Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Szia! Az is Z17DTL volt? Nem Y17DT? Nekem is Z17DTL-em van és hideg motornál nekem is kerreg-csörög, ez a közös nyomőcsöves dízel motor jellegzetes hangja.

Igen,az is ez a motor volt,és az nem csörgött igy.Meleg motornál is csinálja gázadásnál,gáz elvételt követően pedig ad egy hörgő rezonáló hangot.

Link to comment
Megosztás:

Igen,az is ez a motor volt,és az nem csörgött igy.Meleg motornál is csinálja gázadásnál,gáz elvételt követően pedig ad egy hörgő rezonáló hangot.

Ha meleg motornál is csinálja ezt csörgés-hörgést, akkor nem ártana minél előbb 1 szervízbe látogatást tenni. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha meleg motornál is csinálja ezt csörgés-hörgést, akkor nem ártana minél előbb 1 szervízbe látogatást tenni. :D

Szia! Igazad van, a szerelőt beültettem,hogy halgassa meg, ő mondta hogy ez ilyen.Mivel 2 hetes a gép annyit elértem,hogy csütörtök délután müszerre teszik,ha még lesz szerelő,mert már leléptek a régiek mind,sajnos

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom, hogy az Y17DTL-nél mi a kívánatos, nekem "Z"-s a dieselem: álltalában 85C-n áll be. Ritkán alulról nyaldossa a 90es értéket, de fölé még sose ment. Szerintem semmi se indokolja a cserét.

Ez van nálam is.

A diesel motorok jó hatásfokkal -> alacsony(abb) höveszteséggel dolgoznak. Ebből adódhatnak utastér fűtésével kapcsolatos panaszok.

Bár erről nem vagyok meggyőződve, de már hallottam olyan szakit, aki azerint a 95°C kenési elégtelenségre, hűtőköri problémára v. indokolatlanul nagy súrlódásra utal, esetleg szorulás előjele.

Én a távadó hibáját is számításba venném.

Link to comment
Megosztás:

2003-as volt de nem ujonan vettem,gondoltam végre veszek egy ujat

2003-ban még Astra G volt. Amit most vettél az Classic II. Azt nem merném állítani, hogy a lengyel összeszerelés gyengébb volna, de erről nyilatkozzanak a szervízbeli cartársak. Egy biztos: a hangszigetelésből rengeteget elspóroltak!

Link to comment
Megosztás:

2003-ban még Astra G volt. Amit most vettél az Classic II. Azt nem merném állítani, hogy a lengyel összeszerelés gyengébb volna, de erről nyilatkozzanak a szervízbeli cartársak. Egy biztos: a hangszigetelésből rengeteget elspóroltak!

Ez így van: a motorháztető burkolatot meg a tűzfalnál lévő burkolatot is. Minőségben meg nem tudom, mekkora lehet a különbség..nekem most 3 éves, mentem vele 80.000km-ert, eddig hál Istennek egyszer volt gond vele..a szelepháztömítés adta meg magát..de azt időbe észrevettük, így problémát nem okozott.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem 2002-es a kocsim, Y17DT motorkód. Nekem a vízhőmérsékletem 80 és 90 fok között van. Láttam pár Opelt, azoknál nyíl egyenesen 90 fokon állt mindig a vízhőfok mérő. Érdemes megnézetnem szerintetek? Megyek olajcserére akkor lecseréltetem, de ahhoz vezérlést kell bontani ha jol tudom, mert akkor a szíjjakat is cseréltetem. Bár 45 000 km-nél ez még nem reális, vagy mégis?

nekem 2001-es az auto nekem is ott áll és ragyogoan müxik szerintem ne nézesd meg mert még ráirják a munkalapra és nem csinálnak vele semmit mert ezek a szer. vannak olyan firkásak hogy kiszürik az elmondásodbol hogy nagy valoszinüséggel jo a müszer és csak elteszik a termosztátot maguknak . ha most vetted az autot akkor ne nézd hogy mennyi van benne hanem te megtettél mindent azért hogy a müszer üzembiztos legyen.

Link to comment
Megosztás:

nekem 2001-es az auto nekem is ott áll és ragyogoan müxik szerintem ne nézesd meg mert még ráirják a munkalapra és nem csinálnak vele semmit mert ezek a szer. vannak olyan firkásak hogy kiszürik az elmondásodbol hogy nagy valoszinüséggel jo a müszer és csak elteszik a termosztátot maguknak . ha most vetted az autot akkor ne nézd hogy mennyi van benne hanem te megtettél mindent azért hogy a müszer üzembiztos legyen.

:D

jajj mamám... :D

mekkora baromságokkal tömitek egymás fejét....

asszem elmentem aludni,. :D

Link to comment
Megosztás:

Igen,az is ez a motor volt,és az nem csörgött igy.Meleg motornál is csinálja gázadásnál,gáz elvételt követően pedig ad egy hörgő rezonáló hangot.

Aszem Astra -H topicban olvastam hasonlót: ott a rezonátorcsőben vált le vmi lemezke és az adta a hangot.

Elég drága a javítása (cseréje).

Nem ismerem a dízel típust, nem 100%, hogy itt a classicnál is hasonló a műszaki felépítés....

Link to comment
Megosztás:

Ez van nálam is.

A diesel motorok jó hatásfokkal -> alacsony(abb) höveszteséggel dolgoznak. Ebből adódhatnak utastér fűtésével kapcsolatos panaszok.

Bár erről nem vagyok meggyőződve, de már hallottam olyan szakit, aki azerint a 95°C kenési elégtelenségre, hűtőköri problémára v. indokolatlanul nagy súrlódásra utal, esetleg szorulás előjele.

Én a távadó hibáját is számításba venném.

Ki mondta ezeket a baromságokat már ne is haragudj??? :D :D

Az egy dolog,hogy a dízel kevesebb hőt termel,de attól még a termosztát ugyanúgy végzi a dolgát.

Kezdjük a kályhától,mert látom komoly hiányosságok vannak...

A motor hűtőközege üzem közben nyomás alatt van,ergo a benne lévő víz(fagyálló) forráspontja megemelkedik,tehát amikor a műszer 100°C körül mutat,akkor még nem forr.

Ha a termosztát nem a megfelelő hőfokon nyit ki,vagyis a motor 80°C körül üzemel,akkor kormolódik,egyhe fogyasztás növekedés stb stb tehát hosszú távon nem tesz neki jót.

Nekem is ilyen volt,fűtött télen rendessen,de 80-ról nem nagyon akart elmozdulni.Kicseréltem a termosztátot és láss csodát,beton 92°C-on üzemel.

Dugózáskor nyáron felmegy 98-ig,ott indul a ventilátor első fokozata,az visszahűti,majd szépen kezdődik előről az egész.Ez a normális müködés.

Az pedig,hogy nem 92-őt mutat,hanem mondjuk 95-öt nem nagy gond,adóhat a műszer pontatlanságából.

Link to comment
Megosztás:

Aszem Astra -H topicban olvastam hasonlót: ott a rezonátorcsőben vált le vmi lemezke és az adta a hangot.

Elég drága a javítása (cseréje).

Nem ismerem a dízel típust, nem 100%, hogy itt a classicnál is hasonló a műszaki felépítés....

Köszönöm mindenkinek a segitő szándékot.Holnap talán okosabb leszek,szerviz után.Harmadik hetes autonál nem gondolom hogy foglalkoznom kellene mi mennyibe kerül.

Link to comment
Megosztás:

Egy 1999-es évjáratú X17DTL-es G Astrával kapcsolatban vannak gondjaim. A tünet a következő: ha egyenletes terheléssel haladunk, gyorsítás lassítás nélkül, pár perc múlva kigyullad a Check Engine lámpa, motor vészüzem, fordulatszám korlátozás. Ha adok egy teljes gázt nagy esélyem van rá hogy a lámpa elalszik, és a motor újra húz. Az eltárolt hibakód a P0400, ami a kipufogógáz-visszavezető rendszer hibás visszavezetésére utal. Az EGR visszavezetést ennél a típusnál egy elektromos mágnesszelep által vezérelt, vákumos szelep végzi. Műhelykörülmények között nem lehet a lámpát "felgyújtani", csak terhelve. Adatblokkban / élő adatok / az EGR kivezérlése 1 vagy 95%. Dízelt viszonylag ritkán csinálunk, de nem kellene köztes szabályzott értékeknek is megjelenni? Pl: 38% Esetleg pont ilyen részterheléses üzemben? A Check Engine lámpa felgyulladásának pillanatában az EGR szelep kivezérlés leesik 1%-ra, a légtömegmérő feszültsége kb 200mg/lökettel hirtelen felugrik - ebből talán az következik, hogy az eddig nyitvalevő EGR szelep tényleg bezáródott - . Amiket már ezzel kapcsolatban ellenőriztem: Az EGR szelep vákumkamra nem lyukas, a dugattyú nem szorul. A vákumot szabályzó elektromos szelep már nem ennyire egyértelmű. Bár az ellenállása jó, tápfeszültság hatására a szelep nyit -zár, de ha vákumpumpával ellenőrzöm a szelepet az AUTODATA-ban szereplő "lezár" és "nyit" utakat nem tudom egyértelműen kimérni. Például: létezik hogy ha a szelep nem ad vákumot az EGR membránnak, akkor a depresszor folyamatos falslevegőt szív az elektromos vezérlőszelepen keresztül? És mi van a fékrásegítés hatásfokával?

Link to comment
Megosztás:

Egy 1999-es évjáratú X17DTL-es G Astrával kapcsolatban vannak gondjaim. A tünet a következő: ha egyenletes terheléssel haladunk, gyorsítás lassítás nélkül, pár perc múlva kigyullad a Check Engine lámpa, motor vészüzem, fordulatszám korlátozás. Ha adok egy teljes gázt nagy esélyem van rá hogy a lámpa elalszik, és a motor újra húz. Az eltárolt hibakód a P0400, ami a kipufogógáz-visszavezető rendszer hibás visszavezetésére utal. Az EGR visszavezetést ennél a típusnál egy elektromos mágnesszelep által vezérelt, vákumos szelep végzi. Műhelykörülmények között nem lehet a lámpát "felgyújtani", csak terhelve. Adatblokkban / élő adatok / az EGR kivezérlése 1 vagy 95%. Dízelt viszonylag ritkán csinálunk, de nem kellene köztes szabályzott értékeknek is megjelenni? Pl: 38% Esetleg pont ilyen részterheléses üzemben? A Check Engine lámpa felgyulladásának pillanatában az EGR szelep kivezérlés leesik 1%-ra, a légtömegmérő feszültsége kb 200mg/lökettel hirtelen felugrik - ebből talán az következik, hogy az eddig nyitvalevő EGR szelep tényleg bezáródott - . Amiket már ezzel kapcsolatban ellenőriztem: Az EGR szelep vákumkamra nem lyukas, a dugattyú nem szorul. A vákumot szabályzó elektromos szelep már nem ennyire egyértelmű. Bár az ellenállása jó, tápfeszültság hatására a szelep nyit -zár, de ha vákumpumpával ellenőrzöm a szelepet az AUTODATA-ban szereplő "lezár" és "nyit" utakat nem tudom egyértelműen kimérni. Például: létezik hogy ha a szelep nem ad vákumot az EGR membránnak, akkor a depresszor folyamatos falslevegőt szív az elektromos vezérlőszelepen keresztül? És mi van a fékrásegítés hatásfokával?

Volt már rá példa, hogy a vákumszivattyú nem termelt elég vákumot, és P0400 volt a hibakód. Először a szabályzó szeleppel kezdeném, mert találkoztam már hibással. Vákumcső hajlamos kidörzsölődni!

Link to comment
Megosztás:

Volt már rá példa, hogy a vákumszivattyú nem termelt elég vákumot, és P0400 volt a hibakód. Először a szabályzó szeleppel kezdeném, mert találkoztam már hibással. Vákumcső hajlamos kidörzsölődni!

És a szabájzó szelepet hogy tudom leellenőrizni hogy mükszik e ellenálása jó ,ha adok neki áramot valamai kattanást érzek de ugyan ugy lehet fulyni oda visza a két kivezetésen a levegőt

Link to comment
Megosztás:

Volt már rá példa, hogy a vákumszivattyú nem termelt elég vákumot, és P0400 volt a hibakód. Először a szabályzó szeleppel kezdeném, mert találkoztam már hibással. Vákumcső hajlamos kidörzsölődni!

ja és menyi vákumnak kell lenni mert ahogy mi mértük olyan -1 bár környékén van a rékrásegitő részén,a kis vékony csővön ami megy a szabályzó szelephez pedig -0,6bár Még egy kérdés a vákum szivatyunak a hátlapján kévő kis kivezetésen miért jön olajgőz ha beinditöm,elvileg semmi sérülést nem látunk a szivattyún vagy kopást

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Az a problémám, hogy van egy 2003/10 évjáratú 1,7 CDTi kombi Astrám (motorkód: Z17DTL). Az autóban 81.600 km van, és mivel használtan vettem egy éve, úgy gondoltam, jobb a békesség, és kicseréltetem a vezérműszíjat. Egyébként a kocsival semmi gond nem volt. Megvettem az alkatrészeket, és egy szerelő ismerősöm, aki a korábbi autóimat is szerelte, végezte a műveletet. A csere után kb. 30 km-t mentem, amikor a motortér felől egy csattanást hallottam, a kocsi leállt, a motorháztető felnyitása után a vezérműtengely fogaskerekétől a burkolat alól füst szállt fel. Sajnos a szíj átugrott. Amikor lebontottuk a burkolatot látszott, hogy a szíjnak már csak a negyede volt meg, de ez nem volt elszakadva. A többi része cafatokban lógott a fogaskerekeken, és egy nagyobb csomó beszorult a feszítőgörgő alá úgy, hogy az teljesen megszorult (csak igen nagy erőfeszítés után sikerült megmozdítani). Egyébként úgy látszott, hogy minden a helyén van.

A srác, aki csinálta, állítja, hogy Ő mindent a helyére tett vissza, biztosan a szíj, vagy a görgő volt a hibás. Felhívtam az üzletet (Bárdi autó), ahol vettem a készletet (SKF típusú vezető-, feszítő görgő, szíj, stb.), ők azt mondják, hogy ezzel az alkatrésszel még nem volt gond.

Azt kérdezném, hogy találkozot-e már valaki közületek hasonló dologgal, és hogy szerintetek mi lehetett a gond!

Előre is köszi!

István

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Az a problémám, hogy van egy 2003/10 évjáratú 1,7 CDTi kombi Astrám (motorkód: Z17DTL). Az autóban 81.600 km van, és mivel használtan vettem egy éve, úgy gondoltam, jobb a békesség, és kicseréltetem a vezérműszíjat. Egyébként a kocsival semmi gond nem volt. Megvettem az alkatrészeket, és egy szerelő ismerősöm, aki a korábbi autóimat is szerelte, végezte a műveletet. A csere után kb. 30 km-t mentem, amikor a motortér felől egy csattanást hallottam, a kocsi leállt, a motorháztető felnyitása után a vezérműtengely fogaskerekétől a burkolat alól füst szállt fel. Sajnos a szíj átugrott. Amikor lebontottuk a burkolatot látszott, hogy a szíjnak már csak a negyede volt meg, de ez nem volt elszakadva. A többi része cafatokban lógott a fogaskerekeken, és egy nagyobb csomó beszorult a feszítőgörgő alá úgy, hogy az teljesen megszorult (csak igen nagy erőfeszítés után sikerült megmozdítani). Egyébként úgy látszott, hogy minden a helyén van.

A srác, aki csinálta, állítja, hogy Ő mindent a helyére tett vissza, biztosan a szíj, vagy a görgő volt a hibás. Felhívtam az üzletet (Bárdi autó), ahol vettem a készletet (SKF típusú vezető-, feszítő görgő, szíj, stb.), ők azt mondják, hogy ezzel az alkatrésszel még nem volt gond.

Azt kérdezném, hogy találkozot-e már valaki közületek hasonló dologgal, és hogy szerintetek mi lehetett a gond!

Előre is köszi!

István

Két lehetséges oka lehet, vagy a szerelő hibázott, vagy valamelyik alkatrész volt hibás, vagy beszereléskor sérült meg.... Ha minden gyári, és minőségi cucc volt, akkor Én inkább a szerelőre gyanakodnák, hiába ismerős.

Ha van számlád, hogy hozzá értő szerelő szerelte be, és vissza lehet vezetni az alaktrészre, akkor legalább a hibás alkatrészt kicserélik....

Lett valami gondja méga kocsinak (szelep, dugattyú stb...), mekkora fordulaton történt?

Ismerős oktatónak a diesel tipójában szállt el a vezérműszíj, és pont kanyarodtak, a tanuló pedig benyomott kuplunggal,és alapjáraton (mázlijára) közelkedett, sajnos több szelepet cseréltek, de a dugókba nem tett kárt, ha ugyanez terhelt és fordulaton lévő motorral történt volna, akkor ...... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

A srác, aki csinálta, állítja, hogy Ő mindent a helyére tett vissza, biztosan a szíj, vagy a görgő volt a hibás.

A szíj spanolásánál van állítási lehetőség, nagyon nem mindegy hogyan feszítik meg,

vízszivattyú volt cserélve? együtt szokták ugyanis, mert ha beáll és megszorul hasonló dolgok történnek... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Két lehetséges oka lehet, vagy a szerelő hibázott, vagy valamelyik alkatrész volt hibás, vagy beszereléskor sérült meg.... Ha minden gyári, és minőségi cucc volt, akkor Én inkább a szerelőre gyanakodnák, hiába ismerős.

Ha van számlád, hogy hozzá értő szerelő szerelte be, és vissza lehet vezetni az alaktrészre, akkor legalább a hibás alkatrészt kicserélik....

Lett valami gondja méga kocsinak (szelep, dugattyú stb...), mekkora fordulaton történt?

Ismerős oktatónak a diesel tipójában szállt el a vezérműszíj, és pont kanyarodtak, a tanuló pedig benyomott kuplunggal,és alapjáraton (mázlijára) közelkedett, sajnos több szelepet cseréltek, de a dugókba nem tett kárt, ha ugyanez terhelt és fordulaton lévő motorral történt volna, akkor ...... :sowwy:

ha minöségi alkatrészt vásároltál akkor csak a szerelö lehet a hunyo én az y motorhoz a bontos ismerösöm által vettem a cuccot és jo volt ma is jó egyedül a fesz. görgö csavarja más volt és az nem lett cserélve de az is uj volt ami benne volt .

Link to comment
Megosztás:

A szíj spanolásánál van állítási lehetőség, nagyon nem mindegy hogyan feszítik meg,

vízszivattyú volt cserélve? együtt szokták ugyanis, mert ha beáll és megszorul hasonló dolgok történnek... :sowwy:

Szia!

Z17DTL motornál a vízpumpát nem a vezérműszíj hajtja hanem a MicroV szíj, örök hála ezért a tervezőjének.

Jó pár motort szétszedttem már a megszorult, széthullott vízpumpa miatt azoknál ahol a vezérműszíj hajtja.

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Az a problémám, hogy van egy 2003/10 évjáratú 1,7 CDTi kombi Astrám (motorkód: Z17DTL). Az autóban 81.600 km van, és mivel használtan vettem egy éve, úgy gondoltam, jobb a békesség, és kicseréltetem a vezérműszíjat. Egyébként a kocsival semmi gond nem volt. Megvettem az alkatrészeket, és egy szerelő ismerősöm, aki a korábbi autóimat is szerelte, végezte a műveletet. A csere után kb. 30 km-t mentem, amikor a motortér felől egy csattanást hallottam, a kocsi leállt, a motorháztető felnyitása után a vezérműtengely fogaskerekétől a burkolat alól füst szállt fel. Sajnos a szíj átugrott. Amikor lebontottuk a burkolatot látszott, hogy a szíjnak már csak a negyede volt meg, de ez nem volt elszakadva. A többi része cafatokban lógott a fogaskerekeken, és egy nagyobb csomó beszorult a feszítőgörgő alá úgy, hogy az teljesen megszorult (csak igen nagy erőfeszítés után sikerült megmozdítani). Egyébként úgy látszott, hogy minden a helyén van.

A srác, aki csinálta, állítja, hogy Ő mindent a helyére tett vissza, biztosan a szíj, vagy a görgő volt a hibás. Felhívtam az üzletet (Bárdi autó), ahol vettem a készletet (SKF típusú vezető-, feszítő görgő, szíj, stb.), ők azt mondják, hogy ezzel az alkatrésszel még nem volt gond.

Azt kérdezném, hogy találkozot-e már valaki közületek hasonló dologgal, és hogy szerintetek mi lehetett a gond!

Előre is köszi!

István

Szia!

Én arra gondolok, hogy estleg a burkolat valahol hozzáért a szíjhoz és kidörzsölte, mert nem volt rendesen a hején. Elég macerás az a burkolat. A feszítő görgő az a fajta volt rajta amelyiknek az a beakasztós rugóacél kampója van?

Át is ugrott a vezérlés? A motornak is lett baja?

ÜDV: András

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.