Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

És persze sikeresen szétugrasztottam a kis golyócskákat, mikor szétszedtem. :lol: Bár pár perc alatt összeraktam. :)

Hallod Zotya? ;)

Bele nyomtam egy 19-es crova belsejébe a kapcsoló szárat és a golyókat.

Aztán a helyére pattintottam úgy, hogy a hosszabbító szárat a végéhez illesztettem és rápaskoltam egyet. :)

Na wazze! Nem csak Zotya tanulhat tőled hanem én is! :D :D Tavaly szilveszterkor mikor bemondta az unalmast a világításkapcsolóm akkor én is úgy jártam mint ő! Szétszedtem (s hiába tudtam hogy vigyázni kell a golyókra), szétugrott és nem is tudtam összerakni, ráadásul az egyik golyó úgy elugrott hogy a mai napig nincs meg a szobában.. :D

Link to comment
Megosztás:

Na wazze! Nem csak Zotya tanulhat tőled hanem én is! :D :) Tavaly szilveszterkor mikor bemondta az unalmast a világításkapcsolóm akkor én is úgy jártam mint ő! Szétszedtem (s hiába tudtam hogy vigyázni kell a golyókra), szétugrott és nem is tudtam összerakni, ráadásul az egyik golyó úgy elugrott hogy a mai napig nincs meg a szobában.. :D

2 megoldást javaslok ami nekem az "elugrott golyó" ra bevált nagyon.

1.,Forrasztópáka óngolyó.

2.,Rossz csapágy szétszed, golyó betesz :D

nekem BEJÖTT mind a 2 őt alkalmaztam már!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

2 megoldást javaslok ami nekem az "elugrott golyó" ra bevált nagyon.

1.,Forrasztópáka óngolyó.

2.,Rossz csapágy szétszed, golyó betesz :) nekem BEJÖTT !! :D

Ez sem rossz ötlet, mert több mint a semmi! :D Amúgy úgy oldottam meg hogy két kedves cartárs kihúzott a csávából s vettem tőlük olcsón 1-1 kapcsolót, szóval azóta már van 1 tartalékba is! :D

Link to comment
Megosztás:

Rendben! :)

Áthoztam ide, mégis elektromos téma. :D

No, meglestem és az az ötletem, hogy a kapcsoló(amit tekergetsz) alatt fúrd át a műanyagot 5-öd fúróval és oda nyomj be 1 LED-et.

Jobbra-balra el lehet vezetni a drótot és így már nem is kell vastagabb ebből sem.

Van ott a tekerő alatt 2 kis műa. merevítő kb. 45°-ra egymástól, abban az intervallumban mozog a kapcsoló.

Azok közé befér a LED.

Kellene szereznem egy-két marékkal LED-ert és ellenállatot és megcsinálnám én is. :D

Link to comment
Megosztás:

Áthoztam ide, mégis elektromos téma. :D

No, meglestem és az az ötletem, hogy a kapcsoló(amit tekergetsz) alatt fúrd át a műanyagot 5-öd fúróval és oda nyomj be 1 LED-et.

Jobbra-balra el lehet vezetni a drótot és így már nem is kell vastagabb ebből sem.

Van ott a tekerő alatt 2 kis műa. merevítő kb. 45°-ra egymástól, abban az intervallumban mozog a kapcsoló.

Azok közé befér a LED.

Kellene szereznem egy-két marékkal LED-ert és ellenállatot és megcsinálnám én is. :)

Így csináltam meg, csak ugye mindíg leszakad az a nyüves kábel:

300850-20110808-0xZLk3.jpg

Először az izzó helyére tettem a ledet, de az nem volt jó, mert a lednek a fényét nem vezette el annyira a fényvezető plexi az ikonokhoz mint az izzóét. Ezért átraktam a forgórészre, de ott meg ugye lengőkábellel lett bekötve és egy-kéthavonta leszakad.

Link to comment
Megosztás:

Így csináltam meg, csak ugye mindíg leszakad az a nyüves kábel:

Ezért átraktam a forgórészre, de ott meg ugye lengőkábellel lett bekötve és egy-kéthavonta leszakad.

Elbeszélünk egymás mellett. :)

Én azt mondom, hogy a gomb alatti fekete műanyagba fúrj lukat. :D

Ott is van 2 műa. merevítő. Na azok közé, és oda tedd a LED-et, közvetlen a tekerős gomb alá. OK?

Van annyi hely a fekete burkolat és a belső fehér műa. kapcsolgató között, hogy jobbra-balra elfér a vezeték.

Megyek 1 kört a városban és szerzek pár LEd-et és megmutatom mit és hogyan képzeltem el. :D

Link to comment
Megosztás:

Elbeszélünk egymás mellett. :)

Én azt mondom, hogy a gomb alatti fekete műanyagba fúrj lukat. :D

Ott is van 2 műa. merevítő. Na azok közé, és oda tedd a LED-et, közvetlen a tekerős gomb alá. OK?

Van annyi hely a fekete burkolat és a belső fehér műa. kapcsolgató között, hogy jobbra-balra elfér a vezeték.

Megyek 1 kört a városban és szerzek pár LEd-et és megmutatom mit és hogyan képzeltem el. :D

Oké...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok !

Kicsit sokat kajol (10L) a kocsim (Vectra 1.8 GT) és gondolkozok egy benzin fogyasztásmérő beszerelésén. Legalább olyan legyen mint a trabikban a pillanatnyi fogyasztásmérő. Elég erőteljesen közlekedek, de ennyi akkor sem lehetne...

5let ami kivitelezhető ? Kerestem átfolyásmérőket de nem tudom hogyan vezessem ki a jelet róluk.

Köszi !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Kicsit sokat kajol (10L) a kocsim (Vectra 1.8 GT) és gondolkozok egy benzin fogyasztásmérő beszerelésén. Legalább olyan legyen mint a trabikban a pillanatnyi fogyasztásmérő. Elég erőteljesen közlekedek, de ennyi akkor sem lehetne...

5let ami kivitelezhető ? Kerestem átfolyásmérőket de nem tudom hogyan vezessem ki a jelet róluk.

Köszi !

Ha nyomod neki zabálni is fog.. :) Én ha nyugisan közlekedek az enyémmel városba (2.0 16V) akkor eszik 10et. Ha nyomom neki mindenhol akkor meg 12<a végtelenig :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Kicsit sokat kajol (10L) a kocsim (Vectra 1.8 GT) és gondolkozok egy benzin fogyasztásmérő beszerelésén. Legalább olyan legyen mint a trabikban a pillanatnyi fogyasztásmérő. Elég erőteljesen közlekedek, de ennyi akkor sem lehetne...

5let ami kivitelezhető ? Kerestem átfolyásmérőket de nem tudom hogyan vezessem ki a jelet róluk.

Köszi !

Keresd meg hátha van BC csati az óra mögött. Az lenne a leg1szerübb megoldás.

F Astra elektromosban is megkérdezheted, de nem emlékszem, hogy találtak volna már más megoldást.

Kérdezd Breki-t vagy Daykiller-t :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem tud nekem valaki segíteni. Isuzu dízel Vectrában a fordulatszámos óracsoportban mi a típusjelzése a stabilizátor IC-nek? Vagyis gondolom, hogy az lehet a rossz, mert rossz üa értéket mutat.

Előre is köszi! :lol:

Nem biztos. Lehet a szintmérő is hibás ill. az Astra GYIK-ban Breki leírta a kalibrálását az eszköznek.

Link to comment
Megosztás:

Hát én inkább az IC-re gondolok, mivel ha megyek monoton kb 20 km-t akkor "ugrál" a teli és az üres állapot között. De azért megnézem a GYIK-ban.

szia, 7805 emlékeim szerint. (azért a ...05-öt nézd meg az IC kupakján) a középső láb föld, a bal a bemenő, a jobb a kimenő feszej. ha 05-ös, akkor ennek 5V-nak kell lennie. ha elviszed elektronikai boltba, tuti tudnak neked ilyet adni.

Link to comment
Megosztás:

szerintetek mi lehet a gond, ha világít a töltés lámpa és a fordulatszám mérő nullán áll? Megadta magát a generátorom? 2 napja csinálja, eddig indul rendesen, hogy tudnám kimérni, hogy tölt a generátor, mert az akksira rámérek és pörgetem a motort semmi nem változik szinte!

Link to comment
Megosztás:

szerintetek mi lehet a gond, ha világít a töltés lámpa és a fordulatszám mérő nullán áll? Megadta magát a generátorom? 2 napja csinálja, eddig indul rendesen, hogy tudnám kimérni, hogy tölt a generátor, mert az akksira rámérek és pörgetem a motort semmi nem változik szinte!

Generátor szíj rendben? Nincs elszakadva?

Kábeleket nézd át, ha kell tisztogasd meg.

Mérj szakadást is.

Legalább 13.7V-nak kell lennie a töltésnek. Nekem 14.4.

Minél előbb, mert kinyírod az akksit, ha nem kap töltést.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.