Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Igen errol beszelek (mint MOSFET )Meg lehet IRFZ44N teni . Az adagolo fordulat a mert adatoknal 3-ik oldal 3 pozicio. A motor fordulatjahoz kepest fele kell legyen

Na, autó ismét szétszedve. A héten át lesz vontatva adagolóshoz, hogy az adagolóban letört magasnyomású szelepet kicserélje. Gondoltam, addig tesztelem az elektronikát. Amit VP44-hez tartozó mérésekről találtam, az mind végrehajtva, hibát sehol sem jelez.

Kérdésem az, hogy a nyomásszabályzó szelepnek mit kéne csinálnia gyújtás ráadására? Mágneses gyújtás nélkül is, ellenállása ~10kOhm, gyújtás ráadásra megkap 12V-ot, de nem látom, hogy mozogna, nem érzem, hogy erősebben lenne mágneses. Valami a környékén kattan, de az 100 dolog lehet. Lehet ezt valahogy tesztelni?

A másik: a MOSFET-et bent az elektronikában ki lehet mérni? Más értékeket kapok ott, mint a kiszerelt példánynál, de gondolom, az elektronikában levő félvezetők miatt lehet ez.

Azért nyomozok ennyire, mert nem szeretném azt, hogy áthúzzuk az adagolóshoz, kicseréli a letört alkatrészt, majd összerakás után megint nem indul, és húzhatjuk haza, szedhetem szét újra.

Link to comment
Megosztás:

Na, autó ismét szétszedve. A héten át lesz vontatva adagolóshoz, hogy az adagolóban letört magasnyomású szelepet kicserélje. Gondoltam, addig tesztelem az elektronikát. Amit VP44-hez tartozó mérésekről találtam, az mind végrehajtva, hibát sehol sem jelez.

Kérdésem az, hogy a nyomásszabályzó szelepnek mit kéne csinálnia gyújtás ráadására? Mágneses gyújtás nélkül is, ellenállása ~10kOhm, gyújtás ráadásra megkap 12V-ot, de nem látom, hogy mozogna, nem érzem, hogy erősebben lenne mágneses. Valami a környékén kattan, de az 100 dolog lehet. Lehet ezt valahogy tesztelni?

A másik: a MOSFET-et bent az elektronikában ki lehet mérni? Más értékeket kapok ott, mint a kiszerelt példánynál, de gondolom, az elektronikában levő félvezetők miatt lehet ez.

Azért nyomozok ennyire, mert nem szeretném azt, hogy áthúzzuk az adagolóshoz, kicseréli a letört alkatrészt, majd összerakás után megint nem indul, és húzhatjuk haza, szedhetem szét újra.

Az IRFZ44N-et ha megnézed:

TRANSYS-IRFZ44N-pinout.jpg

Először ki kell forrasztani a FET-et, mert más alkatrész belezavar. Te nem tudod megoldani mint én, hogy a zavaró alkatrészeket leválaszd. (ezt csak egy több 10M-os műszer tudja csak)

Akkor a Drane és Source között levő diódát meg kell tudd hogy mérd. Ez a gyártástechnológia miatt kerül bele. Az műszered anódja (+) a Source a katódja (-) pedig a Drane-n legyen. Ha ott meg tudod mérni a diódát, akkor fél siker, alapból nincs nyitva, azaz nem károsodott. A másik lényeges a vezérlő láb a Gate. A következő pedig hogy a G-S és G-D között szakadásmérőt teszel be. Ha szakadás van akkor jó, ha nincs akkor nem jó a FET. Ha eddig jó, akkor ki kell próbálni, hogy működik-e ha a Gaten vezérlést kap. Azaz fogsz egy tápegységet (3-12V között szinte mindegy, de 20V-nál ne legyen több!!!) és a G-S közé betekötöd. (G='+' pólus és S='-' pólus). Majd a D és S közé bekötöd a szakadás mérőt. Bekapcsolod a tápegységet, és akkor zárlatot kell tudnod mérni, azaz a FET kinyit. Esetleg meg lehet mérni ezt az ellenállást is, DE! az nagyon kicsi adatlap szerint 17.5mohm. Itt ne feledd hogy a műszered ellenállását vond le! (két vezetéket összeérinted és a leolvasott érték lesz a vezeték, csatlakozás, műszer ellenállása). Szóval házi multiméterrel 0,1-0,2 ohm körüli értéket fogsz kapni, vagy 0-t. Ha ez az érték fél ohmnál több akkor tuti nem jó az alkatrész.

http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irfz44n.pdf

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

y17dt-nél adagolócserénél kell valamit csinálni a vezérlő elektonikájával? Olvastam hogy saját hibatárolója van, azt nem kell törölni, vagy kell valamit programmozni rajta vagy csak elég átcserélni a vezérlő elekronikát. Az edu-ról beszélek.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

A másik: a MOSFET-et bent az elektronikában ki lehet mérni? Más értékeket kapok ott, mint a kiszerelt példánynál, de gondolom, az elektronikában levő félvezetők miatt lehet ez.

Azért nyomozok ennyire, mert nem szeretném azt, hogy áthúzzuk az adagolóshoz, kicseréli a letört alkatrészt, majd összerakás után megint nem indul, és húzhatjuk haza, szedhetem szét újra.

"Kérdésem az, hogy a nyomásszabályzó szelepnek mit kéne csinálnia gyújtás ráadására?" . Semmit , ez csak akkor van vezerelve mikor a fotengelytol forgas jel jon az ECU-n keresztul es ez megvezerli

"Mágneses gyújtás nélkül is, ellenállása ~10kOhm, gyújtás ráadásra megkap 12V-ot, de nem látom, hogy mozogna, nem érzem, hogy erősebben lenne mágneses. Valami a környékén kattan, de az 100 dolog lehet. "

A katanas az eloadagolo szelep hallszik . Ez az adagolo also felebe van aminek a drotjat leszigetelted .

"Lehet ezt valahogy tesztelni?" Igen de akkor a szamitogeptol el kell valasztani. Es akkor az ohmikus ellenalasa az egyiknek 10 ohm es a masik 0.9 ohm ahogy leirtam font

"Azért nyomozok ennyire, mert nem szeretném azt, hogy áthúzzuk az adagolóshoz, kicseréli a letört alkatrészt, majd összerakás után megint nem indul, és húzhatjuk haza, szedhetem szét újra." Mielot felszerelned a csatlakozot az autorol ted ra. Utana rateszel egy Op-Com -ot kontakt es az adagolot meghajtod kezzel. A harmadik oldalon kell latszodjon ,hogy olvasa a fordulatot es nem szabad megjelenjen a P1630 hiba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

"Kérdésem az, hogy a nyomásszabályzó szelepnek mit kéne csinálnia gyújtás ráadására?" . Semmit , ez csak akkor van vezerelve mikor a fotengelytol forgas jel jon az ECU-n keresztul es ez megvezerli

"Mágneses gyújtás nélkül is, ellenállása ~10kOhm, gyújtás ráadásra megkap 12V-ot, de nem látom, hogy mozogna, nem érzem, hogy erősebben lenne mágneses. Valami a környékén kattan, de az 100 dolog lehet. "

A katanas az eloadagolo szelep hallszik . Ez az adagolo also felebe van aminek a drotjat leszigetelted .

"Lehet ezt valahogy tesztelni?" Igen de akkor a szamitogeptol el kell valasztani. Es akkor az ohmikus ellenalasa az egyiknek 10 ohm es a masik 0.9 ohm ahogy leirtam font

"Azért nyomozok ennyire, mert nem szeretném azt, hogy áthúzzuk az adagolóshoz, kicseréli a letört alkatrészt, majd összerakás után megint nem indul, és húzhatjuk haza, szedhetem szét újra." Mielot felszerelned a csatlakozot az autorol ted ra. Utana rateszel egy Op-Com -ot kontakt es az adagolot meghajtod kezzel. A harmadik oldalon kell latszodjon ,hogy olvasa a fordulatot es nem szabad megjelenjen a P1630 hiba.

Köszönöm! A leírtak fényében érdekesek az újabb fejlemények:

Mágnesszelepet teszteltem, jó. Viszont ha rajta van az elektronikán, akkor semmit nem csinál. Feszt megkapja, de nem húz meg. Ha párhuzamban rajta van 2 FET, akkor meghúz, majd pukkanás kíséretében elhalálozik. Pedig a meghúzáshoz nem kell nagy teljesítmény, 1,5A táppal gyönyörűen meghúz a szelep. Ezek szerint akkor viszont az nem jó, ha fordulat nélkül is meghúz. Egyre érdekesebb... Megy vissza szépen gariba az elektronika. Csak az a bosszantó, hogy 100X szétszedem, összerakom, mire jó lesz. De van itthon egy tartalék adagolóm, azzal fogom tesztelni. Meghajtás mivel? Fúrógép?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szerintetek az mitől van hogy hidegen 1000-2000-es fordulatig lomha az auto? Eléggé odakell lépni hogy elinduljon. Melegen viszont ugyanebben a fordulatszám tartományban sokkal dinamikusabb.Hibakódom nincs az auto nem füstöl. Lehet hogy az egr dugul? Köszi.

Válaszolok magamnak. :)

Hétvégén kitisztítottam a légtömegmérőt (eléggé koszos volt :( ), mert olvasgattam, hogy emiatt is lehet lusta és valóban, érezhetően fürgébb lett az autó alacsony fordulatról.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! A leírtak fényében érdekesek az újabb fejlemények:

Mágnesszelepet teszteltem, jó. Viszont ha rajta van az elektronikán, akkor semmit nem csinál. Feszt megkapja, de nem húz meg. Ha párhuzamban rajta van 2 FET, akkor meghúz, majd pukkanás kíséretében elhalálozik. Pedig a meghúzáshoz nem kell nagy teljesítmény, 1,5A táppal gyönyörűen meghúz a szelep. Ezek szerint akkor viszont az nem jó, ha fordulat nélkül is meghúz. Egyre érdekesebb... Megy vissza szépen gariba az elektronika. Csak az a bosszantó, hogy 100X szétszedem, összerakom, mire jó lesz. De van itthon egy tartalék adagolóm, azzal fogom tesztelni. Meghajtás mivel? Fúrógép?

A meghajtast kezzel. Forgatas kozbe ha a csati rajta van es a gyujtast ra adod fogsz hallani katano hangot az adagolo also felebe ami azt jellenti hogy az adagolo jellolvasoja mukodik es vezerli az elotoltes szellepet. A mosfet esetebe a vezerlo elektronikaba ,vigyazat a Gate-re .Nehogy leszakitsd az alaplaprol mert mar is eldobhatod a vezerlot.Ha cserelsz Mosfet-et ,nagyon lenyeges a hutes . En Irlr 2950 hasznalok kicsi tokozatba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Válaszolok magamnak. :)

Hétvégén kitisztítottam a légtömegmérőt (eléggé koszos volt :( ), mert olvasgattam, hogy emiatt is lehet lusta és valóban, érezhetően fürgébb lett az autó alacsony fordulatról.

Ha jol mer a legtomegmerod akkor 3000 fordulatnal 750-850 mg kell merjen. Az ellenorzest egy par oldalal elobre leirtam mar valahol . Ha ennel kevesebbet mer akkor mar faradt a legtomegmerod es az auto 2000 fordulatig lusta.

Link to comment
Megosztás:

A meghajtast kezzel. Forgatas kozbe ha a csati rajta van es a gyujtast ra adod fogsz hallani katano hangot az adagolo also felebe ami azt jellenti hogy az adagolo jellolvasoja mukodik es vezerli az elotoltes szellepet. A mosfet esetebe a vezerlo elektronikaba ,vigyazat a Gate-re .Nehogy leszakitsd az alaplaprol mert mar is eldobhatod a vezerlot.Ha cserelsz Mosfet-et ,nagyon lenyeges a hutes . En Irlr 2950 hasznalok kicsi tokozatba.

Kézzel nem hiszem, hogy tudok olyan fordulatot csinálni, amit kijelez a számítógép. Vagy akármilyen lassú, 1/percet kijelez? Gyártottam fúrógéphez meghajtó célszerszámot, azzal azért tudok neki adni kb 100-as fordulatot (illetve felfelé 2000-ig bármit, de az felesleges). Ja, nem az autón van az adagoló, van itthon egy másodpéldány, donornak.

További kérdés még ,hogy a mennyiségszabályzó szelep kb milyen fordulatra kell, hogy aktiválódjon?

Az irlr2905 úgy lett berakva, hogy lefelé hűtőpaszta, felfelé pedig egy, a monitoroknál használatos hővezető, gumi jellegű kocka, ami felfelé hozzáért az alu házhoz. Elég ez így, vagy valami speciálisabb igény van?

Holnap viszem garanciáztatni az elektronikát, remélem, semmi más nem ment el benne, csak a mosfet.

Link to comment
Megosztás:

HELLO! ha valaki tud okasat akkor HELP NEKEM :) :(

Kissé már kezd elegem lenni a dolgokkal... :( Én még ennyit nem kérdezősködtem autóról...

Szóval 7000km ezelőtt cserélve lettek a porlasztóim, mert elment az erő a kocsiból. Berántott-majdhogynem kihagyott olyan 2200körül. Nem füstölt...

Aztán most egyszer csak újból kiszállt belőle a lélek. Az utóbbi időben néha erős gyorsításkor olyan 200-300 fordulat emelkedésnél egymás után berántott-amolyan lelépsz a gázról és padló efektus...Aztán 5-600kmig semmi. Na most pedig... 60km/h 4.ben gyorsítás elképzelhetetlen volt. 80km/h 5.ben szintén. Jó volt ha elpörgött úgy hogy a 90-et elérte...Alapjáraton odalépsz neki akkora fekete füstöt dobott hátra hogy át sem láttál rajta. Kigyorsításnál(már ha lehet annak nevezni a 0-100 örökkét-el sem érte) is köpte..mit köpte okádta a feketét. Aztán elvittem szerelömhöz. 2 napot állt a kocsi, beiinditja hív hogy te jó ez, most mi a bajod vele. Hát mondom ember...Najo még próbálgatja. HIBAKÓD NINCS!

Valaki valami okosat?

Jajj és még egy kérdés...VÁLTOZÓ GEOMETRIÁJU A TURBÓNK? Y17DT 2003

Módosítva : 8x57js
Link to comment
Megosztás:

Válaszolok magamnak. :)

Hétvégén kitisztítottam a légtömegmérőt (eléggé koszos volt :( ), mert olvasgattam, hogy emiatt is lehet lusta és valóban, érezhetően fürgébb lett az autó alacsony fordulatról.

Szia!

Mivel tisztítottad ki,és hogyan?

Már írták itt a fórumon,hogy nem szabad semmivel sem hozzányúlni a benne lévő érzékelőhöz,ezért kérdezem,hogyan oldottad meg a tisztítást?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Mivel tisztítottad ki,és hogyan?

Már írták itt a fórumon,hogy nem szabad semmivel sem hozzányúlni a benne lévő érzékelőhöz,ezért kérdezem,hogyan oldottad meg a tisztítást?

Köszi előre is!

Nem szedtem ki a házból az érzékelőt csak simán adtam neki egy adag féktisztítót.A szenzor előtti rácsról pl. fekete csuvát töröltem le... :( De így is jobb lett, tehát gondolom még annyira nem rossz a légtömegmérőm.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

HELLO! ha valaki tud okasat akkor HELP NEKEM :) :(

Kissé már kezd elegem lenni a dolgokkal... :( Én még ennyit nem kérdezősködtem autóról...

Szóval 7000km ezelőtt cserélve lettek a porlasztóim, mert elment az erő a kocsiból. Berántott-majdhogynem kihagyott olyan 2200körül. Nem füstölt...

Aztán most egyszer csak újból kiszállt belőle a lélek. Az utóbbi időben néha erős gyorsításkor olyan 200-300 fordulat emelkedésnél egymás után berántott-amolyan lelépsz a gázról és padló efektus...Aztán 5-600kmig semmi. Na most pedig... 60km/h 4.ben gyorsítás elképzelhetetlen volt. 80km/h 5.ben szintén. Jó volt ha elpörgött úgy hogy a 90-et elérte...Alapjáraton odalépsz neki akkora fekete füstöt dobott hátra hogy át sem láttál rajta. Kigyorsításnál(már ha lehet annak nevezni a 0-100 örökkét-el sem érte) is köpte..mit köpte okádta a feketét. Aztán elvittem szerelömhöz. 2 napot állt a kocsi, beiinditja hív hogy te jó ez, most mi a bajod vele. Hát mondom ember...Najo még próbálgatja. HIBAKÓD NINCS!

Valaki valami okosat?

Jajj és még egy kérdés...VÁLTOZÓ GEOMETRIÁJU A TURBÓNK? Y17DT 2003

Nem változó geometriás. Cimboráméknak ezekre a tünetekre turbónyomás szabályzó szelepet cseréltek. Nem feltétlen ez van neked is de egy ránézést megér. Egy hiba kiküszöbölhető.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nagyon nagy problémával fordulok hozzátok!!! Adott egy opel astra g x20dtl!! este elmentem vele dolgozni semmi baj mikor jövök haza hallom hogy minthogyha hangosabb lenne de nemfoglalkoztam vele aztán mikor elindulok és nyomom a gázpedált minthogyha az 1.3D unóm motorja lenne benne semmi erő nem húz nem gyorsul semmi!!! És ami a legfontosabb nem világít a chekengine lámpa!!! Kérlek titeket ha valakinek van valami tippje akkor írjon!!! Előre is nagyon köszönöm!!! Ja még annyi hogy akkor csinált hasonlót amikor a szívótorokról lenyomata a csövet!

Link to comment
Megosztás:

Kézzel nem hiszem, hogy tudok olyan fordulatot csinálni, amit kijelez a számítógép. Vagy akármilyen lassú, 1/percet kijelez? Gyártottam fúrógéphez meghajtó célszerszámot, azzal azért tudok neki adni kb 100-as fordulatot (illetve felfelé 2000-ig bármit, de az felesleges). Ja, nem az autón van az adagoló, van itthon egy másodpéldány, donornak.

További kérdés még ,hogy a mennyiségszabályzó szelep kb milyen fordulatra kell, hogy aktiválódjon?

Az irlr2905 úgy lett berakva, hogy lefelé hűtőpaszta, felfelé pedig egy, a monitoroknál használatos hővezető, gumi jellegű kocka, ami felfelé hozzáért az alu házhoz. Elég ez így, vagy valami speciálisabb igény van?

Holnap viszem garanciáztatni az elektronikát, remélem, semmi más nem ment el benne, csak a mosfet.

Kezzel is tudsz. A lenyeg az hogy kezi meghajtas eseten olvasa a fordulatot vagy nem. Nem kell furogep.Kulonbe is a motorhoz kepest az adagolo csak felet forog.A menyiseg szabalyzo szelep megvezerlese egy kicsit nehezebb .Meg probalom osszefoglalni , hogy ertheto legyen. Tehat mikor a motor forog a motoron levo jellado le olvasa a fordulatot (fotengely jellado). Ez az info eljut az ECU-hoz ami megvezelri az adagolon levo meghajtot es ugyanugy megadva a mennyiseget (uzzemanyag) .Etol a mennyisegtol fugoen az adagolo jeladoja amit mer eloirja az elofecskendezesi poziciot es az adagolo szamitogep milisecundumokba tartja zarva a felyszelepet. Mert a mukodese az adagolonak a kovetkezo. Az alacsony nyomas reszbe csinal 2.7 atm ,es feltolti az eloszto fejen keresztul a magasnyomas reszit .Itt a vezerlo elektronika a MOsfet-en keresztul a vezerlo tekercs egyik oldalat impulzus formajaba testre teszi es a kicsi tengely zarasra indul . A zarasi felulet nem mas mint egy 120 fokos konusz 1mm hosszan.Lezarva a jaratot az alacsony nyomastol megtortenik meg 25-30 fok fordulat es meg van a magas nyomas min180 atm. ami ki nyitja az injekort. Remelem ertheto volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nagyon nagy problémával fordulok hozzátok!!! Adott egy opel astra g x20dtl!! este elmentem vele dolgozni semmi baj mikor jövök haza hallom hogy minthogyha hangosabb lenne de nemfoglalkoztam vele aztán mikor elindulok és nyomom a gázpedált minthogyha az 1.3D unóm motorja lenne benne semmi erő nem húz nem gyorsul semmi!!! És ami a legfontosabb nem világít a chekengine lámpa!!! Kérlek titeket ha valakinek van valami tippje akkor írjon!!! Előre is nagyon köszönöm!!! Ja még annyi hogy akkor csinált hasonlót amikor a szívótorokról lenyomata a csövet!

Ellenorizd le a Westgate tengely ha be van huzzva (a turbonal), es ha ez ok akkor meg kell nezd mit mer a legtomegmerod,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! No elvileg EGR-szelep problémám van-volt. Nem csinált megfelelő nyomást...vagy valami hasonlo. Csere.

Mit kell tennem, hogy a lehetőség szerint megóvjam az EGR szelepet.

Esetleg a sok alapjárat is tönkreteszi. Inditás előtti 1 perces járatás, megérkezés utáni 1 perces járatás? Azt mondták..hogy ezekre a DTI.nél is szükség van.

Továbbá egyébként okozhatta az EGR szelep azt a hibát, hogy hidegen a hogy gyorsítok mondjuk 1.fokozatban nem 1750 körül indulna meg hanem csak olyan 2200körül? Persze nem használtam igy hidegen, de néha ha az ember jobban kiugrik..stb...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! No elvileg EGR-szelep problémám van-volt. Nem csinált megfelelő nyomást...vagy valami hasonlo. Csere.

Mit kell tennem, hogy a lehetőség szerint megóvjam az EGR szelepet.

Esetleg a sok alapjárat is tönkreteszi. Inditás előtti 1 perces járatás, megérkezés utáni 1 perces járatás? Azt mondták..hogy ezekre a DTI.nél is szükség van.

Továbbá egyébként okozhatta az EGR szelep azt a hibát, hogy hidegen a hogy gyorsítok mondjuk 1.fokozatban nem 1750 körül indulna meg hanem csak olyan 2200körül? Persze nem használtam igy hidegen, de néha ha az ember jobban kiugrik..stb...

légtömegmérö csere.

Link to comment
Megosztás:

Kezzel is tudsz. A lenyeg az hogy kezi meghajtas eseten olvasa a fordulatot vagy nem. Nem kell furogep.Kulonbe is a motorhoz kepest az adagolo csak felet forog.A menyiseg szabalyzo szelep megvezerlese egy kicsit nehezebb .Meg probalom osszefoglalni , hogy ertheto legyen. Tehat mikor a motor forog a motoron levo jellado le olvasa a fordulatot (fotengely jellado). Ez az info eljut az ECU-hoz ami megvezelri az adagolon levo meghajtot es ugyanugy megadva a mennyiseget (uzzemanyag) .Etol a mennyisegtol fugoen az adagolo jeladoja amit mer eloirja az elofecskendezesi poziciot es az adagolo szamitogep milisecundumokba tartja zarva a felyszelepet. Mert a mukodese az adagolonak a kovetkezo. Az alacsony nyomas reszbe csinal 2.7 atm ,es feltolti az eloszto fejen keresztul a magasnyomas reszit .Itt a vezerlo elektronika a MOsfet-en keresztul a vezerlo tekercs egyik oldalat impulzus formajaba testre teszi es a kicsi tengely zarasra indul . A zarasi felulet nem mas mint egy 120 fokos konusz 1mm hosszan.Lezarva a jaratot az alacsony nyomastol megtortenik meg 25-30 fok fordulat es meg van a magas nyomas min180 atm. ami ki nyitja az injekort. Remelem ertheto volt.

Na, a dolog működne, de... Kérdés: Te milyen vezetékekkel kötöd be a mosfetet? A gate lábhoz menő vezeték kb 1 perc alatt elkezd füstölni, és szétég. Arra gondolok, hogy nem bírja az áramot.

Link to comment
Megosztás:

Na, a dolog működne, de... Kérdés: Te milyen vezetékekkel kötöd be a mosfetet? A gate lábhoz menő vezeték kb 1 perc alatt elkezd füstölni, és szétég. Arra gondolok, hogy nem bírja az áramot.

Srácok, ott mekkora áramnak kell folynia? A FET az 10A-t bír (25Cfok)12V DC-n.

Link to comment
Megosztás:

Én hülye vagyok hozzá, műszerész küzd az elektronikával. De akkor mi égetheti a kábelt?

Nagy áram, vagy zárlat. Nem tudom, hogy ott üzemszerűen mekkora áramnak kell folynia, de gondolom nem több 10A. De fura hogy a biztije nem old ki.

Link to comment
Megosztás:

Én hülye vagyok hozzá, műszerész küzd az elektronikával. De akkor mi égetheti a kábelt?

Lehet ,hogy menetzarlatos a tekercs. Ha jol emlekszem 8 volt betaplalasal (vigyazat eloldva a tekercs az elektronikatol) 6-8 amper lehet az aramfelvetel. Ha a Gate eleg a lapon is, az elektronika kuka. Sajnos nem tudok feltolteni kepet ,hogy lasd miert. Kerdes : leirja nekem is valaki hogy kell? Egyszeruen nem jovok ra, hogy kell csinalni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.