Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Egy GID kijelzőt kell venned, de olyat ami le lett programozva az előző autóról, másképp te nem tudod felprogramozni, legalábbis nem egyszerű mutatvány akkor.

A középkonzolt ki kell bontani, majd a régit kipattintani és mehet be az új, a csatlakozó ugyan az.

Utána vagy OP-com vagy Tech2-vel aktiválni kell a kijelzőt, illetve utána a BC-t is, hogy legyen fogyasztási adatod, gondolom azért is szeretnéd eleve...

Köszi a választ, annyit még, hogy bajusz kapcsolót kell cserélni, hogy a menüben tudjak váltani? Pontosan mi is a menete ennek az egésznek, mert nem nagyon vagyok benne otthon

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, annyit még, hogy bajusz kapcsolót kell cserélni, hogy a menüben tudjak váltani? Pontosan mi is a menete ennek az egésznek, mert nem nagyon vagyok benne otthon

A BC menühöz nem a bajuszkapcsolót kell cserélni, azt a tempomat miatt kell cserélni.

Neked multikormány kell, ha nincs... pontosabban a két kapcsoló rész, ami a két oldalán van.....állítólag elég ezeket a kapcsolókat beszerezni..

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, annyit még, hogy bajusz kapcsolót kell cserélni, hogy a menüben tudjak váltani? Pontosan mi is a menete ennek az egésznek, mert nem nagyon vagyok benne otthon

Szia!

A menüben való lépkedéshez alapból megvannak a gombok. Ott vannak a rádión.

Link to comment
Megosztás:

Zsenialis ez a parbeszed; varom a visszajelzest, hogy "olvastam"...

Neha kezdem erteni a napi otos limitet :)

Aztán meg zokon veszik, ha törlik az ilyen egyébként sem idevaló hozzászólásokat. Ennek mind a privát üzenetküldőben kellett volna történnie. Az alkatrész hirdetésnek meg az adok-veszekben.

Link to comment
Megosztás:

Aztán meg zokon veszik, ha törlik az ilyen egyébként sem idevaló hozzászólásokat. Ennek mind a privát üzenetküldőben kellett volna történnie. Az alkatrész hirdetésnek meg az adok-veszekben.

Mivel láttam, hogy 6 hozzászólása van a tagnak ezért bátorkodtam beírni, hátha nem ismeri még annyira a fórumot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumozók!

Opel Astra H 1,6 2004 benzines.

Egy furcsa jelenséget tapasztaltam, tök véletlen voltam a garázsba és azt hallottam, hogy az autó szellőzője magától állítódni próbál!!!? A slusszkulcs nem volt bent.

Azt tapasztaltam, hogy ha beindítom a kocsit akkor a digit klíma beállítja a szellőzőket és ez nyikorogni szokott. De ezt most tapasztaltam először hogy a motor erőlködik illetve azt hogy ha éjszaka vagy nappal hosszabb időre leállítottam a kocsit és utána indítottam akkor nehezen indította az aksi. Lehet, hogy folyamatosan meríti az akkumulátort? Ha merülőben van az aksi arról kapok visszajelzést vagy csak nem fog indulni a kocsi?

Valaki találkozott ilyennel, hogy gyújtás nélkül önálló életet él a szellőztető motor vagy valami hasonló????

Le tudom teljesen kapcsolni a szellőzést?

Köszi!

Jó utat mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumozók!

Opel Astra H 1,6 2004 benzines.

Egy furcsa jelenséget tapasztaltam, tök véletlen voltam a garázsba és azt hallottam, hogy az autó szellőzője magától állítódni próbál!!!? A slusszkulcs nem volt bent.

Azt tapasztaltam, hogy ha beindítom a kocsit akkor a digit klíma beállítja a szellőzőket és ez nyikorogni szokott. De ezt most tapasztaltam először hogy a motor erőlködik illetve azt hogy ha éjszaka vagy nappal hosszabb időre leállítottam a kocsit és utána indítottam akkor nehezen indította az aksi. Lehet, hogy folyamatosan meríti az akkumulátort? Ha merülőben van az aksi arról kapok visszajelzést vagy csak nem fog indulni a kocsi?

Valaki találkozott ilyennel, hogy gyújtás nélkül önálló életet él a szellőztető motor vagy valami hasonló????

Le tudom teljesen kapcsolni a szellőzést?

Köszi!

Jó utat mindenkinek!

Szia!

Nekem is szokott ilyet csinálni. Bezárás után nem sokkal csinálja ezt, és nyitáskor is.

Sőt, ha nem zárom be, de be van csukva minden ajtó, egy idő után ugyanúgy lezárja a szellőzőket. A bal első ajtó kinyitásakor pedig kinyitja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

ECU csere utáni teljesítményvesztés

1,6 -os G Astrámmal túl vagyok egy ECU és egy gyújtótrafó cserén.

Az ECU-t külföldről rendeltem, felújított. Itthon a szervizben 400.000 Ft-ért adták volna. Szerencsére a szervizes kollégák nagyon segítőkészek voltak és minden adatot ami a rendeléshez szükséges odaadtak.

A gyújtótrafó csere azért volt szükség, mert a külföldi cég csak úgy vállalt garanciát a termékére, hogy ha már szenvedett gyújtáskimaradást az autó akkor cseréljem azt is. Így rendeltem egy trafót is. Miután már együtt volt a két csere alkatrész elmentem a szervizbe és ott visszaállították az eredeti állapotot ami egy már jól működő ECU-hoz kell.

A régivel a következő problémáim voltak:

  • P0230 (4) Üzemanyag szivattyú relé feszültség alacsony
  • P1122 (2) Gázpedál 2. helyzetérzékelő feszültség alacsony
  • P1550 (A) Visszafogott üzem
  • P1483 (4) Ventilátor relé 3 jel alacsony
  • P1120 (8) Gázpedál 1-2 helyzet korreláció

Ezek az új ECU-val megszűntek, az autóban teljesen új trafó van.

A problémám most a következő. 3500-4000 -es fordulatszámnál, ez kb 130 km/h az autó ereje megszűnik létezni. Egészen addig míg a sebességem vissza nem csökken 110-ig, Ezután újra tudom húzatni az autót míg el nem éri a 3500-as fordulatszámot. Ez előfordult már a hibás ECU-val is és a régi trafóval, a hibát betudtam az ECU-nak és a szerelő kolléga is. Most már mindkettő alkatrész új illetve javított benne. Arra én kicsi esélyt látok, hogy mindkét ECU ugyanazt a hibát produkálja. Olyan mintha 3500-4000 között leszabályozna az autóm.

Ebben szeretnék tőletek segítséget kérni, hogy mi lehet ez a probléma?

Aki már találkozott ezzel a hibával, vagy esetleg van tipp, hogy mi lehet a probléma kérem írjátok meg. Előre is köszönöm!

Visszavittem az autót az Opel szervizbe és ezután már nem volt több tippje a szerelőnek. Műszeres diagnosztikát javasolt menet közben, erre még nem került sor. Menet közben amikor ez a jelenség volt semmilyen lámpa nem villant fel.

köszönöm előre is a válaszokat!

Üdv, Lallusz

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez jutott eszembe, ahogy olvastam az írásodat: menet közben kéne élő adatokat nézegetni. Mi az ami 3500-as fordulat környékén megváltozik...

Valamelyik szenzor adhat hibas erteket, persze az jo kerdes, hogy melyik. Kene egy utmutato a merendo ertekekrol, vagy egy azonos motor, osszehasonlitasi celokra.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Opel Astra H dízelem vam 2010-es. Imádom...Kiír viszont egy hibakódot ami azért zavar. 002005. Hangra menettulajdonságra semmi gondom vele.Találtam OBD hibakód keresőt de ott P kezdőbetűs az összes kód. Pld P2005 ami egyáltalán hasonló az én kódsoromhoz. "Levegő szívócső vezérlő nyitva maradt"...mit csináljak? Köszönöm!!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Opel Astra H dízelem vam 2010-es. Imádom...Kiír viszont egy hibakódot ami azért zavar. 002005. Hangra menettulajdonságra semmi gondom vele.Találtam OBD hibakód keresőt de ott P kezdőbetűs az összes kód. Pld P2005 ami egyáltalán hasonló az én kódsoromhoz. "Levegő szívócső vezérlő nyitva maradt"...mit csináljak? Köszönöm!!!!

Szia!

A hibakódból az első 4 számjegy az érdekes.

A te esetedben a P0020 kódot kell keresni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van nekem egy 2008-as gyártású H astra autóm.Volna egy kérdésem talán valaki tud érdemleges választ adni.Szeretném az autómat kiegészíteni visszajelző műszerekkel.Pl.nincs az autóba hűtővíz hőfokmérő műszer,de gondoltam tennék az olaj visszajelzésére is nyomásmérő műszert.A neten láttam ilyen műszereket amiket be tudnék építeni.Ezek elektromos csatlakozásúak.Nem tudom hogy ezeket lehetne-e párhuzamosan kötni azokkal a jeladókkal amik már benne vannak anélkűl hogy ezek bármi zavart okoznának az eredetileg meglevő elektromos rendszerben.Ezek az adatok amiket tudni szeretnék kiolvashatók pl. OP-Com programmal,de én szeretném látni menet közben is,mindenféle program, laptop segítsége nélkűl.

A választ előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van nekem egy 2008-as gyártású H astra autóm.Volna egy kérdésem talán valaki tud érdemleges választ adni.Szeretném az autómat kiegészíteni visszajelző műszerekkel.Pl.nincs az autóba hűtővíz hőfokmérő műszer,de gondoltam tennék az olaj visszajelzésére is nyomásmérő műszert.A neten láttam ilyen műszereket amiket be tudnék építeni.Ezek elektromos csatlakozásúak.Nem tudom hogy ezeket lehetne-e párhuzamosan kötni azokkal a jeladókkal amik már benne vannak anélkűl hogy ezek bármi zavart okoznának az eredetileg meglevő elektromos rendszerben.Ezek az adatok amiket tudni szeretnék kiolvashatók pl. OP-Com programmal,de én szeretném látni menet közben is,mindenféle program, laptop segítsége nélkűl.

A választ előre is köszönöm.

Te tudod, de én nem barkácsolnám szét a szép gyári műszerfalat.

A hűtővíz hőfokát menet közben is,mindenféle program, laptop segítsége nélkül meg tudod nézni a teszt menüben digitálisan fokra kijelezve. De ha épp nem azt nézed és túlmelegedne, úgyis "szól".

Az olajnyomással ugyan ez a helyzet. Engem sosem izgatott hogy éppen hány kPa a nyomás. Ha határérték alatt van, akkor úgyis jelzi.

Az elektromos oldalához annyira nem értek, de azt gyanítom (elképzelhető hogy tévedek), hogy ezek nem analóg jelek, hanem ezek is can-bus-on mennek.

Link to comment
Megosztás:

Te tudod, de én nem barkácsolnám szét a szép gyári műszerfalat.

A hűtővíz hőfokát menet közben is,mindenféle program, laptop segítsége nélkül meg tudod nézni a teszt menüben digitálisan fokra kijelezve. De ha épp nem azt nézed és túlmelegedne, úgyis "szól".

Az olajnyomással ugyan ez a helyzet. Engem sosem izgatott hogy éppen hány kPa a nyomás. Ha határérték alatt van, akkor úgyis jelzi.

Az elektromos oldalához annyira nem értek, de azt gyanítom (elképzelhető hogy tévedek), hogy ezek nem analóg jelek, hanem ezek is can-bus-on mennek.

http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/522769-new-boost-gauge-in-my-vxr

Nem kell azt szétbarkácsolni, ez pl. a szellőzőrács helyére megy be. De lehet az A oszlopra is tenni, csak úgy kicsit boyraceres feelingje lenne. Mondjuk engem sem érdekel egy adat sem, több figyelmet vesz el a vezetéstől. Az autó nagyjából hülyebiztos. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van nekem egy 2008-as gyártású H astra autóm.Volna egy kérdésem talán valaki tud érdemleges választ adni.Szeretném az autómat kiegészíteni visszajelző műszerekkel.Pl.nincs az autóba hűtővíz hőfokmérő műszer,de gondoltam tennék az olaj visszajelzésére is nyomásmérő műszert.A neten láttam ilyen műszereket amiket be tudnék építeni.Ezek elektromos csatlakozásúak.Nem tudom hogy ezeket lehetne-e párhuzamosan kötni azokkal a jeladókkal amik már benne vannak anélkűl hogy ezek bármi zavart okoznának az eredetileg meglevő elektromos rendszerben.Ezek az adatok amiket tudni szeretnék kiolvashatók pl. OP-Com programmal,de én szeretném látni menet közben is,mindenféle program, laptop segítsége nélkűl.

A választ előre is köszönöm.

Az autóban nincs olajnyomás mérő szenzor.

Egy olajnyomás érzékelő van, ami egy bizonyos nyomás meglétét érzékeli. Ha felette van a nyomás, akkor jó, ha alatta, akkor nem és hibát jelez. Tényleges nyomás értéket nem mér, tehát ha olajnyomást akarsz mérni, ahhoz mérőeszközt kell beépíteni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tud nekem segíteni valaki?

Astra H-ba szeretnék GID kijelzőt de az sajnos nem lett le tanítva az előző autórol! Ha berakom az sajátomba fog működni?

Válaszokat előre is köszönöm.

Nem, Safe hibát fog dobni és nem látsz rajta semmit, TECH2-vel le lehet utólag is kapcsolni, bár a pontos menetét nem tudom, úgy is rátanítható a tidére, csak bonyolultabb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tud nekem segíteni valaki?

Astra H-ba szeretnék GID kijelzőt de az sajnos nem lett le tanítva az előző autórol! Ha berakom az sajátomba fog működni?

Válaszokat előre is köszönöm.

Érdeklődnék, hogy használ valaki ledet a helyzetjelzőjében?

Módosítva : Somi
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.