Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

11 órája, koco írta:

Csak az első töröl automatikusan, a hátsó kézi. Viszont esőt érzékelve és hátramenetet kapcsolva töröl a hátsó is.

Köszi,tehát a hátso is elindul,de az intervallumot nem változtatja a viz mennyiség változàsának függvényében

Link to comment
Megosztás:

17 órája, csaba66 írta:

 

Mekkora aramfelvetelt mertel, es hogy? Ezek nincsenek sosem teljesen kikapcsolva, csak alszanak, es a CAN buszon keresztul fujnak nekik ebresztot. Persze tul sokat ilyenkor nem fogyasztanak, de van ket ismert dolog is, ami okozhat ilyen lemerulest. Azt mar meg sem kerdezem, a muszeresz mit akart volna kicserelni, es mennyiert :)

Az áramfelvétel az akkun mérve 0.07-0.2A folyamatos(0-24!) ! DE ez csk akkor lép fel mikor a rádió fel van dugva.Ha nincs rádió nincs lemerülés sem! A cd-t kihúztam az alaplapból,úgy is lemerült,tehát a rádió nyákon valamelyi smd kondi vagy fő alkatrész hibás,amit a sokaság miatt elég nehéz kideríteni.Ezért gondoltam az "gyújtás kapcsolós áramtalanitásra".Egyszerü és biztos. Tehát a kérdésem az,hogy hol van egy pont ahol meg lehetne fogni egy ilyen pontot?

Esetleg OP-COM-al lehetne módosítani a rádió be és kikapcsolási értékein? Ezt meg tudom oldani,van OP_COM eszközöm!

Esetleg egy diagnosztikát végezni vele? Azért kérdezem,mert nem vagyok angolos programozó,de megcsinálom ha megmutatják.

Üdv.!

Módosítva : Csucsi
Link to comment
Megosztás:

41 minutes ago, Csucsi said:

Az áramfelvétel az akkun mérve 0.07-0.2A folyamatos(0-24!) ! DE ez csk akkor lép fel mikor a rádió fel van dugva.Ha nincs rádió nincs lemerülés sem! A cd-t kihúztam az alaplapból,úgy is lemerült,tehát a rádió nyákon valamelyi smd kondi vagy fő alkatrész hibás,amit a sokaság miatt elég nehéz kideríteni.Ezért gondoltam az "gyújtás kapcsolós áramtalanitásra".Egyszerü és biztos. Tehát a kérdésem az,hogy hol van egy pont ahol meg lehetne fogni egy ilyen pontot?

Esetleg OP-COM-al lehetne módosítani a rádió be és kikapcsolási értékein? Ezt meg tudom oldani,van OP_COM eszközöm!

"Radio kapcsolasi ertek" nincs, olyat lehet allitani, hogy gyujtasra mit csinaljon, de ahhoz OpCom sem kell.

Gyujtasra megjeleno taprol tobbszor is volt mar szo, fejbol meg nem mondom, hol van, vissza kell keresni.

De szerintem tovabbra sem ez a megoldas, mert a hiba sem egyertelmu meg. Hogy mersz az akkun? Folyamatosan be van kotve az arammero, vagy esetleg lakatfogoval? Mert ha megszakitod az aramkort, minden ujraindul, es nem okvetlenul azt mered, amit szeretnel.

Olyan meres kene, ami elott legalabb egy oran at semmi nem tortenik, se kozponti zar vezerles, se ajto nyitas, se aramkor bontas, es mindez bent levo, es kihuzott radioval is. Csak igy derul ki, hogy a radioban van-e valami, ami tobbet eszik a kelletenel.

Egyebkent 0.2 amper kevesebb, mint napi 5Ah, ami egy viszonylag uj akkut hat nap alatt sem sziv le, a 0.07 pedig plane nem (persze egy oreget mar esetleg igen).

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

"Radio kapcsolasi ertek" nincs, olyat lehet allitani, hogy gyujtasra mit csinaljon, de ahhoz OpCom sem kell.

Gyujtasra megjeleno taprol tobbszor is volt mar szo, fejbol meg nem mondom, hol van, vissza kell keresni.

De szerintem tovabbra sem ez a megoldas, mert a hiba sem egyertelmu meg. Hogy mersz az akkun? Folyamatosan be van kotve az arammero, vagy esetleg lakatfogoval? Mert ha megszakitod az aramkort, minden ujraindul, es nem okvetlenul azt mered, amit szeretnel.

Olyan meres kene, ami elott legalabb egy oran at semmi nem tortenik, se kozponti zar vezerles, se ajto nyitas, se aramkor bontas, es mindez bent levo, es kihuzott radioval is. Csak igy derul ki, hogy a radioban van-e valami, ami tobbet eszik a kelletenel.

Egyebkent 0.2 amper kevesebb, mint napi 5Ah, ami egy viszonylag uj akkut hat nap alatt sem sziv le, a 0.07 pedig plane nem (persze egy oreget mar esetleg igen).

Az akku 2 hónapos!!  Az ampermérés soros folyamatos! Minden lehetőséget kipróbáltam és szűrtem! Egy probléma van: ha a rádió fel van dugva merül akku. NEM tudom hogy miért van ez a jelenség ! A fogyasztásra pedig úgy gondolom 0.00A kell hogy legyen egy lezárt autóba.Egyszerűen nem tudok semmit kitalálni,ezért gondoltam a legegyszerűbb megoldásra!

 

Amúgy nem gyujtásra kell,hanem "0" állásba! Az a kulcs bedug első állásba fordít. A következő állás a gyújtás! A "0"-ba az elakadás jelző háromszögü kapcsoló világít,kulcs kivételre elalszik. Ez az áramköri vezérlés kellene!

Módosítva : Csucsi
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Csucsi said:

Az akku 2 hónapos!!  Az ampermérés soros folyamatos! Minden lehetőséget kipróbáltam és szűrtem! Egy probléma van: ha a rádió fel van dugva merül akku. NEM tudom hogy miért van ez a jelenség ! A fogyasztásra pedig úgy gondolom 0.00A kell hogy legyen egy lezárt autóba.Egyszerűen nem tudok semmit kitalálni,ezért gondoltam a legegyszerűbb megoldásra!

Nem kell 0.00 A legyen, a standbyban levo cuccok, foleg, ha riaszto is van, ehetnek egyutt nehanyszor 10 mA-t.

Egy uj akkut pedig 200 mA sem kene lemeritsen 6 nap alatt, ugyhogy valami nem stimmel itt...

 

Link to comment
Megosztás:

35 perce, csaba66 írta:

Nem kell 0.00 A legyen, a standbyban levo cuccok, foleg, ha riaszto is van, ehetnek egyutt nehanyszor 10 mA-t.

Egy uj akkut pedig 200 mA sem kene lemeritsen 6 nap alatt, ugyhogy valami nem stimmel itt...

 

Hát pedig ez így van! Rádió bedug=lemerül-Rádió kihúz=nem merül. Erre varjatok gombot!  Lassan feladom!

Link to comment
Megosztás:

On 14 May 2016 at 9:05, Cserenkov írta:

mint visszatérni az Androidra esetleg iOS-re. Kár érte, jól indult a WP, aztán most így mégis szétcseszik. :(

Dehogy nincs :)

Nekem ez jött be, de nagyon: http://mobilarena.hu/teszt/blackberry_z30_teszt_nem_csak_nott/eloszo_tartozekok.html

Korábban Z10-em volt, azután ez még sokkal jobb, előtte rengeteg androidom volt és amúgy OSX-en dolgozom, iOS-t is ismerem, de ez sokkal jobb, nagyon szeretem.

Asszonynak WP van munkahely miatt, bár azt is kezelem, de nyögvenyelősnek találom + tényleg alig van rá progi.

A BB-n meg fut minden androidos app.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Csucsi írta:

Az akku 2 hónapos!!  Az ampermérés soros folyamatos! Minden lehetőséget kipróbáltam és szűrtem! Egy probléma van: ha a rádió fel van dugva merül akku. NEM tudom hogy miért van ez a jelenség ! A fogyasztásra pedig úgy gondolom 0.00A kell hogy legyen egy lezárt autóba.Egyszerűen nem tudok semmit kitalálni,ezért gondoltam a legegyszerűbb megoldásra!

 

Amúgy nem gyujtásra kell,hanem "0" állásba! Az a kulcs bedug első állásba fordít. A következő állás a gyújtás! A "0"-ba az elakadás jelző háromszögü kapcsoló világít,kulcs kivételre elalszik. Ez az áramköri vezérlés kellene!

Itt a kapcsolóegység rajza. Fekete-viola a vezeték színe ami a vészvillogó világításáé. De ez nem hiszem, hogy jó, mert ha bekapcsolod a vészvillogót, akkor ez villog.

A gyújtáskapcsoló jelét a CIM modul dolgozza fel, de én nem találtam olyan vezetéket amin továbbküldené. Valószínű CAN-buszra küldi. A vészvillogót a műszeregység vezérli, de a gomb a rajz szerint csak egy ledet tartalmaz, tehát a villogtatást is a műszeregység végzi.

Módosítva : Sztaricsnaja
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, dsteel írta:

Dehogy nincs :)

Nekem ez jött be, de nagyon: http://mobilarena.hu/teszt/blackberry_z30_teszt_nem_csak_nott/eloszo_tartozekok.html

Korábban Z10-em volt, azután ez még sokkal jobb, előtte rengeteg androidom volt és amúgy OSX-en dolgozom, iOS-t is ismerem, de ez sokkal jobb, nagyon szeretem.

Asszonynak WP van munkahely miatt, bár azt is kezelem, de nyögvenyelősnek találom + tényleg alig van rá progi.

A BB-n meg fut minden androidos app.

 

Köszi, de csak ezért egyelőre nem szándékozom telefont cserélni. :)

A WP-s telefonom most lesz 1,5 éves, még fél év garancia van rá. Hardveresen minden igényemet kielégíti: gyönyörű fullHD AMOLED kijelző, fém ház, kristálytiszta hangzás még kihangosítva is. Zeiss optikás kamera, ami jobb képeket csinál, mint a legtöbb mai kompakt gép. Jelenleg is kapható a típus 90.000Ft körüli áron. Az eddigi legjobb, legdrágább telefonom volt. Egy régebbi Androidos Samsungról váltottam erre és egy felüdülés volt a használata az után. Egészen idén februárig úgy volt, hogy megkapja a WP10-es frissítést is, majd a Microsoft bejelentette gyakorlatilag indoklás nélkül, hogy akinek többek között ez a típusú telefonja van az bekaphatja, mert többet semmilyen formában nem támogatják, ennél régebbi/gyengébb telefonokat meg igen. Na ekkortól utáltam meg a WP-t meg a Microsoftot... Az már csak hab a tortán, hogy akik mobil alkalmazást adnak ki, úgy tesznek, mintha az Androidon és iOS-en kívül más nem is létezne.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, gabo75 írta:

igen beállítás minden megpróbáltam de csak nem jó

Nah...kezdjük előröl.....bocs, lehet olyat kérdezek, de nem a kötekedés miatt.....:-)

Tehát a hűtőfolyadékot szeretnéd figyelni?

.....be is van vezetékezve.......vettél új tartályt, amiben benne az úszó.......és van szintérzékelő is, amit a tartályba kell bepattintani, alulról.

Ha a hardver stimmel, akkor bizony az engedélyezés marad hátra. 2 helyen tudod "jelen van"-ra állítani az "érzékelő elektronika", magyarul "check control" nevezetű opciót. Ahogy korábban írtam, a DIS-be, illetve az UEC-be....Ha mindkettőben engedélyezed, akkor vagy az izzókat, vagy a víz szinteket nem fogja figyelni.....Ezért ha jól emlékszem, csak a DIS-ben kell jelenné tenni.

Nah...lementem a kocsihoz, és megnéztem....csak a DIS-ben van engedélyezve, és így figyeli az izzókat, és a folyadék szinteket.

 

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 14. at 4:17 PM, Csucsi said:

...azt gondoltam kellene egy megszakitott 12volt.PL: gyujtás kapcsoló 0 állapota. Kulcs bedug elfordít egyet (nem gyujtás) és kész.Kulcs ki 12 volt megszűnik. Úgy tudom van ilyen "állapot" valamelyik végponton csak én ezt nem tudom hogy hol! És a nagy kérdés az hogy hol van ez a pont?...

Szia!

Én mélyládához a szivargyújtó körüli világításról szedtem ilyen pontot. Csak akkor világít, ha a gyújtást ráadod.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Maybal írta:

Nah...kezdjük előröl.....bocs, lehet olyat kérdezek, de nem a kötekedés miatt.....:-)

Tehát a hűtőfolyadékot szeretnéd figyelni?

.....be is van vezetékezve.......vettél új tartályt, amiben benne az úszó.......és van szintérzékelő is, amit a tartályba kell bepattintani, alulról.

Ha a hardver stimmel, akkor bizony az engedélyezés marad hátra. 2 helyen tudod "jelen van"-ra állítani az "érzékelő elektronika", magyarul "check control" nevezetű opciót. Ahogy korábban írtam, a DIS-be, illetve az UEC-be....Ha mindkettőben engedélyezed, akkor vagy az izzókat, vagy a víz szinteket nem fogja figyelni.....Ezért ha jól emlékszem, csak a DIS-ben kell jelenné tenni.

Nah...lementem a kocsihoz, és megnéztem....csak a DIS-ben van engedélyezve, és így figyeli az izzókat, és a folyadék szinteket.

 

Igen a tartályt kicseréltem csatlakoztatva van szándékosan kevés a szint bent. check control  engedélyezve van kimegyek és újra megnézem én is

hardver stimmel  ezt hogy érted elvileg rátanítható?Mert az izzokat jelzi ha kiég

Módosítva : gabo75
Link to comment
Megosztás:

3 órája, gabo75 írta:

Igen a tartályt kicseréltem csatlakoztatva van szándékosan kevés a szint bent. check control  engedélyezve van kimegyek és újra megnézem én is

hardver stimmel  ezt hogy érted elvileg rátanítható?Mert az izzokat jelzi ha kiég

A hardverre a tartályt, a kábelezést és a szondát gondoltam. :-)

De az nagyon érdekes, hogy az UEC-ben nem elérhető.....nekem ott is átállítható.......lehet ez a baj.....bár akkor az izzókat se figyelné, mert az izzók is az UEC-hez tartoznak.....

Ki kellene próbálni, hogy szárazon mit mutat.....

A kevés a szint, az nem ám a minimum szint.....nekem asszem a minimum alatt 1-1,5cm alatti vízszintnél jelez csak.....

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Maybal írta:

A hardverre a tartályt, a kábelezést és a szondát gondoltam. :-)

De az nagyon érdekes, hogy az UEC-ben nem elérhető.....nekem ott is átállítható.......lehet ez a baj.....bár akkor az izzókat se figyelné, mert az izzók is az UEC-hez tartoznak.....

Ki kellene próbálni, hogy szárazon mit mutat.....

A kevés a szint, az nem ám a minimum szint.....nekem asszem a minimum alatt 1-1,5cm alatti vízszintnél jelez csak.....

üresen is próbáltam már nem volt benne folyadék

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 15. at 8:15, csicsó írta:

Köszi,tehát a hátso is elindul,de az intervallumot nem változtatja a viz mennyiség változàsának függvényében

Csak akkor indul el a hátsó, ha az első esőt érzékel ÉS hátramenetet kapcsolsz. Amint előre haladsz, a hátsó nem fog törölni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.