Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok.

Egy TPMS rendszer mennyibe kerül, és mennyire macerás beépíteni?

A 4 db szenzor kb 100.000Ft. Ha a téli gumid másik felnin van, újabb 100.000, vagy télen nem használod... De ki lehet fogni bontóban, Vaterán is. (Én pl tavaly 8000 Ft-ért vettem egy garnitúrát a téli kerekek számára.) De figyelni kell, mert GM-esből is van sok féle.

Aztán van egy kalibráló gombja a műszerfalon a kijelző alatti sorban. Tehát ebből is másik kell.

Az elektronikáját pontosan nem ismerem, de biztosan van valami vevő egysége illetve egy vezérlője, amit szerintem alapból nem raktak bele minden autóba. Azt is venni kell. A műszeregységben a visszajelző, hibajelző figyelmeztető ledek elképzelhető, hogy alapban benne vannak, csak programozni kell. Mint ahogy azt is, hogy a megfelelő kijelzőn (legalább GID) megjelenítse az adatokat. Illetve a Check controllnak is aktiválva kell hogy legyen, hogy figyelmeztessen ha jelentősen eltérő a nyomás oldalanként illetve szóljon folyamatos nyomásveszteség esetén ezzel előre jelezve a lassú defektet.

Szumma szummárum, ha találsz donor autót, amiből a hardver részek mind olcsón kinyerhetőek, el lehet gondolkozni a megvalósításán. Ha mindent újonnan veszel hozzá, jó néhány százezerbe belekerülhet.

Hogy az utólagos beépítés mennyire macerás... mit hova kell kötni, mit kell hozzá szétszedni, hova kell új kábeleket behúzni, milyen új biztosítékok kellenek és hova ezt sajnos nem tudom...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A 4 db szenzor kb 100.000Ft. Ha a téli gumid másik felnin van, újabb 100.000, vagy télen nem használod... De ki lehet fogni bontóban, Vaterán is. (Én pl tavaly 8000 Ft-ért vettem egy garnitúrát a téli kerekek számára.) De figyelni kell, mert GM-esből is van sok féle.

Aztán van egy kalibráló gombja a műszerfalon a kijelző alatti sorban. Tehát ebből is másik kell.

Az elektronikáját pontosan nem ismerem, de biztosan van valami vevő egysége illetve egy vezérlője, amit szerintem alapból nem raktak bele minden autóba. Azt is venni kell. A műszeregységben a visszajelző, hibajelző figyelmeztető ledek elképzelhető, hogy alapban benne vannak, csak programozni kell. Mint ahogy azt is, hogy a megfelelő kijelzőn (legalább GID) megjelenítse az adatokat. Illetve a Check controllnak is aktiválva kell hogy legyen, hogy figyelmeztessen ha jelentősen eltérő a nyomás oldalanként illetve szóljon folyamatos nyomásveszteség esetén ezzel előre jelezve a lassú defektet.

Szumma szummárum, ha találsz donor autót, amiből a hardver részek mind olcsón kinyerhetőek, el lehet gondolkozni a megvalósításán. Ha mindent újonnan veszel hozzá, jó néhány százezerbe belekerülhet.

Hogy az utólagos beépítés mennyire macerás... mit hova kell kötni, mit kell hozzá szétszedni, hova kell új kábeleket behúzni, milyen új biztosítékok kellenek és hova ezt sajnos nem tudom...

" donor autó" Merre szoktál parkolni :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, tegnap kiszereltem a cim modult es egyik ismerosom megcsinalta a forrasztast, de nem szedte ki a csatlakozokat, csak ujraforrasztotta a labakat. Szerintetek ez is elegendo nem kell teljesen 0rol csinalni a forrasztast? Sokat szivtam a szetszedessel biztosra akarok menni osszerakas elott :)

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

A 4 db szenzor kb 100.000Ft. Ha a téli gumid másik felnin van, újabb 100.000, vagy télen nem használod... De ki lehet fogni bontóban, Vaterán is. (Én pl tavaly 8000 Ft-ért vettem egy garnitúrát a téli kerekek számára.) De figyelni kell, mert GM-esből is van sok féle.

Aztán van egy kalibráló gombja a műszerfalon a kijelző alatti sorban. Tehát ebből is másik kell.

Az elektronikáját pontosan nem ismerem, de biztosan van valami vevő egysége illetve egy vezérlője, amit szerintem alapból nem raktak bele minden autóba. Azt is venni kell. A műszeregységben a visszajelző, hibajelző figyelmeztető ledek elképzelhető, hogy alapban benne vannak, csak programozni kell. Mint ahogy azt is, hogy a megfelelő kijelzőn (legalább GID) megjelenítse az adatokat. Illetve a Check controllnak is aktiválva kell hogy legyen, hogy figyelmeztessen ha jelentősen eltérő a nyomás oldalanként illetve szóljon folyamatos nyomásveszteség esetén ezzel előre jelezve a lassú defektet.

Szumma szummárum, ha találsz donor autót, amiből a hardver részek mind olcsón kinyerhetőek, el lehet gondolkozni a megvalósításán. Ha mindent újonnan veszel hozzá, jó néhány százezerbe belekerülhet.

Hogy az utólagos beépítés mennyire macerás... mit hova kell kötni, mit kell hozzá szétszedni, hova kell új kábeleket behúzni, milyen új biztosítékok kellenek és hova ezt sajnos nem tudom...

Szerintem Ő utólagosra gondolhatott, az meg kijön olyan 50-60 ezer körüli összegből. Kérdés, hogy milyen a minősége. Beszerelni meg nem egy nagy dolog, csak a probléma ott is fennáll, ha az ember két garnitúra felnit használ. Van olyan amelyik 6 érzékelővel van csomagolva, de ugye az még mindig kevés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, tegnap kiszereltem a cim modult es egyik ismerosom megcsinalta a forrasztast, de nem szedte ki a csatlakozokat, csak ujraforrasztotta a labakat. Szerintetek ez is elegendo nem kell teljesen 0rol csinalni a forrasztast? Sokat szivtam a szetszedessel biztosra akarok menni osszerakas elott :)

Köszönöm előre is!

Én sem szedtem ki a csatlakozókat, csak mind a két oldalt megforrasztottam.

Ugye ólommentes anyagot használtatok?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem Ő utólagosra gondolhatott, az meg kijön olyan 50-60 ezer körüli összegből. Kérdés, hogy milyen a minősége. Beszerelni meg nem egy nagy dolog, csak a probléma ott is fennáll, ha az ember két garnitúra felnit használ. Van olyan amelyik 6 érzékelővel van csomagolva, de ugye az még mindig kevés.

Ja?! Az más!

Utólagosan beszerelhető távolkeleti termékeket én is láttam már pár tízezerért. Gondolom adnak hozzá beszerelési útmutatót...

A gyárinál egyből felismeri a rendszer akárhány garnitúra kereked van és működik is vele. Bár érdekes, hogy az a tapasztalatom hogy kerékcserekor először elég pontatlan értékeket mutat. Kell pár nap amíg hozzátanul.

Az utángyártottnál az a probléma, igen, ahogy írod is hogy utólag honnan szerzel hozzá plusz szenzorokat hogy működjön is vele.

Link to comment
Megosztás:

Fel kell tanítani a fejegységet a kocsidhoz.

Jó esetben pár perces történet, rosszabb esetben nincs "kikódolva" (igazából amikor kivették, nem engedtették el az előző BC-vel, ezért sípol) az a fejegység, amit vettél, ezt meg kell tenni.

Én ugyanebbe az utóbbiba futottam bele, itt megcsinálták pikk-pakk:

http://autocomputer.hu/

Sok sikert!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget, már hétfőn hívom is őket. Remélem csak a pár perces történetről lesz szó ez esetben.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem Ő utólagosra gondolhatott, az meg kijön olyan 50-60 ezer körüli összegből. Kérdés, hogy milyen a minősége. Beszerelni meg nem egy nagy dolog, csak a probléma ott is fennáll, ha az ember két garnitúra felnit használ. Van olyan amelyik 6 érzékelővel van csomagolva, de ugye az még mindig kevés.

Nem nem, gyárira gondoltam....:)

ha már egyszer az elektronika tudja, csak a hardver kellene...

Cserenkov.....elszomorítasz.....:(

Link to comment
Megosztás:

Maybal, közben is gondolkoztam a kérdéseden.

A kijelző alatti gomb, csak a DDS-hez (defektfigyelés) kell feltétlenül. Ha nem kell hogy figyelmeztessen, csak a nyomásokat akarod figyelni, akkor elképzelhető, hogy kihagyható.

Hogy érted azt, hogy az elektronika tudja? Alapból berakják az összes Astrába a szenzor vevőegységeket meg az ehhez szükséges összes elektronikát? Mert ha ez így van és alkalmas rá a kijelződ akkor csak 4db (8db) szenzorra lenne szükséged és némi programozásra. Ami így már nem tűnik annyira megvalósíthatatlannak.

Link to comment
Megosztás:

Maybal, közben is gondolkoztam a kérdéseden.

A kijelző alatti gomb, csak a DDS-hez (defektfigyelés) kell feltétlenül. Ha nem kell hogy figyelmeztessen, csak a nyomásokat akarod figyelni, akkor elképzelhető, hogy kihagyható.

Hogy érted azt, hogy az elektronika tudja? Alapból berakják az összes Astrába a szenzor vevőegységeket meg az ehhez szükséges összes elektronikát? Mert ha ez így van és alkalmas rá a kijelződ akkor csak 4db (8db) szenzorra lenne szükséged és némi programozásra. Ami így már nem tűnik annyira megvalósíthatatlannak.

Nem, a szenzorok kellenek, és a vevőegység kell.....a többi benne van az autóban, csak programozni kell...gondolom....

Link to comment
Megosztás:

Nem, a szenzorok kellenek, és a vevőegység kell.....a többi benne van az autóban, csak programozni kell...gondolom....

A vevőegység a kesztyűtartó mögött van a vastag keresztcsövön.

Nézd meg, hogy van-e ott egy csatlakozó, ami a vezérlőre megy.

Cserenkov jól mondja, GID is és konzol kapcsoló is kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Szia Vans!

Túl sokat nem vezettem vele éjszaka még de a tapasztalatom az ,hogy a gyári izzóhoz képest ég és föld.

Azt hiszem az Osramnak van valami éjszakai izzója is ami elméletileg 30 méterrel messzebre világit de sajnos azt még nem probáltam.

Köszönöm a választ!

Lenne még egy kérdésem a klímával kapcsolatban.

Jelenleg manuális klíma van az autómban, de szereztem egy digitklímás vezérlőt.

Szerintetek beszerelhető nagyobb költség és átalakítás nélkül.

Nem arra gondolok, hogy beférne e, hanem, hogy megfelelően működne e :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Lenne még egy kérdésem a klímával kapcsolatban.

Jelenleg manuális klíma van az autómban, de szereztem egy digitklímás vezérlőt.

Szerintetek beszerelhető nagyobb költség és átalakítás nélkül.

Nem arra gondolok, hogy beférne e, hanem, hogy megfelelően működne e :D

Nem fog működni.

A digitális vezérlőnek teljesen más kábelköteg kell, ill. több érzékelő is kell a működéshez (ez lenne az egyszerűbb megoldani).

Ill. igaz,hogy a manuális klímánál is motor mozgatja az irányt, ill. a levegő hőmérsékletet, de a manuálisnál egyszerű villanymotor van potméteres visszajelzéssel, a digitklímánál viszont léptetőmotorok vannak.

Szóval elég reménytelen az átépítés.

Link to comment
Megosztás:

Nem fog működni.

A digitális vezérlőnek teljesen más kábelköteg kell, ill. több érzékelő is kell a működéshez (ez lenne az egyszerűbb megoldani).

Ill. igaz,hogy a manuális klímánál is motor mozgatja az irányt, ill. a levegő hőmérsékletet, de a manuálisnál egyszerű villanymotor van potméteres visszajelzéssel, a digitklímánál viszont léptetőmotorok vannak.

Szóval elég reménytelen az átépítés.

Plusz, ha jól tudom, a klímakompresszor is más az automata klímásoknál.

Anno nekem is volt hasonló gondolatom, külföldi fórumokon utánaolvastam, és rendre az jött ki, hogy reménytelen és nagyon költséges vállalkozás.

Link to comment
Megosztás:

Szia! A hibakód arra utal, hogy nincs töltésed. Test mode-ban nézd meg a töltést, ha nincs, akkor generátor javítás. Diódahíd+fesz.szabályzó+csapágyak ha kellenek. Én is nem rég vagyok túl rajta, próbáltam, hogy éjszaka teljesen feltöltöttem az akkumulátort és reggel kb. 4 km múlva már elment minden a műszerfalról, szervó sem volt, úgyhogy hosszú utat ne tervezz vele, csak max a legközelebbi szerelő.

Sziasztok!

Na, nem tudtam mi hiányzik! :)

Az autópályáról fordultam vissza, ugyanis kivillant a töltés ikon és megszűnt a töltésem. Szerencsére csak 30km-re voltam még otthonról, ennyit vígan bírt az akksiról, bár így is 11,6V volt már csak benne.

Most töltőre raktam, reggel irány a szerviz (az is jó 10 km, remélem bírni fogja) egy jó kis generátor felújításra.

Annyi előjele volt a dolognak, hogy indulás előtt járó motornál olyan furcsán vibrált a helyzetjelző izzó. Még néztem is egy töltést, akkor még nagyjából rendben volt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na, nem tudtam mi hiányzik! :)

Az autópályáról fordultam vissza, ugyanis kivillant a töltés ikon és megszűnt a töltésem. Szerencsére csak 30km-re voltam még otthonról, ennyit vígan bírt az akksiról, bár így is 11,6V volt már csak benne.

Most töltőre raktam, reggel irány a szerviz (az is jó 10 km, remélem bírni fogja) egy jó kis generátor felújításra.

Annyi előjele volt a dolognak, hogy indulás előtt járó motornál olyan furcsán vibrált a helyzetjelző izzó. Még néztem is egy töltést, akkor még nagyjából rendben volt...

Ha jó az akksid, akkor feltöltve 10 km-t ki fog bírni, ne használj semmi elektromosat. Előtte már jelezni fog az ESP, ABS, onnan tudod, hogy nem sok van hátra.

Hogy az 1.7-ből mennyire macerás kiszedni a generátort, nem tudom. Valószínű, hogy a diódasor döglött be. Az meg ki-be- szétszereléssel együtt kb. 3 óra, meg kb. 20 ezer Ft.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.