Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Érdekes dolgot vettem észre, persze lehet, hogy csak nekem az. Ha alapjáraton gurulok a kocsival, akár egész lassan is, akkor is a pillanatnyi fogyasztás akár 2-6 l/órára is felugrik, átlagosan 3 l körül szokott lenni. Ahogy megállok és alapjáraton megy a kocsi, visszaesik a szokásos 0,4-0,6 l/órára. Mindez a fordulatszámon, motor hangján egyáltán nem látszik/hallatszik. Nekem az a logikus, hogy ez a 10-szeres érték hallatszódna/látszódna a motor működésében. Létezik, hogy ennyit fogyaszt akkor a kocsi, vagy csak hibás a kijelzőn mutatott érték? Általában természetesen motorfékkel gurulok, sosem üresben, de még mielőtt teljesen megállok, néha feltűnik ez. Továbbá az is érdekes, hogy a kocsimban Z13DTH motor van és az átlagos alapjárati fogyasztás 0,5 l/óra meleg motornál, hidegen persze több, de pl. asszem cserenkov kartárs írta, hogy nála Z17-nél 0,3-0,4 l/óra az átlagos (ha jól emlékszem ő írta). Miért fogyaszt vajon alapjáraton az 1,3-as motor majd' 2x annyit, mikor az átlagfogyasztásom fele város/országúttal 5,3 l, ami nem sok szerintem. Nyilván nem törődöm vele túlságosan, hiszen ritkán megy alapjáraton a kocsim, de azért érdekes... Az alapjárati fordulatszámom az általam normálisnak vélt 850 ford/perc.

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolgot vettem észre, persze lehet, hogy csak nekem az. Ha alapjáraton gurulok a kocsival, akár egész lassan is, akkor is a pillanatnyi fogyasztás akár 2-6 l/órára is felugrik, átlagosan 3 l körül szokott lenni. Ahogy megállok és alapjáraton megy a kocsi, visszaesik a szokásos 0,4-0,6 l/órára. Mindez a fordulatszámon, motor hangján egyáltán nem látszik/hallatszik. Nekem az a logikus, hogy ez a 10-szeres érték hallatszódna/látszódna a motor működésében. Létezik, hogy ennyit fogyaszt akkor a kocsi, vagy csak hibás a kijelzőn mutatott érték? Általában természetesen motorfékkel gurulok, sosem üresben, de még mielőtt teljesen megállok, néha feltűnik ez. Továbbá az is érdekes, hogy a kocsimban Z13DTH motor van és az átlagos alapjárati fogyasztás 0,5 l/óra meleg motornál, hidegen persze több, de pl. asszem cserenkov kartárs írta, hogy nála Z17-nél 0,3-0,4 l/óra az átlagos (ha jól emlékszem ő írta). Miért fogyaszt vajon alapjáraton az 1,3-as motor majd' 2x annyit, mikor az átlagfogyasztásom fele város/országúttal 5,3 l, ami nem sok szerintem. Nyilván nem törődöm vele túlságosan, hiszen ritkán megy alapjáraton a kocsim, de azért érdekes... Az alapjárati fordulatszámom az általam normálisnak vélt 850 ford/perc.

Szia!

Én autópályán, illetve otthon szoktam kitenni üresbe, amikor tudok 1-2 km-t gurulni, úgy, hogy nem tartok fel senkit. Nekem az alapjárati fogyasztás 0,9 l/h, de ilyenkor nekem is felmegy 2-4 liter közötti értékre. Ma megnézem pontosan, úgyis megyek majd hazafelé. Motorféknél nekem is nullázza a fogyasztást, de ez természetes, mert akkor szinte semmit sem fogyaszt a motor.

Cserenkov korábban panaszkodott, miszerint a BC kevesebbet számol, lehet, hogy ez már az alapjárati fogyasztásnál is jelentkezik.

Megnéztem, autópályán 130-nál gurulva 0,7 l volt, míg 100 km/h esetén már 1,5 litert írt és a lassulással arányosan emelkedni kezdett.

Módosítva : Astra555
Link to comment
Megosztás:

Az lehet, mert nálam átlagra is általában jóval kevesebbeket szokott kiírni mint 5,3! Kivéve városban rövid (8-10km) utakon, akkor látok ilyen 6-7-eket is kiírva átlagnak.

Én kidobom 140-nél is üresbe. Van egy több km-es lejtő, aminek a végén egy 110-es tábla. Ha a lejtő tetején kirakom üresbe, a végére pont 110-re lassulok. (Sokan egyébként tojnak a 110-es táblára és a jó kis lejtőn padlógázzal lendületet véve 180-200-zal közlekednek ezen a szakaszon.)

Na itt szoktam kirakni üresbe. Ekkor ha jól emlékszem nekem általában 0,3-0,6l/100km-eket ír ki pillanatnyi fogyasztásnak.

Link to comment
Megosztás:

Az lehet, mert nálam átlagra is általában jóval kevesebbeket szokott kiírni mint 5,3! Kivéve városban rövid (8-10km) utakon, akkor látok ilyen 6-7-eket is kiírva átlagnak.

Én kidobom 140-nél is üresbe. Van egy több km-es lejtő, aminek a végén egy 110-es tábla. Ha a lejtő tetején kirakom üresbe, a végére pont 110-re lassulok. (Sokan egyébként tojnak a 110-es táblára és a jó kis lejtőn padlógázzal lendületet véve 180-200-zal közlekednek ezen a szakaszon.)

Na itt szoktam kirakni üresbe. Ekkor ha jól emlékszem nekem általában 0,3-0,6l/100km-eket ír ki pillanatnyi fogyasztásnak.

Akkor tulajdonképp minden értékem olyan, mint másnak...

Én azt vettem észre, hogy az én BC-m viszont szinte decire annyit ír ki, mint a valós telitank/telitank módszerrel mért fogyasztás. Tehát az 5.3-as fogyi a valóságnak felel meg. Full városon kívül 5 alatt is mértem már bőven. A feleségem lába jóval nehezebb, mint az enyém, ma ő hozott haza apáméktól, én iszogathattam kicsit, viszont félig kapatosan is észleltem, hogy a Range jóval nagyobb értékben csökken, mintha én vezettem volna. Nem baj, néha belefér és én is ihatok kicsit...

Egyébként mindenkinek kellemes ünnepeket, ha már pont szenteste is ide írogatok :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor tulajdonképp minden értékem olyan, mint másnak...

Én azt vettem észre, hogy az én BC-m viszont szinte decire annyit ír ki, mint a valós telitank/telitank módszerrel mért fogyasztás. Tehát az 5.3-as fogyi a valóságnak felel meg. Full városon kívül 5 alatt is mértem már bőven. A feleségem lába jóval nehezebb, mint az enyém, ma ő hozott haza apáméktól, én iszogathattam kicsit, viszont félig kapatosan is észleltem, hogy a Range jóval nagyobb értékben csökken, mintha én vezettem volna. Nem baj, néha belefér és én is ihatok kicsit...

Egyébként mindenkinek kellemes ünnepeket, ha már pont szenteste is ide írogatok :)

12 km/ó sebességig l/h-ban mutatja, felette l/100km-ben. Ezért van, hogy ha 12 km/ó felett üresben gurulsz, ahogy csökken a sebesség, úgy növekszik a pillanatnyi fogyasztás (hiszen ugyanannyi alapjárati üzemanyaggal egyre kevesebb utat tesz meg)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A 2014/2015 CD70-es navigációs Kelet-Európa CD mi a francnak van ketté bontva?! Nem tudja valaki?

Kipróbáltam mind a kettőt. Az 1. CD a szokásos utca szintű térképet tartalmazza. Bár kicsit érdekes, hogy a POI-knál kapásból két olyan benzinkúthoz akar navigálni, ami már 2-3 éve megszűnt.

A 2. CD-t berakva látszólag ugyan ez, viszont a városokban nem mutatja az utcákat, még 50m-es léptékben sem. Budapesten pl egy-két átmenő főbb utat mutat, ezen kívül egy nagy rózsaszín paca az egész város. Ennek így mi értelme van? Látszólag semmivel nem bővebb, ugyan azok az országok vannak rajta, semmi plusz információt nem tartalmaz. Olyan mintha az 1. CD butított változata lenne.

Link to comment
Megosztás:

A 2014/2015 CD70-es navigációs Kelet-Európa CD mi a francnak van ketté bontva?! Nem tudja valaki?

Kipróbáltam mind a kettőt. Az 1. CD a szokásos utca szintű térképet tartalmazza. Bár kicsit érdekes, hogy a POI-knál kapásból két olyan benzinkúthoz akar navigálni, ami már 2-3 éve megszűnt.

A 2. CD-t berakva látszólag ugyan ez, viszont a városokban nem mutatja az utcákat, még 50m-es léptékben sem. Budapesten pl egy-két átmenő főbb utat mutat, ezen kívül egy nagy rózsaszín paca az egész város. Ennek így mi értelme van? Látszólag semmivel nem bővebb, ugyan azok az országok vannak rajta, semmi plusz információt nem tartalmaz. Olyan mintha az 1. CD butított változata lenne.

Szia!

Azért, mert ott 2 cd kell a pontos navigáláshoz. Hiszen a DVD 90 már dvd-ről olvassa az adatokat, ott minden ráfér egy lemezre. A CD70-nél meg az egyik a településhez visz, míg a másik az utcaszintű térképet tudja.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Azért, mert ott 2 cd kell a pontos navigáláshoz. Hiszen a DVD 90 már dvd-ről olvassa az adatokat, ott minden ráfér egy lemezre. A CD70-nél meg az egyik a településhez visz, míg a másik az utcaszintű térképet tudja.

Ez nem így van! Az eddigi években kiadott térkép CD-k (legalább is a Magyarországot is tartalmazó Kelet-Európa CD) egyetlen lemezen voltak. A mostani CD-1-en is rajta van minden. Nem úgy van hogy a városhatárnál CD-t kell cserélni, mert különben se kép, se hang, a következő városhatárnál meg vissza.

Ezt miből gondoltad, hogy így van? Neked van CD70-ed és minden településhatárnál CD-t kell cserélgetned?

Mert ha tényleg így lenne (de nem így van!) akkor a 2014/2015-ös frissítés egy kalap szamócát nem ér, nem hogy 99 Eurót, akkor inkább visszarakom a 2013-as lemezt. Azon rajta van utca-házszám szinten POI-kal együtt minden.

Egyelőre hagyom bent a CD-1-et, semmi különbséget nem veszek észre a régebbi lemezhez képest. Ezért kérdeztem, hogy mi a túró ez a 2. CD, ami látszólag semmire nem jó.

(Azért van több CD a CD70-nél, mert egész Európa részletes, utca szintű térképe nem fér rá egy CD-re. DVD-re már igen. Ezért Európa van több lemezre osztva. Van pl Kelet-Európa, Közép-Európa, Alpok országai, stb, CD. Eddig se úgy voltak hogy külön a városok térképei és külön a városok közötti utak térképei. A többi CD pl most sincs ketté bontva, csak a Kelet-Európa.

Jelenleg a legfrissebb verzióban ezek a CD-k léteznek CD70-hez:

1. Alps 2014-2015

2. Benelux 2014-2015

3. Germany 2014-2015

4. France North 2014-2015

5. France South 2014-2015

6. Italy and Greece 2014-2015

7. Major Roads of Europe 2014-2015

8. Eastern Europe 1 2014-2015

9. Eastern Europe 2 2014-2015

10. Protugal 2014-2015

11. Scandinavia 2014-2015

12. Spain 2014-2015

13. United Kingdom and Ierland 2014-2015)

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Szia,

Először is nagyon szépen köszönöm a válaszodat a TMC-vel kapcsolatban.

Elég megtévesztő akkor a dolog,mert a Wikipédia is azt írja,hogy 2008 óta üzemel nálunk a rendszer,és a Petőfi rádió sugároz.Azt hittem.hogy a fejegységem rossz.

Esetleg Te tapasztaltál olyat,hogy sokszor és adott helyeken nem tiszta a vétel?Az AS és REG funkció is be van kapcsolva nekem,de úgy érzem,hogy a Grundig CD30 MP3 AUX fejegységemhez képest mintha észrevehetően gyenge lenne a rádióvétele a Siemens CD70 fejegységemnek.Ez normális vagy valamiféle probléma előjele lehet?

Illetve még egy jelenségre lettem figyelmes.Néha,amikor hangerőt szeretnék adni a fejegység hangerő szabályozó gombjával,akkor az történik,hogy először lehalkul majdcsak utána növeli a hangerőt.Ezt néha csinálja egy darabig,utána viszont semmi gond.A multikormányon lévő hangerő szabályozó gomb esetén viszont ez a probléma soha nem jön elő.Ha a fejegység potmétere rossz esetleg,akkor az javítható,és ez csak az előlapot érinti vagy komolyabb probléma lehet?Somi szerint csak koszos lehet a szabályozó gomb mögötti rész az előlapon.

Válaszul a kérdésedre,azt tudom mondani,hogy a 2. CD csak a főútvonalakat tartalmazza az adott országok vonatkozásában,szóval ott utca szintű keresést nem fogsz tudni végrehajtani.Gondolom én,hogy ez a lemez amiatt kellhet,hogyha a célállomás nem ugyanazon a CD lemezen van a CD70 fejegység esetén,akkor ez a lemez is elég egy köztes pontig történő tervezéshez,majd onnan lemezt cserélve a konkrét utca szintű tervezést az 1. CD segítségével már meg tudod tenni.

Üdv.:Szabi

A 2014/2015 CD70-es navigációs Kelet-Európa CD mi a francnak van ketté bontva?! Nem tudja valaki?

Kipróbáltam mind a kettőt. Az 1. CD a szokásos utca szintű térképet tartalmazza. Bár kicsit érdekes, hogy a POI-knál kapásból két olyan benzinkúthoz akar navigálni, ami már 2-3 éve megszűnt.

A 2. CD-t berakva látszólag ugyan ez, viszont a városokban nem mutatja az utcákat, még 50m-es léptékben sem. Budapesten pl egy-két átmenő főbb utat mutat, ezen kívül egy nagy rózsaszín paca az egész város. Ennek így mi értelme van? Látszólag semmivel nem bővebb, ugyan azok az országok vannak rajta, semmi plusz információt nem tartalmaz. Olyan mintha az 1. CD butított változata lenne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez nem így van! Az eddigi években kiadott térkép CD-k (legalább is a Magyarországot is tartalmazó Kelet-Európa CD) egyetlen lemezen voltak. A mostani CD-1-en is rajta van minden. Nem úgy van hogy a városhatárnál CD-t kell cserélni, mert különben se kép, se hang, a következő városhatárnál meg vissza.

Ezt miből gondoltad, hogy így van? Neked van CD70-ed és minden településhatárnál CD-t kell cserélgetned?

Mert ha tényleg így lenne (de nem így van!) akkor a 2014/2015-ös frissítés egy kalap szamócát nem ér, nem hogy 99 Eurót, akkor inkább visszarakom a 2013-as lemezt. Azon rajta van utca-házszám szinten POI-kal együtt minden.

Egyelőre hagyom bent a CD-1-et, semmi különbséget nem veszek észre a régebbi lemezhez képest. Ezért kérdeztem, hogy mi a túró ez a 2. CD, ami látszólag semmire nem jó.

(Azért van több CD a CD70-nél, mert egész Európa részletes, utca szintű térképe nem fér rá egy CD-re. DVD-re már igen. Ezért Európa van több lemezre osztva. Van pl Kelet-Európa, Közép-Európa, Alpok országai, stb, CD. Eddig se úgy voltak hogy külön a városok térképei és külön a városok közötti utak térképei. A többi CD pl most sincs ketté bontva, csak a Kelet-Európa.

Jó, én kérek elnézést, remélem azért nem lófejjel ébredek reggel. :D

"Azért van több CD a CD70-nél, mert egész Európa részletes, utca szintű térképe nem fér rá egy CD-re."

A kérdést akkor meg is válaszoltad, akkor már csak annyit árulj el, hogy a lemezeken milyen térkép van?

Mert Európa esetén előfordulhat, hogy pl. egy spanyolországi címhez történő navigáláshoz kell a másik lemez. Ha Európa térképed van, akkor próbáld ki ezt a verziót és állítsd be mondjuk a célállomás térképét, hogy vajon kéri-e hozzá a másik lemezt, vagy tudod-e utcaszintre nagyítani.

Ősszel voltunk Elbán. A lényeg, hogy nem csak a gyári navit használtuk, hanem vittünk egy iGo-t is. Természetesen volt hozzá jó pár hang opció, mi a vidéki gyereket, Pistát választottuk. Kb. 50 méterre voltunk a parttól a kompon, amikor Pista közölte, hogy hajtsunk le a kompról, de gyorsan. Eközben a gyári navi még azt sem tudta hol vagyunk. :icon1:

Módosítva : Astra555
Link to comment
Megosztás:

Jó, én kérek elnézést, remélem azért nem lófejjel ébredek reggel. :D

"Azért van több CD a CD70-nél, mert egész Európa részletes, utca szintű térképe nem fér rá egy CD-re."

A kérdést akkor meg is válaszoltad, akkor már csak annyit árulj el, hogy a lemezeken milyen térkép van?

Ezt a lófejes dolgot nem nagyon értem, de biztos... :)

Nem, nem válaszoltam meg, mert nem az volt a kérdés, hogy mért nincs egész Európa egy lemezen. Erről szó nem volt. Szerintem valamit te olvashattál félre. Köszönöm a segítő szándékot, de hidd el, nem vagyok annyira sík a témához, hogy tegnap vettem volna észre, hogy van navigáció is az autómban. Én is használom már évek óta.

Az én lemezemen ezek az országok vannak, teljes utca szintű térképpel:

Navigation Map for CD70 Navi, Eastern Europe 2014/2015

Your Opel navigation system is the perfect guide to your destination. Together with the latest navigation map you will always find the best route.

  • For Opel CD70 Navi
  • Map coverage: Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Poland, Romania, Slovakia, Slovenia
  • Version 2014/2015

Catalog Number

17 79 437

Part Number

95517746

Only Valid For Model Years:icon_model_year.png

2005 - 2013

Ehhez viszont adtak plusz egy CD-t amin ugyan ezek az országok vannak, de csak a főbb utakkal. Azért nem értettem, hogy mi a túrónak adnak egy ilyet, mikor ha valakinek meg van az első részletes CD, ez teljesen felesleges, akár a kukába is ki lehet hajítani. Semmi értelme.

Erre a kérdésre jszabi adott némiképp választ. Bár azt továbbra sem értem ezzel kapcsolatban mire gondoltak a GM-nél. Ha lehetséges külön csak a 2. CD-t lényegesen olcsóbban megvásárolni, akkor van értelme azok számára, akik csak átutaznak a régión. Viszont akkor azt nem értem, hogy ez az opció mért csak a Kelet-Európa térképnél van meg. Mért nem csináltak pl Németországra is egy teljes részletes térkép CD-t és ugyan így mért nincs egy elnagyolt, csak a főbb utakat tartalmazó változat is?! Meg az összes többiből ugyan így...?

De mindegy, ez csak elméleti kérdés már a részemről. A lényeg, hogy nyugodtam használjam a CD1-et, mert azon rajta van a teljes értékű navigáció. A 2.-at meg nyugodtan dobjam ki, mert nem veszem hasznát.

A gyári navigáció mellett én néha a telefonomat szoktam használni. Here Drive+ for Windows Phone. Szerintem nagyon jól sikerült, offline módban is tökéletes.

Az Androidos Google Maps-os A-GPS-es változat viszont annyira nekem nem jött be.

A gyári annyival praktikusabb, hogy mindig kéznél van, a kormányról se kell levennem a kezem, hogy bekapcsoljam, nem kell külön tartóba bepakolászni, nem kell tölteni, nem felejtem ott, stb.

Szia,

Először is nagyon szépen köszönöm a válaszodat a TMC-vel kapcsolatban.

Elég megtévesztő akkor a dolog,mert a Wikipédia is azt írja,hogy 2008 óta üzemel nálunk a rendszer,és a Petőfi rádió sugároz.Azt hittem.hogy a fejegységem rossz.

Esetleg Te tapasztaltál olyat,hogy sokszor és adott helyeken nem tiszta a vétel?Az AS és REG funkció is be van kapcsolva nekem,de úgy érzem,hogy a Grundig CD30 MP3 AUX fejegységemhez képest mintha észrevehetően gyenge lenne a rádióvétele a Siemens CD70 fejegységemnek.Ez normális vagy valamiféle probléma előjele lehet?

Illetve még egy jelenségre lettem figyelmes.Néha,amikor hangerőt szeretnék adni a fejegység hangerő szabályozó gombjával,akkor az történik,hogy először lehalkul majdcsak utána növeli a hangerőt.Ezt néha csinálja egy darabig,utána viszont semmi gond.A multikormányon lévő hangerő szabályozó gomb esetén viszont ez a probléma soha nem jön elő.Ha a fejegység potmétere rossz esetleg,akkor az javítható,és ez csak az előlapot érinti vagy komolyabb probléma lehet?Somi szerint csak koszos lehet a szabályozó gomb mögötti rész az előlapon.

Válaszul a kérdésedre,azt tudom mondani,hogy a 2. CD csak a főútvonalakat tartalmazza az adott országok vonatkozásában,szóval ott utca szintű keresést nem fogsz tudni végrehajtani.Gondolom én,hogy ez a lemez amiatt kellhet,hogyha a célállomás nem ugyanazon a CD lemezen van a CD70 fejegység esetén,akkor ez a lemez is elég egy köztes pontig történő tervezéshez,majd onnan lemezt cserélve a konkrét utca szintű tervezést az 1. CD segítségével már meg tudod tenni.

Üdv.:Szabi

Én is köszönöm a válaszod.

A TMC nekem sem működik és másoknak sem itthon. Talán itt is volt róla szó korábban. Annak idején én is utána jártam, mert érdekelt. Amit írtam, azt egy Vectra C-s fórumon CD70-re kapott válasz alapján másoltam be, ami bőven 2008 után íródott. Annak idején ezt elfogadtam, hogy felesleges tovább kutakodni a témában, mert ezek szerint itthon elvi akadálya van, hogy működésre lehessen bírni a TMC-t.

Pedig nekem is be van kapcsolva állandóan, ráadásul a rádió is a Petőfire van hangolva alap esetben, de évek alatt soha semmilyen TMC üzenetet nem kaptam.

Menet közben viszonylag ritkán hallgatok rádiót. De eddig nem vettem észre, hogy gond lenne a vétellel. Még kint a pusztán is jól, tisztán szól szerintem. Egyedül amit észrevettem, hogy alagútban nem tökéletes, de ez érthető.

A hangerőszabályzó tekerővel nekem is volt egy észrevételem. Mikor hozzám került az autó kicsit olyan érzésem volt mintha kontakthibás lenne a gomb. A tekerésre, főleg ha túl gyorsan tekertem nem mindig reagált a tekeréssel arányos mértékben. Azóta viszont nem tapasztalok ilyet. Nem tudom mi lelte, hogy magától megjavult... Lehet nekem is csak el volt koszolódva és a tekergetésre lesikálta magát, vagy nem tudom... bár ha jól rémlik ez nem klasszikus potméter, hanem optikai elven működik.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lófej: Keresztapa című filmben volt, hogy levágott lófej volt a maffia által nem kívánatos személynek az ágyában reggelre.

Navi lemez: nem tudom miért bontották két részre, de itthon csak az 1. lemezt használd, azon rajta van minden (már amennyire a Navteq frissítést mindennek lehet nevezni). Kelet Európa egybe volt eddig, gondolom ezt tartották meg, csak már nem fér egy lemezre. CD 1: Croatia, Czech Republic, Slovak Republic, Hungary, Poland, Slovenia, CD 2: Estonia, Latvia, Lithuania, Bulgaria, Romania

Rádió vétel: az Opel is tud róla, hogy a CD70-es rádiók vételi képessége gyengébb a CD30-nál. Ezt legtöbbször nem lehet észrevenni, jellemzően csak erősen árnyékolt, adótól távol eső helyen.

TMC: a navis rádiókban két tuner van. Az egyiket hallgatod, a másik folyamatosan pásztáz, vagy a TMC adó jeleit veszi (ezért is tudsz úgy adáslistát frissíteni, hogy közben szól a rádió). Itthon a magas jogdíjak miatt nem működik, de tőlünk nyugatra elindulva minden országban használja az üzeneteket a rádió, és meg is tudod nézni az összes vagy a tervezett úton lévő jelentéseket.

További kellemes ünnepeket!


Ezt a lófejes dolgot nem nagyon értem, de biztos... :)

Nem, nem válaszoltam meg, mert nem az volt a kérdés, hogy mért nincs egész Európa egy lemezen. Erről szó nem volt. Szerintem valamit te olvashattál félre. Köszönöm a segítő szándékot, de hidd el, nem vagyok annyira sík a témához, hogy tegnap vettem volna észre, hogy van navigáció is az autómban. Én is használom már évek óta.

Az én lemezemen ezek az országok vannak, teljes utca szintű térképpel:


Navigation Map for CD70 Navi, Eastern Europe 2014/2015

Your Opel navigation system is the perfect guide to your destination. Together with the latest navigation map you will always find the best route.

  • For Opel CD70 Navi
  • Map coverage: Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Poland, Romania, Slovakia, Slovenia
  • Version 2014/2015

Catalog Number

17 79 437

Part Number

95517746


Only Valid For Model Years:icon_model_year.png

2005 - 2013


Ehhez viszont adtak plusz egy CD-t amin ugyan ezek az országok vannak, de csak a főbb utakkal. Azért nem értettem, hogy mi a túrónak adnak egy ilyet, mikor ha valakinek meg van az első részletes CD, ez teljesen felesleges, akár a kukába is ki lehet hajítani. Semmi értelme.

Erre a kérdésre jszabi adott némiképp választ. Bár azt továbbra sem értem ezzel kapcsolatban mire gondoltak a GM-nél. Ha lehetséges külön csak a 2. CD-t lényegesen olcsóbban megvásárolni, akkor van értelme azok számára, akik csak átutaznak a régión. Viszont akkor azt nem értem, hogy ez az opció mért csak a Kelet-Európa térképnél van meg. Mért nem csináltak pl Németországra is egy teljes részletes térkép CD-t és ugyan így mért nincs egy elnagyolt, csak a főbb utakat tartalmazó változat is?! Meg az összes többiből ugyan így...?

De mindegy, ez csak elméleti kérdés már a részemről. A lényeg, hogy nyugodtam használjam a CD1-et, mert azon rajta van a teljes értékű navigáció. A 2.-at meg nyugodtan dobjam ki, mert nem veszem hasznát.


A gyári navigáció mellett én néha a telefonomat szoktam használni. Here Drive+ for Windows Phone. Szerintem nagyon jól sikerült, offline módban is tökéletes.
Az Androidos Google Maps-os A-GPS-es változat viszont annyira nekem nem jött be.
A gyári annyival praktikusabb, hogy mindig kéznél van, a kormányról se kell levennem a kezem, hogy bekapcsoljam, nem kell külön tartóba bepakolászni, nem kell tölteni, nem felejtem ott, stb.



Én is köszönöm a válaszod.

A TMC nekem sem működik és másoknak sem itthon. Talán itt is volt róla szó korábban. Annak idején én is utána jártam, mert érdekelt. Amit írtam, azt egy Vectra C-s fórumon CD70-re kapott válasz alapján másoltam be, ami bőven 2008 után íródott. Annak idején ezt elfogadtam, hogy felesleges tovább kutakodni a témában, mert ezek szerint itthon elvi akadálya van, hogy működésre lehessen bírni a TMC-t.
Pedig nekem is be van kapcsolva állandóan, ráadásul a rádió is a Petőfire van hangolva alap esetben, de évek alatt soha semmilyen TMC üzenetet nem kaptam.

Menet közben viszonylag ritkán hallgatok rádiót. De eddig nem vettem észre, hogy gond lenne a vétellel. Még kint a pusztán is jól, tisztán szól szerintem. Egyedül amit észrevettem, hogy alagútban nem tökéletes, de ez érthető.

A hangerőszabályzó tekerővel nekem is volt egy észrevételem. Mikor hozzám került az autó kicsit olyan érzésem volt mintha kontakthibás lenne a gomb. A tekerésre, főleg ha túl gyorsan tekertem nem mindig reagált a tekeréssel arányos mértékben. Azóta viszont nem tapasztalok ilyet. Nem tudom mi lelte, hogy magától megjavult... Lehet nekem is csak el volt koszolódva és a tekergetésre lesikálta magát, vagy nem tudom... bár ha jól rémlik ez nem klasszikus potméter, hanem optikai elven működik.

Módosítva : koco
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lófej: Keresztapa című filmben volt, hogy levágott lófej volt a maffia által nem kívánatos személynek az ágyában reggelre.

Navi lemez: nem tudom miért bontották két részre, de itthon csak az 1. lemezt használd, azon rajta van minden (már amennyire a Navteq frissítést mindennek lehet nevezni). Kelet Európa egybe volt eddig, gondolom ezt tartották meg, csak már nem fér egy lemezre. CD 1: Croatia, Czech Republic, Slovak Republic, Hungary, Poland, Slovenia, CD 2: Estonia, Latvia, Lithuania, Bulgaria, Romania

Ja, rémlett valami lófejes sztori, csak azt nem értettem Astra555 mért vagy mire írja. Nekem semmi bajom vele. Részemről csak csevegtünk a témáról és ezúton is köszönöm a hozzászólásait. Bocsánat, ha ez másképp ment volna át, nem ez volt a szándékom. :)

A CD 2-n is rajta van Magyarország is, igaz hogy a városok csak pacákként még ráközelítve is. Azt viszont, még nem próbáltam, hogy pl egy litván városra közelítsek rá. Lehet hogy azon részletesen rajta van, míg a CD 1-en pont az van csak elnagyoltan. Lehet ez a különbség, majd megnézem.

Köszönöm. :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

TMC külföldön: Ausztria,Németország tökéletesen működik teszteltem :).pl a napokban a repülőtérre menet direkt nem mentem le az autópályáról,pedig a navi torlódásra figyelmeztetett és ki akarta velem kerültetni...a pálya természetesen bedugult,a frissen összetörött autó még a szalagkorláton volt,a mentés el sem kezdődőtt a rendőrök már ugyan kiértek de látható volt,hogy nem rég történt a baleset ...a navi (dvd90) már észre vette,szóval nagyon jó dolog többször jól jött már és automatikusan nem vagy köteles arra menni,a navi figyelmeztet és kérdezi,hogy újratervezze e a dugulás miatt az utvonalat,ha akarod megteszi és arra méssz ,vagy pedig kockáztatsz és megnézed tényleg van e vmi dugulás....eddig 2-szer kockáztattam,mindig rácsesztem,ma már arra megyek amerre navigál hiszek neki,nem "hülye" ez a rendszer pedig először hitetlenkedtem benne...jó lenne ha itthon is működne.

Sziasztok!

Lófej: Keresztapa című filmben volt, hogy levágott lófej volt a maffia által nem kívánatos személynek az ágyában reggelre.

Navi lemez: nem tudom miért bontották két részre, de itthon csak az 1. lemezt használd, azon rajta van minden (már amennyire a Navteq frissítést mindennek lehet nevezni). Kelet Európa egybe volt eddig, gondolom ezt tartották meg, csak már nem fér egy lemezre. CD 1: Croatia, Czech Republic, Slovak Republic, Hungary, Poland, Slovenia, CD 2: Estonia, Latvia, Lithuania, Bulgaria, Romania

Rádió vétel: az Opel is tud róla, hogy a CD70-es rádiók vételi képessége gyengébb a CD30-nál. Ezt legtöbbször nem lehet észrevenni, jellemzően csak erősen árnyékolt, adótól távol eső helyen.

TMC: a navis rádiókban két tuner van. Az egyiket hallgatod, a másik folyamatosan pásztáz, vagy a TMC adó jeleit veszi (ezért is tudsz úgy adáslistát frissíteni, hogy közben szól a rádió). Itthon a magas jogdíjak miatt nem működik, de tőlünk nyugatra elindulva minden országban használja az üzeneteket a rádió, és meg is tudod nézni az összes vagy a tervezett úton lévő jelentéseket.

További kellemes ünnepeket!

Link to comment
Megosztás:

BÚÉK minden kedves fórumtársamnak!

Valaki segítsen nekem megértenem az akkumulátorok működését :)

Tapaszatalatom alapján hideg időben gyengül el az akkumulátor, általában télen halnak meg az akksik, az akkumulátorosnak is ekkor nő meg a forgalma. Nem hallottam még nyári tömeges akkumeghalásokról stb, nekem is mindig télen vannak indítási problémáim, ha vannak. Ehhez képest olvastam múltkor egy cikket az akkukról talán a TC-n, ahol is azt fejtegették, ha kivesszük az akkut, mindenképp hűvös (arra nem emlékszem, hűvöset vagy hideget említettek) helyen tartsuk, mert a meleget egy akku sem szereti. A műszerész apósom is mindig a hűtőben tartja a ceruzaakkuit (őt még nem kérdeztem erről). Tapasztalatom szerint az akku szereti a meleget, az elpárolgó ioncserélt vizet kell legfeljebb pótolni akkor gyakrabban. Most akkor hogy van ez igazából?

Link to comment
Megosztás:

BÚÉK minden kedves fórumtársamnak!

Valaki segítsen nekem megértenem az akkumulátorok működését :)

Tapaszatalatom alapján hideg időben gyengül el az akkumulátor, általában télen halnak meg az akksik, az akkumulátorosnak is ekkor nő meg a forgalma. Nem hallottam még nyári tömeges akkumeghalásokról stb, nekem is mindig télen vannak indítási problémáim, ha vannak. Ehhez képest olvastam múltkor egy cikket az akkukról talán a TC-n, ahol is azt fejtegették, ha kivesszük az akkut, mindenképp hűvös (arra nem emlékszem, hűvöset vagy hideget említettek) helyen tartsuk, mert a meleget egy akku sem szereti. A műszerész apósom is mindig a hűtőben tartja a ceruzaakkuit (őt még nem kérdeztem erről). Tapasztalatom szerint az akku szereti a meleget, az elpárolgó ioncserélt vizet kell legfeljebb pótolni akkor gyakrabban. Most akkor hogy van ez igazából?

Amennyire én logikusan gondolom saját kútfőmből, arról lehet szó, hogy a kémiai folyamatok sebessége függ a hőmérséklettől. Általában magasabb hőmérsékleten gyorsabban zajlanak le a kémiai folyamatok, alacsonyabb hőmérsékleten lassabban.

Az akumulátorban is kémiai reakciók révén alakítjuk a kémiai energiát elektromos energiává. Ha már az akku nem 100%-os és ráadásul hideg is van, nem tud időegység alatt annyi energiát termelni, mint amennyit ki szeretnének belőle venni. Nyáron a melegben a viszonylag gyors reakciók révén még képes rá, hidegben ha belassul már nem.

A használaton kívüli akkuknál meg az önkisülés reakciósebességét próbáljuk kordában tartani, ezért jó hűvös helyen tárlni.

Szerintem. De ha valaki nagyobb szakértő a témában és szakszerűbben le tudja írni a dolgot, akkor majd jön és kijavít, kiegészít.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Amennyire én logikusan gondolom saját kútfőmből, arról lehet szó, hogy a kémiai folyamatok sebessége függ a hőmérséklettől. Általában magasabb hőmérsékleten gyorsabban zajlanak le a kémiai folyamatok, alacsonyabb hőmérsékleten lassabban.

Az akumulátorban is kémiai reakciók révén alakítjuk a kémiai energiát elektromos energiává. Ha már az akku nem 100%-os és ráadásul hideg is van, nem tud időegység alatt annyi energiát termelni, mint amennyit ki szeretnének belőle venni. Nyáron a melegben a viszonylag gyors reakciók révén még képes rá, hidegben ha belassul már nem.

A használaton kívüli akkuknál meg az önkisülés reakciósebességét próbáljuk kordában tartani, ezért jó hűvös helyen tárlni.

Szerintem. De ha valaki nagyobb szakértő a témában és szakszerűbben le tudja írni a dolgot, akkor majd jön és kijavít, kiegészít.

egyetértek,de azt se felejtsük el,hogy -20C -on a motorolaj is felsürüsödik jobban és az illesztések is picit változnak ami elég ahhoz,hogy nagyobb indító áram kell az induláshoz mint melegben...nehezebben forgat az önindító és a kontaktokon is nagyobb -20C-on az áramveszteség ez egy gyenge akkunál már elég lehet

Szerintem ha nem a motortérben lennének az akkuk akkor tartósabbak lennének.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A műszerész apósom is mindig a hűtőben tartja a ceruzaakkuit (őt még nem kérdeztem erről). Tapasztalatom szerint az akku szereti a meleget, az elpárolgó ioncserélt vizet kell legfeljebb pótolni akkor gyakrabban. Most akkor hogy van ez igazából?

Elég téves "városi legenda", hogy az elemeket, akkumulátorokat hűtőben ajánlott tárolni. Ezzel csak kinyírni lehet az akkukat.

Legalábbis a gyártók nem ajánlják: http://data.energizer.com/PDFs/non-rechargeable_FAQ.pdf (rögtön az 1. kérdés)

http://www.urbanlegends.hu/2010/05/elem-hutoben-tarolni/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

egyetértek,de azt se felejtsük el,hogy -20C -on a motorolaj is felsürüsödik jobban és az illesztések is picit változnak ami elég ahhoz,hogy nagyobb indító áram kell az induláshoz mint melegben...nehezebben forgat az önindító és a kontaktokon is nagyobb -20C-on az áramveszteség ez egy gyenge akkunál már elég lehet

Szerintem ha nem a motortérben lennének az akkuk akkor tartósabbak lennének.

Igen, ez is logikus, még a bringám is nehezebb hajtani télen, lehet, hogy a kerékcsapágy zsírozása miatt is. Minden megdermed kicsit (vagy jobb szeretek nyáron tekerni :))

A használaton kívüli akkuknál meg az önkisülés reakciósebességét próbáljuk kordában tartani, ezért jó hűvös helyen tárlni.

Szerintem. De ha valaki nagyobb szakértő a témában és szakszerűbben le tudja írni a dolgot, akkor majd jön és kijavít, kiegészít.

Akkor úgy logikus, ha használjuk, akkor a meleg a jó neki, ha meg kivesszük és sokáig pihen, akkor inkább a hűvösebb. Mondjuk van benne logika.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eltörtem a motortéri biztosíték tábla fedelének egyik fülét.

GM 13 125 865

Szerintetek lesz bontóban, vagy csak kompletten akarják adni az egészet?

Csergőéknél lenne 4900Ft-ért, új, csak a szállítási kültség 1400Ft+ÁFA. :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.