Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

HY ! Az előtöltés szabályzót házilag ki lehet cserélni vagy adagolóshoz kell vinni?

Szia

- autószerelő kicseréli,

(nálam Y17DT) de nagy szívás... (láttam....),

mert nehéz a belső csavarhoz hozzáférni.

Üdv.

Y17DT_el_t_lt_s_szab_lyoz__szelep_www.ke

427961582maxresdefault_www.kepfeltoltes.

Módosítva : melyon
Link to comment
Megosztás:

Szia

- autószerelő kicseréli,

(nálam Y17DT) de nagy szívás... (láttam....),

mert nehéz a belső csavarhoz hozzáférni.

Üdv.

Y17DT_el_t_lt_s_szab_lyoz__szelep_www.ke

427961582maxresdefault_www.kepfeltoltes.

ugy hibásodik meg ahol a 2 érintkezö van a ragaszto anyag elreped és ott löki a gasoilt ki. nem tudom hogy valamilyen modon lehet-e javitani mert huzós az ára . a hunyadi opel kispesten 45000ft.a hozzáértök is sokat kinlodnak vele, de sok szerelö azt mondja hogy az ad. is ki kell venni de nem igaz. 5 imbusz kulcs .

Link to comment
Megosztás:

ugy hibásodik meg ahol a 2 érintkezö van a ragaszto anyag elreped és ott löki a gasoilt ki. nem tudom hogy valamilyen modon lehet-e javitani mert huzós az ára . a hunyadi opel kispesten 45000ft.a hozzáértök is sokat kinlodnak vele, de sok szerelö azt mondja hogy az ad. is ki kell venni de nem igaz. 5 imbusz kulcs .

szia

- ezt írtam én is, autószerelő símán kicseréli, csak szívás a csavarok miatt...

- nem javasolják a javítgatását, mert a szivárgás szinte biztosan elkezd felkúszni a vezetékek belsejében az ECU-hoz, előbb - utóbb ECU javítás lesz belőle.... na az nem egyszerű...

Üdv.

Módosítva : melyon
Link to comment
Megosztás:

Amikor megvettem az autót gázolaj volt a vezérlőelektronikába a szabályzó miatt,de én tünetmentesítettem azzal,hogy elvágtam a vezetékeit és simán csúszósaruval toldottam össze.Nagyobb méretű zsugorcsővel szigeteltem így maradt egy kis rés a gázolajnak,hogy le tudjon csöppenni.Azóta az elektronika száraz.:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék ötleteket kérni, hátha találkozott már valaki az alábbi problémával:

motor y20dth, hidegen mostanában nehezen indul tekeri de nem kapja el, mélygarázsban áll ahol ~20fok van

- izzítás lámpa nem ég (nem tudom hány fokig izzít), amíg égett az izzítás lámpa gyújtás ráadásnál, sok idő után hidegen is indult rendesen

- beindulás után fekete füstöt tol

- ha már egyszer beindult utána nincs probléma bármikor pöcc-röff

- megy rendesen, húz, menet közben nem füstöl

- hibakód nincs (legalábbis torque-l nézve)

Annyival kiegészíteném a dolgot, hogy tegnap nem garázsban éjszakázott, délelőtt az első indítás napos helyen kb 24 fokban és 1-2tekerés után be is röffent, füst sem volt.

Módosítva : Giri187
Link to comment
Megosztás:

szia

- ezt írtam én is, autószerelő símán kicseréli, csak szívás a csavarok miatt...

- nem javasolják a javítgatását, mert a szivárgás szinte biztosan elkezd felkúszni a vezetékek belsejében az ECU-hoz, előbb - utóbb ECU javítás lesz belőle.... na az nem egyszerű...

Üdv.

ha leveszed a gégecsövet a szelep vezetékéröl az utolso 5-6 cm. akkor nem kuszik föl a gasoil én 3 évig igy jártam vele gond nélkül ,Wesszi szedte le rola és az idén ö cserélte ki

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan probléma lépett fel,hogy el kezdett rángatni az autó! Ez egy 2000.évj.1.7dti G astra! Legfőképpen,amikor kb.1600-2000fordulat körűl elkezdek gyorsítani! Mi okozhatja a problémát? Hallottam már,hogy adagoló vezérlő,ami ugye nem is olcsó,és elektromos gázpedál kopása is okozhatja! Találkoztatok ti már ilyen problémával? Légyszi segítsetek ha tudtok,mert már unalmas így járni vele! A másik problémám,a kiegyenlítő tartályban az olaj! Volt már gátas az olajhűtő,akkor egybe folyt a víz az olajjal,azt tudom,elég sokáig benne lesz az olaj a vízben! Hogyan tudom kitakarítani a rendszert,mert vastagon áll az olaj a tartályban,főleg egy hosszabb út után. Kb 2 hetente leveszem a kiegyenlítő tartályt,és kitakarítom. De még mindig nagyon olajos a víz! Segítségeteket előre is köszönöm: üdv Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem épp dízel kérdés,de az autó y20dth kombi 2000 évj.

Ha elfordítom a fűtés kapcsolót a hideg állásból a meleg felé,akkor valami erősen krepegni kezd középen a tűzfalnál.

Ha letekerem a hidegre,akkor megszűnik.

A fűtéscsapra gyanakszok.Lehet ez?Hogyan lehet cserélni ha tényleg ez krepeg?Valami más ötlet,Ti találkoztatok-e már hasonlóval?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szia

- én első körben a vákuum csöveket nézném meg: a generátoron lévő szivattyútól a turbónyomás szabályozó, majd a turbó-ig.

- majd légtömegmérő tisztítás.... (de csak nagyon óvatosan!)

Csak tippelni tudok... talán segít.

Üdv.

Jóreggelt!

Mennyi kilóméter van a szekeredben? Nagy eséllyel Nállad is erőssen aktuálissá vált a szívosor alapos kitakarítása.

Szerintem ahogy mondtad hogy 2000-től megy rendesen,akkor a vákuum csöveid rendben lesznek.

Valamint szerintem a légtömeg mérő sem sok vizet zavar 2000-res fordulatig,mivel a funkiója a turbó működéséhez van kalibrálva.

Link to comment
Megosztás:

Egy kis szösszenet. :-)

Paine kartárs vett egy Maybach-ot,én megy egy Tesla-t,ezért járunk ritkábban errefelé. :evilgrin:

Na komolyra fordítva a szót, egy kis összefoglaló ami az elmúlt időben történt a szekérrel kint Münchenben.

A vas üzemszerüen működött. Egyik szombaton kitaláltuk hogy munka hejett menjünk ki a Müncheni legnagyobb flohmarkt-ra (bolhapiac).

Délutánig kolbászoltunk kint,visszaérvén a kocsihoz egy tócsát láttam alatta. Gépháztető felnyit kiegyenlítő tartály üres. Ó hogy ba..a meg.

Aláfekszik felderít, eldurrant az olajhűtőre menő vízcsövem! Na gondolván honnan szerzek itt hozzá,és hogyan jutun vissza a szállásra ami 40-km re van. :huh: Vissza a piacra keresvén valami használhatót amit belehet építeni a javításhoz. kezdetben víz szerelési dolgokat vettem,háromnegyedes toldót meg aba bilincset,és vissza a kocsihoz. Ott levettem az eldurrant csövet,és rájöttem hogy két újjnyi a szakadás rajta így nemtudom ezen módszerrel meghebrákolni. Ideggörcs és egy gyors cigi után vissza a piacra,ami akkor már zárt. (szombat du 4 )

Kell valahonnan valami gumicső aminek jó az átmérőlye. Találtam egy kertészeti dolgokat áruló buksit aki Gardena kerti slagokat árult. Mondom magamba ez az én emberem. Mondom neki kellene egy méter ebből a méretből,röhög az átkozott és mondja hogy nincs egy méter csak tekercs van. Kérdezem mekkora a tekercs? 30méteres,és 30 euró. Kis szitkozódás után megvettem,más lehetőség nem lévén.

Vissza a kocsihoz ,levág egy kb 50cm es darab és felhebrákol. Ez okés,de nincs vizem amit beleöntsek. Mivel a piac külvárosi ipartelepi részen van a közelben semmi bolt sincs. Megkérdeztem egy járókelőt,mondja hogy csak egyenesen pár száz méter. Na az volt kb 3 km er. :unsure:

Vettem 2 zsugor ásványvizet,azzal visszagyalogoltam a távot majd feltöltöttem a rendszert. tesztüzem következett......... nem ereszt szuper!

Következő héten indulás haza. Úton para hogy bírja majt a kerti slag az ekkora utat és az ekkora tartós hőt. Nagyon jól bírta!

Még kintről paine-l eggyeztetve megrendelésre kerültek a cserére szoruló alkatrészek. Csak az eldurran vízcső 12000 ft volt mivel gyáriban van csak nem létezik utángyártott. Hazaérvén paine car-társnál megejtettük a szívósor takarítást is,már éppen idelye volt! Eközben megadta magát az egr szelepem. Ki kutakodás után kiderült legjobb lessz Németből rendelni,mivel ott az új garis kb 12.000ft nak megfelelő euroért van,mára várom az érkezését.

Köszönöm a Gardena mérnökeinek,hogy kimagasló minőségű terméket alkottak! :D :D :D

Kiemelném paine barátomat,aki sokat áldozott rám az idejéből hogy segítsen! Köszönöm!!!!!

További szép napot mindenkinek!

old

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem épp dízel kérdés,de az autó y20dth kombi 2000 évj.

Ha elfordítom a fűtés kapcsolót a hideg állásból a meleg felé,akkor valami erősen krepegni kezd középen a tűzfalnál.

Ha letekerem a hidegre,akkor megszűnik.

A fűtéscsapra gyanakszok.Lehet ez?Hogyan lehet cserélni ha tényleg ez krepeg?Valami más ötlet,Ti találkoztatok-e már hasonlóval?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Helló! A fűtéscsap motorjáról lecsúszik a csiga kerék és elforog ezért nem áll le, csak kattog, ha hidegre fordítod rá csúszik.Javítható. Ha ráragasztod a tengelyre és raksz a tengelyre egy perselyt ami meg akadályozza hogy lecsúszhasson, jó lesz- én is így csináltam-. Viszont ki kell hozzá szedni a fűtőradiátort. A gumitömítéseket mindenféleképpen cseréld, mert ereszteni fog. Katasztrófa vissza rakni. Rossz helyen van alig férni hozzá. Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Helló! A fűtéscsap motorjáról lecsúszik a csiga kerék és elforog ezért nem áll le, csak kattog, ha hidegre fordítod rá csúszik.Javítható. Ha ráragasztod a tengelyre és raksz a tengelyre egy perselyt ami meg akadályozza hogy lecsúszhasson, jó lesz- én is így csináltam-. Viszont ki kell hozzá szedni a fűtőradiátort. A gumitömítéseket mindenféleképpen cseréld, mert ereszteni fog. Katasztrófa vissza rakni. Rossz helyen van alig férni hozzá. Sok sikert!

Szia!

Köszönöm a segítséget és a választ!

Alighanem hozzá kell fognom.

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem tudja véletlenül valaki hol tud elveszni leghamarabb a klíma kopresszor kapcsóló jele? Nyomáskapcsoló ok, nyomás ok, venti kapcsol, kapcsoló világít, opcom az írja kompresszor aktív, de a kompresszornál nincs áram. A kábelt követve csak egyre több minden megy bele a kötegbe és eltűnik a sárvédő mögött. Van ennek valami külön vezérlője? Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Egy kis szösszenet. :-)

Paine kartárs vett egy Maybach-ot,én megy egy Tesla-t,ezért járunk ritkábban errefelé. :evilgrin:

Na komolyra fordítva a szót, egy kis összefoglaló ami az elmúlt időben történt a szekérrel kint Münchenben.

A vas üzemszerüen működött. Egyik szombaton kitaláltuk hogy munka hejett menjünk ki a Müncheni legnagyobb flohmarkt-ra (bolhapiac).

Délutánig kolbászoltunk kint,visszaérvén a kocsihoz egy tócsát láttam alatta. Gépháztető felnyit kiegyenlítő tartály üres. Ó hogy ba..a meg.

Aláfekszik felderít, eldurrant az olajhűtőre menő vízcsövem! Na gondolván honnan szerzek itt hozzá,és hogyan jutun vissza a szállásra ami 40-km re van. :huh: Vissza a piacra keresvén valami használhatót amit belehet építeni a javításhoz. kezdetben víz szerelési dolgokat vettem,háromnegyedes toldót meg aba bilincset,és vissza a kocsihoz. Ott levettem az eldurrant csövet,és rájöttem hogy két újjnyi a szakadás rajta így nemtudom ezen módszerrel meghebrákolni. Ideggörcs és egy gyors cigi után vissza a piacra,ami akkor már zárt. (szombat du 4 )

Kell valahonnan valami gumicső aminek jó az átmérőlye. Találtam egy kertészeti dolgokat áruló buksit aki Gardena kerti slagokat árult. Mondom magamba ez az én emberem. Mondom neki kellene egy méter ebből a méretből,röhög az átkozott és mondja hogy nincs egy méter csak tekercs van. Kérdezem mekkora a tekercs? 30méteres,és 30 euró. Kis szitkozódás után megvettem,más lehetőség nem lévén.

Vissza a kocsihoz ,levág egy kb 50cm es darab és felhebrákol. Ez okés,de nincs vizem amit beleöntsek. Mivel a piac külvárosi ipartelepi részen van a közelben semmi bolt sincs. Megkérdeztem egy járókelőt,mondja hogy csak egyenesen pár száz méter. Na az volt kb 3 km er. :unsure:

Vettem 2 zsugor ásványvizet,azzal visszagyalogoltam a távot majd feltöltöttem a rendszert. tesztüzem következett......... nem ereszt szuper!

Következő héten indulás haza. Úton para hogy bírja majt a kerti slag az ekkora utat és az ekkora tartós hőt. Nagyon jól bírta!

Még kintről paine-l eggyeztetve megrendelésre kerültek a cserére szoruló alkatrészek. Csak az eldurran vízcső 12000 ft volt mivel gyáriban van csak nem létezik utángyártott. Hazaérvén paine car-társnál megejtettük a szívósor takarítást is,már éppen idelye volt! Eközben megadta magát az egr szelepem. Ki kutakodás után kiderült legjobb lessz Németből rendelni,mivel ott az új garis kb 12.000ft nak megfelelő euroért van,mára várom az érkezését.

Köszönöm a Gardena mérnökeinek,hogy kimagasló minőségű terméket alkottak! :D :D :D

Kiemelném paine barátomat,aki sokat áldozott rám az idejéből hogy segítsen! Köszönöm!!!!!

További szép napot mindenkinek!

old

Tesla gyík, dobd a szemétre.

Én egy Skyline R34 AMS/Alphát rejtegetek a garázsban 1700 lóval.

Valahol ott kezdődik a benzines műfaj és a művészet.

Más.

Nem mondod, hogy rászántátok magatokat a szívósoros kálváriára?

Más.

Jól felhívtál.

Én meg azóta is itt cipelem a szerelési kézikönyvet. :omg:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem tudja véletlenül valaki hol tud elveszni leghamarabb a klíma kopresszor kapcsóló jele? Nyomáskapcsoló ok, nyomás ok, venti kapcsol, kapcsoló világít, opcom az írja kompresszor aktív, de a kompresszornál nincs áram. A kábelt követve csak egyre több minden megy bele a kötegbe és eltűnik a sárvédő mögött. Van ennek valami külön vezérlője? Köszönöm.

ebben a témakörben nem tudok segíteni.

Kétszer feküdtem neki klíma történetnek.

Kétszer költöttem rá korrekt összegeket.

Először 2 hónapig bírta, másodjára fél évig.

Azóta szarok rá.

Ladán nevelkedtem.

Ráadásul nyár van, örülök neki.

Ablak le, cigi a pofámba és hawaii.

Messzi útra dél felé meg megyünk asszony astrájával.

Abban még működik. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

ebben a témakörben nem tudok segíteni.

Kétszer feküdtem neki klíma történetnek.

Kétszer költöttem rá korrekt összegeket.

Először 2 hónapig bírta, másodjára fél évig.

Azóta szarok rá.

Ladán nevelkedtem.

Ráadásul nyár van, örülök neki.

Ablak le, cigi a pofámba és hawaii.

Messzi útra dél felé meg megyünk asszony astrájával.

Abban még működik. :D

Az korrekt... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.