Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok. olaj szivárgásban szenved a kocsim. 2001 es 1.7 dti... már ki lett cserélve a főtengelyszimering, féltengelyszimeringek, deknitömítések, kinyomócsapágy. kormánymű szivárog minimálisan de annyira nem hogy az csöpögjön hisz a tartályból nem fogy. sajnos a motorolaj szintet nem birtam leellenőrizni hogy fogy e... előző szétszedésnél a váltó olaj fogyott az 100% ezért is lettek kicserélve a tömítések kinyomocsapágy..stb.. valakinek van ötlete? ujra leszedetni a segédalvázat, váltót le..stb.. nagyon sokba lenne mint pénzbe mint időbe..:S

szia nem a turbód a ludas?

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Találkozott már valaki olyannal, hogy a vezérműtengely leszorítón alig észrevehető pár mm-es hajszálrepedés van a csavarfej környékén? Kb 20Ekm-el ezelőtt traverzeket cseréltek és szerintem túl húzták. Elmentem a bontóba másikért de ott is csak hasonló problémásat találtam. Érdemes ezzel foglalkozni? Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Találkozott már valaki olyannal, hogy a vezérműtengely leszorítón alig észrevehető pár mm-es hajszálrepedés van a csavarfej környékén? Kb 20Ekm-el ezelőtt traverzeket cseréltek és szerintem túl húzták. Elmentem a bontóba másikért de ott is csak hasonló problémásat találtam. Érdemes ezzel foglalkozni? Köszönöm.

8Nm a meghúzási nyomatéka.

Annyira meghúzták?

Persze, ha a vezérműtengely elszabadul csúnya világ lesz a motorban...

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK!!!!

Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném!!!

Egy 2002 G Astra tulajdonosa vagyok! (1,7 ISUZU)

A problémám, hogy növekszik a motorolaj szintje (a gázolaj szivárog). A szerelő igazán nem látja a baját de a gyanúja az volt, hogy a porlasztók alatti réz tömítések a gond, azt kicserélte. Csak sajna ugyan úgy emelkedik a színt.

Ha valaki találkozott ilyen problémával és tudja a megoldást vagy megoldásokat az legyen szíves írni!!!

Köszönöm!

Üdv.:

Laci

Link to comment
Megosztás:

8Nm a meghúzási nyomatéka.

Annyira meghúzták?

Persze, ha a vezérműtengely elszabadul csúnya világ lesz a motorban...

Én 25Nm-t olvastam ki a tis-ből de nem az a lényeg, nem bántottam csak szemrevételeztem. Az az érdekes, hogy egymás után kettő autónál is találkoztam ezzel és mindkettő régóta működött. Nem nagy repedésről beszélek, csak akkor látszik ha letörlöm az olajat egy pár mm-es hajszálcsík. Ha rendelek valami bontottat attól félek az is olyan lesz, az új meg gondolom horror..

Link to comment
Megosztás:

Szia, A fagyálló fogyását nézd meg a generátor mögött is. Ott van egy kicsi fém könyök cső,ami a blokkból jön ki és annak a tömítése szokott engedni, de nehezen látható és a generátor leszedése után javítható csak a tömítés cseréjével. Ez is típushiba sok más mellett, én majdnem mindet végigjártam 9 év alatt.

Köszi a tippet. Megnéztem ma, már igen szépen folyik. Hétfőn lesz időm lebontom és ránézek, tuti, hogy ott megy el a víz, alul is áll a szivacsba. :(

De miért csak akkor ha fűtök, ezt nem értettem sohasem........

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lenne 2 kérdésem hátha valaki tudja rá a választ.

Az egyik, hogy alábbi képen pirossal bekarikázott micsoda? Lemegy a turbó felé az egyik vége.

IMG_20141108_111209_www.kepfeltoltes.hu_

A másik, hogy szerintetek miért van 3 porlasztóm megjelölve sárgával? Ez jelentené azt, hogy már piszkálta valaki?

IMG_20141108_112655_www.kepfeltoltes.hu_

Köszönöm!

Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem túl rég vásároltam egy 2000-es gyártású opel zafira-t (X20DTL motorkód), van egy olyan jelensége amit nem tudom, hogy hiba e vagy sem, hátha valaki tudja a választ.

Ha ""padlógázzal"" gyorsítok, vagy az autó egy emelkedőn kb csúcsteljesítményt ad le elkezd a motorteljesítmény hintázni. Húz visszaesik, húz visszaesik, kb 1-2 másodperces periodicitással. Ezen kívül minden rendben vele, kivéve a lüktetve gyorsulást. Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem túl rég vásároltam egy 2000-es gyártású opel zafira-t (X20DTL motorkód), van egy olyan jelensége amit nem tudom, hogy hiba e vagy sem, hátha valaki tudja a választ.

Ha ""padlógázzal"" gyorsítok, vagy az autó egy emelkedőn kb csúcsteljesítményt ad le elkezd a motorteljesítmény hintázni. Húz visszaesik, húz visszaesik, kb 1-2 másodperces periodicitással. Ezen kívül minden rendben vele, kivéve a lüktetve gyorsulást. Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Válaszokat előre is köszönöm.

MAP erzekelo el van dugulva koromal es hejtelenul mer . Ez csak akkor erzekelheto mikor 2000 fordulat felet vagy a fordulatal. Ha lenti fordulatrol kezdi akkor lehet falts levegot sziv az uzzemanyag elatasi vonalon (ez meg ugy is szokot jellentkezni,hogy nehezen indul) , vagy az EGR-d ragad meg . Hibakod van ?

Link to comment
Megosztás:

MAP erzekelo el van dugulva koromal es hejtelenul mer . Ez csak akkor erzekelheto mikor 2000 fordulat felet vagy a fordulatal. Ha lenti fordulatrol kezdi akkor lehet falts levegot sziv az uzzemanyag elatasi vonalon (ez meg ugy is szokot jellentkezni,hogy nehezen indul) , vagy az EGR-d ragad meg . Hibakod van ?

Hibakód nincsen, csak "padlógáznál" van ez a jelenség. Elvileg az egr rendben van. Azt ,megnéztem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy újabb anomália miértjére keresnék választ. Egy nagyobb gyorsítás után furcsa szelep hang - az egyik szelephimba középen kettétört kicsit megigazítva a bütykös tengelyt is. Kicseréltem ezeket csak azóta nem merek nagyobb gázt adni nehogy megismétlődjön. A másik kisebb problémám hogy hidegen, melegen pöcc-röff de ha leállítom és pl 1-2 óra múlva indítom mikor még nem hűlt ki teljesen elég sokat teker mire indul. y20dth. Válaszokat előre is köszönöm.

Módosítva : kyozsee
Link to comment
Megosztás:

Szia, A fagyálló fogyását nézd meg a generátor mögött is. Ott van egy kicsi fém könyök cső,ami a blokkból jön ki és annak a tömítése szokott engedni, de nehezen látható és a generátor leszedése után javítható csak a tömítés cseréjével. Ez is típushiba sok más mellett, én majdnem mindet végigjártam 9 év alatt.

Na ezen is àtesteünk. Egy csomó kikristályosodott fagyàlló volt ott. Képeket teszek fel később. Nem egyszerű művelet az biztos.

Szerk: Az öröm korai volt, ma délelőtt megint tócsa a kocsi alatt.... :( Kezdődhet az egész előröl. Most már gyorsabban fog menni.. :)

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

Na ezen is àtesteünk. Egy csomó kikristályosodott fagyàlló volt ott. Képeket teszek fel később. Nem egyszerű művelet az biztos.

Szerk: Az öröm korai volt, ma délelőtt megint tócsa a kocsi alatt.... :( Kezdődhet az egész előröl. Most már gyorsabban fog menni.. :)

Szia, akkor,ha jól értem, a generátorod mögött van a szivárgás? Nekem heti 3-4 dl fogyott a kiegyenlítő tartályból, és pont a szivárgást követően 2 hétre rá ment teljesen tönkre a generátorom, újra cseréltem és akkor láttuk, hogy ott ereszt, de a meleg motoron végigfolyva elpárolgott, így nem volt alatta még tócsa.

Link to comment
Megosztás:

Hello! 1,7-es g astráról lenne szó, olyan kérdésem lenne, hogy miért csinálja azt, hogy mikor elveszem a gázról a lábam fölpörög a motor egy pillanatra 1300-ig, de csak néh csinálaj?.

Nekem is ilyen. Az elektronika automatikusan csinálja. Gondolom azért, hogy ne fulladjon le vagy legyen állandó rurbó nyomás, meg kicsit ki is öblíti a motort, ha belefulladna az üzemanyagba.

Az elektronikus gázpedálos benzinesek is csinálják.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Y22DTR motor hidegen pöccre indul viszont van hogy melegen nehezen indul! Mitől lehet ez?

Meg olyat csinál mostanában hogy mikor elkezd kicsit melegedni a motor kb 50fok körül lehet már fennakad az alapjárat nem esik le 800ra haenm megáll mondjuk 900-on vagy 950-en de van hogy 1000 felett kicsivel! Ez miotől lehet?

Ha rendesen üzemmelegen leáálítóm és mondjuk 15 perc múlva elindítom akkor se megy le 800-ra hanem 850-en áll és nem megy le csak ha kicsit terhelem a motort!

Próbálom kinyomozni de nem jövök rá! Esetleg tipp? EGR-től lehet? Hibakód nincs, meg megy is rendesen fogyasztás is jó!

Ha van valakinek valami ötlete, vagy már járt így ossza meg legyenszives!

Módosítva : bdmobil
Link to comment
Megosztás:

Szia Mindenki!

Csak szeretnék megosztani egy történetet...

2014. július végén, kereskedésből vásároltam egy 2005-ős évjáratú OPEL ASTRA G 1.7 CDTi Caravan-t. Top-top volt az autó. 212.000 km. volt benne. Már akkor hallatszott egy kopogó hang a motorból. Itteni javaslatra megnéz ettem az porlasztókat. 150.000.- Forintért fel is újíttattam mind a 4-et. De a hang csak nem szűnt meg... November 7-én aztán bevittem egy márkafüggetlen szervízbe. Ott megállapították:

- 1-es henger dugattyúja lóg, lötyög, kotyog.

- Az összes henger falán karmolásnyomok, hengerfalak elszíneződtek a motor túlmelegedése miatt.

- A túrbó lapátjai erősen szennyezettek, szívó oldalon karmolás nyomok.

Javítási költség (anyag + munkadíj) 550-600.000.- Ft.

Beszéltem a kereskedővel. Mivel a törvény minimum 6 hónap jótállást ír elő, meg kell csináltatnia az autót. A kérdés: hogyan??? Gondolom teleszórja bontott sztárokkal...

Kicsit kivagyok...

De hogy az előző gazdának a lábait eltördelném, az is biztos!!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia Mindenki!

Csak szeretnék megosztani egy történetet...

2014. július végén, kereskedésből vásároltam egy 2005-ős évjáratú OPEL ASTRA G 1.7 CDTi Caravan-t. Top-top volt az autó. 212.000 km. volt benne. Már akkor hallatszott egy kopogó hang a motorból. Itteni javaslatra megnéz ettem az porlasztókat. 150.000.- Forintért fel is újíttattam mind a 4-et. De a hang csak nem szűnt meg... November 7-én aztán bevittem egy márkafüggetlen szervízbe. Ott megállapították:

- 1-es henger dugattyúja lóg, lötyög, kotyog.

- Az összes henger falán karmolásnyomok, hengerfalak elszíneződtek a motor túlmelegedése miatt.

- A túrbó lapátjai erősen szennyezettek, szívó oldalon karmolás nyomok.

Javítási költség (anyag + munkadíj) 550-600.000.- Ft.

Beszéltem a kereskedővel. Mivel a törvény minimum 6 hónap jótállást ír elő, meg kell csináltatnia az autót. A kérdés: hogyan??? Gondolom teleszórja bontott sztárokkal...

Kicsit kivagyok...

De hogy az előző gazdának a lábait eltördelném, az is biztos!!!!

Szia,

Alapjáraton volt kopogó hang vagy fordulatkor esetleg a inkább a turbónyomás megjelenésekor?

Amúgy sajnálom a történteket, remélem azért a végkifejlet pozitív lesz. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Alapjáraton volt kopogó hang vagy fordulatkor esetleg a inkább a turbónyomás megjelenésekor?

Amúgy sajnálom a történteket, remélem azért a végkifejlet pozitív lesz. :icon13:

Szia!

Alapjáraton is volt kopogás, de elég halkan. Még ha túráztattam sem erősödött a hang. Leginkább terheléskor jött elő. Olyan volt mint ha a hajtókar ütögette volna a blokk oldalát. Minden váltáskor, mikor visszaesett a fordulat, halk csörgés szerű hanga volt.

Remélem én is hogy pozitív lesz a vége...

Itt van a hibákról készûlt videofelvétel. Érdemes megnézni, meghallgatni!!!

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

A képen bekeretezett cső mire szolgál? Amit lefoglalóztam, ott volt olajpárás. Az eladó mondta megcsinálja, mert szerinte laza a bilincs, vagy van ott valami gumigyűrű, ami lehet rossz....

Intercooler-fojtószelep összekötő cső. Természetes, hogy van benn némi olaj.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Alapjáraton is volt kopogás, de elég halkan. Még ha túráztattam sem erősödött a hang. Leginkább terheléskor jött elő. Olyan volt mint ha a hajtókar ütögette volna a blokk oldalát. Minden váltáskor, mikor visszaesett a fordulat, halk csörgés szerű hanga volt.

Remélem én is hogy pozitív lesz a vége...

Itt van a hibákról készûlt videofelvétel. Érdemes megnézni, meghallgatni!!!

Köszönjük, tényleg érdemes végignézni.

Valószínű az előző tulajnál az olajcsere nem ismert tény volt, és mikor már odáig fajult a dolog, hogy ő is érezte, hogy valami nem stimm, akkor próbálta eltüntetni a nyomokat és használhatóvá tenni az autót, majd jól "rásózta" egy kereskedőre....

De, hogy az 1-es henger mitől kopott el ennyire... :huh:

Link to comment
Megosztás:

üdvözlet. a kérdésem a következö ., ma reggel elinditottam az autot egy kanyarnál kigyulladt az ABS lámpa utána meg az a lámpa amely egy tartály és benne fogaskerék . mit ill. miket jelentenek ezek ? ujrainditás után már nem jeleznek. y17 dt- röl van szó.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.