Adam1 Elküldve Június12, 2011 Megoszt Elküldve Június12, 2011 Nálunk pl a 20 kilométeres teljesárú bérlet több mint 20e volt már évekkel ezelőtt is, a debreceni 6100, ebből azért egy teletank bőven megvan még a mostani árak mellett is, gondolva, hogy valaki melózik 6,5 körüli fogyasztású dízel autóval így meg is van oldva a munkábajárás és ház előtt indul, meló helyen áll meg, ha pl egy családból 2 fő is ugyanabba a városba jár dolgozni és pl hasonló időpontra akkor ez már tömegközlekedéssel dupla lenne és egyre kevesebb munkahely fizeti ki a bérletet... Akkor 2 főre mi is az olcsóbb? Itt kezdődnek a gondok :D Még 2 főnél sem olcsóbb, mert az üzemanyagon kívül van kötelező szerviz, ami durván 9-10 Ft kiliméterenként, plusz az autó amorizációja, ami az értékétől meg egyéb dolgoktól is függ (csak munkába járásra használják-e, stb). De egyértelműen kényelmesebb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Június12, 2011 Megoszt Elküldve Június12, 2011 Még 2 főnél sem olcsóbb, mert az üzemanyagon kívül van kötelező szerviz, ami durván 9-10 Ft kiliméterenként, plusz az autó amorizációja, ami az értékétől meg egyéb dolgoktól is függ (csak munkába járásra használják-e, stb). De egyértelműen kényelmesebb. Ha autód van akkor kötelező ha mész ha nem van, műszaki és adó szintén, ez nem használatfüggő. Szerviz igen de ha valaki vesz egy autót az használni is fogja. És pl 2 teljesárú bérletesnek már nem feltétlenül éri meg a tömegnyomor buszon... Egy mindenesetre biztos: a tömegközlekedés drága. Alapból a helyi járati árak el vannak szállva mert olcsóbb teljesárúval 20 kilométert megtenni mint 2x felszállni pl a villamosra... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Én pl Bfüred - Fehérvár között ingázok, kapom a kemény 12Ft/km támogatást a cégtől. (legutóbbi számításaim szerint a km-költségem 28-32Ft között mozog) Tavaly szigorítottak, be kellett bizonyítanom a munkáltatómnak, hogy tömegközlekedve értelmetlen a bejárás (vagy sok átszállás, vagy sok időt vesz el, vagy nem érnék be vele munkába, vagy csak órákkal előtte). Aki ezt nem tudta igazolni attól megvonták a benyatámogatást, és helyette fizetik a bérletének a 85-90%-át... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Én pl Bfüred - Fehérvár között ingázok, kapom a kemény 12Ft/km támogatást a cégtől. (legutóbbi számításaim szerint a km-költségem 28-32Ft között mozog) Tavaly szigorítottak, be kellett bizonyítanom a munkáltatómnak, hogy tömegközlekedve értelmetlen a bejárás (vagy sok átszállás, vagy sok időt vesz el, vagy nem érnék be vele munkába, vagy csak órákkal előtte). Aki ezt nem tudta igazolni attól megvonták a benyatámogatást, és helyette fizetik a bérletének a 85-90%-át... Az még jónak mondható, ha 12 Ft-ot fizetnek, éncsak a törvényben előírt 9 Ft-ot kapom. Az üzemanyag pedig 17-18 Ft-ba kerül kiliméterenként. Épp ma, 1060 km-nél gyulladt ki a sárga tankolás jelző lámpa :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június15, 2011 Megoszt Elküldve Június15, 2011 Én a Mátrát jártam meg, még van a tankban, ha nem csal a számításom, kb. 6.5-7L környékére fog kijönni a dolog, még van kb. 120-130km a tankolásig.Ez amolyan vegyes féle dolog lesz, leginkább a hosszú táv javára. 7L lett a végeredmény végül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Június16, 2011 Megoszt Elküldve Június16, 2011 Az még jónak mondható, ha 12 Ft-ot fizetnek, éncsak a törvényben előírt 9 Ft-ot kapom. Az üzemanyag pedig 17-18 Ft-ba kerül kiliméterenként. Épp ma, 1060 km-nél gyulladt ki a sárga tankolás jelző lámpa :D 9Ft adómentes + 5Ft adóköteles. Egyébként ez a 9Ft is megérne egy felülvizsgálatot állami szinten, mert ezt a törvényt kb akkor hozhatták mikor 200Ft volt literje a benyának. Akkor szerintem nekem is fedezte volna még a 8.5L-es átlagfogyasztásommal is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június16, 2011 Megoszt Elküldve Június16, 2011 9Ft adómentes + 5Ft adóköteles. Egyébként ez a 9Ft is megérne egy felülvizsgálatot állami szinten, mert ezt a törvényt kb akkor hozhatták mikor 200Ft volt literje a benyának. Akkor szerintem nekem is fedezte volna még a 8.5L-es átlagfogyasztásommal is :D Nem olyan régóta 9 Ft, előtte 4 Ft. volt. És egyébként ennek semmi köze a benzinhez, mert ez az amortizáció költésge, és nem az üzemanyagé :D De azt hiszem ezt már kitárgyaltuk korábban. És akkor a szerviz költségekről még nem is beszéltünk, azok is kiadnak 9 Ft-ot bőven km-enként (olaj, szűrők, szíjak, gumik stb) Én ma tankoltam, 1103 megtett km után 51 liter gázolaj ment bele a tankba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 7L/100km, 98% hosszútáv, 50%-os keverési arány E85+95-ös benya.Kizárólag benzinből 6.5L-t evett anno. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fort Elküldve Július2, 2011 Megoszt Elküldve Július2, 2011 Igaz hogy füstölt az autó a kagylós kút utáni tankoláskor,de 1074 km alatt 5.6 lett a fogyasztásom!Autópályával,Budapesten át kétszer,a többi 90%-a országút! Eddig maximum 50,4 litert tudtam beletankolni,most 51,7 ment bele!Szinte már feküdt a mutató! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Július3, 2011 Megoszt Elküldve Július3, 2011 A következő adatok: 5,8L/100km-re vetítve. Most nem kellett BMW-t vontatni (50km) és 90% főút-hosszútáv, a többi helybetopi. :D Úgyhogy megint megelégedéssel nyugtáztam a dolgot... :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Július3, 2011 Megoszt Elküldve Július3, 2011 Shell V Power Racing - 8 L/100km, sok autókázás debrecenen belül. Mellesleg aki benzines és még nem tankolt Shell V Powert egyszer sem az tegye meg. A mol 95öshöz és pl 50-50% 95-e85höz képest csak annyit, hogy míg az előbbiekkel 5,5e fölött már kelletlen a motor a racinggel tiltásig szép folyamatosan húz és a hangja is más. Következőnek a sima shell v power 95 lesz kipróbálva :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Július4, 2011 Megoszt Elküldve Július4, 2011 Shell V Power Racing - 8 L/100km, sok autókázás debrecenen belül. Mellesleg aki benzines és még nem tankolt Shell V Powert egyszer sem az tegye meg. A mol 95öshöz és pl 50-50% 95-e85höz képest csak annyit, hogy míg az előbbiekkel 5,5e fölött már kelletlen a motor a racinggel tiltásig szép folyamatosan húz és a hangja is más. Következőnek a sima shell v power 95 lesz kipróbálva :D Én V Power és etanol keverékkel elég sűrűn szoktam menni, ha van -15Ft/L-es kuponom (mint most is :icon4: ), akkor v power racing + etanol kombót szoktam tankolni. Állat :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Timer Elküldve Július4, 2011 Megoszt Elküldve Július4, 2011 Nekem vegyesek a tapasztalataim a V-Power 100-zal. Az igazság az, hogy 3-4 év óta rendszeresen ezt tankoltam, egészen a közelmúltig. Ami tény, hogy nagyon szépen megy tőle az autó, érzésre a nyomatékot is fokozza valamelyest, télen pedig egyértelműen csendesebben jár vele az autó. Viszont nem vagyok benne biztos, hogy hosszabb használatra megfelelő választás X16XEL motorhoz (230.000 km van benne). Amit észrevettem, hogy eléggé sok gőzt "párologtat" az autó a kipufogón keresztül, ezzel együtt a kipufogó csonk végén masszív vízmennyiség gyűlik össze, hosszabb táv megtétele után is. Az autó nem eszi a vizet, nem hengerfejes, az olajat pedig csak annyira szereti, amennyire 8 évvel ezelőtt is tette. Igazából egy autószerelő ismerősöm hívta fel rá először a figyelmemet, hogy a kipufogó végénél nedves kormot talált, ami - szerinte - a nem megfelelő égésre utal. Tekintve, hogy gyertyakábel + gyertya nem régen volt cserélve, az üzemanyagra tippelt. Érvelése szerint az olyan motor, amely 95-98 oktános üzemanyagra lett optimalizálva, nem biztos, hogy megfelelően képes elégetni a 100-as oktánszámú matériát. Bevallom, először okoskodásnak gondoltam az egészet, azután úgy gondoltam, egye fene, megpróbálom használni a gépet a 95-ös V-Power-rel is egy ideig... Történt ez körülbelül május elején, azóta a kék vével használva szemlátomást csökkent a nedves korom mennyisége a kipufogóban, amin - őszintén szólva - én lepődtem meg a legjobban. Nem tudom, mennyire van kihatással a jelenségre az időjárás, lévén, pont a nagyobb felmelegedéssel egyidőben kezdtem el a 95-öst tankolni. Az biztos, hogy őszig ezzel fogok járni, hogy hosszabb távon is tapasztalatot szerezhessek vele (fogyasztás, zajszint), a hideg idő beköszöntével viszont valószínűleg visszaállok a racing-re. Egyébiránt nem érzem kelletlenebbnek az autót, bár tény, hogy a legjobb akkor volt, amikor a 100-as cuccra rátankoltam a 95-öst! :D Nagyjából fele-fele arányban volt a tankban a két típus, és esküdni mernék rá, hogy így volt a legjobb! :icon4: Ha valakinek van hozzá kedve, próbálja meg ezt a kombinációt is, én egyrészről a körülményes tankolás miatt nem csinálok belőle rendszert, másrészt megeshet, hogy placebo az egész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Július4, 2011 Megoszt Elküldve Július4, 2011 ....Amit észrevettem, hogy eléggé sok gőzt "párologtat" az autó a kipufogón keresztül, ezzel együtt a kipufogó csonk végén masszív vízmennyiség gyűlik össze, hosszabb táv megtétele után is. Az autó nem eszi a vizet, nem hengerfejes, az olajat pedig csak annyira szereti, amennyire 8 évvel ezelőtt is tette.... Nekem is ugyanúgy sok pára/víz csapódik le a kipuff végén (szintén X16XEL), szerintem nyáron ugyanúgy, csak télen, vagy mikor hidegebb van, jobban látszik a gőz, nem tűnik fel annyira, meg mivel melegebb van, hamarabb el is párolog. Nálam sem jelentkeznek az általad leírt motorhibák. Üzemanyaghoz biztos hogy van köze, mert amikor nagyobb arányú etanolt tankolok, akkor fokozódik a jelenség. Eddig annyi problémát okozott nekem ez, hogy a hátsó dob hegesztését annyira megette a rozsda, hogy a hátsó dobom egyszerűen leszakadt, még jó hogy nem hagytam el... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július4, 2011 Megoszt Elküldve Július4, 2011 Shell V Power Racing - 8 L/100km, sok autókázás debrecenen belül. Mellesleg aki benzines és még nem tankolt Shell V Powert egyszer sem az tegye meg. A mol 95öshöz és pl 50-50% 95-e85höz képest csak annyit, hogy míg az előbbiekkel 5,5e fölött már kelletlen a motor a racinggel tiltásig szép folyamatosan húz és a hangja is más. Következőnek a sima shell v power 95 lesz kipróbálva :D Én inkább maradnék a legolcsóbb gázolajnál, amiből most 1110 km-re 51,25 litert kért az autó. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fort Elküldve Július5, 2011 Megoszt Elküldve Július5, 2011 Én inkább maradnék a legolcsóbb gázolajnál, amiből most 1110 km-re 51,25 litert kért az autó. :icon4: 351.9 Ft/l jelenleg a kedvezménnyel ahol tankolok!Jelentem,a füstölés megszűnt az "orosz" cég gázolajától!Nem értem... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
TamásV Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Sziasztok! Autóvásárlást tervezek. Mindenféleképpen Opel Vectra B-t szeretnék venni. Szeretném tanácsotokat kérni, hogy a 2000-es dízel vagy pedig a 2200-as dízel motor a jobb választás! Esetleg adatokat tudnátok nekem írni? Fogyasztásukra nagyon kiváncsi vagyok. Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fort Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Sziasztok! Autóvásárlást tervezek. Mindenféleképpen Opel Vectra B-t szeretnék venni. Szeretném tanácsotokat kérni, hogy a 2000-es dízel vagy pedig a 2200-as dízel motor a jobb választás! Esetleg adatokat tudnátok nekem írni? Fogyasztásukra nagyon kiváncsi vagyok. Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv! 2.0 DTI adatok és a 2.2 DTi adatai!Ezen az oldalon találsz adatokat a 2.0 Di-ről is! :D Nekem a 2.2-es a szimpatikusabb,de a 2.0-eshez könnyebben találsz bontott alkatrészt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 2.0 DTI adatok és a 2.2 DTi adatai!Ezen az oldalon találsz adatokat a 2.0 Di-ről is! :D Nekem a 2.2-es a szimpatikusabb,de a 2.0-eshez könnyebben találsz bontott alkatrészt! Én az opel ecotec diesel motorját semmiképpen nem ajánlom. Se a 2.0-t se a 2.2-t. Adagoló hajlamos a meghibásodásra, ami drága mulatság. Vegyél egy 1.7 TD-t, de minimum CD felszereltséggel.Vagy inkább vegyél egy VW-t,1.9 TDI motorral (Skoda, Seat, VW vagy Audi). A B vekinél számitani kell a küszöb és a hátsó sárvédők korrodálására. Előbb vagy utóbb. Általában eladás előtt nagyjából lejavitják, igy amikor megveszed, rozsdamentes az autó, és örülsz, hogy kifogtál egy szép darabot. Két hónap múlva viszont jön a meglepi, kezd rozsdásodni. Szóba jöhet még a Sedan G Astra, ott rohadás nem lesz, viszont jóval fapadosabb az autó. Teljesen más feeling. A 75 LE-dti motor egészen jól mozgatja az autót. Jobban megy, mint az isuzu-sBvki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fort Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Én az opel ecotec diesel motorját semmiképpen nem ajánlom. Se a 2.0-t se a 2.2-t. Adagoló hajlamos a meghibásodásra, ami drága mulatság. Vegyél egy 1.7 TD-t, de minimum CD felszereltséggel.Vagy inkább vegyél egy VW-t,1.9 TDI motorral (Skoda, Seat, VW vagy Audi). A B vekinél számitani kell a küszöb és a hátsó sárvédők korrodálására. Előbb vagy utóbb. Általában eladás előtt nagyjából lejavitják, igy amikor megveszed, rozsdamentes az autó, és örülsz, hogy kifogtál egy szép darabot. Két hónap múlva viszont jön a meglepi, kezd rozsdásodni. Szóba jöhet még a Sedan G Astra, ott rohadás nem lesz, viszont jóval fapadosabb az autó. Teljesen más feeling. Ez igaz,de vehetne egy BMW 730D-t is akár!Mint írta "mindenképpen" B-Vectrát a szeretne!Sedan G Astra helyett meg inkább hatchback és nem mindegyik fapados verzió azért,ha csak nem az ülésre gondoltál... :D Zozor is G-Astra és Vectra között gondolkozott!Miért is választotta inkább ezt?? Az viszont biztos,hogy a 10 éves G Astrán nincs rozsdafolt MÉG... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július15, 2011 Megoszt Elküldve Július15, 2011 Ez igaz,de vehetne egy BMW 730D-t is akár!Mint írta "mindenképpen" B-Vectrát a szeretne!Sedan G Astra helyett meg inkább hatchback és nem mindegyik fapados verzió azért,ha csak nem az ülésre gondoltál... :D Zozor is G-Astra és Vectra között gondolkozott!Miért is választotta inkább ezt?? Az viszont biztos,hogy a 10 éves G Astrán nincs rozsdafolt MÉG... G Astránál nem a felszereltségre gondoltam a fapadossal, hanem maga az autó jóval fapadosabb, mint egy B Veki. Viszont a 10 éves B Vekin van már rozsda. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fort Elküldve Július19, 2011 Megoszt Elküldve Július19, 2011 885 km-re 50 liter gázolaj ment most rá!Nem a szokásos kúton tankoltam,így nem pontos a dolog,de 5.6/100 körül volt a fogyasztásom! Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Augusztus1, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2011 8.8L/100km, 60/40 a városi használat javára.Mondjuk a pof@ám leszakadt, mikor tele toltam 50%-os lónyállal, és most 16500ft volt a ceh! :D Még ezt a rablást bakker! :D De jó lenne, ha a MOL részvények árát nem rajtunk akarnák vissza termeltetni az államkaszába még az idén. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Augusztus1, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2011 9,8L/100 km, etanol-95-ös vegyes, 90% város... ez van... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsomat Elküldve Augusztus2, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2011 9,8L/100 km, etanol-95-ös vegyes, 90% város... ez van... Ez nekem is így alakul, szintén feles etanollal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts