Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Nem kopogott az semmit. Igaz, hogy egy kisebb kátyú után történt, de a másik oldali is a végét járta. Egy idő után egyszerűen átszakad, és ennyi.

Futóművet azért kell állítani, mert ki kell venni az egészet (lengéscsillapító, rugó stb.). Nyilván patika állapotúnál lehet, hogy nem kell, de a rozsdás anyát valahogy le kell róla venni. Lengéscsillapítót meg nem akarok cserélni, mert egyrészt sokba kerül, másrészt meg a mostaniak teljesen jók.

Egyébként egy szintén 2007-es autóról van szó. A zsírozós módszert csere után én is bevetem. :icon1:

Cserenkov!

Nekem a Vectrában 260 ezret és 12 évet futott a gyári lengéscsillapító és még tökéletes állapotban volt, szóval lehet, hogy kibír az még többet is mint a toronycsapágyak. :icon1:

Nekem 10 éves az autó. Az elég hamar kiderült, hogy itt szeret rozsdásodni és én még annak idején bekentem vastagon zsírral.

Tavasszal az egyik lengéscsillapító porvédő gumi harangot kellett cserélnem, mert szakadt volt. A csavar egyáltalán nem volt rozsdás, nem kellett trükközni a leszedésnél. Megnéztem a toronycsapágyat is, ha már szét volt szedve. Semmi látható kopás nem volt rajta, kitisztítottam, bekentem vastagon zsírral, és ment vissza a helyére.

Szerintem majd 10 év múlva megint megnézem mi van vele. :)

Tehát ha valaki ezt a részt nem hanyagolta el (nyilván kevesen vannak, akik foglalkoztak vele, mert miért is tették volna), akkor szerintem ezer év meg egy nap. :D

Link to comment
Megosztás:

Elmondása szerint neki is kb. a 3. nagyobb kátyú volt, amitől megadta magát.

Ha elnyomja a motorháztetőt, akkor az is cserés lesz, meg a többi is, így az plusz költség lesz. Itt csak a zsanért tolta el egy picit, de szerencsére javítható volt. Ma-ha nem felejtem el- megnézem milyen állapotban van a céges autóké, azok azért mégis csak ridegtartásban vannak. :icon1:

Szia!

Elképzelésem sincs, hogy egy talpcsapágyban mi tud átszakadni, ha rozsdás az anya, és a teleszkópszár menetes része. Abban is biztos vagyok, hogy van olyan légkulcs a szekrényemben ami lehajtja azt az anyát, vagy letépi az elrohadt szárat :D Arról nem is beszélve, hogy a rugótányér nagyobb mint az egész lyuk ahol a toronycsapágy van, arról nem beszélve, hogy a terhet a rugó viseli, nem a lengéscsillapító.

Egy képet azért tehetnél fel az átszakadt csapágyról, hogy okoljunk belőle.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Egyre erdekesebb a tortenet; par hozzaszolassal korabban meg "kisebb katyu"-rol volt szo :)

Az utolsó adta meg a kegyelemdöfést, és január óta emlékei szerint 2 nagyobb kátyú is volt amit azzal a kerékkel megfogott.

Nyilván Te még sosem mentél kátyúba. :icon1:

Frankie!

Az még jó, hogy van jó kis légkulcsod, csak a lengéscsillapító rúdja szépen elforog körbe. Vagyis le kell fogni valamivel, csak éppen nehéz rajta fogást találni, ezért kell kivenni. :icon1:

"Arról nem is beszélve, hogy a rugótányér nagyobb mint az egész lyuk ahol a toronycsapágy van, arról nem beszélve, hogy a terhet a rugó viseli, nem a lengéscsillapító."

Ezért ment fel csak annyira, hogy éppen el tudta tolni a motorháztetőt sérülés okozása nélkül.

Kép nem tudom készült e, de ha lesz felteszem. Nyilván nem azért költött kb. 40 ezret rá, mert nem volt szükséges.

Módosítva : Astra555
Link to comment
Megosztás:

Az utolsó adta meg a kegyelemdöfést, és január óta emlékei szerint 2 nagyobb kátyú is volt amit azzal a kerékkel megfogott.

Nyilván Te még sosem mentél kátyúba. :icon1:

Frankie!

Az még jó, hogy van jó kis légkulcsod, csak a lengéscsillapító rúdja szépen elforog körbe. Vagyis le kell fogni valamivel, csak éppen nehéz rajta fogást találni, ezért kell kivenni. :icon1:

"Arról nem is beszélve, hogy a rugótányér nagyobb mint az egész lyuk ahol a toronycsapágy van, arról nem beszélve, hogy a terhet a rugó viseli, nem a lengéscsillapító."

Ezért ment fel csak annyira, hogy éppen el tudta tolni a motorháztetőt sérülés okozása nélkül.

Kép nem tudom készült e, de ha lesz felteszem. Nyilván nem azért költött kb. 40 ezret rá, mert nem volt szükséges.

Szia!

Félre ne érts! Én nem akarom kétségbe vonni a szavaidat, csak még nem találkoztam ilyennel, pedig láttam néhány autót. A légkulcsnak van egy olyan előnye, hogy képes meglazítani úgy csavarokat, hogy nem szükséges ellenfogni, de az elektromos csavarbehajtók is képesek rá.

Amire a teherviselés kapcsán próbáltam rávilágítani az az, hogy működési elvéből adódóan az összenyomott rugó még hosszabb mint az összenyomott lengéscsillapító.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

A légkulcsnak van egy olyan előnye, hogy képes meglazítani úgy csavarokat, hogy nem szükséges ellenfogni, de az elektromos csavarbehajtók is képesek rá.

Angolul impact wrench a neve, amibol kiderul, hogy ut, ami talan lenyegesebb tulajdonsag, mint a levegos, vagy elektromos hajtas. Az persze kerdes, milyen nyomatek kell a rozsdas anya leszedesehez; attol tartok, hogy az en elvileg 310Nm-es legkulcsom nem lenne eleg. Persze vannak 2-3ezer NM-esek is :)

Link to comment
Megosztás:

szia

Ma volt a kocsim műszakin 2009-es 1.3cdti dpf nélkül simán átment,nem mondtam semmit és a "kutya" sem kereste benne a részecskeszűrőt....viszont sima uv-s hővédő volt elöl az oldalsó üvegeken,ami szerintem szinte semmit nem sötétített azt lekapartatták...és az utólag felszerelt drl-t le kellett ragasztani fekete szalaggal és a biztit kivettem belőle....ennyi

üdv

BL

Sziasztok, megütötte a szemem ez a cikk, annak is a 11. sora.:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/09/22/miert_fustolnek_a_magyarok_autoi/

Namármost: az én kocsimban nincs DPF, gyárilag volt. Ha elmegyek egy ilyen műszer előtt, az nyilván kimutatja, hogy a 10pm-es részecskék aránya nem megfelelő. És elküldenek vizsgára, ahol megbukik. Vagy mégsem? Itt azt az infót kaptam, hogy DPF nélkül is átmegy a vizsgán. Akkor valami nem világos: ez a szerkezet kimutatja az apró részecskéket, elküldenek vizsgára, ott most akkor kimutatják, megbukik, vagy nem? Merthogy akkor sima vizsgán sem megy át gondolom. Vagy mitől függ ez? A matricám zöld színű, nem tudom, akiében nincs DPF annak nem zöld ezek szerint?
Más: vajh összeveti ez a műszer a környeetvédelmi matrica színét a méréseredménnyel? Merthogy van olyan hasonló korú dízel, amiben gyárilag nincs DPF, tehát "rossz" a 10pm-es értéke...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia

Ma volt a kocsim műszakin 2009-es 1.3cdti dpf nélkül simán átment,nem mondtam semmit és a "kutya" sem kereste benne a részecskeszűrőt....viszont sima uv-s hővédő volt elöl az oldalsó üvegeken,ami szerintem szinte semmit nem sötétített azt lekapartatták...és az utólag felszerelt drl-t le kellett ragasztani fekete szalaggal és a biztit kivettem belőle....ennyi

üdv

BL

Szia!

A DRL-lel mi volt a bajuk?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A DRL-lel mi volt a bajuk?

szia

Nem tudom,talán,hogy nem gyárilag volt az autóban...de nem érdekelt,mert nem kellett levenni,csak leragasztották,hogy ne is látszódjon.

Azt mondják,nem baj ha nem fog a fék és a környezetvédelmi normát nem hozza a kocsi mert az direkteben nem "látszik",akkor mikor ők mérték még jó volt ha kötekednének...de a fényképeken a drl és a sötétített szélvédő látszik ezért ellenőrízhetik....így drl letakar szélvédő lekapar.

Link to comment
Megosztás:

Azt mondják,nem baj ha nem fog a fék és a környezetvédelmi normát nem hozza a kocsi mert az direkteben nem "látszik",akkor mikor ők mérték még jó volt ha kötekednének...de a fényképeken a drl és a sötétített szélvédő látszik ezért ellenőrízhetik....így drl letakar szélvédő lekapar.

Hát ez elég érdekes hozzáállás...

Link to comment
Megosztás:

szia

Nem tudom,talán,hogy nem gyárilag volt az autóban...de nem érdekelt,mert nem kellett levenni,csak leragasztották,hogy ne is látszódjon.

Azt mondják,nem baj ha nem fog a fék és a környezetvédelmi normát nem hozza a kocsi mert az direkteben nem "látszik",akkor mikor ők mérték még jó volt ha kötekednének...de a fényképeken a drl és a sötétített szélvédő látszik ezért ellenőrízhetik....így drl letakar szélvédő lekapar.

mennyi cm volt a szélvédőcsík?

egy hsz kimaradt és most olvastam hogy oldalüveg volt ott nekem nincs fólia

Módosítva : krisztus
Link to comment
Megosztás:

szia

Ma volt a kocsim műszakin 2009-es 1.3cdti dpf nélkül simán átment,nem mondtam semmit és a "kutya" sem kereste benne a részecskeszűrőt....viszont sima uv-s hővédő volt elöl az oldalsó üvegeken,ami szerintem szinte semmit nem sötétített azt lekapartatták...és az utólag felszerelt drl-t le kellett ragasztani fekete szalaggal és a biztit kivettem belőle....ennyi

üdv

BL

Köszi, ez jó hír.

Nekem B oszloptól hátra van fólia, műbizonylattal, abba sztem nem kötnek bele.

Viszont nekem is van DRL, most raktuk bele. E4 jelű, minden pontosan mérve, hova raktuk, hogy szabályos legyen. Akkor mibe kötnének bele?

Lehet, hogy akkor majd én is leragasztom és kikötöm, annyit megér foglalkozni vele...

Link to comment
Megosztás:

szia

Nem tudom,talán,hogy nem gyárilag volt az autóban...de nem érdekelt,mert nem kellett levenni,csak leragasztották,hogy ne is látszódjon.

Azt mondják,nem baj ha nem fog a fék és a környezetvédelmi normát nem hozza a kocsi mert az direkteben nem "látszik",akkor mikor ők mérték még jó volt ha kötekednének...de a fényképeken a drl és a sötétített szélvédő látszik ezért ellenőrízhetik....így drl letakar szélvédő lekapar.

Bezárassam a bazárt? :icon1:

Akkor azt nem értem, hogy a fóliát miért vetették le. A fénykép/videó alapján senki sem tudja megmondani, hogy mekkora a fényáteresztő képessége, a műszer, amivel meg mérik, nem tárol adatokat. Vagyis amikor ők vizsgáztattak, pont megfelelt az előírásoknak.

Link to comment
Megosztás:

szia

Nem tudom,talán,hogy nem gyárilag volt az autóban...de nem érdekelt,mert nem kellett levenni,csak leragasztották,hogy ne is látszódjon.

Azt mondják,nem baj ha nem fog a fék és a környezetvédelmi normát nem hozza a kocsi mert az direkteben nem "látszik",akkor mikor ők mérték még jó volt ha kötekednének...de a fényképeken a drl és a sötétített szélvédő látszik ezért ellenőrízhetik....így drl letakar szélvédő lekapar.

Tompított felkapcsolásra lekapcsolt automatikusan a DRL?

Link to comment
Megosztás:

Tompított felkapcsolásra lekapcsolt automatikusan a DRL?

Nem csak ez a kérdés, hanem hogy az előírt felszerelési centimétereknek megfelelt-e a beépítés. Viszont a hozzászólásból azt olvasom ki, mintha eleve a DRL-lel volt bajuk, hogy nem gyári volt, nem is méricskéltek semmit, hanem eleve belekötöttek, mert nem gyári. Ami hülyeség, hisz lehet utólagos DRL-t belerakni, ha megfelelsz a követelményeknek.

Link to comment
Megosztás:

Nem csak ez a kérdés, hanem hogy az előírt felszerelési centimétereknek megfelelt-e a beépítés. Viszont a hozzászólásból azt olvasom ki, mintha eleve a DRL-lel volt bajuk, hogy nem gyári volt, nem is méricskéltek semmit, hanem eleve belekötöttek, mert nem gyári. Ami hülyeség, hisz lehet utólagos DRL-t belerakni, ha megfelelsz a követelményeknek.

Akkor valószínűleg tényleg egyszerűbbnek látták eltüntetni, mint a saját nyakukba húzni egy ellenőrzést. Holott pont ez lenne a dolguk ... vicces.

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

Akkor valószínűleg tényleg egyszerűbbnek látták eltüntetni, mint a saját nyakukba húzni egy ellenőrzést. Holott pont ez lenne a dolguk ... vicces.

szia

drl-csak simán gyujtás 12V-ra volt kötve,állandóan világított és jobbnak látták tetakarni,az első oldalsó ablakokon pedig nem akartak kocáztatni a fóliával....de a lényeg az,hogy az autó dpf-nélkül is hozta simán az értékeket...

Link to comment
Megosztás:

Bezárassam a bazárt? :icon1:

Akkor azt nem értem, hogy a fóliát miért vetették le. A fénykép/videó alapján senki sem tudja megmondani, hogy mekkora a fényáteresztő képessége, a műszer, amivel meg mérik, nem tárol adatokat. Vagyis amikor ők vizsgáztattak, pont megfelelt az előírásoknak.

szia

Természetesen normális munkát végeznek,nem tudnád ezt a bazárt bezáratni :) ...az,hogy nem fog a fék és az autók tömkelege leamortizált és mégis megkapja a műszakit azal ők sem értenek egyet és ezt tényként közölték velem(ezeket az autók náluk nem mennének át) ... és egyet értettünk abban, nem az oldalsó első uv sötétítésre és a drl-re kellene az ellenőröknek állandóan ráugrani ,hanem a rom autókra...de Magyarország még nem itt tart,hanem megy a szőrözés itt nálumk az a gyanus ami nem gyanus :)

Link to comment
Megosztás:

Hiába kapta meg az autó most a műszakit, ezért akár a rendőr is kiszedhet és elküldhet szigorított műszakira.

Újabban nagyon sok olyan gyári(nak tűnő) DRL-lel szerelt autót látok, aminek együttesen ég a tompítottja és a DRL-je. Ezek vagy nagyon profi munkák, vagy így jönnek ki a gyárból. Lehet, hogy ezzel is az lesz, mint a pótféklámpával, először tiltják, most meg - szerintem - kötelező, mivel minden kocsin van. Egyszer majd lehet, hogy kötelező lesz együtt égnie mindkettőnek...

Link to comment
Megosztás:

szia

Természetesen normális munkát végeznek,nem tudnád ezt a bazárt bezáratni :) ...az,hogy nem fog a fék és az autók tömkelege leamortizált és mégis megkapja a műszakit azal ők sem értenek egyet és ezt tényként közölték velem(ezeket az autók náluk nem mennének át) ... és egyet értettünk abban, nem az oldalsó első uv sötétítésre és a drl-re kellene az ellenőröknek állandóan ráugrani ,hanem a rom autókra...de Magyarország még nem itt tart,hanem megy a szőrözés itt nálumk az a gyanus ami nem gyanus :)

A normális munka nem itt kezdődik. Mert, ha átgondoljuk, átengedtek egy autó, amit nem engedtek volna át. A szőrözést meg pont ők kezdték a fóliával. Persze, ha nem volt megfelelő, akkor természetesen igazuk volt.

Találkoztunk olyannal is, hogy amerikai importautó úgy kapott magyar rendszámot, hogy nem volt átalakítva. A piros irányjelző csak a jéghegy csúcsa volt. Na azt a bazárt be is zárta az NKH. :D

Link to comment
Megosztás:

Milyen az a szigorított műszaki? :icon1:

Elküldenek a mozaik utcába, ahol az utolsó csavarig átnézik az autót akár órákig vizsgálva. Nem csak ránéznek, mint egy normál műszakin és 10 perc alatt letudják.

Olvass utána a neten, azt majd megtudod.

Link to comment
Megosztás:

Újabban nagyon sok olyan gyári(nak tűnő) DRL-lel szerelt autót látok, aminek együttesen ég a tompítottja és a DRL-je. Ezek vagy nagyon profi munkák, vagy így jönnek ki a gyárból. Lehet, hogy ezzel is az lesz, mint a pótféklámpával, először tiltják, most meg - szerintem - kötelező, mivel minden kocsin van. Egyszer majd lehet, hogy kötelező lesz együtt égnie mindkettőnek...

Ha megnézed, a gyári autóknál a DRL a helyzetjelző és mint helyzetjelző csak 30%-os fényintenzitással világíthat a DRL-hez képest (ha jól emlékszem, a KÖHÉM rendeletben fényáram van megadva).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.