Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Üdv mindenkinek!

AC pumpa csere után néha felvillan a hibajelző lámpa 10-20 másodpercre, és P1530 hibakódot ad ki. (97-es B Vectra, X16XEL) Erről tud valaki valamit?

Tudja valaki, hol lehet elérni hibakódtáblázatot? Kerestem, de nem mindenhol ugyan azt írják, és nem tudom, melyik az ehhez való.

Ja és valaki meg tudná mondani, miféle csatlakozók vannak az anyósülés alatt?

Előre is köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Kellene egy kis help:

a jólnevelt ember, aki valamikor bekötötte a vonóhorog vezetékét, az biztos be volt rúgva, mert nem a gyárilag odakészített vezeték csatijába oldotta meg az összekötést, hanem azt elvágva forrasztotta össze a vezetékeket... :wacko:

Szóval kéne egy ilyen csatlakozót szerezni, nem tudjátok véletlenül ennek a fajtának a típusát? 10 csati van benne:

http://www.kephost.c...3hg6pfaorn7.jpg

Itt látszik, milyen szépen dolgozott (kezét törném el):

http://www.kephost.c...jv8v29udage.jpg

Vagy valamilyen hasonló csatlakozót honnan lehet szerezni?

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, hogy környezetkímélés míg be nem melegszik a motor, égéstér melegedés gyorsítás vagy valami ilyesmi szerepe van. Van valami vezérője az izzításnak, de nem tudom pontosan hol talán motortérben, de lehet a műszerfalnál. Szerintem fölösleges ezeknél a motoroknál, meg lehúzza a generátorod is. Ha a vezeték vissza van rakva, akkor meddig utóizzít?

ha rajt a jeladó, akkor ha meleg a motor akkor egyáltalán nincs utóizzítás, hideg motornál meg kb annyi mint most minden inditás után.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jelentkezett ma egy olyan probléma a vectrámban, hogy folyamatosan világít a légzsák visszajelző. Van valakinek tippje mitől lehet hogyan lehet orvosolni és mi lehet a következménye?

Ülés alatt a csatlakozó kábelt nézd meg, jobb esetben kontakt hiba (kontaktspray-vel fújd be), rosszabb esetben szakadás- nem matattál ott, vagy nem tettél valamit az ülés alá? Így most nincs légzsákod, vagyis nem fog működni, ha megszüntetted a hibát, mindenképpen csak akkor üttesd ki a memóriából a hibát, mert csak onnantól fog működni.

Link to comment
Megosztás:

Ülés alatt a csatlakozó kábelt nézd meg, jobb esetben kontakt hiba (kontaktspray-vel fújd be), rosszabb esetben szakadás- nem matattál ott, vagy nem tettél valamit az ülés alá? Így most nincs légzsákod, vagyis nem fog működni, ha megszüntetted a hibát, mindenképpen csak akkor üttesd ki a memóriából a hibát, mert csak onnantól fog működni.

Nem matattam és tettem oda semmit. Sima úton menet közben kezdett világítani. Ha nem sikerül megszüntetni (vagyis azt hiszem h megszüntettem de valójában nem) akkor ha kiütik fog világítani utána a visszajelző? vagy nem,de nem is fog működni a légzsák?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Valaki tudna esetleg valami tapasztalatot mondani, hogy mitől lehet az, hogy a jobb hátsó ajtónak a központija miért nem mükszik.

Azt leellenőriztem, hogy a zár nem is reagál a vezérlő jelére, nem is dolgozik a motor. A kérdésem az, hogy hol érdemes kezdeni a hibakeresést. Tegnap előjött a jobb elsőnél is, de ott rájöttem, hogy valami kontakt hiba lehetett, mert a vezeték mozgatásával utána rendben volt. Vezérlőnél lehet valamit mérni, hogy kiadja e a jelet a zárnak?

Mert szerintem onnan kellene kezdeni. Esetleg valakinek kapcsolási rajza?

Köszi a válaszokat.

Üdv,

Péter

Elsősorban a mikrokapcsoló szokott a zárban elhalálozni, ami a motor végállását érzékeli. Hiba lehet még az átvezető kábellel, illetve csatlakozóval is. A vezérlő az nem szokott meghibásodni túl gyakran, de ha meg is hibásodik, annak nem ez a tünete.

Link to comment
Megosztás:

Nem matattam és tettem oda semmit. Sima úton menet közben kezdett világítani. Ha nem sikerül megszüntetni (vagyis azt hiszem h megszüntettem de valójában nem) akkor ha kiütik fog világítani utána a visszajelző? vagy nem,de nem is fog működni a légzsák?

Ha a hibát megszüntetted a hiba nem törlődik automatikusan. OP COM-al vagy Tech2-vel ki kell törölni. Ha kitörlöd, utéánna már nem világít a a légzsák lámpa, és a légzsák is működik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Pár napja lettem boldog tulajdonosa egy 98as B vectrának :)

Aprobb hiányosságai vannak az autónak, ez ügyben szeretnék pár dolgot kérdezni.

Először is tönkre volt menve a hátsó ablaktörlő motor (kiverte a biztit ha visszadugtam a kábelét,mert le volt húzva) ezzel nincs gond mert rendeltem bontóból eggyet.

A fő gond a központi zár vezérlő doboza. Ugyanis az ki van szedve az autóból.

Kérdésem az, hogy találtam hozzá egy használtat viszonylag olcsón (használtan) és mit kell ezen nekem figyelembe venni hogy működjön ? Azon kívül hogy B vectrába való.

Másik dolog pedig, hogy hogyan tudom ezt összehangolni a kulcsommal ?

Még annyit, hogy a fedélzeti kijelző pixeles (utánna olvastam,hogy tipushiba) és tudtok e ajánlani valami helyet ahonnan tuti jót tudok venni ami nem fog tönkremenni pár héten belül.

(találtam hozzá egy javítási leírást,megcsináltuk de még annyi sem látszik rajta mint eddig)

Előre is köszönöm az infókat és bocsánat a kérdés zuhatagért :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Pár napja lettem boldog tulajdonosa egy 98as B vectrának :)

Aprobb hiányosságai vannak az autónak, ez ügyben szeretnék pár dolgot kérdezni.

Először is tönkre volt menve a hátsó ablaktörlő motor (kiverte a biztit ha visszadugtam a kábelét,mert le volt húzva) ezzel nincs gond mert rendeltem bontóból eggyet.

A fő gond a központi zár vezérlő doboza. Ugyanis az ki van szedve az autóból.

Kérdésem az, hogy találtam hozzá egy használtat viszonylag olcsón (használtan) és mit kell ezen nekem figyelembe venni hogy működjön ? Azon kívül hogy B vectrába való.

Másik dolog pedig, hogy hogyan tudom ezt összehangolni a kulcsommal ?

Még annyit, hogy a fedélzeti kijelző pixeles (utánna olvastam,hogy tipushiba) és tudtok e ajánlani valami helyet ahonnan tuti jót tudok venni ami nem fog tönkremenni pár héten belül.

(találtam hozzá egy javítási leírást,megcsináltuk de még annyi sem látszik rajta mint eddig)

Előre is köszönöm az infókat és bocsánat a kérdés zuhatagért :D

Szia,

Szerintem veszel egy központi dobozt bele(gyárit) és semmi extra-t nem kell tenned. A távirányító programozása meg csak annyi, hogy bezárod az ajtókat manuálisan (lenyomod a gombot) és utána ráadod a gyújtást és megnyomod a záró gombot és kb 30-40 mp erejéig nyomva tartod. Kb. 25-öt villan. És utána működnie kell neki.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Szerintem veszel egy központi dobozt bele(gyárit) és semmi extra-t nem kell tenned. A távirányító programozása meg csak annyi, hogy bezárod az ajtókat manuálisan (lenyomod a gombot) és utána ráadod a gyújtást és megnyomod a záró gombot és kb 30-40 mp erejéig nyomva tartod. Kb. 25-öt villan. És utána működnie kell neki.

Nem-nem. Ha nem adtak hozzá távirányítót, akkor bizony géppel rá kell programozni a távodat! Amit te leírsz az az elemcsere utáni rátanítás. Szép is lenne, ha odaállnék egy autóhoz, adnék gyújtást rá valamin keresztül, megnyomnám a gombot az én távomon és kinyílna a másik autó ajtaja. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem-nem. Ha nem adtak hozzá távirányítót, akkor bizony géppel rá kell programozni a távodat! Amit te leírsz az az elemcsere utáni rátanítás. Szép is lenne, ha odaállnék egy autóhoz, adnék gyújtást rá valamin keresztül, megnyomnám a gombot az én távomon és kinyílna a másik autó ajtaja. :)

Igazad van, nem értettem konkrétan mire gondol:)

Link to comment
Megosztás:

Nem-nem. Ha nem adtak hozzá távirányítót, akkor bizony géppel rá kell programozni a távodat! Amit te leírsz az az elemcsere utáni rátanítás. Szép is lenne, ha odaállnék egy autóhoz, adnék gyújtást rá valamin keresztül, megnyomnám a gombot az én távomon és kinyílna a másik autó ajtaja. :)

Szóval ne használtat vegyek bele hanem zsír újat? Vagy a használtat is át lehet ütni ?

És akkor el kell vinnem valami szakszervízbe hogy ráprogramozzák a kulcsomra ?

Köszönöm segítségeteket !

Link to comment
Megosztás:

Szóval ne használtat vegyek bele hanem zsír újat? Vagy a használtat is át lehet ütni ?

És akkor el kell vinnem valami szakszervízbe hogy ráprogramozzák a kulcsomra ?

Köszönöm segítségeteket !

Vehetsz használtat, mivel ugyanúgy az újat is fel kellene programozni, sőt az új egy vagyon lenne, ha lehet kapni. Simán veszel egy bontottat és egy szervizben, ahol van hozzá műszer, ott ráprogramozzák a távirányítódat. Gondolom a kulcson megvan a távirányító rész.

Link to comment
Megosztás:

Vehetsz használtat, mivel ugyanúgy az újat is fel kellene programozni, sőt az új egy vagyon lenne, ha lehet kapni. Simán veszel egy bontottat és egy szervizben, ahol van hozzá műszer, ott ráprogramozzák a távirányítódat. Gondolom a kulcson megvan a távirányító rész.

Persze, megvan mindkét gyári távirányítós kulcs. Csak épp a vezérlő volt kiszedveaz autóból.

Találtam egy bontottat 5000-ért, szóval viszonylag olcsón meg is úszom. Ha minden jól megy holnapra itt van :)

Ezekszerint ha belerakom, akkor a központi az működni fog, csak éppen a távirányítót kell összehangolni vele.

Azért lenne fontos a központi mert a csomagtér ajtó zára szintén off és ha jó lenne a központija akkor nem is foglalkoznék vele, mert az is rajta van az elektromos zárrendszeren.

Okés :) köszönöm a segítségeteket, tapasztalataimat osztani fogom.

Üdv.:

Gábor

Link to comment
Megosztás:

lehet hogy rosszul tudom, javitsatok ki, De én ugy tudom, hogy nem mindegy melyik tipusu központi zár vezérlőt veszel. Mert van 3 tipus ugy tudom, : Bosch, Kiekert, Megamos. Na most ha pl Bosch volt benne, és veszel egy kiekert vezérlőt, akkor a kulcsot nem fogják tudni rátanitani, mert nem azonos frekvencián megy a kulcs meg a vezérlő. Én ugy tudom.

Link to comment
Megosztás:

Ha már témánál vagyunk. Nincs valakinek eladó távirányítója ami a kulcsba épitett. Bosch tipusu?

Ha biztosra akarsz menni, akkor olyan központizár vezérlőt vegyél, amihez hozzá adják a távirányítóját is. Valószínű kicsit drágább lesz, mint a távirányító nélküli, de azt nem kell felprogramozni, ami szintén nem ingyen lenne egy opel szervizben.

Kulccsal egyben lévő távirányító csak úgy tudom B2-es vectráknál volt. Annak vezérlője nemtudom, kompatibilis-e a B1-el, de ha igen, akkor vehetsz olyat is.

Link to comment
Megosztás:

Ha biztosra akarsz menni, akkor olyan központizár vezérlőt vegyél, amihez hozzá adják a távirányítóját is. Valószínű kicsit drágább lesz, mint a távirányító nélküli, de azt nem kell felprogramozni, ami szintén nem ingyen lenne egy opel szervizben.

Kulccsal egyben lévő távirányító csak úgy tudom B2-es vectráknál volt. Annak vezérlője nemtudom, kompatibilis-e a B1-el, de ha igen, akkor vehetsz olyat is.

Nekem '97-es B1 van és és ha a kulccsal egyben lévő távirányító alatt ezt érted ( http://i15.photobucket.com/albums/a358/W4SIM/Vectra/KeyFob.jpg ) , akkor nekem ilyen van.

Link to comment
Megosztás:

Ha biztosra akarsz menni, akkor olyan központizár vezérlőt vegyél, amihez hozzá adják a távirányítóját is. Valószínű kicsit drágább lesz, mint a távirányító nélküli, de azt nem kell felprogramozni, ami szintén nem ingyen lenne egy opel szervizben.

Kulccsal egyben lévő távirányító csak úgy tudom B2-es vectráknál volt. Annak vezérlője nemtudom, kompatibilis-e a B1-el, de ha igen, akkor vehetsz olyat is.

Nem tudtam kideríteni pontosan milyen tipusú volt benne, az előző tulaj azt mondta valami szerelő vette ki belőle mert tönkrement. Aztán nem is vett hozzá újat (nem volt rá igénye)

Na mindegy, amit rendeltem hozzá bontottan csak annyit tudok róla, hogy B vectrából bontott Kiekert AG és nincs hozzá távirányító. Csak remélni tudom, hogy majd össze lehet hozni. De már az is jó lenne ha nyitom kulcsal a vezető oldali zárat akkor nyílna mind :)

Esetleg ha gyártás szerint tudja valaki, hogy a 98-asokat milyennel szerelték az jó lenne :)

Másik dolog, ma reggeli indításkor gyujtást ráadtam, megvártam míg kialszik minden lámpa indítottam járt a motor és egyszer észrevettem hogy újra felvillant az izzítást jelző lámpa. Pár másodperc múlva kialudt. Ez normális?

üdv mindenkinek

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget és infót szeretnék kérni tőletek. Van egy Opel Vectrám B. Indítás után furcsa hangot hallok a generátor felöl majd 10 másodpercel megszűnik a hang.És ha meleg az autó már az indításnál sem jön elő. Csak hideg indításnál lehet hallani,de akkor nagyon. Milyen hiba lehet ez? Generátor? Köszönöm előre is a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.