Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

1200-as fordulaton már van olyan 13,5V körüli töltés, alapjáraton semmi, egészen 40 fokos hűtővézhőmérsékletik. Ahogy ezt eléri egyből megjön a töltés alapjáraton is. Ebből gondoltam, hogy az utóizzításhoz lehet valami köze a dolognak, gondolom ekkor kapcsol le.

Hasonló a problémám nekem is.

Ma reggel figyelgettem és 40fok felett (44-nél már biztos) állt be a töltés 14,1V-ra.

Bár már jártam úgy, hogy 50fok körül volt mikor megint indultam egy leállás után, de a töltés 13V körül volt alapjáraton.

A fene tudja.

Lesz kedd este egy egyenáramú lakatfogóm és rámérek szerda reggel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hasonló a problémám nekem is.

Ma reggel figyelgettem és 40fok felett (44-nél már biztos) állt be a töltés 14,1V-ra.

Bár már jártam úgy, hogy 50fok körül volt mikor megint indultam egy leállás után, de a töltés 13V körül volt alapjáraton.

A fene tudja.

Lesz kedd este egy egyenáramú lakatfogóm és rámérek szerda reggel.

Hol fogsz merni? A nagyobb lakatfogokat nem egyszeru az akku kornyeken felrakni, es 13 voltnal sok erdekeset sem fog mutatni a meres, mert egy minimalis toltoaramot fogsz majd latni. Az lenne erdekes, ha kulon a generatorrol jovo vezeteken tudnal merni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hol fogsz merni? A nagyobb lakatfogokat nem egyszeru az akku kornyeken felrakni, es 13 voltnal sok erdekeset sem fog mutatni a meres, mert egy minimalis toltoaramot fogsz majd latni. Az lenne erdekes, ha kulon a generatorrol jovo vezeteken tudnal merni.

Az a tervem, hogy a generátorról induló vezetéken mérek.

Meglátjuk mi lesz. Majd mérek úgy is, hogy már "beállt" a töltés.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, akkor opcom-mal meg lehet nézni, ahol a modulokat/hibakódjait ellenőrzi végig. Azt hiszem, már írtam, hogy nekem a generátorról eljövő tápkábel sajtolt saruja lett megforrasztva (nálam nem volt és most sincs a töltéssel/feszültséggel gond, csak megelőzés miatt lett forrasztva).

Link to comment
Megosztás:

Hol fogsz merni? A nagyobb lakatfogokat nem egyszeru az akku kornyeken felrakni, es 13 voltnal sok erdekeset sem fog mutatni a meres, mert egy minimalis toltoaramot fogsz majd latni. Az lenne erdekes, ha kulon a generatorrol jovo vezeteken tudnal merni.

Tegnap még privátban arról értekeztünk okynoaval, hogy amikor látszólag nincs töltés (~12V körüli akkufeszültség), akkor kéne a generátor töltővezetékére rámérni egy egyenáramú lakatfogóval, hogy folyik-e áram. Mert ha igen, akkor a generátor tölt, nem azért nincs feszültség, mert ne töltene, hanem azért, mert pl az utóizzítás elviszi a craftot és a generátor nem győzi kellő ütemben pótolni.

Ha jól tudom, akkor opcom-mal meg lehet nézni, ahol a modulokat/hibakódjait ellenőrzi végig. Azt hiszem, már írtam, hogy nekem a generátorról eljövő tápkábel sajtolt saruja lett megforrasztva (nálam nem volt és most sincs a töltéssel/feszültséggel gond, csak megelőzés miatt lett forrasztva).

De neked nem DTH a motorod, nem? Annál meg nincs ilyen opció sajna.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap még privátban arról értekeztünk okynoaval, hogy amikor látszólag nincs töltés (~12V körüli akkufeszültség), akkor kéne a generátor töltővezetékére rámérni egy egyenáramú lakatfogóval, hogy folyik-e áram. Mert ha igen, akkor a generátor tölt, nem azért nincs feszültség, mert ne töltene, hanem azért, mert pl az utóizzítás elviszi a craftot és a generátor nem győzi kellő ütemben pótolni.

Ez igy van, csak az a kerdes, talaltok-e olyan helyet, ahol elfer a lakatfogo ugy, hogy kozben a generator vezeteken van...

Link to comment
Megosztás:

Ez igy van, csak az a kerdes, talaltok-e olyan helyet, ahol elfer a lakatfogo ugy, hogy kozben a generator vezeteken van...

Nálam ez nem lenne gond, mert legutóbb behúztak egy új vezetéket a generátortól közvetlenül az akkusarura. (Azt gondolták, hogy út közben kontakhiba miatt nem jut el az akkura a töltőfeszültség. De semmilyen változás nem történt...)

Így erre a vezetékre egyszerűen rá tudnék mérni, csak nekem sajnos nincs itthon lakatfogóm.

Link to comment
Megosztás:

Nálam ez nem lenne gond, mert legutóbb behúztak egy új vezetéket a generátortól közvetlenül az akkusarura. (Azt gondolták, hogy út közben kontakhiba miatt nem jut el az akkura a töltőfeszültség. De semmilyen változás nem történt...)

Így erre a vezetékre egyszerűen rá tudnék mérni, csak nekem sajnos nincs itthon lakatfogóm.

Lakatfogom eppen van... Merre vagy Pesten belul?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek, hogy kötötte a kijelzőre a hőmérsékletet, sebességet, turbonyomást és a többi dolgot? Vagy kamu a video?

Ha minden igaz egy TAB van a gyári kijelző helyén.

Szerintem is tablet.

Van olyan bluetooth-os OBD adapter, amit a tablethez csatlakoztatva, meg lehet ezeket jeleníteni. Több fajta androidos app van hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez egy bluetooth-os OBD adapter meg egy jó kis app.

Egyik haveromnak a Passatjában is ilyen van a gyári rádió helyén, azon is jön az internet és minden más...:)

A gyári hangrendszerre kicsit macerás volt rákötni és a töltést megoldani, de sikerült.

Én is gondolkodtam az enyémbe ilyenen, már meg is van a tab meg egy pár dolog hozzá, de nem gányolom szét a középkonzolt és a gyári kijelző is tetszik egyenlőre :D

Link to comment
Megosztás:

1200-as fordulaton már van olyan 13,5V körüli töltés, alapjáraton semmi, egészen 40 fokos hűtővézhőmérsékletik. Ahogy ezt eléri egyből megjön a töltés alapjáraton is. Ebből gondoltam, hogy az utóizzításhoz lehet valami köze a dolognak, gondolom ekkor kapcsol le.

Most az jutott eszembe, hogy akkor neked az ülés fűtést sem szabad bekapcsolni, ameddig nem melegszik fel a motor???

Vagy pl. beülsz a kint lefagyott autódba....bekapcsolnád a párátlanítót a visszapillantókról és a hátsó ablakról...de az ülés se legyen hideg, azt is fűtenéd....talán még a lámpára is szükség lenne....mit csinál ilyenkor a számítógép, hogy állítja a töltést??? Mekkora lehet ilyenkor a kapocs feszültség?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most az jutott eszembe, hogy akkor neked az ülés fűtést sem szabad bekapcsolni, ameddig nem melegszik fel a motor???

Vagy pl. beülsz a kint lefagyott autódba....bekapcsolnád a párátlanítót a visszapillantókról és a hátsó ablakról...de az ülés se legyen hideg, azt is fűtenéd....talán még a lámpára is szükség lenne....mit csinál ilyenkor a számítógép, hogy állítja a töltést??? Mekkora lehet ilyenkor a kapocs feszültség?

Eddig kapcsoltam minden fűtést gond nélkül. Amióta ez fennáll, még így nem próbáltam, de jó ötlet.

De inkább majd csak akkor próbálom ki ha otthon leszek és be tudom dugni az akkutöltőt. Nem akarom hogy következő indításkor meglepetés érjen.

Link to comment
Megosztás:

Olvasd át a "zene" című topikot, annak is az utolsó 2-3 oldalát. Éppen a napokban tárgyaltuk ki ezt a témát. Meg fogod találni a választ.

USB-rol nem targyaltunk, bar sok targyalnivalo nincs is rola, mert kozvetlenul a fejegysegre USB-rol valo lejatszasi kepesseget gyarta(t)ni irrealisan draga lenne.

Kulso eszkozzel kell az USB-bol audio jelet csiholni, es azt rakotni az AUX bemenetre, ami szinten nincs a legtobb fejegysegen, de bizonyos tipusokon kisebb-nagyobb maceraval megoldhato.

Link to comment
Megosztás:

CD30 mp3 Fejegység. Akkor milyen lehetőség lenne USB beszerelésére?

Választ előre is köszönöm.

Szia!

Az Aux bemenet megoldható, igaz nem USB, de legálább MP3 lejátszót vag ytelefont tudsz majd rá csatlakoztatni!

6 vagy 9 gombos a fejegységed? Blaupunkt vagy Grundig?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.