Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Így van ezzel egyet értek teljes mértékben, csak Y17DT-nél azért ettől kicsit komplikáltabb kiszerelni szerintem. Még nem csináltam, de ha megmarad a kocsi, akkor megfogom hamarosan.

Természetes, hogy el van koszolódva, az a csodálatos EGR oly sok szép kilométeren át vezette vissza a kipufogó gázt, hogy stílszerű 200 000 környékén már takarítani. Viszont ha ki van takarítva, szerintem EGR falazás, biztos ami tuti.

Javaslom, hogy új tömítést tegyél, azon már ne spórolj!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem a következő!

1.7 dti g astra ha visszakapcsolok kettesbe,és gázt adok nem gyorsul egyből ha elveszem a gázt,majd újra odalépek elkezd "gyorsulni"

Mi lehet vele?Hiba jelzés nincs,most cseréltük ki a külsőlégköri nyomásmérő szenzort,ezt írta hibának,a csere után el is tűnt a hibakód.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem a következő!

1.7 dti g astra ha visszakapcsolok kettesbe,és gázt adok nem gyorsul egyből ha elveszem a gázt,majd újra odalépek elkezd "gyorsulni"

Mi lehet vele?Hiba jelzés nincs,most cseréltük ki a külsőlégköri nyomásmérő szenzort,ezt írta hibának,a csere után el is tűnt a hibakód.

Mekkora gázt adsz? ha padlózod nem is fog gyorsulni egyből, az enyém se teszi. Ha fokozatosan gyorsítasz akkor minden ok? Lehet a pedál elektronikája is gázos. ( függ attól is , hogy kettesben mekkora fordulatnál lépsz oda. 1800 alatt akkor még a turbó-lyuk jelenség van, ha felette akkor lehet MAP is)

MAP szenzor rendben? Kipucolni?

Optimalizált az ECU vagy széria?

Link to comment
Megosztás:

Mekkora gázt adsz? ha padlózod nem is fog gyorsulni egyből, az enyém se teszi. Ha fokozatosan gyorsítasz akkor minden ok? Lehet a pedál elektronikája is gázos. ( függ attól is , hogy kettesben mekkora fordulatnál lépsz oda. 1800 alatt akkor még a turbó-lyuk jelenség van, ha felette akkor lehet MAP is)

MAP szenzor rendben? Kipucolni?

Optimalizált az ECU vagy széria?

Szia!

Tuti hogy 1800 alatt van a fordulat,és nem padlózom csak olyan normálisan nyomom.A map nem volt takarítva,az a helyzet hogy nem is tudom hol van.Esetleg tudsz egy képet küldeni róla?

Az Ecu az a motorvezérlés?Az a két,csatos dugó a motor tetején?Ha igen ahoz nem volt nyúlva,az adagoló elektronikát cserélték Debrecenbe,azóta az tökéletes.

Egyébként elég lomha az autó,szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na ma sikerült kipucolnom a Map-ot. Egy tűhegynyi lyuk volt csak rajta! Kipucoltam az Egr-t is. Indításnál most először hallottam a turbó hangját. :-) Pár kilóméteres tesztkör alatt minden szuper. Utána irány haza Fótról -Óbudára az M0-on. Ott sajnos a sárga lámpa ismét világított majdnem végig. :-(

Lehetséges lenne hogy a Map kuka mert meghibásodott volna? Esetleg a közelben nem lenne valaki akinek lenne elfekvőben egy Map-ja kölcsönben?

Esetleg áttenni az enyémbe próbakör erejéig hogy kiderüljön biztosra hogy ez e a ludas? Próbáért nemszívesen vennék egy et,még bontottat sem.

Előre is köszönet!

Üdv : old

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na ma sikerült kipucolnom a Map-ot. Egy tűhegynyi lyuk volt csak rajta! Kipucoltam az Egr-t is. Indításnál most először hallottam a turbó hangját. :-) Pár kilóméteres tesztkör alatt minden szuper. Utána irány haza Fótról -Óbudára az M0-on. Ott sajnos a sárga lámpa ismét világított majdnem végig. :-(

Lehetséges lenne hogy a Map kuka mert meghibásodott volna? Esetleg a közelben nem lenne valaki akinek lenne elfekvőben egy Map-ja kölcsönben?

Esetleg áttenni az enyémbe próbakör erejéig hogy kiderüljön biztosra hogy ez e a ludas? Próbáért nemszívesen vennék egy et,még bontottat sem.

Előre is köszönet!

Üdv : old

Szia!

Összefuthatunk valamikor, ha gondolod. Olvasok hibakódot, viszek légtömegmérőt, MAP-om tartalék nincs, de egy próba erejéig az enyémet átrakhatjuk. Ha élsz a lehetőséggel, írj privit, ott majd egyeztetünk telefonszámot, és megoldjuk.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak jelezni szeretném hogy paine car társal az egyeztetés megtörtént! Remélhetőleg holnap vagy holnapután pontot sikerül tennünk az î-re. :-)

A hibajelenség okáról és a megoldásról igyekszem maradandóan beszámolni, hátha ezzel másnak segîteni tudok- tudunk. További szép estét minden kedves car társnak! :-)

Üdv: old

Link to comment
Megosztás:

Nagyon hasznos videó! Köszönet érte. Ennyi retek van akkor ezek szerint a szívósorban. :-(

Nem egy rövid folyamat eltávolítani ilyen méretű lerakódást,de utána jó darabig nem kell hozzányúlni.

A szívósor tömítése cserés ilyenkor,vagy megpucolva visszamehet a régi?

Ha kellő finomsággal nyúlsz a tömítéshez, akkor megúszhatod.

Ettől függetlenül javaslom egy új beszerzését.

Max. ott marad a garász falán tarcsiba.

Link to comment
Megosztás:

Így van ezzel egyet értek teljes mértékben, csak Y17DT-nél azért ettől kicsit komplikáltabb kiszerelni szerintem. Még nem csináltam, de ha megmarad a kocsi, akkor megfogom hamarosan.

Természetes, hogy el van koszolódva, az a csodálatos EGR oly sok szép kilométeren át vezette vissza a kipufogó gázt, hogy stílszerű 200 000 környékén már takarítani. Viszont ha ki van takarítva, szerintem EGR falazás, biztos ami tuti.

Javaslom, hogy új tömítést tegyél, azon már ne spórolj!

Hand.

Ahogy írásaidat olvasom, EGR ügyben meg én értek veled egyet maximálisan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na ma sikerült kipucolnom a Map-ot. Egy tűhegynyi lyuk volt csak rajta! Kipucoltam az Egr-t is. Indításnál most először hallottam a turbó hangját. :-) Pár kilóméteres tesztkör alatt minden szuper. Utána irány haza Fótról -Óbudára az M0-on. Ott sajnos a sárga lámpa ismét világított majdnem végig. :-(

Lehetséges lenne hogy a Map kuka mert meghibásodott volna? Esetleg a közelben nem lenne valaki akinek lenne elfekvőben egy Map-ja kölcsönben?

Esetleg áttenni az enyémbe próbakör erejéig hogy kiderüljön biztosra hogy ez e a ludas? Próbáért nemszívesen vennék egy et,még bontottat sem.

Előre is köszönet!

Üdv : old

Ugye milyen szép a füttyös gyurka hangja?

Kérdés:

A lámpa alatt a teljesítmény is visszaesett?

Újra indításnál is világít?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki le tudja nekem írni hogy hogy kell a Map szenzort kiszedni,kipucolni?

Esetleg valami video róla?

Köszi szépen!

Hat ez a MAP szenzor csak egy csavaral van felfogva a szivofedelre. De mikor vesszed ki akkor ovatosnak kell lenni mert konnyen eltorheted. A pucolast benzinbe es egy finom ecsetel csinalhatod. Ha pucolas utan meg jellenik a P0400 hiba akkor a szivosort es az EGR-t is meg kell takaritani. Ha az erzekelod jol mer akkor alapjaratba 385-450 mg kell merjen .Ez gyakorlatilag a visszaforditot kipufogo gaz mennyiseg /fordulaton

Link to comment
Megosztás:

Ugye milyen szép a füttyös gyurka hangja?

Kérdés:

A lámpa alatt a teljesítmény is visszaesett?

Újra indításnál is világít?

Igen nagyon kellemes volt végre hallani. :-)

Igen ha a lámpa világít,akkor a ménes valszeg sziesztázni van. :-(

Újraindítás után azonnal nem kezd világítani. Van hogy megyek 1 km -ert és akkor,de van hogy megyek 10-et és akkor.

De nemsokára okosabb leszek,ma megnézi paine mágus. :-)

Köszi a gyors választ!Ez a szívófedél a levegőszűrő fedele?Bocs ha nagy marhaságot kérdeztem:-)

Szia. Nem amit te keresel,az a szelepfedélen lévő műanyag borítás alatt van ha még rajta van.

Egy oldalt visszalépsz,ott találsz egy szuper videót! Az alapján biztosan megfogod találni. :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen nagyon kellemes volt végre hallani. :-)

Igen ha a lámpa világít,akkor a ménes valszeg sziesztázni van. :-(

Újraindítás után azonnal nem kezd világítani. Van hogy megyek 1 km -ert és akkor,de van hogy megyek 10-et és akkor.

De nemsokára okosabb leszek,ma megnézi paine mágus. :-)

Szia. Nem amit te keresel,az a szelepfedélen lévő műanyag borítás alatt van ha még rajta van.

Egy oldalt visszalépsz,ott találsz egy szuper videót! Az alapján biztosan megfogod találni. :-)

Ok,köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Oldwarrior márkatárs kért meg, hogy írjam meg történetét, mivel külföldi munka miatt egy darabig neki erre nem lesz ideje, de szeretne titeket tájékoztatni a fejleményekről.

Tagnap találkoztunk, gépre raktuk az autót. P0400 hibakód. Töltőnyomás igény 1,8bar, töltőnyomás 1 bar. MAP csere, eredmény ugyanaz. Légtömegmérő csere, eredmény ugyanaz. De mikor sikerült a hibakódot kiütni, és szerinte jól ment, akkor sem ment jól, és hamarosan vissza is jött a tiltás.

Utolsó mozzanatként megnéztem a wastegate szelepet. A vákum nem húzta meg, de kézzel járatva, vagy szájjal megszívva a vákumcsövet szépen járt. Tehát nincs vákum, a fék is harmatos, vákumszelep csere kell. Mivel este 10-kor leakasztani nem tudtunk ilyet, elnapolva a dolog mára.

Ma vákumszelep csere. Wastegate 1mm helyett kb 3-4mm-t mozdul, ez még mindig harmatos. Ismerős szerelő megnézte, a vákumszelepek rosszak. Darabja horror összeg (több tízezer Ft), illetve szombaton nem is igazán könnyű beszerezni még bontottan sem.Így a szerelő javaslatára a VW konszernnél szokásos megoldás lett alkalmazva: vákumpumpa kis kivezetése ledugózva, a nagy csövébe egy 8-4-8 T idom berakva, és arra kötve a wastegate-EGR-pillangószelep hármas. Eredmény: Erő, fékhatás, 1,9 bar turbónyomás. Egyelőre öröm és boldogság, de majd a hosszabb út után ír a cartárs további fejleményekről, ha vannak.

Megjegyzés: Az első próbakörön még letiltott az autó 125km/h-nál padlógázon. Ez tipikus légtömegmérő hibajelenség, vagy mégsem?! Hát nem. Az egyik vákumcső repedt volt. Visszavágva, újabb próba, 140 km/h-ig semmi gond.

Szóval mindenki nézze át a vákumrendszerét, mielőtt cserél MAF-MAP kombót 80.000 Ft-ért :)

  • Like 4
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Oldwarrior márkatárs kért meg, hogy írjam meg történetét, mivel külföldi munka miatt egy darabig neki erre nem lesz ideje, de szeretne titeket tájékoztatni a fejleményekről.

És az eredmény: Németországba hibakód és tiltás nélkül megérkezett a márkatárs az autóval, óra szerint a 190 km/h-t is megkóstolva. Úgy érzem, az én autómon is elvégzem a műveletet (ő csak random tilt, de így még félelmetesebb...).

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

És az eredmény: Németországba hibakód és tiltás nélkül megérkezett a márkatárs az autóval, óra szerint a 190 km/h-t is megkóstolva. Úgy érzem, az én autómon is elvégzem a műveletet (ő csak random tilt, de így még félelmetesebb...).

Üdv

Nekem egy x17dtl van és a múltkor csinálta, hog nem ment rendesen, mint egy IFA ahogy fogalmazott itt valaki, és folyamatosan motor check lámpa világított. Majd elaludt, aztán gyorsítani akartam megint világított!

2 nap múlva semmi! Mintha nem is lett volna a hiba, még 1 nap míg a szerelőhöz eljutottam de nem talált hibakódot!

Hasonló lehet nekem is a gondom?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.