Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv

Nekem egy x17dtl van és a múltkor csinálta, hog nem ment rendesen, mint egy IFA ahogy fogalmazott itt valaki, és folyamatosan motor check lámpa világított. Majd elaludt, aztán gyorsítani akartam megint világított!

2 nap múlva semmi! Mintha nem is lett volna a hiba, még 1 nap míg a szerelőhöz eljutottam de nem talált hibakódot!

Hasonló lehet nekem is a gondom?

Köszi

Mondjuk az 1.7-et nem ismerem, de 2.0-nál ha volt check lámpa, akkor van hibakód is. Maximum odaírja, hogy nincs már jelen. Szerintem az 1.7-nél is kell ilyennek lennie. Lehet ez is a gond, de pl a légtömegmérő is elég érzékeny, így nekem pl mikor a légszűrőm kiszakadt, és a darabja felfeküdt a légtömegmérő ház rácsára, akkor is nyafogott a kevés levegő miatt. Elvileg ha csak vákuum hiba, akkor leállítás-újraindítás után meg kéne, hogy szűnjön. Légtömegmérő hibánál is. EGR-nél tapasztaltam olyat, hogy nem szűnt meg. De aztán megszűnt az EGR :D

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk az 1.7-et nem ismerem, de 2.0-nál ha volt check lámpa, akkor van hibakód is. Maximum odaírja, hogy nincs már jelen. Szerintem az 1.7-nél is kell ilyennek lennie. Lehet ez is a gond, de pl a légtömegmérő is elég érzékeny, így nekem pl mikor a légszűrőm kiszakadt, és a darabja felfeküdt a légtömegmérő ház rácsára, akkor is nyafogott a kevés levegő miatt. Elvileg ha csak vákuum hiba, akkor leállítás-újraindítás után meg kéne, hogy szűnjön. Légtömegmérő hibánál is. EGR-nél tapasztaltam olyat, hogy nem szűnt meg. De aztán megszűnt az EGR :D

Csak mert most lesz nagyszervíz neki és gondoltam map szenzort meg szívósort is kitakaríttatom már ha ott van az autó, meg persze az összes szűrő csere

Link to comment
Megosztás:

Csak mert most lesz nagyszervíz neki és gondoltam map szenzort meg szívósort is kitakaríttatom már ha ott van az autó, meg persze az összes szűrő csere

Mondjuk ezt a vákum átalakítást érdemes megcsinálni, ha már hozzányúl az ember az autóhoz, mert 500 Ft anyagköltség, 15 perc a munka, ártani nem lehet vele, sőt, 99%, hogy ilyen korú autónál inkább javulás lesz a dologból.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ezt a vákum átalakítást érdemes megcsinálni, ha már hozzányúl az ember az autóhoz, mert 500 Ft anyagköltség, 15 perc a munka, ártani nem lehet vele, sőt, 99%, hogy ilyen korú autónál inkább javulás lesz a dologból.

Csak elmagyarázni nem tudom, megcsinálni szintén!

A szerelő meg olyan, hogy ha okoskodok neki akkor abból jó nem sül ki!

Sajnos

Link to comment
Megosztás:

Csak elmagyarázni nem tudom, megcsinálni szintén!

A szerelő meg olyan, hogy ha okoskodok neki akkor abból jó nem sül ki!

Sajnos

Megér egy kirándulást Bp-re / Monorierdőre? Olvasok neked hibakódot, meg megcsináljuk ezt az átalakítást. Szerelőnek a dolgába belemagyarázni tényleg nem szerencsés. Szerencsére nekem a barátaim között sok a szerelő, így én okoskodatok (Egy éve én voltam az okosSkodás :D - ez a poén Opellal már nem ül...).

Link to comment
Megosztás:

Megér egy kirándulást Bp-re / Monorierdőre? Olvasok neked hibakódot, meg megcsináljuk ezt az átalakítást. Szerelőnek a dolgába belemagyarázni tényleg nem szerencsés. Szerencsére nekem a barátaim között sok a szerelő, így én okoskodatok (Egy éve én voltam az okosSkodás :D - ez a poén Opellal már nem ül...).

Természetesen megéri!!!

Privátban megbeszélhetnénk a dolgot!

Megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

OK, ha a márkatárs fényképez, akkor a feltöltést megoldom. De az én remegő kezemmel fényképezni még napfényben sem nagyon tudok, ha sötétben csináljuk, akkor meg esélytelen. Meg úgyis az ő keze lesz tiszta... :D

Beválalom akkor a fényképezést :-)

Megörökítjük az utókornak

Link to comment
Megosztás:

OK, ha a márkatárs fényképez, akkor a feltöltést megoldom. De az én remegő kezemmel fényképezni még napfényben sem nagyon tudok, ha sötétben csináljuk, akkor meg esélytelen. Meg úgyis az ő keze lesz tiszta... :D

Szia. Egy Y17DT-s Merivával én is meglátogatnálak egyszer. Nemrég egy fűzött blokk cserén esett át és az 1500-as fordulatszámbeli rángatás nem jött ki belőle. Igaz gyengült valamelyest de akkor sem az igazi. Hátha tudnál valami okosságot csinálni. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bejelentkezem innen messzi országból. :icon1:

Legelőször szeretném megköszönni paine car társ és barátomnak az általa nyújtott segítséget!!!! :hiya: :hiya: :hiya:

Az autó nagyon jól és hiba nélkül teljesítette ezt a röpke 1000 km es távot egy megállással. Azt hiszem nagyon sikeres volt a beavatkozás!

Még hogy egy fecske nem csinál nyarat? Úgy látom beindult egy kisebb lavina a nálam történt átalakítást követően. :icon1:

paine! Lehet mostanában több lesz a szabadidős elfoglaltságod. :icon1:

De ha már itt vagyok érdeklődnék!? Esetlegesen nem szerveznénk egy kisebb létszámú mini talit ? Páran akik itt vannak ha lenne kedvük valahol összefuthatnánk. Én legközelebb csak húsvétkor megyek haza,akkor jó lenne nekem.

További szép estét !

Üdv: old

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bejelentkezem innen messzi országból. :icon1:

Legelőször szeretném megköszönni paine car társ és barátomnak az általa nyújtott segítséget!!!! :hiya: :hiya: :hiya:

Az autó nagyon jól és hiba nélkül teljesítette ezt a röpke 1000 km es távot egy megállással. Azt hiszem nagyon sikeres volt a beavatkozás!

Még hogy egy fecske nem csinál nyarat? Úgy látom beindult egy kisebb lavina a nálam történt átalakítást követően. :icon1:

paine! Lehet mostanában több lesz a szabadidős elfoglaltságod. :icon1:

De ha már itt vagyok érdeklődnék!? Esetlegesen nem szerveznénk egy kisebb létszámú mini talit ? Páran akik itt vannak ha lenne kedvük valahol összefuthatnánk. Én legközelebb csak húsvétkor megyek haza,akkor jó lenne nekem.

További szép estét !

Üdv: old

Szia. Én benne vagyok. :D

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ezt a vákum átalakítást érdemes megcsinálni, ha már hozzányúl az ember az autóhoz, mert 500 Ft anyagköltség, 15 perc a munka, ártani nem lehet vele, sőt, 99%, hogy ilyen korú autónál inkább javulás lesz a dologból.

Ez a T idomos átalakítás móka engem is érdekelne.

Igaz én jó múltkorában kimértem a vákuum-rendszert és hozza az 1.8 bart,

de valami mégsem kerek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bejelentkezem innen messzi országból. :icon1:

Legelőször szeretném megköszönni paine car társ és barátomnak az általa nyújtott segítséget!!!! :hiya: :hiya: :hiya:

Az autó nagyon jól és hiba nélkül teljesítette ezt a röpke 1000 km es távot egy megállással. Azt hiszem nagyon sikeres volt a beavatkozás!

Még hogy egy fecske nem csinál nyarat? Úgy látom beindult egy kisebb lavina a nálam történt átalakítást követően. :icon1:

paine! Lehet mostanában több lesz a szabadidős elfoglaltságod. :icon1:

De ha már itt vagyok érdeklődnék!? Esetlegesen nem szerveznénk egy kisebb létszámú mini talit ? Páran akik itt vannak ha lenne kedvük valahol összefuthatnánk. Én legközelebb csak húsvétkor megyek haza,akkor jó lenne nekem.

További szép estét !

Üdv: old

Hááát ... gratulálok ... és irigykedek.

Én vasam akkor sem ment 160 fölött, amikor fiatalon hozzám került.

Hát még most. :-)

Nagyon időszerű így 300.000 felett, hogy atomjaira szedjem.

Csakhát a folytonos meló ugye. :-(

Más.

A mini tali ötlete nagyon jó.

Az más érdés, hogy egy ideje működik.

Nem tudom kinek mondok újat,

de minden hónap első szerdáján este OPEL mini tali zajlik Káposztásmegyeren. :-D

Nekem még nem sikerült eljutnom.

Ez biztosan azért van, mert itt lakom két saroknyira.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi mindenkitől, tegnap tiltáson voltam (5hsz / 24 óra)


Big Nose

Nekem sem volt kerek, míg ki nem derült, hogy az EGR szelepem elengedi a levegőt. Most, hogy szétszedtem, és telenyomtam tömítőpasztával, megszűnt a tiltás, lomhaság, stb. Sokrétű egy dolog ez... De azért a T idomos átalakítás nekem is játszani fog, amint egyszer hazaérek éjfél előtt...

oldwarrior

Örülök a fejleményeknek. :) A mini talit is jó ötletnek tartom, remélem, sikerül összehozni úgy, hogy rá is érek. A szabadidős tevékenység jól jön, bár kevés a szabadidőm, de szeretem értelmesen eltölteni olyan elfoglaltsággal, ami jó messze áll a főállásom tevékenységétől :)

Laci781

Természetesen várlak, részleteket privátban megbeszéljük. Célszerű Monorierdőn összefutni, mert a helyi dízel specialistának is meg kéne mutatni a gépet. Én azért csak hobbista Opel tulajdonos vagyok, aki sajnos kénytelen volt kiismerni az autó hibáit :)

Link to comment
Megosztás:

Bocsi mindenkitől, tegnap tiltáson voltam (5hsz / 24 óra)

Big Nose

Nekem sem volt kerek, míg ki nem derült, hogy az EGR szelepem elengedi a levegőt. Most, hogy szétszedtem, és telenyomtam tömítőpasztával, megszűnt a tiltás, lomhaság, stb. Sokrétű egy dolog ez... De azért a T idomos átalakítás nekem is játszani fog, amint egyszer hazaérek éjfél előtt...

oldwarrior

Örülök a fejleményeknek. :) A mini talit is jó ötletnek tartom, remélem, sikerül összehozni úgy, hogy rá is érek. A szabadidős tevékenység jól jön, bár kevés a szabadidőm, de szeretem értelmesen eltölteni olyan elfoglaltsággal, ami jó messze áll a főállásom tevékenységétől :)

Laci781

Természetesen várlak, részleteket privátban megbeszéljük. Célszerű Monorierdőn összefutni, mert a helyi dízel specialistának is meg kéne mutatni a gépet. Én azért csak hobbista Opel tulajdonos vagyok, aki sajnos kénytelen volt kiismerni az autó hibáit :)

sziasztok én is elmennék egy talira y17dt caraván.2001.

Link to comment
Megosztás:

üdvözlet .a kérdésem a következö. azt szeretném tudni hogy megprobálnám ételfestékkel kitalálni hol fogy a vizem mert fogy és nem tudni hol . mennyi ételfestéket tegyek bele hogy meglátszodjon és ne károsodjon a hütörendszer ? kell-e utána lecserélni a fagyállót ?

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

üdvözlet .a kérdésem a következö. azt szeretném tudni hogy megprobálnám ételfestékkel kitalálni hol fogy a vizem mert fogy és nem tudni hol . mennyi ételfestéket tegyek bele hogy meglátszodjon és ne károsodjon a hütörendszer ? kell-e utána lecserélni a fagyállót ?

Lehet jobb lenne valam UV-s festék, az elég szembetűnően kidobná hol folyik a vized.

De ajánlom, hogy a klasszikus hibákat nézd meg, kapásból a generátor tartó mögötti csőcsonk tömítése, valamint a tűzfalnál a fűtés bemenő csövei.

Link to comment
Megosztás:

Lehet jobb lenne valam UV-s festék, az elég szembetűnően kidobná hol folyik a vized.

De ajánlom, hogy a klasszikus hibákat nézd meg, kapásból a generátor tartó mögötti csőcsonk tömítése, valamint a tűzfalnál a fűtés bemenő csövei.

Nekem most legutoljára a fűtés bemenő csövének a gyorscsatlakozójánál folyott!

Igaz hogy az a kis cső 6000 ft volt, de lekopogom megoldódott!

Az előttem szóló jól mondts, próbáld azt :-)

Link to comment
Megosztás:

Nekem most legutoljára a fűtés bemenő csövének a gyorscsatlakozójánál folyott!

Igaz hogy az a kis cső 6000 ft volt, de lekopogom megoldódott!

Az előttem szóló jól mondts, próbáld azt :-)

Szerintem meg mindenféle hűtő-idegen anyaggal való kísérletezést felejts el!

A mai, modern hűtő-fűtő rendszerek meglehetősen bonyolultak és nagyrészt kémián alapulnak.

Kezdeném azzal, hogy tiszta fagyállóra építik a rendszert.

Bármilyen idegen anyag zavart okozhat

(az is, ha csak deszt. víz forog a rendszerben - ami pl. afrikában ugye elfogadott lenne)).

Pl. fagyálló keni a vízpumpát. A szimmeringek meg finnyásak lehetnek minden idegen cuccra.

Szóval a kísérletezgetéssel nagyobb kárt hozhat mint hasznot.

Vízpumpa csere stb. Soroljam?

Maradjunk egyenlőre a szemrevételezős megoldásnál.

Azt határoljuk be, hogy melyik oldal folyik.

Vedd le alul a kötény lemezt és járj úgy pár száz kilométert.

Előtte nem árt egy motormosás.

Ha balról, akkor azt látod a gépházfedélen, mert az ékszíj felszórja szépen csíkba.

Ha középről (a fűtéstől) azt látod a parkolóban alánézéssel.

Ha jobbról, akkor a kiegyenlítő-tartály csöcse fáradt el. Tipikus.

Az is látszik.

Módosítva : Big Nose
Link to comment
Megosztás:

üdvözlet .a kérdésem a következö. azt szeretném tudni hogy megprobálnám ételfestékkel kitalálni hol fogy a vizem mert fogy és nem tudni hol . mennyi ételfestéket tegyek bele hogy meglátszodjon és ne károsodjon a hütörendszer ? kell-e utána lecserélni a fagyállót ?

Szia!

Ezt úgy szoktuk kideríteni, hogy alsó burkolat le, majd beszerzünk egy tartalélk sapit a kiegyenlítő tartályra. Ezt megfúrjuk, beleszerelünk egy abroncsszelepet. Rátekerjük a tartályra, majd kompresszorral kicsit (1-1,2bar MAXIMUM!) megnöveljük a nyomást. ekkor ha valahol menet közben szivárog, akkor ilyenkor is kell, csak nem szárítja fel a hő és a menetszél, valamint biztosan csak ott lesz víz, nem hordja szét a menetszél. Így deríthető ki szakszerűen az ilyen jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ezt úgy szoktuk kideríteni, hogy alsó burkolat le, majd beszerzünk egy tartalélk sapit a kiegyenlítő tartályra. Ezt megfúrjuk, beleszerelünk egy abroncsszelepet. Rátekerjük a tartályra, majd kompresszorral kicsit (1-1,2bar MAXIMUM!) megnöveljük a nyomást. ekkor ha valahol menet közben szivárog, akkor ilyenkor is kell, csak nem szárítja fel a hő és a menetszél, valamint biztosan csak ott lesz víz, nem hordja szét a menetszél. Így deríthető ki szakszerűen az ilyen jelenség.

Ez a profi megoldás.

Paine kollega szakszerűbben állt a kérdéshez.

Köszönöm.

Azért egy alapos motor mosás (annál inkább) áll.

Link to comment
Megosztás:

nagyon köszönöm a felvilágosito válaszokat ezt a sapkamegoldást megprobálom, van is egy ilyen sapkám.

Ha jól csinálod, és csend van körülötted, akkor még hallani is fogod a sziszegést, ciripelést.

(Ha pedig adsz neki 8 bart, megtudhatod, melyik volt a leggyengébb része a hűtőrendszernek :D - Vicc volt, kipróbálni TILOS!)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.