Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Szereztem be időzítő kapcsolós ablakemelőmodult a vateráról.

Mivel én magam építettem be az ablakokat, nekem nem a hagyományos, gyári bekötést kell követnem, amit sokan megoldottak ezen, illetve az opel vectra klub fórumon.

Nekem csak arra a vezetékre van szükségem, ami másodszor távkapcsoló gombnyomásra szolgáltat jelet. Vagyis ami a riasztót bekapcsolja.

Valaki meg tudná mondani, hogy a központizár vezérlő panelnél (jobb oldal A oszlop töváben lévő) melyik vezeték szolgáltatja ezt a jelet?

IMG00313-20090926-1100_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG00314-20090926-1100_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

hello

wolna nekem egy kisebb bajom. egy b vectra rádió feletti gombjairól pontosabban egy gombról lenne szó. sikeresen beledeztem mindet / klima, b. keringetés, tc / egyetlen kiwételéwel.az ablakfűtésé az istennek nem akar összejönni. ez wmi más fajta kapcsolo nem olyan mint a klima wagy a keringetö. ha beteszem a helyére felkapcsolom a lámpát elkezd willogni az összes mintha wmi letiltaná, zárlat lenne wagy nem is tudom. ezel kapcsolatban szeretnék wmi segitséget kérni esetleg kész kapcsolorol egy képet hogy howa kell forrasztani

elöre is köszi a segitséget

Link to comment
Megosztás:

Na erre lőjön valaki valamit! Ma jobbos fényszórót cseréltem. Beraktam a helyére, működött is, de aztán beraktam volna a helyzetjelzőt, és a ledsort(helyzetjelzőre kötve). Itt szerintem véletlenül letesteltem a pozitivot. Azóta nincsen jobbos első világitásom. Mivel már sötét volt nem áltam neki keresgélni, hogy melyik biztit pukkantotta el. Mi van akkor ha egyiket sem? Elfüstölhet a kábel? Nem éreztem semmi égett szagot. Ja és nincs központi záram se azóta.

Link to comment
Megosztás:

Na erre lőjön valaki valamit! Ma jobbos fényszórót cseréltem. Beraktam a helyére, működött is, de aztán beraktam volna a helyzetjelzőt, és a ledsort(helyzetjelzőre kötve). Itt szerintem véletlenül letesteltem a pozitivot. Azóta nincsen jobbos első világitásom. Mivel már sötét volt nem áltam neki keresgélni, hogy melyik biztit pukkantotta el. Mi van akkor ha egyiket sem? Elfüstölhet a kábel? Nem éreztem semmi égett szagot. Ja és nincs központi záram se azóta.

Alapszabály, hogy levesszük az akkukábelt, ha az eletromos hálózatban matatunk :D

Előbb a biztosítékoakat kell átnézned. Addig felesleges másfelé keresgélned...

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet, hogy egyszercsak leállt az autó menet közben? :D Semmi furcsát nem tapasztaltam, csak annyit hogy nehezen fordul a kormány, rápillantok a műszerfalra és látom hogy világítanak amik akkor szoktak ha ráadom a gyújtást.

Szerencsére minden gond nélkül beindult újra és nem jelzett semmit. De azért aggaszt, sose csinált még hasonlót. Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Alapszabály, hogy levesszük az akkukábelt, ha az eletromos hálózatban matatunk :)

Előbb a biztosítékoakat kell átnézned. Addig felesleges másfelé keresgélned...

Lámpa-elkötési gond volt... Központi zár-kihúztam a biztijét, és nem raktam vissza... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A gondom a következő: 96-os Vectra B-re utólag lett rakva vonóhorog. (ki-hol rakta nemtudjuk,mert már igy lett vették a kocsit)

Nincs visszajelző a futó villogóra. Néztük a sajátját a müszerfalba de üres a helye, de ha teszünk cuccot se villog (mintha ottse lenne)

A dugalj vezetékeit a hátsó lámpák vezetékeiböl barkácsolták ki.

Utolag lehet-e egy ilyent bekötni?http://www.smid.hu/smid/visszajelzo/BLINK1.JPG és esetleg hova kell eszkábálni? vagy mi a megoldás életre lehelni a sajátját?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A gondom a következő: 96-os Vectra B-re utólag lett rakva vonóhorog. (ki-hol rakta nemtudjuk,mert már igy lett vették a kocsit)

Nincs visszajelző a futó villogóra. Néztük a sajátját a müszerfalba de üres a helye, de ha teszünk cuccot se villog (mintha ottse lenne)

A dugalj vezetékeit a hátsó lámpák vezetékeiböl barkácsolták ki.

Utolag lehet-e egy ilyent bekötni?http://www.smid.hu/smid/visszajelzo/BLINK1.JPG és esetleg hova kell eszkábálni? vagy mi a megoldás életre lehelni a sajátját?

Meg kell nézni, hogy van-e benne visszajelző cucc. de valami visszajelzőnek kell lennie, ha átengedték műszakin, vagy tévedek?

Ha nincs, akkor bele lehet barkácsolni egy ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Ebbe az égvilágon semien visszajelzőt nem találtunk. Hogy hogyan ment át müszakin igy azt csak "sejtjük".

Probáltunk egy olyan visszajelzőt betenni amit belinkeltem de gözünk sincs hova kéne bekötni a piros és sárga vazetéket mivel valami elektromos kütyü vezérli az irányjelzőt ( arra a kacatra gondolok amit a relékalól kell kihuzni

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet, hogy egyszercsak leállt az autó menet közben? :D Semmi furcsát nem tapasztaltam, csak annyit hogy nehezen fordul a kormány, rápillantok a műszerfalra és látom hogy világítanak amik akkor szoktak ha ráadom a gyújtást.

Szerencsére minden gond nélkül beindult újra és nem jelzett semmit. De azért aggaszt, sose csinált még hasonlót. Ötlet?

Hát nekem is csinált már ilyet... azt a rádió rossz bekötése okozta, valahonnan a műszerfal mögül lett +12V adva neki és az kavart be valamit, az a kábel volt ami megy a jobb oldali ajtó felé/gondolom én/, mióta bekötöttem direktbe az akksiról bevezettem közvetlen a tápot neki azóta elszált ez a gond. De az elektromos hibán kívül még számtalan dolog okozhat ilyet: alapjárati motor koszos, talán a lambdaszonda is döglődik. irjon más is mert én csak ennyit tudtam.

Link to comment
Megosztás:

Nekem régen az alapjárati motor végett csinált ilyet

Az mitől lehet, hogy egyszercsak leállt az autó menet közben? :D Semmi furcsát nem tapasztaltam, csak annyit hogy nehezen fordul a kormány, rápillantok a műszerfalra és látom hogy világítanak amik akkor szoktak ha ráadom a gyújtást.

Szerencsére minden gond nélkül beindult újra és nem jelzett semmit. De azért aggaszt, sose csinált még hasonlót. Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Segítségeteket kérném!

Vectra b 96' 1.6 16v

Töltés problémával küzdködök!

A gerjesztő szál az biztosítékon vagy relén keresztül tölt vissza az akksira? Ha igen akkor hol találom?

Ha meg nem akkor biztos a generátor adta meg magát!Emelt fordulaton sem tölt vissza a műszerem szerint, sőt ha beindítom az autot akkor a 12,4V-ot le is cuppantja 12,0V-ra! Töltésvisszajelző nem világít, korábban néha-néha nehezebben aludt ki mint szokott de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, pedig kellett volna ezek szerint.

Előre is köszi a segítéget!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Segítségeteket kérném!

Vectra b 96' 1.6 16v

Töltés problémával küzdködök!

A gerjesztő szál az biztosítékon vagy relén keresztül tölt vissza az akksira? Ha igen akkor hol találom?

Ha meg nem akkor biztos a generátor adta meg magát!Emelt fordulaton sem tölt vissza a műszerem szerint, sőt ha beindítom az autot akkor a 12,4V-ot le is cuppantja 12,0V-ra! Töltésvisszajelző nem világít, korábban néha-néha nehezebben aludt ki mint szokott de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, pedig kellett volna ezek szerint.

Előre is köszi a segítéget!

se bizti se relé. A töltésvezeték egyböl az akura megy a generátortol. Korábban jelentkező nehezen kialvo visszajelző a szénkefék elkopására utal.A motorod jelenleg akkurol megy, töltésed ilyen értéken biztoshogy nincs.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Segítségeteket kérném!

Vectra b 96' 1.6 16v

Töltés problémával küzdködök!

A gerjesztő szál az biztosítékon vagy relén keresztül tölt vissza az akksira? Ha igen akkor hol találom?

Ha meg nem akkor biztos a generátor adta meg magát!Emelt fordulaton sem tölt vissza a műszerem szerint, sőt ha beindítom az autot akkor a 12,4V-ot le is cuppantja 12,0V-ra! Töltésvisszajelző nem világít, korábban néha-néha nehezebben aludt ki mint szokott de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, pedig kellett volna ezek szerint.

Előre is köszi a segítéget!

nemtom a vekiknél így van e de az astráknál ha jól tudom ha kiég a töltésizzó akkor nem is tölt a generátor :D elég hülyén hangzik de igaz, jó esetben ez a probléma, ha ráadod a gyújtást világít a töltés izó mert ha nem akkor az is rossz lehet. egyébként 14V körül kell lenni ha tölt a generátor rendesen.

Link to comment
Megosztás:

nemtom a vekiknél így van e de az astráknál ha jól tudom ha kiég a töltésizzó akkor nem is tölt a generátor :D elég hülyén hangzik de igaz, jó esetben ez a probléma, ha ráadod a gyújtást világít a töltés izó mert ha nem akkor az is rossz lehet. egyébként 14V körül kell lenni ha tölt a generátor rendesen.

A Vektránál is igy van.....

Link to comment
Megosztás:

nemtom a vekiknél így van e de az astráknál ha jól tudom ha kiég a töltésizzó akkor nem is tölt a generátor :) elég hülyén hangzik de igaz, jó esetben ez a probléma, ha ráadod a gyújtást világít a töltés izó mert ha nem akkor az is rossz lehet. egyébként 14V körül kell lenni ha tölt a generátor rendesen.

A generátornak két kivezetése van, egyik a töltőáramkör, másik a gerjesztőáramkör.

Egy házi készítésű járgányban én úgy oldottam meg a töltést, hogy a generátor gerjesztőtekercsére egy diódán keresztül adtam áramot, ha a gyújtást rákapcsolom. Az áramkört megszakítottam egy izzóval, ami a töltésjelző szerepét tölti be. Miután elindult a motor, és tölt a generátor, akkor a gerjesztőkerecs irányába nem folyik áram, az ellenkező irányba való áramfolyást meg a dióda gátolja meg. Vagyis ha a generátor márt tölt, akkor a gerjesztőáramkorben nem folyik áram, az izzó/töltésjelző nem világít.

Tulajdonképpen generátor gerjesztőtekerecse az izzón keresztül kapja az áramot. Ha az izzó kiégett, akkor a gerjezstőtekercs nem kap áramot, így a generátor nem mágneseződik fel, nem fog áramot termelni.

Lehet az Astránál, Vectránál is így van megoldva

Link to comment
Megosztás:

Indexkarral kell összekötni egy relé meg egy kis elektronika (azért ennél bonyolultabb) és akkor kapcsolja is. Én is gondolkoztam rajta de a xenon szettnek nem tenne jót... ami nekem tetszene az az egy pöccintésre 3 villogás.

Tényleg: nincs itt egy ügyeskezű műszerész?

Link to comment
Megosztás:

Na de csinált-e már valaki ilyet?

Indexkarral kell összekötni egy relé meg egy kis elektronika (azért ennél bonyolultabb) és akkor kapcsolja is. Én is gondolkoztam rajta de a xenon szettnek nem tenne jót... ami nekem tetszene az az egy pöccintésre 3 villogás.

Tényleg: nincs itt egy ügyeskezű műszerész?

Link to comment
Megosztás:

A töltésem alapjáraton: 12,6 V, bekapcsolt lámpánál 12,3 körül alakul, de csökken folyamatosan...

Magyarán nincs töltésem alapjáraton, a töltésjelző lámpa ennek ellenére nem világít.

Emelve a fordulatot 13,6 ig megy fel a feszültség az akkun mérve.

Meleg motornál már van töltés alapjáraton is: 14,05 V.

Szerintetek mi okozhatja a hibát? Feszültségszabályzó ment tönkre, vagy a szénkefék koptak el? Gyengén érintkeznek a csúszópályával?

Link to comment
Megosztás:

A töltésem alapjáraton: 12,6 V, bekapcsolt lámpánál 12,3 körül alakul, de csökken folyamatosan...

Magyarán nincs töltésem alapjáraton, a töltésjelző lámpa ennek ellenére nem világít.

Emelve a fordulatot 13,6 ig megy fel a feszültség az akkun mérve.

Meleg motornál már van töltés alapjáraton is: 14,05 V.

Szerintetek mi okozhatja a hibát? Feszültségszabályzó ment tönkre, vagy a szénkefék koptak el? Gyengén érintkeznek a csúszópályával?

valamelyik a kettő közül az tuti de ha kiszeded a generátort akkor érdemes szétszedni, csapágyazást, szénkefét mindent megnézni cserélni amit kell, zsírozni, felcsiszolni a fém érintkezőket összerakni és valami kontaktsprével lefújni akkor egy darabig azzal biztos nem lesz gond. nekem pontosan nem tom mennyit tölt a generátor mert elfelejtettem :) de amikor mértük akkor alapjáraton és emelt fordulaton is állandó volt 14V asszem

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.