Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Ahogy nézem ez a hiba kód ami nálam jelentkezett eléggé elterjedt dolog (ECN 050074) külföldi opel forumok ezzel vannak tele,van ahol külön topic van létrehozva neki,itt sajnos még nem találkoztam vele!

Ha valakinek volt hasonló próblémája legyen szivess ossza meg hogy mi volt a hiba oka!Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek!

Az autó leállítása után kb. 5-6 sec.-ra érdekes hangot hallok 3 napja, felnyitottam a motorteret talán a generátortól jöhet. A hangot 1 morajláshoz lehetne hasonlítani kb. 1sec.

Szerintetek ez mi lehet?? Menet közben semmilyen hang nincs, csak az autó leállítása után és mindig csak akkor mikor kialszik a km kijelző. Lehet csak véletlen egybeesés. :lol:

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

Én úgy emlékszem, hogy "valami lezáródik a klímánál", és ennek lehet hallani a motorját. Nálam is csinálja, és eddig még nem okozott semmi problémát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni valakitől aki valamelyest ért hűtő elektronikához. Úgyértem az autó elektronikához...:lol:

Van egy 2005-ös 1.6 twinport Astra H, klímás.

Idegesít, hogy nincs vízhőfokjelző a műszerfalban, ezért kutakodtam egy kicsit a computerben a ,,BC" gombbal és ráleltem a vízhőfokra ,,coolant" néven.

Az érdekesség az, hogy nekem 116 Celsius foknál kapcsol be a hűtőventillátorom, addig nem.

Kérdésem az lenne, hogy ez jó lehet így???

Nem okoz kárt a motorban ?

Korábban G astrám volt, de az 80 celsius fok körül ( hőfokjelző mutató középállásban ) mindíg elkezdett hűteni...

Az astra H-nál ez miért nincs így, vagy valami nem stimmel?

Hozzáértő válaszotok előre is köszönöm!

Üdv.:

M.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni valakitől aki valamelyest ért hűtő elektronikához. Úgyértem az autó elektronikához...:lol:

Van egy 2005-ös 1.6 twinport Astra H, klímás.

Idegesít, hogy nincs vízhőfokjelző a műszerfalban, ezért kutakodtam egy kicsit a computerben a ,,BC" gombbal és ráleltem a vízhőfokra ,,coolant" néven.

Az érdekesség az, hogy nekem 116 Celsius foknál kapcsol be a hűtőventillátorom, addig nem.

Kérdésem az lenne, hogy ez jó lehet így???

Nem okoz kárt a motorban ?

Korábban G astrám volt, de az 80 celsius fok körül ( hőfokjelző mutató középállásban ) mindíg elkezdett hűteni...

Az astra H-nál ez miért nincs így, vagy valami nem stimmel?

Hozzáértő válaszotok előre is köszönöm!

Üdv.:

M.

Szia!

Benzines H Astráknál ennyinél kapcsol a ventilátor. Nem fog semmi tönkremenni.

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek!

Az autó leállítása után kb. 5-6 sec.-ra érdekes hangot hallok 3 napja, felnyitottam a motorteret talán a generátortól jöhet. A hangot 1 morajláshoz lehetne hasonlítani kb. 1sec.

Szerintetek ez mi lehet?? Menet közben semmilyen hang nincs, csak az autó leállítása után és mindig csak akkor mikor kialszik a km kijelző. Lehet csak véletlen egybeesés. :lol:

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

Milyen motorod van?

Link to comment
Megosztás:

Jármű sebesség jel tűrésen kívül. Nem kell vele foglalkozni, szinte minden H astrában elforduló hiba.

Hát azért nem árt vele foglalkozni mert elég kinos amikor kapaszkodó sávba vagy autópályán 3000fölé megy a fordulat és megtorpan az autó és nem megy,és anyáznak mert erősködsz és ki kell húzodnod a szélső sávba mert annyira elmegy belőle az erő!

Van rá vmi megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Én úgy emlékszem, hogy "valami lezáródik a klímánál", és ennek lehet hallani a motorját. Nálam is csinálja, és eddig még nem okozott semmi problémát.

Akkor is záródik ha leállítás előtt mindig kikapcsolom 1-2 percel a klímát vagy a fűtést ?

Link to comment
Megosztás:

Z19DTH 150 lóerős.Miért?

:-)

Hát mert a DTL - es kód az alacsony turbónyomást takar a DTH a magasnyomásút. Az előző 125 lovas a DTH az 150... A könyvében is ez van benne.

Hát igaz mérni nem mértem, de 120 lovas kocsim volt eddig azért az 160-körül megkérdezte hogy előzzünk-e... ennek meg nem kell kérdeznie. Még ekkor is dinamikusan "kilő"... :-) meg a bivaj nyomaték. :-) Csak ez miatt vettem Opelt..mert kipróbáltam és MENT ahogy nyomtam.... :-) mint a nagykönyvben.

A síma és a DTH között szerintem fogyasztásbeli különbség nincs, ha van is decik lehetnek, de inkább nincs. Jelenleg 5,3 átlagra vittem le, eléág sokat mentem vele hosszútávon. Még nem is kellett cammognom, 110-120 as tempóban tuja ezt. ha nem sietek 90 körül 4,3.... ami nem rossz. A párom városban azért meglöki, de ekkor sem sikerült 6 átlag fölé tornáznia. :-) Remélem így is marad!!

Link to comment
Megosztás:

Akkor is záródik ha leállítás előtt mindig kikapcsolom 1-2 percel a klímát vagy a fűtést ?

Csinálhatsz amit akarsz, mindig "zürrögni" fog... mintha annyira fontos volna becsukni a szellőzőket nem??? :-) Az eszem megáll. Szerintem is ez egy teljesen felesleges agyalás, mert a következő alkalommal szintén úgy kell, ha meg nem akkor odaállítod ahova kell! Csak feleslegesen romlik a motor meg kopik a vélhetőleg műanyag fogaskerék is. De hát ha örökké jó lenne mit csinálnának a szervízben nemde??? :-)

Nekem nyáron klímázás után mikor leálltál, már minden állt, kb 15-20 mp-e, és akkor olyan hajókürt féle morajlás jött a motor felől.... azt mondták a klíma szelep vagy mi a túró. Mostanság nincs..... :-)

Link to comment
Megosztás:

Hát azért nem árt vele foglalkozni mert elég kinos amikor kapaszkodó sávba vagy autópályán 3000fölé megy a fordulat és megtorpan az autó és nem megy,és anyáznak mert erősködsz és ki kell húzodnod a szélső sávba mert annyira elmegy belőle az erő!

Van rá vmi megoldás?

Nem ez a hiba okozza, hogy beáll szerviz módba az autó és korlátozza fordulatot és a teljesítményt. Akkor kell hibát olvasni és élő adatot nézni, amikor tilt. Ha változó geometriás dízeled van, akkor elképzelhető, hogy szorul a turbó geometriás része és túltölt a turbód. Ezért veszi el a vezérlő, hogy ne legyen motorkárosodás. Nekem is volt ilyen problémám, csak a menet közbeni diagnosztika segített, P0234 volt a hibakód és egy turbó takarítás megoldotta a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Azt hittem, hogy a motortérből jön a hang, azért kérdeztem, hogy milyen motorod van.

Igen, igen a motortérből jön a hang. Nem lehet, hogy "valamit" be kell zsírozni a motortérben.. lehet azért van ilyen hülye hangja mert szorul vmi?

Nem a gázpedál fölötti fehér szerkentyűből jön.

Link to comment
Megosztás:

Nem ez a hiba okozza, hogy beáll szerviz módba az autó és korlátozza fordulatot és a teljesítményt. Akkor kell hibát olvasni és élő adatot nézni, amikor tilt. Ha változó geometriás dízeled van, akkor elképzelhető, hogy szorul a turbó geometriás része és túltölt a turbód. Ezért veszi el a vezérlő, hogy ne legyen motorkárosodás. Nekem is volt ilyen problémám, csak a menet közbeni diagnosztika segített, P0234 volt a hibakód és egy turbó takarítás megoldotta a problémát.

És az a turbó takaritás kb mennyibe kerül? vmi turbós szakembernél csináltattad vagy szakszervízbe?

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Abban kérnék egy kis segitséget, hogy az én astrában jelenleg TID kijelző + CD30 van, cseréni szeretném és ugynéz ki, hogy jó áron van egy CD30mp3+ GID kijelző. A kocsim 2004.12 havi és Enjoy felszereltségű és ha jól tudom akkor GID nem minden esetben építhető be. Mirre kell figyelni, hogy jó-e a kocsimba?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban kérnék egy kis segitséget, hogy az én astrában jelenleg TID kijelző + CD30 van, cseréni szeretném és ugynéz ki, hogy jó áron van egy CD30mp3+ GID kijelző. A kocsim 2004.12 havi és Enjoy felszereltségű és ha jól tudom akkor GID nem minden esetben építhető be. Mirre kell figyelni, hogy jó-e a kocsimba?

Előre is köszönöm!

Nincs semmi akadálya, csak be kell szerelni...:lol: Ha a két dolog egymásra van tanítva (gondolom a Vaterán meghirdetett miatt érdeklődsz), akkor még programoztatnod sem kell, nekem is volt úgy bent egy ideig BID+CD30, aztán én is cseréltem Gid+mp3-ra:)...

Link to comment
Megosztás:

Nincs semmi akadálya, csak be kell szerelni...:lol: Ha a két dolog egymásra van tanítva (gondolom a Vaterán meghirdetett miatt érdeklődsz), akkor még programoztatnod sem kell, nekem is volt úgy bent egy ideig BID+CD30, aztán én is cseréltem Gid+mp3-ra:)...

Akkor ha jól értem semmire nem kell figyelni, megveszem bele rakom és kész. Valahol azt olvastam, hogy a gyártási év nem mindegy, de lehet hogy rosszul értettem. Amúgy a Gid kijelző mennyivel tudd többet egy BID kijelzőnél, úgy hogy a kocsi enjoy felszereltségű (manuális klíma, 2x elektromos ablak emelő stb.). ja és még annyi hogy mennyit érdemes adni egy GID+cd30 mp3-ért?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nincs semmi akadálya, csak be kell szerelni...:lol: Ha a két dolog egymásra van tanítva (gondolom a Vaterán meghirdetett miatt érdeklődsz), akkor még programoztatnod sem kell, nekem is volt úgy bent egy ideig BID+CD30, aztán én is cseréltem Gid+mp3-ra:)...

A radio es a kijelzo jo lesz egyutt, de a BC-vel mar lehetnek gondok... Nem minden esetben uszhato meg egy Tech2-es kor.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ha jól értem semmire nem kell figyelni, megveszem bele rakom és kész. Valahol azt olvastam, hogy a gyártási év nem mindegy, de lehet hogy rosszul értettem. Amúgy a Gid kijelző mennyivel tudd többet egy BID kijelzőnél, úgy hogy a kocsi enjoy felszereltségű (manuális klíma, 2x elektromos ablak emelő stb.). ja és még annyi hogy mennyit érdemes adni egy GID+cd30 mp3-ért?

Előre is köszönöm!

Olyan 35ezret, max 40:)!

Persze azt gondoltam, hogy szükség lesz Tech2 -re, csak nem akarok úgy járni, hogy megveszem és utána nem fog rendesen működni.

Ha jól működik még az sem kell...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.