Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

sziasztok.van egy olyan problémám, ma este jövök hazafelé ,megálltunk a feleségemmel vásárolni .Majd utána indulásnál a müszerfalon a töltésjelzö fölött van egy tartálysziluett benne egy fogaskerék , ami indulásnál el szokott aludni na ezt most nem csinálja m,mint az elalvást , mi lehet a probléma?Az auto rendesen müködik hibajelet nem produkál.köszi a válaszokat. y17dt a drága ilyet sose csinált miota nálam van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Hideg motornál kis autó villágit majd 1-2 perc eltünik,hibakód leolvasva állitólag előizzítással van valami,ki tudja mit jelenthet ez? Az autó rendesen megy,csak ez a kis sárga autó ne jelenne meg minden reggel :) segítségetek előre is köszi. 2.0dti

Ki van egve egy izo

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 1.7 dit -em van , bejött a nagy hideg szinte biztos voltam benne, hogy kocsis problémáim lesznek.

Hát ma reggel nem indult az autó :/ segítségeteket szeretném kérni , mi lehet a gond?

hibakép: beülök a kocsiba , indítanék , de meg sem nyikkan(mégcsak nem is teker). Aksi tuti jó, minden működik rajta , magnó , világítás, kp zár, stb..Gyujtás van , de az utólsó állásban , amikor kellene hajtania az aksinak a motort, semmi nem történik , nem is kattog :/ Mindenképpen szervíz ? Vagy valahogy tudok belé életet lehelni ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 1.7 dit -em van , bejött a nagy hideg szinte biztos voltam benne, hogy kocsis problémáim lesznek.

Hát ma reggel nem indult az autó :/ segítségeteket szeretném kérni , mi lehet a gond?

hibakép: beülök a kocsiba , indítanék , de meg sem nyikkan(mégcsak nem is teker). Aksi tuti jó, minden működik rajta , magnó , világítás, kp zár, stb..Gyujtás van , de az utólsó állásban , amikor kellene hajtania az aksinak a motort, semmi nem történik , nem is kattog :/ Mindenképpen szervíz ? Vagy valahogy tudok belé életet lehelni ?

Onindito ,meg adta magat. Tobb mint valoszinu a behuzo tekercs vagy szenkefek .Sajnos szerviz

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 1.7 dit -em van , bejött a nagy hideg szinte biztos voltam benne, hogy kocsis problémáim lesznek.

Hát ma reggel nem indult az autó :/ segítségeteket szeretném kérni , mi lehet a gond?

hibakép: beülök a kocsiba , indítanék , de meg sem nyikkan(mégcsak nem is teker). Aksi tuti jó, minden működik rajta , magnó , világítás, kp zár, stb..Gyujtás van , de az utólsó állásban , amikor kellene hajtania az aksinak a motort, semmi nem történik , nem is kattog :/ Mindenképpen szervíz ? Vagy valahogy tudok belé életet lehelni ?

Mikor indítanál kialszanak a fények???

Mert akkor akksi. Nekem is ez volt nemrég. Leálltam vele 1 óra múlva már nem indult, világítás volt, rádió központi volt csak nem indított.

Esetleg próbáld még meg hogy akksi mellett van az izzító relé. Húzd le az elekromos csatit várj egy kicsit és dugd vissza majd próba.

Miután nekem nem indult tettünk bele egy másik jó akkut és azzal sem akart indulni, utánna lehúztuk visszadugtuk és indult. De az akksim az cserés lett.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát az a helyzet, hogy semmi áramingadozást nem véltem felfedezni indítózás közben..abszolult semmi nem történik..... :/ szóval nem vesz fel semmi áramot az önindító...úgy tűnik...

Köszi a gyors választ, majd csak este tudom sajnos megnézni.

Olvasgattam , esetleg biztosíték nem lehet ? ill. mennyire lehet a diesel autót betolni ? egységes válaszokat nem találtam sajnos.. :/

Link to comment
Megosztás:

Olvasgattam , esetleg biztosíték nem lehet ? ill. mennyire lehet a diesel autót betolni ? egységes válaszokat nem találtam sajnos.. :/

Be lehet, aki mást mond, az hazudik vagy nem ért hozzá. Tökmindegy annak a lendkeréknek, hogy a váltó forgatja meg, vagy az indítómotor.

Link to comment
Megosztás:

Nem a "dízelség", hanem a katalizátor miatt nem illik betolni a modern autókat, mert elégetlen üzemanyag kerülhet a katiba, ami hosszabb távon nem tesz jót neki.

Persze, nem jó körbetolni a háztömbön, mint ahogy fél napig indítómotorral pörgetni sem jó, mert akkor is üzemanyag kerül a katalizátorba. Nem csak kerülhet, hanem kerül is. Mint ahogy minden normál indításnál is kerül, csak a mennyiség nem mindegy.

De ha egyébként indulna, viszont az indítómotor döglik/akku lemerült/akármi egyéb, akkor nyugodtan meg lehet próbálni betolni, egy tolástól nem lesz semmi baja. Mint írtam, a végkifejlet szempontjából tökmindegy, hogy a váltó forgatja meg a főtengelyt, vagy az indítómotor.

Link to comment
Megosztás:

Persze, nem jó körbetolni a háztömbön, mint ahogy fél napig indítómotorral pörgetni sem jó, mert akkor is üzemanyag kerül a katalizátorba. Nem csak kerülhet, hanem kerül is. Mint ahogy minden normál indításnál is kerül, csak a mennyiség nem mindegy.

De ha egyébként indulna, viszont az indítómotor döglik/akku lemerült/akármi egyéb, akkor nyugodtan meg lehet próbálni betolni, egy tolástól nem lesz semmi baja. Mint írtam, a végkifejlet szempontjából tökmindegy, hogy a váltó forgatja meg a főtengelyt, vagy az indítómotor.

Kicsit off leszek, mert nem konkrétan G Astra, de erről eszembe jutott valami más márkák kapcsán, amit több helyről is hallottam már, de sose értettem. Mégpedig ez a szöveg: "nem lehet betolni, mert átugrik a vezérlés". Nos én is úgy gondolom ahogyan potyo is írja, hogy nem tök mindegy annak a motornak, hogy mi tekeri meg a főtengelyt? Az eredmény ugyan az. Nekem ez egy kicsit urban legend-nek tűnik. Vagy lehet valami valóság tartalma?

Link to comment
Megosztás:

Kicsit off leszek, mert nem konkrétan G Astra, de erről eszembe jutott valami más márkák kapcsán, amit több helyről is hallottam már, de sose értettem. Mégpedig ez a szöveg: "nem lehet betolni, mert átugrik a vezérlés". Nos én is úgy gondolom ahogyan potyo is írja, hogy nem tök mindegy annak a motornak, hogy mi tekeri meg a főtengelyt? Az eredmény ugyan az. Nekem ez egy kicsit urban legend-nek tűnik. Vagy lehet valami valóság tartalma?

Ha ettől átugrik a vezérlés, akkor az átugrott volna egy kuplungról véletlenül lecsúszó lábtól is, vagy épp 5->4 helyett 5->2 véletlen visszaváltástól is...

Igazából szerintem az van a dolog mögött, amit írtam is, hogy ne toljuk körbe a háztömbön, mert attól tényleg baja lehet majd a katalizátornak, ha utána véletlenül mégis beindul. De ez hibás gyújtású vagy befecskendezésű autónál fordulhat elő, nem pedig olyannál, aminek az indítómotorja a hibás, vagy lemerült az akkuja egy rajtafelejtett fogyasztótól. Csak ezt az r=1 sofőr nem fogja fel, ezért inkább elővigyázatosak a gyártók és amolyan amerikai stílusban írják meg a használati útmutatót.

Vannak ilyen téveszmék az autós világban, és sajnos sokan terjesztik is anélkül, hogy belegondolnának, hogy hülyeséget beszélnek. Sajnos szerelők is terjesztik, ez sokat elárul róluk is, ha komolyan gondolják és nem csak azért terjesztik, hogy inkább hívd minden esetben őket. Egyik haverom mondta, hogy ő nem motorfékez, mert olcsóbb 20000 kilóméterenként fékbetétet cserélni, mint 50000 kilóméterenként dugattyúgyűrűket. Csak megindokolni nem tudta, hogy miért is kopna a gyűrű a motorfékezéstől, de gépész létére azért terjeszti a f@szságot...

Link to comment
Megosztás:

Na jó lett a járgány, vagyis beindult, nem tudom már hol olvastam .... de beraktam egyesbe kicsit meglökdöstem az autót gondolom a hajtás kimozdult ill. önindító beragadt állapotából , de lehetett kontakt hiba is , de lényeg , hogy jó lett...

Azért szervízbe elviszem ...bár nemtudom , hogy így ők mit tudnak rakni hozzáá.. valaki esetleg ezek után egy pontos hiba behatárolást tudna adni ?

Önindító be tud ragadni valami miatt, vagy mi lehetett , hogy 1esben megrángatva az autót helyreáll a probléma...:/

Köszönöm az eddigi válaszokat is, ötleteket...!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Hideg motornál kis autó villágit majd 1-2 perc eltünik,hibakód leolvasva állitólag előizzítással van valami,ki tudja mit jelenthet ez? Az autó rendesen megy,csak ez a kis sárga autó ne jelenne meg minden reggel :) segítségetek előre is köszi. 2.0dti

Egyik izzítógyertyád ment tönkre, cseréltesd ki mind a 4-et !

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ott van a kép a nevem mellett, ha kitudod nagyitani, te is láthatod az eredményt. Ha gondolod elküldöm majd mail-ben. Hitelesitett géppel készült a bemérés.

Ja, ha valakit érdekel van eladó Opel Astra G-re teljes gyári Opel rendszerem (1.7CDTi-n volt, 2005-ös), mivel az enyémet nagyobbra cseréltettem. Kb: 8 hónapot volt az autón. Valamint még a Dunlop Sp Sport 2020E , 195/60R15-ös 95%-os gumik is eladók!

Hol lehet az Opel Astra Klubba belépni?

Üdv: Endyka

Link to comment
Megosztás:

Ja, ha valakit érdekel van eladó Opel Astra G-re teljes gyári Opel rendszerem (1.7CDTi-n volt, 2005-ös), mivel az enyémet nagyobbra cseréltettem. Kb: 8 hónapot volt az autón. Valamint még a Dunlop Sp Sport 2020E , 195/60R15-ös 95%-os gumik is eladók!

Hol lehet az Opel Astra Klubba belépni?

Üdv: Endyka

Link to comment
Megosztás:

Dugót? :huh:

Sztem ilyen nincs, hacsak nem valami kisipari megoldás, mert minden Astra gyárilag oldalindex-szel jött ki.

A VW Passat egy része is azzal jött ki, és ott is lehet kapni dugót amivel le lehet vakolni az index helyét :)

Gyárilag nincs is ilyen, valami "kisipari" vagy tuning megoldás érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

Hello! Érdeklődnék...véleményem szerint..ebben a G astra 1.7 DTI-ben nincsen olyan funkció, hogy mikor kinyitom az ajtót a központival..előizzít vagy ... Valaki azt, mondta hogy ilyenkor már megtörténik az előizzitás. Nos igazából ez nem is érdekelne, de elmondom miért gondoltam. Néha van pár dolgom a városban de 1-2 kmre egymástól. 1-2 perc..nem akarom állandóan leállitgatni és inditgatni az autót..És ha másik kulcsal központi zárazom, miközben jár a motor ..majd visszajövet kinyitom az ajtót...lesz e nemkívánatos dolog....?

Link to comment
Megosztás:

Hello! Érdeklődnék...véleményem szerint..ebben a G astra 1.7 DTI-ben nincsen olyan funkció, hogy mikor kinyitom az ajtót a központival..előizzít vagy ... Valaki azt, mondta hogy ilyenkor már megtörténik az előizzitás. Nos igazából ez nem is érdekelne, de elmondom miért gondoltam. Néha van pár dolgom a városban de 1-2 kmre egymástól. 1-2 perc..nem akarom állandóan leállitgatni és inditgatni az autót..És ha másik kulcsal központi zárazom, miközben jár a motor ..majd visszajövet kinyitom az ajtót...lesz e nemkívánatos dolog....?[/quote

Az enyémben nincs ilyen funkció, a másik kérdésedre a válaszom az, hogy járó motornál nem tudod bezárni az autót. Legalábbis én nem tudtam, hiába próbáltam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.