Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok.

Autó vásárlás előtt állok.

Dízel Opel Astra H vásárlása is képben van.

Az egyik ismerősöm bogarat tett a fülembe.

Neki van egy 1.7 dízel Astrája. Azt mondja, hogy nincs semmi gond a kocsival, csak annyi, hogy télen kb. két hetente tölteni kell az akksiját, mert rövid úton használva a generátor nem tudja kellően feltölteni és így kb két hét alatt lemerül. Ha hosszú úton használja, akkor nincs vele gond.

Állítólag három szervízbe is elvitte, de azt mondták neki, hogy ez Opel betegség.

Van-e valakinek ilyen jellegű tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem arról lehet szó, hogy a kocsija quick heating rendszerrel van felszerelve. Ez annyit jelent, hogy míg a motor bemelegszik és tudna fűteni, addig ez a quick heater fűt, ami árammal működik. Ezért merülhet le az akkumulátora. Ha tényleg csak rövideket megy, akkor addig ne kapcsolja be a fűtést, amíg a motor nem tud fűteni.

Nekem is ilyen 1.7-es dízel Astrám van quick heaterrel, nálam nem merül le télen az akkumulátor, mondjuk én inkább hosszabb utakon használom.

Sziasztok.

Autó vásárlás előtt állok.

Dízel Opel Astra H vásárlása is képben van.

Az egyik ismerősöm bogarat tett a fülembe.

Neki van egy 1.7 dízel Astrája. Azt mondja, hogy nincs semmi gond a kocsival, csak annyi, hogy télen kb. két hetente tölteni kell az akksiját, mert rövid úton használva a generátor nem tudja kellően feltölteni és így kb két hét alatt lemerül. Ha hosszú úton használja, akkor nincs vele gond.

Állítólag három szervízbe is elvitte, de azt mondták neki, hogy ez Opel betegség.

Van-e valakinek ilyen jellegű tapasztalata?

Módosítva : czombos
Link to comment
Megosztás:

Szerintem arról lehet szó, hogy a kocsija quick heating rendszerrel van felszerelve. Ez annyit jelent, hogy míg a motor bemelegszik és tudna fűteni, addig ez a quick heater fűt, ami árammal működik. Ezért merülhet le az akkumulátora. Ha tényleg csak rövideket megy, akkor addig ne kapcsolja be a fűtést, amíg a motor nem tud fűteni.

Nekem is ilyen 1.7-es dízel Astrám van quick heaterrel, nálam nem merül le télen az akkumulátor, mondjuk én inkább hosszabb utakon használom.

Nekem is van quick heater, de szerintem ennek a működésébe nem lehet beavatkozni.

Ha a feltételek adottak (külső hőmérséklet, vízhőfok, akkumulátor fesz., stb.), akkor az minden esetben bekapcsol, bár a teljesítményét ha jól emlékszem, 4 fokozatban szabályozza.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is van quick heater, de szerintem ennek a működésébe nem lehet beavatkozni.

Ha a feltételek adottak (külső hőmérséklet, vízhőfok, akkumulátor fesz., stb.), akkor az minden esetben bekapcsol, bár a teljesítményét ha jól emlékszem, 4 fokozatban szabályozza.

Régebben beszéltünk erről. Ha lecsavarod a hőfokot teljesen, akkor talán ki tudod kapcsolni. De a tesztmenüben látszani fog a töltés, abból kiderül, hogy mikor kapcsol be, vagy ki.

Link to comment
Megosztás:

Azt tudom, és akkor ez ebben a fotmában bemegy a kisebb kijelzők helzére, jó hozzá a keret?

Elvileg igen, én ránézésre azt mondom bemegy, egyszer halottam, hogy állítólag más szögben áll, de többet sajnos nem tudok róla, a keret stimmel, mert alul a gombos rész is később a kijelzőé.

Link to comment
Megosztás:

Régebben beszéltünk erről. Ha lecsavarod a hőfokot teljesen, akkor talán ki tudod kapcsolni. De a tesztmenüben látszani fog a töltés, abból kiderül, hogy mikor kapcsol be, vagy ki.

Akkor ezek szerint ez valós probléma.

Honnan lehet azt tudni, hogy melyik Astrába van beépítve ez a fűtés.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is van quick heater, de szerintem ennek a működésébe nem lehet beavatkozni.

Ha a feltételek adottak (külső hőmérséklet, vízhőfok, akkumulátor fesz., stb.), akkor az minden esetben bekapcsol, bár a teljesítményét ha jól emlékszem, 4 fokozatban szabályozza.

Ez nem így van!

Ha lecsavarod a fűtést minimumra, lekapcsol a quickheat. Ellenőrizhető a teszt menüben a feszültség figyelésével. Ha feltekered 20 fokra, leesik a feszültség járó motornál 11,8-11,9V környékére, mert felvesz egy csomó áramot a quickheat. Ha letekered a fűtést egyből 14,0-14,1V a feszültség, mert nem szívja a quick.

Honnan lehet azt tudni, hogy melyik Astrába van beépítve ez a fűtés.

A fenti módszerrel megnézed, és/vagy benézel az anyósülés felől a fűtésbox alá. Onnan van betolva a fűtőszál jó vastag kábellel.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Elvileg igen, én ránézésre azt mondom bemegy, egyszer halottam, hogy állítólag más szögben áll, de többet sajnos nem tudok róla, a keret stimmel, mert alul a gombos rész is később a kijelzőé.

Köszönöm!

Ha valaki szeretne ilyen kijelzőt szóljon! :-)

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint ez valós probléma.

Honnan lehet azt tudni, hogy melyik Astrába van beépítve ez a fűtés.

Ez nem probléma. Nagyon jó lehet, amikor rásegít, mert a dízel nehezebben melegszik be, mint a benzines autók, így nem kell várnod a hűtővíz felmelegedésére. Gyakorlatilag olyan, mintha az utastérben bekapcsolnál egy 1kW-os hajszárítót, rögtön fújja a meleget. Cserében viszont nem lesz megfelelő szinten a töltés, mivel 80 A-t elvesz.

Szóval jó ez, mert nem kell a hideg autóban üldögélni, de rövid távon nem érdemes használni, mert egy idő után nem töltődik vissza a felvett áram. Nagyjából 10-15 km normál használat után tölt vissza egy indításra elhasznált áramot a generátor. Ebből jön logikusan, hogy egy naponta 2x megtett 5 km-es útra nem érdemes bekapcsolni, mert valóban tölteni kell egy idő után.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai nap történt, hogy indításkor megjelent egy F betű a kijelző közepén és a hőmérséklet helyén. Ez idő alatt nem volt szervóm sem. Újraindítás és a hiba megszünt.

Valaki tapasztalt már ilyet? Az autó Z14XEP 2004.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ez nem így van!

Ha lecsavarod a fűtést minimumra, lekapcsol a quickheat. Ellenőrizhető a teszt menüben a feszültség figyelésével. Ha feltekered 20 fokra, leesik a feszültség járó motornál 11,8-11,9V környékére, mert felvesz egy csomó áramot a quickheat. Ha letekered a fűtést egyből 14,0-14,1V a feszültség, mert nem szívja a quick.

Ez ott dől meg nálam, hogy nekem manuális klímám van, ami nincs bekötve a canbus-ra, így a quickheat-nek fogalma sincs, hogy én hova tekertem a fűtést.

Módosítva : grep
Link to comment
Megosztás:

Ez ott dől meg nálam, hogy nekem manuális klímám van, ami nincs bekötve a canbus-ra, így a quickheat-nek fogalma sincs, hogy én hova tekertem a fűtést.

Ki is probaltad? Nem csak CAN buszon lehet informaciot kuldeni, pl. a kulso homero sem CAN buszos. Ha csak az a kerdes, hogy egy tekerentyu vegallasban van-e, oda nem kell tobb egy mikrokapcsolonal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai nap történt, hogy indításkor megjelent egy F betű a kijelző közepén és a hőmérséklet helyén. Ez idő alatt nem volt szervóm sem. Újraindítás és a hiba megszünt.

Valaki tapasztalt már ilyet? Az autó Z14XEP 2004.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Szia! Nyáron és is jártam már így egyszer. Nekem z16xer 2007. Azóta nem jött elő ez a jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van egy h astrám 2006-os Z14XEP motorral,89 e km-nél cseréltettem benne vezérlést,külső belső,feszítőt mindent...

Alig 2500 km megtétele után leszakadt a szíj (nem volt szerencsém,mert a szerviztől ahol cserélték 1000 km-re voltam Németországban) Németben rakattam rá egy új szíjat,de azóta világit a töltés lámpám,ott egyből szóltam a szerelőnek,ő rá mért a töltés 14.2 v tehát van.

Itthon vissza vittem a szervizbe ott azt mondják a generátor rossz de nem tudják mi a baj,mert tölt.... olvasgatom itt a fórumot,de erről semmit nem találtam..a hiba kódot kiolvastam az autóból(fék pedál,gáz pedál,gyújtás) ecn 062 102 ezt írja ki.. próbáltam a googléval de nem találtam magyarul semmit..

Egy német fórumon ennyit találtam róla "generátor jelzőlámpa vezérlés zavar"

Tud vki valamit erről a kódról?

A generátor tönkre mehet attól,hogy a szíj elszakad?Úgy hogy közben tölt? :huh:

Köszönöm a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai nap történt, hogy indításkor megjelent egy F betű a kijelző közepén és a hőmérséklet helyén. Ez idő alatt nem volt szervóm sem. Újraindítás és a hiba megszünt.

Valaki tapasztalt már ilyet? Az autó Z14XEP 2004.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Szia!

Nekünk is volt már ilyen egyszer. Annyi különbséggel, hogy az ablaktörlő és az ablakmosó nem működött. Fél perc után helyre állt a rend.

Több cartársnak is volt már hasonló jelenség, de megoldás nem született, hogy mi okozza, mi okozhatja.

Link to comment
Megosztás:

Van egy h astrám 2006-os Z14XEP motorral,89 e km-nél cseréltettem benne vezérlést,külső belső,feszítőt mindent...

Alig 2500 km megtétele után leszakadt a szíj (nem volt szerencsém,mert a szerviztől ahol cserélték 1000 km-re voltam Németországban) Németben rakattam rá egy új szíjat,de azóta világit a töltés lámpám,ott egyből szóltam a szerelőnek,ő rá mért a töltés 14.2 v tehát van.

Itthon vissza vittem a szervizbe ott azt mondják a generátor rossz de nem tudják mi a baj,mert tölt.... olvasgatom itt a fórumot,de erről semmit nem találtam..a hiba kódot kiolvastam az autóból(fék pedál,gáz pedál,gyújtás) ecn 062 102 ezt írja ki.. próbáltam a googléval de nem találtam magyarul semmit..

Egy német fórumon ennyit találtam róla "generátor jelzőlámpa vezérlés zavar"

Tud vki valamit erről a kódról?

A generátor tönkre mehet attól,hogy a szíj elszakad?Úgy hogy közben tölt? :huh:

A generatornak valoszinuleg mindegy, hogy a szij elszakadasa, vagy a motor leallasa miatt szunik meg a forgasa... A hiba leirasa pedig teljesen pontos: a jelzolampa vezerleseben van zavar, vagyis eg akkor is, amikor nem kene neki. Kosd le az akkut egy orara, hatha attol eszhez ter.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A generatornak valoszinuleg mindegy, hogy a szij elszakadasa, vagy a motor leallasa miatt szunik meg a forgasa... A hiba leirasa pedig teljesen pontos: a jelzolampa vezerleseben van zavar, vagyis eg akkor is, amikor nem kene neki. Kosd le az akkut egy orara, hatha attol eszhez ter.

Köszönöm

Megoldódott,le vettem a sarut 2 óra múlva vissza tettem és el alszik a lámpa..

Most az elektromos ablak emelőm nem működik,csak ha folyamatosan nyomom a gombot akkor megy le és fel...

Erre vmi praktikus ötlet?

Csak a bal oldali,a jobb működik rendesen...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm

Megoldódott,le vettem a sarut 2 óra múlva vissza tettem és el alszik a lámpa..

Most az elektromos ablak emelőm nem működik,csak ha folyamatosan nyomom a gombot akkor megy le és fel...

Erre vmi praktikus ötlet?

Csak a bal oldali,a jobb működik rendesen...

Az akksi saru levét miatt valószinű újra kell programozni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm

Megoldódott,le vettem a sarut 2 óra múlva vissza tettem és el alszik a lámpa..

Most az elektromos ablak emelőm nem működik,csak ha folyamatosan nyomom a gombot akkor megy le és fel...

Erre vmi praktikus ötlet?

Csak a bal oldali,a jobb működik rendesen...

Újra kell tanítani, ezt úgy tudod megoldani, hogy teljesen lehuzod ill. vissza fel az ablakot a kattanásig. ezután már magától is mennie kell.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most csatlakoztam hozzátok, vettem egy 2004-es H Astrát! Szeretnék bele multikormányt és tempomatot. 1.4-es motor van benne, ausztriából hoztam! Kormányt is találtam a neten amiben benne van a kapcsoló és külön kapcsolót is. Melyiket érdemes megvenni, a csatikat összedugni még megy, de hogyan lehet feltanitani. Szakszervizbe nem szeretném vinni, mert ott horror árat mondtak rá, és gondolom tudtok segiteni, ennek megoldásában.

A tempomatnak is utána néztem már, tudom, h az indexkart ki kell cserélnem tempomatosra, itt is a feltanitás a kérdés!

Köszi a válaszokat!

degu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most csatlakoztam hozzátok, vettem egy 2004-es H Astrát! Szeretnék bele multikormányt és tempomatot. 1.4-es motor van benne, ausztriából hoztam! Kormányt is találtam a neten amiben benne van a kapcsoló és külön kapcsolót is. Melyiket érdemes megvenni, a csatikat összedugni még megy, de hogyan lehet feltanitani. Szakszervizbe nem szeretném vinni, mert ott horror árat mondtak rá, és gondolom tudtok segiteni, ennek megoldásában.

A tempomatnak is utána néztem már, tudom, h az indexkart ki kell cserélnem tempomatosra, itt is a feltanitás a kérdés!

Köszi a válaszokat!

degu

Szia!

Kitartást és sok szerencsét hozzá!

Ahogy itt korábban olvastam, vannak buktatói az utólagos multikormányosításnak. Főleg ha nincs előre bekábelezve, akkor az szívás. A programozás már a legkevesebb szerintem.

A tempomatnál a kuplungkapcsolóról se feledkezz meg! Ha mindent beraktál, bármelyik Opel szervizben pár ezer forintért felprogramozzák neked Tech2-vel. Vagy ha Op-com is elég (elég?) akkor veszel egyet 10K körül, mert később másra is jól jön.

Van egy cég, ahol 30-ért cakli-pakli berak, felprogramoz neked mindent.

Az lehet még kérdéses, hogy a műszeregységen a visszajelző led alapból benne van-e és csak aktiválni kell és máris működik is, vagy sem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most csatlakoztam hozzátok, vettem egy 2004-es H Astrát! Szeretnék bele multikormányt és tempomatot. 1.4-es motor van benne, ausztriából hoztam! Kormányt is találtam a neten amiben benne van a kapcsoló és külön kapcsolót is. Melyiket érdemes megvenni, a csatikat összedugni még megy, de hogyan lehet feltanitani. Szakszervizbe nem szeretném vinni, mert ott horror árat mondtak rá, és gondolom tudtok segiteni, ennek megoldásában.

A tempomatnak is utána néztem már, tudom, h az indexkart ki kell cserélnem tempomatosra, itt is a feltanitás a kérdés!

Köszi a válaszokat!

degu

Én is úgy tudom, hogy a multikormányt nem egyszerű utólag berakni, mert alapban nincsenek kivezetékezve a kapcsolók.

Ha jól emlékszem, akkor új kormányátvezetőt kell hozzá venni. Ill. az sem mindegy egy vagy két csatlakozós a légzsák.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most csatlakoztam hozzátok, vettem egy 2004-es H Astrát! Szeretnék bele multikormányt és tempomatot. 1.4-es motor van benne, ausztriából hoztam! Kormányt is találtam a neten amiben benne van a kapcsoló és külön kapcsolót is. Melyiket érdemes megvenni, a csatikat összedugni még megy, de hogyan lehet feltanitani. Szakszervizbe nem szeretném vinni, mert ott horror árat mondtak rá, és gondolom tudtok segiteni, ennek megoldásában.

A tempomatnak is utána néztem már, tudom, h az indexkart ki kell cserélnem tempomatosra, itt is a feltanitás a kérdés!

Köszi a válaszokat!

degu

Szia Szerintem nem annyira bonyolult az utólagos multikormány beszerelésről mint Cserenkov és grep írja. Csináltam már 2004-es és 2007-es Astrán melyből az első egy a második két légzsák csatlakozós volt. Egy korábbi hozzászólásomban (általános műszaki problémák topikban 2014 júl. 21-én) már leírtam a saját tapasztalataim:

"Ha a kormányvezérlő gombot fel tudod rögzíteni a helyére (Azt nem tudom, hogy a gyárilag nem multisra fel lehet e tenni, mert anno én komplett cseréltem a kormányt bőr multikormányra ez enyémen és a bátyám Astráján is) akkor már csak a kapcsoló és a CIM modul átvezetője közé kell a kábelt megvenni, a mellékelt linken a 3. vagy a 6. a kormány gyártójától függően. http://kepfeltoltes.hu/view/140721/korm_ny_www.kepfeltoltes.hu_.png

Ha ez is meg van akkor a légzsákot kell kivenni és a kábelt a helyére tenni, A CIM modulon, mely tartalmazza a kormányátvezetőt is, meg van a távvezérlő csatlakozója is a kürt csatlakozó mellett. Ha minden meg van akkor programozni kell! A programozást CIM-en és meglepő módon a kijelzőn kell elvégezni. Ezt követően működni fog. A távvezérlő jelek a CIM és a Rádió között CAN-BUS-on jutnak el."

Utólagos tempomat: tempomatos kormánykapcsolókar és kuplungkapcsoló kell. A kuplungkapcsoló kábele mivel 2004-es Astáról van szó nagy valószínűséggel benne van (nekem benne volt) felkötve a kuplung pedál fölött, ha nincs akkor kábelezni kell. A kar csere sem bonyolult. Programozni pedig 3 vezérlőben kell, CIM, ECU, IPC (műszeregységen). Mint Cserenkov írta, a visszajelző led vagy van vagy nincs. Nekem nem volt addig ameddig km. számláló hiba miatt nem kellett cserélnem műszeregységet, de utána a ködlámpásítás is gyerekjáték volt gyári alkatrészekkel, az eredeti műszeregység nem kezelte a világításkapcsoló első ködlámpa jelét.

Módosítva : nagyc
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.