Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

140kg-ot fogy csak le az új K astra,de a forma sokkal jobb a J-nél ha tényleg ilyen lesz

http://www.autobild.de/bilder/opel-astra-generation-k-2015-5474103.html#bild8

Kicsit megtévesztő, sztem ez linkelt kép igazából nem egy K Astra (annak képeit sztem még csak maszkolva tették közzé) hanem vmi SUV kezdemény. Nem csúnya azért ez sem. A képek között később szerepel pl OPC Corsa is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

"Volt" Opel Astra H tulajdonos vagyok , abbol is az 1,4 benzines.Mivel sok utazással járó munkahelyet találtam magamnak , a fogyasztás miatt lecseréltem egy másik márkára , dízelre.Vissza szeretnék nyargalni a "H"-hoz mert nagyon tetszett és ezért egy dízelt szeretnék venni belőle , kombiban , csak azt nem tudom melyik a jó! 1.7 vagy az 1.9 ? Ki mit javasol? Örülnék az esetleges segítőkész hozzászólásoknak !

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

"Volt" Opel Astra H tulajdonos vagyok , abbol is az 1,4 benzines.Mivel sok utazással járó munkahelyet találtam magamnak , a fogyasztás miatt lecseréltem egy másik márkára , dízelre.Vissza szeretnék nyargalni a "H"-hoz mert nagyon tetszett és ezért egy dízelt szeretnék venni belőle , kombiban , csak azt nem tudom melyik a jó! 1.7 vagy az 1.9 ? Ki mit javasol? Örülnék az esetleges segítőkész hozzászólásoknak !

Köszönöm

Szia!

Az 1.9-es az olasz motor, ami anno a GM-Fiat házasságból született. Ennek révén megtalálhatod olasz autókban (Fiat, Alfa. Lancia), de van belőle Suzukiban és Saab-ban is.

4 féle motor van: 100, 120 (ebből 16V majd 2007-től 8V) és 150 lovas. Nekem a 120 lovas van. Igazából eddig nem volt gondom, egy termosztátot kellett cserélnem (10.000. Ft), meg egyszer a generátort kellett javítani (21.000. Ft.) Ezen kívül olaj és vezérléscsere volt.

Nekem teljesítményben megfelel, az elmúlt 20 ezer km átlagfogyasztása 6 liter volt. Az enyém, kombi és automata, így lehet, hogy egy GTC, vagy egy 5 ajtós manuális kevesebbet fogyaszt.

A 150 lovast nagyon dicsérik, menetteljesítményre is jó, nem hiába a 150 pacihoz tartozik 320 Nm. Viszont ami bibi, hogy a váltó is csak ennyit bír, így a 6 fokozatú manuális váltó előszeretettel adja meg magát. Aztán van ennél a típusnál egy szívósor (új ára 100.000 körül van), ami szét tud esni.

A kettőstömegű lendkerék nagyjából 200 ezret bír, az évek múlásával egyre inkább olcsóbb lesz, most nagyjából 80-100 ezer körül mozog az ára. Ez mindegyik dízelben benne van, de az automata váltósnál olcsóbb, bár ott meg a váltó viszi a pénzt, ha bedöglik.

A turbo szintén érzékeny pont lehet, de normális használat és rendszeres minőségi olajcserével sokáig bírja. Az EGER szelep szintén bedögölhet (egy barátom most cserélte 250 ezernél), ami így kinyírhatja a részecskeszűrőt.

Szóval van hibalehetőség, de most ne keseredj e, mert azért egy elég gány autót kell kifogni ahhoz, hogy mindez egymás után előjöjjön. :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

"Volt" Opel Astra H tulajdonos vagyok , abbol is az 1,4 benzines.Mivel sok utazással járó munkahelyet találtam magamnak , a fogyasztás miatt lecseréltem egy másik márkára , dízelre.Vissza szeretnék nyargalni a "H"-hoz mert nagyon tetszett és ezért egy dízelt szeretnék venni belőle , kombiban , csak azt nem tudom melyik a jó! 1.7 vagy az 1.9 ? Ki mit javasol? Örülnék az esetleges segítőkész hozzászólásoknak !

Köszönöm

szia

1.4 benzines h -t annó én azért kedveltem meg mert nagyon megbízható volt és hibamentesen ment bele a 200 ezer km.Szerintem ez a pici láncos benzines az egyik legmegbízhatóbb benzinmotor, a h astrába társítva az egyik legmebízhatóbb autót kapod....a dízeleknél szerintem már rizíkósabb a helyzet,használtan ha nem vigyázol hamar belefuthatsz egy óravisszapörgetett volt céges astra h kombiba,modjuk fehér színben...sok belőlük a kintről behozott céges kombi 300 ezerről 180-ra pörgetve és a cégesekben álltalábn az 1.7 dizel szokott lenni.Szerintem vegyél magadnak ausztriában vagy németben magánszemélytől egyet.

2006-2007 utáni dízelekben már benne a részecskezűrő ami a leggyengébb pontjuk,álladóan eltömödik,ezért sokat regenerál az autó,ezzel higul a motorolaj nő a fogysztás tönkremehet tőle a turbó,folytja a motort ez egy kötelező rossz....+ a kettőstömegű lendkerék 200-250 ezer felett előfordólhat a turbóval együtt,hogy megadja magát....ha ez a három dolog cserére szorul már költöttél is csak majdnem anyagra 500 ezer ft-ot...mindegyik dízel jó ,mindenki a sajátjára esküszik ezt döntsd el te melyiket veszed... viszont se az 1.7 se az 1.9 nem fogyaszt olyan jól mint azt a mai üzeanyagárak mellett elvárhatnánk,hisz régen "felébe" került a gázolaj mint benzin,most meg egál ezért azt várná az ember,hogy egy dízel a felét fogyassza minimum egy benzinesnek :)

A régi 1.4 -es astráddal mennyi volt a fogyasztásod? Milyen dízeled volt a benzines astra után,hogy most opel dízlt szeretnél?Mennyit mész egy évben?

Link to comment
Megosztás:

Most jött meg az aliról az ablaktörlő:

http://www.aliexpress.com/snapshot/6600440717.html?orderId=66700547409470

3200-ért gondoltam, kipróbálom, eddig tökéletes, jól passzol, zajtalan, gyönyörűen töröl.

Meglátjuk, meddig tart. Nincs rajta GM logó :)

Valeo-t néztem ma igaz a Lángnál 3500 ért a párat.igaz olcsó és multi a rögzítése igy bármire feltehető,de emiatt jól belelóg a látótérbe a rögzítése.vagyis hanyagoltam
Link to comment
Megosztás:

Valeo-t néztem ma igaz a Lángnál 3500 ért a párat.igaz olcsó és multi a rögzítése igy bármire feltehető,de emiatt jól belelóg a látótérbe a rögzítése.vagyis hanyagoltam

Az ali-s olyan, mint a gyári, mármint a rögzítése, jól is mutat. Törlési minőségre is kifogástalan egyelőre, kiváltképp a lecserélttel összehasonlítva, de egyébként is. A tartósságára leszek kíváncsi.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap Fóton komoly trauma ért az Auto-Sopelnél. Bementem egy alkatrészért, amikor második nekifutásra megtaláltuk az emeleti raktárban az eladó bemondott egy olyan árat, hogy mosolyogni sem volt kedvem. Amikor alkudni próbáltam kiküldött az üzletből ("haladjon tovább").

Mindezt az után, hogy fél órát vártam rá az üzlet előtt, mert éppen máshol volt dolga, persze semmi kiírás nem volt, hogy mikor jön vissza.

Igazi kényszervállalkozónak tűnt, kiváncsi lennék előtte mivel foglalkozott...

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

Tegnap Fóton komoly trauma ért az Auto-Sopelnél. Bementem egy alkatrészért, amikor második nekifutásra megtaláltuk az emeleti raktárban az eladó bemondott egy olyan árat, hogy mosolyogni sem volt kedvem. Amikor alkudni próbáltam kiküldött az üzletből ("haladjon tovább").

Mindezt az után, hogy fél órát vártam rá az üzlet előtt, mert éppen máshol volt dolga, persze semmi kiírás nem volt, hogy mikor jön vissza.

Igazi kényszervállalkozónak tűnt, kiváncsi lennék előtte mivel foglalkozott...

nem mindenhol lehet alkudni,annyiért adja amennyiért "akarja" ...jobb megkérdezni mibe fog kerülni,aztán már nem is kell keresgélni :)

neten minden olcsóbb mint a boltba,viszont a boltba meg tudod tapogatni nézegetni,hogy tuti az e amit szeretnél+ nem kell várnod rá míg megjön

Link to comment
Megosztás:

Tegnap Fóton komoly trauma ért az Auto-Sopelnél. Bementem egy alkatrészért, amikor második nekifutásra megtaláltuk az emeleti raktárban az eladó bemondott egy olyan árat, hogy mosolyogni sem volt kedvem. Amikor alkudni próbáltam kiküldött az üzletből ("haladjon tovább").

Mindezt az után, hogy fél órát vártam rá az üzlet előtt, mert éppen máshol volt dolga, persze semmi kiírás nem volt, hogy mikor jön vissza.

Igazi kényszervállalkozónak tűnt, kiváncsi lennék előtte mivel foglalkozott...

Legközelebb venni kell nála a valamit, aztán, ha nem ad számlát, már lehet is bejelenteni a NAV listájára. :D :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Visszaolvasva láttam, hogy többeknek probléma volt a hátsó üléslap kiszerelése. Nekem a fordítottja a gondom, az elől lévő gyűrűs húzókába be tudom pattintani, de hátul a két irányú kampónál nem tudom melyiket használjam. Az előre mutatóba be tudom akasztani az ülést, de akkor elég laza a dolog, 6-8 cm-re is felemelhető az ülés hátulja, a hátrafelé mutatóba viszont nem. Melyik kampót használjam, és mi a helyes sorrend (gyűrűs, hátsó kampó)?

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Visszaolvasva láttam, hogy többeknek probléma volt a hátsó üléslap kiszerelése. Nekem a fordítottja a gondom, az elől lévő gyűrűs húzókába be tudom pattintani, de hátul a két irányú kampónál nem tudom melyiket használjam. Az előre mutatóba be tudom akasztani az ülést, de akkor elég laza a dolog, 6-8 cm-re is felemelhető az ülés hátulja, a hátrafelé mutatóba viszont nem. Melyik kampót használjam, és mi a helyes sorrend (gyűrűs, hátsó kampó)?

Köszi a segítséget!

A kampó hátsó részébe kell beakasztani, akkor már nem fog lötyögni. Előbb a hátulját akaszd be, nem lesz könnyű de másképp nem fog menni, aztán már az eleje is simán beakad!

mehanism_big.jpg

Módosítva : Robee
Link to comment
Megosztás:

Remélem jó helyen kérdezem.

Szélterelőt szerelnék az első ajtókra.

Ha valakinek van már és elégedett vele, írja már meg a márkáját!

Köszönöm!

O

Az én első HAstrámhoz volt, de le is szedtem, mert képtelen voltam úgy beilleszteni, hogy az "ujjbecsipődés védelem" miatt rendesen felmenjen az ablak. Az ablakot csak úgy tudtam felcsukni, hogy játszogatni kellett vele és az utolsó cm-nél stop. Attól kezdve nem használtam, ott volt a klima. Annak a márkája ha jól emlékszem Szatuna volt

Link to comment
Megosztás:

Az én első HAstrámhoz volt, de le is szedtem, mert képtelen voltam úgy beilleszteni, hogy az "ujjbecsipődés védelem" miatt rendesen felmenjen az ablak. Az ablakot csak úgy tudtam felcsukni, hogy játszogatni kellett vele és az utolsó cm-nél stop. Attól kezdve nem használtam, ott volt a klima. Annak a márkája ha jól emlékszem Szatuna volt

Nekem is Szatuna van (csak elől), de most már szeretem.

Nálam is az volt, hogy visszaengedte az ablakot, mert úgy érezte van ott valami, de aztán más helyre tettem a kis fém kitámasztókat és így rendben felmennek az ablakok. Ha jól emlékszem 3-3db fém pöcök van oldalanként.

(Ja és aprón vettem féláron. Szinte új.)

Módosítva : okynoa
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Sikerült első balesetet okoznom az életembe :( szóval néhány kérdés:

Van kotelezo es casco. Cascon az onresz az 150 es 20% azt hiszem. Na akkor most az volna a kérdésem, hogy mi a teendo ilyenkor? nem tul nagy a kár, egy kicsit meghuztam az autot, szerintem az elem/ek be sem horpadtak. De festés fényezés tuti kell.

szerinrtetek ilyenkor mi a teedno? Casco miatt erdemes bejelenteni? vagy mit kell ilyenkor? nem tudom mennyi lesz a javitas. ha kevesebb mint az onresz, akkor egyaltalan erdemes jelenteni, vagy tok mindegy hiszen a kotelezo miatt ugyis megtudja a biztosito? nem igazan vagyok kepben...szoval ha van tipp akkor szoljatok.

na es akkor kov kerdes, hogy valami jo megbizhato lakatos?

udv

b

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült első balesetet okoznom az életembe :( szóval néhány kérdés:

Van kotelezo es casco. Cascon az onresz az 150 es 20% azt hiszem. Na akkor most az volna a kérdésem, hogy mi a teendo ilyenkor? nem tul nagy a kár, egy kicsit meghuztam az autot, szerintem az elem/ek be sem horpadtak. De festés fényezés tuti kell.

szerinrtetek ilyenkor mi a teedno? Casco miatt erdemes bejelenteni? vagy mit kell ilyenkor? nem tudom mennyi lesz a javitas. ha kevesebb mint az onresz, akkor egyaltalan erdemes jelenteni, vagy tok mindegy hiszen a kotelezo miatt ugyis megtudja a biztosito? nem igazan vagyok kepben...szoval ha van tipp akkor szoljatok.

na es akkor kov kerdes, hogy valami jo megbizhato lakatos?

udv

b

Szia!

Saját hibádból összetörtél egy másik autót, vagy csak a sajátot sikerült egyedül összetörnöd?

A kötelező azért van, hogy az általad okozott károkat megtérítse, bizonyos kivételek esetében azonban nem fizet. Ilyen, ha pl. lejárt a műszakija az autónak, vagy ittasan vezettek, stb. Ha minden oké, akkor a károsulttal felkeresitek a biztosítódat, ott leszemlézik az autót, és onnantól neked semmi közöd a dologhoz.

Casco esetén ugyanezt a menetet viszed végig. Nem kötelező igénybe venni saját pénzből is javíttathatod az autót, bár akkor nem értem minek van. Ha a javítási költség kevesebb, mint az önrész, akkor zsebbenyúlós a dolog. Tehát, ha a javítás 150 alatt van, akkor a biztosító nem fog neked fizetni egy petákot sem, csak az az fölötti részt.

A biztostó elég furcsán szokott kalkulálni, van, hogy avultat és úgy számol, vagy éppen nem akar annyit fizetni, mint amennyi a javítás lenne. Nyilván ne márkaszervizes árakkal számolj, mert akkor határ a csillagos ég. Ha találsz egy megbízható fényezőt, szerintem elemenként kb. 30 ezerből kijön a fényezés.

Csak egy tanács: ha horpadt bármilyen elem is, amit könnyen lehet cserélni (első sárvédő, ajtó) ezeknek a javításával ne foglalkozz, inkább vegyél bontottat. Ha találsz ugyanolyan színben, akkor még a fényezés árát is megspóroltad. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Csak egy tanács: ha horpadt bármilyen elem is, amit könnyen lehet cserélni (első sárvédő, ajtó) ezeknek a javításával ne foglalkozz, inkább vegyél bontottat. Ha találsz ugyanolyan színben, akkor még a fényezés árát is megspóroltad. :icon1:

Nekem 2ajtócsere volt igaz más hibájából de bontottat tettem rá.szín passzol teljesen.ami probléma volt az az hogy az ajtócserekor nem illeszkedett az "új" és állítgatni kellett a rögzítésen ami fix így kalapálni kellett bőven hogy jó legyen.a kalapálás meg magával vonzotta a festést.látatlanba mondta a festő hogy az ajtócsere kalapálással jár.

Link to comment
Megosztás:

koszonom! igen, hibambol tortem ossze ...azaz huztam meg egy masik autot...nala kisebb kar szerintem mint az enyem...volt betetlap meg minden.

meg kell neznem, hogy a buitisitomnal mi al elsjaras...gondolom be kell kuldeni nekik a betetlapot?

aztan akkor a kerdes, budapesten jol dolgogozo es olcso festo fenyezo? szerintem nincsen horpadas...csak festeni kell fenyezni.

koszi

b

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.