Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

9 perce, jszabi írta:

Szia,

Előfordulhat,mert nálam is hasonló a helyzet.Egy 2008-as H Astra Sedanom van,biztos,hogy van benne REC,és eddig három Opcommal próbáltuk,de egyik sem engedett be.Mindig egy olyan hibaüzenetet ír,hogy ez a funkció nem támogatott,keressem a szoftver gyártóját.Próbáltam már frissíteni a firmware-t is,illetve magát a szoftvert,de ez sem oldotta meg a dolgot.Lehet a facelift esetében már komolyabban levédték a mérnökök a dolgot,és csak a Tech2-t engedi,nem tudom.

Üdv.:Szabi

Szia

Nekem mint ha régen ment volna. Zafira b 2008 van hátul balra fekete doboz sok vezetékkel meg biztivel. Hiba üzenet: idő túl lépés, rec nem válaszol, nincs gyújtáson.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Cserenkov írta:

Persze, mindenképp!

A lökhárítót muszáj mindenképp levenni a cseréhez? Mennyire macerás? Régebben láttam a neten egy képes leírást hozzá, de most az istennek nem találom! A jobb oldali lámpához hozzá lehetne férni ha kiveszem a légszűrőházat, a bal oldali a problémásabb.

Itt a video.

Én levettem a lökhárítót. Nem volt túl bonyolult. Utána meg már csak 3 csavar a lámpa, majd 3 csavar a xenon fedele.

Ha kiveszed az UEC-et és annak alsó csatlakozóinak a műanyag házát, akkor szerintem ott sincs gond. Bár szerintem azt nehezebb kivenni mint a lökhárítót.

A teljes művelet talán fél óra volt, úgy, hogy a lökköst még sose szedtem le és bénáztam vele. Sajnos el is téptem a parkolóradarom egyik szenzor vezetékét.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, csaba66 írta:

Tobb reszletbol all, es meg nyilvan kabelek is kellenek:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/587/111/1363/

 

Ez mintha csak az ultrahangos érzékelő és a sziréna lenne. De mi a vezérlője? Vagy nincs is vezérlő, hanem valamelyik modulban kéne engedélyezni? REC, UEC IPC, CIM?

Ultrahangos érzékelőm (7 tétel) van. Azt még más céllal vettem régebben.

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, Sztaricsnaja said:

Ez mintha csak az ultrahangos érzékelő és a sziréna lenne. De mi a vezérlője? Vagy nincs is vezérlő, hanem valamelyik modulban kéne engedélyezni? REC, UEC IPC, CIM?

Ultrahangos érzékelőm (7 tétel) van. Azt még más céllal vettem régebben.

Ahhoz at kene turni a kapcsolasi rajzot... De siman lehet, hogy nincs kulon vezerlo, hiszen van eppen eleg, amelyikre ra lehet bizni a dolgot. Aztan jon az ujabb kerdes, hogy ha tudjuk, melyik az erintett modul, lehet-e OpCombol engedelyezni a funkciot, vagy ennel cifrabb a tortenet. Minden esetre az OpCom-ot erdemes lehet atnezni, van-e benne szo ilyesmirol.

Az elso tippem az lenne, hogy ugyanaz a modul intezi, amelyik a taviranyitot es a kozponti zarat. De eddig azt sem kutattam, hogy ez melyik :)

Módosítva : csaba66
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Sztaricsnaja írta:

Itt a video.

Én levettem a lökhárítót. Nem volt túl bonyolult. Utána meg már csak 3 csavar a lámpa, majd 3 csavar a xenon fedele.

Ha kiveszed az UEC-et és annak alsó csatlakozóinak a műanyag házát, akkor szerintem ott sincs gond. Bár szerintem azt nehezebb kivenni mint a lökhárítót.

A teljes művelet talán fél óra volt, úgy, hogy a lökköst még sose szedtem le és bénáztam vele. Sajnos el is téptem a parkolóradarom egyik szenzor vezetékét.

Aha, köszi.

Mondjuk én már értem el a fényszóró alsó csavarját úgy, hoyg nem vettem le a lökhárítót. Mikor le volt lezulva. Picit elemeltem a lökhárító szélét és simán be tudtam alulról nyúlni. De majd meglátom, ha nem férek hozzá, akkor leveszem én is. UEC-et biztos nem bontok. Azt jobb nem piszkálni, különben jönnek majd a rejtélyes kontekthibák. Így is nagyon hajlamos rá az autó.

Neked elöl is van gyári parkolóradarod? Olyat  még nem is láttam H Astrában. Én inkább a fényszórómosót féltem levételnél.

 

A riasztós témához:

Elvileg van vezérlő.

Kb másfél hónapja mikor meghalt az önindítóm, először egy közeli (Bosch car) szervizbe vontattam be a kocsit. Ekkor még nem lehetett tudni hogy önindító a hiba, csak hogy kulcs elfordítására semmit nem csinál, az akku jó és hibakód nincs. Na, ebben a szervizben ránézésre megállapították, hogy azért nem indít és azért nincs hibakód sem, mert a riasztó tilt le, mert betojt a vezérlődoboz. A gyári riasztó vezérlődoboza pedig velehol a műszerfal mögött van elrejte. De még vázszám alapján, sőt még az Opel gyárban sem tudják, hogy pontosan hol van, mert minden szériánál változtatják a dugihelyet, pont azért, hogy ne lehessen a tolvajnak könnyen hatástalanítani. Legalábbis ezt mondták. Az egész autó belsejét ki akarták belezni. Na, ezt nem hagytam. Tréler, majd irány az Opel szerviz! Ott kimérték, hogy önindító, csere utángyártott felújítottra, 75.000HUF-ot le kellett érte perkálnom és azóta is tökéletes. Áldom az eszem, hogy nem hagytam szétberhelni a műszerfalat.

Nem tudom mi igaz ebből a riasztó vezérlődobozos sztoriból, de elvileg van benne ilyen.

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

most erre

http://www.erisin.com/erisin-es7060p-7-car-dvd-gps-3g-opel-vauxhall-holden-antara-vivaro-astra-corsa_p529.html

kaptam egy 220 dollaros ajanlatot szallitassal egyutt...szallitas angliabol ami azt jelenti hogy nincsen vam es afa. ha valaki csatlakozna akkor lehet h meg olcsobb lenne. :)

 

szerintetek?

nezem hogy ezt 100ezer forintert aruljak a jofogason! ez akkor jo az astra h ba ugye?

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Cserenkov said:

Kb másfél hónapja mikor meghalt az önindítóm, először egy közeli (Bosch car) szervizbe vontattam be a kocsit. Ekkor még nem lehetett tudni hogy önindító a hiba, csak hogy kulcs elfordítására semmit nem csinál, az akku jó és hibakód nincs. Na, ebben a szervizben ránézésre megállapították, hogy azért nem indít és azért nincs hibakód sem, mert a riasztó tilt le, mert betojt a vezérlődoboz. A gyári riasztó vezérlődoboza pedig velehol a műszerfal mögött van elrejte. De még vázszám alapján, sőt még az Opel gyárban sem tudják, hogy pontosan hol van, mert minden szériánál változtatják a dugihelyet, pont azért, hogy ne lehessen a tolvajnak könnyen hatástalanítani. Legalábbis ezt mondták. Az egész autó belsejét ki akarták belezni. Na, ezt nem hagytam. Tréler, majd irány az Opel szerviz! Ott kimérték, hogy önindító, csere utángyártott felújítottra, 75.000HUF-ot le kellett érte perkálnom és azóta is tökéletes. Áldom az eszem, hogy nem hagytam szétberhelni a műszerfalat.

Nem tudom mi igaz ebből a riasztó vezérlődobozos sztoriból, de elvileg van benne ilyen.

Riasztom nincs, es nem is foglalkoztam soha a reszletekkel, de azert elegge gyanus ez a mese... Immobilizer mindegyikben van, es ha valamit dugdosni kene, vagy ovni a piszkalastol, akkor az az. Viszont ilyesmirol nem tudok, alighanem a motorvezerlo intezi az egeszet.

Ha letezik kulon riaszto vezerlo, es megtalalja a tolvaj, mit tud kezdeni vele? Levagja rola a vezetekeket, de normalis esetben ez a szirenat nem zavarja, mert ha egyszer elindult, es nem kap utasitast a leallasra, akkor akar sajat akkurol is megy tovabb. Tehat max. a szirenat lenne erdemes eldugni, illetve olyan helyre tenni, ahol nem lehet konnyen befujni purhabbal, persze ha ezt megvalositjak, akkor hallani sem igazan lehet...

Szoval en nem fogadnek nagy tetben erre a "gyarban sem tudjak, hova dugtak a kulon vezerlot" cimu tortenetre, foleg, hogy akkor mit csinal egy markaszerviz? Ok is nekiallnak keresni, vagy meglesz, vagy nem alapon? 

Persze olyan szempontbol ugyes mese, hogy hagyd naluk a kocsit, amig "megtalaljak", es fizess jo sokat...

Ha pedig jobban belegondolunk, a riaszto szerintem csak riaszt, es az immobilizer tilt...

 

 

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 09. 22. at 7:49, Imre67 írta:

Sziasztok!

2007-es Z13DTH kombiról van szó,két probléma van.

Az egyik,a hátsó ablakfűtés kapcsolónál a kis visszajelző fény folyamatosan világit,nem tudom kikapcsólni,a másik,a tempomat bekapcsolásánál a visszajelző egy pillanatra felvillan de el is alszik és nem is működik a tempomat.

Válaszokat,esetleg megoldást előre is köszönöm!

Imre.

 

Link to comment
Megosztás:

 

Idéz

elegge gyanus ez a mese...

Tehat max. a szirenat lenne erdemes eldugni...

Ha pedig jobban belegondolunk, a riaszto szerintem csak riaszt, es az immobilizer tilt...
 

Nekem mondod?! :D Nem véletlenül hoztam el tőlük a kocsit.

Szerintem is így van, mint amit írsz, de mikor felvetettem ezt nekik, elég lekezelő stílusra váltottak.

Visszatérve a riasztóra, nálam gyári a rendszer, de külön nincs szirénája, a dudára van rákötve gyárilag.

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 perce, Cserenkov írta:

 

Nekem mondod?! :D Nem véletlenül hoztam el tőlük a kocsit.

Szerintem is így van, mint amit írsz, de mikor felvetettem ezt nekik, elég lekezelő stílusra váltottak.

Visszatérve a riasztóra, nálam gyári a rendszer, de külön nincs szirénája, a dudára van rákötve gyárilag.

A riasztónak külön van egy kürt, nem a "rendes" kürtöt használja. El van rejtve, a rendes kürt könnyen elérhető, gyorsan ki lehetne iktatni. A riasztónál "alap" a kürt, az extra a sziréna. Ha érdekel, privátban megírom, hogy hol van a riasztó kürtje.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 minutes ago, nagyc said:

A riasztónak külön van egy kürt, nem a "rendes" kürtöt használja. El van rejtve, a rendes kürt könnyen elérhető, gyorsan ki lehetne iktatni. A riasztónál "alap" a kürt, az extra a sziréna. Ha érdekel, privátban megírom, hogy hol van a riasztó kürtje.

Pont azt akartam irni, hogy az egy mozdulattal kiiktathato dudara kotve nem sokat erne... Igy mar egy fokkal jobb :) Akku is van benne?

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Cserenkov írta:

Aha, köszi.

Mondjuk én már értem el a fényszóró alsó csavarját úgy, hoyg nem vettem le a lökhárítót. Mikor le volt lezulva. Picit elemeltem a lökhárító szélét és simán be tudtam alulról nyúlni. De majd meglátom, ha nem férek hozzá, akkor leveszem én is. UEC-et biztos nem bontok. Azt jobb nem piszkálni, különben jönnek majd a rejtélyes kontekthibák. Így is nagyon hajlamos rá az autó.

Neked elöl is van gyári parkolóradarod? Olyat  még nem is láttam H Astrában. Én inkább a fényszórómosót féltem levételnél.

 

A riasztós témához:

Elvileg van vezérlő.

Kb másfél hónapja mikor meghalt az önindítóm, először egy közeli (Bosch car) szervizbe vontattam be a kocsit. Ekkor még nem lehetett tudni hogy önindító a hiba, csak hogy kulcs elfordítására semmit nem csinál, az akku jó és hibakód nincs. Na, ebben a szervizben ránézésre megállapították, hogy azért nem indít és azért nincs hibakód sem, mert a riasztó tilt le, mert betojt a vezérlődoboz. A gyári riasztó vezérlődoboza pedig velehol a műszerfal mögött van elrejte. De még vázszám alapján, sőt még az Opel gyárban sem tudják, hogy pontosan hol van, mert minden szériánál változtatják a dugihelyet, pont azért, hogy ne lehessen a tolvajnak könnyen hatástalanítani. Legalábbis ezt mondták. Az egész autó belsejét ki akarták belezni. Na, ezt nem hagytam. Tréler, majd irány az Opel szerviz! Ott kimérték, hogy önindító, csere utángyártott felújítottra, 75.000HUF-ot le kellett érte perkálnom és azóta is tökéletes. Áldom az eszem, hogy nem hagytam szétberhelni a műszerfalat.

Nem tudom mi igaz ebből a riasztó vezérlődobozos sztoriból, de elvileg van benne ilyen.

A parkoló radarom nem gyári. Olyat kerestem ami grafikusan is jelez nem csak csipogással. Ez van benne. 2 éve még 5000-el olcsóbb volt.

A gyári gombsort beépítettem (ülésfűtésest), és egy kis elektronikával kapcsolható a gyári kapcsolóról. Annyi a hátránya, hogy az óracsoportnál nem világít a visszajelzője. De oda nem mertem beküldeni a jelet.

Bár így utólag első már nem kéne. Sokszor ad fals jelzést, mert gyorsan koszolódik. Főleg nyáron.

Megnéztem a riasztó kapcsolását. Úgy tűnik, a REC modul a vezérlő. Onnan megy egy vezeték az ultrahangos érzékelőhöz, a szirénához, és az üvegtörés érzékelőhöz.

Megnézem majd az Op-comot mit mutat.

Köszönöm csaba66 megvan a kapcsolási rajz, de eszembe nem jutott megnézni. 

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

 

Úgy fest végre a végére értem a "van töltés-nincs töltés mitől merül hova szivárog az amper" saganak. Leírnám a tapasztalatomat, hátha más is belefut. 

Az alap probléma:

  • Teljesen feltöltött akku a BC-n nézve másnap 12.7V, 3 nap múlva 12.4V, egy hét múlva 12.2V ... (közben két naponta legalább 20-30 perces utak)
  • A lezárt autón pár perc állás után 80mA áramot lehet mérni
  • Töltőfesz látszólag az akku kezdeti feszültségének függvényében szintén csökkenést mutat

A mérés:

Egyik nap behoztam magammal a melóhelyre, hogy több órát is tudjon állni mérések között, otthon sajnos nem tudom az utcán hagyni felnyitott géptetővel rákötött műszerrel ...

Amíg álldogált feltöltöttem az akksit is, majd kb. 6 óra után mértem rá először és hoppááá 380mA!!! Az angol fórumok átböngészése után már szinte magabiztosan nyúltam az infotainment biztije után, amit kihúzva az áram le is esett 6-35mA környékére. A Blaupunkt CD30 akra 2004-2006 között volt is visszahívás akkumerítés miatt, amit persze a kuplungomhoz hasonlóan elsunnyogott a wallis anno. Már láttam lelki szemeimmel ahogy Somi markába csapok és toljuk be az új CD70-et, a biztit visszadugva megerősítés gyanánt vártam az áram ugrását ... ami NEM KÖVETKEZETT BE! Újraindítottam az egész mérést és másodszor már nem szívta az infotainment. Elkezdtem próbálkozni ki/bekapcsolt állapotból kulcskihúzással, igniton logic váltással, CD/Rádió utolsó állapottal ...de semmi.

Aztán eszembejutott, hogy megnézem testmenüvel is ... ÉSSSSS... AZANNYA"!%'+"%"%"+%+"+!ß$¤÷$¤!!!!!

A felderített ok:

Ha a testmenüt aktiválom nem megy az infotainment sleepbe soha a következő tápmegszakításig és szépen szívja az akkut. Ha nem foglalkoztam volna vele az akkucsere után, hogy minden rendben van-e, minden rendben lett volna. :)

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, kisp113 írta:

Ha a testmenüt aktiválom nem megy az infotainment sleepbe soha a következő tápmegszakításig és szépen szívja az akkut. Ha nem foglalkoztam volna vele az akkucsere után, hogy minden rendben van-e, minden rendben lett volna. :)

 

Mi az a testmenü? Csakhogy ne menjek bele :) Ez gondolom nem a titkos menü, ami a vízhőfokot is jelzi. Egyébként jó, hogy leírtad, hátha más nem szív vele (és az akkuja sem szív :) )

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, kisp113 said:

A felderített ok:

Ha a testmenüt aktiválom nem megy az infotainment sleepbe soha a következő tápmegszakításig és szépen szívja az akkut. Ha nem foglalkoztam volna vele az akkucsere után, hogy minden rendben van-e, minden rendben lett volna. :)

Wow, ez igen, koszonom! Akkor mar az is megvan, miert merult le anno egy-ket alkalommal hosszabb allas kozben ismeretlen okbol az akkum :)

dsteel: Nyilvan a "titkos" menu, es ha kilepsz belole (ugyanugy, ahogy beleptel), nem is lesz gond.

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

21 perce, csaba66 írta:

dsteel: Nyilvan a "titkos" menu, es ha kilepsz belole (ugyanugy, ahogy beleptel), nem is lesz gond.

Ezt jó tudni, volt már olyan, hogy nem léptem ki belőle.

Viszont mit ért tápmegszakítás alatt? Akkusarulevételt? Mert elvileg minden kocsiindítás után újra be kell lépni ebbe a menübe, így az lenne a logikus, ha az autó leállításakor ki is lép a menüből. De ezek szerint nem.

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

Én se mindig lépek ki. De ilyenkor mikor már a kulcs sincs a gyújtáskapcsolóban kb 1-2 perc múlva ugyan úgy csippan egyet, mint amikor belépek a menübe és egyet villan is olyankor a kijelző. Nem olyankor lép ki automatikusan? Legalábbis én eddig azt hittem.

Az akkum elég jól bírja, még soha nem volt ebből gond. (Pedig volt már olyan szerviz ahol azt mondták hogy dobjam ki, mert egy hulladék. De amíg télen kemény minuszokban két hét állás után is vidáman forgatja a főtengelyt, addig nem hajítanám ki. :))

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

34 minutes ago, dsteel said:

Ezt jó tudni, volt már olyan, hogy nem léptem ki belőle.

Viszont mit ért tápmegszakítás alatt? Akkusarulevételt? Mert elvileg minden kocsiindítás után újra be kell lépni ebbe a menübe, így az lenne a logikus, ha az autó leállításakor ki is lép a menüből. De ezek szerint nem.

 

2 minutes ago, Cserenkov said:

Én se mindig lépek ki. De ilyenkor mikor már a kulcs sincs a gyújtáskapcsolóban kb 1-2 perc múlva ugyan úgy csippan egyet, mint amikor belépek a menübe és egyet villan is olyankor a kijelző. Nem olyankor lép ki automatikusan? Legalábbis én eddig azt hittem.

Az akkum elég jól bírja, még soha nem volt ebből gond. (Pedig volt már olyan szerviz ahol azt mondták hogy dobjam ki, mert egy hulladék. De amíg télen kemény minuszokban két hét állás után is vidáman forgatja a főtengelyt, addig nem hajítanám ki. :))

Lehet, hogy az igazsag valahol feluton van, es csak akkor kell kezzel kilepni, ha nincs utana motor allj (vagyis allo motornal nezelodik az ember).

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Wow, ez igen, koszonom! Akkor mar az is megvan, miert merult le anno egy-ket alkalommal hosszabb allas kozben ismeretlen okbol az akkum :)

dsteel: Nyilvan a "titkos" menu, es ha kilepsz belole (ugyanugy, ahogy beleptel), nem is lesz gond.

Az enyém mindenképpen szivja addig amíg akkusaru le-fol vagy 35os bizti ki-be. Gondolom a visszahívás során cserélt vagy későbbi verziók kilepnek/sleepelnek maguktol.

Link to comment
Megosztás:

46 perce, Cserenkov írta:

Én se mindig lépek ki. De ilyenkor mikor már a kulcs sincs a gyújtáskapcsolóban kb 1-2 perc múlva ugyan úgy csippan egyet, mint amikor belépek a menübe és egyet villan is olyankor a kijelző. Nem olyankor lép ki automatikusan? Legalábbis én eddig azt hittem.

Az akkum elég jól bírja, még soha nem volt ebből gond. (Pedig volt már olyan szerviz ahol azt mondták hogy dobjam ki, mert egy hulladék. De amíg télen kemény minuszokban két hét állás után is vidáman forgatja a főtengelyt, addig nem hajítanám ki. :))

Ezt akartam kérdezni, mert nálam is ilyen. Sőt, ha kiveszem a kulcsot, akkor is kilép. De, ha rajta hagyom a világítást és úgy veszem ki, majd zárom le, akkor nem.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 23. at 6:59, kezdőkabriós írta:

Tegnap sikerült életre kelteni a tempomatot, hála Sominak. Ha tudtam volna, hogy ez ennyire egyszerű (próbaúttal együtt 5 perc) már rég megcsináltam volna. Okulásul a recept:

Szükséges input: tempomatos indexkar (pl. Bárdiból ERA 440560), beszerelt és működő kuplung pedál kapcsoló, érvényes CARPASS kód

Szoftveres aktiválás 3 lépésben: body IPC ECU cruise control --> present , body CIM cruise control--> present, Engine cruise control --> present (OP-COM-mal). Alternatív aktiválási lehetőség: kinyomott kuplunggal tedd 1-esfokozatba a váltót, adj gázt és menj el a kocsival Somihoz... :-)

Az első ezer kilométer tapasztalata nagyon kedvező. Annak ellenére, hogy kizárólag kényelmi szempontból tettem bele a tempomatot már gazdasági szempontból is értékesnek találom, ugyanis kb. 3-3.5%-ot vesz le a fogyasztásból amikor effektíve használom így kb. 2%-ot vesz le a teljes átlagfogyasztásomból.

Autópályán (120-130) és lakott területen (50) kapcsolom be rendszeresen, ez kb. az összes utam 66%-a.

Hasznos, hogy ha az autópályán a forgalom lassulása miatt le kell kapcsolnom és később újra letisztul a forgalmi helyzet akkor az alsó billentéssel ismét felgyorsul a korábbi (tárolt) értékre. Bár kissé erőteljesebben gyorsít, mint ahogyan én tenném, de azért nem ultrapara. Boldogult ifjúkoromat idézi...:-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.