Zachi Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 a hab a tortán az lenne ha tudnál alá rakni valamilyen gumibakot ami elnyeri a rezgést részben.. Így van. A legritkább esetben fogható a hőmérsékletre a meghibásodása. Vagy a vibráció miatt engednek el a forrasztások, vagy a gázolaj szivárog fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs@bi Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 a hab a tortán az lenne ha tudnál alá rakni valamilyen gumibakot ami elnyeri a rezgést részben.. Igen, erre én is gondoltam, állítólag kipufogók felszerelésénél alkalmaznak hasonló gumi"bakokat", egyrészt rezgést csillapítana, másrészt hőt sem vezetne annyira. Szerintem ezután viszont illik kölön testvezetéket húzni a motor és ECU/EDU közé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs@bi Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Így van. A legritkább esetben fogható a hőmérsékletre a meghibásodása. Vagy a vibráció miatt engednek el a forrasztások, vagy a gázolaj szivárog fel. Valószínüleg egyetlen eletronikának (tranzisztorok, diódák, kondenzátorok, forrasztási pontok) sem tesz jót egyrészt a zárt doboz, másrészt a rendkívül magas hőmérséklet. A rezgés biztos, hogy kinyír minden kontaktot előbb-utóbb. A gázolaj megint más dolog, az a következő agyalás eredménye lesz. Csak azt nem értem, hogy miért nem a "mérnökök" gondolkoztak ilyeneken. (Ja már meg is van, több meghibásodás = több munka) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Sziasztok!Vízpumpa csere következik(y17dt 280e km).A tapasztalatokról érdeklődnék, melyik utángyártottat érdemes megvenni?Egyúttal megcsapágyaznám a generátort is.Azzal kapcsolatban van valami különleges, amire oda kell figyelni? Köszi!Jantek Kimegyek és llefotózom azt ami nekem kb. 1 év után halt meg, NA OLYAT NE VEGYÉL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Megnézem, keresek rajta valami márkajelzést is....... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Valószínüleg egyetlen eletronikának (tranzisztorok, diódák, kondenzátorok, forrasztási pontok) sem tesz jót egyrészt a zárt doboz, másrészt a rendkívül magas hőmérséklet. A rezgés biztos, hogy kinyír minden kontaktot előbb-utóbb. A gázolaj megint más dolog, az a következő agyalás eredménye lesz. Csak azt nem értem, hogy miért nem a "mérnökök" gondolkoztak ilyeneken. (Ja már meg is van, több meghibásodás = több munka) Mert akkor ÖRÖK lenne a kocsi, és nem vennéd az ÚJ Astrát, meg Signumot, meg a többi kocsit azér. :D Ezek a típushibák mindig is voltak, vannak, lesznek. Mert ha minden működik nincs meló a GM-nél..... akkor megen világválság lesz! Amúgy a felszivárgó gázolajra ha lesz megoldás, akkor dobjátok fel, mert érdekelne engem is. Esetleg ha valaki már pórul járt, és épp kéznél volt fényképező és volt lelki ereje kattintgatni, dobhatna képet mikor kezdjek el aggódni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bendzsó Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 üdv mindenkinek aksit kellett cserélnem és a magnó kódot kér .Philips ccrt 700 2000évjárat 2007ben vettem akkor megvolt a kód most sajna nincs. mi a teendőm? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 üdv mindenkinek aksit kellett cserélnem és a magnó kódot kér .Philips ccrt 700 2000évjárat 2007ben vettem akkor megvolt a kód most sajna nincs. mi a teendőm? vagy kikódoltatod.. vagy márkaszerviz ahol kb 6e-ért kapsz egy új carpass-t Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 üdv mindenkinek aksit kellett cserélnem és a magnó kódot kér .Philips ccrt 700 2000évjárat 2007ben vettem akkor megvolt a kód most sajna nincs. mi a teendőm? Esetleg,ha kiveszed és véletlen rá van írva!Nem valószínű de lehetséges. Link to comment Megosztás: More sharing options...
antares Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Sziasztok, Mikor kell fékbetétet cserélni, ha nincs kopás érzékelő bekötve, kb 4mm vastag a ferodon a fékpofákon az elsőkön és a hátsókon is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jantek Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Kimegyek és llefotózom azt ami nekem kb. 1 év után halt meg, NA OLYAT NE VEGYÉL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Megnézem, keresek rajta valami márkajelzést is....... Ok,köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve78 Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Sziasztok, Mikor kell fékbetétet cserélni, ha nincs kopás érzékelő bekötve, kb 4mm vastag a ferodon a fékpofákon az elsőkön és a hátsókon is. A fékbetéteken van egy visszahajtott lemez, ami a betét kopásakor egyre közelebb kerül a tárcsához. Meg fogod hallani, ha csereérett lesz a betéted, mivel ez a lemez hozzá fog érni a tárcsához. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Sziasztok, Mikor kell fékbetétet cserélni, ha nincs kopás érzékelő bekötve, kb 4mm vastag a ferodon a fékpofákon az elsőkön és a hátsókon is. Amúgy be lehet szerelni vajon utólag? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Ok,köszi! Elnapolva holnapra! :D Bocccs! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június16, 2011 Megoszt Elküldve Június16, 2011 Amúgy be lehet szerelni vajon utólag? Mindent lehet! Csak pénz kérdése (jeladós betét, BC, kábelezés, ...). Szvsz utólag nem érdemes vesződni vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június16, 2011 Megoszt Elküldve Június16, 2011 Valószínüleg egyetlen eletronikának (tranzisztorok, diódák, kondenzátorok, forrasztási pontok) sem tesz jót egyrészt a zárt doboz, másrészt a rendkívül magas hőmérséklet. A rezgés biztos, hogy kinyír minden kontaktot előbb-utóbb. A gázolaj megint más dolog, az a következő agyalás eredménye lesz. Csak azt nem értem, hogy miért nem a "mérnökök" gondolkoztak ilyeneken. (Ja már meg is van, több meghibásodás = több munka) A hőtűrését eltalálták. Nálunk a cégnél is van olyan elektronika, amit különféle üzemi hőmérsékletre méretezve szállítanak (akár 100-120°C tartományban). A gázolaj a kiszakadt tömítésen keresztül az elektromos vezeték sodrott rézszálain szivárog fel. Ezt nem lehet üzemi körülménynek tekinteni, tehát ezt előre nem láthatták. Az más kérdés, hogy amikor a hibajelenséggel szembesültek miért nem tettek valamit. :D A rezgés? Na igen. Azt csúnyán eltolták. Az elektronika gyantás kiöntése kevésnek bizonyult. Mint utóbb kiderült a gázolajtól sem óv. :D Az más kérdés, hogy amikor a hibajelenséggel szembesültek miért nem tettek valamit. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Berci1 Elküldve Június16, 2011 Megoszt Elküldve Június16, 2011 Sziasztok! Megosztom Veletek "átalakításaimat". Kb. 1 hete felvetődött a fejemben a Y17DT Isuzu Astra G ECU és EDU vezérlő áttelepítése (átkábelezése) a motorról máshová. Az elmúlt napokban nem sok időm volt ezzel foglalkozni és kerestem egyszerűbb megoldásokat, ami könnyítene az eszközökön. Az adagoló elektronika (EDU) felfogatása közvetlen a motorblokk oldalára törénik, gyakorlatilag az a motor hőjét kapja azon a részen, ahol az elektronika helyezkedik el az EDU-n belül. Maradt még régről egy kb. 2 méteres kábellel szerelt digitális hőmérőm, amit az EDU-ra felszereltem és azzal mértem alkalom adtán a hőmérsékletét. (Kb. 80-85 fokos volt átlagban) Elméletem: valamennyire el kéne tartani az EDU-t tőle, akár már elég lenne 1 cm is, mert így mégsem azt a 80-90 fokos hőséget kapja. Megoldás: Az EDU felfogatásához vettem hosszabb menetű csavarokat (kb. 5 cm) és 10-es anyacsavarokat, majd az EDU felfogatása előtt minden csavarra 2 anyát helyeztem el, így eltartotta a vezérlőt 1,5 cm-re a motortól és a kábelek is vígan elértek odáig. Végeredményként hosszabb távon és városi közlekedésben az eddigi állandó 85 fok helyett max. 55-60 fokra ment fel a hőmérséklete az EDU-nak. Csavarrögzítőm még régről maradt, azt is nyomtam rá, biztos ami biztos. Ugyanezt, csak egy-egy anyacsavarral az ECU-nál is eljátszottam, viszont alul nem elég hosszú neki a menetes szár, így egy kötegelővel húztam át. Ezzel nem sokat nyertem városban, mivel az összes hő felfelé száll, előbb-utóbb felmelegszik rendesen, kb. 5-10 fokkal lett hűvösebb így. Városon kívül (autóút 90-es tempó) viszont sokkal jobb lett, kb. 35 fokra le tud hűlni (előtte min. 50-55 fok volt) mert azzal a tartóval, ami a motorról van kialakítva és az ECU-t tartja nincs szoros kapcsolatban, és közte is tud járni levegő. Gondoltam megosztom Veletek is, mivel nem nagy beruházás (cirka 200-300 Ft viszont mindkét vezérlő élettartama növelhető "jelentősen" ezzel valószínüleg). Ha lesz egy kis időm még agyalok egy kicsit, hogy a fém csavarok és anyacsavarok hővezető képességét hogyan/mivel lehetne csillapítani, gondolok itt műanyag alátétre, esetleg csavarra, ilyenek... Egy másik fórumról. http://www.kephost.com/view3.php?filename=...58rbzcfo5ow.png Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs@bi Elküldve Június16, 2011 Megoszt Elküldve Június16, 2011 Egy másik fórumról. http://www.kephost.com/view3.php?filename=...58rbzcfo5ow.png Igen, pont erre gondoltam először én is, csak kábelezgetni kell alul egy kicsit és idő szűkében nem tudtam ezt megvalósítani, de valószínüleg ez lesz a sorsa. Vajon van e elég hely, hogy a (szívó)cső is tudjon mozogni, mert a motor azért elég "eleven". Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Június16, 2011 Megoszt Elküldve Június16, 2011 Valószínüleg egyetlen eletronikának (tranzisztorok, diódák, kondenzátorok, forrasztási pontok) sem tesz jót egyrészt a zárt doboz, másrészt a rendkívül magas hőmérséklet. A rezgés biztos, hogy kinyír minden kontaktot előbb-utóbb. A gázolaj megint más dolog, az a következő agyalás eredménye lesz. Csak azt nem értem, hogy miért nem a "mérnökök" gondolkoztak ilyeneken. (Ja már meg is van, több meghibásodás = több munka) az enyémet WESSZ csinálta meg azután hogy 3x volt 3 helyen és igy sem lett jo csak ideig óráig azt a pénzt inkább adtam volna oda annak aki meg is csinálta , nem érdemes még a km-en sem sporolni.Az én kocsimat 2009 -ben huztuk haza Mosonmagyarovárrol leállt és azt mondta hogy sehova . aztán 2hétig állt a kertben a müszer és gondoltam egyetz ,kiszereltem az elektronikát a kocsibol, elvittem WESSZ-hez és du. már ketyegett a müszer és azota is ugy van .azota kb 30000 mentem vele hibamentesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Június16, 2011 Megoszt Elküldve Június16, 2011 Mert akkor ÖRÖK lenne a kocsi, és nem vennéd az ÚJ Astrát, meg Signumot, meg a többi kocsit azér. :D Ezek a típushibák mindig is voltak, vannak, lesznek. Mert ha minden működik nincs meló a GM-nél..... akkor megen világválság lesz! Amúgy a felszivárgó gázolajra ha lesz megoldás, akkor dobjátok fel, mert érdekelne engem is. Esetleg ha valaki már pórul járt, és épp kéznél volt fényképező és volt lelki ereje kattintgatni, dobhatna képet mikor kezdjek el aggódni. ha már a feléd esö 100 lábu csati kivülröl oil párás akkor aggodhatsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ferere26 Elküldve Június18, 2011 Megoszt Elküldve Június18, 2011 Mert akkor ÖRÖK lenne a kocsi, és nem vennéd az ÚJ Astrát, meg Signumot, meg a többi kocsit azér. :D Ezek a típushibák mindig is voltak, vannak, lesznek. Mert ha minden működik nincs meló a GM-nél..... akkor megen világválság lesz! Amúgy a felszivárgó gázolajra ha lesz megoldás, akkor dobjátok fel, mert érdekelne engem is. Esetleg ha valaki már pórul járt, és épp kéznél volt fényképező és volt lelki ereje kattintgatni, dobhatna képet mikor kezdjek el aggódni. Szia én nem sokáig várnák vele kb 1hetet mentem így vele mire rászántam magam hogy megnézem hogy tudnám kicserélni a szelepet a vezérlőbe már ált a gázolaj és már kezdte feloldani a benne lévő szigetelést kb1dl gázolaj volt benne mikor szétszedtem.Ez a kisebbik gond volt a szelepet nehezebb volt beszerezni mert nem mindenki bontja meg az adagolót szerencsém volt 7ezerért sikerült bajáról hozni.Ha van egy kis kézügyességed és megfelelő szerszámaid te is kitudod cserélni ha nincs akkor ne is álj neki mert szívás. aki márt csinált ilyet 2óra alatt kicseréli nekem sikerült5 óra alatt de az tömény szívás volt mert alig férsz hozzá. üdv:ferere Link to comment Megosztás: More sharing options...
topyjo Elküldve Június18, 2011 Megoszt Elküldve Június18, 2011 Hali! 2001-es y17dt motorkódú Astrám van. Ha pár száz métert 2000-es fordulatszám környékén használom az autót kigyullad a motorhiba lámpa. alatta, fölötte semmi. Hibakód olvasás egr hibát jelez. Szerelő kivett egy kis műanyag szelepet, telefújta féktisztítóval de ugyanúgy fennáll a probléma. Ki lehetne valahogy iktatni az egr szelepet? Topyjo Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június18, 2011 Megoszt Elküldve Június18, 2011 Hali! 2001-es y17dt motorkódú Astrám van. Ha pár száz métert 2000-es fordulatszám környékén használom az autót kigyullad a motorhiba lámpa. alatta, fölötte semmi. Hibakód olvasás egr hibát jelez. Szerelő kivett egy kis műanyag szelepet, telefújta féktisztítóval de ugyanúgy fennáll a probléma. Ki lehetne valahogy iktatni az egr szelepet? Topyjo Ha telifujja, akkor még nem biztos, hogy meg is javította. Te is szét tudod szedni, és kipucolni. Lehet akad, s azért dob hibát... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve Június19, 2011 Megoszt Elküldve Június19, 2011 Hali! 2001-es y17dt motorkódú Astrám van. Ha pár száz métert 2000-es fordulatszám környékén használom az autót kigyullad a motorhiba lámpa. alatta, fölötte semmi. Hibakód olvasás egr hibát jelez. Szerelő kivett egy kis műanyag szelepet, telefújta féktisztítóval de ugyanúgy fennáll a probléma. Ki lehetne valahogy iktatni az egr szelepet? Topyjo 1. lépés: Az EGR szelepről húzd le azt a pici tömlőt (vákuumcső) és szívd meg hosszan. Ha jön a levegő belőle és nem akad meg egy idő után, akkor szétszakadt benne a gumi. Ilyen esetben Veszel egy bontottat, vagy ujjat 10-30 forintért, vagy ha ügyes vagy és bátor megcsinálod magad: 2. lépés: Nézd át a vákuumcsöveket, nem szív-e fars levegőt. (azok a pici kemény vékony műanyag csövek azok) persze a motor járása közben :D . 3. lépés: van egy elektromos szelep ami vezérli az EGR szelepet. Ellenőrizd, hogy a motor járása közben hangosan berreg-e. ha igen, új, vagy bontott. Új: 40.000 Ft. bontott: 10.000 Ft. 4. lépés: Tisztítsd ki a szívósort. Az egy picit nagyobb meló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
topyjo Elküldve Június19, 2011 Megoszt Elküldve Június19, 2011 1. lépés: Az EGR szelepről húzd le azt a pici tömlőt (vákuumcső) és szívd meg hosszan. Ha jön a levegő belőle és nem akad meg egy idő után, akkor szétszakadt benne a gumi. Ilyen esetben Veszel egy bontottat, vagy ujjat 10-30 forintért, vagy ha ügyes vagy és bátor megcsinálod magad: 2. lépés: Nézd át a vákuumcsöveket, nem szív-e fars levegőt. (azok a pici kemény vékony műanyag csövek azok) persze a motor járása közben :D . 3. lépés: van egy elektromos szelep ami vezérli az EGR szelepet. Ellenőrizd, hogy a motor járása közben hangosan berreg-e. ha igen, új, vagy bontott. Új: 40.000 Ft. bontott: 10.000 Ft. 4. lépés: Tisztítsd ki a szívósort. Az egy picit nagyobb meló. Szétszedtem az egr-t, volt benne pici lerakódás, de a csonk szívásával sikerült mozgást előidézni. Összeszereléskor véletlenül vettem észre, hogy a gumicsőbe valaki csapágygolyót rakott, ezzel meggátolva az egr működését. Három éve van nálam a verda, Olaszországból származik, tehát ott lett kiiktatva az egr. Ilyen esetben miért jelez hibát az elektronika? Kivettem a golyót, megpróbálom így mi történik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve Június20, 2011 Megoszt Elküldve Június20, 2011 Szétszedtem az egr-t, volt benne pici lerakódás, de a csonk szívásával sikerült mozgást előidézni. Összeszereléskor véletlenül vettem észre, hogy a gumicsőbe valaki csapágygolyót rakott, ezzel meggátolva az egr működését. Három éve van nálam a verda, Olaszországból származik, tehát ott lett kiiktatva az egr. Ilyen esetben miért jelez hibát az elektronika? Kivettem a golyót, megpróbálom így mi történik. Mert ha nem nyit ki az EGR, akkor a légtömegmérő érzékeli a többletlevegőt. Mivel van tűréshatár, ez csak egy bizonyos fázisban fordul elő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts