Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok.

Egy számomra érdekes,aztán lehet buta kérdésben szeretném a segítségeteket kérni.

Több helyen olvastam már róla,illetve minap az Autónavigátor oldalán is megjelent egy cikk a keréknyomás ellenőrző rendszerről.Astra esettében TPMS.

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/hasznos_tudnivalok_a_tpms-rol_azaz_a_guminyomas-szenzorrol-13642

Nem egyértelmű számomra a dolog.

Azt írják több helyen,nem csak ebben a cikkben,hogy a TPMS-hez nem kell külön szonda,hanem az ABS szenzorok adatai alapján figyeli a kerék fordulatszámát,és mivel puhább,laposabb gumiabroncs kevesebbet forog,ez alapján tud nekünk visszajelzést adni,hogy gond van.

A DDS esetében,pedig mindenképpen szonda kell.Sőt,,ha nem tévedek az Astrák középkonzolján erre külön gomb is van.

Na már most a CID színes kijelző programozási menüjében van egy beállítási lehetőség a TPMS opció bekapcsolására.Próbálta már valaki ezt bekapcsolni,és ha igen,akkor tényleg ad használható,értelmes információt CAN buszon keresztül az ABS adatait figyelve?

Természetesen van ABS az autómban.

Köszönöm szépen megtisztelő válaszotokat és segítségeteket.

Üdvözlettel:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Pontosan milyen eszközöd van és telefonnal vagy PC-vel csatlakozol?

Én eBay-ről vettem ehhez hasonlót:

Mini ELM327 V1.5 OBD2 II Bluetooth Diagnostic Car Auto Interface Scanner

Androiddal használom, a Piston programmal (Play-ről tölthető). Nem olyan dizájnos, mint a Torque, de teszi a dolgát.

Ha rádugom, gyújtás nélkül is villognak rajta a LED-ek, a csatlakozó akkor is kap feszültséget.

Az igaz, hogy néha nem csatlakozik a telefonhoz, de akkor lehúzva, visszadugva megjavul.

Üdv!

Ugyan így néz ki, mint amit linkeltél.

Semmit nem csinál, ha rádugom a csatlakozóra. Kipróbálta a céges kocsik egyikén is, ugyan ez a helyzet. Próbáltam Androidos, Windows Phone 8.1-es teleponnel és laptoppal (Windows 7) is csatlakozni, de nem látja egyik sem.

Most úgy néz ki, visszaveszi az eladó. Bár igaz nem volt drága 2,5k-t adtam érte...

...

Nem egyértelmű számomra a dolog.

Azt írják több helyen,nem csak ebben a cikkben,hogy a TPMS-hez nem kell külön szonda,hanem az ABS szenzorok adatai alapján figyeli a kerék fordulatszámát,és mivel puhább,laposabb gumiabroncs kevesebbet forog,ez alapján tud nekünk visszajelzést adni,hogy gond van.

A DDS esetében,pedig mindenképpen szonda kell.Sőt,,ha nem tévedek az Astrák középkonzolján erre külön gomb is van.

Na már most a CID színes kijelző programozási menüjében van egy beállítási lehetőség a TPMS opció bekapcsolására.Próbálta már valaki ezt bekapcsolni,és ha igen,akkor tényleg ad használható,értelmes információt CAN buszon keresztül az ABS adatait figyelve?

Természetesen van ABS az autómban.

Köszönöm szépen megtisztelő válaszotokat és segítségeteket.

Üdvözlettel:Szabi

Szerintem Te kevered a két dolgot:

TPMS: Tyre Pressure Measure System, azaz guminyomás mérő rendszer. Ehhez kellenek a kerekekbe nyomásszenzorok és az olvasó elektronika is, aminek segítségéven konkrét nyomásértékeket tudsz megjeleníteni, valamint szól a CID-kijelződön, ha valamelyik kerékben effektív nyomásvesztést érzékel.

A DDS a defekt érzékelő rendszer. Ez valóban az ABS-jeladóból dolgozik. A kerekek fordulatszámét figyeli. Ha valamelyik kerék fordulatszáma jelentősen eltér a többitől, akkor egy piros ikont kidob a műszeregységre.

Ha a TPMS-t felprogramozod, de nincs nyomásszenzorod, se vevőd, nem fogsz semmit tapasztalni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Astrába mi ez az AUX CSATLAKOZÓ ?

Szia,

Az AUX csatlakozó arra szolgál,hogy külső hangforrást csatlakoztass a gyári fejegységhez,pl. okos telefont,tablet-et.Gyakorlatilag egy 3,5 jack bemenet.

Ez vagy van gyárilag a fejegységen és ki van vezetékelve valahova a középkonzolra,vagy utólagosan beszerelhető.

Alternatívaként kiváltható mondjuk egy FM transmitterrel,amit bedugsz a szivargyújtóba,ráhangolod a rádió egy adott frekvenciájára,és ezen keresztül ugyan úgy külső hangforrást tudsz csatlakoztatni a gyári fejegységhez.Sőt általában ezek a tarnszmitterek elég kombók.Tehát kezelnek pendrive-ot,memóriakártyát is sőt bluetotth kihangosítást is tudhatnak.

Üdv.:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Astrába mi ez az AUX CSATLAKOZÓ ?

Analóg audió bemenet 3.5mm jack aljzat formájában! Bármilyen olyan eszközt lehet rá kötni aminek füllhalgató kimenete van! Telefon, mp3 lejátszó, tablet...

Nem kell CD-re írni a zenét, hanem ezekről az eszközökről hallgatható!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy számomra érdekes,aztán lehet buta kérdésben szeretném a segítségeteket kérni.

Több helyen olvastam már róla,illetve minap az Autónavigátor oldalán is megjelent egy cikk a keréknyomás ellenőrző rendszerről.Astra esettében TPMS.

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/hasznos_tudnivalok_a_tpms-rol_azaz_a_guminyomas-szenzorrol-13642

Nem egyértelmű számomra a dolog.

Azt írják több helyen,nem csak ebben a cikkben,hogy a TPMS-hez nem kell külön szonda,hanem az ABS szenzorok adatai alapján figyeli a kerék fordulatszámát,és mivel puhább,laposabb gumiabroncs kevesebbet forog,ez alapján tud nekünk visszajelzést adni,hogy gond van.

A DDS esetében,pedig mindenképpen szonda kell.Sőt,,ha nem tévedek az Astrák középkonzolján erre külön gomb is van.

Na már most a CID színes kijelző programozási menüjében van egy beállítási lehetőség a TPMS opció bekapcsolására.Próbálta már valaki ezt bekapcsolni,és ha igen,akkor tényleg ad használható,értelmes információt CAN buszon keresztül az ABS adatait figyelve?

Természetesen van ABS az autómban.

Köszönöm szépen megtisztelő válaszotokat és segítségeteket.

Üdvözlettel:Szabi

Szia!

A DDS -hez ESPs ABS egység kell. (MK60ESP) Ebből is több típus van. Nem tudja mindegyik.

Sajnos én is próbálkoztam ezzel. Az enyém: GM13 246 535 BL nem tudja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A manuális klímapanelnél is csak elektromos csatlakozó van, semmilyen más mechanikus kapcsolat nincs a klímával. Ezért gondolom, hogy a légterelőket is már motorosan állítja. A GID szükségessége számomra is egyértelmű.

Sziasztok,

Jutottatok valamire az analóg kontra digitális klímával kapcsolatban?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Véget ért az Astra H tip. autómmal egy hosszadalmas szenvedésem, a hidegben nehéz indulással. Így gondoltam megosztom, hátha ezzel küzd még valaki itt. Nekem Astra H. -m van Z16XEP motorral.

Hosszú küzdelmek során kiderült, hogy a Főtengely-helyzetjeladó volt a rossz. Nem volt hibakód, semmi jelenség nem utalt rá az ég világon, ezért nem merte kicserélni senki.

De egy értelmes villamos szaki kimérte oszcilloszkóppal, hogy bár nem sokat de csal a szenzor és ez okozza a hideg időben a nehéz indulást. (Kb 70 ford/perc mért hidegben a szonda amikor állt a motor, vagy vmi hasonló értéket)

Egy szerelő se hitte, hogy a szenzor a baj, de sajnos Opeleknél a főtengely jeladók gyakran hibásodnak és igen furcsa jelenségeket produkálnak olykor.

Itt sem utalt a szenzorra semmi a szenzor hibájára, mégis az volt a hibás, pedig a tipikus jeladó hiba, a melegen nehéz indulás, ennek ellenére az enyém pont hidegen csinálta, hibakód nélkül.

Én még azt is észrevettem (de nem mindig volt ez), hogy amikor megmakacsolta magát és csak indítózok-indítózok, a fordulatszámmérő nem is emelkedik fel. Na akkor tuti, hogy a jeladód a rossz,

nekem így ment tönkre, a végén már a fordulatszámmérő meg sem mozdult. Addig legalább mozgott, így nem volt gyanús, de a legvégén mikor el sem indult már meg sem mozdult a fordulatszámmérő.

Remélem segítettem, azóta vígan indul, minden körülmény között, hidegen, hóban-fagyban,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A tél beáltával, újabb elektromos problémám adódott. a CIM modul lesz szerintem a ludas.

A hibajelenség az, hogy balra, és csak balra, nagyon nehezen lehet indexelni, amíg a kocsi hideg, amikor

bemelegszik már valamivel jobb, de a 3 villantásos sávváltós index(amikor nem teljesen csak egy kicsit húzod le a kart), akkor is csak nehézkesen megy, játszani kell a karral, hogy indexelni tudjak. De ami a fura csak balra csinálja.

Van valakinek valami ötlete mi lehet, ez? Hogyan lehet házilag orvosolni, vagy csak a CIM cserével lesz már csak jó?

Az OPEL-nél azt mondták, a CIM-hez van vmi spéci szoftver, ami sok ismert CIM hibát kiküszöböl, elfed és nem kell egyből cserélni

a modult, ha elkezd rendellenesen működni, hanem toleránsabb lesz, így még húzza egy darabig a CIM.

Tud erről a szoftverről valaki valamit, mit is oldhat ez meg, vagy csak egyszerű frissítés lehet az egész?

Segítségeteket köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A tél beáltával, újabb elektromos problémám adódott. a CIM modul lesz szerintem a ludas.

A hibajelenség az, hogy balra, és csak balra, nagyon nehezen lehet indexelni, amíg a kocsi hideg, amikor

bemelegszik már valamivel jobb, de a 3 villantásos sávváltós index(amikor nem teljesen csak egy kicsit húzod le a kart), akkor is csak nehézkesen megy, játszani kell a karral, hogy indexelni tudjak. De ami a fura csak balra csinálja.

Van valakinek valami ötlete mi lehet, ez? Hogyan lehet házilag orvosolni, vagy csak a CIM cserével lesz már csak jó?

Az OPEL-nél azt mondták, a CIM-hez van vmi spéci szoftver, ami sok ismert CIM hibát kiküszöböl, elfed és nem kell egyből cserélni

a modult, ha elkezd rendellenesen működni, hanem toleránsabb lesz, így még húzza egy darabig a CIM.

Tud erről a szoftverről valaki valamit, mit is oldhat ez meg, vagy csak egyszerű frissítés lehet az egész?

Segítségeteket köszönöm előre is!

Hidegen nekem is hasonlóan viselkedik, ha balra szeretnék indexelni fixen (nem 3-as) akkor villan egyet aztán le is áll, de ha újra rálököm már működik.

Én amit ezzel kapcsolatban hallottam az forrasztási és kontakt hiba volt, de ez is inkább a 2004 környékiekre volt jellemző mert facelift után már javították a hibát, nekem pedig 2008-as.

Az általad említett szoftverről nem halottam még, engem is érdekelne mi is az valójában...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok.egy kérdés zaklat,hátha tudtok igy látatlanban segiteni.a kórtörténet: astra h gtc 1.9cdti jobbról rendes ütést kapott.jobb lámpa,lökháritó,jobb első sárvédő,ajtó,hátsó sárvédő,jh lámpa,hátsó lökös ,jobb első futómű csere.légzsák nem nyilt. pillanatnyilag festés alatt.tegnap megpróbáltam kiolvasni a hibakódjait,de egyszerűen nem tudtam csatlakozni az obd adapterhez.elm327.az adaptert ma kipróbáltam másik autón,hibátlan.kérdés: egy ilyen sérüléstől sérülhetett az ecu? az autó indul,működik, de aggaszt,hogy nem tudok rácsatlakozni.

ötlet?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.egy kérdés zaklat,hátha tudtok igy látatlanban segiteni.a kórtörténet: astra h gtc 1.9cdti jobbról rendes ütést kapott.jobb lámpa,lökháritó,jobb első sárvédő,ajtó,hátsó sárvédő,jh lámpa,hátsó lökös ,jobb első futómű csere.légzsák nem nyilt. pillanatnyilag festés alatt.tegnap megpróbáltam kiolvasni a hibakódjait,de egyszerűen nem tudtam csatlakozni az obd adapterhez.elm327.az adaptert ma kipróbáltam másik autón,hibátlan.kérdés: egy ilyen sérüléstől sérülhetett az ecu? az autó indul,működik, de aggaszt,hogy nem tudok rácsatlakozni.

ötlet?

Előtte működött ugyan azzal az elm327-el? op-commal, tech2-vel próbáltad már?

Link to comment
Megosztás:

elötte (meg közben)tökéletesen működött.nem tudtam mással próbálni.hétközben melózok,szombatonként meg csak ránézni tudok a gépre.ma azt a tippet kaptam,hogy biztosíték is lehet a gond.csak izgulok,mert nem akarok ecut cserélni,főleg,hogy egyedi a szoftver..

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit.

Elég nagy segítségre lenne szükségem és örömmel fogadom az ötleteket. van 1 h astrám 1.7cdti z17dth motorkódú autóm. Sajnos motorcserére szorult mert nagyon jó minőségű gázolajat sikerült tankolnom olyannyira, hogy szinte mindent megmart az a jó anyag ráadásul még a blokk is megrepedt vízszintesen. Lényegre térek. Meglett csinálva a motor olyan szinten mintha most jött volna le a szalagról. Ami nem lett kicserélve az a klímakompresszor, biztitábla. Na már most jelenleg az a jelenség van az autónál, hogy ugye a közös nyomócsőbe (rail) van a nyomásérzékelő aminek úgy kéne működnie, hogy jelt kéne küldenie a motorvezérlőnek és az továbbítja az űzemanyag nyomászszabályzónak. Ehhez képest a motorvezérlő folyamatos 5voltot ad a nyomásérzékelőnek. Ezt csinálta a gyári motorvezérlővel, vettem egy másikat és azzal is ez a jelenség. Az autóban minden testkábel a helyén sértetlen és nem szakadt.

Van esetleg valami ötletetek találkoztatok már ilyen problémával?

Előre is nagyon köszönöm szépen a segítségeteket

Link to comment
Megosztás:

Elég nagy segítségre lenne szükségem és örömmel fogadom az ötleteket. van 1 h astrám 1.7cdti z17dth motorkódú autóm. Sajnos motorcserére szorult mert nagyon jó minőségű gázolajat sikerült tankolnom olyannyira, hogy szinte mindent megmart az a jó anyag ráadásul még a blokk is megrepedt vízszintesen. Lényegre térek. Meglett csinálva a motor olyan szinten mintha most jött volna le a szalagról. Ami nem lett kicserélve az a klímakompresszor, biztitábla. Na már most jelenleg az a jelenség van az autónál, hogy ugye a közös nyomócsőbe (rail) van a nyomásérzékelő aminek úgy kéne működnie, hogy jelt kéne küldenie a motorvezérlőnek és az továbbítja az űzemanyag nyomászszabályzónak. Ehhez képest a motorvezérlő folyamatos 5voltot ad a nyomásérzékelőnek. Ezt csinálta a gyári motorvezérlővel, vettem egy másikat és azzal is ez a jelenség. Az autóban minden testkábel a helyén sértetlen és nem szakadt.

Van esetleg valami ötletetek találkoztatok már ilyen problémával?

Rossz gazolajjal motorblokkot repeszteni azert erdekes... Hol aruljak ezt a kivalo anyagot?

Elindul egyaltalan? Mit mond a Tech2 vagy az OpCom? Ezt az autot nem voltmerovel kell javitani :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

CIM indexproblémát, hogy nem indexelt rendesen balra, átmenetileg úgy oldottam meg, hogy leszedtem a gumiharangot az index mellől és az index körül jól befujkodtam WD40 -el.

Közben mozgattam és a tövénél jól befújtam.

Egyenlőre megjavult, remélem sokáig így is marad és megúszom a CIM cserét. :-)

Most jó és érzékeny az index amilyen volt mimdkét irányba.

Köszönöm a tippeket!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.egy kérdés zaklat,hátha tudtok igy látatlanban segiteni.a kórtörténet: astra h gtc 1.9cdti jobbról rendes ütést kapott.jobb lámpa,lökháritó,jobb első sárvédő,ajtó,hátsó sárvédő,jh lámpa,hátsó lökös ,jobb első futómű csere.légzsák nem nyilt. pillanatnyilag festés alatt.tegnap megpróbáltam kiolvasni a hibakódjait,de egyszerűen nem tudtam csatlakozni az obd adapterhez.elm327.az adaptert ma kipróbáltam másik autón,hibátlan.kérdés: egy ilyen sérüléstől sérülhetett az ecu? az autó indul,működik, de aggaszt,hogy nem tudok rácsatlakozni.

ötlet?

Szia!

Ha a motor jár, akkor az ecu-nak működnie kell, mert az vezérel mindent. Máshol lesz a baj.

Link to comment
Megosztás:

Rossz gazolajjal motorblokkot repeszteni azert erdekes... Hol aruljak ezt a kivalo anyagot?

Elindul egyaltalan? Mit mond a Tech2 vagy az OpCom? Ezt az autot nem voltmerovel kell javitani :)

nem indul. Az opcom meg azt mondja hogy nyomásėrzėkelő vezetèk szakadt magas feszültsèg. Nem szakadt mert átlett hidalva. A közèpső lábán gyújtáson 0,5 voltnak kène lenni ès 5 volt van
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az ajtónyitás visszajelző hanggal kapcsolatban kérdezném, hogy van több beállítás rá, vagy csak nálam romlott el valami?

Járó motornál a csomagtartó nyitásakor jelez, viszont az ajtók nyitásánál nem.

Nálam is ilyen. Hála istennek. Nekem nem hiányzik, hogy ha kinyitom az ajtót, pittyegjen. Ha a csomagtérajtó nyitva marad az még oké, hasznos lehet hogy szól. De azt csak észreveszem, ha kinyitottam magam mellett az ajtót!

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

nem indul. Az opcom meg azt mondja hogy nyomásėrzėkelő vezetèk szakadt magas feszültsèg. Nem szakadt mert átlett hidalva. A közèpső lábán gyújtáson 0,5 voltnak kène lenni ès 5 volt van

data-ból vannak ezek az értékek. Megjött a harmadik motorvezérlő fel lett tanítva és még mindig ez a jelenség. vmi ötlet. mi adhat 5 voltot a vezérlőnek?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.