Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Hát ez elég rosszúl hangzik. Mi a megoldás, tudom e javítani, és ha nem tudom akkor mennyire fáj a dolog. Próbáltam hibakodot villogtatni, ( kuplung,-gáz,-gyújtás ) de nem dobott ki semmit. ( Igazából hol kéne villognia ? ) A sárga lámpa a fordmérő alján sem ég mindig. Tegnap a fiamnak ált meg a kocsi, de akkor a sárga lámpa nem égett.

Ezek a " Héber " szavak mint a légtőmegmérő, meg AGR probléma, meg szívótorok kokszosodás, nálam szóbajöhetnek ? És mit kell vele csinálnom. Bocsánat ha naívakat kérdezek, de Trabanton nöttem fel.

Köszönettel. Gyuri

Szia!

Azért nem dobott ki semmit,mert nem a kuplungot kell nyomni,hanem a fék+gázt,nyomva tartani és úgy adni rá a gyújtást.

A sárga kulcsos autó fogja kivillogni a hibakódot.

10 villogás 0-át jelent,a többi szám pedig értelemszerűen annyi amennyit villog.

Sok szerencsét! :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Azért nem dobott ki semmit,mert nem a kuplungot kell nyomni,hanem a fék+gázt,nyomva tartani és úgy adni rá a gyújtást.

A sárga kulcsos autó fogja kivillogni a hibakódot.

10 villogás 0-át jelent,a többi szám pedig értelemszerűen annyi amennyit villog.

Sok szerencsét! :)

Hogy szerencse e majd kiderűl , de egy kis segítséggel sikerűlt kivillogtatni a kódot.: 112 50 380

Várom a megfejtést !

Üdv Gyuri

Link to comment
Megosztás:

ez egy pesti telefonszám :)

esetleg így jó lehet

1125

0380

Igazán bóldog vagyok hogy egy ilyen vidám társaságba csöppentem. :icon1:

tgabika76 !

Köszönöm a megfejtést, már csak azt mondja meg valaki, hogy mit kell ehhez megszakértenem, hogy jó legyen. ( Részletesen ha szabad kérnem, mert mint említettem a Trabin ilyen nem volt. ) :huh:

Link to comment
Megosztás:

Igazán bóldog vagyok hogy egy ilyen vidám társaságba csöppentem. :icon1:

tgabika76 !

Köszönöm a megfejtést, már csak azt mondja meg valaki, hogy mit kell ehhez megszakértenem, hogy jó legyen. ( Részletesen ha szabad kérnem, mert mint említettem a Trabin ilyen nem volt. ) :huh:

http://engine-codes.com/p0380.html

http://engine-codes.com/p1125.html

hátha ez segít egy kicsit ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék véleményt, tanácsot kérni, hogy honnan, milyen forrásból tudnék beszerezni egy Y17DT motorkódú "keveset" futott, jó állapotú motort, a mostani helyett. (és nem aranyáron persze, azt bármelyik bontós tudja produkálni...)

A régi blokk hengerfejes lett, a 3-as henger is kopog rendesen és adagoló javítás is kellene hozzá. Szóval boldog lesz az új évem.

Várom olyan jelentkezését is, aki esetleg bont egy ilyen típust.

Köszönöm a segítséget előre is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék véleményt, tanácsot kérni, hogy honnan, milyen forrásból tudnék beszerezni egy Y17DT motorkódú "keveset" futott, jó állapotú motort, a mostani helyett. (és nem aranyáron persze, azt bármelyik bontós tudja produkálni...)

A régi blokk hengerfejes lett, a 3-as henger is kopog rendesen és adagoló javítás is kellene hozzá. Szóval boldog lesz az új évem.

Várom olyan jelentkezését is, aki esetleg bont egy ilyen típust.

Köszönöm a segítséget előre is...

Üdv!

Van egy szaki Baranyába, aki rendszeresen hoz be és bont szét G Astrát, ha kell PM-ben megadom a számát!

Más:

Megint nem vagyok kibékülve a fűtéssel, valaki ebben segíthetne. Én értem, hogy nem melegszik hamar, idő kell, de hogy 200 km után is langyos a bejövő levegő az már necces. Termót cseréltünk már, az tuti jó. Mi lehet még a gond? ( fűtéscsap???)

A műszerfalon a hőfokjelző sem működik...... jeladót kéne cserélni? Vagy hogyan lehet megtudni, hogy a műszer a rossz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kicsit kezd tele lenni a cipőm a hazai szerelőkkel, nem rég váltottam mert a cég kiköltözött rákosborzasztóra és amúgy sem volt nagy szám egy egyszerű szelepfedél tömítés csere után is szivárgott a gázolaj a porlasztóknál (kétszer vittem vissza azóta is ereszt a lé), de mindegy ez már a múlt, most egy közeli szerelőt ajánlottak, légtömegmérő csere, tengelyek szimering cseréje, EGR takarítása és azóta rendszeresen kidobálja a végzetes hibakódot vagy mi a szart, visszavittem, a szerelő a vezérlés felőli oldalon egy vékony gumi csövecskét lecsúszva talált a hiba elhárítva, de azóta is kidobálja a villáskulcsot, de csak ha 100Km környékén járok és egyenletesen tartom a sebességet, hibajelzésnél a motor megtorpan nem mernék előzésbe kezdeni anyira eltűnik az erő. A motor leállítása és várakozás után a hiba eltűnik és utánna megint előjön. Már nyár óta ez van és mostanra elkezdett füstölni a drágaságom, hideg motornál úgy 1800-2000 környékén kerepelő hang jön a motor térből, üzemmeleg motornál ez nem jelentkezik és csak kizárólag télen csinálja, akkor is ha qrva hideg van. Az már csak hab a tortán, hogy hidegben, zajos a váltóm, ha kinyomom a kuplungot zaj megszűnik. Azt tudni kell hogy a kicsike egy 2003-as 1,7 Dti- (Y17DT) családi autónak vettem az asszony is imádja soha nem lett gyalázva, autópályán is egyszer kipróbálásnál lett 165 km/o-ig hajtva, rövid ideig.

Az autóban jelenleg 275 000 Km van és lehet bizonyos dolgok nem lettek még kicserélve amiket a drága szerelők elfelejtettek. Volt már valakinek hasonló problémája? Ha igen várom a tapasztalatokat.

Még annyit, hogy nálam10 000 Km nél olajcsere és még soha nem ette az olajat 1ml-t sem és nem is füstölt még gyorsításnál sem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van egy szaki Baranyába, aki rendszeresen hoz be és bont szét G Astrát, ha kell PM-ben megadom a számát!

Más:

Megint nem vagyok kibékülve a fűtéssel, valaki ebben segíthetne. Én értem, hogy nem melegszik hamar, idő kell, de hogy 200 km után is langyos a bejövő levegő az már necces. Termót cseréltünk már, az tuti jó. Mi lehet még a gond? ( fűtéscsap???)

A műszerfalon a hőfokjelző sem működik...... jeladót kéne cserélni? Vagy hogyan lehet megtudni, hogy a műszer a rossz?

Szia!

Megköszönném ha elküldenéd ...

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kicsit kezd tele lenni a cipőm a hazai szerelőkkel, nem rég váltottam mert a cég kiköltözött rákosborzasztóra és amúgy sem volt nagy szám egy egyszerű szelepfedél tömítés csere után is szivárgott a gázolaj a porlasztóknál (kétszer vittem vissza azóta is ereszt a lé), de mindegy ez már a múlt, most egy közeli szerelőt ajánlottak, légtömegmérő csere, tengelyek szimering cseréje, EGR takarítása és azóta rendszeresen kidobálja a végzetes hibakódot vagy mi a szart, visszavittem, a szerelő a vezérlés felőli oldalon egy vékony gumi csövecskét lecsúszva talált a hiba elhárítva, de azóta is kidobálja a villáskulcsot, de csak ha 100Km környékén járok és egyenletesen tartom a sebességet, hibajelzésnél a motor megtorpan nem mernék előzésbe kezdeni anyira eltűnik az erő. A motor leállítása és várakozás után a hiba eltűnik és utánna megint előjön. Már nyár óta ez van és mostanra elkezdett füstölni a drágaságom, hideg motornál úgy 1800-2000 környékén kerepelő hang jön a motor térből, üzemmeleg motornál ez nem jelentkezik és csak kizárólag télen csinálja, akkor is ha qrva hideg van. Az már csak hab a tortán, hogy hidegben, zajos a váltóm, ha kinyomom a kuplungot zaj megszűnik. Azt tudni kell hogy a kicsike egy 2003-as 1,7 Dti- (Y17DT) családi autónak vettem az asszony is imádja soha nem lett gyalázva, autópályán is egyszer kipróbálásnál lett 165 km/o-ig hajtva, rövid ideig.

Az autóban jelenleg 275 000 Km van és lehet bizonyos dolgok nem lettek még kicserélve amiket a drága szerelők elfelejtettek. Volt már valakinek hasonló problémája? Ha igen várom a tapasztalatokat.

Még annyit, hogy nálam10 000 Km nél olajcsere és még soha nem ette az olajat 1ml-t sem és nem is füstölt még gyorsításnál sem.

Nemrég vettem augusztusban egy jónak tűnő kombit. Kipróbálás és rövid út alkalmával semmi hiba nem jelentkezett, majd 1600km után eltört a turbo tengely. Vettem hozzá sokmindent, a szerelő megcsinálta, ráköltöttem egy zsák pénzt, majd az általad leírt hibákkal kezdtem el küzdeni. Mostanáig mentem vele 10000 km-t és végképp megadta magát a kicsike, most keresek bele egy új motort.

ez csak a személyes tapasztalatom volt, nem törvényszerű hogy mindegyik ennyire..., de minden esetre az előző gazdájával lenne egy pár ötletem, hogy mit csinálnék vele...

bocs az off-ért

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

" de csak ha 100Km környékén járok és egyenletesen tartom a sebességet"

"hibajelzésnél a motor megtorpan nem mernék előzésbe kezdeni"

"mostanra elkezdett füstölni a drágaságom"

"hideg motornál úgy 1800-2000 környékén kerepelő hang jön a motor térből, üzemmeleg motornál ez nem jelentkezik és csak kizárólag télen csinálja",

Az első kettő tipikus AGR hiba, ha ki lenne iktatva, akkor is ez a jelenség, mert valahogy ez az az egyenletes tartomány ahol kisakkozza, hogy nincs, vagy hiba van.

kérdés, hogy mitől, mert lehet, hogy olyan retkes a szívótorkod, hogy ráférne egy kiganézás, vagy vákumrendszer probléma, vagy mágnesszelep probléma. A lényeg, hogy a visszavezetéssel vannak bajok.

A két utolsó elégtelen égésből származik, ami lehet nyitva maradó AGR, de lehet sokkal súlyosabb is. Kis kompresszió, rossz porlasztók, de lehet egyszerűen az utóizzítás hiánya is.

Hát ezt egy hozzáértő sec perc alatt kisakkozza, fórumon ez nehéz. A tüneteidet okozhatják közvetlen, illetve közvetett hibák is.

Csak egy példa. Nyitva marad az AGR, A motor majdnem megfullad a saját gázaitól. Jár, de füstöl, mert nem elég az oxigén, de lehet, hogy szar a porlasztó, aminek eredményeképp eldúsul a keverék, hogy járjon egyáltalán, de a becsepegő üzemanyag később kopogva ég el. Eredmény szintén füst, és zaj.

Javítson valaki, ha nincs igazam

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót, nekem is kicsit gyanús az AGR mert mióta ki lett takarítva azóta füstölget és alapjáraton is nagyon büdös a segge, a szerelőm azt mondta kitakarította még le is fotózta alig volt lik a korom közepén, azt hiszem visszaviszem nézze meg újra, porlasztóra én is gyanakodtam, de nem hiszem, hogy az lenne mert akkor csak kopogna viszont a motor szépen jár semmi zaj leszámítva a váltó morgásáról. Valaki azt mondta, hogy a vákum csöveket kéne kicserélni, nem tudom, majd írok mi volt a hiba.

Az AGR után még valamit ki kellett volna takarítson a szerelő????

Link to comment
Megosztás:

Én két éve lekötöttem az AGR-t és kitakarítottam a szívótorkot. Ez nagyobb munka, mert ehhez le kell venned a szívótorkot.

a 90-100-as tartományban egyenletes haladás néha (időjárásfüggő is) beadja a villáskulcsot, de helyben futkosósra inkább így hagyom. Így legalább nem koszolódik a szívótorok és az abban lévő töltőnyomás szenzor sem. Ha akarom, két perc és működik is Nekem is 240-nél jár az óra, de gyönyörűen indul, jár, nem füstöl, nem eszi az olajat.

Ezt a füstöléses kopogós járást megpróbálnám lekötött, de zárt AGR-el. Így lehetne eldönteni mi az oka a füstnek.

A szívótorok takarítást szokták csinálgatni, leginkább azok akik vagy maguknak csinálják, vagy komolyabb szakik akik ki szeretnének zárni koszolódásból eredő félrevezető jelenségeket. Hogy erre neked szükséged van, vagy nincs ezt így végképp nem lehet eldönteni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Nekem olyan gondom lenne, h. nincs ereje az autónak főleg most, hogy megjöttek a mínuszok alig éri el a 2500 as fordulatot de az felett megugrik, érezhetően akkorát ránt az autó h. majd kiesek belőle. ez a jelenség javul ahogy melegszik a motor, de nem szűnik meg. minden sebességbe csinálja de 1-es 2 be a legerőteljesebb. még áprilisban ki lett olvasva belőle a hiba: légtömegmérőt írt. elmentem egy bontóba beleraktam egy gyári bosch-t nem jó ugyan úgy erőtlen kipróbáltam egy másikat az se (a 10 jegyű gyári szám ugyan az volt) már több mint egy éve így járok vele és senki nem tudja mi baja. már 3 szerelőnél volt, most épp egy megbízható szerelőt keresek aki ért is az autószereléshez ha létezik ilyen... Komárom-Esztergom megyébe ha valaki tud a környéken egy normális szerelőt azt meg köszönném mert az előzőekkel nincs valami pozitív tapasztalatom...Az autóban elvileg 160000Km van 100000 nél adagoló vezérlőegység csere volt. július óta eléggé füstöl ha odalépek neki, de nem mindig. Az AGR szelepet azt ki is takarítom holnap hátha a füst megszűnik, látom elég sokan írtátok, az több mint 3 éve nem volt kitakarítva. Ha valakinek van valami ötlete, tapasztalata, hasonló élménye ezzel kapcsolatban az megoszthatná mert teljesen tanácstalan vagyok :(

G astra 2.0 DTI 16V

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Nekem olyan gondom lenne, h. nincs ereje az autónak főleg most, hogy megjöttek a mínuszok alig éri el a 2500 as fordulatot de az felett megugrik, érezhetően akkorát ránt az autó h. majd kiesek belőle. ez a jelenség javul ahogy melegszik a motor, de nem szűnik meg. minden sebességbe csinálja de 1-es 2 be a legerőteljesebb. még áprilisban ki lett olvasva belőle a hiba: légtömegmérőt írt. elmentem egy bontóba beleraktam egy gyári bosch-t nem jó ugyan úgy erőtlen kipróbáltam egy másikat az se (a 10 jegyű gyári szám ugyan az volt) már több mint egy éve így járok vele és senki nem tudja mi baja. már 3 szerelőnél volt, most épp egy megbízható szerelőt keresek aki ért is az autószereléshez ha létezik ilyen... Komárom-Esztergom megyébe ha valaki tud a környéken egy normális szerelőt azt meg köszönném mert az előzőekkel nincs valami pozitív tapasztalatom...Az autóban elvileg 160000Km van 100000 nél adagoló vezérlőegység csere volt. július óta eléggé füstöl ha odalépek neki, de nem mindig. Az AGR szelepet azt ki is takarítom holnap hátha a füst megszűnik, látom elég sokan írtátok, az több mint 3 éve nem volt kitakarítva. Ha valakinek van valami ötlete, tapasztalata, hasonló élménye ezzel kapcsolatban az megoszthatná mert teljesen tanácstalan vagyok :(

G astra 2.0 DTI 16V

Sziasztok !

Ezt az AGR-t hol kell takarítani ? Ez a légszűrőtől jövő cső, és azon a bigyuszka ?

CsaBBeN !

Neked mi volt a jelenség, amiért cserélted az adagoló vezérlést ? És mennyibe került ?

Gyuri

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek! az lenne kérdés hogy 2.0 dizel sportfutómű bemegy az 1.7dti 3ajtós ba csk mert találtam sportfutóműt olyan jelzéssel hogy 1.4től-1.8ig és külön 2.0dti és a 2.0-ára 8ezerrel olcsóbb mint a másik fajta! Arra gondoltam h a rugó erősebb lehet a 2000ccm miatt! vagy lehet vmi más oka? köszi a választ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ezt az AGR-t hol kell takarítani ? Ez a légszűrőtől jövő cső, és azon a bigyuszka ?

CsaBBeN !

Neked mi volt a jelenség, amiért cserélted az adagoló vezérlést ? És mennyibe került ?

Gyuri

beindítottam az autót akkor még semmi, kinyitottam a kaput és mikor már tartottam vissza a garázs felé akkor okádta magából a füstöt dadogott az autó. a szerelőig alig bírtam elmenni vele. Kb másfél éve volt és 2 kilóba került :S komplett új vezérlés és kb 3 szor vittem vissza mert folyamatosan dobálta a kis sárga autót villáskulcsal és az autó menetteljesítménye már nem volt a régi... utána még állították az előtöltést mert azt sem sikerült megcsinálniuk...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.