Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Köszönöm. Annyiért el is vinném. Remélem van H Astrához is nekik. Megkérdezem. Csak jó lenne ha összeraknák már az autómat, hogy el is tudjak menni érte. :)

H astrajuk nincs. Sőt, én nem találtam sehol. Szerintem amúgy jó lehet a vectra kábelkötege is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bontotta már le valamelyikőtök az első ajtó belső kárpitját?

(azért itt kérdezem, mert szeretnék egy elektromos kiállást készíteni az ajtó aljához küszöbvilágításnak)

Arra sem jövök rá, hogy mi adja a jelet a belső fénynek ajtónyitáskor. Az biztos, hogy nincs semmiféle gomb... gondolom valami mágneses jeladó dolgozik.

Tehát ha valakinek van kárpitbontási tapasztalata és megosztja, azt megköszönöm előre is. :)

üdv'

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bontotta már le valamelyikőtök az első ajtó belső kárpitját?

(azért itt kérdezem, mert szeretnék egy elektromos kiállást készíteni az ajtó aljához küszöbvilágításnak)

Arra sem jövök rá, hogy mi adja a jelet a belső fénynek ajtónyitáskor. Az biztos, hogy nincs semmiféle gomb... gondolom valami mágneses jeladó dolgozik.

Tehát ha valakinek van kárpitbontási tapasztalata és megosztja, azt megköszönöm előre is. :)

üdv'

Én bontottam már le, sőt nemrég lett bitulapozva az ajtó lemeze....de kapcsolóra belül én sem emlékszem.

Én a helyedben a belső tér világításáról venném le a jelet egy relének, majd egy biztosított gyújtási- vagy állandó +12V-ot adni a leendő küszöbvilágításnak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Köszönöm a segítségeket, hozzászólásokat eddig.

Amiért írok most, van egy: (2006 Astra-H ból)

- TID kijelzőm, kerettel, karcmentesen szép és működik, 8000-ért eladósorba került.

- Kábel+csatlakozó és érintkező UEC modulba. Aki utólag akar "Emlékeztető csomag" más néven "Diagnosztikai opciót" az Astra H ba beépíteni és neki is hiányzik egy összekötő kábel

az UEC modultól a hűtővíztartályhoz vagy az ablakmosótartályhoz. Itt meg lehet nézni mire is jó: http://web.t-online.hu/joaopinto/astra-h.htm

(Kábelből 2db ot rendeltünk angliából, darabja 5000FT volt (postával) 1db maradt, mert az gyárilag megvolt már a kocsiban)

Akit esetleg ezek érdekelnek írjon.

Tudnál egy linket adni, hogy hogy is néz ki a kábel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap betettem a szélvédő mosó csőre, a - már kicserélt - fúvókák elé egy visszacsapó szelepet.

Az orosz oldalon találtam, hogy Insignia fúvóka mellé ajánlott.

Most már tényleg nem folyik vissza a víz a tartályba, ha priccolom, akkor rögtön ott van.

Erről a szelepről van szó. 1200Ft-ba került.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/visszacsap%C3%B3%20szelep.jpg

Még azt kell megoldanom, hogy valamilyen hőszigetelő anyaggal betekerjem, hogy télen el ne fagyjon.

Link to comment
Megosztás:

Én bontottam már le, sőt nemrég lett bitulapozva az ajtó lemeze....de kapcsolóra belül én sem emlékszem.

Én a helyedben a belső tér világításáról venném le a jelet egy relének, majd egy biztosított gyújtási- vagy állandó +12V-ot adni a leendő küszöbvilágításnak.

És hogyan tudom azt megtenni?

gondolom, nem kell kábelt húznom a belső lámpatestektől...

Link to comment
Megosztás:

És hogyan tudom azt megtenni?

gondolom, nem kell kábelt húznom a belső lámpatestektől...

De, legalábbis én ezt tenném.

Tetőkárpit jobb első részét megbontva (jobb napellenző le), jobb lábtérnél elhelyezed a relét, tőle pedig a 2 ajtóhoz elviszed a vezérelt jelet.

De az is lehet, hogy az elektronika nem is figyeli a belső tér világítás terheltségét (lsd. izzó kiégésre figyelmeztető funkció) és akkor relé nélkül is simán ráakaszthatsz még 2db 5W-os kilépőfényként funkcionáló izzót, amik majd az ajtóba kerülnek.

Egyébként milyen foglalatot gondoltál ennek a világításnak? Hogyan helyezed el az ajtóban ezeket az izzókat? És hova???

(amúgy lassan ez már az 5. nekem 24 óra alatt, tehát lehet, hogy nem fogok tudni megint reagálni)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bontotta már le valamelyikőtök az első ajtó belső kárpitját?

(azért itt kérdezem, mert szeretnék egy elektromos kiállást készíteni az ajtó aljához küszöbvilágításnak)

Arra sem jövök rá, hogy mi adja a jelet a belső fénynek ajtónyitáskor. Az biztos, hogy nincs semmiféle gomb... gondolom valami mágneses jeladó dolgozik.

Tehát ha valakinek van kárpitbontási tapasztalata és megosztja, azt megköszönöm előre is. :)

üdv'

http://youtu.be/LQ_PhZ2e3Hc

Ha ez segít akkor itt van fényhez áram igaz lehet hogy csak akkor amikor megy a világítás.

Kilincsmegvilágítás amit beszerel.

szereléshez lehet jó a videó :D

a lényeg 7:00 körül és ahogy nézem nem kell lámpát kapcsolni.a többit meg csak megoldod :icon13:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

De, legalábbis én ezt tenném.

Tetőkárpit jobb első részét megbontva (jobb napellenző le), jobb lábtérnél elhelyezed a relét, tőle pedig a 2 ajtóhoz elviszed a vezérelt jelet.

De az is lehet, hogy az elektronika nem is figyeli a belső tér világítás terheltségét (lsd. izzó kiégésre figyelmeztető funkció) és akkor relé nélkül is simán ráakaszthatsz még 2db 5W-os kilépőfényként funkcionáló izzót, amik majd az ajtóba kerülnek.

Egyébként milyen foglalatot gondoltál ennek a világításnak? Hogyan helyezed el az ajtóban ezeket az izzókat? És hova???

(amúgy lassan ez már az 5. nekem 24 óra alatt, tehát lehet, hogy nem fogok tudni megint reagálni)

Vízálló ledszalagra gondoltam. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jól gondolom, hogy eltört a belső keringetést szabályzó zsalum szára ezt a videót elnézve?

Pollen szűrő cserekor készítettem a videót.

Akinek volt már hasonló hibája, sikerült megoldani az orosz leírás alapján, vagy másképpen?

ttp://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=2&hl=hu&rurl=translate.google.com&sl=ru&tl=hu&twu=1&u=http://www.astra-h.ru/zaslonka.html&usg=ALkJrhgDqEiZqFWWKtP7K-lV9LT6Fu83iQ#newmodel

Vagy bontóban találhatok ép zsalut?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jól gondolom, hogy eltört a belső keringetést szabályzó zsalum szára ezt a videót elnézve?

Pollen szűrő cserekor készítettem a videót.

Akinek volt már hasonló hibája, sikerült megoldani az orosz leírás alapján, vagy másképpen?

ttp://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=2&hl=hu&rurl=translate.google.com&sl=ru&tl=hu&twu=1&u=http://www.astra-h.ru/zaslonka.html&usg=ALkJrhgDqEiZqFWWKtP7K-lV9LT6Fu83iQ#newmodel

Vagy bontóban találhatok ép zsalut?

Előre is köszönöm!

Nekem sikerült, de nem volt hozzú életű, kb. fél év múlva megint tönkrement.

Lehet kapni javítókittet, ahol már van a két végállásnál egy-egy erősített határoló, így nem törik le a terelő. Enek az ára kb. 15eFt.

Próbáld meg a bontóba, de csak olyat vegyél, ami már a javított változat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jól gondolom, hogy eltört a belső keringetést szabályzó zsalum szára ezt a videót elnézve?

Pollen szűrő cserekor készítettem a videót.

Akinek volt már hasonló hibája, sikerült megoldani az orosz leírás alapján, vagy másképpen?

ttp://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=2&hl=hu&rurl=translate.google.com&sl=ru&tl=hu&twu=1&u=http://www.astra-h.ru/zaslonka.html&usg=ALkJrhgDqEiZqFWWKtP7K-lV9LT6Fu83iQ#newmodel

Vagy bontóban találhatok ép zsalut?

Előre is köszönöm!

Szia!

Sikerült megjavítanom, már 1 éve működik. Az IC-k helyett csak ellenállást tettem a motorral sorba. 50-100ohm

körüli, 5W-os ellenálást. Pontosan sajnos nem emléxem, de addig növeltem, amig a zsalut még biztonságosan mozgatta, de már nem erőlködött a végén.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Márkaszervizben csinálták, vagy valamelyik független szervizben?

Sziasztok!

A kocsi leállítása után a muszerfalból fura zajok hallatszanak mintha egy kis villanymotor dolgozna és állítana valamit. Ez vajon mi lehet? Nekem gyanús hogy összefüggés van a szellőztetéssel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsi leállítása után a muszerfalból fura zajok hallatszanak mintha egy kis villanymotor dolgozna és állítana valamit. Ez vajon mi lehet? Nekem gyanús hogy összefüggés van a szellőztetéssel.

Valószínű az lesz.

Kb. 30 másdopercig hallani.

Próbáld ki, hogy ha már nem hallod a hangot, akkor a belső keringetés gombot megnyomod gyújtás alatt.

Ha ekkor megint hallod, akkor neked is tönkrement (a levelgőválasztó ne legyen a szélvédőre állítva, mert akkor nem műkdöik az állítás).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha esetleg úgy adódik, hogy nem távirányítóval, hanem kulccsal kell lezárni az autót (lemerül az elem, bedöglik a távirányító, stb.), azt hogyan kell? Nekem kulccsal csak a bal első ajtót zárja le.

A rendőrautók ugyanúgy nem zárnak le kulccsal, csak a bal elsőt. Jó, azokon az ablakfelhúzás sincs programozva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.