Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Keresgettem, de sajnos nem találtam a hozzászólások között olyan szaki elérhetőségét, aki megcsinálna egy műszerfal szét-összét.

Tudnátok javasolni valakit a Veszprém - Székesfehérvár tengelyen?

Cserélni kellene a műszerfalban lévő izzókat, meg a klímában lévőket. Bár nem ledesítésben gondolkodtam idáig, de igazából mindegy.

Illetve megjavítható-e az össz megtett km számláló?

Működni működik, de hidegebb időben nem mindegyik pálcika jelenik meg.

Link to comment
Megosztás:

Próbáltam én már régebben is azt a "betanítást" ami a könyvben van. Felhúzott ablaknál kb 5 másodpercig nyomva tartani a gombot, de semmi. Lehet hogy ez a funkciója valami hiba miatt nem működik. Nade nem baj, ez legyen a kocsim legnagyobb gondja. Köszi mindenkinek aki válaszolt.

Ha így csináltad, ahogy leírtad, akkor nem jól csináltad.

A következőt csináld? Vedd ki a 17 es és a 20-as stekkerből a biztosítékot (zöld 30A-es), várj vele fél percet, majd rakd vissza. Felhúzott ablaknál elkezded lehúzni az ablakot, nyomva tartod a gombot míg az ablak leért, és még +2-3 mp-ig. Majd elkezded felhúzni az ablakot, szintén nyomva tartod a gombot az ablak felérését követő 2-3 mp-ig. Ezután már jónak kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Keresgettem, de sajnos nem találtam a hozzászólások között olyan szaki elérhetőségét, aki megcsinálna egy műszerfal szét-összét.

Tudnátok javasolni valakit a Veszprém - Székesfehérvár tengelyen?

Cserélni kellene a műszerfalban lévő izzókat, meg a klímában lévőket. Bár nem ledesítésben gondolkodtam idáig, de igazából mindegy.

Illetve megjavítható-e az össz megtett km számláló?

Működni működik, de hidegebb időben nem mindegyik pálcika jelenik meg.

Ehhez nem kell szaki, sőt, jobb ha magad csinálod. Ki kell pattintani a szellőző rostélyokat, levenni a kormány alsó és felső burkolatot. Le kell venni a lámpakapcsoló modult. Innentől kezdve már látszódnak a műszeregységet tartó csavarok. Azokat kicsavarod, kicsit előre mozdítod a műszeregyésget, hogy a háta mögött a TID/MID csatlakozót le tudd csatlakoztatni. És már kint is van a műszeregység.

A megtett km számláló javítható-e, passz. Szerintem igen, de a biztos megoldás, ha beszerzel egy bontott műszeregységet.

Link to comment
Megosztás:

Ehhez nem kell szaki, sőt, jobb ha magad csinálod. Ki kell pattintani a szellőző rostélyokat, levenni a kormány alsó és felső burkolatot. Le kell venni a lámpakapcsoló modult. Innentől kezdve már látszódnak a műszeregységet tartó csavarok. Azokat kicsavarod, kicsit előre mozdítod a műszeregyésget, hogy a háta mögött a TID/MID csatlakozót le tudd csatlakoztatni. És már kint is van a műszeregység.

A megtett km számláló javítható-e, passz. Szerintem igen, de a biztos megoldás, ha beszerzel egy bontott műszeregységet.

A szaki azért kellene, mert tapasztaltabb mint én, és thorx vagy mi a nyavaja csavarok is vannak benne.

Szét próbáltuk szedni anno barátom műszereit de elég hamar megakadtunk, illetve el is barmoltunk két szellőzőt :)

Ha esetleg van olyan Opelos, aki csinált ilyent és tettleg segítene benne azt nagyon megköszönném, mert a Vectrám Sport felszereltségű, és emiatt szinte lehetetlen ugyanolyan műszereket, és műszerfalat lőni hozzá.

Ezért inkább szerencsétlenkedem, és fizetek minthogy eltörjek valamit...

Link to comment
Megosztás:

A szaki azért kellene, mert tapasztaltabb mint én, és thorx vagy mi a nyavaja csavarok is vannak benne.

Szét próbáltuk szedni anno barátom műszereit de elég hamar megakadtunk, illetve el is barmoltunk két szellőzőt :)

Ha esetleg van olyan Opelos, aki csinált ilyent és tettleg segítene benne azt nagyon megköszönném, mert a Vectrám Sport felszereltségű, és emiatt szinte lehetetlen ugyanolyan műszereket, és műszerfalat lőni hozzá.

Ezért inkább szerencsétlenkedem, és fizetek minthogy eltörjek valamit...

Itt találsz leírást a szétszerelés menetéről képekkel, nincs torx csavar csak kereszthornyos.

http://www.aty.hu/kek/

Bal oldalon Vectra -B- menüpont alatt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyon jó kis leíró oldalt küldtél!

Az is látszik belőle, hogy meg lehet csinálni az össz km számlálómat is!

Ez alapján a lámpáknak már neki mernék fogni, de a ledesítéshez nagyon kevés vagyok.

Valaki esetleg vállalna egy ilyen beavatkozást?

Én nem csináltam, de a különféle leírások alapján úgy látom, hogy a LED-esítés rendkívüli alapossággal végezendő, rengeteg szívással járó, a műszeregységre nézve kockázatos munka. Én semmi pénzért nem vállanám ezt be másnak :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a fájlt!

Egy ilyent találtam:

http://www.blauertacho4u.de/products/en/LED-Conversionsets/LED-Full-Kits/Vauxhall/Blue-Speedo-Full-Kit-Opel-Vectra-B-Omega-B.html

Ahogy néztem ezzel csak be kell tenni a rendes izzók helyére a ledeket. A foglalatban van LED és megfelelő ellenállás.

De.... A világítás kapcsolót csak forrasztással lehet átváltoztatni.

(legalábbis nekem ez jött le a leírásokból)

Esetleg neki mernék veselkedni, de egyrészt nem tudok forrasztani, másrészt egyedül besz##i vagyok...

Az elektronikai résztől valamiért mindig is tartottam, pedig tudom, hogy csak türelem meg odafigyelés kell.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a fájlt!

Egy ilyent találtam:

http://www.blauertacho4u.de/products/en/LED-Conversionsets/LED-Full-Kits/Vauxhall/Blue-Speedo-Full-Kit-Opel-Vectra-B-Omega-B.html

Ahogy néztem ezzel csak be kell tenni a rendes izzók helyére a ledeket. A foglalatban van LED és megfelelő ellenállás.

De.... A világítás kapcsolót csak forrasztással lehet átváltoztatni.

(legalábbis nekem ez jött le a leírásokból)

Esetleg neki mernék veselkedni, de egyrészt nem tudok forrasztani, másrészt egyedül besz##i vagyok...

Az elektronikai résztől valamiért mindig is tartottam, pedig tudom, hogy csak türelem meg odafigyelés kell.

Ahogy előttem Adam1 is írta van benne kockázat. viszont sima LED-es izzókkal soha nem fogod azt az eredményt elérni mint amit egyedi LED-ek beépítésével. Foltos - világosabb, sötétebb - lesz, nem lesz megfelelően homogén. A leírásomból láthatod, hogy nem egy sima "csak kicserélem az izzókat" feladat. Mikor ezt készítettem már túl voltam két Vectra A műszerfalon és középkonzolon, az elsőn csak simán az izzók helyére tettem a LED-eket, az eredmény lehangoló volt.

A jelenlegit úgy készítettem el, hogy nekem is (és bárkinek aki látja) tetsző legyen, nem spóroltam sem az időn sem az alkatrészen. Ha valami nem tetszett inkább háromszor szétszedtem és átvariáltam minthogy évekig nézegessem.

Javasolom - persze ha mindenképpen LED-ezni szeretnél - keress valakit akinek van elektronikai (forrasztásos) tapasztalata és közösen próbáljátok megoldani. Ha sikerül utána egy kicsit bátrabb leszel, és egyszerűbb dolgokat Te is meg fogsz csinálni.

Ha mégis egyedül állsz neki továbbra is segítek, de a többit azt hiszem pü-ben intézzük, ez már túlhaladja a topicot.

Link to comment
Megosztás:

Csak egy gyors tipp:

A szellőzők mellé négy hézagolólemezt kell beszúrni a kapaszkodó karmokhoz, és akkor könnyen kihúzható...

A szaki azért kellene, mert tapasztaltabb mint én, és thorx vagy mi a nyavaja csavarok is vannak benne.

Szét próbáltuk szedni anno barátom műszereit de elég hamar megakadtunk, illetve el is barmoltunk két szellőzőt :)

Ha esetleg van olyan Opelos, aki csinált ilyent és tettleg segítene benne azt nagyon megköszönném, mert a Vectrám Sport felszereltségű, és emiatt szinte lehetetlen ugyanolyan műszereket, és műszerfalat lőni hozzá.

Ezért inkább szerencsétlenkedem, és fizetek minthogy eltörjek valamit...

Link to comment
Megosztás:

Csak egy gyors tipp:

A szellőzők mellé négy hézagolólemezt kell beszúrni a kapaszkodó karmokhoz, és akkor könnyen kihúzható...

Jó ötlet, csak kell szenvedni vele, míg az a 4 karom bemegy. Én 4 db szikét szoktam oda bedgni 2 centire kinyomott pengékkel :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!
1.7-es Isuzu motoros B vectrám a következő tünetet produkálja. Indításnál a fordulatszámmérő nullát mutat és világít a töltés visszajelző lámpa (de szépen alapjáraton forog). Ilyenkor rálépek a gázra, éppen csak annyit, hogy a fordulatszámmérő kilendüljön (1500-1700-ig). Ekkor kialszik a töltés lámpa és a fordulatszámmérő is mutat rendesen. Ezt csak hideg motorral csinálja, ha használat után 2-3 óra múlva ismét indítok akkor nem jön elő a jelenség.
Már egy ideje jelen van a hiba, viszont most, hogy bejöttek a hidegek, indítás után a szokásos tünetek mellett fulladozott is a motor. Picike gázadás után ez is megszűnt a többi tünettel együtt. Gondolom a fulladozás az a hideg és a visszatöltés hiánya együttes hatásának következménye.
A véleményetekre lennék kíváncsi, mert nem vagyok nagy autószaki, hogy a problémát mi okozhatja? Akkumlátor vagy generátor hiba?
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.7-es Isuzu motoros B vectrám a következő tünetet produkálja. Indításnál a fordulatszámmérő nullát mutat és világít a töltés visszajelző lámpa (de szépen alapjáraton forog). Ilyenkor rálépek a gázra, éppen csak annyit, hogy a fordulatszámmérő kilendüljön (1500-1700-ig). Ekkor kialszik a töltés lámpa és a fordulatszámmérő is mutat rendesen. Ezt csak hideg motorral csinálja, ha használat után 2-3 óra múlva ismét indítok akkor nem jön elő a jelenség.

Már egy ideje jelen van a hiba, viszont most, hogy bejöttek a hidegek, indítás után a szokásos tünetek mellett fulladozott is a motor. Picike gázadás után ez is megszűnt a többi tünettel együtt. Gondolom a fulladozás az a hideg és a visszatöltés hiánya együttes hatásának következménye.

A véleményetekre lennék kíváncsi, mert nem vagyok nagy autószaki, hogy a problémát mi okozhatja? Akkumlátor vagy generátor hiba?

Előre is köszi a válaszokat.

Üdv!

Generátor hiba lesz ez. De az is lehet, hogy csak az ékszíj csúszik annyira. Első körben feszíteni kellene az ékszíjon. Hátha megoldja a problémát.

Töltést is kellene mérni, hidegindítás után, amíg megy az utóizzítás 12,5-13,5 között szokott lenni, miután kiakpcsolt az utóizítás, 13,9-14,1 körül jó.

Link to comment
Megosztás:

Meg kell nézni a generátor környékét. Első körben az ékszíjat. Biztos hogy ott van valahol a probléma mert a fordulatszámmérő a generátorról kapja a jelet. Lehet hogy csak szíjat kell cserélni, vagy esetleg feszíteni rajta.

Sziasztok!
1.7-es Isuzu motoros B vectrám a következő tünetet produkálja. Indításnál a fordulatszámmérő nullát mutat és világít a töltés visszajelző lámpa (de szépen alapjáraton forog). Ilyenkor rálépek a gázra, éppen csak annyit, hogy a fordulatszámmérő kilendüljön (1500-1700-ig). Ekkor kialszik a töltés lámpa és a fordulatszámmérő is mutat rendesen. Ezt csak hideg motorral csinálja, ha használat után 2-3 óra múlva ismét indítok akkor nem jön elő a jelenség.
Már egy ideje jelen van a hiba, viszont most, hogy bejöttek a hidegek, indítás után a szokásos tünetek mellett fulladozott is a motor. Picike gázadás után ez is megszűnt a többi tünettel együtt. Gondolom a fulladozás az a hideg és a visszatöltés hiánya együttes hatásának következménye.
A véleményetekre lennék kíváncsi, mert nem vagyok nagy autószaki, hogy a problémát mi okozhatja? Akkumlátor vagy generátor hiba?
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Vectra B '96 2,5V6. Sziasztok, 30 perc állás után egyszercsak nem indult az auto, teker már majdnem indulna is de valamiért nem akar, AC pumpán még nem mértem feszt, lepattintva annak fedelét hogy meghalgassam gyujtás ráadásakor megindul-e, simán elsőre indult. Hazamenve még 5x közlekedve vele, egy éjszaka állás után ugyanaz. Érdekes hogy a motorhibajelző villog nem világít mint annak előtte. A computer pedig már jóideje "program" feliratot mutat nem lehet elváltani sem. Érdemes lehet szétszedni / cserélni az ac pumpát? Üdv. Norbi

Link to comment
Megosztás:

Ha a motorhiba viasszajelző villog gyújtásra, akkor az indításgátló nem ismeri fel a kulcsban lévő csipet. Ha beindul és megy, akkor gázadásra szépen megy, nem fullad, jól húz? Kellene egy hibatárolót olvasni, ekkor kiderülne, hogy merre kellene keresni a hibát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha a motorhiba viasszajelző villog gyújtásra, akkor az indításgátló nem ismeri fel a kulcsban lévő csipet. Ha beindul és megy, akkor gázadásra szépen megy, nem fullad, jól húz? Kellene egy hibatárolót olvasni, ekkor kiderülne, hogy merre kellene keresni a hibát.

Egyéb tünet nincs, ki fogom próbálni a mási kulccsal. Sajnos van már neki baja jócskán pl. ingadozó alapjárat magas alapjárati fordulat gázadás nélkül is megy 40-50-el, gondolom légtömegmérő, lambda szonda, fals levegő, ritkán van használva havi ~500km valamiért nem komunikál a komputerekkel két helyen próbáltam ahol előtte pedig régebben sikerült. Egy éve próbáltam utoljára saját magam kivillogtatni akkor az sikerült. Köszönöm a választ.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.