Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítség kellene távirányítóhoz. Megvan mindkettő gyári de sajna már egyik sem működik megfelelően, elemcsere nem segít, próbáltam a gombokat cserélni mert már nem kattogtak, azt hittem kontakthibás. Ebay-ról szereztem belevaló gombokat, átforrasztottam, de semmi változás. Az elemérintkező nincs letörve, feszültség van benne, ha beleteszem az elemet akkor a zöld led néha felvillan, de aztán semmi.

Az a gyanúm, az elektronika szállhatott el.

Úgy tudom két fajta van belőle, ha jól néztem utána az enyém megamos lenne.

Kérdésem, lehet-e ezeket javíttatni ha igen hol (ez még a külön távirányító-kulcs páros) vagy használhatót hol lehet beszerezni nem horror áron?

Ezt http://bolthely.hu/obddiag/id/25248_OPEL_2_gombos_felujitott_taviranyito_Megamos_M-AM nézegettem, megfelelhet? Igaz ehhez kulcsot is kell csináltatni meg a transzpondert is át kell tenni.

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Ki kellene próbálni, addig neház bármit is mondani.

Tegyél fel képet a távkapcsoló paneljéről...

Így néz ki a panel:

remote_3.jpg

AZ IC tetején a következő felirat van:

OP10SU

XLAB9606

Ilyen mélységben már nem értek az elektronikához, ssak azt tudom kideríteni, hogy áramot kap, elem új, viszont bármelyik gombot nyomom semmit nem csinál. autó nem reagál, ledek nem világítanak. Néha ha kiveszem az elemet, majd visszateszem, egy pillanatra vagy csak a zöld vagy mindkettő led kivillan.

Tanítást próbáltam, de nem reagál.

Az gyári rendszert mindenképpen meg szeretném tartani, de eddig amit találtam olyan 22 ezer körül adják a távkapcsot. OP-COM-om van, a felprogramozással talán megbirkóznék, feltéve ha nem kéri a Car Passt, mert az nincs.

Módosítva : kocka
Link to comment
Megosztás:

Szerintem bontókban, illetve topiktársaknál akik behozott autót bontanak szét, tudsz ilyet szerezni nem horror áron.

Car pass kód nem kell, OP COM-mal fel lehet programozni, de csak akkor, ha típussazonos a távkapcsoló. Nekem pl a bal oldali verzió van, neked meg a jobb oldali. Egyik a másikhoz nem passzol.

IMG03337-20130210-1525_www.kepfeltoltes.

Link to comment
Megosztás:

hali, esetleg valaki tuna segíteni abban hogy van a mid?!? kijelzőm ami írja fogyasztást stb de pixel hibás sárga 26pines csatis vettem egy másik kijelzőt ami 32pines szürke csatis meg kaptam a csatit is egy jó darab kábelel. ezt össze tudom hozni hogy működjön? :\ esetleg csak simán szint szinre forrasztok? vagy mi a maradék 6 kábel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Véleményt kérnék.

ELM 327 (hibakód olvasó OBD2 es csatlakozóval.)

Link

Link2

Igazából légzsák kiolvasásra és hibatörlésre kellene.

(De nem mondom hogy nem fordultak meg videón látható dolgok a fejemben.)

Tudom e használni a fentebb említett célomra? Vagy helyette valami mást keressek?

Utóbbi időben többször is pár ezreket kértek hogy ki "üssék" belőle.

Kicsit off. De egész mutatós lehetne mondjuk nem egy 1.7td ben gyári kijelző helyett. (Ebben nincs amit ki jelezzen.. se turbó nyomás se motor teljesítmény...)

Módosítva : gabi90
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Véleményt kérnék.

ELM 327 (hibakód olvasó OBD2 es csatlakozóval.)

Link

Link2

Igazából légzsák kiolvasásra és hibatörlésre kellene.

(De nem mondom hogy nem fordultak meg videón látható dolgok a fejemben.)

Tudom e használni a fentebb említett célomra? Vagy helyette valami mást keressek?

Utóbbi időben többször is pár ezreket kértek hogy ki "üssék" belőle.

Kicsit off. De egész mutatós lehetne mondjuk nem egy 1.7td ben gyári kijelző helyett. (Ebben nincs amit ki jelezzen.. se turbó nyomás se motor teljesítmény...)

Ha légzsákhoz kell ne ilyet vegyél!

"This tool does not match abs and airbag system!"

Benne van a leírásban. :) OpComot tudnám ajánlani helyette.

Link to comment
Megosztás:

hali, esetleg valaki tuna segíteni abban hogy van a mid?!? kijelzőm ami írja fogyasztást stb de pixel hibás sárga 26pines csatis vettem egy másik kijelzőt ami 32pines szürke csatis meg kaptam a csatit is egy jó darab kábelel. ezt össze tudom hozni hogy működjön? :\ esetleg csak simán szint szinre forrasztok? vagy mi a maradék 6 kábel?

Ha sikerül is bekötni lehet nem fog pontos értékeket kijelezni. Az autó amiből származik abban ugyan olyan motor és váltó volt, mint a tiédben? Ha nem akkor majd programozni is kell. Sárga csatist kellett volna szerezni, aztán csak kicserélni. Az a legegyszerűbb. Vagy a pixelhibásat javítani.

Link to comment
Megosztás:

Ha sikerül is bekötni lehet nem fog pontos értékeket kijelezni. Az autó amiből származik abban ugyan olyan motor és váltó volt, mint a tiédben? Ha nem akkor majd programozni is kell. Sárga csatist kellett volna szerezni, aztán csak kicserélni. Az a legegyszerűbb. Vagy a pixelhibásat javítani.

igen ugyan olyan motor x20xev válto más de áttétel ugyan az enyém f18 amiben volt f23 de az áttételezésük ugyan az. a programozás nem gond, azért ilyet vettem mert egyszerűen nem találtam mást hetek óta keresek, de sárga csatisból mindenkinek csak a kis kijelzője van sajna ritka a 96-97es évjűratban a nagy kijelző.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Most már tényleg eldöntöttem, hogy bekötök egy gombot az izzítógyertyákhoz. Mostanában, a hűvös reggeleken egy másodpercre kivillan az izzítást jelzó lámpa, és pöccre indul az autó. De ha pá perc után leállítom, utána megint csak 4-5 mp köszörülés után indul. Ugyanez van ha pár óra állás után indítok. Üzem melegen simán indul. Ugyanez volt a nyári melegekben is. Reggelente 4-5 mp után indult. Tudom nem hosszú idő ez, de akkor is zavar. Tehát bekötnék egy nyomógombot az izzító gyertyákhoz,. és bármikor tudnék izzítani amikor úgy érzem hogy szükséges. Ezzel nem kínoznám sem az akksit, sem az önindítót. A kérdésem, hogy hova vigyek áramot a gombtól? Úgy látom, két két gyertya külön száltól kapja az áramot. ezekre a kábelekre adjak, vagy van valami korrektebb hely ahova köthetném?

Más. Üzem melegen a mutató 85 fokon áll mint a szög. Jó ez, vagy kevés? Érdemes termosztátot cserélnem?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Az izzító gyertyák áramfelvétele nagy Nálam azt hiszem 60A-es biztosítékról mennek.

Ezért direktben egy kapcsolóról megvezérelni nem ajánlott.

Keresd meg az izzítógyertyák reléjét, kövesd vissza, hogy a rá menő vezetékek honnan jönnek. Ezt a relét vezéreld meg egy kapcsolóról.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A tanacsotokat szeretném kérni a következőhoz:

Ki szeretném cserélni a vectramban a fejegységet (2000 B Vectra sport, 16V DTI 2.0) viszont a gyári fejegység csatlakozója meroben más mint a Sony fejegységé:

Fülöp Ádám megosztotta a következőt: "Opel Vectra B fejegység csatik": https://onedrive.live.com/redir?resid=62DDA7E563DDCCF!3436&authkey=!AA8DIIZD2J_yne4&ithint=folder%2cJPG

Tudnatok esetleg tanácsot adni, h milyen atalakitoval lehetne osszekotni a cucccot? Gondolom a három gyári csatlakozó részbol az egyik a kormány vezérlés csatija, a másik pedig a kijelző infoe.

Elore is köszi a segítséget!!!!

Szép napot,

Ádám

Link to comment
Megosztás:

A tanacsotokat szeretném kérni a következőhoz:

Ki szeretném cserélni a vectramban a fejegységet (2000 B Vectra sport, 16V DTI 2.0) viszont a gyári fejegység csatlakozója meroben más mint a Sony fejegységé:

Fülöp Ádám megosztotta a következőt: "Opel Vectra B fejegység csatik": https://onedrive.live.com/redir?resid=62DDA7E563DDCCF!3436&authkey=!AA8DIIZD2J_yne4&ithint=folder%2cJPG

Tudnatok esetleg tanácsot adni, h milyen atalakitoval lehetne osszekotni a cucccot? Gondolom a három gyári csatlakozó részbol az egyik a kormány vezérlés csatija, a másik pedig a kijelző infoe.

Amit rádugsz a gyári rádióra az a szabvány ISO csatlakozó. A fejegység mellé általában szoktak adni egy átalakító kábelt. Valami ilyet: http://www.tme.eu/u/produkt-tygodnia/zrs-58.jpg

Ha ez nincs, akkor venned kell. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A tanacsotokat szeretném kérni a következőhoz:

Ki szeretném cserélni a vectramban a fejegységet (2000 B Vectra sport, 16V DTI 2.0) viszont a gyári fejegység csatlakozója meroben más mint a Sony fejegységé:

Fülöp Ádám megosztotta a következőt: "Opel Vectra B fejegység csatik": https://onedrive.live.com/redir?resid=62DDA7E563DDCCF!3436&authkey=!AA8DIIZD2J_yne4&ithint=folder%2cJPG

Tudnatok esetleg tanácsot adni, h milyen atalakitoval lehetne osszekotni a cucccot? Gondolom a három gyári csatlakozó részbol az egyik a kormány vezérlés csatija, a másik pedig a kijelző infoe.

Elore is köszi a segítséget!!!!

Szép napot,

Ádám

ahogy Tápiószecső cartárs is írta + az irányítást ha jól látom a fejegységen az a kék jack dugó szolgál csatlakoztatatni na oda viszont lehet venni átalakítót

gogliba: opel sony adapter első találat OPEL-SON 4car...

Link to comment
Megosztás:

Az izzító gyertyák áramfelvétele nagy Nálam azt hiszem 60A-es biztosítékról mennek.

Ezért direktben egy kapcsolóról megvezérelni nem ajánlott.

Keresd meg az izzítógyertyák reléjét, kövesd vissza, hogy a rá menő vezetékek honnan jönnek. Ezt a relét vezéreld meg egy kapcsolóról.

Szia.

Köszi a választ. Nekem ilyen izzítás vezérlőm van.

20141016_173754_1__www.kepfeltoltes.hu_.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Az 1-2 3-4 izzítógyertya külön szálon, külön biztosítékon keresztül kapja az áramot. Úgy tudom igy figyeli az elektronika a gyertyákat is.

Az index fórumon egy ilyen leírást találtam.:

1 Lila izzítás 1. 2. henger

2 Lila izzítás 3. 4. henger

3 Piros FV6 főbiztosíték állandó feszültség

6 Barna/Szürke vezérlőkészülék

7 Barna/Fehér 0volt (test)

8 Fekete vezérlőkészülék (de ezen is 12V -nak kellene lenni de közbe van iktatva egy relé amit a motorvezérlő húz be /szerintem gyújtáson/)

9 Kék vezérlőkészülék

Ez alapján, melyik vezetéknek kéne 12v ot adnom?

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! Egy olyan problémával állok szemben,hogy a fordulatszám-mérő nem mozdul ki,a km-óra pedig 0-10 között ugrál,de inkább erősebben rezeg...
Olvasgattam visszafelé, volt pár erről szóló poszt, de hogy mi a hiba vagy esetleg a megoldás arról nem irt senki.

Aki tud írni valami érdemlegeset, pár sörre a vendégem. :) B)
(1996, 1.6 16v vectra b )

Link to comment
Megosztás:

Üdv.
Van egy régebb óta fennálló problémám ami a fedélzeti kijelzővel kapcsolatos.
Egy másik autóbol lett átrakva a motorvezérlővel eggyütt...
Működött rendesen mért mutatott mindent szerintem megfelelően.
Egyszercsak történt ojan, hogy indításnál lenullázódott (idő, dátum) és átváltott másik nyelvre... Azótais van hogy gondoleggyett és lenullázódik...
Észrevettem aztis, hogy ojan mintha a műszeregységis világítana halványan bár nincs kapcsolva rá világítás...
Indexelésnél észrevehető a fedélzeti kijelző villogása a relé ütemére...
Ha a műszerfal világítás fényerejét állítom akkor vagy teljesen elhalványodik a világítás vagy teljesen kivilágítódik...

Műszeregységmár volt közben cserélve és teljes világításkapcsolóis próbaképp... Ugyanaz a szitu..

Esetleg ötlet milehet az oka vagy mik azok az alkatrészek amik ezeket vezérlik...

Előreis köszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.