Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Nekünk ez a második H Astránk és semelyikkel sem volt semmilyen gondunk. Olajat 10 ezer km-enként lecseréltetem és ennyi. Gyári féktárcsák, stb minden jó benne 150.000 km után is. Utastér olyan mint az új.

Soha nem robbantam le egyikkel sem. Minden alkatrészből a gyárit vagy gyári beszállítóit kapták. Néhány típushiba előjött, de azt azonnal orvosoltam. Akinek eladtam az egyiket annak sincs semmi baja vele. Mindkét autó első tulajdonosa voltam. Szerintem az állapot a fontosabb mint a megtett km egy autóban. Senki ne várjon csodát 2-3 tulajos "megkímélt" állapotú autótól amiben alig van km, pláne 1 millió forinthoz közeli áron.

Ez mellett van egy 1-es BMW-m is de azt nem nagyon használom, mert nekem nem tetszik a belseje annyira mint az Astrának.

A két Astra nem volt annyit szervizben mint a BMW :)

Link to comment
Megosztás:

Nem az a baj, hogy elromlik, hanem, hogy ennyiszer. Az alkatrészek meg nem olcsók hozzá.

Csodát azért vártam, mert sok autót megnéztem, ez jó állapotú volt. 6 éves 200ekm úgy tűnt vigyáztak rá és nem tekergették. Hát már semmiben sem vagyok biztos.

Tudja valaki, hogy utólag be lehet-e kapcsolni-kötni a DDS-t? A TIS szerint az ESP egy funkciója. Az van az autóban.

A TPMS-ről megtaláltam, hogy túl sok mindent kéne cserélni, de talán a DDS működne.

Link to comment
Megosztás:

Nem az a baj, hogy elromlik, hanem, hogy ennyiszer. Az alkatrészek meg nem olcsók hozzá.

Csodát azért vártam, mert sok autót megnéztem, ez jó állapotú volt. 6 éves 200ekm úgy tűnt vigyáztak rá és nem tekergették. Hát már semmiben sem vagyok biztos.

Tudja valaki, hogy utólag be lehet-e kapcsolni-kötni a DDS-t? A TIS szerint az ESP egy funkciója. Az van az autóban.

A TPMS-ről megtaláltam, hogy túl sok mindent kéne cserélni, de talán a DDS működne.

A DDS valóban az ESP egyik funkciója, de csak akkor lehet bekapcsolni, hogy ha az ESP tudja. kb. 20 fajta ESP vezérlő van, attól függően, hogy milyen funkciók vannak bele integrálva (HSA, TSA, DDS, stb.).

A TPMS-hez tudtommal nem kell cserélni semmit, csak egy vezérlő kell hozzá, meg a 4 szenzor a kerekekbe. Viszont ez csak akkor működik, ha az ESP tudja a DDS-t (azaz TPMS nincs DDS nélkül, ahhoz meg olyan ESP kell).

Szóval utólag elég reménytelen a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Nem az a baj, hogy elromlik, hanem, hogy ennyiszer. Az alkatrészek meg nem olcsók hozzá.

Csodát azért vártam, mert sok autót megnéztem, ez jó állapotú volt. 6 éves 200ekm úgy tűnt vigyáztak rá és nem tekergették. Hát már semmiben sem vagyok biztos.

Tudja valaki, hogy utólag be lehet-e kapcsolni-kötni a DDS-t? A TIS szerint az ESP egy funkciója. Az van az autóban.

A TPMS-ről megtaláltam, hogy túl sok mindent kéne cserélni, de talán a DDS működne.

Like-olnám a hozzászólásodat,de ez nem az az oldal.Sorstársak vagyunk. :)

Ez az autó többször rossz mint jó,az enyémben még nincs 162 ezer (ez 100%-ig biztos) és mégis egy ördögi körnek érzem az életben tartását.Mondjuk céges kocsi volt 2011-ig,de 130ezer km-nél magán kézbe került.Annyi szerviz számla van hozzá,hogy a kézikönyv műbőrtokját alig lehet már bepatentolni.Elöttem csak márkaszervízbe hordták, a számlákból egy 3 tagú család egy évig jól élne! Az eszem megáll.

Ja, múlt héten egyik nap egy cimborám átjött dumálni, épp a kocsi futóműves gondja volt a téma ,mikor megkérdi miért rozsdás mindkét hátsó féktárcsám?A kocsival igaz mostanában csak rövid távokon,de 2-3 naponta úton vagyok. Azóta orvosoltam.Szétborítva a hátsó féknyergeket kiderült,rozsda darabok szorultak az alu dugattyú és a henger fala közé,felmarták a dugattyú palástot és ezért szorult meg.Vizes papírral felcsiszolva,összerakva nem folyik,jól működik.Biztos megvolt a két évente ajánlott fékolaj csere-SZAKSZERVÍZBE HORDOTT AUTÓ-csak mert nem szerepel egy számlán sem ez a tétel.Külön öröm volt rájönni a munkahenger "kitekerésének" és "visszahajtásának" módjára.Én elég türelmes ember vagyok,de a határaimat feszegeti ez az autó.A korábban vásárolt autóim is betegágyak voltak,de a legdrágább is ennek kb. 1/5-ébe került és az alkatrész árak is jóval barátságosabbak voltak.Ez bánt engem leginkább,nem a szerelgetés.Csak már lenne vége a hibák sorozatának! :blink:

Módosítva : Pali982
Link to comment
Megosztás:

Az enyémben a gyári 70Ah-s volt, most 77Ah-s van benne. Ha van a tiédben is Qiuckheat, nem árt bele ekkora.

Szia!

Köszi az enyémbe tudtommal nincs ilyen.

Pali982!!

Itt tudod megnézni. http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul!.html

Sajnos nem tudtam neked tegnap megköszönni a linkedet, pont lejárt az 5 hozzászólás/24 óra.

Kiderült hogy a 3 hibakódból 2db lambda szondát reklamál,a 3. talán az esp lesz(ebben nem vagyok biztos,most nem is fontos).

Már csak azt nem tudom,melyik lambda szonda mert azt hiszem 2 db van,egy a kat. előtt,egy pedig utána.Van esetleg 5leted?

Köszi!

Pali

Link to comment
Megosztás:

Nekünk ez a második H Astránk és semelyikkel sem volt semmilyen gondunk. Olajat 10 ezer km-enként lecseréltetem és ennyi. Gyári féktárcsák, stb minden jó benne 150.000 km után is. Utastér olyan mint az új.

Soha nem robbantam le egyikkel sem. Minden alkatrészből a gyárit vagy gyári beszállítóit kapták. Néhány típushiba előjött, de azt azonnal orvosoltam. Akinek eladtam az egyiket annak sincs semmi baja vele. Mindkét autó első tulajdonosa voltam. Szerintem az állapot a fontosabb mint a megtett km egy autóban. Senki ne várjon csodát 2-3 tulajos "megkímélt" állapotú autótól amiben alig van km, pláne 1 millió forinthoz közeli áron.

Ez mellett van egy 1-es BMW-m is de azt nem nagyon használom, mert nekem nem tetszik a belseje annyira mint az Astrának.

A két Astra nem volt annyit szervizben mint a BMW :)

Az nagyon sokat számít ha egy autónak te vagy az első tulajdonosa. Nekem is volt nem egy új autóm és azokkal soha nem volt problémám,csak a kötelező dolgok olaj meg a többi dolog. De most úgy hozta a sors,hogy jelenleg nem tudok új autót venni ezért vettem használtat ismerőstől. Neki csak opeljei vannak voltak. Soha semmi probléma ezért mertem meg venni tőle 145000 km-rel. Az első három hónapban nem is volt vele gond de azóta szinte havi rendszerességgel el romlik valami. Már nem merek hosszú útra indulni vele mert valami biztos behal menet közben, annak ellenére,hogy folyamatosan cserélem a hibás alkatrészeket.

Az autó formája beltere nekem is tetszik, csak a sok apró hiba bosszantó.

Sajnos nem tudtam neked tegnap megköszönni a linkedet, pont lejárt az 5 hozzászólás/24 óra.

Kiderült hogy a 3 hibakódból 2db lambda szondát reklamál,a 3. talán az esp lesz(ebben nem vagyok biztos,most nem is fontos).

Már csak azt nem tudom,melyik lambda szonda mert azt hiszem 2 db van,egy a kat. előtt,egy pedig utána.Van esetleg 5leted?

Köszi!

Pali

Szia!

Én ehhez sajnos nem értek keress egy olyan szerelőt vagy szervizt ahol van Tech2-ő és az biztosabbat fog mondani!

Link to comment
Megosztás:

Az nagyon sokat számít ha egy autónak te vagy az első tulajdonosa. Nekem is volt nem egy új autóm és azokkal soha nem volt problémám,csak a kötelező dolgok olaj meg a többi dolog. De most úgy hozta a sors,hogy jelenleg nem tudok új autót venni ezért vettem használtat ismerőstől. Neki csak opeljei vannak voltak. Soha semmi probléma ezért mertem meg venni tőle 145000 km-rel. Az első három hónapban nem is volt vele gond de azóta szinte havi rendszerességgel el romlik valami. Már nem merek hosszú útra indulni vele mert valami biztos behal menet közben, annak ellenére,hogy folyamatosan cserélem a hibás alkatrészeket.

Az autó formája beltere nekem is tetszik, csak a sok apró hiba bosszantó.

Szia!

Én ehhez sajnos nem értek keress egy olyan szerelőt vagy szervizt ahol van Tech2-ő és az biztosabbat fog mondani!

Az lesz,csak most a tüzifa rendelés, behordás,egyéb ügyek miatt csak internetes segítségre tudok hagyatkozni,de mindenképp felkeresek egy szakit.Olcsóbb mint vaktában cserélgetni és célravezetőbb is.Köszönöm neked a támogató javaslataidat,jól esik ha van aki akar segíteni a másiknak,ha nem is mindig a megoldást adja a másik kezébe.

Amúgy ahogy nézem te is szerzel ősz hajszálakat a H Astrával, akkor nem egyedi az esetem. Ez úgy látszik tervezetten most kezd széthullani.Kedves az Opeltől,de ha ez tényleg így van,az Opel márkába vetett bizalmam teljesen szertefoszlik.A jövőben kerülni fogom mintha büdös lenne!

Nézzetek utána,mit művel az Opel az Insignia féktárcsa-problémákkal,pedig az állítólag prémium kategória.

Módosítva : Pali982
Link to comment
Megosztás:

Aki hajlandó lenne erre nekem valamit mondani,nagyon megköszönném:

Hibakódok:

ECN 013604

ECN 014100

ECN 017152

egyelőre ennyi,161893km-es állásnál adódik ez a tényállás.Ha valakit érdekel,majd megírom mi minden baja lett ezután a 162000.állásig ha a mostai hibakódokat sikerült orvosolni.(Múlt héten a jobb oldali törött rugó cseréből szempillantás alatt egy pár komplett gólyaláb csere lett,mert mindkét teleszkóp szörcsögött és puha volt.Gondolom innen a rugótörés is-budapesti volt az autó-ugyan úgy jobbra húz mint törött rugóval:szerelő miután megcserélte elöl a kerekeket jobbról balra:most balra húz,a gumik rosszul koptak,hátsókat előre rakta,elsőket hátra,megint jobbra húz:gumikat kéne cserélni!Bammmeg!!! :unsure:

Mindenkinek kellemes és tartalmas napot kívánok!

Páál

Szia!

P0160 Lambdaszonda áramkör aktivitás nem érzékelt (2.hengersor 2.szonda)

P0141 Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 2.szonda)

P0171 Rendszer túl szegény (1.hengersor)

Szerintem így már könnyebb lesz kitalálni. A harmadik meg szerintem a szonda hibája miatt lehet.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

P0160 Lambdaszonda áramkör aktivitás nem érzékelt (2.hengersor 2.szonda)

P0141 Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 2.szonda)

P0171 Rendszer túl szegény (1.hengersor)

Szerintem így már könnyebb lesz kitalálni. A harmadik meg szerintem a szonda hibája miatt lehet.

Nagyon köszönöm,de az első nem P0136-os?És mi a 136 után a 04,a 171 után az 52?Esetleg tudsz erről valamit írni?

Köszi!

Pali

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszönöm,de az első nem P0136-os?És mi a 136 után a 04,a 171 után az 52?Esetleg tudsz erről valamit írni?

Köszi!

Pali

Bocsi, elnéztem.Már napok óta statisztikát gyártok. :icon1:

P0136 Lambdaszonda áramkör meghibásodás (1.hengersor 2.szonda) (Lásd P2270, P2271)

P2270 Lambdaszonda jel szegény állapotban megragadt (1.hengersor 2.szonda)

P2271 Lambdaszonda jel dús állapotban megragadt (1.hengersor 2.szonda)

A többi számról nem tudok semmit.

Link to comment
Megosztás:

A DDS valóban az ESP egyik funkciója, de csak akkor lehet bekapcsolni, hogy ha az ESP tudja. kb. 20 fajta ESP vezérlő van, attól függően, hogy milyen funkciók vannak bele integrálva (HSA, TSA, DDS, stb.).

A TPMS-hez tudtommal nem kell cserélni semmit, csak egy vezérlő kell hozzá, meg a 4 szenzor a kerekekbe. Viszont ez csak akkor működik, ha az ESP tudja a DDS-t (azaz TPMS nincs DDS nélkül, ahhoz meg olyan ESP kell).

Szóval utólag elég reménytelen a dolog.

...továbbá a DDS-nek van egy kalibráló gombja a középkonzolon a kijelző alatti sorban. Ezért ott is cserélni kell a burkolatot, gombot bekötni, bekábelezni ha nincs gyárilag előkészítve.

Nézzetek utána,mit művel az Opel az Insignia féktárcsa-problémákkal,pedig az állítólag prémium kategória.

Az Insignia messze nem prémium kategóriás autó. A közép kategóriát képviseli, gyakorlatilag a Vectra utóda. http://hu.wikipedia.org/wiki/Opel_Insignia

Link to comment
Megosztás:

...továbbá a DDS-nek van egy kalibráló gombja a középkonzolon a kijelző alatti sorban. Ezért ott is cserélni kell a burkolatot, gombot bekötni, bekábelezni ha nincs gyárilag előkészítve.

Az Insignia messze nem prémium kategóriás autó. A közép kategóriát képviseli, gyakorlatilag a Vectra utóda. http://hu.wikipedia.org/wiki/Opel_Insignia

Ok,akkor érthető miért ráz a féktárcsa és miért nincs rá az opelnek megoldása az állandó cseréltetések helyett.Na nem mintha érdekelne ki mit csinál,csak olvastam véletlenül a fórumukon hogy ők meg ezért tépik a hajukat és a szájukat.Különben befejezem lassan a márka lehúzását,mindenki úgy és azt csinál a kocsijával és a pénzével amit akar,de azt hiszem van egy kis igazságom abban hogy ez a "minőség" már nem az a minőség ami opeléknak a hírnevet és a bizalmat hozta.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét.

Megérkezett nekel is az EML 327. Wayteq 980 Gps-re szeretném a programot. Kérlek segítsetek. Honnan tudok programit hozzá letölteni.

Vagy csak telefonra lehet?

Mstar MSB2531, Dual Core ARM Cortex-A7 800 MHz processzor
(külön 250 MHz-es DSP processzor a GPS számításokhoz és grafikus gyorsító)
5" Érintőképernyős TFT LCD, 800x480 pixel, 16 M szín
8 GB tárhely, 256MB memória, microSD / microSDHC foglalat
Bluetooth kihangosítás, FM-transzmitter
Telefonkönyv, Windows CE 6.0Mstar MSB2531, Dual Core ARM Cortex-A7 800 MHz processzor

Link to comment
Megosztás:

...továbbá a DDS-nek van egy kalibráló gombja a középkonzolon a kijelző alatti sorban. Ezért ott is cserélni kell a burkolatot, gombot bekötni, bekábelezni ha nincs gyárilag előkészítve.

Ezért érdekel a dolog. Gombsort kell cserélnem a berakott tolatóradar és ülésfűtés miatt. És ha már cserélem akkor ez is rajta legyen, vagy fölösleges.

Az ESP száma GM13 246 535 BL. Én nem találom sehol, hogy tudja a funkciót, vagy nem.

Valaki esetleg meg tudja nézni?

Link to comment
Megosztás:

Szép estét.

Megérkezett nekel is az EML 327. Wayteq 980 Gps-re szeretném a programot. Kérlek segítsetek. Honnan tudok programit hozzá letölteni.

Vagy csak telefonra lehet?

Mstar MSB2531, Dual Core ARM Cortex-A7 800 MHz processzor
(külön 250 MHz-es DSP processzor a GPS számításokhoz és grafikus gyorsító)
5" Érintőképernyős TFT LCD, 800x480 pixel, 16 M szín
8 GB tárhely, 256MB memória, microSD / microSDHC foglalat
Bluetooth kihangosítás, FM-transzmitter
Telefonkönyv, Windows CE 6.0Mstar MSB2531, Dual Core ARM Cortex-A7 800 MHz processzor

Ezt ird be a google-ba: elm327 wince 6.0

Nem eppen az optimalis platform hozza, de itt van egy par cucc:

http://elm327.ucoz.ru/load/elm327_bluetoth_windowsmobile_pocketpc/4

Link to comment
Megosztás:

Ezért érdekel a dolog. Gombsort kell cserélnem a berakott tolatóradar és ülésfűtés miatt. És ha már cserélem akkor ez is rajta legyen, vagy fölösleges.

Az ESP száma GM13 246 535 BL. Én nem találom sehol, hogy tudja a funkciót, vagy nem.

Valaki esetleg meg tudja nézni?

ESP-t és műszeregységet is cserélni kell, vagy ha valahol csinálnak program átírást, akkor azt kell. Nekem a légzsákvezérlő átírása 20 eFt volt. Egyébként három szál megy a TPMS-be, és 1 a DDS kapcsolótól a műszeregységbe. Én amikor nekiestem, és a fent említett két egység szivatott akkor kiszereltem és eladtam a TPMS szettet, csak a DDS gomb maradt. Egyébként a rendszerem működött, Tech2 látta a nyomásértékeket, csak a kijelzőn nem jelent meg. A bekötési rajz még megvan...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Egy kis dologban a segítségetek kérném. A napokban tudatosult bennem, hogy 2 ajtót nem érzékel a kocsi. Kinyitom nincs se világítás se visszajelzés arról, hogy nyitva lenne. Egyik ajtónál a kábel meg volt törve, ez ki lett cserélve de továbbra sem jó, pedig a "jel" megvan, hogy nyitva az ajtó. Merre tovább? előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

ESP-t és műszeregységet is cserélni kell, vagy ha valahol csinálnak program átírást, akkor azt kell. Nekem a légzsákvezérlő átírása 20 eFt volt. Egyébként három szál megy a TPMS-be, és 1 a DDS kapcsolótól a műszeregységbe. Én amikor nekiestem, és a fent említett két egység szivatott akkor kiszereltem és eladtam a TPMS szettet, csak a DDS gomb maradt. Egyébként a rendszerem működött, Tech2 látta a nyomásértékeket, csak a kijelzőn nem jelent meg. A bekötési rajz még megvan...

A TPMS-t olvastam korábban, hogy bonyolult. Ezért gondoltam csak a DDS-re. De ha az ESP-m nem tudja, akkor nem érdekes. Annyira nem fontos.

Csak gondoltam ha már gombsor csere előtt állok hátha ez is beköthető.

De nem találok semmit a gm13 246 535 esp-ről. Az EPC-ben nincs ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg magyar nyelvű?

Bar angol is alig akad, termeszetesen van magyar is, raadasul feherruhas szuzek ingyen telepitik, helyszini kiszalassal. Ha valamiert ez megsem sikerulne, a megrendelo valaszthat, hogy szinten ingyen egy angol nyelvtanfolyamot, vagy egy androidos csucstelefont ker.

Megvolt a linkem ehhez a szolgaltatashoz, de sajnos most nem talalom :)

Link to comment
Megosztás:

Bar angol is alig akad, termeszetesen van magyar is, raadasul feherruhas szuzek ingyen telepitik, helyszini kiszalassal. Ha valamiert ez megsem sikerulne, a megrendelo valaszthat, hogy szinten ingyen egy angol nyelvtanfolyamot, vagy egy androidos csucstelefont ker.

Megvolt a linkem ehhez a szolgaltatashoz, de sajnos most nem talalom :)

Jó lessz ha megkeresed!!!!

:omg:

Módosítva : stefike
Link to comment
Megosztás:

Gyerekülés:

A gyári gyereküléssel talán, mert abban van jeladó és ha a vevő érzékeli, akkor kikapcsolja a légzsákot. Kérdés, hogy vevő van-e a kocsidban.

Ráadásul drága ez a fajta ülés, es nem biztos, az sem, hogy az az ülés a legjobb választás nektek.

Szerintem a gyerek jobb helyen van a hátsó ülésen, mint elől. Menet közben úgy sem fogod (csúnyán szólva) piszkálni, ha meg valamiért még is kell, akkor félre állsz.

Keress inkább egy jobb ülést, és tedd hátra.

Mi Britax First Class Plus ülést használunk. Ha jól tudom 9kg-ig menetiránynak háttal kell bekötni, a felett menetiránynak megfelelően.

Nem olcsó ülés, de Angliából rendeltük eBayen és úgy nagyon jó aron kaptuk.

Üdv!

O

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.