Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

üdv Mindenkinek

Vettem Ausztriában egy autót 3900 euroért az opelom mellé,leírom nektek mire érdemes figyelni az osztrák autóvásárlással mivel a neten kevés az infó erről…

Kinézed az autót Ausztriában a willhaben.at oldalon(én itt keresgéltem) ,érdemes magánszemélytől(privat) venni,mert a határ mentén sok a török és az osztrák szélhámos autónepper.Mindenképpen szervizkönyves legyen az autó és első vagy max második tulajdonostól érdemes venni.Ami még számomra fontos volt,hogy legyen rajt érvényes műszaki,hogy a lábán haza tudjam hozni. szervízkönyv=Scheckheftgepflegt-Full service history, Műszaki=Pickerl, előző tulajdonosok száma-Vorbesitzer

Megbeszéled telefonon az időpontot , megnézed az autót,ha minden ok,akkor az osztrák írat veled egy német nyelvű adásvételit,de te meg íratsz vele egy német-magyar adásvételit mert itthon csak ezt fogadják el.Az osztráknak ezután be kell mennie az okmányirodába veled kijelenteni az autót és le fogja venni utána róla a saját rendszámtábláját.Okmányiroda kint egyenlő a biztosítóval,a biztosítóknak teljes hatáskörük van az atóügyintézésre.(okmányiroda=Zulassungsstellen)

Amire figyelni kell,hogy a kijelentett autónak az eredeti forgalmija amit kint Zulassungsbescheinigung –nak neveznek(ez két példány egy hosszabb és egy rövidebb sárga papír) nálad kell hogy maradjon+nagyon fontos,hogy a törzskönyve is meglegyen ezt kint typenschein-nek hívják és A4-es mappa amiben az autó minden adata szerepel.Fontos,hogy a forgalmiban szereplő tulajdonossal kössél adásvételit.A biztosítóban(Zulassungsstellen)mindenben segítenek és beszélnek angolul is.Ausztriában a biztosító sokkal nagyobb hatáskörrel bír mint itthon,ott teljes ügyintézés van.

Megvan az adásvételi és a papírok,akkor a biztosítóban kell kérned ideglenes export rendszámot(zöld színű rendszám még sosem láttam előtte ilyent) ez sajnos nem olcsó. Export Kurzzeitkennzeichen =ideiglenes export rendszám…hangsúlyozd,hogy export vásárlás és viszed Magyarországra az autót.Tudni fognak mindent,nyugodtan meg lehet bízni kint a biztosítóban az ügyintézéssel kapcsolatban.Ez a rendszám azt hiszem 17-naposat kértem biztosítással együtt és kapsz a nevedre hozzá egy ideglenes forgalmit is kb 300 euró lesz(lehet picit több és kevesebb is mert a biztosítók áraiban van eltérés)Ezt a rendszámot felrakod az autóra és már indulhatsz is haza.Trélerrel megkérdeztem 65 ezer lett volna Bécsből hazahozni az autót,pedig Bécs tőlem csak 130km-re van.

Ha hazaértél az első a közlekedésfelügyeletnél honosítani az autót,ha van rajt műszaki akkor ez csak 8000 ft és az Ausztriában kapott rendszámoddal közlekedhetsz míg le nem jár itthon is.Csak abban a megyében kapsz időpontot a honosításra a közlekedésfelügyelettől ahova a lakcímkártyád szól.Itt fogják leellenőrizni a forgalmi és a törzskönyv adatok valósak e és „magyarosítják” a papírokat.Eredetiség vizsga nem kell.

Ezután mehetsz a vámosokhoz a honosításnál kapott papírokkal regadót fizetni(nekem ez 147 ezer ft volt),ezt befizeted utána kötsz alvázszámra egy biztosítást az autódra,hogy be tudjál menni az okmányirodába átiratni a kocsit.

Okmányirodában 6 ezer lesz a forgalmi 6 ezer lesz a törzskönyv 8 ezer a rendszám +500ft rá a matrica és sajnos vagyonszerzési illetéket is kell fizetni(nálam ez 50 ezer ft volt)

Tanulság,hogy vettem Ausztriában első tulajdonostól végig márkaszervizben szervitelt szervizkönyves szinte karcmentes hibátlan 10 éves passat kombit 1.9pdtdi-t 131LE 6-os váltóval majdnem full extrás kivitelben(csakis ilyent kerestem) ajándék újszerű téligumigarnitúrával olyan színben sikerült vennem amilyenben nagyon kevés van,rengeteget keresgéltem de nálam ez is nagyon fontos volt,nem tudom megnevezni a szint én is csak keveset láttam ebben a színben honosításkor sem tudták értelmezni  ezért metál barna lett beírva , mostani új autókat láttam többet hasonló színben,akitől vettem neki saját kérésre lett rendelve .Nagyon örülök neki mert Magyarországon sokat megnéztem és itt ennyi idősben csak a hulladékok vannak 500 ezerről 200-250 ezerre tekert órákkal,szervizkönyv nélkül bizonytalan előélettel…még drágán sem találtam itthon számomra megfelelőt…mert a jó 10 éves dízelt tudják itthon is,hogy vétek eladni.

Közlekedésfelügyeletnél míg vártam a sorom rengeteg autónepper várt még és szinte mind Francia országból hozta az autót,állítólag most ott a „legolcsóbb”.Szinte mindnek behozatalkor picit korrigálják az óraállását,tőlem is megkérdezte az egyik,hogy pöccinteni kéne picit vissza belőle még most megtehetem,hamar megcsinálják egy 20-asért…

Az Osztrák ideglenes export rendszámmal itthon igazoltattak és minden rendben volt,mondjuk a rendőrök is megjegyezték,hogy ilyen rendszámot még nem láttak 

Ha valaki kedvet kapott jó autóvásárlást Ausztriában.

Link to comment
Megosztás:

üdv Mindenkinek

Vettem Ausztriában egy autót 3900 euroért az opelom mellé,leírom nektek mire érdemes figyelni az osztrák autóvásárlással mivel a neten kevés az infó erről…

Kinézed az autót Ausztriában a willhaben.at oldalon(én itt keresgéltem) ,érdemes magánszemélytől(privat) venni,mert a határ mentén sok a török és az osztrák szélhámos autónepper.Mindenképpen szervizkönyves legyen az autó és első vagy max második tulajdonostól érdemes venni.Ami még számomra fontos volt,hogy legyen rajt érvényes műszaki,hogy a lábán haza tudjam hozni. szervízkönyv=Scheckheftgepflegt-Full service history, Műszaki=Pickerl, előző tulajdonosok száma-Vorbesitzer

Megbeszéled telefonon az időpontot , megnézed az autót,ha minden ok,akkor az osztrák írat veled egy német nyelvű adásvételit,de te meg íratsz vele egy német-magyar adásvételit mert itthon csak ezt fogadják el.Az osztráknak ezután be kell mennie az okmányirodába veled kijelenteni az autót és le fogja venni utána róla a saját rendszámtábláját.Okmányiroda kint egyenlő a biztosítóval,a biztosítóknak teljes hatáskörük van az atóügyintézésre.(okmányiroda=Zulassungsstellen)

Amire figyelni kell,hogy a kijelentett autónak az eredeti forgalmija amit kint Zulassungsbescheinigung –nak neveznek(ez két példány egy hosszabb és egy rövidebb sárga papír) nálad kell hogy maradjon+nagyon fontos,hogy a törzskönyve is meglegyen ezt kint typenschein-nek hívják és A4-es mappa amiben az autó minden adata szerepel.Fontos,hogy a forgalmiban szereplő tulajdonossal kössél adásvételit.A biztosítóban(Zulassungsstellen)mindenben segítenek és beszélnek angolul is.Ausztriában a biztosító sokkal nagyobb hatáskörrel bír mint itthon,ott teljes ügyintézés van.

Megvan az adásvételi és a papírok,akkor a biztosítóban kell kérned ideglenes export rendszámot(zöld színű rendszám még sosem láttam előtte ilyent) ez sajnos nem olcsó. Export Kurzzeitkennzeichen =ideiglenes export rendszám…hangsúlyozd,hogy export vásárlás és viszed Magyarországra az autót.Tudni fognak mindent,nyugodtan meg lehet bízni kint a biztosítóban az ügyintézéssel kapcsolatban.Ez a rendszám azt hiszem 17-naposat kértem biztosítással együtt és kapsz a nevedre hozzá egy ideglenes forgalmit is kb 300 euró lesz(lehet picit több és kevesebb is mert a biztosítók áraiban van eltérés)Ezt a rendszámot felrakod az autóra és már indulhatsz is haza.Trélerrel megkérdeztem 65 ezer lett volna Bécsből hazahozni az autót,pedig Bécs tőlem csak 130km-re van.

Ha hazaértél az első a közlekedésfelügyeletnél honosítani az autót,ha van rajt műszaki akkor ez csak 8000 ft és az Ausztriában kapott rendszámoddal közlekedhetsz míg le nem jár itthon is.Csak abban a megyében kapsz időpontot a honosításra a közlekedésfelügyelettől ahova a lakcímkártyád szól.Itt fogják leellenőrizni a forgalmi és a törzskönyv adatok valósak e és „magyarosítják” a papírokat.Eredetiség vizsga nem kell.

Ezután mehetsz a vámosokhoz a honosításnál kapott papírokkal regadót fizetni(nekem ez 147 ezer ft volt),ezt befizeted utána kötsz alvázszámra egy biztosítást az autódra,hogy be tudjál menni az okmányirodába átiratni a kocsit.

Okmányirodában 6 ezer lesz a forgalmi 6 ezer lesz a törzskönyv 8 ezer a rendszám +500ft rá a matrica és sajnos vagyonszerzési illetéket is kell fizetni(nálam ez 50 ezer ft volt)

Tanulság,hogy vettem Ausztriában első tulajdonostól végig márkaszervizben szervitelt szervizkönyves szinte karcmentes hibátlan 10 éves passat kombit 1.9pdtdi-t 131LE 6-os váltóval majdnem full extrás kivitelben(csakis ilyent kerestem) ajándék újszerű téligumigarnitúrával olyan színben sikerült vennem amilyenben nagyon kevés van,rengeteget keresgéltem de nálam ez is nagyon fontos volt,nem tudom megnevezni a szint én is csak keveset láttam ebben a színben honosításkor sem tudták értelmezni  ezért metál barna lett beírva , mostani új autókat láttam többet hasonló színben,akitől vettem neki saját kérésre lett rendelve .Nagyon örülök neki mert Magyarországon sokat megnéztem és itt ennyi idősben csak a hulladékok vannak 500 ezerről 200-250 ezerre tekert órákkal,szervizkönyv nélkül bizonytalan előélettel…még drágán sem találtam itthon számomra megfelelőt…mert a jó 10 éves dízelt tudják itthon is,hogy vétek eladni.

Közlekedésfelügyeletnél míg vártam a sorom rengeteg autónepper várt még és szinte mind Francia országból hozta az autót,állítólag most ott a „legolcsóbb”.Szinte mindnek behozatalkor picit korrigálják az óraállását,tőlem is megkérdezte az egyik,hogy pöccinteni kéne picit vissza belőle még most megtehetem,hamar megcsinálják egy 20-asért…

Az Osztrák ideglenes export rendszámmal itthon igazoltattak és minden rendben volt,mondjuk a rendőrök is megjegyezték,hogy ilyen rendszámot még nem láttak 

Ha valaki kedvet kapott jó autóvásárlást Ausztriában.

Itthon bérelsz egy autószállító pótkocsit (kb. 5000 Ft/nap), ráakasztod pl. egy Ford Transitra, és nem dobsz ki ennyi lóvét feleslegesen. Amúgy köszi az infót, nekem hasznos volt.

Link to comment
Megosztás:

Itthon bérelsz egy autószállító pótkocsit (kb. 5000 Ft/nap), ráakasztod pl. egy Ford Transitra, és nem dobsz ki ennyi lóvét feleslegesen. Amúgy köszi az infót, nekem hasznos volt.

igen,ki lehetett volna talán sakkozni,de az autó kb 1500kg a tréler is minimum 500kg, amivel húzom nehezebbnek kellene elméletileg lennie ,tehát minimum 2000kg ez így már 4000kg összesen és B-s jogsival azt hiszem csak 3500 lehet max a vontató és vontatott össz sulya amit vihetek,így meg már egy sofőr is kellene....sokan P-s rendszámmal hozzák,pedig úgy tudom azzal külföldön nem mehetnének...sajnos nem tudtam ,hogy ilyen drága az export rendszám+ideglenes forgalmi csak ott szembesültem vele,de már nem volt mit tenni.Németben olcsóbb ez a rendszám úgy tudom....

nekem a regadó és a vagyonszerzési illeték fájt nagyon....viszont ha itthon veszed a vagyonszerzésit akkor is ki kell fizetned+eredetiség vizsga is kell...

Link to comment
Megosztás:

igen,ki lehetett volna talán sakkozni,de az autó kb 1500kg a tréler is minimum 500kg, amivel húzom nehezebbnek kellene elméletileg lennie ,tehát minimum 2000kg ez így már 4000kg összesen és B-s jogsival azt hiszem csak 3500 lehet max a vontató és vontatott össz sulya amit vihetek,így meg már egy sofőr is kellene....sokan P-s rendszámmal hozzák,pedig úgy tudom azzal külföldön nem mehetnének...sajnos nem tudtam ,hogy ilyen drága az export rendszám+ideglenes forgalmi csak ott szembesültem vele,de már nem volt mit tenni.Németben olcsóbb ez a rendszám úgy tudom....

nekem a regadó és a vagyonszerzési illeték fájt nagyon....viszont ha itthon veszed a vagyonszerzésit akkor is ki kell fizetned+eredetiség vizsga is kell...

A fiam autóját hazahoztuk osztrák rendszámmal, másnap visszavittem, és elintéztük a kijelentést. Egy napra 25 ért adtak volna autómentőt+üzemanyag.

Az utánfutóval vigyázni kell a sógoroknál, mert szeretik vegzálni az embert, és nem olcsón mérik :)

A regadó egy külön szívás volt :( mindenhol azt írogatták, hogy tovább emelkedik, novemberben intéztük gyorsan, drágán, aztán januártól felére esett :(

Módosítva : Frankie64
Link to comment
Megosztás:

A fiam autóját hazahoztuk osztrák rendszámmal, másnap visszavittem, és elintéztük a kijelentést. Egy napra 25 ért adtak volna autómentőt+üzemanyag.

Az utánfutóval vigyázni kell a sógoroknál, mert szeretik vegzálni az embert, és nem olcsón mérik :)

A regadó egy külön szívás volt :( mindenhol azt írogatták, hogy tovább emelkedik, novemberben intéztük gyorsan, drágán, aztán januártól felére esett :(

igen volt ilyen próbálkozásom nekem is,hogy megkérem a tulajt,hogy a saját rendszámával had jöjjek haza aztán majd visszaviszem,de ez nem járható út,mert nem vezethetek osztrák rendszámos autót és a tulaj is elzárkózott ettől mert az a rendszám az ő tulajdona,anélkül nem tudja kijelenteni az autót ...nem bíznak bennünk annyira magyarokban az osztrákok,még a német-magyar adásvételit is előbb átnézette az ügyvédével,csak utána írta alá....

én a vagyonszerzési illetékkel szívtam,mert 2013-ban még ami autót külföldön vettél arra nem kellett fizetni,mert a vagyonszerzés nem Magyarországon történt...ezzel a tétellel nem számoltam,de ezt a kiskaput is bezárták 2015-re sajnos.....de szerintem még így is megéri Ausztriából vagy Németből venni autót mert sokkal jobb állapotut tudsz venni és ismered az előéletét.

P-s rendszámmal ha kivittem volna magammal egy neppert behozta volna nekem olcsóbban,de ez sem szabályos.

Link to comment
Megosztás:

Csak rugócsere jöhet szóba, ha lengéscsillapítót is cserélj akkor bukod az aktív futóművet mert utólagos tudtommal nincs ilyenből.

Köszi!

Ha jól tudom, van IDS+hoz való komplett rendszer, gondolom azzal nem buknám, a kérdés is inkább arra vonatkozott volna, milyen márka legyen, ami jó, és megbízható (Eibach, H&R, stb...)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Ha jól tudom, van IDS+hoz való komplett rendszer, gondolom azzal nem buknám, a kérdés is inkább arra vonatkozott volna, milyen márka legyen, ami jó, és megbízható (Eibach, H&R, stb...)

Üdv

Nincsen!Csak rugócsere jöhet szóba,és abból is csak olyan ami ids+ hoz való.És így még drágább is a rugó mint egy sima futóműveshez.Én ezt az utat már végigjártam,és végül AP rugó lett 30-30mm ültetéssel.Ez volt olyan 40ezer körül.A H&R az 60felett van és csak rendelésre.Szóval sok sikert és hajrá. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Miutan 300ezernel megejtettem a 11.(*) olajcseret, osszefoglalom az auto eddigi tortenetet:

Z17DTH, 2006. november 30-an gyartottak, az elso tulaj Kecskemet es Pest kozott ingazott vele naponta, igy 3 evesen, eppen hogy bejaratva vettem meg, 196ezer kilometerrel :)

Az elado meg a gumikat is markaszervizben szereltette, megvan a teljes szerviztortenet. A nem fogyoeszkozok kozul a kovetkezok szorultak cserere eddig:

Turbo (12500 kilometernel, garanciaban); olajpumpa szimering, jobb feltengely szimering, vizcso O gyuru (6338473), ventilator haz (1802742, magyarul a belso levego keringeto csappantyu), vizhuto, klimahuto, 255ezernel a jobb elso kerekcsapagy, es most eppen a jobb hatso feknyereg, mert a kezifek nem fogott rajta.

A futomuben az emlitetteken es a fekbeteteken kivul minden eredeti, meg a fektarcsak is, bar elvileg lassan csereerettek. Viszont annyira sima a feluletuk, hogy kar lenne hozzajuk nyulni, mert hasznaltan meg csak ennel rosszabb allapotu fektarcsakat lattam :)

A motor a 30 ezres cserek kozott nem fogyaszt eszreveheto mennyisegu olajat, az elso tulaj Castrolt hasznalt (ezt beszelte ra a markaszerviz), en a gyarit.

A kuplung es lendkerek is eredeti, nem mutatjak jelet kozelgo gondnak (kop-kop).

DPF nincs, EGR-hez, es egyebekhez nem kellett meg nyulni a motor kornyeken.

Generator, elektronikak: minden gyari meg, a CIM modul sem beteg, nem is volt, az utolagos rogzites bent van. Az akku is eredeti (lenne, ha ki nem csereltem volna :) ). Fel eve, amikor a masik kocsiban kihalt az akku, az Astrabol tettem at, aztan az ujat nem cserelgettem mar, szoval csak azt akarom mondani, hogy meg szolgalatban van a majdnem 9 eves gyari is.

Hasznaltan az ara + amit talan nem kellett volna rakolteni, ha ujonnan veszem, ~2.3 millio volt. Tegyuk fel, hogy ujonnan 5millioert meg tudtam volna venni ezt a felszereltseget; akkor lenne most egy 2009. decemberi, 104ezret futott Z17DTH Cosmo kombim, ami erhet maximum 2milliot, tehat mar boven elbuktam volna rajta azt, amibe az egesz eddig kerult.

Eladni nem lenne erdemes, meg minek is, amikor egy masikkal lehet, hogy tobb baj lenne :) 67 honapja van nalam, es ha 900ezernek veszem a jelenlegi erteket, akkor havi 18ezer volt az amortizacioja. Remelhetoleg ez csak csokkenni fog (amig be nem ut valami draga javitas :) ).

Az altalam eddig elfogyasztott gazolaj 1.96 millio forintba kerult, igy az is latszik, hogy a fogyasztasban 20% kulonbseg mennyire nem elhanyagolhato, illetve hogy egy benzinesnel mennyivel tobbe kerult volna az uzemanyag. Teljes eleteben pedig mar lassan elpofogte az ujkori arat...

Az atlagfogyasztasom egyebkent 5.23 l / 100 km.

Varosban egy 15 eves, szinten dizel Citroen Saxo-t hasznalok, ami itt is elvan 5 liter alatt, raadasul nem (akkora) baj, ha nekimennek, ellopjak, stb. :)

Kovetkezo auto vasarlasa majd akkor, ha valamelyik annyira szetesik, hogy mar nem erdemes megcsinalni :) Az persze jo kerdes, milyen legyen - az elektromos, vagy legalabbis hibrid autok izgatjak most a fantaziamat...

(*) A turbo pusztulasakor volt egy rendkivuli olajcsere, azert ez most nem a 10. :)

Oszd el hárommal, és megkapod a valós futásteljesítményt. :-) Ha Budapesten taxiznál, akkor szerintem 50 ezren belül megtudnád, hogy mi az a turbó, vagy kettőstömegű lendkerék. Szóval használati módok között is van bőven különbség, a Te példád a legjobb arra, hogy nem biztos, hogy be kell tojni egy nagyobb futásteljesítményű autótól, ha azt bizonyítottan éppen csak hosszabb ingázásra használták.

A Saxo meg egy okos döntés, én is fontolgatom, hogy 30 km-nél kisebb távokra veszek valami régebbi, olcsón fenntartható autót, amit nem sajnálok, ez meg maradna vasárnapi, kirándulós, nyaralós autónak.

Egyébként érdekes, hogy a turbo nálad is hamar megnyekkent, az enyémen is kb. 30-40 ezer között volt felújítva az előző tulaj által.

Link to comment
Megosztás:

Oszd el hárommal, és megkapod a valós futásteljesítményt. :-) Ha Budapesten taxiznál, akkor szerintem 50 ezren belül megtudnád, hogy mi az a turbó, vagy kettőstömegű lendkerék. Szóval használati módok között is van bőven különbség, a Te példád a legjobb arra, hogy nem biztos, hogy be kell tojni egy nagyobb futásteljesítményű autótól, ha azt bizonyítottan éppen csak hosszabb ingázásra használták.

A Saxo meg egy okos döntés, én is fontolgatom, hogy 30 km-nél kisebb távokra veszek valami régebbi, olcsón fenntartható autót, amit nem sajnálok, ez meg maradna vasárnapi, kirándulós, nyaralós autónak.

Egyébként érdekes, hogy a turbo nálad is hamar megnyekkent, az enyémen is kb. 30-40 ezer között volt felújítva az előző tulaj által.

Pont errol van szo: a futasteljesitmenynel es az olajcserenel is merlegelni kell egyeb korulmenyeket is, nincs altalanos szabaly.

Kb. fel evig hasznaltam az Astrat varosban is, amig (nekem :) ) uj volt, de aztan ra kellett jonnom, hogy nem varosi auto.

30-40 ezernel mar nem volt garancialis? Amugy tul nagy jelentosege nincs a dolognak, barmi tonkremehet barmikor...

Link to comment
Megosztás:

Nincsen!Csak rugócsere jöhet szóba,és abból is csak olyan ami ids+ hoz való.És így még drágább is a rugó mint egy sima futóműveshez.Én ezt az utat már végigjártam,és végül AP rugó lett 30-30mm ültetéssel.Ez volt olyan 40ezer körül.A H&R az 60felett van és csak rendelésre.Szóval sok sikert és hajrá. :icon1:

Akkor ezt még olcsón megúsztad.

Mikor vette az autót az egyik hátsó rugó törött volt. Párban cserélni kellett. Semmi ültetés, gyári méretre lett cserélve, ami utángyártottból 40.000Ft volt, csak hátul.

Link to comment
Megosztás:

Pont errol van szo: a futasteljesitmenynel es az olajcserenel is merlegelni kell egyeb korulmenyeket is, nincs altalanos szabaly.

Kb. fel evig hasznaltam az Astrat varosban is, amig (nekem :) ) uj volt, de aztan ra kellett jonnom, hogy nem varosi auto.

30-40 ezernel mar nem volt garancialis? Amugy tul nagy jelentosege nincs a dolognak, barmi tonkremehet barmikor...

Egyik volt kollégám taxizásra adta a fejét, de ő Z16XER-t vett. Nézett is mindenki, hogy benzinessel jár, de szerintem városi használat mellett jobban járt vele.

Nem volt garancia rá mert import autó volt, kb. fél évesen került az előző tulajhoz, aki egy kisebb sérüléssel hozta be az autót nagyjából 20-25 ezer km-rel, aztán utána nem sokkal döglött le a turbo. Annyira felszívta magát hogy 10 hónapig nem is nyúlt hozzá, utána újíttatta fel.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Tegnap hallottam egy Fiatos viccet, nekem bejött:

 

A férj elkésik a vacsoráról, a felesége korholja.

- Azért késtem, mert neked vettem ajándékot - mondja a férj.

- Akkor megbocsájtok. Mit kapok? - kérdezi a feleség

- Vettem neked egy kombi Unót- válaszol a férj.

- Kapok egy Fiatot? - örvendezik a feleség.

- Nem, egy Canestent kapsz.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Szép estét mindenkinek!

Csak szeretetteljes üdvözletemet küldeném annak a drága mérnöknek, és kedves családjának aki a pollenszűrő helyét megtervezte a h astrába  :omg: ha valaki találkozna vele esetleg  :sneaky:

 

Az első cserénél én is anyáztam.

Azóta vagy 8x cseréltem, most már 1 perc alatt megy. :)

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek!

Csak szeretetteljes üdvözletemet küldeném annak a drága mérnöknek, és kedves családjának aki a pollenszűrő helyét megtervezte a h astrába  :omg: ha valaki találkozna vele esetleg  :sneaky:

Akkor mit szólnál ha Focusod lenne? Ott még a gázpedált is ki kell venni....:D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
46 minutes ago, Cserenkov said:

Valami nagyon extra lehet, ha minden motorhoz jo :)

De dizelbe azert ne tedd, mert valami benzingoz megkoto izeke:

http://www.vauxhallworldparts.com/vauxhall.php?partnumber=13126691

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Cserenkov írta:

Aktív szénszűrőnek hívják, Astra H-ban nem vagyok biztos bent, de B Corsa-ból kiindulva a jobb oldali sárvédő mögött van.

A tankból megy bele egy cső, a kiáramló benzingőzt hivatott megkötni, illetve ezáltal csökkenteni a robbanásveszélyt.

Értelem szerűen csak benzines autókban van ilyen egység. (Legalábbis dízelben még nem találtam :) )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.