírozott, az alatt van a csavar, hátsónál egy vakdugó alatt van a csavar - meg le kell venni a tükörsarkot az csak patentos, az alatt is van még egy csvar. Ezek csak a foganytyút fogják de ez nélkül a kárpit nem jön le.

Ha van ajtólámpád akkor azt is ki kell venni, alul - felül az elejénél kell csavarhúzóval benyúlni és egyszerre benyomni a két fület majd óvatosan kihúzni. Utána le tudod húzni a csatit.

Ha minden csavart kivettél - összesen 6 darab akkor elöl és hátul is vannak patentok (bolhák) a kárpit alatt, azokat ki kell feszegetni, utának ha már el tudod emelni felfelé kell kivenni mert az üfegnél rá van húzva a vízlehúzó az ajtó tetejére.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát, attól függ, milyen motor :) A 16 szelepes benzines motoroknál azt hiszem a házat is cserélni érdemes, mert az kopik meg, és enged át. Ez pénzben nem olyan olcsó. A 8 szelepes benzines motorknál (Vectra B-ben X16SZR érintett) meg a vezérlést kell lebontani hozzá. Isuzu motornál viszonylag egyszerű, 2.0 DTL/DTH passz...

2.0 16 szelepes, és a vezérlést nem babrálnám, mert most lett nemrég cserélve.

Hogy miért nem egyszerű soha az élet. :)

Link to comment
Megosztás:

Pontosan csak úgy lehet meggyőződni a termosztát jóságáról, hogyha meg van főzve. Az egyik hűtőre menő vastag cső (nem az amelyiket lezárja a termo) már a nyitás előtt elkezd melegedni, annak ellenére, hogy áramlás nincs. Tapasztalat :)

6 éve van nálam az autó és 6 éve 80 foknál normál használat mellett nem megy fel a víz hőfok 80 fölé. Dugóban elmegy kicsit 90 fölé is de akkor kapcsola venti és visszahűti. Megfőzni még nem főztem meg szerencsére.

Nekem az az érzésem, hogy állandóan nyitva van. Csak azt nem értem, hogy többször volt már szerelőnél és a hátsó vízcső rendszert is cserélték már, mert lyukas volt nem értem, hogy akkor miért nem szóltak, hogy valami nem jó, mert nem megy 80 fölé. És nem egy szerelőhöz hordom. Még a csergőnél is volt akkor meg vezérlés cserén. Ők sem vették észre pedig vízpumpát is cseréltek és ez most volt tavasszal. Lehet ez a normális működés? Van valakinek X20XEV 16V motoros autója? Neki mennyi a normál üzemi hőfok?

Link to comment
Megosztás:

6 éve van nálam az autó és 6 éve 80 foknál normál használat mellett nem megy fel a víz hőfok 80 fölé. Dugóban elmegy kicsit 90 fölé is de akkor kapcsola venti és visszahűti. Megfőzni még nem főztem meg szerencsére.

Nekem az az érzésem, hogy állandóan nyitva van. Csak azt nem értem, hogy többször volt már szerelőnél és a hátsó vízcső rendszert is cserélték már, mert lyukas volt nem értem, hogy akkor miért nem szóltak, hogy valami nem jó, mert nem megy 80 fölé. És nem egy szerelőhöz hordom. Még a csergőnél is volt akkor meg vezérlés cserén. Ők sem vették észre pedig vízpumpát is cseréltek és ez most volt tavasszal. Lehet ez a normális működés? Van valakinek X20XEV 16V motoros autója? Neki mennyi a normál üzemi hőfok?

Szia, nekem X20XEV van, 80 felé nem megy normál használat mellett, dugóban felszalad 100-ra is de a venti szépen visszahűti.

Tavasszal volt termosztátcsere. Előtt nekem nem nyithatott ki teljesen, 90 körül volt az átlag, és dugóban volt hogy a pirosba is bőven benne volt.

Link to comment
Megosztás:

Nekem X20XEV-m van, télen mutató szerint országúton 82-83 fokig megy, városban 90-92 de ott már kapcsol a venti. Nyáron inkább 90 körül szokott lenni, városban 92-95-ig megy és elég sokat megy a ventillátor is. Az idén Horvátország volt a csúcs, ott 40 fokos melegben 4 személlyel klímával 10 %-os emelkedőn 95-97-ig ment fel és a ventillátorok folyamatosan mentek. Egy kicsit paráztam, hogy megfőzöm, de nem volt gond.

Link to comment
Megosztás:

Nekem X20XEV-m van, télen mutató szerint országúton 82-83 fokig megy,

Nekem ugyanennyi, de télen nyáron. Ha kicsit jobban húzom a fülét, vagy emelkedőn megyek felfelé, akkor elindul felfelé, de 90-nél jobban nem szokott felmenni.

Az idén Horvátország volt a csúcs, ott 40 fokos melegben 4 személlyel klímával 10 %-os emelkedőn 95-97-ig ment fel és a ventillátorok folyamatosan mentek. Egy kicsit paráztam, hogy megfőzöm, de nem volt gond.

Nekem ugyanez a sztori, 40 fok és Horvátország, klíma végig ment, 120-al mentem végig, a hőfok végig 100 fokon volt, hazafelé Zadar alatti nagy emelkedő végére 120 fokba ba is belekóstolt. Ott gyorsan lekapcsoltam a klímát, és kicsit visszavettem a gázból. (Már itthon vettem észre, hogy kinyomott kb 1 liter hűtőfolyadékot, itthon mikor néztem üres volt a kiegyenlítő tartály, meg a kocsi alja tiszta hűtőfolyadékos). Utánna is hazafelé végig 100 fokon volt, csak az autópálya kapuknál a dugóban álláskor hűlt vissza 90 fok környékére.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lenne egy olyan kérdésem, hogy már hónapok óta megjelent egy morgó hang a kerék felöl. Elsőként arra gondoltam, hogy kerékcsapágy, kerékagy hiba. Tehát elindultam ebbe az irányba, kicseréltem a csapágyat, agyat (korábban már volt csapágy csere), de nem változott semmi.

A jelenség akkor jön elő, ha jobb kanyarba megyek és gázt nyomok neki, gázadásra egyre erősebb (csak jobb kanyarba).

2 hónapja műszaki előtt észrevettem, hogy el van repedve a bal oldali féltengely gumiharang, a belső ( váltó oldali). Az ki lett cserélve akkor.

Már más nem jut eszembe, mint a féltengely csukló okozza ezt a hibát.

Ha esetleg mégis ez lenne a gondja akkor melyik oldalit (jobb, bal) és belsőt vagy kerékoldalit érdemes megnézni?

Véleményem szerint a bal oldali, mert az kap terhelést.

Köszönöm a segítséget.

BUÉK mindenkinek, az évet egy olajcserével zártam :)

Link to comment
Megosztás:

A kinyomócsapágy ha rossz, akkor azt benyomott kuplungnál hallatja a hangját. Amúgy annak a leggyakoribb hibája, hogy elereszti az olajat, és nem emel ki.

Ha kottyan a nyelestengely csapágy, az nem jó.

De így íróasztal mögül elég nehéz bármit is mondani, gondolom szerelővel csináltatod, ő akkor úgyis tudja a dolgát.

Saját munka, ezért is informálódom az ismeretlen felől :) A kinyomócsapágy hidraulikus része rendben volt, ezért nem engedte az olajat, a végéről szabadult el a csapágy, - úgy nézett ki, mint a Slinky kutya a Toy storyból - ami a rugón/rugóstól pörgött/csúszott. Nyári előzmény, hogy 2000 fordulat felett indulást követően - mint kiderült - ennek jött a hangja kb. 1 hétig 1-es, 2-es fokozatban, a műszerfal remegett erősebben alapjáraton a cseréig.

Kinyomócsapágy csere megszüntette a motorház alapjáraton hallható ritmikus hangját és a kuplung működtetése közben jelentkező hangot, műszerfal remegést, ill. a kuplung érezhetően lágyabb lett.

BÚÉK! R.

Link to comment
Megosztás:

Saját munka, ezért is informálódom az ismeretlen felől :) A kinyomócsapágy hidraulikus része rendben volt, ezért nem engedte az olajat, a végéről szabadult el a csapágy, - úgy nézett ki, mint a Slinky kutya a Toy storyból - ami a rugón/rugóstól pörgött/csúszott. Nyári előzmény, hogy 2000 fordulat felett indulást követően - mint kiderült - ennek jött a hangja kb. 1 hétig 1-es, 2-es fokozatban, a műszerfal remegett erősebben alapjáraton a cseréig.

Kinyomócsapágy csere megszüntette a motorház alapjáraton hallható ritmikus hangját és a kuplung működtetése közben jelentkező hangot, műszerfal remegést, ill. a kuplung érezhetően lágyabb lett.

BÚÉK! R.

Szia,

A kinyomócsapágy csere után megszűnt a kerepelő, ritmikus hang a váltóház felől?

A nyeles tengely csapággyal mi lett amúgy, mert írtad, hogy az is kotyogott?

Mert nekem is ugyanez a jelenség van, bár nekem a váltással semmi probléma nincs, csak ez a zaj, ami egyszer hangosabb, másszor kevésbé.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

A kinyomócsapágy csere után megszűnt a kerepelő, ritmikus hang a váltóház felől?

A nyeles tengely csapággyal mi lett amúgy, mert írtad, hogy az is kotyogott?

Mert nekem is ugyanez a jelenség van, bár nekem a váltással semmi probléma nincs, csak ez a zaj, ami egyszer hangosabb, másszor kevésbé.

Köszi.

Helló!

Megszűnt a hang, olyan jó hangja lett :). A hangról annyi, hogy hideg indítás után kb. fél-egy perccel jelentkezett általában és alapjáraton volt hallható. Teszt: motor indít, nyitott ajtóval fél lábon állva kuplung benyom -> hang megszűnt; kuplung kienged-> ritmikus tompa hang jelentkezett (nálam gyors kiengedés esetén esetenként kerregés volt hallható rövid ideig)

A probléma sztem nem új keletű lehetett, mert a műszerfal már régebben (kb. 6 hónap) elkezdett erősebben rázkódni alapjáraton, később rövid időszakon keresztül száraz csúszó csapágyhang is volt hallható gyorsításnál 1-es. 2-es fokozatban 2000 ford. felett, később felhívták a figyelmem, hogy vmi zörög elöl - bent nem volt hallható, csak rezgett a műszerfal.

A hang nem egyik napról a másik napra lett intenzív, sztem rövid idő alatt erősödött. A hang a kuplung benyomással megszüntethető volt.

Az érintett alkatrészekről tudok képet mutatni: http://gyapjuvarazs.hu/Opel/Opel_Vectra_kcsapagy.htm

A nyelestengely kotyogása pár tized mm, nem foglalkoztam vele. A tengely forgatása során nem érezhető rágás, egyenletesen fordult, könnyen járt. kb. 1 liter vörös, tiszta olaj volt benne, melyet lecseréltem.
Korábbi sebességváltási probléma megszűnt, melyet javítás óta nem tapasztaltam (kb. 10km). Minden fokozat kapcsolható. Úgy gondolom, a kinyomócsapágy és a 2-es fokozat kapcsolási probléma nem volt kapcsolatban egymással. A beavatkozás után a sebességváltó kart még megpróbálom állítani 1-es, 2-es, R, kapcsolása viszonylag könnyen megy, de nem súrlódásmentes. 3-4-5 teljesen OK.
R.
Link to comment
Megosztás:

Helló!

Megszűnt a hang, olyan jó hangja lett :). A hangról annyi, hogy hideg indítás után kb. fél-egy perccel jelentkezett általában és alapjáraton volt hallható. Teszt: motor indít, nyitott ajtóval fél lábon állva kuplung benyom -> hang megszűnt; kuplung kienged-> ritmikus tompa hang jelentkezett (nálam gyors kiengedés esetén esetenként kerregés volt hallható rövid ideig)

A probléma sztem nem új keletű lehetett, mert a műszerfal már régebben (kb. 6 hónap) elkezdett erősebben rázkódni alapjáraton, később rövid időszakon keresztül száraz csúszó csapágyhang is volt hallható gyorsításnál 1-es. 2-es fokozatban 2000 ford. felett, később felhívták a figyelmem, hogy vmi zörög elöl - bent nem volt hallható, csak rezgett a műszerfal.

A hang nem egyik napról a másik napra lett intenzív, sztem rövid idő alatt erősödött. A hang a kuplung benyomással megszüntethető volt.

Az érintett alkatrészekről tudok képet mutatni: http://gyapjuvarazs.hu/Opel/Opel_Vectra_kcsapagy.htm

A nyelestengely kotyogása pár tized mm, nem foglalkoztam vele. A tengely forgatása során nem érezhető rágás, egyenletesen fordult, könnyen járt. kb. 1 liter vörös, tiszta olaj volt benne, melyet lecseréltem.
Korábbi sebességváltási probléma megszűnt, melyet javítás óta nem tapasztaltam (kb. 10km). Minden fokozat kapcsolható. Úgy gondolom, a kinyomócsapágy és a 2-es fokozat kapcsolási probléma nem volt kapcsolatban egymással. A beavatkozás után a sebességváltó kart még megpróbálom állítani 1-es, 2-es, R, kapcsolása viszonylag könnyen megy, de nem súrlódásmentes. 3-4-5 teljesen OK.
R.

Szia,

Köszi az infókat, teljesen egyezik a jelenség az enyémmel :)

Annyi, hogy nekem kb. 1 éve lett teljesen kuplungozva :S

Nálam is jelentkezik a műszerfal remegés, és gyorsításkor is hallok ilyesmi hangot, legfőképpen magasabb fordulatszámon, vagy a nyomaték maximum környékén (2500 rpm).

A tiéd is isuzu motoros?

Milyen márkájú kinyomócsapágyat vettél bele?

Nekem a kuplungozás után pár hónapja jött elő a hang, de egyre intenzívebben, sajna akkor úgy nézz ki ismét szét lehet szedni és cserélni a csapágyat.

Nekem mechanikus problémája volt a tárcsának, szerkezetnek anno, azért lett kompletten cserélve.

A sebességváltási problémát nekem a váltógömb kikopása eredményezte, nem tudtam 1,2-t kapcsolni.

A megoldást átmenetileg egy kitömködés oldotta meg :)

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Kitömködés helyett zsugorcsövet tegyél a váltókar "gömbjére". Tökéletes, és filléres megoldás. :icon1:

Szia,

Köszi az infókat, teljesen egyezik a jelenség az enyémmel :)

Annyi, hogy nekem kb. 1 éve lett teljesen kuplungozva :S

Nálam is jelentkezik a műszerfal remegés, és gyorsításkor is hallok ilyesmi hangot, legfőképpen magasabb fordulatszámon, vagy a nyomaték maximum környékén (2500 rpm).

A tiéd is isuzu motoros?

Milyen márkájú kinyomócsapágyat vettél bele?

Nekem a kuplungozás után pár hónapja jött elő a hang, de egyre intenzívebben, sajna akkor úgy nézz ki ismét szét lehet szedni és cserélni a csapágyat.

Nekem mechanikus problémája volt a tárcsának, szerkezetnek anno, azért lett kompletten cserélve.

A sebességváltási problémát nekem a váltógömb kikopása eredményezte, nem tudtam 1,2-t kapcsolni.

A megoldást átmenetileg egy kitömködés oldotta meg :)

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Kipattintod a szegecset ami tartja alul, kihúzod a váltókart, bezsírozod, rárakod a zsugorcsövet azt melegíted, bezsírozod, kipróbálod, ha még lötyög raksz rá még egy réteget. Kb 1év után kopik ki nekem a zsugorcső de biztos van jobb fajta is ami tovább bírja.

Kb 6-7cm átmérőjű kell asszem (lapítva)

Link to comment
Megosztás:

Mekkora átmérőjű zsugorcső kell?

40mm?

Ha gumigyűrűs a váltókarod, akkor van más megoldás is. A golyón lévű gumigyűrű alá a horonyba kell betekerni szigszalagot a megfelelő vastagságban. Utánna mehet rá vissza a gumigyűrű. Aztán mehet vissza a helyére. Lehet zsírozni, de ne gépzsírt rakjál, hanem szilikon zsírt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.