Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Gyári akksim megmakkant délutánra 10.3V volt benne(2 perc töltéssel azonnal indult,igaz lámpánál esett szépen a volt a kormánymozdulatra,4 km múlva megálltam fél órára aztán már csak a bikázás segített) )2007 03.heti,ahogy vesszük jól kiszolgált.igaz 3 napig állt a kocsi garázsban és a hónapban nem voltam 5-6 km nél sosem messzebb vele.

Kap egy bónusz töltést még, meg is volt szomjazva rendesen 3-4 deci vizet benyakalt.sok reményt nem fűzök hozzá,de mivel tavalyra terveztem a cserét ezért nem ért felkészületlenül.max annyiban hogy jó időben történt a merülés.

hétfőn megkérdezem a helyi szervízt mibe fáj,ha sok akkor Csergő

14 órás töltéssel 8.5 volt lett benne :) Autóról bikázva se indult .Tegnap autómentős ismerős indítóakksija bikázva azonnal indította.

kapott egy Bannert(55Ah-s ) 16ért elmegy azzal is egy darabig :)

Link to comment
Megosztás:

Amúgy rendben van a hűtővíz szinted? Ellenőrizd a kiegyenlítő tartályt! Lehet határon mozog a szint.

Ha jó a szint, akkor azt tudom még elképzelni, hogy az érzékelő, vagy a kábele vacakol.

Esetleg a tartályban lévő úszóval van valami.

A kiegyenlítő tartályod aljában van az érzékelő.

https://drive.google.com/folderview?id=0B-f9NoDXPdtKSjhHX2YzUHh4ZXc&usp=sharing

Esetleg mozgasd meg a csatlakozót.

A kábele másik vége is lehet kontaktos, na ezt már nehezebb szétszedni, ellenőrizni.

A hűtővíz szintem(szerintem rendben)-bár nem tudom,hogy mi az ideális szint.Mi az ideális szint?

A kábelt már szétszedtem még a régi szenzorral,mozgattam de nem segített.

Az érzékelő ki lett cserélve-nem bontottra,hanem gyári GM-re.

Azt nem is tudtam,hogy a tartályban van úszó-a tartály levétele és alapos kipucolása talán segíthet?

Egyébként hallottam olyat is,hogy csak tartály cserével oldódhat meg a probléma-ebben lehet valami igazság?

köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Ha leokézod, akkor egy darabig nem dobja föl megint azt a figyelmeztető ablakot. Hogy mennyi idő múlva szól megint ha nem veszed le a gyújtást, még sose mértem. Nekem nagyjából ilyen 30-40 perc volt sacc/kb mikor kidörzsölődött az egyik vízcső.

Köszi a válaszodat.

Egyébként hol okézom le?

Írnál bővebbet a kidörzsölt vízcsőről-pontosan hogy is volt ez?

Azért kérdem,mert nekem is volt vízcső problémám csak az elengedte a vizet.-megijedtem és nem tudtam a miértjét-azt hittem van köze a hűtővízszint állandó kijelzéséhez.

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Elég jó helyen vásárolsz, mert pl. 55Ah-s kategóriában max. 3-4 ezer Ft eltérés van a Bannertől. Amiről meg köztudott, hogy nagy autógyárak beszállítója, tehát olyan rossz nem lehet. Viszont a nagyobb teljesítményű kategóriában sincs 2x-es eltérés.

Az pedig, hogy azért nem veszel többé prémium akksit, mert egy márka nem vált be, pont olyan, hogyha valaki azért nem vesz többé Opelt, mondván rossz a felszereltségük, mert egyszer kifogott egy fapados Astrát. :icon1:

Egy akksit jó esetben nem vesz minden nap az ember. Így kisérletezgetni nem nagyon van idő. :) És jól látod egy akksi nem mérvadó, így elég hosszú idő után lehetne következtetést levonni.

Új 66Ah-s Electric Power-t vettem 13500Ft-ért akcióban.

Egy középkategóriás "márkás" akksi 25e-től keződik.

Ráadásul több helyen a márkás akksira úgy adnak csak garanciát, ha műhellyel szereltetem be (ami szerintem elég nonszensz).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rászántam magam én is a CIM átforrasztásra, tökéletes a leírás, lenne egy kérdésem mielőtt nekilátok.

A szögelfordulás érzékelőt hogy kell kalibrálni? Ehhez kell az OP-com?

Köszönöm!

Üdv

Igen. Nekem kellett kalibrálni a szögelfordulást opcom-mal, mert amikor szétszedtem, akkor a kormányelfordulást jelző tárcsa elmozdult és nem tudtam úgy visszarakni, ahogy a szétszedésnél volt. Ha neked ez sikerül, akkor lehet nem kell opcom, de anélkül nem merném szétszedni.

Link to comment
Megosztás:

Egy akksit jó esetben nem vesz minden nap az ember. Így kisérletezgetni nem nagyon van idő. :) És jól látod egy akksi nem mérvadó, így elég hosszú idő után lehetne következtetést levonni.

Új 66Ah-s Electric Power-t vettem 13500Ft-ért akcióban.

Egy középkategóriás "márkás" akksi 25e-től keződik.

Ráadásul több helyen a márkás akksira úgy adnak csak garanciát, ha műhellyel szereltetem be (ami szerintem elég nonszensz).

Nem az a lényeg, hogy szakember szerelje be, hanem az, hogy beszerelés után legyen egy villamossági szerelő által elvégzett töltés mérés. Amit szerintem egy ezresért megcsinál és ki is tölti a garpapírt egy korrektebb szaki.

Ez igaz kellene, hogy legyen egy "gagyi akksira is". Dolgoztam akkumulátor kereskedésben egy időben és van az a (ár)kategória, amit én nem vennék meg.....tapasztalatból. 90%-ban a drágább akksi tényleg jobb is és nem csak a nevet kell megfizetni. Elég, ha csak az egyik legfontosabb paraméterre, a hideg indító áramra gondolunk. Egy jobb minőségű (nevezzük márkásabbnak) 55-ös tud annyit, mint egy gagyibb 66-os!

Link to comment
Megosztás:

Nem az a lényeg, hogy szakember szerelje be, hanem az, hogy beszerelés után legyen egy villamossági szerelő által elvégzett töltés mérés. Amit szerintem egy ezresér megcsinál és ki is tölti a garpapírt egy korrektebb szaki.

Ez igaz kellene, hogy legyen egy "gagyi akksira is". Dolgoztam akkumulátor kereskedésben egy időben és van az a (ár)kategória, amit én nem vennék meg.....tapasztalatból. 90%-ban a drágább akksi tényleg jobb is és nem csak a nevet kell megfizetni. Elég, ha csak az egyik legfontosabb paraméterre, a hideg indító áramra gondolunk. Egy jobb minőségű (nevezzük márkásabbnak) 55-ös tud annyit, mint egy gagyibb 66-os!

Ha dolgoztál akkumlátor kereskedésben, akkor tudod, hogy az Electric Power akksik nem gagyi akksik.

Mint sok más esetben is a drága akksi nem minden esetben jelent minőségi akksit sem.

Abban egyetértünk gagyi akksit én sem vennék.

Link to comment
Megosztás:

Ha dolgoztál akkumlátor kereskedésben, akkor tudod, hogy az Electric Power akksik nem gagyi akksik.

Mint sok más esetben is a drága akksi nem minden esetben jelent minőségi akksit sem.

Abban egyetértünk gagyi akksit én sem vennék.

Direkt nem írtam márkaneveket...és az általad vásároltat sem minősítettem.

Link to comment
Megosztás:

a fenti video segitségével sikerült a hibakód kiolvasás a kocsiból

ezeket irta ki

042052 P0420 Catalyst System Low Efficiency

161450 P1614 Loss of RIM Serial Data

000000

tudja valaki hogy mit jelentenek,illetve hol tudnék utánna nézni ??

thx

Szia!

Ezeket írja a kódfejtő de, hogy mi jelentenek azt majd más megírja :D Az első az valami katalizátor hatékonyság küszöb érték alatt, a második valami sbds rendszer hiba, na erről lövésem sincs. Az sbds az általános obdll kódok közt van.

Link to comment
Megosztás:

a fenti video segitségével sikerült a hibakód kiolvasás a kocsiból

ezeket irta ki

042052

161450

000000

tudja valaki hogy mit jelentenek,illetve hol tudnék utánna nézni ??

thx

Elvileg a 161450 a katalizátor utáni lambdaszonda hibára utal.

A 042052 meg katalizátor problémára. Szerintem összefügg a kettő.

Egy lambdaszonda csere a 042052-es kódot is valószínűleg megoldhatja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Elvileg a 161450 a katalizátor utáni lambdaszonda hibára utal.

A 042052 meg katalizátor problémára. Szerintem összefügg a kettő.

Egy lambdaszonda csere a 042052-es kódot is valószínűleg megoldhatja.

most volt a kocsiban komplett vezérléscsere,szűrök,olajok stb

elvileg a lambdaszondát is kipucolta a szerelő,lehet egy hibakódtörlés is elegendő lenne ?? meg olyat is beszélt a szerelő hogy majd magától elalszik ha jobb minőségű benzint használok,meg olyat is olvastam róla hogy ha adalékot teszek a benzinhez ( spuri,cataclean) akkor is megjavul

csak nem tom mi lehet igaz ezekből ???

azt irják hogy ez a hiba fogyasztásnövekedéshez vezet,a kocsi 6,5 liter fogyaszt......

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszodat.

Egyébként hol okézom le?

Írnál bővebbet a kidörzsölt vízcsőről-pontosan hogy is volt ez?

Azért kérdem,mert nekem is volt vízcső problémám csak az elengedte a vizet.-megijedtem és nem tudtam a miértjét-azt hittem van köze a hűtővízszint állandó kijelzéséhez.

köszönöm

Nálam úgy működik, hogy az ilyen "felugró ablakokat" a középső forgatógomb megnyomásával (vagy a bal kormánykapcsolóval) lehet nyugtázni. De nekem CD70NAVI fejegységem van CID kijelzővel. Más fejegységek, más kijelzővel másképp működnek. Pl tudom, hogy CD30-nál az a rádió ki/bekapcsolója. Nálam az máshol van. De gyanítom a bal oldali kormánykapcsoló megnyomása nálad is működne.

A vízcső kidörzsölődés nem nagy történet: Egyik nap indultam az autóval és kiírta, hogy hűtőfolyadékszint alacsony. Először én is arra gondoltam, hogy csak valami elektronikai zavar, ezért leokéztam, mentem tovább.

Kis idő múlva megint feldobta. Ekkor félreálltam megnézte: valóban szint alatt volt. Rátöltöttem, gondolom hátha csak nagyon a határon volt és azért jelez be. (Hűtőfolyadékból, motorolajból mindig van 1-1 liter a csomagtartómban.)

Fél-egy óra múlva megint szint alatt volt a folyadék, jelezte is. Na, akkor már megnéztem tüzetesebben is. A blokk hátulja csurom víz volt. Az egyik gumi hűtővízcsövön volt egy apró lyuk és onnan spriccelhetett oda.

Csőrendelés egy-két ezer forint, csere. Azóta jó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

CD30/CD30MP3-nál a a 6 gombosnál van a négyágú kapcsoló a hangerő szabályozó alatt, és a "jobbra" "balra" háromszög négyzettel gombokal lehet nyugtázni, vagy a kormányon a baloldali tekerő gomb benyomásával.

A 9 gombosnál gondolom az "OK" gombbal lehet. (a kormányrész ua)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tudja esetleg valaki, hogy a GTC fényszóró és az 5 ajtós fényszórója ugyanaz méretileg, rögzítésügyileg, stb.?

Egy helyen olvastam, hogy igen, de ezt szeretném megerősíttetni (vagy cáfoltatni), ha valakinek van ezzel kapcsolatban pontos információja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos reggelre lemerült az akksim (10,3 V), mert figyelmetlen voltam és az utastér világítást égve hagytam... A kérdésem, hogy az így lemerült akkumulátort érdemes tölteni? Fogja utána tartani a töltöttséget, vagy inkább vegyek egy újat? Azt mondták nekem, hogy mindegy mitől merül le, ha lemerült egyszer akkor kuka. Igaz ez? Mi a véleményetek? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos reggelre lemerült az akksim (10,3 V), mert figyelmetlen voltam és az utastér világítást égve hagytam... A kérdésem, hogy az így lemerült akkumulátort érdemes tölteni? Fogja utána tartani a töltöttséget, vagy inkább vegyek egy újat? Azt mondták nekem, hogy mindegy mitől merül le, ha lemerült egyszer akkor kuka. Igaz ez? Mi a véleményetek?

Szo nincs arrol, hogy kuka lenne, plane, ha nem egy oreg, lestrapalt darabrol van szo. Egy probat mindenkeppen meger, idealisan kulso toltorol, de vegso esetben a kocsi is feltolti, ha bebikazod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos reggelre lemerült az akksim (10,3 V), mert figyelmetlen voltam és az utastér világítást égve hagytam... A kérdésem, hogy az így lemerült akkumulátort érdemes tölteni? Fogja utána tartani a töltöttséget, vagy inkább vegyek egy újat? Azt mondták nekem, hogy mindegy mitől merül le, ha lemerült egyszer akkor kuka. Igaz ez? Mi a véleményetek? Köszi! G.

A belsőtér világítás még talán nem okoz mélykisülést...

Amúgy nekem mintha az rémlene, hogy egy idő után lekapcsolja az égve maradt belső tér világítást az elektronika!? :huh:

Link to comment
Megosztás:

A belsőtér világítás még talán nem okoz mélykisülést...

Amúgy nekem mintha az rémlene, hogy egy idő után lekapcsolja az égve maradt belső tér világítást az elektronika!? :huh:

Így van. Nálm pl. 30 perc után lekapcsol minden világítást a beltérben és a csomagtartóban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új klubtagként nézzétek el nekem, hogy ha valami banális, eddig már megbeszélt hibát szeretnék most újból elővenni. Nem vagyok egy autószaki, inkább azt mondanám tudom ha valami probléma van, hova kell elvinni az autót :icon1: . Sajnos most azonban a autóvill.szerelő barátom sötétben tapogatódzik.

Egy 1.7 CDTI Enjoy (74 kW) Astám van immár 8 éve (2004. 12. gyártású)

Gázpedál problémám lett most vele, a jelenség: minden ok nélkül egyszer csak gondol egyet és letilt (ford.szám: 1000-1300 körülre esk vissza, de), nem érzékeli a pedált. Hibakód (WOW): P1120 Gaspedal signal 1 ,2.

Pedál csere megvolt, bírt 1 hónapot, majd újból uaz a probléma, épp ma.

Elkezdtem olvasgatni ezen témában írott hozzászólásaitokat, találtam is számomra újat: biztosítéktáblában kontakt hiba, ezt még nem nézettem meg.

Volt-e valakinek ilyen problémája és ha megoldódott, milyen módon? Köszönöm szépen a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új klubtagként nézzétek el nekem, hogy ha valami banális, eddig már megbeszélt hibát szeretnék most újból elővenni. Nem vagyok egy autószaki, inkább azt mondanám tudom ha valami probléma van, hova kell elvinni az autót :icon1: . Sajnos most azonban a autóvill.szerelő barátom sötétben tapogatódzik.

Egy 1.7 CDTI Enjoy (74 kW) Astám van immár 8 éve (2004. 12. gyártású)

Gázpedál problémám lett most vele, a jelenség: minden ok nélkül egyszer csak gondol egyet és letilt (ford.szám: 1000-1300 körülre esk vissza, de), nem érzékeli a pedált. Hibakód (WOW): P1120 Gaspedal signal 1 ,2.

Pedál csere megvolt, bírt 1 hónapot, majd újból uaz a probléma, épp ma.

Elkezdtem olvasgatni ezen témában írott hozzászólásaitokat, találtam is számomra újat: biztosítéktáblában kontakt hiba, ezt még nem nézettem meg.

Volt-e valakinek ilyen problémája és ha megoldódott, milyen módon? Köszönöm szépen a segítségeteket!

Szia!

Az lesz! Én írtam a kontakt hibáról. Egyébként tipikus hiba, sok Z17DTH-nál előjön.

A javítás gyakorlatilag semmibe nem kerül. Ha csináltatod legfeljebb az az 1-1,5 óra munkaidő. A gázpedál csere felesleges volt. Illetve ilyenkor még motorvezérlő elektronika cserét szoktak erőltetni nem kevés pénzért a szerelők, de ne engedd, mert nem az a hiba.

A biztosítéktáblát vegyétek ki és alatt forrasszátok át a vezetékeket és évekig nem lesz vele többet ilyen gond!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos reggelre lemerült az akksim (10,3 V), mert figyelmetlen voltam és az utastér világítást égve hagytam... A kérdésem, hogy az így lemerült akkumulátort érdemes tölteni? Fogja utána tartani a töltöttséget, vagy inkább vegyek egy újat? Azt mondták nekem, hogy mindegy mitől merül le, ha lemerült egyszer akkor kuka. Igaz ez? Mi a véleményetek? Köszi! G.

Nem kuka, ha nem egy régi öreg akksiról van szó.

Nem tudom milyen a töltőd, ha van rajta kondicionáló program, azzal töltsd fel! Ha nincs akkor is jól fel kell tölteni és (majdnem) olyan lesz mint merülés előtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új klubtagként nézzétek el nekem, hogy ha valami banális, eddig már megbeszélt hibát szeretnék most újból elővenni. Nem vagyok egy autószaki, inkább azt mondanám tudom ha valami probléma van, hova kell elvinni az autót :icon1: . Sajnos most azonban a autóvill.szerelő barátom sötétben tapogatódzik.

Egy 1.7 CDTI Enjoy (74 kW) Astám van immár 8 éve (2004. 12. gyártású)

Gázpedál problémám lett most vele, a jelenség: minden ok nélkül egyszer csak gondol egyet és letilt (ford.szám: 1000-1300 körülre esk vissza, de), nem érzékeli a pedált. Hibakód (WOW): P1120 Gaspedal signal 1 ,2.

Pedál csere megvolt, bírt 1 hónapot, majd újból uaz a probléma, épp ma.

Elkezdtem olvasgatni ezen témában írott hozzászólásaitokat, találtam is számomra újat: biztosítéktáblában kontakt hiba, ezt még nem nézettem meg.

Volt-e valakinek ilyen problémája és ha megoldódott, milyen módon? Köszönöm szépen a segítségeteket!

Szia!

Itt a fórumon többeknek volt ilyen hibája, és senkinél nem a gázpedál volt a ludas, úgy emlékszem. A biztosíték tábla alatti csatlakozó a hibás, de majd leírja Cserenkov ha itt lesz, mert az ő autója a fórum "állatorvosi lova" Ő roppant igényes az autóval kapcsolatban, és a legkisebb hibákat is javíttatja, és megosztja velünk a tapasztalatait. De ha visszaolvasol a topicban akkor megtalálod a teljes leírást is, a biztosíték tábla kiszerelésével együtt.

Üdv!

Mod: Mire bepötyögtem már válaszolt is :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.