Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Tényleg, maga a riasztó gomb az mire jó? Azt látom és tudom, hogy ha dupla zárással zárok, akkor a riasztó bekapcsol és villog a led, no de minek van maga a gomb? Saját magamra nem kapcsolom rá a riasztót. :lol:

Ultrahangos riasztóhoz van gomb. Nem célszerű bekapcsolni, ha gyerek, kutya, egyéb mozgó lény marad az autóban. Légyre is riaszt ilyenkor. Benyomod, kiszállsz, bezárod (2x) és asszem 10 mp múlva élesedik. Kikapcsolni nem kell mert a nyitás automatice kikapcsolja.

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak az a problemam, hogy nem csinal semmit se a jobb,se a bal oldali ablakemelo (még beepitve nincs,csak szimulalom a mukodeset), ha aramot kapcsolok arra a bizonyos barna-fekete vezetekre.

Mi lehet a gond szerinted? Az emelők főáramköre természetesen aram alatt van. Nem elég, 1-2 másodperc, tovabb kell áram alatt lennie?

Ha igy mukodne nalam is,akkor nagy gondot nem jelentene egy olyan cucc beszerzese (legyen akar modul,vagy riaszto, de idokesleltetos relé is megfelelne, biztos letezik ilyen) ami vezerelni tudna.

Úgy tudom, hogy a kulcs is csak kb 1 másodperc elteltével kezdi felhúzni az ablakokat ha elfordítva tartod. Egyébként le kell testelni és nem feszültséget adni a barna/fekete vezetékre, a beépített kütyü is ezt csinálja reteszeléskor, kap egy indítójelet a központizár reteszétől és kb 15-20 másodpercre letesteli a felhúzószálat.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, hogy a kulcs is csak kb 1 másodperc elteltével kezdi felhúzni az ablakokat ha elfordítva tartod. Egyébként le kell testelni és nem feszültséget adni a barna/fekete vezetékre, a beépített kütyü is ezt csinálja reteszeléskor, kap egy indítójelet a központizár reteszétől és kb 15-20 másodpercre letesteli a felhúzószálat.

Ez így már más :lol: Ha nem mondod, soha nem jövök rá, hogy testelni kell... :lol:

Kipróbálom majd. Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Beszereltem kapcsolókkal felszerelt váltókonzolt. Mikor eltávolítottam a kézifék és a váltókonzol közti elemet, ezt a csatlakozót találtam:

Vajon mi lehet ez? Valami méréshez, hibakód kiolvasáshoz szolgáló csatlakozó?

IMG00186-20090905-1312_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A motortérben is találtam egy be nem csatlakoztatott dugaszt:

IMG00187-20090905-1316_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG00188-20090905-1317_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A motor mögött, az adagoló környékén, a szervóolajtartály mellett található. Alaposan körülnéztem a környékén, és olyan távolságon belül, ahova elér, nem találtam aljazatot. Semmi rendellenességet nem vettem észre, minden tökéletesen működik. Szerintetek mi ez?

Link to comment
Megosztás:

Beszereltem kapcsolókkal felszerelt váltókonzolt. Mikor eltávolítottam a kézifék és a váltókonzol közti elemet, ezt a csatlakozót találtam:

Vajon mi lehet ez? Valami méréshez, hibakód kiolvasáshoz szolgáló csatlakozó?

Igen, a kézifék és a váltó között a diagnosztikai (OBD) csati van, itt lehet hibakódot olvasni, összekötni számítógéppel, a másikat nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, hogy a kulcs is csak kb 1 másodperc elteltével kezdi felhúzni az ablakokat ha elfordítva tartod. Egyébként le kell testelni és nem feszültséget adni a barna/fekete vezetékre, a beépített kütyü is ezt csinálja reteszeléskor, kap egy indítójelet a központizár reteszétől és kb 15-20 másodpercre letesteli a felhúzószálat.

Sajnos nem működnek így az ablakemelőim. Ha a motor főáramkörét (piros és barna) bekötöm, akkor a barna-fekete szálban is 12 V-ot mérek (barna-fekete vezeték és a test között).

Ha lestelem a barna feketét, ahogy te tanácsoltad, nem történik semmi. És ami a legmeglepőbb, még áram sem folyik, multiméterrel kimértem. Pedig a két pont között mérhető a +12V. Ilyet se hallottam még....

Ha viszont a fel és lehúzóágat összekapcsolom ezze a bizonyos barna fekete vezetékkel, akkor lehúz, és felhúz az emelő.

Más: A kézi ablakfelhajtót hogy kell leszedni? Semmi csavart nem találtam rajta, feszegetni egyelőre nem akartam :lol:

Link to comment
Megosztás:

Más: A kézi ablakfelhajtót hogy kell leszedni? Semmi csavart nem találtam rajta, feszegetni egyelőre nem akartam :lol:

A tengelyénél a kárpitot kicsit befelé megnyomod, és keresgetsz rajta egy zéger-gyűrű féleséget. Ennél jobban nem tudom elmondani, egy omega alakú akármi van rátolva a tekerő karra, vékony csavarhúzóval tudod letolni...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Kétségbeesésemben hozzátok kell forulok, hátha találkoztatok már hasonlóval.

Adott egy 96-os B-Vectra, X18XE motorral, aprobléme pedig a VÍZHŐFOK jelző!

Ami mehanikus részről befolyásolná a problémát minden cserélve lett

(fagyálló, hűtő, vízpumpa, vízhőfokjeladó a blokkon, valaminta komplett műszerfal óraegység is)

A problémám az, hogy mindezek ellenére a vízhőfokjelzőm a műszerfalon 12-15 fokkal többet jelez

a tényleges értéknél (le lett mérve számítógéppel is, a valódi hőfok jó, jeladók jól működnek valódi értéket adnak)

és ez a hiba már az őrületbe kerget, ugynis szinte mindig a pirosban vagy kicsivel alatta áll a

jelző és ott mozog. Furcsaság az egészben, ha párszor leveszem-ráadom a gyújtást két-három próbálkozás

után beáll a műszer a tényleges valódi értékre, sőt néha menet közben is ha gondol egyet leesik a hőfokmutató

a pirosból és beáll a valódi értékre.

A motorblokko lévő jeladó jó (tisszta új), a műszerfalat is cseréltem másikkal is ugyanezt teszi, tehát

a baj a jeladó és a műszerfal között lehet valahol, (részleges zárlat,stb... ) tehát a műszerfalba már a rossz jel

érkezik de a jeladótól jövő jel még jó.(a blokkon lévő vízhőfokjeladóra ami a víz hőfokához mérten változtatja ellenállását, egyetlen vezeték csatlakozik csak) Műkösését tekintve tehár a vízhőfokjelző szerintem csak egy sima ellenállásmérő.

Szerintetek hol lapulhat a hiba? Vezeték, esetleg a motor más pontjára csatlakozó vezeték rosdás lehet, ha van ilyen hol lehet?

Ötletek javaslatok, láttatok e már ilyet előtte? Segítségeteket köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kétségbeesésemben hozzátok kell forulok, hátha találkoztatok már hasonlóval.

Adott egy 96-os B-Vectra, X18XE motorral, aprobléme pedig a VÍZHŐFOK jelző!

Ami mehanikus részről befolyásolná a problémát minden cserélve lett

(fagyálló, hűtő, vízpumpa, vízhőfokjeladó a blokkon, valaminta komplett műszerfal óraegység is)

A problémám az, hogy mindezek ellenére a vízhőfokjelzőm a műszerfalon 12-15 fokkal többet jelez

a tényleges értéknél (le lett mérve számítógéppel is, a valódi hőfok jó, jeladók jól működnek valódi értéket adnak)

és ez a hiba már az őrületbe kerget, ugynis szinte mindig a pirosban vagy kicsivel alatta áll a

jelző és ott mozog. Furcsaság az egészben, ha párszor leveszem-ráadom a gyújtást két-három próbálkozás

után beáll a műszer a tényleges valódi értékre, sőt néha menet közben is ha gondol egyet leesik a hőfokmutató

a pirosból és beáll a valódi értékre.

A motorblokko lévő jeladó jó (tisszta új), a műszerfalat is cseréltem másikkal is ugyanezt teszi, tehát

a baj a jeladó és a műszerfal között lehet valahol, (részleges zárlat,stb... ) tehát a műszerfalba már a rossz jel

érkezik de a jeladótól jövő jel még jó.(a blokkon lévő vízhőfokjeladóra ami a víz hőfokához mérten változtatja ellenállását, egyetlen vezeték csatlakozik csak) Műkösését tekintve tehár a vízhőfokjelző szerintem csak egy sima ellenállásmérő.

Szerintetek hol lapulhat a hiba? Vezeték, esetleg a motor más pontjára csatlakozó vezeték rosdás lehet, ha van ilyen hol lehet?

Ötletek javaslatok, láttatok e már ilyet előtte? Segítségeteket köszönöm előre is!

Továbfejlődött a dolog, sikerült kiderrítenem, hogy a műszerfal negatív-Testeléssel van a probléma, azaz a test nem az igazi a műszerfalon.

Kérdésem volt e már ilyen gondotok és mi a megoldás mit lehet tenni így ezzel a problémával, hogy sikerülsjön megoldódnia?

Melyik lábon kaphat testet mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

Továbfejlődött a dolog, sikerült kiderrítenem, hogy a műszerfal negatív-Testeléssel van a probléma, azaz a test nem az igazi a műszerfalon.

Kérdésem volt e már ilyen gondotok és mi a megoldás mit lehet tenni így ezzel a problémával, hogy sikerülsjön megoldódnia?

Melyik lábon kaphat testet mi lehet a baj?

Egyszerű paraszti eszemmel én biztosan forrasztanék egy vezetéket a műszerfal megfelelő pontjára amit rendesen letestelnék.

Link to comment
Megosztás:

Aki közelebbi kapcsolatba került a tech2 for windows nevű programmal és sikerült mindent kiolvasnia a computerből, annak megköszönném, ha megosztaná velem a titkát mert az őrület határán járok.

Eddig egy usb-obd2 kábellal próbálkoztam, most egy r32-obd2-vel fogok (ha találok egy ehez tartozó múmia pc-t), de attól tartok, hogy még mindíg sötétben tapogatózom.

Link to comment
Megosztás:

Aki közelebbi kapcsolatba került a tech2 for windows nevű programmal és sikerült mindent kiolvasnia a computerből, annak megköszönném, ha megosztaná velem a titkát mert az őrület határán járok.

Eddig egy usb-obd2 kábellal próbálkoztam, most egy r32-obd2-vel fogok (ha találok egy ehez tartozó múmia pc-t), de attól tartok, hogy még mindíg sötétben tapogatózom.

Usb-vel neis próbákozz.Én nekem soros portos kábelem van,ami a tech2 progi mellet volt 1 képen.Ha kell rajz szólj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Laikus kérdésem lenne. 1997-es X20XEV kombi.

A középkonzolon a fűtésállító három gomb világítása (hőfok, irány, sebesség) nem működik (manuális klímás a kocsi).

Emelett a szivargyujtó világítás illetve az automata váltónál a fokozatok világítása sem (a váltókaron balra lent, ahol a fokozatok betűi-számai is vannak, ott világított, mutatva éppen melyikben van a váltó).

Ami furcsa, hogy maga a szivargyújtó viszont működik (telcsit tudok róla tölteni), illetve az automata váltókarnál a hópihe, meg a két elektromos ablak is világít.

Ez biztosíték gond, vagy csak ilyen sorrendben sikerült kiégnie az izzóknak valamiért? Minden más világít szépen, ahogy kell. Ha sport módba nyomom a váltót, akkor a váltó tetején az S betű is szépen világít. :lol:

Még egy: A fűtés tekerentyűit hogyan célszerű kiszedni, izzóellenőrzés céljából?. A könyvében nem igazán látom a lényegét. Először a tekerőket feszegessem, majd a takarólemezt, vagy fordítva?

Üdv és köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerű paraszti eszemmel én biztosan forrasztanék egy vezetéket a műszerfal megfelelő pontjára amit rendesen letestelnék.

Szerintem ezt ő is kitalálta, a kérdés az, hogy melyik az a megfelelő pont :lol: :lol:

Sziasztok ismét,

Hát kezdem érezni, hogy kicsit túlnőtt ez a testelés dolog rajtam, tegnap kaptam egy tippet, miszerint az újonnan bekötött riasztó is lehet hibás, hát fogtam és kikötöttem az egész kábelköteget (bal első ajtónál a pedáloknál volt bekötve), de semmi változás abszolút semmi javulás, szóval biztos nem a riasztó. Erre gondoltam egy másikat, megtisztítottam az összes akkutóljövő test vezetéket és újrarögzítetem a karosszériához (kicsavar-pucol-visszacsavar), de semmi változás. Hát kétségbeestem, a jelenség ugyanúgy fennáll, pedig ha következtetnem kellene egyből a műszerfalra fognám, pedig az jó, kicserélve másik ugyan ezt teszi mint írtam régen, szóval nem tudom, már ebben a negatív test problémában sem vagyok biztos, de ahogy észrevettem, ha két-háromszor leveszem a gyújtást majd ráadom a műszer helyreáll teljesen magától és onnantól helyesen mutat. Mi az öregördög lakozhat ebben a kocsiban és hol, mászik el a hőfokmutató, pedig olyan egyszerű mint a faék, van egy testje(műszerfaltest) és egy jelvezeték(egyenesen a szondáról) és az ezek közti ellenállást méri és mozog a mutató. Hát gondoltam megosztom veletek, hogy nem jutottam dűlőre, de ha lesz megoldás valaha, beszámolok róla, addig is ha esetleg van egy egy tipp-ötlet szívesen venném!

Link to comment
Megosztás:

Még egy: A fűtés tekerentyűit hogyan célszerű kiszedni, izzóellenőrzés céljából?. A könyvében nem igazán látom a lényegét. Először a tekerőket feszegessem, majd a takarólemezt, vagy fordítva?

Szerintem először a középkonzol borítást pattintsd le, utána bűvészkedj a tekerőkkel. Én nem gondolnám hogy biztosíték miatt nem világítanak a bigyóid, de érdemes megnézni őket, nekem pl. egyrészt azért nem ment a szivargyújtóm mert 10-es biztosíték volt benne, ami elég gyengusz, asszem 20-ast vagy 30ast tettünk a helyére, plusz el volt törve a szivargyújtó aljzat, ez zárlatot okozott. A világítása szintén nem ment, a hamutartó mögött van egy picike izzó, ott tudod azt cserélni. de mire azt kiszedtük, leizzadtunk rendesen mert nagyon passzentos a dolog és nem volt könnyű úgy műteni hogy ne b...uk vele össze ott a környezetet. Öööö én ennyit tudtam segíteni. :lol: A teljes középkonzolt még nem szedtük szét, ezért arról nem tudok neked mit mondani, de sokan csináltak már ledes világítást oda így biztos fognak neked segíteni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Laikus kérdésem lenne. 1997-es X20XEV kombi.

A középkonzolon a fűtésállító három gomb világítása (hőfok, irány, sebesség) nem működik (manuális klímás a kocsi).

Emelett a szivargyujtó világítás illetve az automata váltónál a fokozatok világítása sem (a váltókaron balra lent, ahol a fokozatok betűi-számai is vannak, ott világított, mutatva éppen melyikben van a váltó).

Ami furcsa, hogy maga a szivargyújtó viszont működik (telcsit tudok róla tölteni), illetve az automata váltókarnál a hópihe, meg a két elektromos ablak is világít.

Ez biztosíték gond, vagy csak ilyen sorrendben sikerült kiégnie az izzóknak valamiért? Minden más világít szépen, ahogy kell. Ha sport módba nyomom a váltót, akkor a váltó tetején az S betű is szépen világít. :lol:

Még egy: A fűtés tekerentyűit hogyan célszerű kiszedni, izzóellenőrzés céljából?. A könyvében nem igazán látom a lényegét. Először a tekerőket feszegessem, majd a takarólemezt, vagy fordítva?

Üdv és köszi a segítséget.

Kipattintod a váltó és a kézifék közti elemet (hátulról) Kiveszed a váltókonzolt (2db csavar). Majd kipattintod a kézifék takaró elemet. (elektromos ablak csatikat lehúzod, ha van.

Ezután jön a középkonzol. Ehhez ki kell pattintani 6 db csavartakaró fedelet, illetve a 6 db csavart. Két oldalon vannak elhelyezve. Előrehúzod mindkét ülést maxra, ott megtalálod kétoldalt a két hátsót. Kiszeded. Utánna hátrahúzod maxra az üléseket, majd kiszeded a két-két első csavart. Ezután berakod a váltót 2 vagy 4be, és óvatosan hátrahúzod a középkonzolt. A szivargyújtó vezetéke miatt kb 10cm-t fog hátramenni. Ha ez elég, akkor alulról meg tudod nézni, mi a helyzet a fűtéskapcsolók világításával. Ha nem, akkor le kell szedni a szivargyújtó áramellátását (csatlakozó asszem), és eltávolítani a középkonzolt.

Én jobban még nem szedtem szét, az elektromos ablak bekábelezéséhez ennyire kellett csak.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy gondolom, hogy a fűtésszabályzó égőcseréjéhez nem kell szétszedni, ha lepattintod al előlapot - igaz nekem faberakásos, egyben lejön - akkor hozzáférni a fűtéskonzol izzóihoz, 3 darab van belőle azt hiszem, és óvatosan csipesszel vagy kis fogóval ki lehet szedni mindegyiket. De gyanítom, hogy ha egyik sem világít nem az izzó a ludas, egyszerre a három nem igazán ég ki csak úgy.

Szivargyújtóhoz viszont tényleg szét kell szedni a középkonzolt is.

Link to comment
Megosztás:

A fűtéskapcsoló előlapját úgy tudod leszedni, hogy alulról be kell neki feszíteni, amíg ki nem pattan a 2 kis pöcök, ha ez megvan azután oldalról lapos csavarhúzóval könnyen kipattintható. Ezután lehúzod a gombokat és könnyedén kicserélhetők az izzók, csak figyelj az izzók műanyagfoglalatára, mert én úgy jártam két izzóval, hogy csavarhúzóval 1 kicsit ráfeszítettem az izzó mellet, hogy könnyebben kijöjjön, de megjártam, mert most meg lötyög benne az izzóm ezért ki kellett pöckölni, hogy befeszüljön.

További segítség a műszerfal szétszedéséhez az Opel Vectra B club Fórumán az Elektromos bajok topikban a 24-26-os oldalig ( 2008 áprilisi hozzászólások) - én akkor szedtem szét és ott leírtam pár dolgot, hátha segít.

http://x109.dataglobe.eu/vectraforum/index.php?topic=50.345

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Köszönöm a hozzászólásokat.

futes2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Itt az első rajzon tök egyszerűnek néz ki, viszont kicsit feszegetve meg sem mozdul. Merre nyúlkáljak? :lol:

Na ezt hogy? :lol:

Bátran! :lol: Én is féltem, hogy eltörik a fenébe az egész (Kadett után ültem át, abban minden így végezte), de szépen kipattant. Van aki csavarhúzót, de én inkább egy lapos de viszonylag merev műanyag lapot oldalt betolva, és úgy feszítve pattintottam le az előlapot. Kipattant a helyéről, onnan már kézzel lehetett tovább mozdítani.

Lehet, hogy nem ez a tökéletes megoldás, de nekem roncsolódás nélkül működött.

Mondjuk nekem digitklímás, azon nem kell levenni a tekerentyűket.

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Usb-vel neis próbákozz.Én nekem soros portos kábelem van,ami a tech2 progi mellet volt 1 képen.Ha kell rajz szólj.

Köszi a segítséget, a soros portos kábel már megvan, olyan embert akinek a gépén lenne soros port, olyat még nem találtam, de annak tudatában hogy ez az összeállítás működőképes lehet, sokkal nagyobb kedvel fogok összekukázni egy ilyen gépet.

Link to comment
Megosztás:

Uraim! Nagyon szépen köszönöm a segítséget.

Bátran! Én is féltem, hogy eltörik a fenébe az egész

Igen, ettől féltem én is, de lejött az előlap. Alul, felül fogja két "pöcök".

De gyanítom, hogy ha egyik sem világít nem az izzó a ludas, egyszerre a három nem igazán ég ki csak úgy.
kocka: Igen, de kivettem a középső izzót, és szerencsétlen elégett állapotban leledzett. Biztosítékok viszont mindegyik a helyén megfelelően, rendeltetésszerüen. Hétfőn izzócsere, meglátjuk.

Nagyon szépen köszönöm mégegyszer a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget, a soros portos kábel már megvan, olyan embert akinek a gépén lenne soros port, olyat még nem találtam, de annak tudatában hogy ez az összeállítás működőképes lehet, sokkal nagyobb kedvel fogok összekukázni egy ilyen gépet.

USB->RS232 átalakító?

A netről leszedett tech2-vel kapcsolatban: a könyvtárakat átnézve pl. az X20XEV nincs benne, de elvileg az X18... benne van, ami ugyanúgy használható X20... hőz is. Soros portos notebook? Bontó, talán, de az USB->soros átalakító szerintem esélyes lehet.

Ha nem (pont) :-) erről diskuráltok, sorry, csak megemlítem, mert rokon rendelt hasonló kábelt cd-vel és ugyanezzel a problémával szembesült.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.