Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Köszönöm ez sokat segített, ha veszek egy olcsó TECH 2-t amit adnak hozzá valami free softot azzal meg tudnám csinálni? Nem tudom a hibakódot, az előző gazdának valami megbízható szervizes mondta hogy adagoló, belenéztem az elektronikájába és el volt benne égve a jobb oldali fet teteje. Köszönöm még egyszer.

Akkor 100 % P1630 -as hibakodja volt. Ez a hiba ugy keletkezik hogy az eloadagolo magnesszelep drotjarol a szigeteles lehamlik es zarlatot csinal ami megnyomja a tranzisztort. Javithato az elektronika . Nagyon lenyeges ha mar cserelni akkarod az elektronikat akkor a drot szigeteleset le ellenorizni mert ha nem az uj is kuka lesz

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor 100 % P1630 -as hibakodja volt. Ez a hiba ugy keletkezik hogy az eloadagolo magnesszelep drotjarol a szigeteles lehamlik es zarlatot csinal ami megnyomja a tranzisztort. Javithato az elektronika . Nagyon lenyeges ha mar cserelni akkarod az elektronikat akkor a drot szigeteleset le ellenorizni mert ha nem az uj is kuka lesz

Igen az feltűnt, zsugorcsöveztem végig. Egyenlőre nem találok sehol 015-ös elektronikát, meg tudnám csinálni házilag a 011-es átkódolást ha veszek hozzá valami nem nagyon drága okosságot? Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

üdv. 1.7 cdti Z17DTL G astrám a P0400 as kódot produkálja.

Jól gondolom hogy az egr szelep környékén kell szétnézni?

kipufogó gáz visszavezetést irja ki hibának.

műszerfalon a diag jel kinn van,illetve nemis gyorsul úgy mint szokott sajna!

3500 as fordulaton leszabályoz,de érdees módon nem egyfojtába mert valamikor viszont tovább pörgethető.

segítsetek mivel kezdjek!

Link to comment
Megosztás:

Akkor 100 % P1630 -as hibakodja volt. Ez a hiba ugy keletkezik hogy az eloadagolo magnesszelep drotjarol a szigeteles lehamlik es zarlatot csinal ami megnyomja a tranzisztort. Javithato az elektronika . Nagyon lenyeges ha mar cserelni akkarod az elektronikat akkor a drot szigeteleset le ellenorizni mert ha nem az uj is kuka lesz

Üdv!

Már csak az a kérdésem lenne ha rárakok egy komplett ugyanilyen számú adagolót mint ami volt de ez nem Zafiráról hanem Astráról van az jó lesz?

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

T uraim . arra lennék kiváncsi hogy az y17dt.-nél hogy van az oilpumpa müködése és mi tartja meg az oil. nyomást a rendszerben mert ugy érzem mintha tul hosszu ideig ég a jelzölámpa hideginditásnál . A másik kérdésem hogy az 5w30 GMoil-t hány km-ént érdemes cserélni?

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

T uraim . arra lennék kiváncsi hogy az y17dt.-nél hogy van az oilpumpa müködése és mi tartja meg az oil. nyomást a rendszerben mert ugy érzem mintha tul hosszu ideig ég a jelzölámpa hideginditásnál . A másik kérdésem hogy az 5w30 GMoil-t hány km-ént érdemes cserélni?

szerintem van valahol egy szelep :)

10-15ekm

Link to comment
Megosztás:

T uraim . arra lennék kiváncsi hogy az y17dt.-nél hogy van az oilpumpa müködése és mi tartja meg az oil. nyomást a rendszerben mert ugy érzem mintha tul hosszu ideig ég a jelzölámpa hideginditásnál . A másik kérdésem hogy az 5w30 GMoil-t hány km-ént érdemes cserélni?

Ez egy kicsit engem is aggaszt mert nekem is minden indításnál kb. 2-3 s kell hogy kialudjon és addig bizony kereplősebb a hangja...
Link to comment
Megosztás:

Ez egy kicsit engem is aggaszt mert nekem is minden indításnál kb. 2-3 s kell hogy kialudjon és addig bizony kereplősebb a hangja...

Azért az sok. Nekem indítás után elhallgat általában....

szerintem van valahol egy szelep :)

10-15ekm

Én azért 15e-et mostanában megvárom vele, mert e ciklus nagy része hosszabb út. 5 hónapja cseréltem olajat, s megint kellene, ~13e km belement, de még hétfőn lenyomok vele egy 1250km-es távot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy X20DTL motornál hol található az az érzékelő, ami a turbónyomást méri az ECU számára? Egyik barátom autójának az a baja dignosztikai műszer szerint, hogy a fordulatszámtól függetlenül mindig 0.9V-ot kap az ECU attól a jeladótól.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy X20DTL motornál hol található az az érzékelő, ami a turbónyomást méri az ECU számára? Egyik barátom autójának az a baja dignosztikai műszer szerint, hogy a fordulatszámtól függetlenül mindig 0.9V-ot kap az ECU attól a jeladótól.

Előre is köszi!

Helló! Ha szemben állsz a kocsival a szívótorokban van jobb oldalt felül. Tele van szutyokkal azért nem mér. Hali

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy X20DTL motornál hol található az az érzékelő, ami a turbónyomást méri az ECU számára? Egyik barátom autójának az a baja dignosztikai műszer szerint, hogy a fordulatszámtól függetlenül mindig 0.9V-ot kap az ECU attól a jeladótól.

Előre is köszi!

a szívó oldali csonkba van benne ami a motorra van szerelve...

bekarikáztam:

http://www.kephost.com/image/He4

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

ez ok de hogy lehet hozzáférni és javitani,anélkül hogy a motort szanaszét kellene szedni.

ez csak egy tipp ... lehet hogy semmi köze nincs hozzá

szerintem ez valahol a vezérlés alatt lehet , annyira nem ismerem ezt a motort .

egyébként csörög is ?? vagy csak késő alszik el?

lehet hogy a gomba haldoklik csak..

Link to comment
Megosztás:

ez csak egy tipp ... lehet hogy semmi köze nincs hozzá

szerintem ez valahol a vezérlés alatt lehet , annyira nem ismerem ezt a motort .

egyébként csörög is ?? vagy csak késő alszik el?

lehet hogy a gomba haldoklik csak..

szia. amig elalszik csörög de nem vészesen csak késön alszik el. olyan 4-5 mp.mulva. egyébként hol van az oil gomba ezen a motoron?

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

T uraim . arra lennék kiváncsi hogy az y17dt.-nél hogy van az oilpumpa müködése és mi tartja meg az oil. nyomást a rendszerben mert ugy érzem mintha tul hosszu ideig ég a jelzölámpa hideginditásnál . A másik kérdésem hogy az 5w30 GMoil-t hány km-ént érdemes cserélni?

Szia!

5 másodperc körüli érték normális. Nincs visszacsapó szelep az olajkörben, egy bizonyos állásidő után vissza csorog az olaj nagy része az olajteknőbe. Nyomástartó szelep az van, de annak nem ez a feladata. Az érdekelne, hogy hány éve használod az autót és még nem vetted észre, hogy ez így működött régen is. Olajat turbó dízelbe 10EKm-ként ajánlatos cserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.